Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Barbora Kočišová napsal(a):

    Dobrý večer, chtěla bych Vás poprosit o radu. Nejlépe 30.-31.1. (příp.okolní dny) bych se potřebovala dostat do Valencie. Poradil byste mi prosím nejlepší variantu? Mockrát děkuji!:)

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, do Valencie se dnes prakticky nelétá, jediná linka v provozu na konci ledna by měla být z Vídně do Alicante s Ryanair.

  • Profilový obrázek
    Miroslava Foretová napsal(a):

    dobrý den,
    moc prosím o radu,jakým způsobem je možné se dostat na letiště z vlakového nádraží v Katowicích?
    Děkuji
    M.Foretová

  • Profilový obrázek
    Iveta napsal(a):

    Dobrý den, cestovala jsem v pátek 11.12.2020 do Holandska a to letecky z Vídně do Dusseldorfu kam pro ně přijel kamarád a hned mě vyzvedl. Na letišti v Dusseldorfu po ěm chtěli vyplnit formulář na adrese https://www.einreiseanmeldung.de, ale tam je psáno že pro případ tranzitu není třeba formulář vyplnit. Musím ho tedy nějak dodatečně vyplnovat nebo ne?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne z důvodu tranzitu by neměl být potřeba.

  • Profilový obrázek
    Alena napsal(a):

    … loni v dubnu jsme měli letět s Iberií z Madridu do Havany. Letenky kupovala cestovní kancelář. My jsme si poté dopláceli za výběr sedaček sami. Peníze od cestovky name firmou voucherů, ale nadstandardní platbu od Iberie doposud ne. Nejprve reagovali na email, nyní už vůbec nic. Nevím, kam se ještě obrátit. Děkuji za informaci.

    • Profilový obrázek
      Alena napsal(a):

      … letos v dubnu. Rok 2020.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Pokud to bylo v jedné rezervaci a Iberia opravdu vystavila voucher, tak by ho vystavila podle me za celou rezrevaci vč. těch připlacených sedadel, takže ideálně ověřit u CK zdali náhodou nejsou zahrnuty v tom voucheru.

  • Profilový obrázek
    Kateřina napsal(a):

    Dobrý den,
    ráda bych se zeptala na podmínky mezipřistání v Londýně. Zvažuji koupit letenky z Madeiry s mezipřistáním v Londýně cca 20h. Mohu jít do města? Musím mít test na covid? Jaké jsou podmínky?
    Moc děkuji!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne jen tak na procházku do města nemůžete, mohou být jen nezbytné cesty – na ubytko, na jiné letiště apod.

  • Profilový obrázek
    Silvie napsal(a):

    Dobrý den, prosim vás o radu, jestli nevíte, jak postupovat v této situaci – koupili jsme letenky u zprostředkovatele, letět jsme měli s Tap Air Portugal. Stornovali nám let z důvodu covidu, ale jelikož stále nevraceli peníze, info jen v podobě automatickych mailu, že se musí čekat na refundaci ze strany letecké společnosti, to stejné na zákaznické lince, tak jsme v říjnu zažádali o charge back u banky. Ta měla na vyjádření 55 dní. Přišlo nám zamitave rozhodnutí s tím, že charge back se zamítá, protože jsem jej měli podat ve lhůtě 120 dnů od neobdržení služby a že tyto podmínky jsme akceptovali při nákupu letenek. Jenže když jsme v květnu volali na zákaznickou linku Monety, jaké jsou podmínky charge backu, tak nám řekli, že máme dost času na reklamaci v rámci horizontu více než 12 měsíců a že máme zatím vyčkavat, jak se k věci postaví prodejce a navíc i dle reklamačního řadu banky je maximální lhůta na reklamaci platby 13 měsíců. Kvůli zamítnutí charge backu jsme opět kontaktovali leteckou společnost Tap Air Portugal, tam nam řekli, že letenky už refundovali zprostredkovateli a že už nám nemůžou poskytnout více info, takže jsme zase volali prodejci, kde nám bylo řečeno, že jelikož jsme to dali řešit chargebackove spol., tak nám nemůžou poskytnout žádné info (charge back nám ale zamítli). Jsme v pasti, jak postupovat dále.
    Předem moc děkuji za pomoc.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, tam to vypadá, že to bude někde zaseklé, ten chargeback směroval na zprostředkovatele, takže je to vše na něm, pokud TAP vyplatili, tak oni nemají proč to zdržovat, respektive poslat dál. Problém bych si tipl že bude v tom, že ten zprostředkovatel pro vás tu službu rezervace letenky provedl za to jste zaplatila poplatek a ten není refundovatelný, proto nemůže do toho chargebacku jít celá ta částka…

  • Profilový obrázek
    Renata napsal(a):

    Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak je to s lety z Lanzarote s přestupem v London-Stansted do Prahy. Když opouštím kvůli zavazadlu tranzitní zonu a jdu se znova odbavit. Jaké jsou covid-podmínky? Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to umožněno, jelikož Stansted nenabízí jinou možnost transitu.

  • Profilový obrázek
    Ondra napsal(a):

    Zdravím, mám dotaz! plánujeme cestu na Fuereventuru. Tam přes Edinburgh ( Skotsko) , oba lety ryanair. Nazpátek pres Milano Bergamo, také ryanair. Na oba lety potřebujeme opustit tranzitní zónu kvůli opětovnému checkinu – Budeme tedy potřebovat PCR testy kvůli skotsku Skotsko? A tedy hlavně jestli budeme potřebovat testy na Milano při cestě zpět – podle mě bude obtížné sehnat testy na kanárech během svátků. Díky moc! Ondra

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, no u těch letišť je to vždy tak napůl… Všude se píše že je potřeba zůstat v tranzitním prostoru, ale třeba u Stanstedu mám ověřeno, že standardně počítají s přestupama stylem vyjít a zajít zpět. U toho Bergama většinou jde zůstat v odbavném prostoru, takže tam by teoreticky mohl být problém, ale když jim řeknete (pokud vás náhodou někdo zastaví) že jen transferujete a musíte odbavit zavazadlo tak to bude ok, navíc v Itálii je možnost už i v Bergamu podstoupit test až na místě.

  • Profilový obrázek
    Marci napsal(a):

    Dobrý den, moc se nevyznám v zajišťování letenek. Je, prosím, rozdíl nákupu letenek u Kiwi a Pelikánu, a jaký, kromě ceny. Moc děkuji za odpověď. Chci z Prahy do Malagy

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, oba jsou prodejci a především Kiwi vás natáhne naprosto za vše, problém v případě rušení letů je pak druhá věc, ideálně kupovat letenky přímo u prodejce.

  • Profilový obrázek
    Hana napsal(a):

    Dobrý den,letím 21.12. s dvouletým dítětem z Thessaloniki do Vídně,budeme potřebovat test ? děkuji mnohokrát

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ve Vídni na letišti podepíšete prohlášení a transferujete do ČR, tady pak podsoupíte test nebo nastoupíte karanténu.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Dobrý deň, chcem letieť z Prahy do Londýna, som žijúca Slovenka v Čechách a idem za deťmi, potrebujem test? Ďakujem

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, test nepotřebujet ale v Londýně musíte po příletu do karantény.

  • Profilový obrázek
    A. Arnold napsal(a):

    Dobrý den,

    chtěli bychom letět z Evropy (cca 28.12. – 10.1.) do Cancunu, ale, pokud to přes USA nejde, nenašli jsme žádný jiný let…díky za info

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, dá se letět s Lufthansou přes Frankfurt, British přes Londýn, případně přes Španělsko.

  • Profilový obrázek
    Dana Kuljovská napsal(a):

    Ahoj Honzo, v březnu jsem s přítelem měla letět s Iberií do Panamy, let zrušili opravdu na poslední chvíli. V té době jsme mysleli, že poletíme na podzim. Teď však jejich voucher platný do března bo června přesně nevím, nevyužijeme a chceme peníze zpět. Samozřejmě že Iberie mi na chatu napsala, že nemám nárok, když jsem souhlasila s voucherem, prý měli v podmínkách, že když souhlasím s voucherem vzdávám se tím možného vrácení peněz. Já však vím, že na ně mám nárok podle evropského nařízení, když mi nedali na výběr a jediný způsob je u nich voucher. Jaký krok mám učinit teď, abych ty peníze dostala zpátky? Jedna se totiž o docela slušnou částku a nyní jsem celkem ve finanční nouzi. Děkuju předem za radu 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, tam bohužel není jiná šance, než do nich stále dokola bušit, ať to vyplatí, pak už je jen jedině soudní cesta.

  • Profilový obrázek
    Michala napsal(a):

    Ahoj, mám dotaz, jak je to prosím přesně s tranzitem přes Anglii? Četla jsem, že tranzit je možný bez testu bez opuštění tranzitní zóny letiště. Příklad let Praha – Londýn Stansted (čekání cca 5 hodin) – Kanáry by mělo být ok? Není třeba žádná karanténa v Anglii, ačkoli by člověk přiletěl z ČR? Jde mi o to, že na letišti Stansted se musí po vystoupení z letadla zase přes pasovou kontrolu a je to braný jako oficiální vstoupení na území GB, což zase jinde jsem četla, že se nesmí, pokud nechceš do karantény. A i na gov.uk je to tak v podstatě napsaný. Už se v tom popravdě ztrácím a nerada bych zůstala trčet někde v Londýně v karanténě. Případně ještě, i když je to jen tranzit, tak se musí taky vyplňovat ten online formulář při vstupu do GB? Děkuju za odpověď 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, od letiště Stanstedu mám potvrzeno, že se vždy musí vyjít ven a můžeš bez problémů zas zajít dovnitř. Dokonce není ani problém mezitím odjet na hotel, tam se izolovat a pak zase přijet zpět. Poslední info mám od Gatwicku, Heathrow a BA, kde jsem dával dotazy na transfer mezi Heahtrow a Gatwick a podle nich to je rovněž povoleno…

  • Profilový obrázek
    Michal napsal(a):

    Dobrý den Honzo, Letíme do Prahy z Tenerife přes Miláno a Malagu, myslíte že budeme potřebovat pro transfer v rámci jednoho letiště negativní testy? A zda se budeme muset nechat po příjezdu do Prahy nechat testovat? Mockrát Díky za rady 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, pokud neopustíte letiště tak test nepotřebujete. Pokud přestupy nepřesáhnou 12h tak není třeba test ani v ČR.

  • Profilový obrázek
    Alena napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat jestli má někdo podobnou zkušenost, nebo jestli jste se již s tímto problémem setkal. V úterý sem si koupila letenky u společnosti Smartwings, peníze se z účtu strhly, ale letenky nedorazily. Volala jsem na Smartwings a tam mi s ledovým klidem oznámili, že jim to nefunguje už od pátku 4.12. a že mi tu transakci asi někdy vrátí a že si mám mezi tím koupit letenky znovu přes stránky ČSA. Zajímalo by mě, jestli už někdo má podobný problém kladně vyřízený, nebo jestli to společnost má tzv. na salámu a vracení transakcí neřeší zatím.
    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ta transakce byla jen blokovaná, pro klid duše bych ji rovnou reklamoval u banky, v blokaci to zůstává až měsíc, to ani SmartWings neovlivní….

  • Profilový obrázek
    Barbora napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat na letenky do Sardinie. V nabídce píšete, že letecká společnost Volotea má možnost let zrušit v případě nákazy, anebo let bezplatně přesunout – toto přesunutí je možné pouze v případě nákazy a nebo libovolně? Tzn. pokud by se situace změnila a já chtěla let přesunout z jakéhokoliv důvodu, je to možné? Na stránkách Volotea je infomrace, že změna je možná na lety uzavřené mezi březnem a lednem na lety do 30.6. pokud tomu rozumím správně? Děkuji za objasnění.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je to možné v těchto termínecha změna je bez udání důvodu, nemusí to být na základě covidu.

  • Profilový obrázek
    Barbora napsal(a):

    Zdravím,

    jaká je aktuální situace s transitem přes Německo? Konkrétně poletím příští týden z Portugalska do Berlína a z Berlína do Čech se chystám vlakem. Potřebuji k tomu negativní test nebo pokud cestu zvládnu do nějakého časového limitu projedu bez testu? A kde tyto informace pro příště hledat?

    Předem díky.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, s tranzitem do domovské země by neměl být nikdy problém.

  • Profilový obrázek
    Vojtěch napsal(a):

    Dobrý den,

    mám letenky do Říma z Prahy 24.12. a zpět 28.12., vzhledem k celostátní karanténě v Itálii od 21.12.-6.1. mi asi nezbývá než letenky přebookovat, pokud nechci zůstat v karanténě, je to tak?

    Díky

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, přes Vánoce to do Itálie nepůjde.

  • Profilový obrázek
    Madina napsal(a):

    Dobrý den, ráda bych se Vás zeptala jestli potřebuji test z Aruby? V Amsterdamu není povolení jít ven z letiště kvůli karanténe? Nebude problém s mezipristani v BON nebo PTY?

    Předem mockrát děkuji a přeji krásný den všem,

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, všude by mělo jít tranzitovat bez problémů.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *