Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Alex Maikranz napsal(a):

    Dobrý den, plánuji cestu z Prahy do Singapuru s Lufthansou na září a mám obavy ze změn covidových podmínek v zemi. Chtěl jsem se zeptat, jestli nevíte, jak dlouho před odletem je možné let změnit. Vím, že tuto možnost nabízejí ale nikde jsem nenašel informace o tom, jakou dobu před plánovaným letem můžu ještě tuto akci provést abych o rebooking možnost nepřisel.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je letenka ve flexibilním režimu tak to šlo u Lufhtansy měnit vždy kdykoliv do odletu.

  • Adéla napsal(a):

    Ahoj, měla bych prosím dotaz, přes kiwi je možné si koupit zpáteční letenky, kde cesta zpátky je z jiného města než cesta tam. Tohle je pro člověka co chce zemi projet a ne se jen válet na pláži u hotelu ideální. Avšak chtěla bych letenky koupit přímo na stránkách ryanairu a ne přes kiwi, tady ale možnost vybrání zpátečního letu z jiného města nevidím. Chtěla bych se proto prosím zeptat, jestli s tím nemáš nějaké zkušenosti. Předem moc děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, Kiwi jednoduše prodává samostatné jednosměrné letenky a nabídne ji jako kombinaci. Pokud by se tak změnil nebo zrušil jeden let tak u druhého není nárok na změnu nebo refund. Ideální je tak si to nakoupit přímo na Ryanair jako dva jednosměrné a s rizikem případně počítat.

  • Nikol napsal(a):

    Dobrý den, můžete mi prosím poradit, co znamená u letů počet -1/+2 (lety, co byly zpožděné, nebo budou dřív)? Vyhledala jsem si let: FR1374, od společnosti Raynair – u tohoto letu je uvedeno -1 den a datum odletu 12.8. (kdy tedy letadlo poletí?). Pro dvě osoby je cena 2984, což mi připadá málo, ale nevím jestli můžu koupit, když je tedy: „-1“. Poletí vůbec toto letadlo?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to rozdíl od zadání vašeho vyhledávání.

  • Tom napsal(a):

    Ahoj. Poprvé v životě jsme si koupili letenky a to na konci měsíce z Vídně do Barcelony. Já jsem zatím v klidu, ale moje zlatá žena je už teď nervózní a všechno strašně řeší. Zatím všechno jsem ji dokázal vyguglit a vysvětlit, ale teď jsme se zasekli na kabelce. Může si vzít do letadla i kabelku??? Budeme mít oba malé palubní zavazadlo. Může mít do letadla ještě navíc přes rameno malou dámskou kabelku??? Díky za odpověď 😉

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ne mělo by to být čistě jen to malé zavazadlo, ideálně tak jen přes gate dát kabelku do tohoto zavazadla, jinde se to neřeší. Druhá věc je jak zrovna to u vašeho letu budou řešit, manželka s kabelkou lítá posledních několik let vždy a nepamatuju si že by poslední dobou měl někdo problém.

  • Bara napsal(a):

    Ahoj Honzo, mám v plánu na přelomu cervence cestu do Gruzie a chtěla jsem to vzít zpět přes Abu Dabi (zde strávit 4 dny) a pak do Vídně. Jen mi nejsou přesně jasná zpřísněna pravidla. Nejsem ockovana, jsem 3 měsíce po prodělání covidu. Znamená to tedy to, ze se před cestou v Gruzii necham otestovat pcr testem a po dvou dnech znova v Abu Dabi? Jak jsem četla, tak pro vstup na veřejná prostranství je totiž možný jen vstup s testy, proto další testování po dvou dnech. Bude pripadne stacit papírové / e-mailové potvrzení ? V Gruzii mi predpokladam nenahraji výsledek testu do tečky 😅 moc diky, Bara

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel takto nastudované podmínky detailně mezi jednotlivými zeměmi nemám, zkus hledat přímo na mzv.cz a pak případně obvykle nejlepší info bývá na webech místních aerolinek.

  • Ivana napsal(a):

    Dobrý den Honzo, letíme v pondělí z Memmingenu do Dublinu s ryanair. Zakoupili jsme si kufr do 20 kg. Vzhledem k chaosu na letišti Dublin by jsem raději vyměnila velký kufr za dva priority malé kufry, které si můžu vzít s sebou do letadla. Myslíte že je to možné ? Nedaří se mi ryanair kontaktovat. Můžu si vzít jednoduše dva malé kufry s sebou (jsme dva cestujici). Děkuji Ivana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, tyto změny Ryanair většinou nepovoluje.

  • Marie napsal(a):

    Dobry den,
    na konci cervence jsem chtela letet se Scandinavian Airlines z Osla do Longyearbyen, nicmene SAS jsou nyni ve stavce. Da se odhadnout, jak dlouho bude stavka trvat? V pripade zruseni letu z duvodu stavky, jak se resi nahrada? Vraci dopravce penize nebo jen nabizi prebookovani? Je lepsi pro tyto pripady koupit letenku pres zprostredkovatele (napr. Letuska ci Pelikan) nebo primo u dopravce? Dekuji, M.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přímo u dopravce je to vždy jednodušší hlavně kvůli řešení refundu, rebooku a kompenzací. Pokud vám let zruší méně než 14 dní do odletu tak máte nárok na refund peněz nebo rebook, na kompenzace je v tomto případě nárok také.

  • Ivana napsal(a):

    Dobrý den, byl nám Wizzairem zrušen zpáteční let z Jerevanu do Vídně, a to pět hodin před odletem.Měli jsme koupený Priority, takže nákup nových letenek a zavazadel se dost prodražil, máte někdo zkušenost, jak to řešit nejlépe, aby nám to nějak proplatili?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, po přihlášení do účtu Wizz je možnost podat stížnost nebo požadavek, na to reagují asi nejlépe.

  • Zuzana napsal(a):

    Dobrý den, děkuji za Vaše cenné rady tady na webu! Nicméně mám dotaz k plánované stávce Ryanair. Máme letět Praha-Barcelona 15.7., zpět 22.7. a opět s Ryanair Praha-Dublin 27.7. a zpět 31.7. Jsou nějaké možnosti, jak se připravit na komplikace při zrušení letu z minuty na minutu jak to bylo např. nedávno v Barceloně u Easyjetu? Dá se ještě na letišti přebookovat let na jiný? Bude mi náhradní let hradit Ryanair jako kompenzaci, pokud poletím s jinou leteckou společností? Potřebovala bych mít nějaký plán na černý scénář, kdy budeme celá rodina na letišti a nepoletí se…Mám pojištění, ale to mi výslovně nehradí komplikace způsobené stávkou dopravce. Děkuji moc! Z.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ono asi 90% letů poletí bez problémů, takže v této situaci se nemá cenu na to nějak zásadně připravovat. Pokud Ryanair let zruší z důvodu stávky svého personálu tak máte nárok na rebook na jakýkoliv jiný let a k tomu kompenzace 250 €. Vždy to musí být ale zrušení s vinou aerolinky (když je to počasí, personál letiště apod. tak nárok na kompenzace není). S náhradou letenky od konkurenční společnosti je to vždy trochu problém, tam se pak posuzuje její hodnota atd., takže ideálně volit cokoliv náhradního přímo u Ryanair.

  • Jana napsal(a):

    Ahoj všem, nemáte někdo aktuální zkušenost s odbavením z Vídně do Madridu? Je třeba mít obavu z dlouhých front, jak píšou média nebo ? Letím až 15.7., ale ptám se kvůli objednání dopravy….
    Díky za jakýkoli postřeh, Jana

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ono to vždy záleží na aktuálně odlétajícím počtu letadel, pokud s vámi v podobnou hodinu letí dalších 20-30 letů tak jsou fronty vždy, pokud jen pár tak není problém, vždy je lepší ale nechat si dostatečnou rezervu.

  • Nina napsal(a):

    Dobrý den, letím z Vídně do Barcelony a mám zmatek v požadovaných dokumentech. V Rakousku a ve Španělsku již žádné certifikáty a formuláře vyžadovány nejsou, platí to i v letadle? Na stránkách Ryanair píšou, že mám mít covid pas a formulář, je tato informace pouze zastaralá?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, není třeba nic, to úložiště u Ryanair je jen dobrovolné.

  • Kristýna napsal(a):

    Ahoj,
    15.07. máme od Ryanair letět z Barcelony do Prahy. Teď jsem se dočetla, že v tomhle datu Ryanair plánuje stávku na Španělských letištích. Jak se taková situace řeší? Znamená to, že let bude zrušen, nebo se jen zpozdí? Máme hledat jinou dopravu?
    Děkuju moc za odpověď. 🙂

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, při minulých dvou stávkách se linek do ČR ze Španělska rušení vůbec netýkalo, tak bych počkal jak to dopadne…

  • Pavla napsal(a):

    Dobrý den, prosím, nevíte někdo, jaká je aktuálně situace na letišti ve Vídni? Čeká se déle u bezp. kontrol? 5.7. letíme na Menorku, snad už se nebude stávkovat…. Moc děkuji za jakékoliv info.

    Pavla

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně by neměl být žádný problém.

  • Kačka napsal(a):

    Dobrý den, měli jsme letět do Řím 1.7., 3 hodiny předem nám napsali, že je tento let zrušený, bohužel stránky pro změnu letu nefungovaly a hlásily chybu, museli jsme tedy letět do Benátek a z Benátek vlakem do Řím, jízdenky staly okolo 3 000 Kč za osobu. Je možné požadovat nějakou finanční kompenzaci a proplacení jízdenek? Účtenky samozřejmě máme, ale kde popřípadě mám o kompenzaci požádat? Letěli jsme s WizzAir a letenky jsme kupovali od nich.
    Děkuji K.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přímo ve správě rezervace je možnost založit stížnost a tam vybrat typ Zpoždění atd. a tím založíte ticket na který odpoví, to je asi nejsnažší cesta.

  • Jana napsal(a):

    Ahoj Honzo, koupili jsme si odbavené zavazadlo 10kg. Musím ho nechat odbavit? Nebo pokud projdu bezpečnostní kontrolou, tak si ho můžu vzít na palubu? Zavazadlo má rozměry splňující limity. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud je koupené jako odbavené tak se musí odbavit, nahoru si ho můžete vzít jen kdybyste měli Priority, vyměnit to zpětně nejde.

  • Martin napsal(a):

    Ahoj, moc prosím pomohl by mi někdo jak refundovat zpožděny let Burgas -> viden. Sekera 5hodin a 5 min. Moc díky
    Ryanair.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud jste ho letěli tak refundovat nejde, pouze pokud nebyla letenka využita tak jde refundovat. Pokud bylo zpoždění vinou aerolinky tak je pak nárok na kompenzace a tam je potřeba vždy požádat přímo u aerolinky a následně počkat co odpoví za důvod.

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, 2.7. jsem měla odlétat na dovolenou do Říma, let zpět 6.7. nám před pár dny zrušili (Wizzair). Na let zpět jsme si koupili předražené letenky od Ryanair a dnes ráno mi přišel email pro online check in na odlet Wizzair . Na stránkách wizzair mě to ale nepustilo na check in, dokud nevyberu refundaci za zrušený let, tak jsem potvrdila pouze na zrušený zpáteční let refundaci na účet. Hned potom se v kolonce check in objevil nápis, že nemám žádné lety k chceck in a od té doby nepřišel ani žádný email. Snažím se marně dovolat na anglické klientské centrum. Poradíte co dělat? Je možné, že zrušili oba lety tam i zpět? Děkuji

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, 2.7. jsem měla odlétat na dovolenou do Říma, let zpět 6.7. nám před pár dny zrušili (Wizzair). Na let zpět jsme si koupili předražené letenky od Ryanair a dnes ráno mi přišel email pro online check in na odlet Wizzair . Na stránkách wizzair mě to ale nepustilo na check in, dokud nevyberu refundaci za zrušený let, tak jsem potvrdila pouze na zrušený zpáteční let refundaci na účet. Hned potom se v kolonce check in objevil nápis, že nemám žádné lety k chceck in a od té doby nepřišel ani žádný email. Snažím se marně dovolat na anglické klientské centrum. Poradíte co dělat? Je možné, že zrušili oba lety tam i zpět?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí pak vyhledat rezervaci podle rezervačního čísla, bohužel to mají na webu dost často nepřehledné.

  • Michal napsal(a):

    Dobrý den, nevíte v jaký měsíc bývají levné letenky do Japonska? a jak dlouho dopředu ideálně kupovat, myslím tím na příští rok. Díky.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zpravidla jsou levnější letenky od podzimu do jara, myslím, že letos by se už něco objevit mohlo, akce na zimní sezónu se obvykle začínají objevovat před léto.

    • Michal napsal(a):

      Ještě dotaz na Honzu, ohledně toho Japonska jak se ty levné letenky pohybují cenove? Našel jsem uz ted na příští rok letrnky za cca 14tis,může to ještě spadnout nebo spíš naopak? Díky.

    • Honza napsal(a):

      Prakticky nejlevnější tarify směr Japonsko startují kolem 12k, takže špatná cena to není.

  • Milada napsal(a):

    Dobrý den všem,
    asi jako více lidem se nám povedlo koupit letenky přes kiwi.com se spol. Ryanair, tyto letenky dva dny po zaplacení byly zrušeny s tím, že Ryanair let zrušil. Kiwi.com nám peníze nevrátí, protože jim to Ryanair nedovolí a vrátí peníze jen přímo pasažérům. Jenže aby vám Ryanair vrátil peníze musíte prokázat, že jste to vy skrz Customer Verification. Jenže aby jste mohli vyplnit Customer Verification musíte znát PNR a email přes který byla rezervace vytvořena. A to je právě ten problém přes kiwi.com nejsme schopni zjistit, jaký email nám vytvořil rezervaci. Jinou možností než vyplnit Customer verification je poslat příslušné doklady na email ota.en@ryanair.com, jenže ouha, tento email nefunguje (This email adress was disclaimed). Snažíme se už půl roku a bohužel v Ryanair evidentně stále nikdo nepochopil náš problém. Nezažili jste něco podobného, nevíte jak na to?? Díky moc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkuste přes online chat zdali nemají jinou adresu, takhle to vždy fungovalo bez problémů…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *