Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Simona napsal(a):

    Dobrý den Honzo, poraďte prosím jak kontaktovat Vueling. Od března je moje rezervace ve stavu – čeká na vrácení peněz – peníze do dnes nepřišly, Vueling nereaguje na email a dovolat se tam nedá. Máte nějakou radu jak Vueling kontaktovat, jestli existuje nějaké telefonní číslo kde je na konci drátu fyzická osoba a ne automat? Nebo jak prostě zjistím kdy mi peníze vrátí? Moc děkuji za radu. Mějte se fajn. Simona

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel jiná než oficiální linka přes automat, který dost často někde skončí a vypadne není. Dost blbě se tam dovolávalo i před koronou… Jedině čekat, jedna rezervace u Vueling už mi byla vyplacena, trvá to tam ale asi nejdýl ze všech…

  • Profilový obrázek
    Radek napsal(a):

    Dobrý den,18.7. Jsme měli letět z Ostravy do Londýna. Společnosti ryanair.Zpet společnosti easy jet. Musím let posunout na podzim. Easy jet bez poplatků posunuli let na říjen.ryanair nabízí také službu zdarma,ale při prebukovani chtějí poplatek 5000 Kč(dražší než letenky). Lety jsme si objednavali v lednu. Můžete mě nějak poradit. Děkuji.Radek

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud ten let bude letět tak vám ho Ryanair zdarma nepřesune. easyJet zřejmě tento let zrušili a tak šel přesunout bez poplatku.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    chtěli bychom s partnerem jen ve 2 přes vánoční svátky na 3 týdny na Kubu. Letenky v prodeji jsou, i situace okolo koronaviru vypadá dobře, přesto si nejsme jistí, zda bychom neměli s nákupem letenek ještě raději počkat. Nemáte nějaké doporučení (jednak co se týče ceny letenek a jednak co se týče opatření Kuby týkající se turismu)?
    Moc děkuji, Jana

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedna varianta je koupit letenku v takovém tarifu, který by šel případně zrušit, druhá pak počkat, ja kto bude v prosinci bohužel zatím nikdo netuší.

  • Profilový obrázek
    Hana Dušková napsal(a):

    Děkuji

  • Profilový obrázek
    Jaroslav P. napsal(a):

    Dobrý den,mám koupený let 6.7. na Korfu. Onemocněl jsem a nemůžu letět. Musím let zrušit. Budu platit nějaké storno poplatky?Děkuji za info.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý dne, ne jednoduše necháte letenku propadnout, nic se dít nebude.

  • Profilový obrázek
    Jiří Šroller napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    mám letenky na 16. září z Vídně do Lisabonu a zpět a zatím to vypadá, že lety z Portugalska do Rakouska jsou zrušeny. Máš nějaký tip kde sledovat, jestli se Portugalsko změní na zelenou v Rakousku nebo kde sledovat jejich semafor? Myslíš, že je reálné, že by se v září mohlo podařit letět tam a zpět bez nutnosti absolvování testu na covid za 190 eur, pokud bych se prokázal jízdenkou zpět do Česka nebo znáš nějaký způsob, jak bych se tomu mohl vyhnout?
    Díky moc

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, to by snad mělo být ok, zákaz letů do Portugalska je od doby kdy, to propuklo – někdy kolem poloviny června byl prodloužen zatím do 15.7.

  • Profilový obrázek
    Hana Dušková napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu. Chtěla bych první víkend v srpnu odletět do Bergenu v Norsku, myslíte, že se objeví akční letenky? A kde hledat nejlepší variantu? Děkuji Dušková

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel z Prahy byla linka do Bergenu zrušena už před koronou, jinak nejlevnější letenky nabízí Wizz Air z Vídně, Katowic a Wroclawi. Je ale potřeba počkat něž se otevře Norsko, to plánuje nejdříve někdy v půlce prázdnin.

  • Profilový obrázek
    Roman S. napsal(a):

    Dobrý den, v lednu 2020 jsem kupoval (u Letušky, letecká společnost Ethiopian) letenku VIE-ADD a zpět s termínem odletu konec května 2020. Let byl zrušen – ze známých důvodů. Přebookoval jsem let na konec září 2020 (zaplatil doplatek 630 Kč). Dnes mi přišla zpráva od Ethiopian, že i let na s termínem konci září je definitivně zrušen. Mám nárok na plnou refundaci letenky i doplatku. Voucher totiž nechci. Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano nárok určitě je, ale vzhledem k aktuálním čekacím dobám je potřeba se obalit trpělivostí…

  • Profilový obrázek
    Michal Krejčí napsal(a):

    Hezký den,
    mám problém s Ryanair. Koupili jsme si dvě zpáteční letenky Praha-Malaga, zpáteční let FR5006 měl odlétat z Malagy v 19:35 večer, teď ho ale přesunuli na 08:25, tedy o více než 9 hodin dříve. Let nemůžeme takto stíhat, neboť tento čas nutně budeme ještě v hotelu ve zcela jiném místě 300 km od Malagy. Máme nárok na bezplatné zušení a vrácení plné ceny obou zpátečních letenek? Předem díky. Michal

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano máte, čekací doby jsou ale aktuálně v měsících.

  • Profilový obrázek
    Tomáš napsal(a):

    Dobrý den,
    před 14 dny jsem odlétal s Austrian airlines (VIE DBV) . Necelých 48 hodin před odletem jsem ale zjistil že let byl zrušen (nebyl jsem informován leteckou společností). Po pár rychlých telefonátech s call centrem aerolinek jsme se domluvili na náhradním letu ten den, ale s vícero přestupy a odletem posunutým o 5 hodin dříve.
    Je možné žádat u aerolinek o náhradu?
    Diky, Tom

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy se bere termín příletu do dané destinace, pokud jste se tak domluvili na náhradním řešením, se kterým jste souhlasil tak se obávám, že z nich kompenzace nedostanete.

  • Profilový obrázek
    Lucie napsal(a):

    Dobrý den Honzo, včera jsme koupila letenky od ČSA do Splitu na 24.7. přes stránky GoToGate a vůbec nevím, kde se mám odbavit online, zkoušela jsem to přes stránky ČSA, jen namátkou (odbavuje se až 36 hodin před odletem), ale ukazuje mi to chybu a v sekci „moje rezervace“ také na stránkách čsa mi to ukazuje také chybu, nevíte, zda to funguje tak, že se člověk odbavuje přes stránky čsa, i když letenka byla koupena na stránkách GoToGate?? Děkuji a hezký den. Lucie

    • Honza
      Honza napsal(a):

      DObrý den, ano odbavit se jde pouze přes stránky ČSA, musíte k tomu znát rezervační kód, je to lepší, páč můžete obvykle vybrat i místa, jinak u ČSA je vždy zdarma i odbavení na letišti.

  • Profilový obrázek
    Karel napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu. Měli jsme letenky na 29.6. z Prahy do Reykjavíku a 15.7. zpět s ČSA. Letenky jsme kupovali přes GoToGate. Let byl zrušen, přičemž informace přišla od ČSA i od GoToGate. Při žádosti o vrácení ceny letenek nám z ČSA odpověděli, že se máme obrátit na prodejce letenek a prodejce letenek nám napsal, že se máme obrátit na leteckou společnost. Následně GoToGate nabídl možnost voucher/přebookování/open ticket. GoToGate si navíc nárokuje „administrativní poplatek“ 30 EUR za letenku. Prosíme o radu, jak dál postupovat, příp. čím argumentovat. Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, buď vám to gotogate musí vyřešit a to bez poplatku nebo poskytnout údaje do rezervace a vyřešíte si přes ČSA. Dokud nebudete mít údaje o rezervaci tak se s vámi ČSA bavit nebudou..

  • Profilový obrázek
    Jana Svobodová napsal(a):

    Dobry den, Honzo, prosim o radu. Zacatkem cervna mi byly zruseny lety Praha – Bristol od EasyJet. V rezervaci jsem potvrdila, ze chci voucher. A prisel mi e-mail, kteremu vubec nerozumim. Rebookovat jsem nechtela, protoze chci letet pristi rok v cervnu, v letovem planu jeste cerven 2021 neni.
    Prijde mi nejaky voucher do emailu ? Letenky si pak musim vybrat ve stejne cene, jakou jsem mela v tomto roce prip. vyssi cenu doplatit ? Dekuji za odpoved. Jana Svobodova
    Thank you for choosing an easyJet inflight voucher as your easyJet extra from us.

    Please accept this as email confirmation of your Choice.

    Once you have re-booked your flight using your easyJet flight voucher and have your new booking reference and details; please complete the below table and send to: easyJet-Inflight@gategroup.com

    We will then issue your dedicated inflight voucher(s) to use on your new booking, please allow up to 28 days for this to be emailed to you.

    Required information:

    easyJet Flight Voucher No:

    Outbound:
    Customer Name (s):
    Number of Passengers:
    Customer Email Address:
    Flight Number:
    Booking Reference
    Departure Airport:
    Destination Airport:
    Date of Flight:

    Return:
    Customer Name (s):
    Number of Passengers:
    Customer Email Address:
    Flight Number:
    Booking Reference:
    Departure Airport:
    Destination Airport:
    Date of Flight:

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohužel u easyJet jsem si nechal vše vyplatit, takže jak to mají s vouchery zkušenost nemám, ale třeba poradí někdo kdo ano.

  • Profilový obrázek
    Adéla napsal(a):

    Dobrý den, wizzair nam zrušil let na 7.7 do fara, ale nejdál žádný důvod zrušení letu, což nechápu, protože kdyby to bylo z důvodu koronaviru tak důvod řeknou, ne? Nabídli nam možnost přesunutí letu na 18.7, ale nevím jaká je pravděpodobnost, že let zruší znovu? Nebylo by lepsi nechat si poslat penize na wizzkredit, ale zase nevim, za jak dlouho by došly. Prosím o radu a předem dekuji za odpoved.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, nebylo to z Vídně? Vídeň má Portugalsko od poloviny června v zakázaných státech a včera prodloužili zákaz až do poloviny července.

  • Profilový obrázek
    Denisa napsal(a):

    Dobrý den Honzo, nevíte jak je to s cestováním do Albánie od 1.7.? Děkuji

  • Profilový obrázek
    Klára Smejkalová napsal(a):

    Dobrý den,
    měla jsem letět 1. července z Prahy do Manchesteru. Teď jsem se rozhodla let přesunout na 13. července. Normálně bych musela uhradit poplatek, ale teď Ryanair nabízí změnu letu bez poplatků, pokud je let zarezervovaný na červenec nebo srpen. Podmínkou je, že let musel být zarezervován až po 10. červnu. Já jsem let rezervovala 26. června. Když chci ale let změnit, chce to po mě uhradit cenu i s poplatkem za přebookování. Mohl byste mi prosím poradit, co s tím? A nebo jestli to nechápu špatně?
    Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, chápete to srpávně, pro změnu je potřeba ale napsat na online chat…

  • Profilový obrázek
    Simona napsal(a):

    dobrý den Honzo,
    mnohokrát děkuji za odpověď a přeji hezký den.

  • Profilový obrázek
    Jiřina Štilcová napsal(a):

    Milý Honzo,
    děkuji za Vaši odpověď,
    pokusím se o tu změnu mailem (s pomocí překladače), uvidím, zda budou vstřícní. Jinak Vám moc děkuji za Vaše stránky, jsou bezvadné a pro nás „sváteční cestovatele“ moc užitečné.

  • Profilový obrázek
    Simona napsal(a):

    dobrý den Honzo, chtěla bych poprosit o radu. Již v lednu jsme koupili letenky do New Yorku přes Pelikán. Odlet měl být 29.6.2020 a zpět 7.7.2020. Cesta do NY měla být s Austrian airlines a cesta zpět s United airlines and Brussels airlines. Let do NY byl zrušen. Mám nárok na refund v plné výši? Z Pelikánu mně odepsali, že United Airlines – Aktuálne United Airlines ponúka ako kompenzáciu za zrušené lety možno ponechať si svoju letenku aktívnu a otvorenú v plnej hodnote a následné prebookovanie na nové lety s odletom do 2 rokov od vystavenia pôvodnej letenky, teda vo Vašom prípade do 17.1.2022. Zmena na nové lety je bez poplatku za zmenu, iba za doplatok do ceny novej letenky ak by taký vznikol. Pokud bychom chtěli refund, musíme vyplnit formulář v příloze. Já akorát nerozumím tomu, proč píší jen o United Airlines, myslela jsem si, že kdy jsme to koupili jako balíček (zpáteční letenku), tak by to tak mělo být i brané. Několik dní jsem se do Pelikánu snažila dovolat a povedlo se asi až třetí den, po 50 minutách mně to vzala slečna, ale stejně mně nedovedla nic říct. Mohla bych poprosit o radu, jak správně postupovat? Chtěla bych vrátit peníze za celou letenku, tak jak jsme to koupili. Mnohokrát děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, trvat na penězích za letenku, voucher (otevřenou letenku) nepřijímat a trvat si stále na svém. Bohužel jiná rada než poté čekat teď není…

  • Profilový obrázek
    Jiřina Štilcová napsal(a):

    Dobrý den Honzo, moc děkuji za rychlou odpověď. Jen se chci ještě zeptat, zda ta změna přes on line chat je nějak zpoplatněna.
    A chápu to správně, že ten“ on line chat“ je komunikace na jejich webových stránkách kterou najdu v kontaktech a asi se odehrává v angličtině? To nevím jestli to zvládnu – jsem 70 letá důchodkyně s minimální znalostí angličtiny a to bude pro mne asi moc velký problém 🙁

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ono obecně to změnit nejde, ale už se mi to podařilo jednou bez poplatku na online chatu vyjednat, ale asi to resi individuálně.. přes překladač by to snad mohlo jít ok…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *