Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    BarboraP napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz ohledně výměny letenky, která mi byla zrušena v době karantény (měla jsem letět v dubnu 2020). Nevím moc, na koho se s dotazem obrátit. Letenky jsem zakoupila přes Travelgenio a měla jsem letět s ČSA. ČSA mi napsali, abych si zažádala o voucher u Travelgenio. Ti mi řekli, že si za vystavení voucheru účtují poplatek 30 euro… Mají na to právo? Podle podmínek ČSA by výměna letenky měla být bez poplatku. Navíc, pokud jsem jejich email správně pochopila, tak budou chtít těch 30 euro, ať už chci voucher nebo později proplatit propadlou letenku. Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to bohužel problém těchto pochybných webů. Pokud to mají v podmínkách tak na to teoretickou asi nárok mají, že je to prasečina je zase věc druhá…

  • Profilový obrázek
    Tomáš napsal(a):

    Ahoj Honzo, máme koupené letenky u Ryan Airu na 8.10.2020 do Edinburghu. Měli jsme letět na svatbu synovi, vzhledem k povinné karanténě vyhlášené britskou vládou, však letět nemůžeme. Jak dostat z Ryanairu peníze zpět ? Díky za odpověď Tomáš Z.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud to nebylo koupeno cca od poloviny září tak tam není možnost rebooku zdarma. Není to chyba Ryanairu, tím pádem tam pak není ani nárok na refund.

  • Profilový obrázek
    Jaroslav napsal(a):

    Dobrý den,Ryanair mi posunul let na Malorku ,nabídl voucher nebo refund,zvolil jsem refund,komunikace se zatím zdá bezproblémová.
    Nabízená částka vracených peněz je však ponížena o poplatky za odbavené zavazadlo.Je to tak v pořádku,případně co s tim?
    Omlouvám se,jestli to tu již proběhlo,nenašel jsem to.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, cena za zavazadlo musí být v určitě v ceně celkové letenky, není to třeba nižší o jeden směr něbo třeba jednu osobu?

  • Profilový obrázek
    Ernst napsal(a):

    Dobrý den , rád bych navštívil Ukrajinu .

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Cestovat lze pouze na základě některé z výjimek… Turismus ne.

  • Profilový obrázek
    Simona napsal(a):

    Letenka je přes wizzair, děkuji.

  • Profilový obrázek
    Simona napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    mám koupenou letenku na sobotu 3.10.20 z Vídně na Mykonos. Bohužel je potřeba negativní test 🙁 mohu letenku stornovat..přesunout termín? Děkuji za zprávu.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, podle nařízení je potřeba test pro lety z ČR, z Vídně by to tak mělo být stále bez testu, ideálně bych zkusil dotaz třeba na velvyslanectví.

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Pěkný den, Honzo, chtěl bych se zeptat: měl jsem na červen 2020 objednané zpáteční letenky do Glasgow s přestupem v Londýně. Praha – Londýn byla s Ryanairem, Londýn – Glasgow pak s Easyjetem. Obě společnosti už mi za zrušené lety vrátily peníze, ale velmi zvláštně. Levnější let z každé té dvojice (tam a zpět) proplatily celý, ale ten dražší let proplatily jen částečně. Stále mi tak dluží nemalé peníze za 3 osoby. Existuje, prosím, cesta, jak tyto peníze ještě dodatečně vymoci zpět? Díky moc.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, zaškrtnul jste při žádosti, že žádáte o peníze za všechny cestující? Pokud ne tak je to potřeba udělat znova za jednotlivé cestující.

  • Profilový obrázek
    Martin napsal(a):

    Dobrý den, jsem z Prahy 30.9.mám odlétat z Vídně do Lisabonu a přílet je také do Vídně. Musím mít kvůli tomu Covid test ? Nebo jak, to tedy je od 28.9. s odlety a přílety na vídeňské letiště pro Pražáky ? Děkuji za odp.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud pojedete na letiště a zpět bez zastavení, tak je transfer bez testu.

  • Profilový obrázek
    Tomáš napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    mám dotaz jestli je problém přiletět že Švédska do Rakouska a z Vídně odjet autem které pro mně přijede z ČR.
    Díky za odpověď, Tomáš

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den ne není. Švédsko je navíc od včer pro Rakušáky také bezpečné.

  • Profilový obrázek
    Radek napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    máme koupené letenky Praha-Miami s přestupem v Lisabonu a odletem 26.10 od TAP Portugal, zatím nám let nebyl zrušen.
    Chci se zeptat, jak se postupuje v případě, že do USA se z EU nelítá, ale letadlo do Lisabonu z Prahy nejspíše poletí.. Bude nám zrušena celá letenka, nebo jen část Lisabon-Miami? Popř. rada jak postupovat?
    Díky

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud to máte koupené na jedné rezervaci tak máte nárok na zrušení a proplacení celé rezervace, bohužel komunikace s TAP je příšerná…

  • Profilový obrázek
    Lucie napsal(a):

    Dobrý den Honzo, včera, tj. 24.9. mi poslal Ryanair informaci o změně letu na den 31.10., posunuli nám zpáteční let z Pisy z původních 16.00 na 10:10, což mi zrovna moc nevyhovuje, chci se zeptat jaké mám možnosti?? Refund, změna termínu, případně nějaká kompenzace? Předem děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, obecně je nárok na refund, jak moc povolí případný rebook aerolinka je víceméně na ni. Kompenzace jen kdyby bylo méně než 14 dní do odletu.

  • Profilový obrázek
    Market napsal(a):

    A ještě jeden dotaz. Pokud mě dnes letecká společnost informovala o změnách časů odletů a meziodletů našeho loupežného letu, který je v prosinci a je to hodně absurdní, let se tím celý protáhne o min 9 hodin, mohu s tím něco vlastně dělat? Letenky jsem kupovala v lednu.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, Ryanair je potřeba bombardovat přes online chat, jinak to zamrzne… Jinak jakýkoliv posun o 3h znamená nárok na rebook nebo refund.

  • Profilový obrázek
    Market napsal(a):

    Honzo, zdravím vás. Měl by jste pro mě radu, kde mohu ověřit, že Ryanair vyřizuje moji žádost o plnou refundaci za letenky? Udělala jsem tu žádost podle vzoru a postupu z vaší poradny na začátku června (letenky byly červencové) a zatím nic.

  • Profilový obrázek
    Snehula napsal(a):

    Zdravím, chtěla jsem se optat, zda měl někdo stejnou zkušenost a nebo radu od EASYJET. Měli jsme zakoupené letenky do Amsterdamu a měsíc před odletem, nám změnili čas odletu, samozřejmě nevyhovující, tak nám ponukli voucher, ale s tím že si máme zavolat na číslo. Voláme každý den, a samozřejmě automat, po dvou písničkách nás to hodí zas na úplný na začátek. Voucher musíme zařídit do 30.9., nebo už nám nebude vystaven… nevěděli byste poradit jak se jinak s nimi spojit? Na mail neodpovídají…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, přímo v rezervaci to jde proklikat na refund, voucher není potřeba akceptovat, easyjet vyplácí celkem rychle.

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Dobrý den, dne 28.8. jsme koupili letenky do Manchesteru s Ryanairem na 25. – 28.9., ale od 29.8. tam zavedli 14 denní karanténu, trochu jsme doufali, že to omezí aspoň na test, ale nestalo se tak. Ryanairu to nevadí, zrušit to nejde a změna termínu je ještě dražší než letenky, které nebyly úplně nejlevnější. Dá se s tím něco dělat? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel s tím nejde dělat nic než změnit termín nebo destinaci ale nejdéle 7 dní před odletem.

  • Profilový obrázek
    Sona napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    prosím o radu, keby chcem letiet do Lisabonu z Prahy (cez KLM-amsterdam), je to vobec možne bez testu/karanteny? Amsterdam ako tranzit. nemožem to dohladat.

    Dakujem, Sona

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ano je možné transitovat bez testu.

  • Profilový obrázek
    Markéta napsal(a):

    Ahoj Honzo, jak je to prosím technicky s tím příjezdovým formulářem z rizikových zemí, co platí od 21.9.? Když například se budu vracet z Egypta, tak jim nebude stačit při příletu do ČR vyplněný tento formulář na papíře? Opravdu musím při příletu ukazovat QR kód, který se vygeneruje odesláním z telefonu a budu mít tento kód v telefonu? Co když třeba – nemám chytrý telefon, nedostanu se v Eg k internetu nebo nepůjde internet, nebo se mi telefon rozbije atd…já bych počítala s tím, že si zajdu na test co nejdříve po příletu. Co se tedy bude dít, když na letišti po příletu do ČR budu mít jen vyplněný papír a ne QR kód v mobilu? Děkuji moc za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, tipl bych si že se nebude dít nic, ale je lepší tu regisraci udělat. Jako občanovi ČR vám stejně vstup nemůžou zamítnout.

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Ahoj,
    zabookoval jsem si u Malta Air letenku z Malty do Prahy, ale ve formuláři pro číslo mobilu mně to vnutilo formát se závorkami a nepustilo jinak ani to neumožňuje provést opravu do správného formátu, nevíte, jak se to dá vyřešit? Zkusil jsem jim napsat email, ale nevím, zda dostanu odpověď před odletem na Maltu.
    Taky bych potřeboval vědět, jak se odbavím 24h před odletem z Malty, zda k tomu potřebuju mobil se správým číslem a zda si musím něco stáhnout a jak, nebo mi boarding pass pošlou na email. Dosud jsem létal jenom s Wizzair nebo Ryanair a odbavil se dlouho před letem a boarding pass jsem si vytiskl, ale tady to nejde.
    Díky za radu.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, s tím číslem bych se nijak netrápil, jinak odbavuje se to stejně jako u Wizzu nebo Ryanairu, lepší pak vytisknout.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Takže neodbavovat ten neuskutečněný páteční let tam?
    Jana napsal(a):
    23.9.2020 (8:40)
    Dobrý den, koupila jsem si letenku u Ryanair na Mallorcu. V pátek tam a v úterý zpět. Jenže teď se stalo, že nemůžu odletět v pátek, ale až v sobotu. Když si koupím jednosměrnou letenku na Mallorcu, platí mi pak zpáteční let z původní letenky? Děkuji za odpověď

    ODPOVĚDĚT
    Honza
    Honza napsal(a):
    23.9.2020 (10:22)
    Dobrý den, ano platí, odbavíte si ten let tam a z té zpáteční jen ten let zpět.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Je to celkem jedno jestli ho odbavite nebo ne.

  • Profilový obrázek
    Karin napsal(a):

    Dobrý den Honzo,

    mám dotaz na poukázku od easyjet..napsali mi email:
    Platba ve prospěch easyJet částky 3 545,56 Kc prostřednictvím Credit/Poukázku dne 18.9.2020
    po přihášení ale k svému účtu na easyjet tam nic nevidím..kde prosím může být nebo jak poukázku uplatnit?
    V příloze emailu taky nic nebylo 🙁
    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, měla by být v tom mailu, ještě se občas stane že to takhle přijde a cca do týdne to pak dorazí na účet, i když píšou že poukázka.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *