Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Karolína napsal(a):

    Hezký den,

    prosím, mám dotaz. Řešíme zrušené lety, tedy náhradu letenek. Jedna letenka z NZ do Prahy (společnost Qatar, kupováno přes Travel2Be) a potom zpáteční letenky S POJIŠTĚNÍM pro dvě osoby z Prahy na Madagaskar (společnost Qatar, kupováno přes Tripair). Dohromady to dělá skoro 50 tisíc. Nicméně agenti neodpovídají na maily, nedá se jim dovolat. Společnost Qatar od toho dává ruce pryč, řekli nám, že peníze už vrátili společnostem, přes které byly letenky zakoupeny. Let NZ – Praha už byl zrušen. Let na Madagaskar ještě ne, ale i kdyby ho nezrušili, nemůžeme nastoupit. Partner zůstal zaseknutý na Zélandu a mě teď stejně nepustí do v Praze do letadla. Nevíte, jak si vydupat zpět náhradu? Kor když letenky na Madagaskar byly koupeny s pojištěním? Jak se jim prostě dovolat?
    Děkuji Vám,
    Karolína

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě je to potřeba řešit vždy přes prodejce, bohužel jsou zahlceni a zmínění prodejci obvykle nereagují ani za normálního stavu, takže bombardovat, nic jiného nezbývá..

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den,
    mám rezervaci letenek do Říma na 16. května u Ryanair. Přišel mi mail, že si můžu let přesunout na jiné datum mimo května a že doplatím jen rozdíl v ceně letenek. Nevím do budoucna kdy budu moct letět. Mám šanci na vrácení peněz když let nebyl zrušen?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano jakmile bude let zrušen přijde další email s odkazem na refund, ten bude trvat určitě min 30-60 dní.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den Honzo, ráda bych se s Vámi poradila. Máme letenky od Smatrwings koupene přes pelikan.cz do Petrohradu. Let tam i zpet zrušen (byl teď přes velikonoce). Žádala jsem Pelikana i Smartwings o vraceni peněz vzhledem k tomu, že posun není možný (jsem teď ve 27 týdnu těhotenství a za několik týdnů mě již na palubu nepustí) a o voucher zájem nemáme vzhledem k tomu, že nebudeme schopni někam vyjet během 1 roku kvuli diteti. Jaké jsou možnosti? Myslela jsem, že je reálný nárok žádat plné vrácení peněz, ale nemůžu najít oporu v nějakém dokumentu (je to někde usneseno – zákon ČR či EU?)

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně to chodí tak že aerolinky odmítnou vyplatit peníze Pelikánovi a tomu nezbyde nic jiného než odmítnou peníze vyplatit vám. Jakmile bude nějaký závazný rámec pro aerolinky, na kterém by se snad v EU mělo pracovat tak bude vše jasnější….

  • Andrea napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych vás poprosit o pomoc radu s vrácením peněz za zrušený let. Zakoupila jsem si BOHUŽEL 3 letenky přes srovnávač OPODO – KAT-BARCELONA (wizzair), BARCELONA – BERGAMO (ryanair), BERGAMO – KAT (ryanair). dneska večer mi přišla SMS přímo od Ryanairu, že můj let byl zrušen a mám si zkontrolovat mail – bohužel na mailu jsem nic neměla, tak jsem šla do appky, kde jsem zjistila, že lety jsou zrušeny. To stejné jsem udělala s wizzairem, kde jsou letenky zrušeny, ale bohužel nejde vrátit peníze napřímo, ale musí mým jménem zažádat agentura, tedy OPODO. Mohla bych poprosit jak můžu peníze získat zpět (i alespoň částečně?), protože od OPODA žádný mail, ani ve spamu nemám a nevím na koho se mohu obrátit. Předem děkuji za jakoukoli radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v tomhle případě je potřeba jednat opravdu přímo přes opodo. Ryanair pokud ty peníze vrátí, tak je pošle na účet Opoda…

  • Ondřej napsal(a):

    Dobrý den,

    chtěl bych se Vás zeptat, jestli byste mě nedokázal odkázat na místo/vyhledávač, kde bych mohl zjistit vývoj ceny letenky u konkrétního spoje s konkrétní společností. Jde mi o let z Lisabonu do Prahy se společností TAP Portugal. Musel jsem odletět nečekaně díky koronavirové pandemii 16.3.2020 ranním spojem, takže bookování na poslední chvíli. Cena byla v tu chvíli díky všem okolnostem daleko větší, než bývá normálně, ale potřeboval bych mít nějaké podložené data pro případné refundace za nečekané náklady během mého studijního výjezdu. Děkuji, O.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel mě nic exaktního, co by šlo použít, než nějaká modelový příklad nenapadá…

  • Zdena napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu / vysvětlení: letenka zakoupena přes agenta OPODO, přepravce ČSA. Let zrušen. Požadovala jsem refundaci u OPODO, dále oslovila ČSA, poté Edreams jako „nadřízenou“ organizaci OPODO. Nato reagovaly ČSA, že Edreams nabízí buď rebooking nebo voucher s platností 1 rok. Vzhledem k aktuální situaci se obě varianty jeví sice jako absurdní, přesto – jaké jsou obvyklé podmínky takového voucheru, resp. kdo je jeho výstavcem a garantem – agent ( kterému bylo zaplaceno klientem / mnou ) nebo přepravce ( kterému za dotyčnou letenku platil agent ). Případně – jsou podmínky voucheru nějak definovány např. IATA? Díky předem za info!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne vouchery nejsou nijak upraveny, ty si upravuje sama letecká společnost a sám prodejce… Takže tam se není moc na co odvolávat…

  • Ondra napsal(a):

    Dobrý den. Rád bych se zeptal ohledně zakoupených zpátečních letenek u společnosti Ryanair (Laudamotion) s odletem 30. května z Vídně na Skiathos. Protože se jedná o obchodní cestu, tak jsme je kupovali značně v předstihu, kdy ještě nikdo netušil co nastane. Jaká je reálná šance, že tento let se neuskuteční a bude nabídnuta refundace (nebo máme čekat do odletu)? Také jsem se chtěl zeptat na možnost stornovat letenku – Ryanair tuto možnost nikde na svých stránkách nenabízí (dle zaměstnavatele je storno řešení řešit v rámci proplacení letenek ze služební cesty…) a vzhledem k přetížení jejich stránek/linky se nedá ani komunikovat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, storno u Ryanair nejde, takže počkat až přijde meail (pokud se to do té doby nerozlítá) a požádat o refund.

  • Nina napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    prosím o radu. Máme koupené letenky Praha – Paříž – Anananarivo zpáteční 16.4-5.5. od společnosti KLM. Cesta tam je již zrušena, zpáteční ještě ne. Vím, že máme nárok na změnu data letu nebo voucher, o to ale zájem nemáme. Rádi bychom dostali peníze zpět. Bude to možné? Jak máme v tomto případě postupovat? Děkuji za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obrátit se přímo na call centrum KLM, zatím přistupovali k výplatě celkem ok.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý večer, dala jsem se do vyplňování Compensation Claim Form pro vrácení peněz za „zrušený let“ (chápu dobře že tímto nechci voucher, ale vrátit peníze za zrušený let?) a zdá se mi , že pokud by se zadařilo zkontaktovat správná místa vyplněním tohoto formuláře, vlastně bych žádala o zatím zrušený let pouze DO Londýna, protože v emailu od Easy jet můj zpáteční let zatím není označen jako CANCELLED. Prosím mám vyplnit Compensation Claim Form i tak? Rozumí se tím že žádám o vrácení celkové částky za let tam i zpět? Nebo mám počkat až dostanu i polopatické oznámení že i let zpět je označen jako zrušený? Moc děkuji, H.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi bych počkal až budou zrušeny oba, pokud už jste to odeslala, tak pak poslat znovu i za zpáteční let.

  • Honza napsal(a):

    Dobrý den,

    mám rezervaci u Ryanair obsahující dva různé lety (tam a zpět) a chtěl bych požádat o radu, respektive zkušenost… Lety byly zrušeny a na úvodní stránce rezervace je odkaz na vrácení peněz, který ale odkazuje v druhém kroku na oficiální refundační formulář. Tento však

    1) tvrdí, po zadání letu, že nebyl zrušen (? je to jen chyba validátoru z důvodu přetížení ?)

    2) nabízí možnost vyplnit kód rezervace (tj. pro oba lety) ale vzápětí doplnění pouze jednoho affected flight, přičemž se současně níže píše o možnosti uplatnit pouze jednu refundaci per booking… (? který let mám vyplnit? nebo postupně oba? byť jsou pod shodnou rezervací?)

    Nebo mám raději zkoušet čekat zda se nevzpamatuje automatický zaklikávací „formulář“ z odkazu hned za informací o zrušení letu, který namísto fungování odkazuje na ten oficiální formulář?

    Děkuji mnohokrát!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, máte určitě rezrevaci na dvou rezervacích, takže rozepsat vždy za každý let. Odkaz v emailu obvykle funguje…

  • Ivana napsal(a):

    Dobrý den,
    prosím o radu. U zakoupených zpátečních letenek Praha – Doha – Langkawi jsme měli přestup v Doha 3 hodiny. Nyní nám udělali změnu na letence a přestup by měl být 9 hodin. Můžeme žádat vrácení peněz, když s touto změnou nesouhlasíme? Děkuji za odpověď. Ivana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano pokud je to o více než 3h tak nárok na vrácení tam je.

  • Katka napsal(a):

    Dobry den, meli jsme 28.3.odletet na costariku pres mytrip.cz ( letenky kupovane vloni v lete), nikdo s nami nekomunikuje, nebere telefony, na maily vetsinou vygenerovana odpoved, nenabizi zadne prebookovani kredity nic. Chteli jsme vse prebookovat na prosinec..,co se da v tuto chvili delat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nezbývá než se snažit s nimi spojit, jiná možnost bohužel aktuálně není.

  • Ivana E. napsal(a):

    Dobrý den,

    mám zrušený let u společnosti Norwegian. Letenku mám zakoupenou základní a mám u ní poznámku: LowFare – Charged upon reservation. Tickets cannot be refunded. Když si otevřu svojí rezervaci, tak mi nabízí tři možnosti: změnit datum, vybrat si body (které platí rok) a nebo zažádat o refundaci. Nevíte, zda mám tedy nárok na refundaci nebo mám raději vzít body? Děkuji za odpověď.
    Ivana E.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano na refundaci je v tomto případě nárok, i když máte tento tarif.

  • Dana napsal(a):

    Dobrý den,
    máme od Ryanair zakoupené dva lety. Jeden v dubnu, který očekávám, že se zruší, ačkoli zatím žádné informace nepřišly, a druhý na konci června. U toho nám Ryanair posílá informace o změně času zpátečního letu a chce toto potvrdit. Osobně si nemyslím, že se bude moci v červnu létat a bojím se změnu potvrdit, aby to pak nebyla překážka k refundaci za zrušený let (jedná se o 5 letenek). Musím změnu času letu nyní potvrdit a mám se toho případně v současné situaci obávat?
    Děkuji, Dana J.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, duben bude určitě zrušet, u toho června pokud je to o více než 3h tak můžete zrušit, jinak tam to právo na zrušení není.

  • Adina napsal(a):

    Dobrý den, chci se s vámi poradit ohledně vrácení peněz za zrušené lety od kiwi (Ryanair). Před týdnem mi zrušili 2 lety a nabízeli mi buď vrácení 10% v kreditech a nebo o mnoho dražší alternativy s vyjádřením do 24 hodin. Vzhledem k tomu, že jsem si nevybrala ale ani jednu variantu, dnes mi přišlo upozornění, že je další varianta. A to že mi dají přihlašovací údaje, které použili při rezervaci u Ryanair a já zažádám o vrácení částky přímo u nich. Tahle alternativa mi přijde jako nejlepší, každopádně se chci zeptat jestli si myslíte, že vůbec můžu jednat přímo s Ryanair, když jsou letenky koupené přes kiwi? A taky zda náhodou tyto peníze už nemá vrácené kiwi a není to opět nějaký podvod.. Děkuju za radu. Adina

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně trvá vyplacení u Ryanairu cca měsíc, takže ideálně požádat Ryanair o vrácení, ale předtím dotaz na kiwi jak vám peníze vyplatí, protože je pošlou na kartu kiwi.

  • Michaela napsal(a):

    Dobrý den,

    máme zakoupené letenky do Londýna na konec května. Vzhledem k situaci ve světe nemůžeme odletět a i kdyby se situace zlepšila, odletět do této země nechceme. Zřejmě nedojde ani k otevření hranic v tuto dobu. Jak máme postupovat postupovat v tomto případě cp se týče vrácení peněz na letenky? (EasyJet)

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, počkat, než přijde email s infem o zrušení letu, následně kotaktovat easyjet ideálně přes online chat.

  • Zuzana napsal(a):

    Honzo, mam jeste jeden dotaz prosim. Pres kiwi jsem si koupila letenku . Napsali mi ze mi byl zmenen let, a nabidli alternativy. Co me zarazi je, ze u alternativnich letu pisi , ze jsou mnohem drazsi nez moje rezervace a cena + 9.000 . Tzn . 9.000 navic k Tomu co jsem zaplatila za puvodni let ? Zajimave je, ze na skyscanner maji v nabidce ten samy let cca o 1.000 kkc levnejsi , tzn v cene me puvodni letenky. Take jsem si priplatila tarif standart / 2.000 kc, tzn bych mela mit moznost letenku zmenit sama, a nemam. Proc si tedy za tarif penize strhli a kde jsou?Dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Bohuzel kiwi má svoje podmínky, v kterých se nevyznám ani já, takže jedině pořádne nastudovat a stále je otravvoat…

  • Petr S. napsal(a):

    Dobrý den, mám zakoupené letenky z na 27.3.2020 z Vídně do Moskvy a poté do Denpasaru, Bali a zpět 13.4.2020.
    Letenky jsou zakoupené přes vyhledávač GOTOGATE.COM. Před pár dny mi volali z Aeroflotu, že jsou lety zrušeny, ale refundaci musím řešit přes agentůru přes kterou jsem letenky koupil.
    Psal jsem na gotogate už asi x mailu a x-krát volal. Bohužel bez odezvy.
    Jelikož měl být první let uskutečněn za 2 dny mám docela obavy. Jde o refundaci apod. žádat zpětně? Máte nějakou osobní zkušenost s gotogate?
    Předem děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano jde to i zpětně do 3 měsíců, takže počkat až trochu opadne nával a snažit se na ty gotogate dostat, bohužel je to většinou umění i mimo takovýhle nával.

  • Mirka Hájaková napsal(a):

    Dobrý den,
    měli jsme koupeny letenky na 28.3. do Londýna přes Kiwi.com, letět jsme měli s Ryanairem. Nejdříve nám nabídli pouze 2 neakceptovatelné možnosti vrácení peněz: 1) vrácení 10% z letenky ihned nebo 2) vyžádání refundace při okamžitém zaplacení 20euro Kiwi,com s nejistým výsledkem. Nyní přidali další monžnost – 3) sdělí nám přihlašovací údaje pro naší rezervaci u společnosti Ryanair, abychom si mohli sami uplatňovat vrácení peněz + navíc nám Kiwi.com zaplatí 20euro za nepříjemnosti tímto způsobené, ale tím beru na sebe riziko, že budu spravovat svou rezervaci na webových stránkách dopravce, a Kiwi.com již nebude moci tuto rezervaci podporovat a nebudu mít nárok na vrácení peněz na Kiwi.com. Pokud budu mít tyto přihlašovací údaje od Kiwi.com, vrátí poté Ryanaier peníze za leteny přímo mě? Je to tak možné? Nebo je to jen další nekalá možnost od společnosti Kiwi. com?
    děkuji Mirka Hájková

    • Honza napsal(a):

      No, Ryanair automaticky vrací peníze na kartu kiwi, takže tam si pohlídat, aby bylo v podmínkách, že to pak přepošlou vám a jinak to vidím jak nejlepší variantu.

  • Ivana napsal(a):

    Dobrý den,
    mám koupené letenky na 15.4.2020 z Prahy do Los Angeles u společností ČSA a Norwegian. Oba lety mám zrušené od leteckých společností. Letenky jsou koupeny v nejzákladnější verzi. Mám nárok na refundaci? ČSA mi nabízí jen vrácení nevyužitých letištních poplatků. Norwegian nabízí cashpoints nebo refundaci, ale nedaří se mi dohledat podmínky. Nevíte, co je výhodnější? Ivana.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to máte koupené u každé aerolinky zvlášť tak každou zvlášť požádat o refund, refund se na stránkách ČSA žádá formulářem, aktuálně odpovídají do cca dvou týdnů, takže je potřeba čekat, poslední dva lety my ale refundovali bez problémů.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *