Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Petr S. napsal(a):

    Dobrý den, mám zakoupené letenky z na 27.3.2020 z Vídně do Moskvy a poté do Denpasaru, Bali a zpět 13.4.2020.
    Letenky jsou zakoupené přes vyhledávač GOTOGATE.COM. Před pár dny mi volali z Aeroflotu, že jsou lety zrušeny, ale refundaci musím řešit přes agentůru přes kterou jsem letenky koupil.
    Psal jsem na gotogate už asi x mailu a x-krát volal. Bohužel bez odezvy.
    Jelikož měl být první let uskutečněn za 2 dny mám docela obavy. Jde o refundaci apod. žádat zpětně? Máte nějakou osobní zkušenost s gotogate?
    Předem děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano jde to i zpětně do 3 měsíců, takže počkat až trochu opadne nával a snažit se na ty gotogate dostat, bohužel je to většinou umění i mimo takovýhle nával.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Mirka Hájaková napsal(a):

    Dobrý den,
    měli jsme koupeny letenky na 28.3. do Londýna přes Kiwi.com, letět jsme měli s Ryanairem. Nejdříve nám nabídli pouze 2 neakceptovatelné možnosti vrácení peněz: 1) vrácení 10% z letenky ihned nebo 2) vyžádání refundace při okamžitém zaplacení 20euro Kiwi,com s nejistým výsledkem. Nyní přidali další monžnost – 3) sdělí nám přihlašovací údaje pro naší rezervaci u společnosti Ryanair, abychom si mohli sami uplatňovat vrácení peněz + navíc nám Kiwi.com zaplatí 20euro za nepříjemnosti tímto způsobené, ale tím beru na sebe riziko, že budu spravovat svou rezervaci na webových stránkách dopravce, a Kiwi.com již nebude moci tuto rezervaci podporovat a nebudu mít nárok na vrácení peněz na Kiwi.com. Pokud budu mít tyto přihlašovací údaje od Kiwi.com, vrátí poté Ryanaier peníze za leteny přímo mě? Je to tak možné? Nebo je to jen další nekalá možnost od společnosti Kiwi. com?
    děkuji Mirka Hájková

    • Honza napsal(a):

      No, Ryanair automaticky vrací peníze na kartu kiwi, takže tam si pohlídat, aby bylo v podmínkách, že to pak přepošlou vám a jinak to vidím jak nejlepší variantu.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Ivana napsal(a):

    Dobrý den,
    mám koupené letenky na 15.4.2020 z Prahy do Los Angeles u společností ČSA a Norwegian. Oba lety mám zrušené od leteckých společností. Letenky jsou koupeny v nejzákladnější verzi. Mám nárok na refundaci? ČSA mi nabízí jen vrácení nevyužitých letištních poplatků. Norwegian nabízí cashpoints nebo refundaci, ale nedaří se mi dohledat podmínky. Nevíte, co je výhodnější? Ivana.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to máte koupené u každé aerolinky zvlášť tak každou zvlášť požádat o refund, refund se na stránkách ČSA žádá formulářem, aktuálně odpovídají do cca dvou týdnů, takže je potřeba čekat, poslední dva lety my ale refundovali bez problémů.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Kateřina napsal(a):

    Dobrý den, Honzo, 26.3. jsme měli letět na Srí Lanku se společností Qatar (koupeno přes Pelikána). Let zrušen a dle Pelikána máme možnost přebookovat termín, nechat si vystavit poukaz na cenu letenky s možnosti využití během jednoho roku a nebo si zažádat o storno, ale s poplatkem cca 5000,-/letenka. Můžeme žádat o proplacení celé částky za letenky? Moc děkujeme

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi bych bral ten kredit, u těch storno podmínek se teď aerolinky vymlouvají na vyšší moc, atd, žádný rámec daný není, takže druhá varianta je do nich bušit, že chcete peníze zpět, ale jak je to moc reálné dneska nikdo neví…


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Zuzana napsal(a):

    Včera jsem Vám Honzo psala. Kiwi mi zrušilo let, a i když jsem měla priplacen tarif standart , tzn. že si mohu změnit letenku sama, let mi zrusili a nabídli alternativní lety. Problém je , že jsem si teď všimla, že bych za alternativy musela připlatit minim. 9.000 Kč, což nemohu. Našla jsem jinou alternativu v ceně původní letenky, ale nemohu si let změnit sama, i když mě tarif standart nechali zaplatit . Dovolat se jim nejde , jelikož řeší lety 3 dny před odletem, a na emaily nereagují . Jak postupovat dál. Měli by mě nechat si změnit let sama, a pokud nenechají , měli by mi vrátit za příplatek za tarif standart + letenku co mi zrušili. Jsem už zoufalá ….jinak moc díky za rychle odpovědi . Vážím si toho .Zuzana

    • Honza napsal(a):

      Pokud máte odlet až někdy dýl, tak bych počkal, prvotní nápory linek by měly opadnout a vždy je lepší se domluvit s někým na konci linky, protože tohle jsou všechno automatické maily, které určitě nenabídnou všechny možnosti…


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Míša napsal(a):

    Dobrý den,

    u wizzairu nám zrušili let do Holandska v dubnu a v mailu psali tři možnosti – přebookovat, vrácení peněz jako kredit a nebo vrácení peněz, ale nevím jak na to vrácení peněz.. přímo u toho letu mám možnost bud start rebooking nebo request refund – ale to se týká toho kreditu. Nemáte s tím zkušenosti jak zažádat přímo o to vrácení peněz?

    Děkuji, pěkný den.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině přímo kontaktovat wizz, automaticky to půjde jen do toho kreditu.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Václav Kaprhál napsal(a):

    Dobrý den,
    mamé koupené letenky na 8.4. do Thajska a návrat 23.4. Zakoupeno přes Letuška.cz.
    Byl nám nabídnut voucher s roční platností, jenže otec už je důchodce 66let a nevíme, co bude za rok….
    let QR0290 z Prahy byl zrušen. Můžeme žádat vrácení celé částky?
    Děkuji za odpověd´ Kaprhál.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, voucher bych asi bral, pokud jde čerpat postupně tak se vám bude někdy v budoucnu hodit. Aktuálně je situace taková, že všechny instituce doporučují dohodu, jinak by asi mohlo pomalu dojít ke krachu jednotlivých prodejců/aerolinek a nedostal byste tak třeba i nic…


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Zuzana napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    Vcera jsem psala a ptala jsem se na jednu vec. Odpovedel jste mi , ale nerozumim konci . Z Kiwi mi „nemohou“, nebo “ mohou“ rict, ze „ted uz smula“, pokud mi zrusi dalsi let.
    Dekuji za upresneni. Nize uvadim muj drivejsi dotaz s Vasi odpovedi. Dekuji .Zuzana

    Ahoj Honzo,

    Mam prosim dotaz. Koupila js si letenku i s priplatkem ze mohu let zmenit / tzn.tarif standart na 19.4. pres kiwi z Houstonu do Prahy. Kvuli zrusenemu letu New York – Pariz mi letenku zrusili a nabidli alternativu. Jedna moznost se mi zamlouva. Ale sdelili ze pokud potvrdim alternativni let, nemohu jiz menit let zdarma posleze a to je podminka pokud prijmu alternativni let. Ted si na jejich strankach ctu ze tarify se neberou v situaci koronaviru v potaz. Alternativa je o 1.000 kc levnejsi.( Pocitam v puvodni letence i co jsem zaplatila s priplatkem za moznost zmeny.)
    Takze tzn.ze pokud potvrdim alternativu , a jejich dalsi let mi zrusi uz mi zdarma alternativu nenabidnou ? Jsem z toho zmatena a rozcarovana. Letenku mi zrusili oni , tudiz by mi meli nabidnout let i s volbou zmeny , kterou jsem v puvodni letence mela, kdyby mi ho zas zrusili……bojim se nyni alternativni let potvrdit , prtz se obavam ze pokud zrusi i dalsi jiz mi dalsi zdarma nenabidnou. Ale zas ho potrebuji potvrdit co nejdrive , jen se potrebuji ujistit ze mam nejakou jistotu kdyby zrusili i ten.Dovolat se jim nyni vubec nejde, cekam na email , mezitim prosim o radu…Dekuji. Zuzana

    ODPOVĚDĚT
    Honza
    Honza napsal(a):
    24.3.2020 (10:21)
    Bohuzel podminky u kiwi jsou absolutně nesrozumitelné a prakticky jim dovolují si dělat co chtějí… Pokud změnu potvrdíte a let bude zase zrušen, nemohou vám říct že teď už smůla…

    • Honza napsal(a):

      Pokud ho znovu zruší tak podle mě nemůžou říct, že smůla. Ale ta situace je dneska taková, že si prakticky dělá každý co chce, nebo respektive co holt teď dělat musí, aby přežil…


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Zuzana napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    Mam prosim dotaz. Koupila js si letenku i s priplatkem ze mohu let zmenit / tzn.tarif standart na 19.4. pres kiwi z Houstonu do Prahy. Kvuli zrusenemu letu New York – Pariz mi letenku zrusili a nabidli alternativu. Jedna moznost se mi zamlouva. Ale sdelili ze pokud potvrdim alternativni let, nemohu jiz menit let zdarma posleze a to je podminka pokud prijmu alternativni let. Ted si na jejich strankach ctu ze tarify se neberou v situaci koronaviru v potaz. Alternativa je o 1.000 kc levnejsi.( Pocitam v puvodni letence i co jsem zaplatila s priplatkem za moznost zmeny.)
    Takze tzn.ze pokud potvrdim alternativu , a jejich dalsi let mi zrusi uz mi zdarma alternativu nenabidnou ? Jsem z toho zmatena a rozcarovana. Letenku mi zrusili oni , tudiz by mi meli nabidnout let i s volbou zmeny , kterou jsem v puvodni letence mela, kdyby mi ho zas zrusili……bojim se nyni alternativni let potvrdit , prtz se obavam ze pokud zrusi i dalsi jiz mi dalsi zdarma nenabidnou. Ale zas ho potrebuji potvrdit co nejdrive , jen se potrebuji ujistit ze mam nejakou jistotu kdyby zrusili i ten.Dovolat se jim nyni vubec nejde, cekam na email , mezitim prosim o radu…Dekuji. Zuzana

    • Honza napsal(a):

      Bohuzel podminky u kiwi jsou absolutně nesrozumitelné a prakticky jim dovolují si dělat co chtějí… Pokud změnu potvrdíte a let bude zase zrušen, nemohou vám říct že teď už smůla…


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Jana B napsal(a):

    Dobrý den. Mám prosbu a nevím si rady. Se synem máme zakoupené letenky na 2.5.2020 od společnosti Student Agency do Amsterdamu na akci, která byla zrušena kvůli koronaviru, tudíž letenky pozbývají smysl. Na dotaz u student Agency ohledně storna, nám bylo odpovězeno, že nám vrátí cca 20% z celé částky anebo že máme vyčkat do dubna jestli nám let zruší a tím nám nabídnou nepřenosný voucher v plné části ceny letenky. Poraďte mi prosím, jak mám jednat? Když nemám zájem o jejich voucher. Předem děkuji. Jana B.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě je potřeba počkat, jak to s letem dopadne, pokud bude let zrušen, tak pak teprve žádat o vrácení peněz.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Míša napsal(a):

    Dobrý den Honzo, mám prosbu, přišel nám email od Ryanair, že ruší let ze Zadaru do Prahy, ale zrušili jsme oba lety a zažádali o refundaci přes odkaz, který nám zaslali. Po provedení nám napsali, že bude vyřízeno do 5-7 dní a že přijde potvrzovací email. Rušila jsem 22.3. a bohužel do dnešního dne od Ryanair žádný potvrzovací email, ani když se podívám na svojí rezervaci přes Ryanair, je to tam stále. Tak nevím, co mám dělat…či je to běžná praxe, že emaily potvrzovací nechodí ihned. Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, čekat, aktuálně to trvá opravdu dlouho než se žádosti zpracují…


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Michal napsal(a):

    Ahoj Honzo, máme koupený letenky do Kuala Lumpur s odletem v červenci. Letenky jsou přes Gotogate od Emirates, který teď přestávaj lítat komerční lety. Myslíš že je brzy na to řešit zrušení letenek a vrácení peněz nebo počkat třeba až na půlku června, začátek července?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, Emirates přestávají na cca 3 měsíce, takže se vás to zatím netýká, nezbývá než čekat, jak se situace vyvine..


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Zuzka napsal(a):

    Dobrý den, chci vyplnit formulář s žádostí o vrácení peněz za zrušení letu a nevím, který kód letecké společnosti z nabídky mám vybrat. Je tam Ryanair (FR), Laudamotion (OE) a Ryanair UK. Letenky jsem zakoupila u Ryaner a v emaiu žádný kód nemůžu dohledat. Předem velmi děkuji za zodpovězení otázky.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u čísla letů najdete buď FR, OE nebo RR což je ten kód aerolinky.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Tereza Kubátová napsal(a):

    Dobrý den,
    zatím jsem nikde nedohledala. Pokud mi zruší let (více než 14 dní před odletem) a letenku jsem koupila přes zprostředkovatele, musím žádat o vrácení peněz za letenku pouze zprostředkovatele? Nebo mohu žádat o vrácení i přímo dopravce?

    Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano zprostředkovatele, pokud budou vracet peníze tak vždy tomu kdo je zaplatil a dostal by je tak stejně zprostředkovatel.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Hanka napsal(a):

    Dobrý den, máme koupené letenky od Ryanairu na Kypr 23.kvetna z Vídně. Přestávám doufat, že to bude možné. Mám počkat na zprávu, zrušení nebo žádat společnost o přebukování už teď? Vím, že to nikdo 2 měsíce předvídat neumí, ale tuším, že se to blíží mílovými kroky 🤨 Děkuji

    • Honza napsal(a):

      DObrý den, zatím stejně nic dělat nemůžete, takže počkat buď na to, až Ryanair nabídne zdarma rebooking nebo až let úplně zruší a pak žádat o refund.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Marketa napsal(a):

    Dobry den, od ledna jsem pres Aegean airlines mela koupenou letenku Rhodos-Praha s prestupem v Athenach + jsem za 30 euro dokoupila zavazadlo. Letenka byl tzv. Go Light – non refundable, ale to jsem chapala tak, ze s ni nemohu hybat a dostat penize zpet pokud z me strany dojde k tomu, ze nepoletim. Pred cca 10 dny mi zrusily let Atheny – Praha a v mailu nabizely penize zpet nebo zdarma prebookovani. Samozrejme jsem chtela penize zpet, ale bez odpovedi. Pred tremi dny zrusili let cely, tak jsem se radovala jak dostanu vsechny penize zpatky. Ale v novem mailu uz nenabizeji penize zpet. Pouze prebookovani zdarma nebo voucher v cene predchozi letenky (ani nedostanu celou castku, protoze vic jak 1/3 letenky jsou poplatky a taxy, ktere se tam nepocitaji). Tak jsem procetla prepravni podminky a najednou nikde nic o vraceni penez zpet. Proste nabizeji pouze prebookovani a vouchery. Samozrejme na me maily a zpravy na FB nikdo nereaguje a celych 10 dni je nemozne se tam dovolat. Na FB je mnoho komentaru lidi ve stejne situaci a hodne nastvanych lidi. Vazne na tohle maji pravo? Let zrusili oni. Chci penize za sluzby ktere jsem nemohla uzivat. Predem diky za odpoved.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně chvíli počkat až opadnou první návaly cestujících a pak opět žádat, bohužel v téhle situaci moc není jiná možnost.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Honza napsal(a):

    Ahoj. Prosím o radu. Koupil jsem v prosinci 2019 2x letenku pres British Airways na červen 2020 na EURO 2020. Teď už je jisté že je akce zrušena. Chtěl bych letenky zrušit a vrátit peníze. Šlo by to když má cesta ztratila význam kvuli koronaviru? Mam zadat storno teď nebo počkat a doufat že let zruší když z ČR nepujde odcestovat. Dík moc

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, počkal bych, důvod je zajímat nebude, ale tipl bych si že nabídnou aspoň kredit nebo rebook… Pokud nebudou stále lety zrušeny.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Mirka Z. napsal(a):

    Dobrý den Honzo, od Ryanair jsem dostala informaci o možnosti přebukování letu do Barcelony, který mám naplánovaný na květen.
    S tím, že doplatím pouze rozdíl v ceně, ale poplatky za změnu letu se neplatí.
    Vybrala jsem tedy jiný termín. Včera se mi tam k zaplacení ukázal jen rozdíl v ceně, dnes už komplet celá částka. Moc se mi to celé platit nechce. Abych to z nich pak nemusela tahat.
    Jak na to, poradíte ? Moc děkuji, Mirka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, to bude asi chybka, pokud vím, tak zatím dávali jen za rozdíl v ceně lety do konce dubna, takže možná ještě počkat, jak se to celé vyvine.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Míra napsal(a):

    Zdravím, objednali jsme si s přítelkyní přes kiwi.com letenky do Edinburghu odlet 19.3., Raynair let zrušil s tím, že bude vracet peníze, bohužel kiwi nám chce dát jenom 700,- z celkové částky 7000,- lze s tím něco dělat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, to bych viděl jako celkem nekalou praktiku Kiwi. Náhrada musí být vždy, jak moc to mohou ovlivit nějak dobře napsané podmínky je pak otázka spíše na právníky…


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den, Honzo. Příští víkend jsme měli letět do Barcelony. Ryanair samozřejmě lety zrušil, ale jejich formulář mi stále hází chybu v čísle rezervace, což je k přetíženosti pochopitelné. Nicméně pokud se mi to nepodaří do dne plánovaného odletu, vrátí mi peníze automaticky ? Děkuji a přeji hodně síly v těchto dnech. Tereza

    • Honza napsal(a):

      Automaticky ne, ale jde to požádat i zpětně, takže průběžně zkoušet…


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
    • Linda napsal(a):

      Zkuste to opravdu během noci, nebo brzy ráno. Dneska jsem v 5:30 o vrácení úspěšně požadala. Navíc mají o hodinu méně. Během včerejška jsem to asi 40x zkoušela v průběhu dne a nedařilo se. Držím palce!


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *