Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Tereza napsal(a):

    Dobrý den, měli jsme letět minulý rok preš cestovku do Dominikány, dostali jsme voucher, kde jsme si objednali dovolenou stejnou, ale v únoru bohužel kvůli zrušeným letům nám byla dovolená zrušena a neváhali jsme a objednali u stejne cestovky stejnou dovolenou do tretice na brezen opet zruseno kvuli letum. Pozadujeme po cestovce vratit voucher zpet, ale bohuzel cestovka se cuka. Nemate prosim zkusenosti?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, jakmile jste použila první voucher, který byl dle Lex voucher, který lze používat pro zájezdy do 31.8.2020, tak už je to standardní zájezd a pokud ho znova zruší tak už musí vyplácet peníze.

  • Profilový obrázek
    Marie napsal(a):

    Dobrý den, nejsem nikde schopná najít informace ohledně testů při návratu z destinací s přestupem – chtěli bychom na Island, který je zelený, ale letem zpět do Frankfurtu a domů autem – a nevíme, jestli po nás nebudou chtít testy jako bychom se vraceli z Německa. 🙂 Díky za odpověď!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud stihnete projet Německem do 12h, tak by vás měli posuzovat jako vracející se z Islandu, respektive to stačí takto zapsat do příjezdového formuláře.

  • Profilový obrázek
    Honza napsal(a):

    Dobrý den, loni jsme měli letět s Iberií do Ekvádoru. Cesta se neuskutečnila, dostali jsme vouchery. Platnost máme do konce června. Vzhledem k situaci se nám zatím nikam letět nechce. Je možné nějak vouchery vrátit a dostat zpět peníze? Pokud ne, poradíte jak je smysluplně prolétat po Evorpě – Vaše doporučení, kam se s Iberií podívat?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě je vždy nárok na proplacení voucherů, takže požádat u Iberie, jinak s Iberii by to určitě šlo využít na nějaký zajímavý pobyt na Kanárech.

  • Profilový obrázek
    Katka napsal(a):

    Dobrý den Honzo, za necelý měsíc odlétáme na 2 týdny z Vídně na Tenerife, let tam je přímý, ale pak je zde zpáteční let s přestupem v Londýně, kde se budeme muset dostat z jednoho letiště na druhé (což je v pořádku), ale mezi letem z Londýna do Vídně máme 16 hodin času, tak jsem se chtěla zeptat zda-li jsou tam nějaké podmínky, co se týče testů. Před odletem z Tenerife budeme mít antigenní testy, které ale po dobu, co budeme čekat na další let v Anglii, propadnou. Tak je potřeba podstoupit nový antigenní nebo PCR test? Popřípadě musíme mít i při příletu do Londýna příjezdový formulář, či jsou ještě nějaké další podmínky?
    Děkuji za odpověď a přeji hezký den.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi bych ověřil ještě ten transfer na velvyslanectví v Londýně, přesun mezi letišti se neustále upravuje co jde a co nejde a je v tom strašný zmatek… Jinak pokud budete 16h v UK tak je potřeba určitě PCR a nemusí vás bez něj pustit do letadla a měl by být proveden v UK, vzhledem k jeho ceně bych ještě zvážil rebooking na jinou trasu.

  • Profilový obrázek
    Marketa napsal(a):

    Dobry den Honzo, chtela bych se zeptat. Letime na tyden na Kanarske ostrovy a na zpatecni cestu mame meziprestup v Madridu s cekanim cca 4hod. Jak je to prosim s testovanim? Je nutne podstoupit PCR test po příjezdu do CR nebo staci provest antigenni test? Vznikaji nejake komplikace zpusobene meziprestanim nebo se to neresi a plati pouze podmínky mezi del cestování kanárské ostrovy-CR? Dekuji moc
    Marketa

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je přestup do 12h, platí pravidla pro destinaci, ze které jste odletěli, stačit vám tak bude ten antigenní z Kanárů.

  • Profilový obrázek
    Rostislav napsal(a):

    Zdravím,

    Máme v plánu 14.4 odletět z berlína na Madeiru. Mám na vás prosím pár dotazů :
    1. Jsem 3 měsíce po covidu. Mám si dělat při cestě do Berlína z ČR PCR test? Nebo bude stačit ukázat starý test, kde je napsané, že jsem covid prodělal a jsem tedy neinfekční?

    2. Jak je to z návratem z Madeiry do Německa? Je vyžadován nějaký test z této destinace? Hned po příletu budem tranzitovat zpět do ČR.

    Díky za reakci 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, je tam povinnost mít první pozitivní test ne déle než před 90 dni, pokud to splňuješ, tak potvrzení od dokotora v AJ a mělo by to jít tam i zpět bez testu, pokud ne, tak cestou tam je potřeba PCR, cestou zpět antigenní, po příjezdu do ČR pak PCR.

  • Profilový obrázek
    Eva napsal(a):

    Dobrý den,chci se zeptat,po návratu z Mexika je povinna 5dnu karanténa a pak jít na PCR test. Jak se karanténa řeší papírové se zaměstnavatelem? Existuje nějaké potvrzení? Nebo se to musí řešit výběrem dovolené,aby se karanténa pokryla? No
    Jak se to řeší?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, na tuto karanténu by se neměla vztahovat standardní neschopenka, ale i ze zkušeností vím, že to na hygienách dělají všude trochu jinak.

    • Profilový obrázek
      Eva napsal(a):

      Letěl teď někdo společnosti KLM přez Amstrdam a Francii do Mexika? Musíme min na palubu také potvrzeni o negativních testech?Jaké jsou podmínky přestupů?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Přes Amsterdam potřebujete PCR, přes CDG by to mělo jít stále bez testu, třeba přihodí někdo i vlastní zkušenost.

  • Profilový obrázek
    Nikola napsal(a):

    Zdravím,

    měla bych dotaz. 13/4 máme zakoupený let Vídeň-Frankfurt-San José. Nějak se mi nedaří zjistit, jak to doopravdy se testy. Na gepard expres jsem se dočetla, že pokud nastoupím v Brně na autobus, kterým mě dovezou až do Vídně na letiště, tak nepotřebuji test. Pokud letím z Vídně do Frankfurtu tak test potřebuji? Tohle mi není moc jasné. Podle letenek odlétáme ze stejného terminálu, takže se vlastně ani po letišti moc pohybovat nebudeme. Mohl byste mi prosím poradit?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, na odlet z Vídně test nepotřebujete, stejně tak na by neměl být aktuálně potřeba ani na přestup ve Frankfurtu.

  • Profilový obrázek
    Nada napsal(a):

    Dobry den, chtela jsem se zeptat, jestli nahodou nevite, zda mohou byt do Spanelska PCR testy ze slin nebo jen z krku? Na MZV mi nebyli schopni odpovedet.

    Dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, povoleny jsou tyto testy:
      (RT-PCR or other molecular techniques for detecting viral RNA with equivalent reliability, such as TMA, RT-LAMP)

  • Profilový obrázek
    Zuzana napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěla bych Vás požádat o radu. Měli jsme koupené letenky Praha – Madeira přes Gotogate a letět jsme měli se Smartwings. Let byl zrušen a dodnes jsme peníze neobdrželi. Chci se Vás zeptat, u koho máme peníze vymáhat. A ještě jeden dotaz. Pokud se budeme muset přihlásit do insolvence ČSA ( prý to máme od ČSA), bude se přihlašovat jeden z nás – objednavatel letenek nebo všichni, co jsme měli letět?
    Děkuji Vám za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží jak a u koho to kupoval ten Gotogate, bohužel vzhledem k tomu že je to zahraniční agentura, tak je problém s komunikací, ideálně je neustále bombardovat…

    • Profilový obrázek
      Zuzana napsal(a):

      Dobrý den,
      ještě Vás prosím o radu na druhý dotaz.
      Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ta přihláška by měla být za objednavatele, aspoň tak se vždy řeší vždy refundy, prostě ten kdo to vše zaplatil.

  • Profilový obrázek
    Tereza napsal(a):

    Hezky den Honzo, radi bychom se zeptali, jak je to s leteckou společnosti Iberia, když změní let s krátkým přestupem a následný let se proste nedá stihnout a letadlo uleti. Je nutne si koupit novou letenku nebo mají možnost letět dalším letem? Letime 2.4.21 z Kostariky do Madridu a z Madridu následne do Vídně. Změnili nám let z Madridu do Vídně a na přestup máme pouhých 40minut.
    Děkuji moc za radu a zkušenost. Tereza

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud to bylo koupeno vše na jedné rezervaci tak je to odpovědnost aerolinky, abyste to stihli. Pokud ne, tak musí platit náhradní ubytování, kompenzace, atd…

  • Profilový obrázek
    Petra napsal(a):

    Dobry den, Honzo, s kamarádkou jsem si poridily minuly rok v březnu poridily letenky na Tenerife- bohužel ne přímo od letecké společnosti ale přes agenturu Mytrip. Snažíme se dostat alespoň voucher, ideálně peníze nazpět, abychom si mohly pořídit letenky ve vhodnější dobu.Bohužel komunikace s Mytrip po e-mailu, vždy se vrátí automatická odpověď, ze muzeme změnit rezervaci pouze telefonicky, a to již nikdy nikdo nevezme. ( letenky jsou od SmartWings) Předem moc dekuji za doporučení co dělat.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel u mytrip není žádná jiná cesta, než je neustále otravovat dokola, případně pak zkusit chargeback přes banku.

  • Profilový obrázek
    Andrea napsal(a):

    Zdravím, chtěla bych se zeptat, dají se u Ryanairu nastavit letenky jako zrušitelné? Chceme letět na konci května do Neapole, kdyby byla situace v Itálii nějak divoká, tak jestli by šel let zrušit nebo aspoň přebookovat.
    Díky.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne Ryanair prodává jen s možností změny, zrušitelné letenky, taka aby vám vrátili peníze na kartu aerolinky buď vůbec nenabízejí nebo je jejich cena několikanásobně vyšší.

  • Profilový obrázek
    Potužníková Radka napsal(a):

    Hezký den, před rokem ( 21.1.2020) jsem zakoupila 5 letenek do Barcelony, cesta tam měla proběhnout 30.4.2020 přes společnost Ryanair a cesta zpět přes společnost Vucling. Kvůli situaci nic neproběhlo, já požádala o vrácení peněz a nic se neděje. Společnost Vucling se od žádosti o vrácení peněz neozvala vůbec a společnost Ryanair poslala dotazník, zda přeci jen nechci Voucher, když se překlikám, že nechci ,dojde k vyplňování dotazníku a skenování dokladů, vždy nepřekonatelný bod : datum letu, nejde vyplnit a dál se nedostanete. Žádost, ale byla podána již před rokem. Zkoušela jsem reklamaci u své banky,která případ prověřila kladně, ale bohužel jsem tuto možnost použila pozdě ( 13 měsíců od platby max).Namáte nějakou radu, jak postupovat dál. Děkuji moc Potužníková Radka

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, dáme info mailem.

    • Profilový obrázek
      Radek napsal(a):

      Dobrý den,

      mám velmi podobný problém – jednalo se tedy o Vueling / Level spolupráci. Mohu také poprosím o info mailem?

      Předem děkuji.

      Radek

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo s odletem z Vídně, tak předpokládám, že to byl LEVEL Austria, který poslali do insolvence, takže tam je jediná šance chargeback nebo insolvenční řízení.

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Dobrý den, musím někde něco vyplnit pokud jedu z ČR na vídeňské letiště (bez zastávky, za účelem odletu)? Případně osoba, která mě na letiště veze, musí něco vyplnit, mít nějaký papír s sebou? Moc děkuji.

  • Profilový obrázek
    Ondra napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, už jednou mi AirFrance zrušili let (4.4.) na lince Praha->Paříž->Punta Cana. Přebookoval jsem to na 15.4., tam tedy zatím informace o zrušení letu potvrzené nemám, ale když jsem dnes koukal na AirFrance na nabídku letů, tak na této lince zrušili celou nabídku pro duben.
    Nemáte informace proč ty lety ruší nebo jestli mám aktuálně pro ten let 15.4. zbytečné obavy?
    Děkuji moc.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud ty lety nevidíte v rezervačním systému budou asi s největší pravděpodobností zrušeny, aktuálně platí ve FR stále omezení, takže se jim jednoduše nevyplatí letět. Bohužel ani na KLM přes AMS to přebookovat nepůjde, protože DR mají Nizozemci na entry banu.

  • Profilový obrázek
    Vlasta napsal(a):

    Dobrý den, v únoru 2020 jsme u společnosti RYANAIR kupovali letenky na červenec 2020. Let byl z důvodu epidemiologické situace zrušen. Společnost nám nabídla jako náhradu voucher, který jsme neakceptovali. Do dneška stále nepřišly peníze zpět. Prosím Vás, chtěla jsem se zeptat, je možné že jsme stále ve frontě ,,čekatelů,, na vrácení? Zdá se nám to již dlouho…
    Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, peníze dnes vyplácí Ryanair od 7 dní, jen je potřeba projít správně za sebou kroky pro vyplacení, pošlete to prosím sem a kouknem na to.

  • Profilový obrázek
    Anna napsal(a):

    Dobrý den, co je prosím zapotřebí při letu z Delhi přes Doha (či Paříž) do Prahy. Jedná se o Indického občana, který přilétá za prací. Moc děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pro vstup do ČR bude potřebovat vyplnit příjezdový formulář a PCR test před odletem, 5 dni karantény po příletu a další PCR test. Určitě bude pak předkládat doložení výjimky, že může do ČR přicestovat.

    • Profilový obrázek
      Anna napsal(a):

      to je prosím dokument: Proof of econ. activities ? děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      V tom se bohuzel vubec neorientuju, to je dotaz na primo na mzv.

  • Profilový obrázek
    Petra Válková napsal(a):

    Dobrý den, mám otázku ohledně letu z Vídně do Dominikánské republiky s přestupem v Paříži na CDG. Dle Air France letecká společnost nevyžaduje žádný test – dle našeho MZV osoby tranzitující přes letiště pokud neopustí tranzitní prostor, nepotřebují test PCR ani jiný, pouze čestné prohlášení o bezinfekčnosti. Je to skutečně takto platné?
    Děkuji Petra V

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano přestup na CDG by měl podle dostupných informací být bez testu.

  • Profilový obrázek
    Jan napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz ohledně zrušených letenek s ČSA. Od května nám dluží peníze za 3 zrušené letenky Praha – Paříž. Nárok na vrácení nám uznali, ale vždy jsme dostávali jen obecnou odpověď, poté že mají moratorium a teď jsou v insolvenci. Je nějaká šance z nich peníze získat zpátky? Pokud ano jakou cestu byste volili (např. společnosti na vymáhání)? Předem děkuji za jakékoliv tipy, rady či zkušenosti. Hezký den.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud bylo placeno kartou tak určitě nejdříve zkusit chargeback přes banku, pokud ne tak je aktuálně asi jediná možnost se přihlásit do insolvenčního řízení.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *