Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Karel napsal(a):

    Nemohu najít nějakou levnou letenku na Gran Canaria v období 26.9. a zpět 16.11.2020 + – 3dny

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, z Prahy letí na lince SmartWings, cena je ale klasicky astronomická kolem 10 000 Kč, levněji letí Rynair z Vídně, linku ale startuje 31.10., dříve případně pak easyJet z Berlína, kde je potřeba ale počítat s testem, ty letí třeba 25.10. Ryanair i easyJet budou kolem 3 000 Kč, v případě zájmu o letenku se můžete ozvat zde.

  • Profilový obrázek
    Nadezda napsal(a):

    Dobrý den,chtěla jsem moc poprosit o radu. Koupila jsem si let s Iberia a Ryanarem. Druhý let byl zrušen. Tam mi vrátili peníze. A s Iberii se ten den už nedostanu. Jak mám udělat storno letenky IBERIE? Nabízí jen vouscher. Dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo koupeno na dvou rezervacích tak jsou to dvě jednosměrné letenky a řeší se zvlášť. Pokud let neletěl tak je nárok na refund, pokud ano tak bohužel není, některé aerolinky vystaví voucher za let ale to je jen jejich dobrá vůle.

  • Profilový obrázek
    Martina napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, na vrácení peněz u Ryanair za zrušený let. Měla jsem let 4/10, který byl zrušen, žádost se mi nedařilo a stále nedaří odeslat. Je to tak, že o vrácení peněz mohu žádat jen do 7 dnů od data letu nebo je stále možnost žádost podat? předem děkuji za radu

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, požádat můžete kdykoliv do 3 let od zrušeného/přesunutého letu, takže tam problém nebude, můžete napsat sem a já nebo Kuba na to kouknem.

  • Profilový obrázek
    Kája napsal(a):

    Dobrý den Honzo, chtěla bych se podělit o negativní zkušenost s nákupem letenek přes společnost Letuška.cz, v lednu jsem u nich zakoupila let do Palerma na 5.9.2020 a zpět 19.9.2020, placeno vouchery, využití zaměstnaneckých benefitů. Společnost si k ceně letenky připočte 5% za platbu vouchery, dále poplatek za zařízení, obojí je v pořádku. Jenže let nám byl zrušen, od Letuška žádný e-mail nepřišel, vše jsme si zjistili sami, po komunikaci s agentkou s ruským přízvukem, jsme se dopracovali k tomu, že jim musím poskytnout kopii občanek a vyplnit formulář pro Ryanair, což prý je nová podmínka Ryanairu. Navrhovala jsem, že si vše zařídím sama, ale prý to není možné, protože oni platili ty letenky a na jejich účet bude částka vrácena. Je to velká past, možná to s Ryanair jde v tomto případě udělat napřímo, bohužel jsem uvěřila této agentce. Vše potřebné jsem ji zaslala a čekala, a protože jsem si mezitím stačili koupit nové letenky už za své a let nám opět Ryanair zrušil, tak vím, jak ta kompenzace v reálu vypadá. Za zrušený let nám Ryanair do 4 týdnu od zrušení letu připsal částku zpět na účet. Napadlo mě tedy zeptat se na chatu, zda nebyla náhodou už vyřízená i zrušená rezervace u Letuška.cz. Po zadání e-mailu agentky a jejího telefonního čísla, mi operátor z Ryanair potvrdil, že rezervace byla již 25.9.2020 společnosti zaslána na účet, ale mě nikdo z Letuška.cz nekontaktoval, aby mi toto sdělil. Zjistila jsem to na začátku října, okamžitě jsem agentce napsala, ale žádná odpověd, na telefon taky nereagovala, až když jsem ji zavolala z jiného čísla. Dnes už mi došla trpělivost, protože po slibu, že vše ověří a ozve se, se opět nic nedělo, takže skoro po týdnu jsem se opět zkusila dovolat, jí to bylo marný, na jiného kolegu to vyšlo, po přeposlání komunikace na jejich info@… mi najednou dnes 13.10.2020 přišel dobropis, vystavený 8.10.2020 se splatností 6. 1.2021, takže opět problém. Ze zákona splatnost 91 dní není po předchozí domluvě vůbec možná. Letuška tedy od 25.9.2020 drží na svém účtu finanční prostředky, které ji nepatří a ještě ke všemu dobropis má malou chybku, a to v částce. Agentka a asi ani paní, co jej vystavila, mi nejsou schopny vysvětlit poplatek, který nemají v ceníku. Jednání je opravdu příšerné, nečekala jsem to u tak velké společnosti. Asi měl ředitel Ryanair pravdu, když nabádá k nákupu letenek napřímo. Bohužel, já svůj případ budu dál řešit právní cestou, jiné řešení se mi nenabízí. A to podotýkám, že jsem napsala jak na reklamační oddělení, tak řediteli pobočky, ale bez odezvy. Vím, že doba je špatná, ale tohle mi zavání tím, že si společnost na úkor jiných financuje svůj provoz. Zajímalo by mě, zda je takových klientů této společnosti víc, co mají tuto zkušenost. Určitě je lepší zaměstnanecký benefit využít jinak, než nákupem letenek přes tuto společnost, nikdy jsme to takto neřešili, ale protože letecké společnosti přímo platbu vouchery nebo i převodem z benefitních kont neakceptují, nabízelo se nám toto řešení, dnes vím, že to byla velká chyba.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, díky za info, bohužel tohle chování není dnes výjimkou…

  • Profilový obrázek
    Monika napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    chtěla bych koupit letenky s Austrian Airlines na Maledivy z Vídně přes Frankfurt na polovinu listopadu.
    Mám jen trochu obavy, pokud by se zhoršila epidemiologická situace v Německu, aby nezrušili zpáteční let a my nezůstali na ostrovech.
    Domnívám se, že je nepravděpodobné, aby potvrzený zpáteční let zrušili během týdne našeho pobytu na Maledivách.
    Ráda bych, ale pro jistotu, znala váš názor.
    Děkuji a přeji Vašim stránkám moře nadšených čtenářů, ke kterým se sama počítám.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel je dnes možné prakticky cokoliv. Vyloučit se to nikdy nedá, obecně se ale už lety z epidemiologických důvodů moc neruší (pouze pokud není poptávka), maximálně se nakazuje test/karanténa.

  • Profilový obrázek
    Mirka napsal(a):

    Dobrý den
    Chtěla bych letět 26.10. do Černé Hory z Prahy přes Bělehrad do Podgorici a 30.10. tou samou trasou zpět, je to pro mě nejschůdnější cesta. Co si o tom myslíte?
    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ta nařízení se mění prakticky denně a vždy je potřeba je posuzovat nejen ve vztahu s ČR ale i přímo mezi jednotlivými státy – ideálně na MZV najdete vždy případné odkazy na stránky s infem z daného státu.

  • Profilový obrázek
    Bogdan napsal(a):

    Dobrý den, v sobotu 17.10. mám letět do Paříže z Krakowa. Zpáteční let mám taky do Krakowa. Chci se zeptat, jestli je potřeba test nebo nějaká povinná karanténa pro české cestující, kteří mají odlet z Polska do Francie a naopak. Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím není omezení ani ze strany Polska, ani Francie.

  • Profilový obrázek
    Hana Špačková napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    aktuálně uvažuji o zakoupení letenek na Tenerife na konec října 2020, což by měla v tuto chvíli být destinace bez covid-testu. Jediné, co řeším, je, zda dostanu peníze za letenky zpět (jedná se o 5 letenek, takže cena není zanedbatelná), kdyby došlo opět k zákazu cestování směrem ven z ČR? Pokud budu mít odlet z Prahy, tak zřejmě dojde ke zrušení letu, ale když bude odlet z Vídně, tak mi asi nikdo žádnou refundaci nedá, nebo ano?
    Moc děkuji za odpověď:)
    Hanka

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bude Ryanair tak máte možnost rebooknout 7 dní do odletu, u Wizzu jde přikoupit Wizz Flex (za 21 €) a ten můžete vystronovat i několik hodin před odletem. Jinak standardní storno pojištění vám pokryje situaci, že by opět spadli Kanáry do červeného seznamu (dobré pojištění). Zákaz občanům ČR cestovat si myslím že už jen tak nedají, s tím byli minule poměrně problémy a proto se to celkem rychle zrušilo, problém by byl kdyby vás nepustilo Rakousko, to pojistit nijak nejde.

  • Profilový obrázek
    Petra napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu. Máme letenky do Londýna na 28. 10. a návrat je 1.11. Odlet je z Katowic. Letenky jsme kupovali už v březnu. Vzhledem k současné situaci a nutnosti karantény po příletu letět nemůžeme. Je nějaká možnost, jak dostat zpět peníze nebo alespoň voucher na let jindy? Dívala jsem se na stránky Ryanairu, ale moc se v tom nevyznám… Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, v tomto případě nárok na refund není. Jedině pokud by byl let zrušen, ale jelikož to už bude pomalu 2 týdny do odletu tak tam moc šancí nevidím.

  • Profilový obrázek
    roman napsal(a):

    honzo kde se otavře kuba pro bežné turisty? dik

    • Honza
      Honza napsal(a):

      To bohužel nikdo netuší.

  • Profilový obrázek
    Michaela napsal(a):

    Dobry den,
    Chtela bych se zeptat na radu.
    Na konci unora jsme odleteli do Panamy na 3 tydny a na ceste zpet nam diky Covid situaci zrusili zpatecni lety. Lety byly s Air Europe, letenky jsme kupovali pres Mytrip.
    Od te doby jsem komunikovala s Mytrip refundaci za zruseny let, ale cca od cervence se mnou uz nekomunikuji. Co myslite, je lepsi je zkouset stale prudit a nebo vyzkouset nejakou tu agenturu na „vymahani“ refundaci? Nemam s tim zkusenosti. Moc diky!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi prudit, ta agentura vám obvykle řekne, že mytrip sídlí tam a tam a na to oni nemají pravomoce a právní zastoupení…

  • Profilový obrázek
    Juraj napsal(a):

    Ahoj!
    Měl jsem rezervace na květen 3letů – 2Level 1Vueling
    Vše my převedli do voucherů – nebyla možnost využít,
    Tak si říkám, zdar se dají z Vuelingu vytáhnout peníze, páč nemají na webu žádný formulář či jak proměnit voucher na peníze.
    Díky
    Juraj

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, u Vuelingu je to buď telefonicky, probít to jde, ale vzhledem ke všem překážkám je nejjednodušší chargeback přes banku.

  • Profilový obrázek
    Vlaďka napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych využít flexibilní letenku od Qatar air.,a zajímá mě, jestli má pak smysl dokupovat pojištění storna letenky? Díky moc za Váš čas i odpověď 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, podle toho které, obecně na koronavirus ohledně testu asi žádné nenajdete, na to že by země šla na červenou z hlediska ČR ta pojištění obvykle jsou, ale vzhledem k situaci se na červenou asi jen tak nějaké státy nedostanou.

  • Profilový obrázek
    Ivana napsal(a):

    Je prosím nějaká nabídka ,,, do Egypta Hurgharda nejlevnější dovolená v měsíci listopad ,, prosinec ??

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Zatím není vyřešen vstup ani návrat bez testu, proto není v nabídce ani dostatek letů..

  • Profilový obrázek
    Kristýna napsal(a):

    Dobrý den,

    Koupila jsem letenky na konci září do Bergama s odletem 10.10.2020. Od dnešního dne je ale vyžadován do Itálie negativní test, na který určitě nejdu a chci si let změnit. Při změně u Ryanairu mi ale společnost účtuje poplatky za změnu letu. Nevíte proč ? Společnost uvádí, že změny letu mají být bez poplatků. Děkuji.

  • Profilový obrázek
    Denisa napsal(a):

    Ahoj!
    Je možnost změnit let u Ryanairu, pokud mám let na tento pátek? Někde níže jsem četla, že je možnost změnit 7 dnů před odletem, v podmínkách ryanairu jsem to nikde nenašla. Jak to prosím je?
    Případně, pokud nejde, tak ráda někomu přenechám letenku pátek 9.10 Praha 6:30 – Palma de Mallorca 9:10 a zpět pondělí 12.10 Palma 9:45-Praha 12:10

  • Profilový obrázek
    František napsal(a):

    Nazdar Honzo 🙂
    máme zaplacené letenky do Irska do Dublinu na 15. října tam a 18. října 2020 zpět pro 6. lidí s leteckou společností Ryanair.
    Za současné situace, kdy bychom měli být 14 dní v karanténě (asi v hotelu) to nepřipadá v úvahu.
    Máme zkusit požádat Ryanair o voucher – je zde nějaká možnost tento voucher na rok získat a letět třeba příští rok.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, Ryanair umožňuje změnu pouze 7 dní před odletem, pokud byly letenky koupeny od cca poloviny září, pokud ne tak tam bohužel nárok na refund ani rebook není.

  • Profilový obrázek
    Lucie napsal(a):

    Ahoj, prosím kam teď letět a netrápit se testy a případnou karanténou?
    Moc díky…poletím kamkoliv :-)))))
    Lucie

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, aktuálně třeba Portugalsko, Bulharsko, Švédsko.

  • Profilový obrázek
    Marcela napsal(a):

    Dobry den,
    chci se zeptat, jestli nevite, jak je to nyni s prestupem na Londynskem letisti Stansted? Premyslim o letence z Prahy na Kanarske ostrovy s prestupem prave na Stanstedu. Docetla jsem se, ze v Britanii lze transferovat bez omezeni, pokud se neprojde pasovou kontrolou (airside transfer). Zaroven jsem se ale docetla, ze na Stanstedu se pri prestupu vzdy prochazi pasovou kontrolou…
    Dekuji za radu

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to přesně tak jak píšete, na Stanstedu bez projití border control nepřestoupíte, tím pádem v registraci nemůžete vyplnit nic jiného než čistý vstup a tím pádem je i povinnost karantény.

  • Profilový obrázek
    Radka napsal(a):

    Zdravím, chtěla jsem pořídit letenky z Prahy na Bari, bohužel se stihly na daný termín vyprodat a koukala jsem tedy na alternativní letenky z Vídně. Je potřeba mít test, pokud pojedeme vlakem z Prahy do Vídně? Co v případě, že pojedeme vlakem z Brna? Při příletu zpět vyplním dotazník o tranzitu a nemusím se trápit testy? Nevyznám se v tom a budu ráda za radu, děkuji moc!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nejste z Prahy tak nemusíte mít nic, pokud ano měla byste mít ten transitní formulář cestou tam i zpět. Jinak co se považuje za cestu bez zastávky nikde stanoveno není..

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *