Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Jakub napsal(a):

    Dobrý den, jsem poněkud v nouzi. Dnes letím z Ostravy do Londýna a dozvěděl jsem se že musím vyplnit nějaký formulář o pobytu. Ten dostanu na letišti nebo si ho musím obstarat? Hledám na netu, všude o tom píšou že to musí být, ale že by dali odkaz kde to najdu to ne…prosím poraďte

    Předem děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Všechny formuláře najdete zde

  • Profilový obrázek
    Martin napsal(a):

    Dobrý den Honzo. Mám koupené letenky do Burgasu z Brna přes Mytrip. Oba lety do Burgasu i zpáteční zpet byly posunuty cca o 5 hodin. My trip mě uvědomil pouze o změně času u zpáteční letenky a přepsal to na cestovním dokladu. U letu z Brna do Burgasu mi nedal vědět, na cestovním dokladu to není přepsáno a ve správě rezervací na stránkách Smart Wings u letu do Burgasu též nemam uveden let s novým časem. Budu na seznamu cestujících i pokud to my trip nedoplní? Smartwings to odmítá řešit.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě to musí aktualizovat přímo mytrip, bohužel komunikace s nima je taková jaká je. Řídil bych se tím co je přímo v rezervaci na smartWings, případně sledovat web letiště..

  • Profilový obrázek
    Soňa napsal(a):

    Děkuji za radu.Soňa

  • Profilový obrázek
    Soňa napsal(a):

    Dobrý den,prosím o radu.U Student Agency jsem si koupila let Praha-Istanbul-Mexico City s Turkish Airlinie a zpět. 14.5.2020.Při náhodné kontrole letu jsem zjistila,že je let zrušen.Na upozornění u Student Agency mi bylo řečeno,že mi vrátí část peníz,ovšem nevědí kdy a kolik,protože jsem už absolvovala jeden let.Při další komunikaci mi byl pětkrát nabídnut a opět zrušen let.Na dotaz,zda nemohu letět přes USA kdy část cesty by byla provozována Aero Mexico a dále z USA pokračovat s TK mi bylo řečeno,že mohu letět pouze let,který jsem si koupila a pokud si sama koupím jiný let,tak mi ho nikdo neproplatí.Takže i poslední nabídka na 3.9 byla opět zrušena.Nemohu si už dovolit čekat dál,další let je až 3.10. a na pobyt tady mi už nestačí peníze,tak jsem si koupila zpáteční letenku sama.Na co mám podle tebe nárok.Není snad možné,abych všechny náklady nesla sama .

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel je to situace kdy je to mimo vůli aerolinek, takže nárok na kompenzace není. Určitě je nárok na refund neproletěných segmentů, ale nárok na úhradu náhradní letenky tam v tomhle případě také nebude.

  • Profilový obrázek
    Gábina napsal(a):

    Zdravím, jsem bezradná. V březnu nám Ryanair zrušil zpáteční let v dubnu. Koncem března požádáno o vrácení peněz a od té doby 2x nabídnut voucher, ten jsem vždy odmítla. Dodnes nemám žádné peníze, žádný mail. S tím Chatbotem se neumím nijak domluvit, kupováno přes Asianu, která od toho dala ruce pryč. Jsem v koncích. Nějaká rada? Díky Gábina

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Na ten chat se připojte brzo ráno a rovnou napište „talk to agent“, pak vyplníte form a spojíte se s operátorem, ten by vás měl zařadit na výplatu. Jiná možnost bohužel není.

  • Profilový obrázek
    Lenka napsal(a):

    To znamená, že co se týče Egypta např., tak lze koupit a pokud nakonec nic nepoleti, tak se to odsouvá nebo se vrací peníze na účet či vrací ale na body? Myslím u Easy Jet. Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano pokud letenky zruší tak zažádáte o refund, u easyJet ale nečekejtet peníze dříve než tak za měsíc, dva.

  • Profilový obrázek
    Aneta napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat zda máte někdo zkušenosti se změnou letu u Ryanairu? Máme letět 16.8 do Barcelony z Vídně, ale vzhledem k situaci bychom možná vybrali něco jiného. Níže jsem našla, že do 7 dnů je možná změna letu bez poplatku, nemáte s tím někdo zkušenosti? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, změna je možná pokud jste rezervovala po 10.6.2020, tyto rezervace jsou osvobozeny od poplatku za změnu a u nového termínu tak platíte pouze případný rozdíl v ceně.

  • Profilový obrázek
    Nat napsal(a):

    Ahoj,
    plánujeme výlet do Norska a původně jsme měli letět přes Kypr, jenže se nám nechce platit za covid-test. Nevíš zda je nutný test i v případě přestupu – ale máme dvě letenky a 13h mezi nimi. Na stránkách je overnight stay už s testem – nevím jak zjistit zda je to možné. Díky za odpověď. Natalie

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud to nebude na jedné letence, tak se obávám, že to jako přetup brát nebudou a byl by potřeba test tak jako tak.

  • Profilový obrázek
    Monika napsal(a):

    Ahoj Honzo.Prosím o radu máme zakoupeny letenky + odbavené zavazadlo od wizzair od 23.8. – 3.9.2020 z Vídně od kiwi.com.Přišla nám omluva,že nám změnili termín letu od 24.8.-4.9. Tedy posunuto o jeden den .žádají potvrzení nové rezervace.Lze to odmítnout s tím,že nám vrátí zpět peníze na účet?Nebo vrátí rozdíl v ceně.Nový termín je levnější než jsme zaplatili. Děkuji moc za váš čas.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, rozdíl uričtě nevrátí, nárok na refund tam je, ale jak znám kiwi tak vám ty peníze bude držet klidně půl roku, takže otázkou je jestli není v tomto případě lepší změnu přijmout.

  • Profilový obrázek
    Barbora napsal(a):

    PORTUGALSKO-PORTO
    Dobrý den, mám v plánu letět v neděli 2.8.2020 z Vídně do Portugalska (Porto). Asi jen na 2-3 dny. Máte prosím aktuální zkušenosti se vstupem do země, kontrolami na letišti, atd. ? Lety jsou s Ryanairem.
    Moc děkuji za jakékoliv info:-)

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, zásadní aktuálně je, jestli Rakousko prodlouží zákaz letů, pokud ano, tak vám let s největší pravděpodobností zruší. Jinak na příletu do Portugalska by mělo být aktuálně jen měření teploty.

  • Profilový obrázek
    Martina Jarešová napsal(a):

    Dobrý den, máme letenky na 16.8.2020 na Sardinii, Smart Wings koupené přes Pelikána. Nemáte prosím zkušenost jestli je nějaká šance na refund? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud bude let operován tak nárok na refund není.

  • Profilový obrázek
    Ondra napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    prosím tě, měl by jsi nějaký tip, ze kterého letiště (kromě Vídně o té vím) se časově nejrychleji dostat do Řecka na ostrov Skiathos? Výchozí bod je Frýdek-Místek. Cena nehraje až tak roli.
    Děkuji za případné tipy.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel o žádné jiné lince nevím… maximálně něco z Německa, to pro tebe bude ale daleko…

  • Profilový obrázek
    Barbora napsal(a):

    Dobý den, mám v plánu kupovat letenky z Vídně do Řecka se společností Wizz air. Chtěla bych se zeptat jak je to s pojištěním storna, koukala jsem že ho Wizz air nabízí ke koupi letenky. Nicméně mám obavy o tom, jak to funguje v praxi. Vrací Wizz air peníze v rámci nějakého svého programu na Wizz air account, nebo se připíší zpátky na můj bankovní účet? Podmínky pro uplatnění tohoto strona jsem četla, jde mi hlavně o to, že se bojím, že se kvůli coronaviru dostanu do karantény.

    • Profilový obrázek
      Kateřina napsal(a):

      Dobrý den, dne 24.7.2020 nám byl na letišti ve Vídni zamezen vstup do letadla. Odlétat jsme měli do Athén, a to leteckou společností Wizz. Ačkoliv jsem na formuláři: Importatnt: your PLF dokument for your upcoming trip to Greece (v textu to budu nazývat kód) po uvedení své osoby, jako další osobu uvedla dceru, přesto nám do letadla zamezili vstup s odůvodněním, že dcera nemá svůj vlastní kód. Dodat další osobu, která se mnou letí mne vysloveně formulář vyzval, tudíž jsem vše řádně vyplnila a jednala zcela logicky, a to stejně, jako jiní přítomní rodiče. Ostatní letecké společnosti na palubu matku s dětmi, které neměly samostatný kód, měly společný kód s matkou, pustily. Tato společnost ne. Hned po příchodu na letiště jsme poznali, že byli na situaci připraveni a nepustili všechny rodiny s dětmi do letadla. Tvrdili, že není možné kontaktovat kohokoliv z výše zmíněné letecké společnosti a v tento den ráno se změnily podmínky příletu do Athén s tím, že každý, včetně dítěte, musí mít svůj vlastní kód, a to i přesto, že tento Řecko neposlalo na základě toho, jak byl formulář uzpůsoben. Na telefonické dotazy Řecká ambasáda a Řecká republika reagovala, že není problém, abychom přiletěli. Na letišti nám pracovník letiště vystavil potvrzení, že nesmíme nastoupit let, a to se slovy, že nyní máme nárok na vrácení peněz, případně přeložení letenky na jiný den. Hrozné na situaci je, že byly zneužity děti, neboť my dospělí mohli nastoupit do letadla, děti však nikoliv a dalším smutným faktem je, že nemohli nastoupit ti nejvíce zranitelní. Na letišti zůstaly bez pomoci dvě řecké rodiny, které se slzami v očích říkaly: pusťte nás domů. Rodiny měly malinkaté dětičky. Přátelé v Řecku pro nás vše připravili, nakoupili nové postele dále nakoupili jídlo, vzali si dovolenou, a to, že nás nepustili do letadla, jim také narušilo program. Obětí toho, že nás nepustili do letadla, bylo mnoho. Situace, kterou jsme tam viděli, byla přímo proti lidskosti, neboť výše zmíněné dvě řecké rodiny neměly kam jít a beznadějně zůstaly s malými dětmi před letištěm. Jak je možné, že se o tyto lidi nikdo nepostaral? Oni již nemůžou vyžádat nový kód, neboť všechny peníze utratili za letenku do letadla, kam jim byl zamezen přístup, a i kdyby získali peníze na další letenky, tak datované nejdříve za dva dny, neboť musí 24 hodin čekat na kód. Na to, že nám zamezili vstup do letadla, to bylo celkem drahé. Když foneticky napíšu slovo žert v němčině, říká se to wiz. Tak toto byl největší kameňák, který jsem zažila.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, to bych si přikoupil standardní storno u jakékoliv CZ pojišťovny, která ho nabízí, to bude asi spolehlivější i s přečtením podmínek. Wizz Air pak nabízí za 22 € Wizz Flex, kdy můžete refundovat případně do kreditu.

  • Profilový obrázek
    Kateřina napsal(a):

    Dobrý den, včera jsme měli celá rodina letět z Vídně do Athén leteckou společností Wizz. Ačkoliv jsem na formuláři po uvedení své osoby, jako další osobu uvedla dceru, tak mne nepustili do letadla, neboť dcera neměla svůj vlastní kód. Dodat další osobu, která se mnou letí, mne vysloveně formulář vyzval, tudíž jsem vše řádné vyplnila. Ostatní letecké společnosti na palubu matku s dětmi, které neměly samostatný kód, měly kód společný s matkou, braly. Tato ne. Hned po příchodu na letiště jsme poznali, že byli na situaci připraveni a nepustili všechny rodiny s dětmi do letadla. Tvrdili, že není možné kontaktovat kohokoliv z této letecké společnosti a v tento den ráno se změnili podmínky příletu do Athén s tím, že každý, včetně dítěte, musí mít svůj vlastní kód, a to i přesto, že tento Řecko neposlalo na základě toho, jak byl formulář uzpůsoben. Když najedu na stránky společnosti Wizz, tak je tam napsáno, že za pouhé zaslání reklamace či žádosti o refundaci si budou účtovat 50 eur a nepřejí si zastupování třetí osobou, s tím, že bude přihlédnuto k právu maďarskému. Z letiště mám potvrzení, že jsem nemohla nastoupit let. Děkuji za rady, jak mám v dané situaci postupovat.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě nemá Wizz Air poplatek za zaslání reklamace, takže ho poslat a uvidíte jak se k tomu postaví, toto info jsem také tento týden chytil od Asociace CK.

  • Profilový obrázek
    Nikola napsal(a):

    Dobrý den, je možné letět z Eidhoven do Čr se dvema velými psy?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně bohužel nic nelétá. Jakmile se linky rozlétají tak Ryanair stejně zvířata nepřeravuje, takže jedině u Transavie zkusit zjistit, pokud se tedy vůbec linka obnoví.

  • Profilový obrázek
    Lenka napsal(a):

    Dobrý den, potřebuji si záležet do Egypta pracovně v prosinci. Easy jet nabízí lety ale z Berlína. Můj dotaz je, jestliže to bude pořád horší s koronavirem, tak mají tam nějakou možnost pojištění a tom případě i storno letenky? Moc děkuji za odpovědi. Prosím, pošlete mi odpověď i na email, pomůže mi to. Děkuji!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, storno pojistit de, ale nikdy se to nevztahuje na situaci v destinaci, takové storno bohužel koupit nelze, tam je jediná varianta flexibilní letenky, ta je ale celkem dost drahá.

  • Profilový obrázek
    Kamil napsal(a):

    Dobrý den, chci si koupit letenky Wizzair Katowice – Tenerife na začátek září. Pokud by se Tenerife dostali do červené zóny Covid 19, asi nemám nárok na vrácení letenek? Je to moje riziko…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud by se let letěl tak ano, pokud by byl zrušen tak máte nárok na refund, pro klid duše nabízí Wizz za 22 € možnost refundu i pro první případ.

  • Profilový obrázek
    Martina napsal(a):

    Dobrý den ráda bych se zeptala jak je s trasou Praha do Neapole?od eysiget? Mám letenky na září. Děkuji Martina

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel to aktuálně vypadá, že obnovení linky posunul easyJet až na říjen.

  • Profilový obrázek
    Ilona napsal(a):

    Dobrý den,
    na základě zrušených letů do Řecka (SmartWings) jsem zažádala prodejce letenek Asianu o refundaci. Asiana mi potvrdila, že žádost o refundaci byla zaslána 10.6.2020 na Smartwings. Snažila jsem se Smartwings kontaktovat mailem (dodnes bez odpovědi) Dnes jsem se na Smartwings dovolala, ale odmítli mi sdělit, proč nebyla refundace autorizována a pokud prý autorizovaná bude, mám očekávat vrácení peněz i za 5 měsíců. Lze se nějak bránit (třeba zažádat u banky vrácení přes Changeback – platba byla kartou), nebo mi zbývá jen čekat a doufat…. Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bance musíte doložit, že vás aerolinka odmítla, jak banka posoudí tuto odpověď je jen na ni, bohužel dostat peníze ze SW je asi nejobtížnější ze všech…

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Dobrý den Honzo,

    pokud mám u Ryanair zaplacenou Priority, ale i tak budu odbavovat velký kufr, mohou mi odbavit do podpalubí i ten menší bez poplatku, ať ho nemusím tahat sebou nahoru? Díky. Veronika

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nejde to takhle kombinovat.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *