Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Lukáš napsal(a):

    Ahoj Honzo, mám dotaz. Z dob COVIDu a rušení letů jsme dostali voucher na ČSA. Přihlasili jsme pohledávku do insolvenčního řízení s tím, že budeme doufat ve vrácení peněz, jelikož se nám využití voucheru nehodilo. Čekali jsme, jak to dopadne, nijak se neozývali. Dnes přišel email od Student Agency, že nás informují, že náš voucher je platný do 29.10.2022. S tím, že do té doby musí být nejen použit, ale dokonce proletěný, i s návratem. Vzhledem k tomu, že je to do 19 dnů od obdržení této informace, považuji tuto informaci a situaci za nehoráznost, pohrdání a výsměch zákazníkům. Ale emoce stranou, existuje nějaká šance, že se teď dá voucher proplatit za peníze? Proletět to opravdu nestíháme… Děkuju za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, to byl asi automaticky email od SA, kteří nevědí, že jste ten voucher přihlásili do insolvence, bohužel z té insolvence jsem neslyšel, že by někomu něco vyplatili, asi jediná možnost je to proletet… Pripadne pozadat u SA o prodlouzeni, nevim jak to maji s CSA domluvene. Samozrejeme narok na jeho vyplaceni je, ale ve chvili kdy jsou CSA v insolvenci asi šance nulová.

  • Petr napsal(a):

    Ahoj Honzo, mám dotaz. Jak to udělat s PCR testy? Chystám se na čtyřdenní letecký (sobota – úterý) listopadový trip po Perském zálivu (S. arábie, Kuwait, SAE a Barhain) a někde platí pouze na 48 hodin. Jeden si nechám udělat v pátek před cestou, ale co pak?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, skoro vždy jdou udělat na leišti, ideálně si to proklikat přes web mzv a pak přes weby letišť.

  • Magdaléna napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    prosím moc o radu. Potřebujeme při přestupu v Saudské Arábii do Bangkoku nějaké vizum ?
    Děkuji Magda

    • Honza napsal(a):

      Pokud je to přestup v rámci jedné letenky bez opuštění letiště tak ne.

  • Michal napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    mockrát děkuju za tvoji práci 🙂 Můžu se zeptat, plánujeme západ USA někdy cca v druhé polovině května. Myslíš, že ted někdy v průběhu podzimu a zimy by se mohla objevit nějaká zajímavá akce? Popřípadě do kdy má podle tebe cenu čekat na nějakou akci? Bereme odlet Praha, Víděn a přílet LA, SF nebo i Las Vegas.

    Díky
    Michal

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano, počkal bych. V průběhu podzimu se vždy něco na jarní termíny obejví. Sledoval bych to klidně až do konce roku, pokud se neobjeví něco dříve.

  • Honza napsal(a):

    Ahoj Honzo :),

    máme v plánu jet v září příští rok na Azory. Mám zakliknuté zpáteční letenky přes TAP z Prahy do Lisabonu, z Lisabonu do Ponta Delgada za 7700kč na osobu včetně sedadel a kufrů. Nevím, jestli je to dobrá cena na září nebo ne. Snažil jsem se najít ještě lety z Norimberku přes Ryanair, ale nemají je vůbec vypsané (ani na tento rok), tak nevím, jestli už tam nelítají nebo to je nějaká chyba a vyplatí se na to počkat…
    Moc děkuju.
    P.S. Pokaždé co někde letíme, tak se ptám tady na webu a vždycky je to dobrá rada, takže ti patří můj velký obdiv, že jsi pomohl už tolika lidem 🙂

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, tipl bych si že i zářijové termíny se dostanou u TAPu do akce nějak cca k 4-5 000 Kč. Ryanair zveřejňuje letový řád obvykle v průběhu října, zatím tam má první linky, předpokládám tak, že do konce října tam bude mít nahrané už všechny.

  • Renata napsal(a):

    Dobrý den, v červu jsem si u spol. Wizzair udělala rezervaci na letenky, přišel pokyn k platbě, tu jsem do 24 hodina zaplatila, ale letenky nedodali. Komunikace po telefonu k ničemu nevedla, na stížnost v jejich formuláři nereagují. Letenky jsem nakonec koupila nové za vyšší cenu. Mohl by někdo poradit, jakým způsobem se domoci peněz za nedodané letenky, případně mám nárok na doplacení rozdílu v ceně letenek? Na https://evropskyspotrebitel.cz mi napsali, že jsou partnery maďarského partnerského centra instruováni, abychom následující tři měsíce nesdíleli případy týkající se dopravce Wizzair, jelikož dopravce nekomunikuje v rámci mimosoudního řešení sporů, a proto není možné případy v jeho rámci řešit. Jak mám nyní postupovat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je podat stížnost na letecký úřad, pokud to bylo s odletem z ČR tak na český, pak se to obvykle rozhýbe.

    • Petr napsal(a):

      Taky jsem měl takový problém. Nefungovala jim platební brána, tak jsem platil bankovním převodem a nedošlo jim to včas. Po měsíci reklamace vyřízena, peníze vráceny. Ale musel jsem je 3 x uhánět přes reklamační formulář. Platbu převodem už nikdy více.

  • Dany napsal(a):

    Dobrý den, jdu k Vám opět pro radu, jak dostat z Lufthansy peníze. V červnu 22 zpožděná zavazadla 6 dní + v červenci 22 zrušený přípoj z Frankfurtu do Drážďan bez náhrady (jedná se o let Drážďany – Tampa a zpět). 26.7. podány žádosti na proplacení základních věcí, neproletěné letenky pro 4 osoby, kompenzace. Dostali jsme čísla feedbacku 27.7. a od té doby ani slovo. Volala jsem několikrát do ČR, zaurgovali, nic se nedělo. Volala jsem do Německa, to stejné. Co ještě víc udělat, nemáte prosím zkušenost? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je podat podnět k německému leteckému úřadu nebo pak rovnou k evropskému, obvykle se to pak hne.

    • Dany napsal(a):

      Opět jako vždy moc děkuji za radu, jdu to zkusit.

  • Radek napsal(a):

    Dobrý den, aerolinky Vueling nabizeji přestup v BCA asi 1 hod. Mám dotaz,
    a) zda bude celý let na jedné letence
    b) a jak Vueling řeší případ, že první let bude zpožděn a nestihne se návazný let.
    cl případně zda má pasažér nárok na kompenzaci dle nařízení EU
    PŘEDEM DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, je to standardní přestupní let, musí vás přebookvat na další následující dostupný let, na kompenzace je nárok. Jinak Vueling létá v Barceloně z jednoho terminálu a chodí se z gate přímo do odbavené haly, takže dost často jste od příletového gatu u odletového za 2,3 minuty pokud je to v rámci Schengenu.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den,
    mám dotaz, když provedu Check-in online je dán nějaký časový předstih, kdy musím být na letišti jako u odbavení na místě?
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nemáte odbavené zavazadlo, tak musíte být 30min před odletem na gate, pokud máte, tak max 40-60 min před odletem na checkinu.

  • Mirek napsal(a):

    Dobry den Honzo,chtěl jsem se zeptat máme koupené letenky z Vidne do Malagy.Na koupenych letenkach je napsano you do not pay government taxes.S Ryanair

    To znamená, ze budeme neco doplácet.?

    Diky Mirek

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, nic doplácet nebudete, Ryanair jen rozepisuje u letenek co je jaká taxa a kolik kde jaká taxa platí, tam kde se neplatí, má uvedeno toto.

  • Gabina napsal(a):

    Prosba o radu – urgentni
    Dobry den Honzo, moc prosím o radu, jak postupovat. Ve středu 5.10. mam plánovaný odlet z Říma do Prahy s Wizzair. Dnes jsem chtěla dokončit check in, ale neni to mozne – v systému je zmínka Sests are not currentlly avaíable. Tím, ze neni možná volba sedadel, nelze dokončit checkin ☹️ Navíc mi Wizzair poslal info o odstavce systému od 4.10. v 23 hodin. Poradíte prosím, jak postupovat? A co delat v případě, ze se on-line checkin nepodaří? Je moznost pak resit například na letišti? Děkuji moc, G.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ta odstávka má zřejmě odstarnit problém, který se aktuálně s checkinem u WIzzu objevuje, zkuste to přes mobil i přes PC, snad se vám to povede. Já letím také zítra ráno a checkin mi šel bez problémů.

  • Dmitrij napsal(a):

    Dobrý den, poradíte prosím jaké jsou možnosti? Byly zakoupeny letenky z Vídně do Mahé s přestupem v Istanbulu. Dopravce (Turkish) nyní změnil let, v Istanbulu si cestou do Mahé počkáme dva dny a zpátky se dostaneme pouze do Istanbulu, jelikož let do Vídně letí o dva dny dříve. Při refundaci Kiwi.com píše, že se pokusí za cca 3 měsíce vyžádat od přepravce „část nebo-li co nejvíce“ peněz. Je vůbec možný, že i když absolutně za nic nemůžu, že přijdu o peníze? Opravdu máme takto nastavené zákony nebo se doporučíte obrátit na nějakou instituci? Moc děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne máte nárok buď na plný refund letenky nebo rebooking tak aby to navazovalo, což určitě není u Turkish problém. Problém je v Kiwi, které to za vás musí vyřídit a záleží také na tom, zdali to kupovali na jedné rezervaci nebo to třeba rozdělili na dvě.

  • Natálie napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat ohledně odbaveného zavazadla, ve čtvrtek odlétáme s easyjet do Milána. Jsme 4 a máme jeden odbavený kufr.
    V aplikaci easyjet, když otevřu info o letence, tak se mi objeví 8x místo k sezení, 8x příruční zavazadlo, ale odbavený kufr je tam pouze 1x (logicky bych soudila, že by tam měl být 2x, na cestu tam i zpět jako ostatní). Nevím jak a ani kde bych mohla zjistit zda jsme to všechno dobře objednali nebo se vyskytla nějaká chyba, buď na naší straně nebo easyjet. Celé nám to nesedí z důvodu ceny, která však odhadem odpovídá, že jsme kufr přikoupili správně. (platili jsme to cca v červnu) . Bohužel ale nemám nikde fakturu, pouze potvrzení objednávky. O fakturu jsem zažádala, ale mají na její vyřízení 15 dní.
    Řešen moc děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nemají to tam napsané úplně ideálně, pokud jste vyloženě při rezervaci nezaškrtli že chcete jiný kufr pro cestu zpět tak bude tam i zpět. Poznáte to na palubních vstupenkách, kde bude ikonka kufru.

  • Aleš Tóth napsal(a):

    Ahoj Honzo, zažádal jsem o kompenzaci za zpožděný let u WIZZAIR a napsali mi toto:

    Probíhá platba

    Byla zahájena platba ve váš prospěch.
    Upozorňujeme, že může trvat až několik pracovních dnů, než se poukázaná částka zobrazí na vašem účtu, a to v závislosti na bankovních službách a jejich možnostech.
    Pokud však od okamžiku zahájení platby uplynulo více než sedm pracovních dnů, aniž byste platbu obdrželi, nejprve transakci ověřte u své banky a až poté nás informujte.

    10 pracovních dní a pořád nic. Můžu tvoji radu, jak mám dále postupovat. Díky moc za odpověď.
    Aleš

    • Kristyna napsal(a):

      Řeším podobnou situaci. Zrušený let, žádost o kompenzaci 250€ Schváleno. Dne 1.9 napsali že do 14-20 pracovních dnů mi částka přijde na účet, k dnešnímu dni ani koruna a nereagují na žádné zprávy. Co teď ?

    • Honza napsal(a):

      Neustále urgovat.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, počkal bych tak max 14 dní a pokud nic tak přes ten email urgovat, pokud ani to nepomůže tak pak hodit stížnost na letecký úřad.

    • kristýna napsal(a):

      Podávám info že mi dnes peníze přišli. Tak snad i Vám vše dorazí 🙂

  • Lída napsal(a):

    Ahoj Honzo, sháníme letenky pro 2 dospělé a 3 děti do Kuala Lumpur v období letních prázdnin 2023. Kdy máme začít být ostražití? Zatím jsou nabídky levných letenek jen do června, jen do Bangkoku. Děkuji za odpověď. Lída

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, na léto se toho tolik neobjevuje, ale zatím je čas, spousta aerolinek ještě nemá hotové letové řády, první akce i na léto se začínají obvykle objevovat v průběhu podzimu.

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den Honzo, koukám intenzivně po letenkách do Paříže v termínu od 24.10-28.10. Dnes to na Ryanairu zázračně spadlo na hezkou cenu než jsem se rozhoupala, tak to stouplo z 1200kč asi na 5500kč🤦🏽‍♀️. Je to vůbec možné? A je teda možné, že to ještě někdy v průběhu týdne spadne na dobrou cenu? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, až takovéto výkyvy u Ryanair obvykle nejsou, konec října je obecně hodně poptávaný, myslím, že tak cena bude spíše jen růst…

  • Mája napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    chtěli bychom s přítelem na prodloužený víkend 27. – 30. říjen. Chtěli bychom někam do Evropy za co nejméně peněz (haha chudí studenti). Nevíš náhodou o nějakých výhodných letenkách?
    Díky moc Mája a Pepa

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel nic levného není, je to aktuálně nejpoptávanější termín z celého roku, nejlvnější letenky má Ryanair z Prahy do Krakowa nebo Budapešti, i tak jsou ale ceny vždy už v tisících.

  • Jarka napsal(a):

    Dobrý den Honzo, máme zakoupené letenky od pelikána kde jsme si zaplatili i odbavení zavazadel,ale bohužel nám nebyla nabídnuta sedadla,tak jsme si je zaplatili přes Lufthansu se kterou letíme,je to prosím v pořádku, nebo máme očekávat problém.? Ještě bych potřebovala poradit, check in nám bude dělat pelikán, co musíme udělat a jaké potřebné dokumenty je lepší mít při sobě? Letíme do USA Miami. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nebude to problém a u Lufthasy by neměl být problém si udělat check in sami přímo na webu lufthansa.com. Tak jako tak asi budete muset na přepážku na kontrolu ESTA a očkování.

    • Jarka napsal(a):

      Moc děkuji 😊

  • Jana napsal(a):

    Dobre rano Honzo. Letime z Berlina na Zanzibar. Nevite, prosim, zda ma qatararwais povinne rousky na palube a v tranzitu v Doha?
    Dekuji.
    Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tuším, že jsem někde zahlédl, že se už rušili. Vždy ji vzít radši ale s sebou.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den, v dubnu chceme letět do Edinburghu, ideálně tam s Easyjet a zpátky s Ryanair. Ryanair však zatím prodává letenky jen do konce března, na duben žádné lety nejsou k dispozici. Máme ještě čekat, že se objeví později (tzn. že Ryanair nabízí letenky do Edinburghu jen určitý počet měsíců předem)? Předem díky za odpověď – nemám moc zkušeností…

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na konci března totiž končí zimní letový řád, Ryanair pak zveřejňuje letní letové řády v průběhu října, že by linku ukončil bych nečekal.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *