Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Petra napsal(a):

    Dobrý den, máme od ledna zakoupené letenky od Smartwings. Odlet 4.7.2020. Na strankách nabízejí změnu zdarma pro lety do 15.7. s tím, že se let musí uskutečnit do 31.3.2021. Chtěla jsem tedy přebukovat na jarní prázdniny cca 1.3.2021 online nešlo, tak jsem zavolala na linku a tam mi bylo sděleno, že tím, že jsem letenku zakoupila už v lednu, musím si vybrat termín do ledna….. Tak jsem tedy zadala online změnu odletu na polovinu září a ze změny zdarma bylo 15 tis. 10 tis za taxy a 5 tis pokuta.
    Smartwings tedy nic zdarma nenabízí! Poradíte někdo jak postupovat?

    Diky

    • Honza napsal(a):

      Asi tam budou mit spis nejakou chybu, spise se tak obratit opet primo na ne…

  • Radek napsal(a):

    Ahoj Honzo, zrušili nám let do Petrohradu na květen , chceme přebukovat na září 2020, myslím si , že to ani v září neklapne..chci se zeptat , máme šanci i po přebukování na září na vrácení peněz, když už v zimě tam nechceme?
    děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano pokud to zrusi tak je jedno kolikrat jste co prebookovavali.

  • Pavla napsal(a):

    Dobrý den Honzo, předem Vám děkuji za Váš čas a cenné rady. V říjnu bychom rádi letěli z Vídně do Malagy, vím, ze nikdo nemůže předvídat vývoj situace, spíše mě zajímá Vás názor. Cena letenky z Vídně s Wizz Air je 19,90 EUR, což je super, nižší asi nebude a jsme schopni peníze oželet, když by to situace nedovolila. Šel byste do této koupě i tak ? Ale cena letenky na 31.10. a 1.11., kdy se potřebujeme vrátit je od Ryanair hodně vysoká ( Wizz Air v tyto dny nelétají…), jak se v tento čas letenky od Ryanair obvykle pohybují? Myslíte, ze cena půjde dolů ? Ryanair stále nemá letový řád z Bratislavy a předpokládám, ze letenky z Prahy budou vždy dražší ? Děkuji a přeji hodně sil.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, to bych asi klidně risknul, je to cena, o kterou by to určitě minimálně bylo draží a pokud se nepoletí tak vám to nepropadne a použijete příště. Jinak v tomhle případě asi klidně koupit tam a sledovat jak se bude cena zpět vyvíjet, obvykle se začíná cena hýbat cca 1-3 měsíce před odletem.

  • Verca napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    na stránkách Ryanairu se o refund žádá přes tlačítko Chat pouze v úředních hodinách jejich operátorů, nebo to mám zkoušet 24 hodin denně? Stačí znát číslo rezervace? Ještě chci opravdu moc poděkovat za všechny zmatené, vyřízené a zklamané cestovatele amatéry, kterým svými radami pomáháš. Děkuji Verca

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, určitě počkat než přijde email s infem o zrušení/nabídce voucheru, pak až psát na online chat, přijde mi že dopoledne bývá spojení lepší, potřeba je obvykle i telefonní číslo, které se zadávalo do rezervace a určitě email.

  • Zuzana napsal(a):

    Honzo, Tapairportugal má na konec května v nabídce let z USA do Amsterdamu . Několikrát mi byli lety zrušeny na duben. Je možné, že tento let se uskuteční ? Také je v nabídce let od easyjet na konec května. Je možné že se lety uskuteční ? Kdyz budu čekat na dobu těsně před odletem , lety budou nejspíše hodně drahé, proto mi zbývá koupit s předstihem i když vím , že nyní nic není jisté. Ale rozlitat se to musí . Je možné že nezruší ? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel to nikdo teď neví a je to spíše o tom, že dopředu to primárně neruší a pak následně na základě aktuální situace se takhle upravuje, takto třeba ještě před týdnem měl letět British z Prahy do Londýna a už to také v systému není.

  • Jana Šilarová napsal(a):

    Dobrý den, mám zakoupeny letenky na 19.5.-23.5.2020 do Alicante. Je jisté, že se let neuskuteční. Od společnosti Ryainair mi byl doručen email-viz. níže. Nechci si letenky přebukovat, chci vrátit peníze za letenky. Prosím o radu, jak se k této situaci postavit, a kdy a jak reagovat, abych platbu, za neuskutečněný let obdržela.
    Děkuji a přeji klidný čas
    Jana
    Vážený zákazníku,

    Šíření onemocnění Covid-19 a s tím související vládami zavedená omezení cestování mají i nadále negativní dopad na letové plány všech leteckých společností skupiny Ryanair.

    V důsledku toho chceme svým zákazníkům ve vztahu k jejich plánům připravovaných cest nabídnout co možná nejvíce flexibility. Momentálně vám pro váš zarezervovaný let nabízíme následující možnosti.

    · Svůj let si můžete nyní zdarma přesunout na jiné budoucí datum.
    · Nebude vám účtován žádný poplatek za změnu letu.
    · Budete muset doplatit pouze cenový rozdíl.
    · Tato změna letového termínu se bude vztahovat pouze na již zarezervovanou letovou trasu.
    · Nepokoušejte se prosím o změnu na jiné datum v květnu.

    Omlouváme se za jakékoli nepříjemnosti, které vám tato bezprecedentní krize mohla způsobit. Bezpečí a pohoda našich zaměstnanců a zákazníků je naší hlavní prioritou, proto úzce spolupracujeme se státními úřady, budeme dodržovat veškerá případná omezení, která mohou být pro cestování zavedena, a budeme i nadále plnit všechny pokyny vydané pro boj s virem Covid-19 organizacemi WHO a EASA.

    Pokud chcete změnit termín své cesty, klikněte níže na tlačítko Moje rezervace.

    S pozdravem
    Zákaznický servis

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ještě přijde email, kde vám budou nabízet voucher, ten následně odmítnout přes online chat, výplata od Ryanair bude až po ukončení této krize.

  • Radek napsal(a):

    Honzo rusim svuj predchozi komentar,spatne jsem to pochopil,vse v poradku a prekvapive rychle.Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Tak fajn 🙂

  • Světlana Havlatová napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    Chci zeptat o radu,mám koupenou letenku do Ruska pro tatu na 29.5. a tatoví nabízí voucher , refundy nyní neumožňují ,jak dal postupovat když tatoví je 69 let a voucher nechce.
    Děkuji předem za odpověd´.
    Světlana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě neustále odmítat voucher, po několikátém odmítnutí se u některých aerolinek probijete až na výplatu, ta bude ale i tak trvat nejspíše poměrně dlouho.

  • Vojta napsal(a):

    Ahoj,
    nemáte někdo zkušenost s vracením peněz za letenky u AirSerbia? Odmítají mi vrátit víc jak pětinu částky, důvody zrušení jsou asi jasné – vladní opatření ohledně COVID19.
    Díky moc
    Vojta

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, určitě nemohou říct, že vrací jen část, vždy celá částka a buď do kreditu nebo refund.

  • Radek napsal(a):

    Dobry den
    Honzo prosim Vas o odpoved nemam zkusenosti,ted mi od Letuska.cz prisel refundacni formular na 245 kc,ale letenky staly 6500,je tohle mozne,mam sanci se branit?Dekuji

  • VV napsal(a):

    Ahoj, mam u firmy Tripair rezervovany letenky do kanady, a koukam ze tel let ktery se mel konat 25.4. v 10:30 z vidne do kanady je zruseny, (mozna je nahrazeny jinym letem ktery ale leti pres frankfurt a to ten muj prvni neletel). Tripair mi nedal o zadne zmene vedet a ani se s nim nemohu nijak spojit. Bylo to dost penez. Napadá Vás prosím jak v této situaci postupovat?

    děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel jiná možnost než bušit do toho Tripairu není, zkusit přímo aeroilnku ale většinou se odkážou, že musíte stejně přes prodejce.

  • Kristyna napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    Tady na stránkách jsem se dočetla, že Ryanair bude spouštět lety od června? Jestli jsem to tedy dobře pochopila. Jde o to, že máme na květen zaplacené letenky do Budapešti. Dnes vláda povolila cestovat a tedy nevím co s tím? Letenky propadnou, pokud nepoletíme? Nebo opravdu Ryanair neleta, jen se to teprv tento let bude řešit? Jde to nějak přeboolovat?
    Díky moc

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, zatím počkat, jak to přesně bude nikdo neví, všechno jsou to odhady, takže to zatím nemá cenu řešit.

  • Simona napsal(a):

    Dobry den Honzo,prosim o radu.Meli jsme letet v kvetnu do Brazilie,let byl zrušen.Spolecnost Tap Portugal nabizi voucher s platností na 2 roky a 20% slevu. Rada bych vsak zpet hotovost. Let mel byt 4.kvetna..

    1) Bude mi voucher vystaven jen do datumu odletu?Tj. Kdyz si o něj nepozadam do 4.5.,propada mi na nej narok?
    2)Mate zkusenost jak tyto vouchery funguji?Zda jsou vystaveny na konkrétní jmeno?
    3)Jak realne vidite dostat z nich peníze?
    Predem dekuji a zdravim, Simona

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, nárok je i po odletu, každá aerolinka to má s voucherem jinak, peníze bych si tipl že pokud tak až se to zase všechno rozlétá.

  • Robert napsal(a):

    Dobrý den, Nechal jsem si poslat od Kiwi podklady, že si refund vyřídím sám. Přišel mi návrh od Ryanairu jako ostatním na voucher, ten ale nechci. Proklikal jsem se na stránku Ryanairu do zprávy rezervací, tam zadal PNR letu a email (ten od Kiwi který jsem uplatnil při prvotní žádosti: 85795….@space….), ale píšou že rezervaci nemohou najít. Stalo se to někomu? Jiné údaje nemám.
    Děkuji za váš čas
    Robert

  • Eva napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,

    měla jsem letět s kamarády na Koh Samui na přelomu března a dubna s Qatar Airways. Vše jsme si zajišťovali sami, žádná cestovka.
    Letenky sice kupovány přes Student Agency, ale ti nepoužitelní.
    Qatar Airways v daný moment zafungoval promptně a poslal roční voucher. Nicméně mě by se v současné době hodilo celý let/voucher zrušit a nechat si vrátit peníze. Letenku pojištěnou nemám.
    Je to možné?
    Dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, celkem jsem překvapenej, že vám voucher Qatar vystavil, to je fajn. Tam se to pak bude už řídit podmínkama voucherů u Qatar…

  • Andrea napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    měla jsem zakoupené letenky od Easyjet na 4.-8.4. do Amsterdamu. Let byl zrušený, v té době mi nabídli i vrácení peněz. Bohužel, chtěla jsem do Keukenhofu a nabízeli výměnu letenek jen na období do konce února 2021, což je pro danou akci špatný termín. Proto jsem chtěla vrátit peníze, že je koupím později. Nyní už je ale nabídka i na duben 2021 a vzhledem k tomu, že mi stejně peníze nepřišly (stále tam je, že se můj požadavek zpracovává – více než měsíc), ráda bych jen změnila ten termín na další rok. Už mi tam ale nejde nijak změnit můj požadavek, protože se stále zpracovává ten předchozí, a nemohu nikde dohledat správnou emailovou adresu, abych tam mohla o změnu požadavku požádat. Myslíte, že to jde ještě nějak vyřešit?

    Moc předem děkuji za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě počkat, jak se to vyvine, řekl bych že ani tak easyjet peníze vracet nebude a bude spíše nabízet vouchery nebo tlačit do rebooku.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý večer, Honzo,

    po X neúspěšných pokusech se mi v březnu podařilo odeslat formulář s žádostí o vrácení peněz Ryanairu za zrušený let do Barcelony. Od té doby mi přišli dva e-maily, že mám mít trpělivost a pochopení vzhledem k přetíženosti (to já mám). Dnes mi přišel další mail, tentokrát už i s číslem voucheru, který je platný jeden rok. Pokud chci i tak peníze a rozkliknu odkaz v e-mailu, zobrazí se mi hlavní stránka Ryanairu. Online chat je beznadějný a ke všemu se moje cesta vůbec nezobrazuje v MyBookings. Co dělat ? Mám čekat, že až se situace uklidní, budou stále brát v potaz mou první žádost o vrácení peněz ?
    Děkuji, Tereza

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano budou klidně počkat. S tím chatem je to o náhodě, než čekat víc jak 10-20 minut tak je lepší se lognout znova zkusit zase počkat.

  • Růžena napsal(a):

    Dobrý večer,

    mám dvě zpáteční letenky jako dárek do Paříže s odletem 29/4. Kupováno přes Tripair, operováno Smartwings, Czech airlines. Oba lety zrušeny. Czech airlines pochopitelně chce, abychom řešili s tripair. Tripair napsal, že se máme obrátit za czech airlines pro rebook s mozností výběru letu do 31/12/2020.

    Rebook nechci / nemohu využít, chci refund. Tripair vsak v odpovedi s instrukcemi na rebook vyvolává dojem, že situaci mohu resit jen do doby odletu, tedy do 29/4, v odpovědích má prodlevy a dostává mne tak trochu do casového presu. Samozrejmě pro refund budu tripair bombardovat dál, ale ráda bych poprosila o info, jak je to s termínem resením.

    – Mám moznost resit refund s tripair skutečně pouze a jenom do data odletu, nebo muzu zustat v klidu a pokracovat v cekaní na další odpoved a resení i po termínu odletu?

    – A mohu – i v pripade nepojistěných letenek – pozadovat plnou cástku zpet, nebo mám pocítat s nějakým překvapivým „manipulačním“ poplatkem? Máte zkušenost?

    Děkuji moc za odpovědi. Vsem, kteří se na Vás obracejí, jde o nemalé peníze a značkou dávku stresu (jeste k tomu vsemu :-)). Urcite nejen za sebe chci říct, že si Vašeho času, který nám věnujete, moc vážíme a za podporu VELKE díky!

    • Honza napsal(a):

      Žádat můžete do 3 měsíců po odletu, oficiálně je samozřejmě povinnost vyplatit vše (mimo manimpulační poplatek), ten ale nebude nijak zásadní. Jediný problém bych u nich viděl jak mají napsané podmínky, kde je potřeba být opravdu obezřetný…

  • Magda napsal(a):

    Dobrý den Honzo,chtěla jsem pouze říct,že Vás obdivuji za Vaši trpělivost odpovídat na všechny otázky……..magda

    • Honza napsal(a):

      Díky 🙂

  • Kamila napsal(a):

    Dobrý den,
    zakoupili jsme letenku na let se smartwings přes agenturu My trip, který byl zrušen. Smartwings nám sdělili,že je možné zmenit termín, nebo zrušit letenku a peníze za nevyužitou letenku nám vrátít formou poukazu, který můžeme využít do jednoho roku od nakupu. Buhužel agentura My trip, nam nic takového nechce nabídnout, tvrdí, že voucher nám jako cestovní agentura nemůžou vydat. |Nabízí jen změnu termínu a to za poplatek nebo zrušení letu se stornopoplatky, jejichž výši ani nesdělili.Již nevím, jak dále tuto situaci řešit. Máte nekdo podobnou situaci,vite co delat? Dekuji za pomoc.

    • Honza napsal(a):

      Bohužel to je mytrip, určitě na ně stále naléhat, protože ČSA to dělá tak, jak píšete…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *