Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Ivana napsal(a):

    Dobrý den, měla bych dotaz na stávající situaci na vídeňském letišti. Na termín 2.–9. srpna máme zakoupeny letenky do Bulharska. Nevíte, prosím, zda se podle současných opatření (vím, že se všechno ještě může několikrát změnit) budeme muset prokazovat negativním testem na COVID-19? Předem děkuji za odpověď.

    • Profilový obrázek
      Anička napsal(a):

      Dobrý den, Máme letenky u Ryanair do Barcelony .Termín 2.-7.8 2020. Může se zrušit nebo zažádat o náhradu.Jsme ve věku 69-65-43-21-13-17. Slyšela jsem,že si můžeme částku převést na účet Ryanair. Prosim jak máme postupovat . Raději bychom je zrušili k situaci a změně věku. Děkuji Anička

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste provedli rezervaci přímo na http://www.ryanair.com tak je možné bez poplatku změnit termín letu (až do konce roku). Jinak změna nebo vyplacení možné není.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, tam bude zásadní, jestli ten let poletí nebo ne. Do 31.7. jsou všechny lety z Bulharska do Vídně zakázány… Jak to bude dál se zase dozvíme někdy 2 dny před tímto termínem…

  • Profilový obrázek
    Denisa napsal(a):

    Honzo , dekuji za informace. Jeste mam otazku kde si tedy dokoupim k te letence od Austrian pojisteni storna? Zda mohu a nabizeji primo na jejich webu nebo nekde jinde jak jste myslim uz jednou zminoval.
    Dekuji moc

  • Profilový obrázek
    Lea napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat na informaci ohledně velikosti příručního zavazadla do Itálie se společností easyJet (do easyJetu se nemohu dovolat). Standardní velikost příručního zavazadla u této společnosti je 56x45x25, nicméně jsem někde na netu zaregistrovala informaci o menších rozměrech zavazadla, pakliže cestujeme do/z Itálie (45X36X20).
    Děkuji předem
    L.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, s těmi zavazadly jsem to také zachytil ale myslím, že to byl jen záměr, jasné to bude přímo na palubní vstupence.

  • Profilový obrázek
    Gabriela Neumannová napsal(a):

    Dobrý den, společnost ESKy nám sama zrušila letenky ve kterých jme měli připlaceny i zavazadla. Nyní nám chtějí poslat voucher se kterým nesouhlasíme a chceme vrátit celou částku finančně. Máme šanci toho dosáhnout???
    Děkuj za pomoc GN
    text emailu : Letecká spoločnosť zrušila Váš let kvôli pandémii COVID-19.

    Z toho dôvodu letecká spoločnosť, v súlade s jej Všeobecnými podmienkami sa rozhodla Vám vrátiť prostriedky za nevyužitú letenku vo forme voucheru na ďalší let. V samostatnej správe od nás obdržíte podrobnosti o voucheru (vrátane výšky návratu) a spôsobu jeho realizácie.

    Kvôli zvýšenému počtu otázok, súvisiacich s návratom prostriedkov vo forme voucheru, procesujeme ich v poriadi, v akom boli nahlásené.

    Nezabudnite, že voucher sa vzťahuje na konkrétny let, nie na celú rezerváciu. Hodnota voucheru zahŕňa cenu letenky a letiskové poplatky. Ostatné poplatky alebo služby zakúpené spolu s letenkou nemusia byť vrátené v súlade Všeobecnými podmienkami, s ktorými ste súhlasili počas procesu rezervácie.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, tam jsou trochu dva problémy. Esky je jen zprostředkovatel, pokud tak aerolinka řekne že prostě dá jen voucher tak s tím toho nic moc neudělají, druhý problém je, že stejně jako spousta prodejců,viz níže, prostě nemají čas řešit jednotlivé rezervace. Mě se třeba u cca 100 rezervací podařilo aktuálně dostat peníze zpět už u 80, ty kroky ale esky rozhodně nemá šanci u každé rezervaci udělat a tak radši pošle voucher…

  • Profilový obrázek
    Denisa napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    Presne takto jsem si take chtela zakoupit letenky na pristi rok do Los Angeles. Konkretne na cerven-cervenec z vidne do los angeles primo s Austrian Airlaines. Pres tyto portaly s pojistenim storna.
    Take me zajima odpoved.
    Dekuji
    Denisa

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Denně řeším desítky dotazů na gotogate, edreams, skyscanner, kiwi, kayak, myholiday atd atd atd. Tyhle servery v minulosti zjistili, že jdou všichni po ceně, a tak nabízejí na oko letenky levněji, v průběhu rezervace se pak cena zvýší nebo je za každý kontakt, dokoupení atd účtován poplatek klidně v hodnotě 20 €. Byznys je to supr, začal jim nevídaně vydělávat protože mají vše zautomatizované. Pak ale přišla korona (a u spousty z nich ten problém byl i před koronou), kdy musejí rezervace řešit zpětně. V jednu chvíli se tak na ně valí tisíce dotazů, které nejsou schopny vyřídit a tak se s nimi prakticky není možné spojit a ten problém se nabaluje, navíc už první z nich se pomalu dostávají do platebních problémů.

  • Profilový obrázek
    Roman napsal(a):

    Ahoj, dekuju za reakci.
    Blbne me email.
    Muzes mi to poslat sem?
    Proc nedoporucujes gotogate a skyscanner?
    Budu rad za jakoukoli radu.
    Letenka je od Austrian airlaines a je to cerven 2021 je mi jedno jaky datum v tom mesici.
    Diky moc za rady.
    R.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Pokud je to Austrian tak to nikdy levněji než přímo na webu aerolinky nepořídíte. Gotogate má nulový zákaznický servis, doplácí se za vše, nikdy není nejlevnější. Skyscanner je jen srovnávač který pak odkazuje na další dost podivné weby.

  • Profilový obrázek
    Jirka Kárník napsal(a):

    Dobrý den, Honzo

    psal jsem již včera ohledně letu do Amsterdamu u Easy Jet. Letenky jsme objednávali vcelku 4 osoby v jedné objednávce, dva z naší skupiny by rádi využili, že by chtěli let zrušit a dostat Voucher v hodnotě letenky a letět jiný termín. Avšak co koukám na registrační systém společnosti, nemohu nikde najít, zda to lze zrušit jen dvoum osobám nebo se to musí zrušit celé pro všechny. Dá se to vyřídit online či se tam musí volat na zákaznickou linku, která je věčně nedostupná (včera jsem u telefonu strávil dvě hodiny, kde mi hrála hudba, kamarád dokonce celé dopoledne)? Předem děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ačkoliv se to může zdát jako blbost, tak si myslím, že rozdělit tu rezervaci nedokážou, sem tam jsem ten požadavek dával a nikdy mi nikde nevyhověli, takže bych to asi celý požádal do refundu (poslední dobou to od easyJet celkem chodí) a koupil ty 2 zvlášť, pokud to teda není nijak zvlášť drahý.

  • Profilový obrázek
    Roman napsal(a):

    Dobry den Honzo,
    Chci si koupit letenky do USA.
    Kupoval bych pres skyscanner a pres gotogate.
    Kde nabizeji pojisteni storna.
    Chci se zeptat jestli mate nejakou zkusenost se s stornem.
    Zajima mne kdyby jedna osoba utrpela uraz budoi vraceny penize za obe letenky..
    Popripade kdyby se stalo neco v rodine nejaka dlouhodoba nemoc , zda se i na to vztahuje storno a bude vraceno opet za obe letenky.
    Diky za reakci.
    Roman

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, určitě ne přes gotogate a ani přes odkazy na skyscanner, jestli chceš tak mi pošli letenku co jsi našel na info@honzovyletenky.cz a pošlu ti odkaz kde je bezpečnější ji koupit. I CZ pojišťovny navíc už nabízí pojištění storna které se může dokoupit nezávisle na nákupu letenky.

  • Profilový obrázek
    Jaroslav a Marie z Pardubic napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    obracíme se na Tebe s prosbou o radu. Přes GOTOGATE. jsme zakoupili zpáteční letenku do Athen (tam i zpět) na měsíc září. V červnu jsme obdrželi od GOTOGATE zprávu o zrušení pouze zpátečního letu z Athen z důvodu Covid 19 . Můžeme na základě této zprávy zrušit celou rezervaci a požadovat vrácení peněz? Tento požadavek máme uplatnit u GOTOGATE nebo přímo u letecké společnosti Aegean Airilines?
    Průběžně jsme obdrželi od GOTOGATE asi 4 automaticky generované zprávy, at“ je kontaktujeme telefonicky (což se nám nepodařilo), nebo máme kontaktovat leteckou společnost prostřednictvím webové stránky . Prosíme o radu jakou formou provést zrušení rezervace s požadavkem vrácení peněz, Děkujeme mnohokráte za Tvoji trpělivost HONZO a ochotu pomoci bezradným lidem.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ano máte nárok na refund (pokud to bylo na jedné rezervaci a od jedná aerolinky), žádat musíte bohužel na GOTOGATE, kde je to ale na dlouhé vyjednávání… Aegean se s vámi asi jen tak bavit nebudou…

  • Profilový obrázek
    Lucie napsal(a):

    Dobrý den Honzo, chci se zeptat, měla jsem na začátku června letět do Barcelony s Ryanair a žádala jsem refund i na online chatu, nevíte zhruba jaká je čekací doba na vrácení peněz, když let měl proběhnout už skoro před 2 měsíci?? Děkuji Lucie

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, měl jsem takhle zaseknutých asi 8 rezervací, obeslal jsem je na online chatu všechny znova minulý týden a o víkendy přišly za všechny peníze, takže bych teď ideálně napsal rovnou na online chat.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ideálně brzo ráno, to tam běží jak po másle.

  • Profilový obrázek
    Jitka F. napsal(a):

    Ahoj Honzo, od 14/8-23/8 budu mít dovolenou, tak jsem se chtěla zeptat, zdali bys nám doporučil nějaké akční letenky (Evropa) k moři v tomto termínu z Prahy pro 2 dospělé+2 děti.
    předem děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, letos jasně vede Ryanair. Aktuálně jsou dostupné letenky za fajn cenu na Rhodos, Korfu nebo třeba na Mallorku, do Malagy… Nově létá také Wizz Air do Varny. Bude se létat také na Kypr, tam je ale zatím potřeba test, tak s tím jedině tak počítat.

  • Profilový obrázek
    Honza7 napsal(a):

    Ahoj,

    tak mi také zrušili let na Tenerife u ČSA. Přišel jen email s informací, že let byl zrušen kvůli Covid. Kupoval jsem to na stránkách ČSA. Termín byl až na konec srpna. Žádné informace o kompenzaci/poukazu/penězích. Online formulář na refundaci nefunguje, tak jsem vyplnil jinou žádost a poslal. Jinak na infolince vám řekne automat, ať pošlete dopis. Na odletech mi to paní zvedla a řekla mi, že to operuje SmartWings a že ji to nazajímá, že infomace k tomu dostávají jako poslední. Na smartwings mi to paní zvedla a též že nemá žádné informace. Kolega z letiště mi říkal, že SmartWings nemá čím létat, Max je uzemněnej. Jinak jsem koukal a ČSA zrušilo lety Tenerife až do konce dalšího července 2021 a na stránkách Smartwings zůstali jenom lety v pátek. Akorát tlačítko na přeobjednání letu zmizelo ze stránek ČSA. (stejně nejsou lety). Všechny kanceláře ČSA má zavřené-na letišti v terminálu 1 a 2 testujou Covid a ta třetí je od března zavřená. Tak nevím jak z nich něco dostat. Komunikovat tedy snimi nelze. Bylo to naposled s nima. Kdy by jste měl někdo radu nebo dostal alespoň poukaz, tak dejte vědět.

    Posílám vtipné hlášky od ČSA-www/email

    Email:
    You are kindly requested to contact the sales office through which you purchased your ticket to arrange alternative connections.

    a na www stránkách:
    Opening Hours:

    Dear customers, the sales office is temporarily closed from 16 March 2020 until further notice. We are sorry for occured complications for this.

    Czech Airlines sales offices (on Evropská 846/176a, Prague 6 and in Prague Airport Terminals 1 & 2) are temporarily closed due to the anti-crisis measures adopted by the Government of the Czech Republic. We apologise for the inconvenience caused and thank you for your understanding.

    Zadost o refundaci online:
    1 error

    The system is temporarily unable to process your request. Please try again. (9102)

    1 warning

    Warning
    Sorry, your reservation cannot be refunded on-line. Please fill this form.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, důvod covid je samozřejmě blbost, to by muselo být vydáno nějaké opatření o zákazu letů, což není a s největší pravděpodobností ani nebude. U ČSA/QS by se mělo dát dovolat na infolinku, sice řeknou že ano, jakmile to půjde vyplatíme, ale nic jinýho s tím teď asi nic moc dělat nejde… Bohužel je to suvereně nejhorší aerolinky na vyplácení refundů,,,

    • Profilový obrázek
      Honza7 napsal(a):

      Ahoj, tak uz mi poslali EMD doklad po 2,5 tydnunod CSA. Jedinna cesta, jak si zamluvit novou letenku je telefonicky na infolinku a tam zvolit volbu 1. Pokud zvolite volbu se zrusenyma letenkama, tak vam to automat polozi. Nechapu, proc to nejde online zmenit, trapne.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Díky za info!

  • Profilový obrázek
    Jirka Kárník napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,

    měl bych na Vás dotaz ohledně letenek. Před měsícem (červen) jsme si s kamarády objednali letenky do Amsterdamu u společnosti Easy Jet, odlet 7.8.2020 v 12:55. Společnost však včera změnila čas odletu a to na 7.8.2020 v 20:45 a to je pro naší skupinu nepřijatelné, máme již zajištěné věci, co ten den máme dělat, zaplacené kurzy apod. Jinak řečeno, pro nás je to finanční újma a ztráta, protože když tam přiletíme až v noci, propadnou nám naše peníze do „luftu“. Komunikace s leteckou společností je taková, že nám nabízejí přebookování letu na jiný čas, ale musíme doplatit rozdíl ceny letenek, což je v tomto případě asi jako kdyby jsme kupovali nové letenky. Rád bych se zeptal, je možné od společnosti požadovat kompenzaci a případně bezplatnou změnu na dřívější termín, např. ranní let? Předem děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, tam jde spíše o to, jestli easyJet ten dřívejší termín poletí. Obecně máte nárok buď na rebook nebo na vyplacení částky za peníze. Změna je více než 14 dní před odletem, na kompenzace tak nárok není.

  • Profilový obrázek
    Monika napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat, nedávno jsem kupovala letenky u Wizzairu a zarazilo mě to, že po mně nikde nikdo nechtěl číslo pasu, popřípadě občanky. Nevíte o tom prosím něco? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, v rámci Schengenu není u Wizzu potřebovat údaje z pasu nebo občanky.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat na aktuální situaci v Barceloně, máme letět 23.7.-28.7. a nyní jsou v Barceloně zpřísněná opatření, je pravděpodobné očekávat, že Ryanair zruší let? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to méně než 14 dní do odletu, pokud by Ryanair let zrušil tak by vám musel platit kompenzace, dá se tak očekávat že se poletí. Opatření tam jsou zatím prakticky jen co se týká roušek…

  • Profilový obrázek
    Darin napsal(a):

    Dobrý den, Honzo.
    Ráda bych se zeptala, koncem května mi byly zrušeny kvůli covidu. Od té doby mě nikdo nekontaktoval, psala jsem na easy jet několikrát a zcela bezúspěšně, některé mailové adresy, které uvádí na svém webu jakožto podporující pro zákazníky dokonce ani neexistují. Na některé mi chodí rovnou zprávy typu donotreply.com
    Nechci voucher, chci vrátit peníze a chci vědět jak je mohu kontaktovat..štve mě, že od nich nepřijde ani slovo, naštve mě ani fakt, že jim to dlouho trvá ta refundace, ale že nemají slušnost mě o tom informovat. Co mohu nyní dělat? Děkuji..

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, z rezervace by se mělo dát proklikat přímo na formulář s žádostí o refund, po cestě je potřeba několikrát odmítnout voucher. Všechny rezervace easyJet (cca 10) už se mi takhle podařilo nechat vyplatit.

  • Profilový obrázek
    Artur napsal(a):

    Ahoj! Zaplatil jsem si kvuli letu na Kypr test na covid. Je platny 3 dni. Kvuli posunu letu aerolinkami na 2 dni bohuzel, bude ten test neplatny k datumu odletu. Odlet zitra vecer. Je mi s toho hrozne. Ma nekdo stejnou situaci?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud došlo k posunu méně než 14 dní před odletem tak máš nárok na kompenzaci ve výši 250 €, což by měla být dostatečná náhrada za nový test…

  • Profilový obrázek
    Adéla napsal(a):

    Ahoj Honzo, letíme za týden do Itálie do Bari z Prahy, chci se zeptat, jestli Itálie požaduje nějaký formulář ohledně koronaviru, nebo ne. Vím, že některé státy to vyžadují, ale nikde nemůžu najít přesné info o Itálii. Předem moc děkuji za odpověď

  • Profilový obrázek
    Jakub napsal(a):

    Ahoj Honzo, chtěli bychom s přáteli letět v prosinci někam do Karibiku. Tak bych se chtěl zeptat na nějaké tipy kam se dá za pěkné peníze letět a popřípadě kde a kde hledat letenky.
    Děkuji.
    Jakub

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, obecně létal letvně LEVEL z Paříže na Guadeloupe a Martinik, to byl top. Bohužel aktuálně se jedná o tom, jestli se zachrání nebo nechá padnout, takže ještě bych počkal až bude trochu jasněji. Letenky šli koupit i kolem 5 000 kč.

  • Profilový obrázek
    Martin Ch. napsal(a):

    Ještě jednou dobrý den Honzo,
    nevím, jak přidat komentář k již zadanému, takže píši takto. Ten Smartwings nám zrušil zatím jenom odlet, přílet zatím platí.
    Vzhledem k okolnostem chceme nyní rezervaci zrušil celou. Máme na to nyní právo (bezplatné storno), má toto zrušení odletu vliv na výši případné refundace (příp. voucheru)? Jak teď postupovat, když to chci zrušit celé? Koupeno přes GTG. Děkuji moc za pomoc.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to máte na jedné rezervaci tak je vždy nárok na zrušení obou směrů. Bohužel je potřeba přes ten gotogate napřímo.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *