Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Petra napsal(a):

    Dobrý den, máte prosím zkušenost jak probíhala stávka Ryanair od 12. do 15. července na Mallorce? Letíme z Vídně od 21. do 26.7 a na oba termíny je vyhlášena stávka. Děkuji za informaci.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nebyl zrušen ani jeden let z Vídně na Mallorcu ani zpět, maximální zpoždění bylo asi hodina, takže bych se toho nebál.

  • Zuzana napsal(a):

    Dobrý den,

    letíme z Krakowa do Palerma s Ryanair a po odbavení letenky nás to upozornilo, že musíme předložit ,,formulář pro vyhledávání cestujících (PLF)“. Ten jsme už během pandemie vyplňovali, ale nyní to píše, že to musí mít pouze cestující z Malty, Francie a Slovinska. Má tady někdo aktuální zkušenost, že by to při cestě do Itálie po něm na letišti chtěli?

    Děkuji Zuzana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude to nějaká stará informace, aktuálně není potřeba při cestě do Itálie nic.

  • Tomáš napsal(a):

    Zdravím, chci se zeptat, jak kontrolují rozměry příručních zavazadel (ryanair, z prahy do budapešti a zpět)? Měří to metrem, nebo mají nějakou krabici a když se to do toho vejde, je to OK? Mám totiž tašku, která rozměry přesahuje. Chtěl jsem ji ale naplnit méně tak, aby šla případně stlačit do požadovaných rozměrů. Samozřejmě ale pokud by řekli „postavte to na zem a my to změříme“, tak by neprošla.

    • Tomáš napsal(a):

      A ještě jedna otázka, zda je nutné mít zámečky na zipy u příručních zavazadel? Nebo cestujete bez nich. Předem díky za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Žádné zámečky potřeba nejsou.

    • Katt napsal(a):

      Mají na to speciální klece, ale pokud to není kufr, který na první pohled přesahuje rozměry, tak jsem ještě neviděla, aby to někdo skutečně kontroloval. A co se týče zámečků, je to čistě na Vás, ale my cestujeme bez zámečků, jen si svoje batohy hlídáme 🙂

    • Jan napsal(a):

      slyšel jsem, že výjimečně to chtějí do krabice vložit a že zmáčknutí pomůže. Nestalo se nám to.
      Krabice je u check-inu volně dostupná, můžete si vyzkoušet, má větší rozměry, než jsou ty uvedené.
      Ještě vzácnější jsou zprávy, že nechtějí zavazadlo pustit zdarma a chtějí zaplatit, z nějakého nepochopitelného důvodu, ale taky se mohl pasažér chovat jako idiot..

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, mají na to klece, do kterých se to musí nacpat, pokud je to 2-3 cm přes tak to není problém.

  • Jan napsal(a):

    Ahoj, je opravdu nutné tisknout Boarding Pass, nestačí aplikace?

    Wizzair v aplikaci při zpátečním letu (z Kutaisi) píše „Mobilní palubní karty nejsou na tomto letišti akceptovány“
    Samozřejmě tam nebudu mít počítač a tiskárnu, musel bych to nějak složitě zařizovat na letišti..

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano, na některých letištích mobilní palubky neakceptují..

  • Dany napsal(a):

    Dobrý den, prosím můžete mi poradit, příští týden se vracíme Tampa – Frankfurt – Drážďany, s Lufthansou. Včera nám zrušili let Frankfurt – Drážďany, rovnou ho vyškrtli z rezervace, takže se nedá přebookovat, nic. Máme pouze volat, na české ani US číslo se nedá dovolat, asi je nás moc.
    Co můžeme dělat? Máme si zajistit sami nějakou dopravu, tu zaplatit a pak to chtít po Lufthanse? Nemáte zkušenost? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je se zkoušet jakkoliv dovolat, náhradní doprava u třetího dopravce je vždy hrazena jen pokud se na ní s aerolinkou dohodnete.

    • Dany napsal(a):

      Děkuji moc za odpověď. Dovolat se opravdu nedá, zkoušíme to 3 rodiny neustále a nikdo neměl štěstí, už třetí den. Lufthansa ani nenabídla alternativu, nic, prostě zrušili a konec.
      Snad budeme mít nárok alespoň na nějakou kompenzaci.

  • Tomáš napsal(a):

    Dobrý den
    plánujeme na přelomu ledna a února vyrazit přibližně na 16 dní na Floridu (asi nejlépe Miami). Jsme dva dospělí a dvě děti (11 a 17 let).
    Vidíme, že se ceny letenek mění každý týden a rádi bychom se zeptali, jak to vypadá s vyhlídkami na vývoj ceny letenek? Bude lepší kupovat co nejdříve nebo počkat/ do kdy ? A je případně lepší (výhodnější) letět odjinud než z Prahy např. Mnichova, Drážďan nebo Vídně?
    Dokážete případně s nákupem letenek pomoct ?
    Děkuju

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě bych si počkal na akci, konec ledna a začátek února je na akce ideální, nejlevnjší bývají letenky z Mnichova, čekal bych něco pod 10 000 Kč.

  • Tereza napsal(a):

    Ahoj,
    Potřebovala bych změnit cele jméno na letence, letime příští pátek do Milana a kamarádka má Covid, takže beru někoho jiného, jenže už mám hotovy on-line check in a nejde mi to, je možne to změnit na přepážce?
    Psala sem na podporu, ale vůbec mi neporadily.. docela z toho sílím. Dekuju za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, tohle je vždy potřeba řešit přímo na podpoře aerolinky, na přepážce už to jít nemusí. Poplatky se pohybují kolem 100 €.

  • Kristyna napsal(a):

    Ahoj Honzo, 11. – 18.7 jsme měli letět do Catanie. 10.7 nám ale let tam i zpět zrušili bez udání důvodu i přes to, ze se stále ty letenky dali koupit na jejich oficiálním webu. Nabídnut byl refund, nebo přesunutí letu (což nám nevyhovovalo). Požádala jsem tedy o refund a následně o vrácení peněz na účet. 10 min po té co jsem toto udělala, mi přišel e-mail, kde mi oznamovali, že let letí. Já se už ale do rezervace z důvodu zrušení nedostala. Mám nárok na tu jejich kompenzaci 250€? Z důvodu zrušení letu jsme si zařídili dovolenou jinde a to už neslo zrušit jakmile poslali e-mail ze to letí. Navíc letenky už byli také za úplně jinou cenu než jsem původně kupovala. Vše jsem kupovala přímo pře Wizzair.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel to je případ který se mi nikdy nestal, takže to bude spíše na individuálním posouzení, ten email byl asi chybný, podle mě by nárok v tomhle případě být měl.

  • Richard napsal(a):

    Ahoj Honzo, 27.7. letím s Ryanairem z Vídně na Mallorcu, tedy zrovna v termínu kdy má palubní personál ohlášenou stávku (25.7.-28.7.). Momentálně probíhá taky jedna ohlášená stávka (12.7.-15.7.), ale nevím jestli se ruší nějaké lety nebo vše funguje jak má. Nemáš nějaké bližší informace? Nebo někdo jiný? Co sleduji přílety a odlety tak nejspíš vše funguje jak má… Stávka by se měla týkat palubního personálu Ryanair na všech španělských destinacích kam společnost létá. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ani minulá stávka neměla skoro žádný vliv, ona stávkuje jen část zaměstnanců navíc lety z Vídně jsou obvykle obsluhovány rakouskými posádkami.

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den, ještě ke zrušenému letu od Air Canada – zrušila to Air Canada, ale měla to pro ně letět Lufthansa a měla jsem dojem, že je důležité, kde let začíná či končí a ne jestli je to společnost z EU? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to let z mimo EU a směřuje do EU tak k tomu navíc musí být aerolinka z EU, pokud to letěla Lufhtansa tak nárok je.

  • Petr H. napsal(a):

    Ahoj Honzo, mám na příští týden zaplacený let z Prahy do Kodaně s RyanAir, ale objednával jsem to přes kiwi.com. Kvůli spostě negativních kritik na kiwi.com z toho začínám být docela nervózní jestli všechni klapne, protože prý boarding pass dostanu až 2 hodiny před odletem. Chtěl jsem se zeptat jestli víš o nějaké zkušenosti z letošního léta, kdy odmítli Ryani cestujícího s rezervací kiwi.com nebo mu dělali nějaké jiné problémy nebo mu kiwi.com ten boarding pass nakonec nevygeneroval? Odlet je v 6 hodin ráno a to se toho už moc nevyřeší.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ne, za celou dobu nevím o nikom koho by odmítli čistě jenom kvůli nákupu na kiwi.

  • vera napsal(a):

    Dobrý den,
    nám zrušili zpáteční let do Catania u Ryanairu, našli jsme volná místa následující den, provedli změnu, vše ok, spokojenost.
    Kdybych nemohla jiný termín a požadovala peníze zpět-jak nabízeli, vrátili by i peníze za let TAM? Děkuji za odpověď – info do budoucnosti.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, je nárok na zrušení celé rezrevace, Ryanair má ale výhodu že vám umožní rebook na jakýkoliv let.

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den, 1.7.2022 nám Aircanada zrušila let z Frankfurtu do Vancouver, vrátili nám peníze za všechny letenky i zpět, protože nenabídli náhradní let. Máme nárok na kompenzaci? Případně lze formulář podle EU 261 zaslat elektronicky, nebo je lepší to zaslat poštou? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to letětla opravdu Air Canada tak nárok na kompenzace není, jelikož to není aerolinka z EU.

  • Hajna napsal(a):

    Zdravím,v neděli máme odlétat z Bratislavy do Sofie s Wizair.Nevíte jaká je situace ohledně těchto odletů?Všude čtu jak ruší lety tak sem malinko znervózněla….předem děkuji 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ruší se malinké procento letů, aktuálně už by to mělo být lepší, takže bych se nijak výrazně nestresoval.

  • Zuzka napsal(a):

    Dobrý den, měla jsme zakoupeno několik letenek přes společnost Kiwi.com, bohužel mi byl 2 hodiny před odletem zrušen let přes společnost Wizz Air. Nikdo se o vás nestará nic, zařiďte si všechno sám. Takže jsme musela koupit drahé letenky jinde a stejně mi propadlo ubytování, které bylo již zaplacené. Pak se to stalo znovu cesta z Paříže do Barcelony. Znovu zrušený let kvůli technické chybě letadla a zase to poraďte jak chcete. Mám možnost pokud jsou všechny letenky koupené přes Kiwiw.com nějakou šanci na kompenzaci 250 Euro a náhrady za ubytování, cestu atd? Máte někdo zkušenost? Díky za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, no buď to za vás musí vyřídit Kiwi nebo pak musí poskytnout přístup do rezervace a můžete si to vyřidt sama.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den, rádi bychom na konci září do Rigy a letenky s Rynair jsou cca tak do 1500kč. Je lepší to koupit už ted dopředu a nebo ještě ještě čekat?
    A nevíte jak moc jsou přísní na rozměnry při cestování pouze s batužkem?

    Děkuji moc a přeji krásný den

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, cena je to dobrá, klidně bych to vzal, sice se můžou objevit ještě lepší akce ale aby se trefily zrovna do vašeho termínu se stát nemusí, navíc nějaká skupina klidně může vykoupit více míst a letenky pak zdraží.

  • Jana napsal(a):

    Ahoj Honzo, letime pristi tyden s Ryanair na 2 tydny do Skotska, je to stale tak, ze nepotrebuji zadne papiry, testy a prijezdove formulare (tam i zpet), zkratka nic?

    Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano stále nic.

    • Jana napsal(a):

      Ahoj a dekuji, nevis jeste prosim, jaka je situace v UK na letistich? Letime do Edinburghu. Vsude ctu jak rusi lety. 🙁 Myslis, ze se mame obavat?

      Diky moc,

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, poslední dobou už to rušení není tak časté, tak snad o bude ok.

  • Martin napsal(a):

    Ahoj Honzo, 18.srpna letím s dětmi z Prahy do Orlanda. Přestup ve Frankfurtu. Netušíš, zda bude probíhat bezpečnostní kontrola (covid, Esta atd.) v Praze nebo až ve Frankfurtu? Máme na přestup jen 2 hod a docela se bojím, abychom to stihli. Oba lety jsou realizovány přes Lufthansu v rámci jedné letenky. Díky

    • Dany napsal(a):

      Jestli můžu odpovědět, tak my jsme právě na Floridě. Jediná kontrola, která proběhla, že se nás ve Frankfurtu před nástupem do letadla do Tampy na speciálním stánku zeptali, jestli jsme očkovaní a dali razítko na letenku. Jinak nikde nic. Na přestup jsme měli hodinu a půl, bylo to jen tak tak, ale stihli jsme to, počkali by na nás, toho bych se nebála. Horší je to se zavazadly, kufry s námi bohužel neodletěly a dovezli nám je až za 6 dní! Doporučuji Vám si pro jistotu vzít palubní kufr s hygienickými potřebami, prý je to nyní u Lufthansy normální, že zavazadla nedoletí. Tady je nás takových plno.

    • Martin napsal(a):

      Díky moc Dany. Budeme cestovat jen s palub. zavazadly. Po Vaší odpovědi jsem hned klidnější.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, je to vždy jiné, já takhle letěl přes Amsterdam a v Praze nekontrolovali nic, v Amsterdamu pak chodili a vybírali náhodně lidi ke kontrole…. Takže těžko říct jak to bude u vás. Jinak určitě vám kvůli tomu nenechají uletět letadlo, protože by vám museli nahrazovat letenky.

  • Hanka napsal(a):

    Zdravím Honzo, případně někdo s aktuální zkušeností, prosím poraďte ..
    mám dotaz k letišti Londýn Stansted – po příletu, lze použít eGate a vyhnout se tak větší frontě na klasické pasovce je to tak ? Nedaří se mi dohledat info, zda biometrickou bránu může použít také 16ti letá dcera – info se různí / někde píšou 18+ někde 12+ / .Doprovod dospělé osoby mít bude.

    díky moc za info a pohodové cestování všem,
    díky, Hanka

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, myslím že to bylo vždy 18+ ale může se to měnit. Jinak je to jak kdy, někdy je na tom biometrickém taková fronta, že se skoro vyplatí zajít na klasickou kontrolu.

  • Katka napsal(a):

    Dobry den,zrusili mi let u wizz.Dnes mi byl vracen kredit.Ten nevyuziju a chtela bych si ho nechat vyplatit na ucet ale nedokazu prijit na to jak-(..Preji hezky vikend)

    • Kristina napsal(a):

      Dobry den Katko, prosim automaticky Vam vratili kredit nebo jste nejak pres wizz ucet vybirala co jak chcete? zrusili mi let take ale nestihla jsem si vybrat z 3 moznosti co mi napsali v mailu ( vcera den byl hekticky 🙁 ) A ted nevim co mam delat :/ jeslti mi automaticky poslou neco nebo… 🙁 Moc dekuji a omlouvam se ze Vam „skacu“ do otazky. Kristina

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, měl by tam být odkaz pokud najdete na stav svého konta.

    • Katka napsal(a):

      Zdravim me to vratili automaticky v kreditech.Na nic jsem nikde neklikala.Let zrusen 23.6 a kredit prisel 8.7..

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *