Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Radek napsal(a):

    Dobrý den,
    Mám zaplacené letenky u Ryanair na začátek července do Španělska. Vím že musím čekat, jestli let zruší nebo ne. Mám ale provést „check-in* nebo ne? Případně pokud ho nemám potvrzený mám i jiné možnosti na zrušení?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, checkin na rušení letenek nemá žádný vliv, lze ho udělat i 4h před odletem, takže zatím počkat.

  • Iveta napsal(a):

    Ještě doplnění k předešlému dotazu – termín letu je červenec. Děkuji,

    • Honza napsal(a):

      A přečetl jsem si to pozdě, tam ideálně sledovat jak se to vyvine.

  • Iveta napsal(a):

    Ahoj Honzo, máme koupené letenky od Ryanairu z Berlina do Lamezie. Lety v aktuální nabídce nevidím, ale v rezervaci zatím žádné informace nejsou. Koupili jsme si místenky a je tam uvedeno, že check-in by měl být otevřen již 18.5. Kdy zjistíme, jak to s letem dopadne? Předem moc děkuji, Iveta

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud je do konce června tak bude let s největší pravděpodobností teprve zrušen, pokud od července dál tak je tam šance že už se bude létat.

  • Eva napsal(a):

    Dobrý den měla jsem letět v květnu do Říma let byl zrušen, přišel mi mail s možností refundace, tak jsem zažádala Ryanair. Včera mi poslali další mail, že mám dvě možnosti opět potvrdit refundaci nebo vybrat voucher. Je mou povinností znovu něco potvrzovat?Samozřejmě upozorňuji na situaci, že vrácení bude za mnohem delší dobu což v předchozím mailu nebylo.
    Diky za info

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nemáte povinnost to znova potvrzovat, ale když to porvzdíte tak se nic moc nestane, stejně zůstane vystavený voucher a taky platný do té doby než budou vyplácet.

  • Jiřina Nechvílová napsal(a):

    Ahoj Honzo.
    Prosím o pomoc. Mám zakoupené letenky na Maltu od Air Malta, ale přes společnost MyTrip. Letecká společnost se mnou teď nechce jednat, prý se mám obrátit na zprostředkovatele. MyTrip zase tvrdí, že Air Malta je povinna mi pomoci a jednat se mnou přímo i když jsou letenky zakoupené přes zprostředkovatele a odkazuje na Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004.
    Prosím, kdo má pravdu?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pravdu má Air Malta, určitě musí jednat MyTrip jako zprostředkovatel, pokud třeba dojde ke vrácení peněz tak vždy přijdou Mytripu…

  • Zuzana napsal(a):

    Ahoj Honzo, prosim o radu. Měli jsme koupené letenky s Norwegian. Prisla nam informace, ze jeden let byl zruseny a muzem tim padem let bud zmenit cely na jindy, nebo si nechat vratit penize. Zvolili jsme vraceni penez. Po mesici prisel dalsi email, ze nam nabizi 20% kdyz si misto toho vemem cash points, to jsme odmitli. Momentalne mam tedy cislo money refund inqiry a cekam, uz dva mesice. Dnes jsem jim psala a napsali mi, ze maji hodne workload a nedokazou mi rict zadne datum.
    Muzu se zeptat, jestli je nejaka zakonna lhuta pro vraceni penez? Muzem proto neco udelat? Cetla jsem, ze jsou povinni penize vratit do 7 dnu.
    Dekuji, Zuzana

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano je tam lhůta, ale ted ji prakticky nikdo nedodržuje, takže nezbývá než čekat, norwegian dostaly půjčku takže krachnout by jen tak neměly a snad začnou brzo vyplácet…

  • Jana napsal(a):

    Ahoj, viděla jsem Vámi vytvořenou mapu, do jakých zemí se smí a do jakých ne (je to moc hezký nápad). Konkrétně mě zajímá Mallorca začátkem července a Barcelona koncem července (na oba termíny mám letenky – Mallorca z Mnichova, Barcelona z Prahy), je mi jasné, že informaci, zda se tam budu moct podívat teď asi nezjistím, ale chtěla jsem se zeptat, na jaké stránce mohu sledovat vývoj událostí? (respektive z jaké stránky se čerpalo pro zanesení informací do mapy?) Moc děkuji! 🙂

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den,
    mám letenky na 14.6. z Turkish airlines do Cancunu. Turkish mají začít létat 28.5., mají vypsané země do kterých začnou v létat, bohužel Mexiko mezi nimi ale není. Letenky na červen jsou ovšem stále v nabídce jak u Turkish tak u jiných prodejců. Myslíte že mají v plánu letět když prodávají letenky na červen?Když ne kdy se dozvím že let je zrušen.
    Díky Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, spousta aerolinek nechává v letovém řádu zatím lety zveřejněné. Pokud vám let zruší tak obvykle alespoň 14 dní před odletem přijde email.

  • Lenka a Alzbeta napsal(a):

    Zdravim Kamaradka sesticka zkousi letenky od Qatar za odmenu zdravotnikum Nejde to dokoncit “ submit “ V cem by mohl byt problem ? Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Možná přetížený server? Bohužel ani nemám nikoho z okolí, abych to vyzkoušel.

  • Milan napsal(a):

    Ahoj,chtěl bych koupit letenky od myholidays.com,dá se jim věřit?Díky

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ne, nekupovat, určitě jdou koupit za stejnou cenu i na mnohem důvěryhodnějších webech.

  • Milan napsal(a):

    ahoj, v lednu jsem si koupil od smartwings letenky na tenerife a zpet od 31.7 – 7.8. jak to bude probíhat když let bude zrušen??

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud let zruší tak aktuálně nabízí vouchery s roční platností. Obecně ale tam šance v srpnu na Kanáry stále je.

  • Radka Stejskalová napsal(a):

    Dobrý den Honzo,

    máme letenky od Ryanair 13.7. do Alicante 23.7. zpět do Pardubic….let 13.7.2020 zrušen není, ale 23.7. zpět momentálně v nabídce není, předpokládám, že bude zrušen. Nyní je uvedeno, že lety v červenci budou jen 1x týdně. Jak je to s vrácením peněz v případě, že let tam zrušen není, ale let zpět ano. Děkuji za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to koupeno na jedné rezervaci a opravdu tu druhou rotaci zruší tak tam je stejný nárok jako by byly zrušeny lety oba.

  • Bára napsal(a):

    Dobrý den,
    Kupovala jsem letenky pres ryanair do Italie na datum 12.7.2020. Je nejaka moznost, ze dostanu penize zpet nebo alespon nejaky voucher? Pripadne prosim o radu. Mnohokrat dekuji. Bára

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží, jak se budou rušit lety, je potřeba počkat jestli bude ten váš let opravdu zrušen, pokud ne tak bohužel nárok nebude.

  • Michal napsal(a):

    Jak jste ziskaly voucher od ryanair? Ja tam tez kupoval letenky, ale voucheru se asi nedockam.

    • Honza napsal(a):

      Nejdříve je potřeba počkat na zrušení letu, kdy přijde email od Ryanair, v něm najdete odkaz na žádost o refund, ten vyplnit a následně přijde email s voucherem, čekací doby jsou v týdnech.

  • Naty napsal(a):

    Dobrý deň Honzo,
    chcela by som sa opýtať, či nemáte praktickú skúsenosť s uplatnením voucheru od ČSA? Ide o to, že v dokumente, ktorý zaslali, nie je zrejmá platnosť voucheru (spomína sa 1 rok – ale nie je jasné, či od dátumu vystavenia voucheru) a rovnako mi nie je jasný kód, ktorým hodnotu voucheru možem pri online bookingu uplatniť – keď napr. vložím číslo dokumentu (začína sa na 064) do poľa „Promo kód“ pri vyhľadávaní letu na webe ČSA, tak sa mi v ďalšom kroku pri vyhľadaných letoch zobrazuje jedine ich plná cena, tj. voucher mi systém vobec neuplatňuje – zrejme robím niekde chybu..
    Ďakujem za odpoveď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, řekl byhc že to ještě nemají úplně dodělané, takže zatím počkat, zatím vím že to jde uplatnit přes telefon.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    chtěla bych se zeptat, když mám k dispozici 2 vouchery od Ryanair za zrušené lety a ted v červnu asi dostanu další voucher za zrušený let do Barcelony, tak jestli mohu použít na nákup letenek více voucherů najednou, například, když koupím nové letenky za 10 tisic a mam 4 vouchery ve stejné hodnotě, zda jimi mohu letenky zaplatit, nebo platí 1 voucher=jedna rezervace a platba?

    Děkuji Lucie

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, měly by jít kombinovat ale jsou vždy vystavené na jméno a to jméno musí být jeden z cestujících. Očekával bych ale že to půjde případně po komunikaci přes online chat používat i volněji, určitě to bude pro Ryanair výhodnější než pak vyplácet…

  • Adam napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    chci se zeptat, jestli je v pořádku, že Letuška si nově zavede refundační poplatek ve výši 245 Kč? Chápu tuto situaci, avšak taková změna tarifních podmínek je docela podpásovka. Zvláště když už tato společnost si účtuje servisní poplatek za vystavení letenky 490 Kč / osoba. Obdobně by mohly postupovat cestovní kanceláře, které by při refundaci si nově zařadily nový poplatek.
    Současně mě zaráží, že Letuška již požádala leteckou společnost o refundaci a naše rezervace u letecké společnosti již neexistuje, tudíž refundace byla vyřízena. Letecká společnost v současné době deklaruje, že refundaci zasílá bance nejpozději do 7 dní. Společnost Letuška však splatnost vratky nastavila na 3 měsíce, tudíž si ještě tímto vytváří prostor pro manipulaci s vratkou zákazníků dle její finanční situace.
    Poslední věcí je způsob jednání zástupců Letušky. Třeba někdo má pozitivní zkušenosti, já nikoliv. Připadám si spíše jako škodná než jako člověk, který chce v rámci smluvního vztahu vyřešit refundaci.

    Díky za odpověď, resp. názor.

  • novakovakate@seznam.cz napsal(a):

    Snažím se koupit letenky od pelikána na Kubu, ukazuje mi to velmi lichotivou cenu, ale při snaze zaplatit mne to nepustí, je jasné, že mají někde chybu, ale jsou povinni mi za tuto cenu letenku proda, kdyz mne pusti az k platbe? Nabídku jsem si ofotila.

    • Honza napsal(a):

      Pokud neprojde platba a není potvrzeno tak ta nabídka závazná není, asi to bude chybka.

  • Hala napsal(a):

    Jaká je šance na obnovení přímých letů z Ruska do Prahy v období kolem 24-26.5.?

    • Honza napsal(a):

      Podle aktuálních informací téměř nulová..

  • Jirka napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    prosím o radu. Od listopadu 2019 máme 2 zpáteční letenky do New Yorku (jedná se o 2 lety: Praha-Frankfurt a Frankfurt-New York) se Singapore Airlines zakoupené přes Studentagency na termín 7.8.2020 – 17.8.2020. Už teď ale víme, že jet do New Yorku tenhle rok nechceme a chceme buď zpět peníze a nebo v druhém případě prebookování na příští rok. Myslíš, že je to reálné? Studentagency po kontaktování nabádá, že máme čekat 14 dní před odletem a nebo sledovat, zda nebude let zrušen (let je stále aktivní). Storno je prý dle podmínek zakoupené letenky. Odpověď na konkrétní částku, kolik bych dostal zpět v případě storna jsem nedostal. Česká pobočka Singapore airlines tvrdí, že máme čekat, že přebookování se týká tuším jen letů uskutečněných do 30.6. a že se podmínky možná prodlouží, možná ne. Storno aplikované teď by prý bylo téměř 100%. Myslíš, že je nějaká šance, když nechceme letět, dostat něco zpět? A co máme dělat, opravdu jen čekat?
    Díky moc za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano je to pravda co říkají, nezbývá než čekat, pokud se sitauce rozvolní a nebude zákaz a vy nebudete chtít cestovat tak bohužel nic jiného než klasické storno, které bude drahé nepůjde. Pokud alespoň změní třeba čas odletu tak je šance na rebook a to mohou dělat do 14 dní před odletem.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *