Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Dominik napsal(a):

    Dobrý den,
    mám dotaz ohledně příručních zavazadel přes Ryanair. Zakoupili jsme Přednostní nástup+2 zavazadla. Znamená to, že v každém letadle můžeme mít tekutiny do objemu max litr? Tedy dva litry dohromady? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne je to na osobu 1l po max 100ml.

  • Profilový obrázek
    Martin Ch. napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    bojím se zeptat, co nás teď čeká, právě mi ČSA (resp. Smartwings) zrušili letenky na Gran Canarii (odlet 19.8. z Prahy).
    Letenky byly zakoupené přes Gotogate. Přesto se zeptám, jak správně postupovat pro refundaci? Má smysl obracet se na ČSA?
    Díky moc za radu.

    • Profilový obrázek
      Tereza napsal(a):

      Dobrý den, mám podobný problém akorát Praha – Malaga zakoupeno přes Gotogate, poslali mi email, že mohou pouze nabídnout voucher a obávám se ze složité komunikace s GTG. Každopádně bych raději peníze. Počkám na Vaši odpověď k dotazu od pana Martina, jak nejlépe postupovat. Díky

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Popravdě já mám pár rezervací u ČSA a cca do konce března se dařilo z nich dostat peníze, od té doby mi neproplácí peníze ani ČSA a k tomu proplacení musí donutit ČSáčka ten Gotogate případně vám poskytnout rezervační údaje pro komunikaci s nimi.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nemá, ideálně bušit do těch Gotogate, bohužel ČSA si s tím letovým řádem dělá co chce…

    • Profilový obrázek
      Tereza napsal(a):

      Dobrý den, teď jsem volala na ČSA a paní mi řekla, že vůbec to se mnou řešit nebude, že to mám řešit přes GOTOGATE, že ani když mi poskytnou rezervační udaje, že to prostě se mnou řešeit nebudou. Takže mám tlačit na GOTOGATE? Nevíte, kde najdu podmínky těch vouchrů alespoň?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ano přímo na gotogate. Záleží jestli to berou podle podmínek ČSA nebo si k tomu udělali nějaké vlastní podmínky. Ty by měly být přímo na jejich webu.

  • Profilový obrázek
    Gabi Skalicka napsal(a):

    Ahoj Honzo
    Mám takový dotaz
    1.8 odlétám přes Istambul do Hurghada.
    A chtěla bych vědět co potřebuji když v Istanbulu jen přestupuji , zda musím mít test na Covid 19, nebo mě stačí cestovní pojištění .
    Předem děkuji za odpověď
    Gabi

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, při přestupu by nemělo být potřeba nic, ideálně ověřit na velvyslanectví a u aerolinky.

  • Profilový obrázek
    Aleš napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    od začátku března čekáme na vrácení peněz za letenky od společnosti Aeroflot. Vrácení peněz nám hned na začátku potvrdili, ale od té doby už se neozvali. Urgovali jsme to několikrát.

    Myslíš si, že peníze dostaneme? A do kdy by tak mohly přijít?

    Díky.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel je to tak skoro u všech aerolinek, low-costy jsou kupodivu pružnější… U Aeroflotu žádnou rezervaci nemám, takže nemám ani zkušenost…

  • Profilový obrázek
    Honza napsal(a):

    Ahoj,
    Mam problem Podle předpokladu mi zrusili let z albanie do vidne. Jak je to s nejakou kompenzaci? Je to pres wizzair. Uz jsem nasel reseni letem z tirany do katowic. Jak je to s cestovanim mezi temito zememi?

    Diky za tvou odpoved,

    Honza

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, tam by to jít mělo, ideálně se přihlásit do Wizzu a buď požádat přes infolinku na změnu letu na tuhle trasu a nebo pokud stojí rozumné peníze tak si nechat vyplatit do kreditu a znova booknout.

  • Profilový obrázek
    Pavla napsal(a):

    ..jen ještě opravuji otázku ..“s dost dlouhým předstihem “ jsem chtěla napsat : )

  • Profilový obrázek
    Pavla napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    předem děkuji za cenné rady, které zde dáváte : ))
    Máme již od prosince zakoupeny letenky se společností Iberia na říjnový termín z Prahy do Sevilly s přestupem v Madridu. Nyní nám přišla změna letového řádu na 1. let Pha – Madrid s posunem o 4,45 hod déle. Tím pádem nám ale nenavazuje let do Sevilly, na který jsme předtím měli cca 1,5 hod přestup. Hned jsem jim napsala , že s tím takto nesouhlasím a žádám refund, bylo mi ale odpovězeno, že získání voucheru se týká pouze letenek s termínem do 31.8. O návaznosti dalšího letu žádná zmínka, o voucher zájem vůbec nemáme. Vím, že bych měla mít nárok na refund v případě tak dlouhého posunu ( když mi navíc nenavazuje současně zakoupený další let u stejné společnosti ), ale i pokud nám to sdělili s dost dlouhým přesunem ?? Co mám v této chvíli dělat ? Moc děkuji za info .

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je tam také nárok na refund, bohužel si myslím že to brali automaticky že to je v souvislosti s COVID, takže ideálně napsat znovu a zkusit jim to vysvětlit..

  • Profilový obrázek
    Martina Ferencová napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu jak postupovat.
    V lednu jsme si koupili přes Mytrip letenky na Maltu (Air Malta) a zpět (Czech Airlines). CSA nám napsalo, že letenky ruší bez jakýkoliv dalších informací (když jsem tam volala, tak mě odkázali na Mytrip. Letenka od Air Malta na zpáteční let nám přišla (při dotazu na storno, byla odpověď že nám ale nic nevrátí). Všichni tři včetně My trip se vzájemně odkazují na další (to my ne, to musíte na leteckou společnost; to není dotaz na nás, obraťte se na toho, kdo vám letenky prodal). Už fakt nevím, co s tím. Poradíte? Děkuji, Martina

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, tam záleží za jakých podmínek jste to na tom Mytripu kupovali. Bohužel se obávám že vám to prodali jako dvě jednosměrné letenky. Pokud tak Air Malta poletí tak vám letenka propadne, jediná možnost je tak dokoupit s nimi i opačný směr a letět. U ČSA musí požádat o refund ten Mytrip.

  • Profilový obrázek
    Nováková napsal(a):

    Dobrý den,
    pořád platí ve Francii test na koronavirus nebo karanténa? Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne je to bez testu tam i zpět.

  • Profilový obrázek
    Lenka Klimešová napsal(a):

    Ahoj Honzo, mám zrušený let z Vídně na Mallorcu. Koupeno u Vueling (let měl být operován aerolinkou Level, která je v insolvenci). Od Vuelingu mi přišla pouze nabídka zažádat si o Flight Credit. Je nějaká možnost, jak z nich dostat peníze zpět? Žádný chat jako například u Ryanairu jsem neobjevila. Děkuji za radu. Lenka

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, u toho Vuelu se žádá o přeměnu kreditu na peníze jedině telefonicky, dovolat se je ale skoro nemožné, mám tam těch rezervací také pár ale zatím jsem žádnou vhodnou cestu nenašel…

  • Profilový obrázek
    Jiří napsal(a):

    Prosím o radu, 18.7. jsme s manželkou měli letět se SmartWings do Olbie a po 11 dnech zpět, letenky koupeny přes Kiwi.com. Let byl zrušen. Ohledně refundace: Smartg Wings nás odkazuje na Kiwi, na jejích stránkách nabízejí zažádání o kompenzaci (vauchery) do 3 měsíců s dovětkem, že souhlasíme v případě, že nebudou schopni nás vyplatit, že vůči nim nebudeme uplatňovat žádné nároky. Kdo je kompetentní k refundaci – dopravce nebo prodejce? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Prodejce prakticky nabízí službu, že za vás rezervujte letenku za kterou dostane úplatu. Povinná vyplatit refund je tak aerolinka, určitě ale nemůže kiwi tvrdit, že pokud to nevyjde, tak od toho dává ruce pryč…

  • Profilový obrázek
    milan schmith napsal(a):

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat lety z Vídně do Portugalska jsou stále zakázané ? máme letět teď 18.7

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den ano, zatím do 31.7.

  • Profilový obrázek
    Bára napsal(a):

    Dobrý den Honzo,

    chtěla bych Vás poprosit o radu. Od března máme koupené letenky do Kanady na září 2020 s Air Canada přes MyTrip. Problém je, že po přihlášení pomocí referenčního čísla do Air Canada máme změněné lety a to nejenom časy, ale i místa odletu a především ze zpáteční letenky Berlín-Calgary a Calgary-Berlín máme pouze 2x Calgary-Frankfurt. Už to změnili několikrát a teď se to ustálilo na tomto. Na stránkách MyTrip jsou původní lety, ale taky odkazují na CheckMyTrip, kde jsou letenky zase úplně jinak + nejsou zajištěny všechny zavazadla z původního objednaného letu. Čemu máme věřit? Nejraději bych lety zrušila, můžeme nějakým způsobem odmítnou let a argumentovat s tím, že jsme měli dlouhý přestup v Torontu a ten nám teď zrušili úplně, tak že nám takto letenky nevyhovují? (Měli jsme v plánu jeden den v Torontu zůstat) nebo s tím, že původní let měl být z Berlína a teď vlastně není nebo na jiném webu je z Fraknfurtu?. Kdybychom se pro storno letenek rozhodli, tak opět nějak přes MyTrip? vždy mě to odkázalo akorát na stránky AirCanada a tam zase zpátky na MyTrip, že ty letenky nebyly zakoupeny přímo tam.

    Děkuji, pěkný den. Bára

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano nárok na refund máte a musíte žádat přes MyTrip, bohužel je to u nich běh na dlouhou trať.

  • Profilový obrázek
    Mirka napsal(a):

    Dobrý den všem.
    Chtěla jsem se prosím zeptat, na konci srpna máme jet na Bali, bohužel je turistům vstup na Bali až do 11.9. zakázán. Letíme s Qatarem, letenky přes Mytrip.com. Koukala jsem na odlety a přílety a Qatar lety neruší, normálně na Bali lítá. To nechápu. Vím, že pro místní je ostrov otevřen, ale že by 3x týdně lítalo z Budapešti tolik místních 🙂 ?
    Mám strach, aby nebylo v tomto případě složitější vymáhání refundace….
    Děkuji a pěkný den,

    Mirka

    • Profilový obrázek
      Jaromir napsal(a):

      Jsme ve stejne situaci. Mam zpatecni letenky pro celou peticlenou rodinu do USA z Vidne za 120 tis. Kc, ktere nelze vyuzit, protoze cestovani do USA neni povoleno. Ale zda se, ze Austrian Airlines let uskutecni. Take tomu nerozumim a bojim se, ze zadna refundace nebude, protoze let nebude zrusen.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      To rušení probíhá postupně, takže je stále možné, že let zruší….

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud není let zrušen tak je překážka na vaší straně a záleží pak jen na aerolince jakou vám povolí flexibilitu. Není ale vyloučeno, že se let ještě třeba posune nebo zruší a pak budete mít nárok na plný refund.

  • Profilový obrázek
    Denisa napsal(a):

    Dobry den,
    Chtela bych poprosit o radu.
    Planujeme na pristi rok projet USA. Rada bych zakoupila letenky uz ted. Nevim zda to neni predcasne kvuli covidu zda se to v usa opet do pristiho roku nezhorsi nebo jeste pockat ale bojim se ze termin cerven cervenec budou obsazene. Da se prikoupit ne primo storno letenky ale zmena data na jine je to spolecnost Austrian airl. Jake mate zkusenosti s touto spolecnosti a zda se opravdu vyplati pojisteni zmeny letu nebo pojiszeni neuskutecne k letu kvuli nemoci. Je to okolo 2 tisic na jednoho tak vaham. Byl by to let z Vidne do Los angeles. Dekuji za rady 🙂 pekny den

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi bych počkal, spousta aerolinek nemá stále vypsané letové řády a tak není úplně jasné co vše bude v nabídce. Jinak storno na covid žádná pojišťovna nenabízí a s největší pravděpodobností ani nabízet nebude. Jediná možnost je nákup flexibilního tarifu, ten je ale o dost dražší…

  • Profilový obrázek
    Kateřina napsal(a):

    Dobrý den, akceprovala jsem voucher (za zrušený let v dubnu) od Ryanair a poté zakoupila teď behěm června letenky do Dublinu s tím, že nabízeli, že lze letenky případně změnit/přebookovat….zatím platí v Irsku po příletu 14 denní karanténa. Ptala jsem se, zda tedy bude možné letenky případně změnit a bylo řečeno, že ne, že se to týká až letenek od 10.6. mohla bych se zeptat/nevíte prosím kde je tato informace napsána?
    Děkuji a pěkný den.

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Dobrý den, děkuji za předchozí odpověď. Ještě by mě zajímalo, když bude na priority frontě více lidí, mohou si stoupnout do non priority? Děkuji. Veronika

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ano.

  • Profilový obrázek
    Tomas napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    Po 4 mesicich mi konecne dosel voucher za zrusene lety u Ryanair.
    Meli jsme dve zaplacene letenky.
    Ted mi penize dosly v jednom vouchru na jmeno kamaradky.
    Chystam se na Mallorcu, ale bez kamaradky, a voucher mi to nechce prijmout, protoze je psany na jmeno kamaradky.
    Nevis co s tim ?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ideálně napsat na online chat, mělo by to jít změnit…

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Dobrý den,

    1. ohledně špatného kurzu při platbě u Ryanairu, píšu pro všechny ostatní, je nutné při platbě na konci rezervace u informace o jejich „výhodném kurzu“ odkliknout předem zaškrtnuté okénko, zrušit, a poté proběhne platba skutečně v té částce, za kterou letenku kupujete. Při mém první nákupu 3 letenek jsem takto prodělala 800 Kč, podruhé jsem si dala pozor, odklikla jejich kurz a částka z účtu odešla v přesné výši v Kč dle objednávky.
    2. prosím o radu. Zvolila priority boarding pro dceru, aby si mohla vzít svůj kufřík, jen kvůli tomu kufříku. Následně se rozhodla i babička, že s námi poletí, takže jsme zvolili nejen sedadlo vedle nás, ale i priority boarding pro ni, aby šly s dcerou spolu první do letedla, ale babička bude mít i velký 20 Kg kufr. Mohou jít v tomto případě obě dvě priority frontou při odbavení? Nebo to platí jen pro ty, co mají jen malý kufr s sebou?

    Děkuji

    Veronika

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, 20kg odbaví na checkinu, kde žádná priority fronta není. Priority frontou půjdou pak až u gate společně.

  • Profilový obrázek
    Roman Kadlec napsal(a):

    Dobry den, hledam multicity letenku na Americas Cup na Novem Zelandu, z Prahy, prilet pres Saigon. Prvni mozny odlet 26.2. 2021, prilet Auckland by mel byt 5.3., let zpet 22.3. do Prahy. Pres webove rozhrani nemozne letenku takto zadat. Dekuji, Roman

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím vůbec není jasné jaké aerolinky budou v tomto termínu létat, proto se vyplatí počkat, do té doby než bude jasně daný letový řád….

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *