Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Helena napsal(a):

    Dobrý den,
    chceme provést změnu letu u Ryanairu, letenky objednané v říjnu, změna destinace a datumu na říjen. Při provedení změny cena k zaplacení 2x vyšší než cena nových letenek.
    (Praha -Korfu zaplaceno cca.2000,- změna na Praha -Rhodos a zaplatit máme 4500,-)
    Ryanair uvádí že není účován polatek za změnu letu v říjnu, ale při provedení změny ho účtuje.. nevíte kde je problém?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, změny je potřeba provést do 7 dní před odletem, nemáte to dříve?

  • Profilový obrázek
    Dana napsal(a):

    Dobrý den, je v současné době možné letět z Berlína bez testu? Moc děkuji, Dana

  • Profilový obrázek
    Petra napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu v případě kompenzace za zpožděný let. Jednalo se o let Praha-Zanzibar s přestupem v Doha. Zpoždění měl právě let Doha-Zanzibar o zhruba 4 hodiny. Je zde nárok na kompenzaci ikdyž Qatar není Evropska Aerolinka a zároveň zpoždění byl let druhy a ne Praha-Doha? Nebo se to bere jako cela cesta (podmínka z území EU) Děkuji moc za radu!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, letneku jste si koupila Praha-Zanzibar, na přestupy se nehledí, odlet je ze země EU, je to více než 4h, nárok na kompenzace tak je.

  • Profilový obrázek
    Eva Škvárová napsal(a):

    Dobrý den, nevíte prosím jak je to s přestupem v Lisabonu na Kanárské ostrovy ? Zda musí být v Portugalsku test na Covid ???
    Děkuji za odpověď. Eva

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nemusí.

  • Profilový obrázek
    Eva napsal(a):

    Dobrý den,
    Chtěla bych letět z Vidně na Malorku. Jak je to prosím s návratem zpět do Vídně z Malorky? Budu potřebovat test nebo potvrzeni o tranzitu, když pro Rakousko platí z Malorky omezení?
    Do ČR se budu vracet z Vídně vlastním autem.
    Dekuji Eva

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí vám potvrzení o transferu.

  • Profilový obrázek
    Miroslav napsal(a):

    Dobrý večer Honzo, pronajal a zaplatil spolu s pojištěním auto od Ryanair v Malaze u společnosti Firefly, která mi znova naúčtovala pronájem auta. Ve smlouvě s Ryanair jsem měl napsáno, že v případě, že se tak stane, mi peníze vráti. Bohužel s mi Ryanair na žádnou zprávu neodpovídá. Ani na FB, Twitter, chatrobot mail. Nevím jak se s nimi spojit. Nevíte o nějakém kontaktu na ně? Telefonovat nemohu, protože neumím dobře anglicky. Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně je ten chat, napište rovnou „talk to agent“ a pak počkejte na spojení s operátorem. Jinak nejlépe to jde brzo ráno.

  • Profilový obrázek
    Vlastimil napsal(a):

    Dobrý den Honzo, máme koupené letenky od společnosti Mytrip, která bohužel přestala reagovat. Letět jsme měli v červenci, ale vzhledem k situaci byl let zrušen. Mytrip neodpovídá na e-maily a my nevíme na koho se v této situaci máme obrátit, nebo jak dále postupovat.
    Děkuji za radu.
    Vlastimil

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte letenky s Ryanair tak ten umožňuje obejít Mytrip, jinak bohužel není moc jiná šance než přímo přes Mytrip.

  • Profilový obrázek
    Eliska napsal(a):

    Ahoj, nevi nekdo, jak to vypada a Asii? Thajsko, nebo Indie? Popripade Mexico? Chci na zimu utect. Dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, mění se to týden od týdne, jsou destinace kam se letět aktuálně dá, třeba Maledivy, Mexiko by mělo být také dostupné, ale je okolo toho zatím poměrně dost problémů a to hlavně pak i s případnou karanténou na místě.

  • Profilový obrázek
    Miloň napsal(a):

    Ahoj Honzo , 24.10 odletáme z Berlína na Madeiru , vracíme se zpět 28.10 do Berlína . Cestu na letíště a z letiště do ČR autem . Chápu dobře , že cestou tam si udělám v čr test na Covid , na Madeiře ho uznají nebo udělají svůj, ale jak cestou zpátky ? To už původní ČR ani Madeira test platit nebude a pro Německo jsme na červeném seznamu …

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, v tomto případě je to považováno za transfer a neměl by být problém. Při cestě z ČR na letiště to podle posledních zpráv jako transfer nemusí být uznáno, jako vždy je ale více zdrojů které tvrdí různé věci…

  • Profilový obrázek
    Michal napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    měli jsme původně letět 15.12. z Prahy na Srí Lanku s AirArabia. V průběhu víkendu mi přišly zprávy o zrušení letů. Na automatu infolinky jsem se dozvěděl akorát, že mají v plánu rozdávat vouchery na 1 rok. Bohužel na operátora se nejde dovolat. Jaké mám vlastně možnosti? Můžu pouze akceptovat voucher nebo mám nárok na vrácení peněz? Jak vůbec potom probíhá případně uplatnění voucheru při koupi nového letu?
    Díky, Michal.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, je určitě nárok na peníze zpět. U Air Arabia bhužel nemám zkušenosti jak je kontaktovat nejlépe. Vouchery si vystavuje každá aerolinka podle svého, obecně to ale neznamená ztrátu nároku na plný refund.

  • Profilový obrázek
    Mirka napsal(a):

    Ahoj,
    v neděli se vracím z Barcelony a na pražském letišti bych se hned po příletu chtěla nechat otestovat. Jakou prosím máte zkušenost s čekací dobou na vyšetření a také za jak dlouho Vám přišla SMSka s výsledkem.
    Moc děkuji, Mirka

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, je to o tom jestli přistane zrovna letadlo, 2, 3 nebo ne. Jak rychlí jsou v poslání SMS poradí třeba někdo kdo tam test dělal.

  • Profilový obrázek
    Kateřina napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    prosím o radu. Ve čtvrtek letim do Barcelony. Let mám přesunutý z jara a letim ještě na své jméno za svobodna (letim na pas a stíhám limit do 3 měsíců od změny jména). Nevím si teď ale rady u formuláře, který je nutné před vstupem do Španělska vyplnit. Mám vyplnit své staré příjmení na které do země letim a číslo pasu a nebo nové příjmení a číslo nového OP? Moc děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, určitě staré, na nové jakoby během té cesty zatím úplně zapomeň :), byly by v tom zmatky a něco jako centrální registr novomanželů po Evropě stejně nefunguje 🙂

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Pěkný den, Honzo, 28.9. jsem se tady v poradně ptal na chybnou refundaci od společností Ryanair a EasyJet. Odpovídal jste mi, zda jsem zaškrtl vrácení peněz pro všechny tři cestující. Toto jsem udělal, v tom problém určitě není. Vrácená částka navíc ani neodpovídá jedné nebo dvěma třetinám (že bych se spletl a jednoho nebo dva cestující nezaškrtl)… Napadá Vás, prosím, ještě jiná možnost, proč obě společnosti v jednom ze dvou letů vrátily všechny peníze (vždy v tom levnějším) a ve druhém (dražším) letu nevrátily vše? Díky za odpověď. Mějte se fajn.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohužel se mi to ani jednou nestalo a to už jsem refundoval cca 100 rezervací, nikdy ta částka nebyla jiná ať tam byl jeden směr, dva směry, více lidí, různé služby… Takže bych to viděl asi jako chybu, tím pádem reklamovat přes online chat.

  • Profilový obrázek
    Soňa napsal(a):

    dobrý den,

    mám dotaz, v září 2019 jsem koupila 2x zpáteční letenku Vídeň – Barcelona na květen 2020 u Vueling. Cesta se pochopitelně nekonala, přišel jeden jediný mail, že se vše řeší. Na zaslaný mail lze odpovědět, ale ani na cca 10-tý pokus nemám žádnou reakci. Prosím o radu, dá se nějak postupovat, když u aerolinek nejsem jako registrovaný zákazník, byl je jednorázový nákup, na stránky se nemám jak přihlásit. Když se zaregistruji nyní, žádná vazba mezi nákupem před rokem už stejně nebude….. Podotýkám, že jsem kupovala letenky na svůj mail, ale cestující byl můj syn a jeho přítelkyně, byl to dárek k vánocům.
    už jsem se smířila s tím, že peníze zpět nedostanu, ale ještě zkouším, kdyby mi někdo dokázal poradit…. díky a hezkou neděli.

    Soňa

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, u Vuelingu je to celkem fuška to dostat, ale také se podařilo, je to hlavně o kontaktu který oni mají jen telefonicky. Pokud chcete, můžete vyplnit form výše a kouknem na to.

  • Profilový obrázek
    Market napsal(a):

    Ahoj Honzo. Četla jsem teď tvojí odpověď Lence z 2.10. o posunech časů letů a rebooku a refundu. Ráda bych si ujasnila – Qatar Airways nám posunuli čas odletu z Doha do Prahy o 6 hodin. Doha je přestup z Bangkoku. Praha cílová. V Praze budeme tedy o 5.50 hodiny později než měl být původní čas. Chápu dobře, že mám nárok na refund? A refund se týká konkrétně čeho, celé naší zpáteční letenky? Tzn. všechny osoby na letu do Thajska a zpět? Nerozumím tomu, díky za tvoje rady a tuhle poradnu vůbec.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ano nárok je a pokud je to vše na jedné rezervaci tak na celou letenku.

  • Profilový obrázek
    Lenka napsal(a):

    Ahoj Honzo, máme koupené letenky přes Pelikána a měli jsme odlétálat na konci prosince na Havaj na svatební cestu na čtyři týdny. Kvůli současné situaci nemáme zatím nic jiného než letenky zařízeno a stále čekáme jak se to vyvine. Teď však přišel od Pelikána e-mail se změnou všech letů v rámci Evropy a také Frankfurt-SF. Jediné, co zůstalo beze změny jsou lety mezi pevninským USA a Havají. Bohužel změny jsou dost nešťastné. Měli jsme mít celý den v SF, ale místo toho to vychází, že budeme mít 20 hodin ve Frankfurtu a v SF jen necelé dvě hodiny na přestup atd. Vím, že taky nevíš, jaká bude situace atd. a zda bude vůbec možné odletět. Ale ráda bych znala tvůj názor, jestli se pokusit už teď letenky zrušit a získat peníze zpět (snad) a nebo ještě vyčkat a doufat, že pokud by nebylo možné odletět, peníze z Pelikána nějak dostaneme. Máme i připojištění na storno, ikdyž na to moc nespoléhám. Na Havaj opravdu moc chceme a letenky byly za hezké peníze, ale nevím, jestli v sobě neživím falešnou naději a náš odlet v prosinci je úplně nereálný. Předem moc děkuji za radu a tvůj názor. Máš přece jen mnohem víc zkušeností, pro nás jsou to první letenky přes Pelikána.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud je posun pouze v rámci přestupů a přílet nebo odlet není posunut o více než 3 hodiny tak není nárok na refund. Pokud ano tak bych to asi zkusil nechat refundovat. V tomhle případě asi tak ani moc nejde o Pelikána, ale o to s kým to máte a jak ta aerolinka přistupuje k refundům. Prosinec do US je asi dost nereálný a pokud by se lety letěli a vy nemohli kvůli omezení US letět tak by nebl ani nárok na refund..

  • Profilový obrázek
    Jaroslav napsal(a):

    Dobrý den, ne není to ani jedna z těchto možností,letenka byla pro jednu osobu.
    Kde a jak můžu reklamovat vracenou částku? Odkaz,zaslaný od Ryanairu v mailu s referenčním číslem, již nefunguje.
    Děkuji za odpověď.

    Jaroslav napsal(a):
    30.9.2020 (11:35)
    Dobrý den,Ryanair mi posunul let na Malorku ,nabídl voucher nebo refund,zvolil jsem refund,komunikace se zatím zdá bezproblémová.
    Nabízená částka vracených peněz je však ponížena o poplatky za odbavené zavazadlo.Je to tak v pořádku,případně co s tim?
    Omlouvám se,jestli to tu již proběhlo,nenašel jsem to.

    ODPOVĚDĚT
    Honza
    Honza napsal(a):
    1.10.2020 (9:38)
    Dobrý den, cena za zavazadlo musí být v určitě v ceně celkové letenky, není to třeba nižší o jeden směr něbo třeba jednu osobu?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ideálně napsat na online chat a reklamovat, cena zavazadla je vždy refundovatelná stejně jako celá letenka.

  • Profilový obrázek
    Pavlina napsal(a):

    Ahoj Honzo, na konci srpna jsme měli letět do Španělska, měli jsme pojištěné letenky…. let jsme nestihli kvůli poruše na autu. Jde o Ryanair, pojišťovna po nás chce něco jako potvrzení, že jsme nenastoupili na let, taky potvrzení o tom, proč jsme to nestihli, ale skončili jsme zkrátka na benzíně a už nenastartovali kvůli baterce, pomohl kamarád, který za námi dojel. Než jsme to ale vyřešili, nemělo cenu vůbec na to letiště jet. Nedalo se to stihnout, takže teď nemáme v ruce vůbec nic. Poradíš,jak postupovat prosím?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ideálně napsat přímo na livechat, následně by měly poslat do mailu potvrzení, že jste neodletěli.

  • Profilový obrázek
    Ilona napsal(a):

    Dobrý den, budu se vracet z Egypta 5.11., cestuji s CK, přílet je do Katowic. Pak pro mne přijede auto do ČR. Týká se se mne příjezdový formulář a povinnost testu na Covid? V Egyptě jsem test na Covid absolvovala při příjezdu na letišti. Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano a musíte znovu test nebo karanténu.

  • Profilový obrázek
    Leo napsal(a):

    DOBRÝ DEN, CHTĚL BYCH LETĚT 9.10. – 12.10. NĚKAM , KDE JE TROCHU SLUNCE A TEPLEJI , NEŽ U NÁS. jEN VÝHRADNĚODLET Z CR. BEZ VYZADOVANI TESTU NA COVID. MATE PRO ME NEJAKOU PEKNOU NABIDKU?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Info jsem poslal na email.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *