Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Raději Anonymně napsal(a):

    Na stránkách Evropské Komise se píše, že dle evropského práva, které je nadřazené českému, má každý právo zvolit si, zda chce při zrušení letu dostat vouchery nebo peníze. A existuje i způsob, jak přes EU řešit žaloby o malé částky. Z pohodlí domova pošlete podání, zaplatíte poplatek 1000 Kč (vrátí vám ho,když spor vyhrajete), a čekáte jak zareaguje aerolinka.

    https://www.facebook.com/EuropeanCommission/posts/3043990218981771

  • Katka napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    mám koupenou letenku na Nový Zéland, letím přes Jižní Koreu. Odlet je 11. července. Vím, že se dá zatím jen spekulovat, zda odletím..
    Ale zajímal by mě tvůj názor.
    Díky 🙂

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, během července se určitě budou aerolinky snažit vrátit toho do vzduchu co nejvíce, takže šance tam je…

  • Lenka napsal(a):

    Ahoj Honzo, mám koupené letenky na Kefalonii s odletem z Berlína na 24.6. koukala jsem na letový plán a tam je první let 29.6. do té doby nic… Je možné, že se letový plán změní pokud Řecko pustí turisty od 15.6.? Nebo mám raději posunout termín odletu i ubytování? Za radu moc děkuji. Lenka

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, zatím jsou zprávy, že začnou 1.7.2020, jak to bude ale nakonec v reálu si asi jen tak nikdo tipnout nedokáže, pokud je ubyt zrušitelné tak bych ho zrušil, určitě bude v nabídce dostatek ubytka a let pokud zruší tak půjde také přebooknout.

  • Barbora napsal(a):

    Dobry den,Honzo,

    Meli bychom v druhe polovine cervence nebo v srpnu letet do Egypta. Mate nejake informace,jestli se do Egypta budeme moci vydat?

    Dekuji Barbora

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, šance tam v druhé půlce prázdnin je, ale zatím není žádné info, takže nezbývá než čekat.

  • Julie napsal(a):

    Dobry den, koupila jsem si novou letenku pres skyscanner pres travel2be, let z Mexico city do Prahy 1.6.2020. zaplatila a misto potvrzeni rezervace mi prisel email let byl zrusen ale penize mi to strhlo, jelikoz jsem mela pred tim let s lufthansou a ta mi let uz 3x zrusila, musela jsem si koupit novy nebyl zrovna levny a ted toto, nevim co mam delat, da se jim jen napsat email, zatim nikdo nereaguje, a mam strach si koupit dalsi let ze mi zas strhnou penize a zrusi, jsem uz v zahranici 3 mesice, a snazim se dostat zpet do CR, muzete mi prosim poradit zda mi vrati penize , a jak si koupit novy let nejbezpecneji, dekuji moc Julie

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u podobných zprostředkovatelů nikdy nekupovat. Pokud to bylo tak že to rovnou zrušili tak bych žádal banku o chargeback, jinak všechny letenky které najdou tyto srovnavače jdou vždy zakoupit i přímo u aerolinky nebo u odzkoušených prodejců.

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, 21.5. máme 2 letenky Praha – Lisabon přes agenturu My Trip s Tap Air Portugal. Letenky stály 12 000. Protože písemně nekomunikují, dnes jsme volali na infolinku My trip s tím, že chceme rebooking, jak nám nabídli. Uvádějí, že je zdarma, ale když jsem si vybrala termín v září, byl nám sdělen doplatek 14 000. Je to možné ? Chyba není na naší straně. Komunikace samozřejmě v angličtině, takže žádné extra dotazy si nemohu dovolit. Nemáte s touto společností zkušenosti ?
    Děkuji Martina

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude to zřejmě rozdíl v ceně letenky, takže kouknout přímo na web flytap.com a najít si termíny s podobnou cenu a následně požádat mytrip o změnu na tento termín, pokud i tak budou chtít peníze tak je s tím konfrontovat.

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý den , jak to vidíte s letenka do Izraele ( Tel Aviv ) ? Myslíte , že je tam šance už v červnu. ? Děkuji Lenka

    • Honza napsal(a):

      Tipl bych si že vzhledem k tomu, jaký zaujal postoj hned na začátku bude také jeden z posledních, kam se bude dát cestovat, zatím žádné info.

  • Lenka napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    mám koupené Letenky od Ryanairu na červen do Španělska a nyní mi Ryanair napsal, že daný let je zrušený a že mám 2 možnosti řešení viz níže : do dané destinace určitě později chceme letět. Které řešení bys mi vzhledem k současné situaci doporučil?

    Dnes zákazníky informujeme, abychom Vám sdělili, že si můžete vybrat mezi vrácením celé částky za letenku nebo zvolit přesun letu a přiměřenou péči (podrobnosti viz dále).

    1. Žádost o vrácení peněz

    Pokud si přejete rezervaci zrušit a uplatnit nárok na vrácení všech finančních prostředků za jeden či více nevyužitých letů, klikněte na https://schdchng.ryanair.com//Refund?m=20051611-3656-7205-6109-8fdaec405fb4&mc=4123&lg=CS&p=2 a zadejte podrobnosti své rezervace.

    2. Změna zrušeného letu (zdarma)
    Máte právo změnit trasu do konečné destinace za srovnatelných přepravních podmínek, a to při nejbližší příležitosti nebo další den dle vlastního uvážení a na základě dostupnosti míst.

    Díky za Info
    Lenka

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, určitě vyplnit žádost o zrušení, následně přijde email s voucherem, ten pak můžete použít ne rebook, je tam povinnost aby první pasažer na letence byl jedním z cestujících.

  • Frantisek napsal(a):

    Ahoj Honzo, mam trochu odlisny dotaz nez ostatni.

    Let od Ryanair byl posunuty o vice jak dve 2 hodiny – vyuzil jsem situace a v tomto pripade tam byla moznost zadosti o refundaci a nemusel jsem cekat na pripadne zruseni letu (Viden-Bilbao) 25.6.
    Cestuji hodne ale s timto nemam zkusenosti, je to uz skoro 2 mesice a na tuto zadost me nikdo neodpovedel/nereagoval v systemu je moje rezervace platna bez dalsich detailu a poznamek. Datum odletu uz se pomalu blizi. Vyckal by jsi jeste nebo to zacal nejak resit, pripadne jak? Mam v tom pres 10tis. korun, tak zacinam byt nervozni jak to dopadne.

    Dekuji a preji ti hezky den.
    Frantisek

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, obecně Ryanair info o tom že potvrzuje přijetí refundu neposílá, pro klid klidně napiště na online chat, kde vám to potvrdí, jinak čekačky v řádech měsíců jsou aktuálně normální.

  • Jitka napsal(a):

    Ahoj, mám koupené letenky od Vueling (Level) do Paříže a zpet od 3.7 do 8.7. Jak to bude probíhat když let bude zrušen, případně co nabízí Vueling aktuálně?? Nebo myslíš, že to poletí?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, tam už je reálné, že se let rušit nebude, předpokládám, že je to z Vídně, tam snad už budeme také moct a jak to bude v Paříži zatím nikdo moc neví…

  • Lidka napsal(a):

    Dobrý den.Chtěla jsem se zeptat na let Sevilla -Praha,nebo Sevilla -Videň
    Jsem od března v Seville,kdy 27.3.mi byl zrušen let do Prahy.Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Do Prahy se bohužel nelétá, takže jedině do Vídně nebo Berlína s Ryanair, ti plánují obnovit provoz během přelomu června a července.

  • UNGARO napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    měli jsme zakoupené zpáteční letenky u ČSA do Nice. Letenky 15. 4. zrušili. Termín odletu měl být 21. 5 a 25. 5. zpět. Na stránkách ČSA mi po vyplnění formuláře nabízejí voucher. Chci se zeptat, co se stane, když si ho do 21. 5. nenechám vystavit. Peníze úplně propadnou, nebo ho vystaví automaticky? Případně nějaká šance na vrácení peněz?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, propadnou nemůže nic, žádost jste odeslal, voucher nechete, takže nezbývá než čekat než vyplatí peníze.

  • Jirka napsal(a):

    Dobrý den,
    10.5.2020 měla manželka s kamarádkou a naší dcerou odletět do Londýna na prodloužený víkend. 14 dnů před odletem přišla SMS a mail, že let je zrušený. Od té doby opakovaně voláme na BA se snahou o refundaci a jsme ubezpečováni, že náš požadavek je zpracováván. Číslo naší rezervace je na stránkách BA nefunkční. Prosíme o radu, jak dále postupovat. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to týden po odletu, takže tam nezbývá než čekat, ty čekací doby jsou dnes v měsících…

  • Lukáš napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    9.3. jsem koupil letenky u American Airlines z Mnichova s mezipřistáním v Dallasu do Las Vegas. Mezi tím se místo mezipřistání změnilo z Dallasu na Charlotte, což samozřejmě problém není, nicméně vzhledem k následující situaci se místo odletu v rezervaci změnilo z Mnichova na Charlotte, tzn. pravděpodobně daný let z Mnichova do Charlotte zrušili, nicméně mě nepřišla od AA žádná informace. AA také nabízí možnost bezplatného zrušení rezervace a následného rebooku, chci se tedy zeptat, zda by bylo vhodnější tak učinit nebo bude lepší vyčkat, až s čím přijde společnost?

    Předem moc děkuju za radu a odpověď! 🙂

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, určitě počkat na info přímo od aerolinky nebo od prodejce, kde se letenka koupila, změnit se to ještě do finální podoby může několikrát. Určitě ale řešit pokud by bylo méně než 2 týdny do odletu.

  • Radek napsal(a):

    Dobrý den,
    Mám zaplacené letenky u Ryanair na začátek července do Španělska. Vím že musím čekat, jestli let zruší nebo ne. Mám ale provést „check-in* nebo ne? Případně pokud ho nemám potvrzený mám i jiné možnosti na zrušení?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, checkin na rušení letenek nemá žádný vliv, lze ho udělat i 4h před odletem, takže zatím počkat.

  • Iveta napsal(a):

    Ještě doplnění k předešlému dotazu – termín letu je červenec. Děkuji,

    • Honza napsal(a):

      A přečetl jsem si to pozdě, tam ideálně sledovat jak se to vyvine.

  • Iveta napsal(a):

    Ahoj Honzo, máme koupené letenky od Ryanairu z Berlina do Lamezie. Lety v aktuální nabídce nevidím, ale v rezervaci zatím žádné informace nejsou. Koupili jsme si místenky a je tam uvedeno, že check-in by měl být otevřen již 18.5. Kdy zjistíme, jak to s letem dopadne? Předem moc děkuji, Iveta

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud je do konce června tak bude let s největší pravděpodobností teprve zrušen, pokud od července dál tak je tam šance že už se bude létat.

  • Eva napsal(a):

    Dobrý den měla jsem letět v květnu do Říma let byl zrušen, přišel mi mail s možností refundace, tak jsem zažádala Ryanair. Včera mi poslali další mail, že mám dvě možnosti opět potvrdit refundaci nebo vybrat voucher. Je mou povinností znovu něco potvrzovat?Samozřejmě upozorňuji na situaci, že vrácení bude za mnohem delší dobu což v předchozím mailu nebylo.
    Diky za info

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nemáte povinnost to znova potvrzovat, ale když to porvzdíte tak se nic moc nestane, stejně zůstane vystavený voucher a taky platný do té doby než budou vyplácet.

  • Jiřina Nechvílová napsal(a):

    Ahoj Honzo.
    Prosím o pomoc. Mám zakoupené letenky na Maltu od Air Malta, ale přes společnost MyTrip. Letecká společnost se mnou teď nechce jednat, prý se mám obrátit na zprostředkovatele. MyTrip zase tvrdí, že Air Malta je povinna mi pomoci a jednat se mnou přímo i když jsou letenky zakoupené přes zprostředkovatele a odkazuje na Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004.
    Prosím, kdo má pravdu?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pravdu má Air Malta, určitě musí jednat MyTrip jako zprostředkovatel, pokud třeba dojde ke vrácení peněz tak vždy přijdou Mytripu…

  • Zuzana napsal(a):

    Ahoj Honzo, prosim o radu. Měli jsme koupené letenky s Norwegian. Prisla nam informace, ze jeden let byl zruseny a muzem tim padem let bud zmenit cely na jindy, nebo si nechat vratit penize. Zvolili jsme vraceni penez. Po mesici prisel dalsi email, ze nam nabizi 20% kdyz si misto toho vemem cash points, to jsme odmitli. Momentalne mam tedy cislo money refund inqiry a cekam, uz dva mesice. Dnes jsem jim psala a napsali mi, ze maji hodne workload a nedokazou mi rict zadne datum.
    Muzu se zeptat, jestli je nejaka zakonna lhuta pro vraceni penez? Muzem proto neco udelat? Cetla jsem, ze jsou povinni penize vratit do 7 dnu.
    Dekuji, Zuzana

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano je tam lhůta, ale ted ji prakticky nikdo nedodržuje, takže nezbývá než čekat, norwegian dostaly půjčku takže krachnout by jen tak neměly a snad začnou brzo vyplácet…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *