Poradna - Honzovy letenky
Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Václav Kaprhál napsal(a):

    Dobrý den,
    mamé koupené letenky na 8.4. do Thajska a návrat 23.4. Zakoupeno přes Letuška.cz.
    Byl nám nabídnut voucher s roční platností, jenže otec už je důchodce 66let a nevíme, co bude za rok….
    let QR0290 z Prahy byl zrušen. Můžeme žádat vrácení celé částky?
    Děkuji za odpověd´ Kaprhál.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, voucher bych asi bral, pokud jde čerpat postupně tak se vám bude někdy v budoucnu hodit. Aktuálně je situace taková, že všechny instituce doporučují dohodu, jinak by asi mohlo pomalu dojít ke krachu jednotlivých prodejců/aerolinek a nedostal byste tak třeba i nic…

  • Profilový obrázek
    Zuzana napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    Vcera jsem psala a ptala jsem se na jednu vec. Odpovedel jste mi , ale nerozumim konci . Z Kiwi mi „nemohou“, nebo “ mohou“ rict, ze „ted uz smula“, pokud mi zrusi dalsi let.
    Dekuji za upresneni. Nize uvadim muj drivejsi dotaz s Vasi odpovedi. Dekuji .Zuzana

    Ahoj Honzo,

    Mam prosim dotaz. Koupila js si letenku i s priplatkem ze mohu let zmenit / tzn.tarif standart na 19.4. pres kiwi z Houstonu do Prahy. Kvuli zrusenemu letu New York – Pariz mi letenku zrusili a nabidli alternativu. Jedna moznost se mi zamlouva. Ale sdelili ze pokud potvrdim alternativni let, nemohu jiz menit let zdarma posleze a to je podminka pokud prijmu alternativni let. Ted si na jejich strankach ctu ze tarify se neberou v situaci koronaviru v potaz. Alternativa je o 1.000 kc levnejsi.( Pocitam v puvodni letence i co jsem zaplatila s priplatkem za moznost zmeny.)
    Takze tzn.ze pokud potvrdim alternativu , a jejich dalsi let mi zrusi uz mi zdarma alternativu nenabidnou ? Jsem z toho zmatena a rozcarovana. Letenku mi zrusili oni , tudiz by mi meli nabidnout let i s volbou zmeny , kterou jsem v puvodni letence mela, kdyby mi ho zas zrusili……bojim se nyni alternativni let potvrdit , prtz se obavam ze pokud zrusi i dalsi jiz mi dalsi zdarma nenabidnou. Ale zas ho potrebuji potvrdit co nejdrive , jen se potrebuji ujistit ze mam nejakou jistotu kdyby zrusili i ten.Dovolat se jim nyni vubec nejde, cekam na email , mezitim prosim o radu…Dekuji. Zuzana

    ODPOVĚDĚT
    Honza
    Honza napsal(a):
    24.3.2020 (10:21)
    Bohuzel podminky u kiwi jsou absolutně nesrozumitelné a prakticky jim dovolují si dělat co chtějí… Pokud změnu potvrdíte a let bude zase zrušen, nemohou vám říct že teď už smůla…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Pokud ho znovu zruší tak podle mě nemůžou říct, že smůla. Ale ta situace je dneska taková, že si prakticky dělá každý co chce, nebo respektive co holt teď dělat musí, aby přežil…

  • Profilový obrázek
    Zuzana napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    Mam prosim dotaz. Koupila js si letenku i s priplatkem ze mohu let zmenit / tzn.tarif standart na 19.4. pres kiwi z Houstonu do Prahy. Kvuli zrusenemu letu New York – Pariz mi letenku zrusili a nabidli alternativu. Jedna moznost se mi zamlouva. Ale sdelili ze pokud potvrdim alternativni let, nemohu jiz menit let zdarma posleze a to je podminka pokud prijmu alternativni let. Ted si na jejich strankach ctu ze tarify se neberou v situaci koronaviru v potaz. Alternativa je o 1.000 kc levnejsi.( Pocitam v puvodni letence i co jsem zaplatila s priplatkem za moznost zmeny.)
    Takze tzn.ze pokud potvrdim alternativu , a jejich dalsi let mi zrusi uz mi zdarma alternativu nenabidnou ? Jsem z toho zmatena a rozcarovana. Letenku mi zrusili oni , tudiz by mi meli nabidnout let i s volbou zmeny , kterou jsem v puvodni letence mela, kdyby mi ho zas zrusili……bojim se nyni alternativni let potvrdit , prtz se obavam ze pokud zrusi i dalsi jiz mi dalsi zdarma nenabidnou. Ale zas ho potrebuji potvrdit co nejdrive , jen se potrebuji ujistit ze mam nejakou jistotu kdyby zrusili i ten.Dovolat se jim nyni vubec nejde, cekam na email , mezitim prosim o radu…Dekuji. Zuzana

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohuzel podminky u kiwi jsou absolutně nesrozumitelné a prakticky jim dovolují si dělat co chtějí… Pokud změnu potvrdíte a let bude zase zrušen, nemohou vám říct že teď už smůla…

  • Profilový obrázek
    Jana B napsal(a):

    Dobrý den. Mám prosbu a nevím si rady. Se synem máme zakoupené letenky na 2.5.2020 od společnosti Student Agency do Amsterdamu na akci, která byla zrušena kvůli koronaviru, tudíž letenky pozbývají smysl. Na dotaz u student Agency ohledně storna, nám bylo odpovězeno, že nám vrátí cca 20% z celé částky anebo že máme vyčkat do dubna jestli nám let zruší a tím nám nabídnou nepřenosný voucher v plné části ceny letenky. Poraďte mi prosím, jak mám jednat? Když nemám zájem o jejich voucher. Předem děkuji. Jana B.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě je potřeba počkat, jak to s letem dopadne, pokud bude let zrušen, tak pak teprve žádat o vrácení peněz.

  • Profilový obrázek
    Míša napsal(a):

    Dobrý den Honzo, mám prosbu, přišel nám email od Ryanair, že ruší let ze Zadaru do Prahy, ale zrušili jsme oba lety a zažádali o refundaci přes odkaz, který nám zaslali. Po provedení nám napsali, že bude vyřízeno do 5-7 dní a že přijde potvrzovací email. Rušila jsem 22.3. a bohužel do dnešního dne od Ryanair žádný potvrzovací email, ani když se podívám na svojí rezervaci přes Ryanair, je to tam stále. Tak nevím, co mám dělat…či je to běžná praxe, že emaily potvrzovací nechodí ihned. Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, čekat, aktuálně to trvá opravdu dlouho než se žádosti zpracují…

  • Profilový obrázek
    Michal napsal(a):

    Ahoj Honzo, máme koupený letenky do Kuala Lumpur s odletem v červenci. Letenky jsou přes Gotogate od Emirates, který teď přestávaj lítat komerční lety. Myslíš že je brzy na to řešit zrušení letenek a vrácení peněz nebo počkat třeba až na půlku června, začátek července?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, Emirates přestávají na cca 3 měsíce, takže se vás to zatím netýká, nezbývá než čekat, jak se situace vyvine..

  • Profilový obrázek
    Zuzka napsal(a):

    Dobrý den, chci vyplnit formulář s žádostí o vrácení peněz za zrušení letu a nevím, který kód letecké společnosti z nabídky mám vybrat. Je tam Ryanair (FR), Laudamotion (OE) a Ryanair UK. Letenky jsem zakoupila u Ryaner a v emaiu žádný kód nemůžu dohledat. Předem velmi děkuji za zodpovězení otázky.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, u čísla letů najdete buď FR, OE nebo RR což je ten kód aerolinky.

  • Profilový obrázek
    Tereza Kubátová napsal(a):

    Dobrý den,
    zatím jsem nikde nedohledala. Pokud mi zruší let (více než 14 dní před odletem) a letenku jsem koupila přes zprostředkovatele, musím žádat o vrácení peněz za letenku pouze zprostředkovatele? Nebo mohu žádat o vrácení i přímo dopravce?

    Předem děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano zprostředkovatele, pokud budou vracet peníze tak vždy tomu kdo je zaplatil a dostal by je tak stejně zprostředkovatel.

  • Profilový obrázek
    Hanka napsal(a):

    Dobrý den, máme koupené letenky od Ryanairu na Kypr 23.kvetna z Vídně. Přestávám doufat, že to bude možné. Mám počkat na zprávu, zrušení nebo žádat společnost o přebukování už teď? Vím, že to nikdo 2 měsíce předvídat neumí, ale tuším, že se to blíží mílovými kroky 🤨 Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      DObrý den, zatím stejně nic dělat nemůžete, takže počkat buď na to, až Ryanair nabídne zdarma rebooking nebo až let úplně zruší a pak žádat o refund.

  • Profilový obrázek
    Marketa napsal(a):

    Dobry den, od ledna jsem pres Aegean airlines mela koupenou letenku Rhodos-Praha s prestupem v Athenach + jsem za 30 euro dokoupila zavazadlo. Letenka byl tzv. Go Light – non refundable, ale to jsem chapala tak, ze s ni nemohu hybat a dostat penize zpet pokud z me strany dojde k tomu, ze nepoletim. Pred cca 10 dny mi zrusily let Atheny – Praha a v mailu nabizely penize zpet nebo zdarma prebookovani. Samozrejme jsem chtela penize zpet, ale bez odpovedi. Pred tremi dny zrusili let cely, tak jsem se radovala jak dostanu vsechny penize zpatky. Ale v novem mailu uz nenabizeji penize zpet. Pouze prebookovani zdarma nebo voucher v cene predchozi letenky (ani nedostanu celou castku, protoze vic jak 1/3 letenky jsou poplatky a taxy, ktere se tam nepocitaji). Tak jsem procetla prepravni podminky a najednou nikde nic o vraceni penez zpet. Proste nabizeji pouze prebookovani a vouchery. Samozrejme na me maily a zpravy na FB nikdo nereaguje a celych 10 dni je nemozne se tam dovolat. Na FB je mnoho komentaru lidi ve stejne situaci a hodne nastvanych lidi. Vazne na tohle maji pravo? Let zrusili oni. Chci penize za sluzby ktere jsem nemohla uzivat. Predem diky za odpoved.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně chvíli počkat až opadnou první návaly cestujících a pak opět žádat, bohužel v téhle situaci moc není jiná možnost.

  • Profilový obrázek
    Honza napsal(a):

    Ahoj. Prosím o radu. Koupil jsem v prosinci 2019 2x letenku pres British Airways na červen 2020 na EURO 2020. Teď už je jisté že je akce zrušena. Chtěl bych letenky zrušit a vrátit peníze. Šlo by to když má cesta ztratila význam kvuli koronaviru? Mam zadat storno teď nebo počkat a doufat že let zruší když z ČR nepujde odcestovat. Dík moc

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, počkal bych, důvod je zajímat nebude, ale tipl bych si že nabídnou aspoň kredit nebo rebook… Pokud nebudou stále lety zrušeny.

  • Profilový obrázek
    Mirka Z. napsal(a):

    Dobrý den Honzo, od Ryanair jsem dostala informaci o možnosti přebukování letu do Barcelony, který mám naplánovaný na květen.
    S tím, že doplatím pouze rozdíl v ceně, ale poplatky za změnu letu se neplatí.
    Vybrala jsem tedy jiný termín. Včera se mi tam k zaplacení ukázal jen rozdíl v ceně, dnes už komplet celá částka. Moc se mi to celé platit nechce. Abych to z nich pak nemusela tahat.
    Jak na to, poradíte ? Moc děkuji, Mirka

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, to bude asi chybka, pokud vím, tak zatím dávali jen za rozdíl v ceně lety do konce dubna, takže možná ještě počkat, jak se to celé vyvine.

  • Profilový obrázek
    Míra napsal(a):

    Zdravím, objednali jsme si s přítelkyní přes kiwi.com letenky do Edinburghu odlet 19.3., Raynair let zrušil s tím, že bude vracet peníze, bohužel kiwi nám chce dát jenom 700,- z celkové částky 7000,- lze s tím něco dělat?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, to bych viděl jako celkem nekalou praktiku Kiwi. Náhrada musí být vždy, jak moc to mohou ovlivit nějak dobře napsané podmínky je pak otázka spíše na právníky…

  • Profilový obrázek
    Tereza napsal(a):

    Dobrý den, Honzo. Příští víkend jsme měli letět do Barcelony. Ryanair samozřejmě lety zrušil, ale jejich formulář mi stále hází chybu v čísle rezervace, což je k přetíženosti pochopitelné. Nicméně pokud se mi to nepodaří do dne plánovaného odletu, vrátí mi peníze automaticky ? Děkuji a přeji hodně síly v těchto dnech. Tereza

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Automaticky ne, ale jde to požádat i zpětně, takže průběžně zkoušet…

    • Profilový obrázek
      Linda napsal(a):

      Zkuste to opravdu během noci, nebo brzy ráno. Dneska jsem v 5:30 o vrácení úspěšně požadala. Navíc mají o hodinu méně. Během včerejška jsem to asi 40x zkoušela v průběhu dne a nedařilo se. Držím palce!

  • Profilový obrázek
    Martina napsal(a):

    Dobrý den, dnes nám Vueling zrušil let 20.4.2020 do Florencie. Požádala jsem o vrácení peněz , vueling potvrdil s tím, že dostanu mailem voucher na další letenky s platností do 31.12.2020. Prosím, je možno trvat na vrácení peněz na účet? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano pokud byl let zrušen tak Vueling standardně vrací peníze, jedině že by to byla nějaká novinka, ale naposledy cca 2 dny zpět jsem peníze dostal.

  • Profilový obrázek
    Linda Táboříková napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,

    náš páteční let do Budapešti z Prahy Ryanair dnes zrušil, máme tedy nárok na refundaci i si o ni můžeme zažádat. Problém je v tom, že jejich stránky absolutně nefungují. Pořád dokola formulář hlásí, že číslo rezervace neexistuje. Chápu, že jsou stránky přetížené na maximum. Pokud se mi však do pátku požádat o vrácení peněz nepodaří, myslíte, že to půjde i zpětně? Děkuji za odpověď. Linda

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, řekl bych že to za den, dva půjde, ale jde to i zpětně…

    • Profilový obrázek
      Linda napsal(a):

      Děkuji za zprávu. Dneska jsem si přivstala a žádost už mi prošla. 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Tak fajn 🙂

  • Profilový obrázek
    Jan napsal(a):

    Ahoj Honzo. Potřebuju 4 kamarády dnes 17.3. Nebo zítra 18.3. Dopravit letecky do Skopje v Severní Makedonii. Jsme v německu. Cca 3 hodiny od Berlína.
    Můžeš pomoc???
    Honza

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, zkusit Wizz Air, aktuálně to bude asi jediná aerolinka co tam letí, ale všechno se ruší, takže jedině vyzkoušet proklikat… Pozor pak na reistrikce, jaké mají v Makedonii nebo Německu aktuálně netuším.

  • Profilový obrázek
    Dušan napsal(a):

    Ahoj, aktuální letecký plán SmartWings je pouze do listopadu 2020. Nevíš, kdy zveřejňují plán na další období? Chtěl bych letět na Madeiru z Prahy přímým letem přes Vánoce.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, obvykle se zveřejňuje na jaře, kvůli aktuální situaci bych se ale nedivil, že by to bylo až déle.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Ahoj Honzo, jsme skupina 5 turistů v Maroku a zrušili nám let. Moc prosím o pomoc.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, kolem 10 000 Kč to jde s přestupem do Německa, vláda aktuálně posílá na letiště v Německu svozové busy. Jinak i přes Londýn by to zatím mělo jít…

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Ahoj Honzo, mám velký problém s WizzAir. Při rezervaci dvou letenek za cca 6tis. jsem zaslala platbu bez variabilního symbolu a tím se nespárovala. Po kontaktování mi bylo řečeno, ať ji pošlu znovu s variabilním symbolem a tu první mi po předložení výpisu vrátí. Tak jsem učinila, ale než se nová platba s variabilním symbolem spárovala, rezervace mi propadla, a tak jsem měla zaslané dvě platby, celkem cca 12tis. a žádné letenky. Po zdlouhavé komunikace mi konečně řekli, že mi obě platby vrátí a rezervaci musím udělat novou (za dražší ceny). Nakonec jsem koupila letenky jinde. Každopádně jsem na vyžádání zaslala emailem svoje bankovní údaje pro zaslání vratky 12tis. a od té doby je to měsíc a půl, vratku jsem neobdržela a moje zprávy jsou ignorovány. Psala jsem kam jsem mohla a nemám žádnou odezvu. Vzhledem k situaci si myslím, že má WizzAir velké finanční potíže a krachuje. Nějaký nápad, jak situaci řešit?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, Wizz už není malá společnost a ani takovýto výpadek by ho neměl položit. Takže spíše bude problém někde v komunikaci, peníze vrací obvykle do pár dní zkuste i tel č. 225 850 035

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *