Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Marketa napsal(a):

    Honzo ahoj. Přidám dotaz ke zrušeným letům – s Wizzair z Katowic do Říma v pátek 19.8. ve 20.00 Oznámení o zrušení ve 22.00, nutnost vzít hotel.
    Nabídnutý let v pondělí 22.8. – to jsme nemohli vzít. Rychle jsme zabookovali let s Ryanair do Říma v sobotu z Krakowa. Tzn. cesta busem směr Krakow.
    Kompenzace Wizzair nabídnuté 1. Refundaci ceny letenky 2.body za letenku+20% bodů navíc na příští letenku 3. Let v to pondělí.
    Můj dotaz je, jestli kromě toho, že budu chtít peníze za letenku mám nárok i na kompenzaci za hotel v Katowicich a transport do Krakowa? Jak tohle funguje, tušíš? Díky.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud nabídnou let do dvou dnů, tak nárok je na kompenzace 250 €, ale pouze v případě, že zrušení bylo vinou Wizz Air.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den,
    v listopadu se chystám do USA ale v červenci mi v aplikaci Tečka vypršela platnost očkování. Pro vstup do USA/letadla musí být člověk plně očkován. Nikde se už nepíše, zda akceptují i starší certifikáty o proočkování, i když z pohledu EU jsou už propadlé. Nevím tedy, zda kvůli cestě absolvovat posilovací dávku či nikoli. Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je mít potvrzení o očkování, pokud ho nemáte tak vytisknout papír z uzisu, kde je sice platnost ale nehlásí to, že je neplatná jako v Tečce. do US stačí 2 dávky kdykoliv.

  • Jarka napsal(a):

    Dobrý den. Mohu vzít na palubu letadla složené trekové hole? Jejich délka je 60 cm a nesplňuje limit pro zavazadlo. Zajímá mě momentálně hlavně, zda se zákaz trekových holí vztahuje na veškeré trekové hole nebo jen na jednodílné. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy záleží na hrotu, pokud je do 8 cm tak by měl být akceptován, ale posuzuje se to na každém letišti jinak.

  • Martina napsal(a):

    Ahoj Honzo, chtěli bychom letět za týden s Ryanairem z Vídně na Mykonos. Nejsme očkovaní a covid jsme prodělali v lednu 2022, nevíš zda bude Ryanair a vídeňské letiště vyžadovat testy na covid? Díky Martina

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, aktuálně nikdo nic nechce.

  • Veru napsal(a):

    Dobrý den, letecká společnost nám zrušila let do Varny a další volný let byl až za týden. O zrušení letu jsme se dozvěděli až při cestě na letiště. Měli jsme zakoupený pobyt v Bulharsku a zpáteční letenku a ani jedno jsme samozřejmě nemohli využít, tudíž to celé propadlo. Jednáme o náhradách, ale to bude trvat dlouho. V současné době mě spíše zajímá, jestli existuje nějaké pojištění, které by mi v takovém případě uhradilo veškeré náklady, které s tím jsou spojené (pobyt, zpáteční letenka, příplatky za zavazadla, volbu sedadla, parkovné..). Pojištění storna zájezdu jsme měli zaplacené, ale na tuto situaci, kdy pobyt neuskutečníme kvůli zrušení letu, se toto pojištění nevztahuje. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardní storno se vždy vztahuje k rizikům spojeným se zdravotním stavem, sem tam se někdy objeví třeba pojištění zpoždění letu apod, ale zatím s tím zkušenosti nemám.

  • Jana napsal(a):

    Ahoj Honzo, moc prosim o rady…

    Chteli bychom v kvetnu pristiho roku vyrazit z Prahy do New Yorku. Jelikoz jsme v USA nikdy nebyli, kde je nejlepsi prestupovat a s kym letet, aby to bylo na klid a dost casu na prestup atd. Pri prestupu se zavazadla znovu neodbavuji, pokud je to na jedne letence, ano? Ted zrovna vidim, ze jsou na ten kveten akci letenky, ale jelikoz budeme mit pevne dane datum, ktere jeste nevim 100%, tak ted nemuzu bookovat. Myslis, ze se nekde do te doby objevi jeste znovu v akci? Posledni dotaz… prime lety s Delta byvaji sezonne od kdy presne, nemuzu tuto informaci nikde najit. Tak zda-li se vyplati cekat?

    Moc dekuji za odpovedi. 🙂

    • Jana napsal(a):

      Ps: idealne bychom potrebovali uz 1.5.2023. 🙂

    • Honza napsal(a):

      No, tipl bych si že budou létat až tak v průběhu května, ale akce na květen směr NYC určitě ještě budou.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, nejvýhodnější by byla ta delta, obvykle se létá od května, letos to bylo až od června, to se ale uvidí. Takže bych si asi počkal na ten přímý let, na jaro se obvykle objeví termíny kolem 10 000 Kč.

    • Katka napsal(a):

      Ahoj Jani, letos jsem letěla prvním přímým letem z Prahy do NY a ten byl tuším až 28.5. (nebo 29./30., nějak takhle), začátkem května právě nebylo bohužel nic 🙁

    • Jana napsal(a):

      Honzi a Katko, moc děkuju za rady! 🙂

  • Katka napsal(a):

    Dobrý den, chtěli bychom s přítelem letět do Barcelony na konci února. Před týdnem byly letenky za 1200, teďka za 1800, ale přijde mi ho hodně brzo je kupovat, nevím co se za půl rok stane. Myslíte si, že mám počkat a cena neporoste nebo je koupit teď?. Děkuji K.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi bych počkal, nejnižší ceny se obvykle objevují tak 1-3 měsíce před odletem.

  • Zdeňka napsal(a):

    Dobrý den,
    mám takový problém. Letíme od easyJet a nechce se mi zadat v aplikaci a ani v PC – občanský průkaz nebo pas. Prostě nevím jak to tam zadat pro všechny osoby. A už můžu udělat check-in, Nevím kde dělám chybu. 🙈 Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud letíte do Schengenu tak se nic nevyplňuje, pouze se odkliká checkin.

  • Iveta napsal(a):

    Ahoj potřebuji prosím poradit koupila jsem letenky na Mallorku s Ryanair letím s dcerou a místo slečna Ms jsem zaškrtla Msr ,odbavila jsem letenky a její letenka odbavit nejde nepustí mě její datum narození ,jak mám postupovat mockrát děkuji za radu

    • Marketa napsal(a):

      Dobrý den,

      problém bude nejspíše v tom, že jste ji koupila letenku pro dospělého a ne pro dítě. Stalo se mi to na jaře a je potřeba jít do Ryanair chatu a tam jim říct, že chcete změnit letenku místo dospělého pro dítě a změnit Mrs na Ms. Opravili nám to hned a bylo to hned vidět i v naší rezervaci, bez poplatku.
      Problém byl trochu v tom, že nesmíte mluvit s robotem, ale s nějakou osobou. Robot to změnit neumí. Na chatu musíte být v jejich pracovních hodinách – večer už tam nejsou a bude se vám nabízet jenom robot. Pracovní hodiny jsou tam někde uvedeny.

      Marketa

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, nebude to tím oslovením ale vybraným typem cestujícího, je potřeba napsat na online chat a tam typ cestujícího změní.

  • Iva napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    prosím o radu ohledně letenek do Jižní Ameriky. Sháním jednosměrnou letenku s odbaveným zavazadlem na listopad do Limy, místo odletu je mi v rámci Evropy celkem jedno. Kterou společnost prosím doporučíte? Poté mě ještě zajímá opět jednosměrná letenka z Patagonie/Chile v březnu kamkoliv do Evropy. Hledám a stále nemohu najít žádnou přijatelnou cenu, tak budu moc ráda za jakoukoliv radu. Moc díky, Iva

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel u jednosměrek jsou ceny vždy dost vysoké, jediná levnější linka směr J Amerika je od LEVEL z Barcelony.

  • Daniela napsal(a):

    Dobry den Honzo,
    Mam v tom nejaky zmatek a moc tomu na oficialnich strankach nerozumim.
    Chtela bych se zeptat a poprosit o radu.
    V rijnu odletame do USA primo do LA, a nevim si rady jak je to ted s ockovanim proti covidu 19.
    Oba mame dve davky ockovani pfizer.
    Bohuzel ale v tecce ukazuje ockovani cervene jako jiz prosly certifikat.
    Nevim zda tedy musim radsi pro jistotu zajit na 3. Posilujici davku aby byl certifikat zase platny nebo staci jen ty dve ? Vsude pisi ze staci dve ale my je mame jakoby “prosle”.
    Tak se toho hodne bojim, nekdo rika tak nekdo jinak, nevim na co dat . Nerada bych mela nejake problemy po ceste, odletame z berlina a prestupujeme v helsinkach.
    Test jak jsem pochopila nepotrebuji ted vubec.
    Moc predem dekuji za radu , mam z toho opravdu obavy.
    S pozdravem
    Daniela

    • Dany napsal(a):

      Přímo na stránkách cdc.gov je uvedeno, že plně očkovaný člověk je 14 dní po 2 dávkách vakcíny (2dávkové, např. Pfizer), takže Vám to plně stačí. Pokud jste nervózní z červené tečky, stačí se prokázat papírem s dvěma dávkami očkovaní. Z vlastní zkušenosti – nikde nic vidět nechtěli, pouze se ptali.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí 2 dávky, vytiskněte si test z uzisu, tam je to standardní certifikát, kde sice je také platnost do určitého data ale nebudí takovou pozornost jako ten v té čtečce.

  • Marcela napsal(a):

    Dobrý den. Chtěla bych poradit. V září letim do USA, do L.A. Letenky jsou koupené cestovní kanceláři. Let tam je přes Amsterdam a Houston. Přičemž v Houstnu prý musíme odbavené zavazadlo vyzvednout a znovu odbavit. Jde mi o to, ze pokud zaplatím odbavene zavazadlo v ČR tak jestli ho v Houstnu budu muset zaplatit znovu.
    Dále pokud bude imigrační pohovor v Houstnu, tak v L.A. Už nebudu muset na pohovor a kudy se tedy na letišti v L.A.vydám, abych nemusela znovu na pohovor? Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, je to standard kvůli celním záležitostem v US, v reálu ho na jednom pásu vyzvednete a položíte na druhý pás. Pokud by byl pohovot v Houstonu tak na leišti v LA vás vyloží jako z domácího letu, takže půjdete jinudy.

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu či zkušenost. Chtěli bychom letět jen s kabinovým zavazadlem v říjnu do Porta přes Ženevu, oba lety Easyjet, bohužel lze koupit jen jako dva samostatné lety. V Ženevě je čas na přestup hodina a půl. Co jsem hledala informace, stihnout přestup by neměl být problém, pokud nebude zpoždění. Nemáte zkušenosti, jak moc má Easy zpožděné lety?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, problém to není, ale pokud by náhodou zpoždění měl nebo se změnil čas jednoho z letů, nemáte nárok na refund toho druhého, takže obecně bych si nechal asi větší rezervu třeba i s návštěvou Ženevy, do 14 dní před odletem je pak potřeba počítat s tím, že mohou aerolinky libovolně termíny i čas měnit.

  • Daniel napsal(a):

    Ahoj, Honzo. Máme v plánu v dubnu navštívit Barcelonu nejlíp s Ryanairem. Nevíš, kdy tak přibližně zveřejnují nové letové řády ? Zatím jsou k dispozici lety jen do března. Předem dík za odpověď 🙂

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, obvykle v průběhu září nebo října.

  • Vašek napsal(a):

    Objednal jsem letenku a spletl jedno písmeno ve jméně.
    Zjistil jsem to necele dva dny před odletem.
    Dá se to změnit.Je to od společnosti Eurowings.
    Zatím se mi to nepodařilo

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano neměl by být problém zavolat na infolinku a změnit.

  • Zuzana napsal(a):

    Dobrý den, na konci září jedeme na Korziku (Ajaccio). Bohužel se tam nedá letět z Prahy přímým spojem. Prosím o radu, který přestup je nejednodušší. Mám obavu, aby při přestupu nebyl problém s odbavením zavazadel (respektive), abychom o ně nepřišli.
    Pak mám obligatorní otázku, jak nakoupitco nejlevnější letenky (1 dospělý, 3 děti 16,14,12let), nikdy jsem letenky nekupovala.
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, z Prahy se dá letět s přestupem u Air France přes Paříž, SWISS přes Ženevu nebo Brussels přes Brusel, bohužel jsem neviděl, že by se někdy objevily přestupní letenky v akci, takže asi porovnat a vzít variantu, která vychází nejlépe. Levněji se dá v kombinaci nízkomákladovek – v ceně ale není garance přestupu.

    • daniel napsal(a):

      možná zvážit letět na sardinii – alghero a pak trajektem na korsiku…

  • Verenika napsal(a):

    Dobrý den,
    možná tu tento dotaz už je, tak se omlouvám, za to, že se případně opakuji. Ale řeším teď problém se zrušeným letem a nějak si už nevím rady. Chtěla jsem Vás tedy požádat o pomoc. 1.7. jsme měli odletět se společností WizzAir do Říma, od let měl být v 8:20 a ve 4:45 jsme dostali informaci, že lez byl zrušen. Letenku jsme bohužel kupovali přes kiwi.com a to celou situaci ještě komplikuje. Vzhledem k brzké ranní hodině jsem se samozřejmě nikam, ani do ciziny nedovolali. Rozhodli jsem se jet na letiště a na okénku dopravce zjistit co se děje. Žádné vysvětlení k zrušenému letu nám nebylo poskytnuto. Jen nám byl nabídnut let za dva dny a dostali jsme formulář s informací, kde zažádat o kompenzaci. Rozhodli jsme se jet automobilem. Až v odpoledních hodinách se nám podařilo spojit s zákaznickým centrem kiwi.com. Situaci jsme jim vysvětlili a sdělili jim, že nevyužijeme ani zpáteční let a chceme ho zrušit. Začali jsme samozřejmě řešit refundaci včetně přikoupených zavazadel. U těch nám rovnou sdělili, že přes ně nemáme nárok a musíme si zažádat o vrácení u dopravce, i když jsme to kupovali společně s letenkami. Ještě nám dávali nějaké informace k refunfaci. My jim sdělili, že jsme si připlatili pojištění a na to odvětili, že bychom měli dostat celou částku zpátky. Dnes nám potvrdili vrácení částky, která nepokrývá ani cenu letu natož zavazadel. U dopravce jsme samozřejmě zažádali o kompenzaci, vzheledem k tomu, že letenkdy byly kupovány přes kiwi, museli jsme použít jejich přihlašovací údaje a bohužel nebylo možné změnit jejich e-mail. Minulý týden se změnila žádost o kompenzaci, na vyřízenou, my ale nevíme jak. Kiwi prý žádný e-mail neobdrželo, v účtu u kompenzace není více informací a peníze žádné nedorazily. Ted tedy konečně k mé žádosti o radu a otázkám:
    1) Máme po kiwi nárok na požadování refundace ve výši celé částky včetně zavazadel?
    2) Pokud ne, jak požadovat navrácení částky za zavazadla po Wizz, nikde jsem na to nenašla speciální formulář.
    3) A co s tou vyřízenou žádostí o kompenzaci? Žádali jsme “jen” o těch 500€, až později jsme se dozvěděli, že do žádosti lze snad i zahrnout pohonné hmoty a parkovné.

    • Kačka napsal(a):

      Mám stejný problém, taky 1.7. do Říma, my jeli nakonec vlakem a Wizz air nám napsalo, že nárok na kompenzaci nemáme, že jsme souhlasili s nějakými obchodními podmínkami a ty to zahrnovaly.

    • Verenika napsal(a):

      To je hloupost, paní u okénka nám jasně řekla, že nárok máme a zákon EU hovoří jasně. Pokud nenabídli let do několika hodin, což nenabídli, tam pak by nárok měl být. Kdy Vám odpověděli na žádost? Problém je, že já ani nevím co nám odepsali, protože v app nic není.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den,
      1) Kiwi má podmínky bohužel napsané tak, že oni za nic neručí, určitě bych je ale neustále otravoval, sam tam to pomůže
      2) Opět to bez toho aniž by vám Kiwi nedalo přípstup do rezervace nepůjde. Jediná varianta je zavolat do Wizzu a požádat o jiný postup
      3) Prvně je potřeba zjistit proč byl let zrušen – pokud je to vinou Wizz Air, je nárok na 250 €/osobu. Aerolinka má povinnost v případě zrušení nabídnout tři varianty – 1) náhradní let v nejbližší možné době dle dostupnosti aerolinky, 2) refund peněz za letenky a 3) náhradní let podle domluvy s cestujícím – což aerolinka splnila, pokud jste si vybrali refund, nemůže být následně uplatněn nárok na proplacení benzínu. To by přicházelo v úvahu pouze, pokud by nemohli nabídnout náhradní řešení.

  • Martin napsal(a):

    Zdravim, kupoval jsem letenky u wizzairu. Platil jsem kartou. Platbu jsem potvrdil i v appce banky ale z uctu se nestrhlo nic, na email take nic neprislo. Nevite v cem muze byt chyba? Díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud se nic z karty nestrhlo tak platba neproběhla a letenky zarezervované nebudou.

    • Martin napsal(a):

      Jeste jeden dotaz..proc mi pri poslednim kroku pred platbou vyskoci „systemovy doplatek“ za 40 euro? co to znamena? diky

    • Honza napsal(a):

      Nepoužíváte nějaký plugin jako je adblock nebo něco podobného? Systém aerolinky vás rozpozná jako robota a automaticky pro roboty přidává 10 € poplatek, takže ideálně zkusit třeba z mobilu.

  • Petr napsal(a):

    děkuji za odpověď. předpokládám že maso musí být v kufru který jde do zavazadlového prostoru.

    • Honza napsal(a):

      Neměl by s ním být problém i na palubu, ale vždy je ještě potřeba prostudovat i celní předpisy, u masa, zeleniny atd může být někdy omezení u cílového státu.

  • Sofi napsal(a):

    Dobrý den,chtela bych se zeptat zda jdou sehnat letenky do New Yorku za nižší cenu než je 30000 – 40000kc,někdy jsou ještě dražší.Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, třeba v této akci.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *