Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Daniela napsal(a):

    Dobrý den Honzo, sestra je v Londýně a snaží se získat 12 letenek zpět domů do ČR. Je tam se studenty. Nemohou nic sehnat…nemáte prosím nějakou radu?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi u British by měla být největší šance na získání letenky, i přes zákaz asi některá linka létat bude…

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý den. Slovensko právě uzavřelo všechna svá letiště. Máme zakoupené letenky u Ryanairu v dubnu z Bratislavy do Srbska(Niš). Nevíte někdo, zda je možné nějakým způsobem dostat zpět peníze za letenky? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano tam by měla být linka zrušena a tím pádem dostanete peníze zpět, počkejte na mail a SMS od Ryanairu.

  • Dominika napsal(a):

    Dobrý den, dne 19.3 jsme měli letět do Londýna, nyní zakázali vycestovat, jak postupovat při kompenzaci letenek? Děkuji

    • Lucie napsal(a):

      Zdravím, chci se zeptat na zkušenosti ohledně zrušení letu z důvodu koronaviru. Máme letenky od Raynair do Eindhovenu na 27.3. Ale jelikož je do Nizozemska zakázané od nás cestovat (patří na seznam rizikových zemí) tak jak řešit vrácení peněz nebo podobné záležitosti. Díky 🙂

    • Honza napsal(a):

      Počkat, zdali bude spoj zrušen nebo ne, pokud ne tak nárok na vrácení peněz není, pokud ano tak vám přijde automaticky email přes který zažádáte.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, kompenzace určitě žádné, maximálně vám vrátí cenu za letenku, pokud ten spoj bude zrušen.

  • Míša napsal(a):

    Dobrý den,

    máme letět zítra z Vídně do Řecka, ale zakázali cesty do Rakouska, myslíte, že máme nárok na nějaké kompenzace nebo ne? Díky moc 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, myslím že ne, ale situace se mění prakticky denně takže sledovat, třeba zrovna ten váš let zruší…..

  • Michal G. napsal(a):

    Dobry den nevíte zda easyjet nabízí změnu letu? Mame letenky na 13.3 do Basileje cerl sem ze nektere spolecnosti nabizi vymenu. Ale na easyjetove strance sem nic nenasel. Nemate nahodou nakou blizsi informaci? Moc dekuji za odpoved

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u easyJetu jsem tuto možnost také ještě neviděl..

  • Pepa napsal(a):

    jsem momentálně v USA a odlet 20.3. koupeno přes pelikán let ze Charlotte do Mnichova, jak mám postupovat

    • Honza napsal(a):

      Některá spojení by měla zůstat zachována. Takže kontaktovat aerolinku, případně přebookovat.

  • Ondra napsal(a):

    Dobrý den,
    mám na příští týden koupeny letenky z Berlína do NYC s United airlines. Chici se zeptat jak je vhodné postupovat vzhledem k současné situaci se zakázem letů z evropy do USA. Mám letenky stornovat nebo mám čekat na zrušení aerolinkou případně jak jinak postupovat abych dostal vrácené peníze pokud na to tedy mám nárok? Díky za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, oni se všechny ty linky rušit nebude, takže ideálně kontaktovat United, ten dělá rebooking zdarma.

  • Romana napsal(a):

    Dobrý den, na velikonoce máme letět s rodiči do Madridu s Ryanair, poradíte prosím jestli je možnost změny letu např. na říjen kvůli současné situaci s koronavirem, případně zda víte jaké jsou poplatky za změnu letu?
    Děkuji za informaci.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím ne, takže čekat, jestli se náhodou s termínem nehýbne nebo se nezruší letenka, abyste mohli let změnit, případně třeba přijde Ryanair také s možností rebooku jako aktuálně skoro všichni velcí dopravci.

  • verca napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    K letenkam od Ryaneru jsem prikoupila multirisk pojisteni, ktere se nabidlo primo na jejich webovkach. Mas zkusenost, zda pokryva storno letenky, pripadne i ubytovani z duvodu noci? Dekuji Vera

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel nemám ale kdybych si měl tipnout tak to pokrývat nebude…

  • Ladislav napsal(a):

    Dobrý den,
    let z Katowic do Kutaisi v kufru Wiz priority mám pouze lyžáky+pár drobností váha 10,1 kg a jinak spousta místa na další věci váží se v Katovicích kufry striktně nebo je to jenom o rozměru?Doložil bych do kufru nějaké +-1kg?V případě že by kufr neprošel váhovým limitem neměl bych problém těch pár věci přeložit do palubního batůžku, případně hodit další bundu na sebe…jde mi o to že je na kolech takže se mi líp potáhne!Cestujeme pak ještě docela dlouho busem z přestupy atd.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím se to nikde moc nevážilo, ale naposledy jsem viděl nově instalované váhy na letišti ve Vídni. Obecně procházelo vždy až 10,9.

  • Blanka Dvořáková napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu, měli jsme letět do Říma s Ryanair 18.-23.3. Napsali mi, že let se ruší doslova „FR8332 from Prague to Rome (Ciampino) on 18320“, Požádala jsem tedy o vrácení peněz, ale částka neodpovídala ceně kterou jsem zaplatila. Pak jsem si všimla, že je to částka pouze za zpáteční let Řím – Praha 23.3. Chtěla jsem tedy zrušit nebo přebookovat i letenku z Prahy do Říma, ale na původní rezervaci se nemůžu dostat – stále mi to ukazuje, že zpáteční let byl zrušen a let na 18.3. se tam neobjevuje. Nyní už je vyhlášeno, že všechny lety do Itálie jsou zrušeny a mě opět přišlo oznámení od Ryanairu o zrušení letu, ale stále pouze zpátečního Řím-Praha. Mám tedy ještě vyčkat nebo nevíte jak postupovat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano počkat, zrušeny budou oba takže pak znova požádat o refund.

  • Janca napsal(a):

    Ahojte Honzo,letěli jsme s Wizzairem do Lisabonu.
    Zaplatila jsem všem nám cestujícím automaticke odbavení tam i zpět.Dle informací jsem měla dostat do emailu checkin 50 h před odletem.Protoze nic nedošlo,tak jsem nás odbavila a sama v appce Wizzu. Jak to má probíhat ??! Pochopila jsem to dobře.????Mam šanci vyrazit z Wizzu zaplacené poplatky za autom. odbavení??? Diky

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano mělo by to tak fungovat, takže reklamovat.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den, máme koupeny letenky u Raynair z Bratislavy na Maltu, ale jsme rozhodnutí, že pravděpodobně neodletime, je potřeba někde hlasit, že nepoletime a bude nas čekat nějaký storno poplatek? Našla jsem poplatek za promeskany let, ale nevím, zda se to týká toho, že nechceme letět. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nic hlásit nemusíte, letenky jednoduše propadnou.

  • VF napsal(a):

    Zdravím,
    nevíte prosím, jaká jsou aktuálně bezpečnostní opatření v Londýně? Konkrétně letiště Stansted?
    Letím příští týden na otočku (ráno tam, večer zpět) a nerada bych zůstala celý den na letišti.

    Moc díky, VF

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím nic neobvyklého, situace se ale mění všude ze dne na den.

  • Ivana Sutterová napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz ohledně letenek společnosti Reiner. Příští týden máme odlétat z Prahy do Kodaně (letenky jsme si koupili u vás). Jelikož je celosvětový „poplach“ díky koronaviru, mám dotaz ohledně letenek. Pokud by byla situace taková, že bychom nemohli vycestovat, vrací společnost Reiner peníze za letenku? Pokud ano, jak máme postupovat? Tato společnost nemá v ČR zastoupení a dovolat se do Irska se nám již několikrát nepodařilo. děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nebude linka vyloženě zrušena tak letenka propadá, nárok na vrácení peněz v tomto případě není.

  • Pavlína napsal(a):

    Ahoj Honzo!
    Vzhledem ke zkušenostem se ptám:-)
    Měli jsme letět do Říma s Wizz air.
    Let byl zrušen. Přes email který poslali nabídli několik možností.
    Využila jsem refund,tedy vraceni cele castky.
    Dosposud (cca 10 dnů) neprisel žádný potvrzovaci email ani platba.
    Je to běžné?
    Nemám tak jistotu, že byl muj požadavek přijat.

    Mimichodem dnes přišel opět stejby info mail o zrušení letu.
    Připadá mi to jako vy muj první mail nikdo neakceptoval.
    Je snad potreba tam volat?
    Mate nekdo tyto zkušenosti?
    Jde komunikovat v českém jazyce?
    Diky

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, zkusit několikrát prokliknout, stejně je vše zrušeno tak i kdyby to neprošlo tak vám musí vrátit peníze.

  • Miruna napsal(a):

    ahojky 12/3 mame letet s rynair do rima, akorat kvuli korone jsme to vzdaly.Zadny email o zruseni letu neprisel,je mozna zmena terminu v pripade vyssi moci?? Jak mame postupovat? vyplati se zmena terminu?? letenka jedna osoba stala skoro 3.300 zpatecni.Je mi lito ze by propadla tak draha letenka.Kam se mame obratit??

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel pokud nic nepřišlo, tak se ten let poletí standardně a tam není šance na vrácení…

  • Petr napsal(a):

    Ahoj. Měl jsem v plánu vzít v květnu rodiče do Portugalska, ale přemýšlím, jeslti to nezrušit kvůli koronaviru. Nebojím se nákazy, ale mám strach teď kupovat letenky a ubytování, kdyby se náhodou někdo rozhodl hodit Lisabon do karantény, abych kvůli tomu pak nepřišel o nemálo peněz, které to má stát.

    Máte nějaké ověřené informace o tom, jestli mám nárok na vrácení peněz za letenky a ubytování v případě, že bude moje destinace vyhlášená za zónu postihnutou epidemií? (Jednalo by se pravděpodobně o TAP Portugal nebo Wizz Air a ubytování přes booking.com.)

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ne je to vyšší moc a nebude na to platit ani žádné storno pojištění. Dokud nezavřou hotel nebo nezruší linku tak vám nikdo nic nedá. Květen bych ale už viděl jako bezpečný, počkat tak měsíc jak se bude situace vyvíjet a případně rovnou koupit.

  • Marie napsal(a):

    Ahoj,mám dotaz ohledně kompenzace zpoždění letu. Přímá linka ČSA ze Soulu s návratem v 17.50 byla dne 28.2. zrušena a byli jsme přesměrováni na let Lufthansou s přestupem ve Frankfurtu a navrat byl ve 22.00. Je v tomto případě možné žádat o kompenzaci za zpoždění?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano podle mě tam nárok je, protože to bylo zrušeno ještě před pokynem linky pozastavit.

  • Lenka napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    mám ještě jeden dotaz k nákupu letenek do vzdálených destinací s více přestupy např. Nový Zéland, Havaj.
    Doporučil bys raději kupovat přes nějakého sprostředkovatele (Pelikán) nebo přímo přes aerolinky? Jde mi o garanci přestupů pro lety na jedné rezervaci. Děkuji Lenka

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud to bude přes Pelikána, Královnu nebo Letušku tak tam ta garance obvykle je. U aerolinek záleží vždy přímo na aerolince, podobně třeba easyJet dovolí nakoupit letenky jakoby přestupní ale je to jen souhrn jednosměre¨k.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *