Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Tomáš napsal(a):

    Ahoj,

    mám prosbu ohledně níže uvedeného postupu Wizzairu, zda s tím nemáte zkušenost.
    V roce 2020 jsme opakovaně chtěli letět do několika destinací, leč to zhatil covid, souhlasili jsme s tím, že využijeme kredity pro budoucí lety. V roce 2021 manželka otěhotněla, nemohla objektivně létat a letos jsme se chtěli k cestování. Zjistili jsme však, že kredity expirovali 14 dní předtím, než jsme chtěli vybrat letenky. Napsali jsme na wizz, že žádáme o obnovení kreditu, neboť objektivně je nebylo možné využít. Odpověď přišla ve smyslu „sorry jako“. Loni se mi stalo něco podobného s FR a nebyl problém.
    Jde o 35 euro, takze nic hrozného, ale spíše mi jde o princip. Mám za to, že by měli vrátit tedy peníze podle EU legislativy, ale jsou to Maďaři a poslední dobou jsou na ně samé stížnosti.

    V roce 2020 jsme byli solidární, nechtěli peníze, ale spokojili se s kredity a odpověď je nyní diplomaticky řečeno neproklientska.
    Prosím o radu, jak dále postupovat, případně budu rád za jakoukoliv zkušenost či tip na argumentaci.

    Předem děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel tady se obávám, že pokud jste jedou přijali kredity s jejich podmínkama, tak nemají povinnost vám cokoliv vyplácet – Ryanair byl tenkrát překvapivě proklientský u Wizzu se to ale asi čekat nedá…

  • Marcela napsal(a):

    Dobrý den. Letim s KLM do USA. Přestup je v Amsterodamu a další v Houstnu. Rozměr kabinkoveho zavazadla je 55x35x25. Bohužel já mám zavazadlo 55x40x20. Jak moc kontroluje KLM rozměry zavazadel do letadla? Nechci odbavovat z důvodu 2x přestupu s tím ze bychom měli v Houstnu odbavene zavazadlo vzít a znovu odbavit. Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obvykle to KLM nijak zásadně neřeší.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, Honzo. Nějaké levné letenky v rámci Evropy v období podzimních prázdnin? 26.-30.10.
    Díky za radu, Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to nejpoptávanější termíny, takže bohužel nic levného z Prahy není, dá se sem tam najít něco u Ryanair třeba z Vídně nebo Krakowa.

  • Veronika napsal(a):

    Ahoj Honzo, máte nějakou zkušenost z poradny nebo osobní ohledně Air Cairo? Chceme letět v únoru do Hurghady 11.2. – 18.2.. Zatím jsme létali s CK ETI z Drážďan kvůli časům letů, ale už se nám se Sundair moc nechce, nemají žádné jídlo a Němci jsou v letadle Eurowings má nově lety do Hurghady v rozumné časy, ale to drahota. Se Smartwings se nám nechce právě kvůli časům, tam o půlnoci, zpět v 6 ráno, takhle jsme letěli poprvé a to už nechceme. Air Cairo nám nabízí letenky za relativně rozumnou cenu, včetně kufrů, jídla a s možností flexibility. Letové časy jsou taky dobré. Navíc létá na druhý terminál a ten je fajn. Takže bych se chtěla zeptat na zkušenosti. Vloni v říjnu nám zrušili let Fly Egypt 14 dnů před odletem na podzimní prázdniny a už jsme nic jiného nesehnali. Děkuji za Váš názor. Veronika

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, osobně jsem s nimi neletěl, ale zatím jsem nikdy neřešil jinou stížnost než na zpoždění, což je ale normální u všech aerolinek.

  • Katka napsal(a):

    Ahoj Honzo!

    Ted jsem videla akci letenky na Bali a jde nejak udelat (priapdne prosim jak booknout) 2-3 dny volna v Singaporu? Misto abych cekala 8 hod na letisti bych si tam rada dala 3 dny ve meste na kukacku 🙂

    Moc dekuji za pomoc 🙂

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud k tomu není tarif vyloženě určen tak to obvykle nejde. Jedině zkusit přímo na webu aerolinky.

  • Gabriela napsal(a):

    Ahoj Honzo, není aktuálně nějaký promo kod pro parkování na Mazuru ve Vídni? Díky G.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, aktuálně o žádném nevím.

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den Honzo, při online odbavení mě na konci upozornili, že při odletu musím doložit všechny vstupní, výstupní, zdravotní a jiné dokumenty. O jaké dokumenty se prosím jedná? Bližší informace jsem nenašla.

    Děkuji, Veronika

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, předpokládám že je to Ryanair – ten to tam má jen jako pojistku, směr EU dnes není potřeba nic.

  • Jana napsal(a):

    Ahoj Honzo, mám koupené letenky od Finnair.com do Bangkok, teď mi přišla změna, kdy místo 3h.mezipristani v Helsinkách mám trcet na letišti 23 hodin. Pokud změnu nepřijmu vrátí mi celou částku? Díky moc.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, určitě se vyplatí si najít na webu Finnairu jakýkoliv lepší let a zavolat tam a nechat rebooknout, ten systém to automaticky ne vždy hodí na úplně ideální směrování.

  • Honza napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    Prosím tě, našel jsem tvůj web na benefit bodech. Je možné přes tebe objednat jakékoli letenky a zaplatit je benefit body nebo se to týká pouze vypsaných akcí na tvém webu? Byla by případně letenka napsaná na tebe, jako na na prostředníka nebo na mě? Ptám se pro případné kompenzace.
    Děkuju, Honza

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, jde koupit jakákoliv letenka, stačí napsat na info@honzovyletenky.cz a domluvíme se. Jméno je vždy na kupujícího.

  • Lukas napsal(a):

    Ahoj Honzo. Shanim letenky do Denpasar ( Bali ) termín 4.10. Návrat 4.11. Pomuzes ? Díky Lukas

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, aktuálně je problém sehnat něco rozumného pod 20 000 Kč. Do 20k jsou v termínu dostupné letenky z Vídně:
      https://bit.ly/3Rmc2li
      S odlety od listopadu jsou pak za stejnou cenu dostupné letenky i s odletem z Prahy, vše je vč. odbaveného zavazadla. Akce by měla dnes končit.

  • Jana napsal(a):

    Ahoj Honzo, prosím o radu, dnes mi přišla změna letu od Wizzair.com o dva dny mi posunuli zpáteční let, pokud nesouhlasím budou mi vráceny peníze i za let tam, vše na stejné rezervační číslo. DIKY

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano, pokud je to na jedné rezervaci tak je vždy možnost požádat o vrácení za let tam i zpět.

    • Jana napsal(a):

      A přijdu o administrativní poplatek nebo ne? Něco v tom smyslu tam píšou, ale nevím zda tomu rozumím dobře. Je to 3×600 Kč.
      Diky

    • Honza napsal(a):

      To by bylo jen v případě, že to je čistě požadavek od cestujícího, ne na základě zrušení od aerolinky.

  • Linda Vidová napsal(a):

    Přeju dobrý den a PROSÍM POMOC! 😢 Zítra odlétám na Mallorcu na pár dní, rychlo-trip. Původně jsem měla domluveno, že mě z letiště Palma de Mallorca vyzvedne kamarádka autem. To bohužel na poslední chvíli padlo a já teď narychlo sháním způsob, jak se dostat do města Cala d’Or, kde mám ubytování. Pokud možno, nejlepší možné by bylo dostat se tam autobusem za co nejnižší cenu nejlépe bez přestupu…španělštinu bohužel neovládám. DÍKY

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bus A51 až na konečnou + bus 515, viz odpověď v Messangeru.

  • Klára napsal(a):

    Dobrý den,
    máme koupené na Vaše doporučení letenky přes Volotea na Sardinii (Cagliari) a zrušila jsem Megavolotea. Jaké můžeme mít zavazadla?
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jen malý batoh.

  • Tereza napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    Je šance, že letenky na Nový Zéland okolo Vánoc (zhruba 15. prosince – 15. ledna) půjdou dolů, nebo je lepší koupit teď, než ještě o víc zdraží?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, moc bych na snížení ceny nespoléhal a radši spíše koupil.

  • Gabriela napsal(a):

    Dobrý den, jaké jsou současné podmínky pro vstup na Filipíny? Je zapotřebí mít opět víza nebo stále platí bezvízový styk? Dále pak je možný pětidenní „stopover“ v Bangkoku a následné pokračování do Manily? Děkuji.

  • Jitka napsal(a):

    Dobry den, poradite, prosim, parkoviste na tyden u letiste v Bratislave + transfer na/z letiste? Uvitam vase kladne zkusenosti. Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Nejblíže je Aupark, ale nevím, zdali tam kontrolují parkování přes noc…

  • Jitka napsal(a):

    Dobry den, letime z Bratislavy na dovolenou, potrebujeme nekde v blizkosti letiste zaparkovat na tyden auto + vyuzit transfer na/z letiste. Poradite, prosim, spolehlive a bezpecne parkoviste? Dekuji

  • Kačka napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    používám Kiwi, ale pouze jako vyhledávač. Našla jsem tam letenky do New Yorku na tuhle zimu za docela slušnou cenu. Problém je v tom, že mi to letí kombinace BA a Finnair (ale operovaný AA). Tj, pokud to koupím u leteckých společností, tak to znamená, že pokud mi zruší jeden let/nestihnu přestup, tak jsem v pytli.. Je možný to někde koupit „na jednu letenku“? Nebo bys to prostě riskl? Přestup je na LHR cca 4 hod.

    Moc díky za radu! Kačka

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud je to kombinace British, Finnair a AA tak by to mělo jít u některého z prodejců koupit, většinou je to vidět přes ten Finnair a je to tím pádem na jedné letence a s garancí přestupu.

  • Sabina napsal(a):

    Dobrý den,

    ve středu jsme měly s kamarádkou odletět s Ryanairem do Milána. Bohužel jsme nakonec nemohly odletět kvůli nemoci. Měly jsme hotový check-in na cestu tam. Je možné, že po nás Ryanair bude chtít nějaké poplatky za nenastoupení do letadla? Tudíž za promeškané lety?

    Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, nic po vás chtít nebude, letenka jednoduše propadla.

  • Marketa napsal(a):

    Honzo ahoj. Přidám dotaz ke zrušeným letům – s Wizzair z Katowic do Říma v pátek 19.8. ve 20.00 Oznámení o zrušení ve 22.00, nutnost vzít hotel.
    Nabídnutý let v pondělí 22.8. – to jsme nemohli vzít. Rychle jsme zabookovali let s Ryanair do Říma v sobotu z Krakowa. Tzn. cesta busem směr Krakow.
    Kompenzace Wizzair nabídnuté 1. Refundaci ceny letenky 2.body za letenku+20% bodů navíc na příští letenku 3. Let v to pondělí.
    Můj dotaz je, jestli kromě toho, že budu chtít peníze za letenku mám nárok i na kompenzaci za hotel v Katowicich a transport do Krakowa? Jak tohle funguje, tušíš? Díky.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud nabídnou let do dvou dnů, tak nárok je na kompenzace 250 €, ale pouze v případě, že zrušení bylo vinou Wizz Air.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *