Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Na stránkách Evropské Komise se píše, že dle evropského práva, které je nadřazené českému, má každý právo zvolit si, zda chce při zrušení letu dostat vouchery nebo peníze. A existuje i způsob, jak přes EU řešit žaloby o malé částky. Z pohodlí domova pošlete podání, zaplatíte poplatek 1000 Kč (vrátí vám ho,když spor vyhrajete), a čekáte jak zareaguje aerolinka.
https://www.facebook.com/EuropeanCommission/posts/3043990218981771
Ahoj Honzo,
mám koupenou letenku na Nový Zéland, letím přes Jižní Koreu. Odlet je 11. července. Vím, že se dá zatím jen spekulovat, zda odletím..
Ale zajímal by mě tvůj názor.
Díky 🙂
Ahoj, během července se určitě budou aerolinky snažit vrátit toho do vzduchu co nejvíce, takže šance tam je…
Ahoj Honzo, mám koupené letenky na Kefalonii s odletem z Berlína na 24.6. koukala jsem na letový plán a tam je první let 29.6. do té doby nic… Je možné, že se letový plán změní pokud Řecko pustí turisty od 15.6.? Nebo mám raději posunout termín odletu i ubytování? Za radu moc děkuji. Lenka
Ahoj, zatím jsou zprávy, že začnou 1.7.2020, jak to bude ale nakonec v reálu si asi jen tak nikdo tipnout nedokáže, pokud je ubyt zrušitelné tak bych ho zrušil, určitě bude v nabídce dostatek ubytka a let pokud zruší tak půjde také přebooknout.
Dobry den,Honzo,
Meli bychom v druhe polovine cervence nebo v srpnu letet do Egypta. Mate nejake informace,jestli se do Egypta budeme moci vydat?
Dekuji Barbora
Dobrý den, šance tam v druhé půlce prázdnin je, ale zatím není žádné info, takže nezbývá než čekat.
Dobry den, koupila jsem si novou letenku pres skyscanner pres travel2be, let z Mexico city do Prahy 1.6.2020. zaplatila a misto potvrzeni rezervace mi prisel email let byl zrusen ale penize mi to strhlo, jelikoz jsem mela pred tim let s lufthansou a ta mi let uz 3x zrusila, musela jsem si koupit novy nebyl zrovna levny a ted toto, nevim co mam delat, da se jim jen napsat email, zatim nikdo nereaguje, a mam strach si koupit dalsi let ze mi zas strhnou penize a zrusi, jsem uz v zahranici 3 mesice, a snazim se dostat zpet do CR, muzete mi prosim poradit zda mi vrati penize , a jak si koupit novy let nejbezpecneji, dekuji moc Julie
Dobrý den, u podobných zprostředkovatelů nikdy nekupovat. Pokud to bylo tak že to rovnou zrušili tak bych žádal banku o chargeback, jinak všechny letenky které najdou tyto srovnavače jdou vždy zakoupit i přímo u aerolinky nebo u odzkoušených prodejců.
Dobrý den, 21.5. máme 2 letenky Praha – Lisabon přes agenturu My Trip s Tap Air Portugal. Letenky stály 12 000. Protože písemně nekomunikují, dnes jsme volali na infolinku My trip s tím, že chceme rebooking, jak nám nabídli. Uvádějí, že je zdarma, ale když jsem si vybrala termín v září, byl nám sdělen doplatek 14 000. Je to možné ? Chyba není na naší straně. Komunikace samozřejmě v angličtině, takže žádné extra dotazy si nemohu dovolit. Nemáte s touto společností zkušenosti ?
Děkuji Martina
Dobrý den, bude to zřejmě rozdíl v ceně letenky, takže kouknout přímo na web flytap.com a najít si termíny s podobnou cenu a následně požádat mytrip o změnu na tento termín, pokud i tak budou chtít peníze tak je s tím konfrontovat.
Dobrý den , jak to vidíte s letenka do Izraele ( Tel Aviv ) ? Myslíte , že je tam šance už v červnu. ? Děkuji Lenka
Tipl bych si že vzhledem k tomu, jaký zaujal postoj hned na začátku bude také jeden z posledních, kam se bude dát cestovat, zatím žádné info.
Ahoj Honzo,
mám koupené Letenky od Ryanairu na červen do Španělska a nyní mi Ryanair napsal, že daný let je zrušený a že mám 2 možnosti řešení viz níže : do dané destinace určitě později chceme letět. Které řešení bys mi vzhledem k současné situaci doporučil?
Dnes zákazníky informujeme, abychom Vám sdělili, že si můžete vybrat mezi vrácením celé částky za letenku nebo zvolit přesun letu a přiměřenou péči (podrobnosti viz dále).
1. Žádost o vrácení peněz
Pokud si přejete rezervaci zrušit a uplatnit nárok na vrácení všech finančních prostředků za jeden či více nevyužitých letů, klikněte na https://schdchng.ryanair.com//Refund?m=20051611-3656-7205-6109-8fdaec405fb4&mc=4123&lg=CS&p=2 a zadejte podrobnosti své rezervace.
2. Změna zrušeného letu (zdarma)
Máte právo změnit trasu do konečné destinace za srovnatelných přepravních podmínek, a to při nejbližší příležitosti nebo další den dle vlastního uvážení a na základě dostupnosti míst.
Díky za Info
Lenka
Ahoj, určitě vyplnit žádost o zrušení, následně přijde email s voucherem, ten pak můžete použít ne rebook, je tam povinnost aby první pasažer na letence byl jedním z cestujících.
Ahoj Honzo, mam trochu odlisny dotaz nez ostatni.
Let od Ryanair byl posunuty o vice jak dve 2 hodiny – vyuzil jsem situace a v tomto pripade tam byla moznost zadosti o refundaci a nemusel jsem cekat na pripadne zruseni letu (Viden-Bilbao) 25.6.
Cestuji hodne ale s timto nemam zkusenosti, je to uz skoro 2 mesice a na tuto zadost me nikdo neodpovedel/nereagoval v systemu je moje rezervace platna bez dalsich detailu a poznamek. Datum odletu uz se pomalu blizi. Vyckal by jsi jeste nebo to zacal nejak resit, pripadne jak? Mam v tom pres 10tis. korun, tak zacinam byt nervozni jak to dopadne.
Dekuji a preji ti hezky den.
Frantisek
Ahoj, obecně Ryanair info o tom že potvrzuje přijetí refundu neposílá, pro klid klidně napiště na online chat, kde vám to potvrdí, jinak čekačky v řádech měsíců jsou aktuálně normální.
Ahoj, mám koupené letenky od Vueling (Level) do Paříže a zpet od 3.7 do 8.7. Jak to bude probíhat když let bude zrušen, případně co nabízí Vueling aktuálně?? Nebo myslíš, že to poletí?
Ahoj, tam už je reálné, že se let rušit nebude, předpokládám, že je to z Vídně, tam snad už budeme také moct a jak to bude v Paříži zatím nikdo moc neví…
Dobrý den.Chtěla jsem se zeptat na let Sevilla -Praha,nebo Sevilla -Videň
Jsem od března v Seville,kdy 27.3.mi byl zrušen let do Prahy.Děkuji
Do Prahy se bohužel nelétá, takže jedině do Vídně nebo Berlína s Ryanair, ti plánují obnovit provoz během přelomu června a července.
Ahoj Honzo,
měli jsme zakoupené zpáteční letenky u ČSA do Nice. Letenky 15. 4. zrušili. Termín odletu měl být 21. 5 a 25. 5. zpět. Na stránkách ČSA mi po vyplnění formuláře nabízejí voucher. Chci se zeptat, co se stane, když si ho do 21. 5. nenechám vystavit. Peníze úplně propadnou, nebo ho vystaví automaticky? Případně nějaká šance na vrácení peněz?
Ahoj, propadnou nemůže nic, žádost jste odeslal, voucher nechete, takže nezbývá než čekat než vyplatí peníze.
Dobrý den,
10.5.2020 měla manželka s kamarádkou a naší dcerou odletět do Londýna na prodloužený víkend. 14 dnů před odletem přišla SMS a mail, že let je zrušený. Od té doby opakovaně voláme na BA se snahou o refundaci a jsme ubezpečováni, že náš požadavek je zpracováván. Číslo naší rezervace je na stránkách BA nefunkční. Prosíme o radu, jak dále postupovat. Děkuji
Dobrý den, je to týden po odletu, takže tam nezbývá než čekat, ty čekací doby jsou dnes v měsících…
Ahoj Honzo,
9.3. jsem koupil letenky u American Airlines z Mnichova s mezipřistáním v Dallasu do Las Vegas. Mezi tím se místo mezipřistání změnilo z Dallasu na Charlotte, což samozřejmě problém není, nicméně vzhledem k následující situaci se místo odletu v rezervaci změnilo z Mnichova na Charlotte, tzn. pravděpodobně daný let z Mnichova do Charlotte zrušili, nicméně mě nepřišla od AA žádná informace. AA také nabízí možnost bezplatného zrušení rezervace a následného rebooku, chci se tedy zeptat, zda by bylo vhodnější tak učinit nebo bude lepší vyčkat, až s čím přijde společnost?
Předem moc děkuju za radu a odpověď! 🙂
Ahoj, určitě počkat na info přímo od aerolinky nebo od prodejce, kde se letenka koupila, změnit se to ještě do finální podoby může několikrát. Určitě ale řešit pokud by bylo méně než 2 týdny do odletu.
Dobrý den,
Mám zaplacené letenky u Ryanair na začátek července do Španělska. Vím že musím čekat, jestli let zruší nebo ne. Mám ale provést „check-in* nebo ne? Případně pokud ho nemám potvrzený mám i jiné možnosti na zrušení?
Dobrý den, checkin na rušení letenek nemá žádný vliv, lze ho udělat i 4h před odletem, takže zatím počkat.
Ještě doplnění k předešlému dotazu – termín letu je červenec. Děkuji,
A přečetl jsem si to pozdě, tam ideálně sledovat jak se to vyvine.
Ahoj Honzo, máme koupené letenky od Ryanairu z Berlina do Lamezie. Lety v aktuální nabídce nevidím, ale v rezervaci zatím žádné informace nejsou. Koupili jsme si místenky a je tam uvedeno, že check-in by měl být otevřen již 18.5. Kdy zjistíme, jak to s letem dopadne? Předem moc děkuji, Iveta
Ahoj, pokud je do konce června tak bude let s největší pravděpodobností teprve zrušen, pokud od července dál tak je tam šance že už se bude létat.
Dobrý den měla jsem letět v květnu do Říma let byl zrušen, přišel mi mail s možností refundace, tak jsem zažádala Ryanair. Včera mi poslali další mail, že mám dvě možnosti opět potvrdit refundaci nebo vybrat voucher. Je mou povinností znovu něco potvrzovat?Samozřejmě upozorňuji na situaci, že vrácení bude za mnohem delší dobu což v předchozím mailu nebylo.
Diky za info
Dobrý den, nemáte povinnost to znova potvrzovat, ale když to porvzdíte tak se nic moc nestane, stejně zůstane vystavený voucher a taky platný do té doby než budou vyplácet.
Ahoj Honzo.
Prosím o pomoc. Mám zakoupené letenky na Maltu od Air Malta, ale přes společnost MyTrip. Letecká společnost se mnou teď nechce jednat, prý se mám obrátit na zprostředkovatele. MyTrip zase tvrdí, že Air Malta je povinna mi pomoci a jednat se mnou přímo i když jsou letenky zakoupené přes zprostředkovatele a odkazuje na Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004.
Prosím, kdo má pravdu?
Ahoj, pravdu má Air Malta, určitě musí jednat MyTrip jako zprostředkovatel, pokud třeba dojde ke vrácení peněz tak vždy přijdou Mytripu…
Ahoj Honzo, prosim o radu. Měli jsme koupené letenky s Norwegian. Prisla nam informace, ze jeden let byl zruseny a muzem tim padem let bud zmenit cely na jindy, nebo si nechat vratit penize. Zvolili jsme vraceni penez. Po mesici prisel dalsi email, ze nam nabizi 20% kdyz si misto toho vemem cash points, to jsme odmitli. Momentalne mam tedy cislo money refund inqiry a cekam, uz dva mesice. Dnes jsem jim psala a napsali mi, ze maji hodne workload a nedokazou mi rict zadne datum.
Muzu se zeptat, jestli je nejaka zakonna lhuta pro vraceni penez? Muzem proto neco udelat? Cetla jsem, ze jsou povinni penize vratit do 7 dnu.
Dekuji, Zuzana
Ahoj, ano je tam lhůta, ale ted ji prakticky nikdo nedodržuje, takže nezbývá než čekat, norwegian dostaly půjčku takže krachnout by jen tak neměly a snad začnou brzo vyplácet…