Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Katka napsal(a):

    Zdravím,
    V srpnu jsme kupovali letenky u Ryanair na Kypr. Zrušili jsme je a zmenili na Košice od. 25-28.9 …Coz nyni je taky vcelku na nic. Je moznost zmeny vícekrát? Nebo propadnou? Predem diky

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ta změna je možná bohužel pouze jednou..

  • Profilový obrázek
    Katka napsal(a):

    Ahoj Honzo, pisu ohledne TAP Air Portugal, v unoru jsme zakoupili letenky a cca pred mesicem nam jeden let zrusili, nabidli moznost bud prebookovat nebo zazadat o voucher. Rozhodli jsme se jit cestou voucheru a predpokladali jsme, ze dostaneme 120% castky, tak jak psali ve svych podminkach. Nicmene, za letenky jsme dali pro 2 osoby 9.488 CZK, ale obdrzeli jsme vouchery v celkove hodnote pouze 3.404 CZK. Nemas tuseni v cem muze byt hacek a jak dal postupovat? Diky.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, to vypadá na nějaký neobvyklý error, takže bude potřeba se obrátit na TAP, taky jsem u nich měl rezervaci a přišlo to vpořádku.

  • Profilový obrázek
    Dan napsal(a):

    Ahoj, prosím ještě dotaz… (viz můj předešlý dnešní dotaz). Kde ryanair píše že to musí být 7 dní předem? Nikde nelze dohledat. Všude jen píšou, že jsou aktuálně změny kvuli covidu bez poplatku…

  • Profilový obrázek
    Magda napsal(a):

    Dobrý den,
    když jsem si v srpnu rezervovala let do Košic na konec října u Ryanair a teď se pomalu uzavírají hranice, nevíte zda mohu let přebukovat na jindy nebo mi vrátí peníze nebo nějaký voucher?
    Moc děkuji
    Magda

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, říjnové letenky lze měnit až pro rezervace od tohoto víkendu, určitě to ale zkuste, třeba tam poplatek nenaběhne, jinak nárok na refund bohužel není.

  • Profilový obrázek
    Dan napsal(a):

    Ahoj, chtěl bych se zeptat na možnosti vrácení peněz/změny letů u Ryanairu. Info na jejich stránkách nejsem schopný dohledat.
    Máme let 23.-30.9. Praha-Rhodos. Váháme jestli letět nebo ne. Je možné let zrušit s vrácením peněz nebo do kreditu/voucheru? Je možné let změnit (destinaci) bez poplatků? Když chci let změnit, do kdy tak musím učinit? Musím let změnit konkrétně ještě před původním letem, nebo lze nějak počkat a rozhodnout se kam letet třeba až za měsíc…? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, jediná možnost je změnit let 7 dní před odletem v případě, že bylo rezervováno v srpnu a déle, jinak let propadá.

  • Profilový obrázek
    Adam Ostrihoň napsal(a):

    Dobrý deň, 3.10 mám letieť na Cyprus, ale podľa najnovších informácii bolo Česko presunuté do skupiny C, a teda mám vstup zakázaný, viete mi prosím poradiť čo v tomto prípade robiť s letenkami ? Mám letenky od Wizzair, dúfal som že Wizzair vracia peniaze, ale zatiaľ nikde nevidím info, že sa rušia aj lety.

    Ďakujem

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, jediná šance je, že let zruší, nárok na refund v tomto případě není.

  • Profilový obrázek
    Jan napsal(a):

    Zdravím, 3.10. máme let s Ryanair z Prahy na Mallorcu. Spanělsko je červené – MZV nedoporučuje jezdit, neplatí tam cestovní pojištění. Letenky jsme kupovali někdy na přelomu roku 2019/2020. Máme nárok na vrácení peněz /voucher /nový termín letu? děkuji

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Dobrý večer,
    pro skupinu přátel máme zakoupené letenky Ryanairu 26,10, z Polska na Kypr a 1.11. zpět do Polska. Zřejmě od 19.9. dojde k totálnímu uzavření Kypru pro Čechy (nepomůže ani negativní COVID test)). Jaká je šance na vratku alespoň části peněz nebo na přebukování na příští rok? Vracejí se případně příplatky za zavazadla, prioritní odbavení atd?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, 26.10. může být zase vše úplně jinak takže bych neházel flintu do žita. Jinak není to chyba na straně Ryanairu takže nárok na refund není, maximálně některé poplatky.

  • Profilový obrázek
    Pavla napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    prosím o radu.
    WizzAir nám zrušil let na Menorku, nechali jsme si vrátit peníze do wizzkreditu, i když jsme je chtěli vrátit zpět na platební kartu, žádná jiná možnost přes automaticky zaskaný formulář nebyla, volali jsme na linku, tam nás nasměrovali na kontakty webových stránek s tím, ať napíšeme žádost o vrácení a odpověď přišla zamítavá, jelikož jsme potvrdili částku do wizzkreditu a z wizzkreditu není možné peníze vyplatit. Tak nevím, ale spolu s informaci o zrušení letu nepřišla možnost odkliknout vracení peněz na kartu…jak postupovat teď a hlavně propříště? Není to moc přehledné…a pochopila jsem z Poradny, že peníze jdou nejprve do wizzkreditu, pak je možnost je získat zpět na svůj účet.
    Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano mělo by to tak být, takže ideálně znova poslat. Tam bude problém v tom že z Wizz kreditu nejdou vyplatit, pokud si je tam sami nahrajete, ale v tomhle případě vyplatit jít musí.

  • Profilový obrázek
    Pavel napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    přidávám dotaz k TAP Portugal, potažmo ke službě chargeback. Měli jsme letět na Azorské ostrovy, ale posunuli nám odlet o dva dny, proto jsme cca před měsícem zažádali o vrácení peněz. Přes žádný komunikační kanál (facebook a poté formulář) nereagovali, proto jsme případ předali bance k reklamaci (chargeback). Ta má na vyřešení 15 – 35 pracovních dnů a teď řešíme, jak dál postupovat. Původní termín byl totiž 18.9., posunuli nám ho na 20.9. a teď nám chodí automaticky generované e-maily s informacemi o letu, o odbavení atd. Proto máme strach, že když nebudeme na letišti (což nebudeme), tak se budou TAP ohánět tím, že jsme nenastoupili do letadla a nic nám proto vracet nebudou. Jediný způsob, jak přes web stornovat letenku, je přes voucher, ale v podmínkách jeho přijetí se vyloženě píše, že přijetím voucheru se definitivně zříkáme možnosti vrácení peněz. Na dotazy samozřejmě reagovat nebudou. Je mi jasné, že nám asi taky nemůžeš říct, co zabere, ale co je podle tebe nejlepší postup, abychom měli alespoň nějakou šanci na vrácení peněz? Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel u TAP mi nic zatím také nezafungovalo, takže mám voucher, jinak to že se zříkáte peněz je blbost, to nemá žádné opodstatnění…

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Ahoj, letime na Gran Canaria z Vidně s přestupem v Bruselu. Dívala jsem se na podmínky cestování v Belgii a není mi jasné zda je tato cesta aktuálně možná. Mají Gran canarii na semaforu jako červené území, takže pro jejich občany je tato destinace zakázaná? Mužeme tento let využít? Letíme 20.9. Předem díky moc za odpoved.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud to je čistý přestup, tak by problém být nijak neměl.

  • Profilový obrázek
    Helena napsal(a):

    Ahoj Honzo, chtěli bychom začátkem října letět z Prahy do oblasti jižní Itálie, ale bojím se, že nás vzhledem ke špatné situaci v Praze budou chtít po příletu na italské letiště otestovat na COVID. Nemáš nějaké informace, jak je to z odlety z Prahy a následnými přílety do Itálie?Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, zatím o žádné změně nevím, mělo by to tak být bez testu tam i zpět. Jinak třeba u Ryanair je aktuálně stále možnost změny bez poplatku u na říjnové termíny, takže bych to řešil asi tam..

  • Profilový obrázek
    Martin napsal(a):

    Dobrý den, TAP Portugal nám zrušil prosincový let ( původní letní také, proto jsme posunuli ) a nabízí pouze VOUCHER..není to proti nějakým EU nařízením/zákonům? Je nějaká možnost, jak získat peníze…cíl je být flexibilní ( a ne spoléhat na voucher, protože je možné , že letenky budou stát více a pak by se hodnota VOUCHERU devalvovala ). děkuji za Radu Martin

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, nárok je na plný refund, bohužel TAP vystavuje pouze vouchery a nekomunikuje.

  • Profilový obrázek
    JOLANA napsal(a):

    Dobry den Honzo, nevite, jak je to se zmenou letenky(cilove destinace) od Ryanair? Mam koupenou letenku s moznosti bezplatne zmeny, odlet 18.9. na Maltu, ale situace neni prizniva s ohledem na c19. Mohu zmenit 6 dnu pred odletem cilovou destinaci? Dekuji! J.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne jde to pouze 7 dní do odletu.

  • Profilový obrázek
    Vojtech napsal(a):

    Kolem pulky rijna(15-16.10.) bych chtel odletet do Dominikansky rep.Zpet asi 30.11.Ubytko udelam asi sam..ale letenku businnes z Prahy,Viden,Dresden?bych uvital navrh.Prip.s prestupem v NY a 3 dny tam-vizum mam*

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dnes nejsou jiné nabídky, než co vám najdou vyhledávače, určitě vyzkoušet královnu, letušku a pelikána, tím pokryjete drtivou většinu dnes dostupných tarifů.

  • Profilový obrázek
    Petra napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, co mám mít připravené za formuláře, pokud letím na Sardííni z Vídně. Odlétáme ve středu 16.9. a jsem stále zmatená, co vše tedy je potřeba a co není a to už jsem to konzultovala s více lidmi a každý mi řekl něco jiného. Předem děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, formy najdete zde.

  • Profilový obrázek
    Viktor napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    letíme v sobotu 12.9. z Katowic do Malmö a pak se přesuneme do Dánska, nevidím že by vyzadovali test či karantenu, máme jen formulář pro sichr,nebo to již zmíněné státy změnily? Snažím se něco najít a nic nechazim, děkuji moc za info. Viktor

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel turistické cesty do Dánska nejsou od včera z ČR možné.

  • Profilový obrázek
    Soňa napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    chcem sa opýtať o radu. 24.9. planujeme ist na predlzeny vikend do Lisabonu,. Letime z Prahy s Lufthansou, cez Frankfurt. Nemožem dohladať, či je možny transfer vez obmedzení, kedže sme u Nemecka zaradený ako oranžovy, to znamena, že požaduju test alebo karantenu.. týka sa to aj prestupu/transferu? Je nutný test?

    Ďakujem

    Soňa

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, transfer je možný bez omezení a testu.

  • Profilový obrázek
    Martina Samardžić napsal(a):

    Ahoj Honzo, do kdy se musím vyjádřit k odmítnutí nebo příjmu změn na letence.? Konkrétně je to Wizz … zkrátili zpáteční cestu z Říma o 2 dny – dnes je přesně 14 dní do odletu(nečekaně). Skřípu zuby, ale vzhledem k tomu, že další 2 lety jinam zrušili úplně, brala bych i tu kratší verzi výletu. Zároveň bych chtěla potvrdit změny co nejpozději, kdyby náhodou kvůli COVID chtěli třeba zavírat hranice – máme letět z Polska, tak bych nemusela nechat letenky propadnout.

    A ještě z jiného soudku … nezkoušel jsi vymyslet rozumný vstup do komentářů i pro nás? Kolikrát bych se podělila o info, ale nelze vstoupit do žádného vlákna. Možná kdyby se dalo i vyhledávat dle topiců, nepsali by Ti lidé stále ty samé dotazy.
    Děkuji moc a velkou pusu za trpělivost! 🙂 Martina

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, stačí kdykoliv do checkinu, takže klidně můžete počkat podle situace.
      Spoustu věcí by potřebovalo upravit, snad se k tomu časem dokopu 🙂

  • Profilový obrázek
    Niki napsal(a):

    dobry den, Honzo, nevite, prosim, kdo ma narok na vyplaceni penez za zruseny zajezd ze strany c.k. a nemusi ze zakona prijmout voucher? Jde pouze o nezamestnane a seniory, nebo i ostatni, pobirajici jakykkoliv jiny typ duchodu? Dekuji pekne za pripadnou informaci. Niki

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to termín do konce srpna 2020 tak jen nezaměstnaní, senioři nebo matky starající se o nezaopatřené dítě. Od zářijových termínů je pak nárok na vyplacení u všech.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *