Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den, mohla bych poprosit o radu ohledně letenek? V listopadu se chystám letět do Bangkoku a našla jsem letenky přímo přes Austrian airlines, ale kdyz dam detail letu, je to let operated by Lufthansa. A jde nám o covid restriction. Austria airlines ma napsané ze žádné restriction uz nemají, ale Lufthansa vyžaduje na palubu PCR test. Mohl by jsi nám poradit, jaké společnosti podmínky se tedy máme řídit ? Předem moc dekuji za odpověď 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, LH Group zahrnuje více aerolinek jako je Lufthansa, Austrian, SWISS, Brussels nebo Eurowings. Vzájemně si i přes svoje webovky prodávají letenky a vždy záleží na dopravci daného letu, pokud je to z Vídně bude to Austrian, pokud z Německa tak nejspíše Lufthansa. Jinak ani Lufthansa aktuálně nevyžaduje test na let, vždy se řídí podmínkami cílového státu.

  • Jitka napsal(a):

    Dobrý den .potřebuji přepravit Thermomix v odbavenem zavazadle. Je to drahé zařízení. Co mám udělat,abych měla jistotu,že to nerozbijí a když tak zaplatí. Moc děkuji. Jitka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tak ideálně dobře zabalit tak, aby i když se s ním hodí, tak ho nerozbili, po příletu důkladně zkontrolovat a případně rovnou reklamovat na letišti. Všechna zavazadla jsou pojištěna a není potřeba přikupovat další pojištění.

  • Jitka napsal(a):

    Dobrý den, potřebovala bych poradit, jak postupovat. Mám s létáním minimální zkušenosti.
    Koupila jsem přes Kiwi letenky Praha – Řím a zpět na konec září, začátek října. Bohužel odpolední let Praha – Řím (WizzAir) byl posunut o 8,5 h do nočních hodin. Mám nárok na vrácení peněz, když s tímto posunem nesouhlasím a značně nám komplikuje plány? Jak nyní postupovat, když chci letenky tam zrušit? Musím žádat pouze přes Kiwi (pokud ano, jakým způsobem je nutné tuto žádost zaslat) nebo mohu vrácení peněz vyžadovat přímo na WizzAir? Mohu u Kiwi zrušit pouze cestu tam a zachovat rezervaci letenky zpět? Moc děkuji za rady.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vše je potřeba řešit přes Kiwi, takže je kontaktovat, pokud nemáte připlacený kontakt tak bude potřeba si zaplatit za to že se s vámi budou bavit, nárok je vždy na refund celé rezervace – poplatky prodejci. Příště je lepší se Kiwi vyhnout, i když to u prověřených prodejců může být o pár korun dražší.

  • Petr napsal(a):

    dobrý den chci se jen zeptat jestli lze společnosti easyjet, přepravovat nějaké maso a uzeniny.Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, cokoliv co není pasta nebo tekutina.

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den16.8. Odlétáme z Vídně na Malorcu, je vypsaná stávka, nevite prosím jak probíhaly stávky předchozí? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, k nikterak zásadnímu omezení nedocházelo, takže bych v tom velký problém neviděl.

  • Irena napsal(a):

    Dobrý den, letíme s Easyjet na Zakynthos, letenky jsme koupili před dvěma lety a kvůli Covidu dvakrát přebukovali. Teď jsem si uvědomila, že mladší syn je na letence vedený jako dítě, ale už má dva měsíce po šestnáctém roku. Je to problém? On line změnu ve správci rezervací jsem zkoušela, ale nikam nedostanu. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jelikož se nebudou ani vyplňovat údaje na checkin tak bych v tom problém neviděl.

  • Kateřina napsal(a):

    Dobrý den,
    nezobrazil se mi zde dotaz, tak zkusím znovu..
    Chtěli bychom v zimě na kanáry, ideálně Gran Canaria, odlet Berlín, našla jsem letenky za 40EUR tam, po 10 dnech za 87EUR zpátky..
    Má ještě smysl čekat na výhodnější letenky nebo myslíte, že cena už dolů nějak nepůjde?
    Jde o leden-březen, koukám teď konrétně na březnový termín. Děkuji

    • Kateřina napsal(a):

      děkuji za odpověď v jiném vláknu, termín mi je celkem jedno, jestli leden, únor nebo březen 🙂

    • Honza napsal(a):

      Pokud máte flexibilní termín tak bych ještě počkal, nejlevnější bývají 1-3 měsíce před odletem.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, za mě to nění špatná cena, pokud to je kolem Vánoc tak levnější už nebudou, pokud ne, tak se asi ještě něco objeví, ale vůbec to nejde očekávat zrovna ve vašem termínu.

  • Kačka napsal(a):

    Dobrý den,

    po svatbě se chystáme do Peru a Bolívie, platnost starého pasu je 3 měsíce, ale tyto země vyžadují platnost pasu 6 měsíců. Mohu odjet na starý pas?

    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, poslední dobou jsou s tím celkem problémy, takže platnost pasu určitě dodržet, tím pádem bude potřeba udělat ještě nový na staré jméno.

    • Kačka napsal(a):

      Dobrý den,

      děkuji za odpověď, můj starý pas platnost dodržuje (je do 3.6. 2023, dovolená je v říjnu 2022), ale nevím, jak to je s tou lhůtou po svatbě, jestli mají na letišti šanci poznat, že můj starý pas má platit po svatbě jenom 3 měsíce a pak se má zneplatnit 🙂

    • Honza napsal(a):

      ČR může pas po těch 3 měsících zneplatnit, zdali to opravdu dělá to netuším.

  • Lucie napsal(a):

    Zdravím,
    wizzair nám zrušili let, vyplnila jsem formulář pro kompenzaci a wizz nám vzápětí odepsal:

    Thank you for contacting Wizz Air Customer Service Department.

    We are sorry to hear about this unfortunate situation, and after thoroughly investigating your case we confirm that flight W6 5439 VCE – PRG on 12/08/2022 was delayed/canceled as a result of unexpected circumstances.

    The above referenced circumstances, as per the European Regulations 261/2004, fall into the category of Extraordinary Circumstances therefore, we regret to inform you that no compensation is due.

    “(14) As under the Montreal Convention, obligations on operating air carriers should be limited or excluded in cases where an event has been caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. Such circumstances may, in particular, occur in cases of political instability, meteorological conditions incompatible with the operation of the flight concerned, security risks, unexpected flight safety shortcomings and strikes that affect the operation of an operating air carrier.”

    as per the European Regulations 261/2004:

    “An operating air carrier shall not be obliged to pay compensation in accordance with Article 7, if it can prove that the cancellation is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.“

    If you want to claim additional costs, like meals, transportation or accommodation, please submit a new complaint on our website under the subject Welfare.

    Please be informed that if you are dissatisfied with the solution, you can send a complaint to the Online Dispute Resolution (ODR) platform. More information is available at http://ec.europa.eu/consumers/.

    When filling out the information about the seller on the ODR platform, please enter the e-mail address odr@wizzair.com. The e-mail address provided is used only for complaints sent via the above-described ODR platform. Other complaints and emails received at this address will not be considered.

    Best regards,

    Poradíte, jak situaci řešit?
    Moc Děkuji! 🙂

    • Honza napsal(a):

      Další krok je jedině podat stížnost na letecký úřad, kterému musí sdělit pravý důvod zpoždění.

  • Jan Bohaty napsal(a):

    Ahoj, dnes, mám dotaz na chybu v datum narození při rezervaci letenky. Dnes se mi podařilo uložit kamarádku i s vytiskem letenky u Ryanair společnosti Katovice do Kolína nad rynem:( Je to velký problém? Mám to změnit a jak prosím? Moc diky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nejdete na checkin a máte to v Schengenu tak si toho nikdo nevšimne.

  • Milan napsal(a):

    Zdravím Honzo
    Chtěl bych se zeptat , na říjnové letenky do Alicante -Španělsko jestli čekat že budou ještě levnější nebo už zůstanou a půjdou nahoru?
    Co si pamatuji vždy bývali levnější ale teď se nějak drží.
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, moc bych v pokles nečekal, asi se objeví nějaká akce u Ryanair z Pardubice, ale spíše to bude něco třeba po-pá kde nejsou úplně ideální časy, s Eurowings z Prahy asi jen tak akce nebude.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěla bych se Vás zeptat, jestli nemáte doporučení na říjen 2022 na levné letenky do Jordánska, poté do Izraele a z Izraele zpět nebo opačně. Předem děkuji 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, z Prahy se bude do Ammánu létat až od konce října, jednosměrné letenky se aktuálně dají sehnat kolem 1 000 Kč. I přes říjen se pak létá třeba z Vídně, jak do Ammánu, tak z Tel Avivu – s Ryanair.

  • Aneta napsal(a):

    Zdravím Honzo, mám dvě prosby, otázky. Chystáme se na velikonoce do NY, kdy asi nejlépe koupit letenku? Je asi výhodnější odlet z Mnichova, tak se to tváří, takže jen kdy asi, v září? A ještě jeden dotaz, kopím si letenku pro mě a dvě děti, bez zavazadel, a cestou zpět je možné přikoupit odbavené zavazadlo a to na odbavovací přepážce? A jak zjistím cenu?
    A ještě, když si najdu letenku s odbaveným zavazadlem, dražší, ale dvě pro děti by stačily bez odb.,zavazadla, tak to jde také nějak prokombinovat ? nebo jaký postup je nejlepší? Moc děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ideální je nakupovat, jakmile budou hotové letové řády všech aerolinek, což bude tak září, říjen, na akce nemá cenu čekat, ty na velikonoční termíny nebudou. Jinak zavazadlo jde vždy přikoupit i na letišti, většinou se dá cena zjisti v rezrevaci letenek. Děti musí být vždy na jedné rezervaci s dospělým, takže pokud jste 2 dospělí tak rozdělit na dvě rezervace dítě + dospělý, ale nejsou pak garantovaná sedadla vedle sebe. Pokud jeden dospělý tak to nijak rozdělit nejde.

  • Markét napsal(a):

    Ahoj,
    potřebovala bych poradit, kde koupit zpáteční letenky za „rozumnou“ cenu do Hanoje, letos říjen – listopad, díky.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, zatím se nic za rozumnou cenu neobjevuje, čekal bych že tak do týdne, dvou by mohly být první akce.

  • Kateřina napsal(a):

    Dobrý den Honzo, máte zkušenost s cestou do Bangkoku pro neočkované? Aktuálně vidím jen nutný PCR test 72h před odletem. S přestupem v S.A. by neměl být problém, testy nevyžadují, ale kdyby došlo na komplikace, zpoždění letadla, zrušení letu apod., což se mi nedávno bohužel stalo v Evropě, asi to bude s tím testem problém, že? Totéž řeším na cestu zpět…. Vyžaduje se test i na zpáteční cestu? Kde organizovat a co když vyjde pozitivní … trochu moc komplikací pro neočkované bohužel…. Moc děkuji za Vaše poznatky. Hezký den.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vzhledem k tomu jak se to aktuálně mění, tak bych počkal a začal to řešit tak cca 14 dní před odletem, jinak tam s testem, zpět by to mělo jít i bez.

  • KV napsal(a):

    Pěkný den, je možné si nějak nastavit email hlídače na lety Praha/ Vídeň – Koh-Samui, takže kdykoliv by byli levné letenky, tak mi přjde upozornění na email? Předem moc děkuji za informaci 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano jde to po registraci, dá se nastavit i SMS, která je rychlejší, obecně se ale moc akcí tímto směrem zatím neukázalo.

  • Kristyna napsal(a):

    Ahoj Honzo. Nevíš jak to je teď se srilanku ? Před měsícem jsem zaslechla, ze FlyDubai zrušil lety. My měli koupené letenky od LOtu na listopad a dnes to zrusili. Je to kuli té situaci tam? Nebo nějaký jiný důvod? Díky moc

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano je to určitě nezájmem o rezervace, takže lety ruší, jakmile se to uklidní a zase stoupne poptávka tak budou letenky zase v nabídce.

    • Kristýna napsal(a):

      Myslela jsem si to. No, co naděláme. Myslíš, že budou na říjen ještě nějaké akce na Asii, kromě Thajska? Je nám jedno kam. Kambodža, Filipíny, Vietnam. Našla sem právě jen Bangkok ten multicity za 12 tis, jinak ostatní kolem 20 tis . Díky moc !

    • Honza napsal(a):

      Ano, tipl bych si že letos už se akce zase objevovat budou.

  • Jana napsal(a):

    Ahoj Honzo, leden 2023 San José odlet z Frankfurtu, Prahy. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, aktuálně tam žádnou akci nevidím, ceny jsou kolem 13k, takže bych s nákupem asi ještš počkal, jestli se neobjeví něco zajímavějšího.

  • Tomáš napsal(a):

    Ahoj Honzo, chci se zeptat myslíš, že bude ještě nějaká akce na zimní termíny? odlet +-(20.12) přílet (3.1) např. do JV Asie nebo Střední Jižní Amerika? předem díky za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, akce na podzim a zimu se určitě objeví, ale skoro vždy jsou právě mimo vánoční termíny, pokud tak hledáte na Vánoce a objeví se cokoliv aspoň trochu přijatelného tak bych to asi rovnou bral.

  • Tom napsal(a):

    Jo já vím, asi jsem trapný, ale mám dotaz. Před týdnem jsem letěl poprvé v životě a setkal jsem se s termínem letištní salónek. Co to je? Díky za odpovědi 😉

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, je to salónek obvykle s pohodlnými sedačkami, občerstvením, atd., který se dá připlatit. Cena je obvykle cca 500-1000 Kč za pár hodin, u některých kreditních karet je třeba několik vstupů zdarma.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *