Skupiny létají s Honzou

Ryanair – rušení letů

19.9.2017 7:59 227 komentářů

Hysterie kolem rušení letů Ryanair, která poslední dny nabírá na obrátkách je vcelku zbytečná.
 

Aerolinka už totiž zveřejnila lety, které hodlá v následujících dnech zrušit. Obvykle se jedná o lety, kde je k dispozici alternativa.
Ačkoliv se jedná o silně nesympatický krok ze strany aerolinky, která nezvládla pokrýt svůj letní letový řád a piloti by tak překročili maximální povolené letové časy, žádné zásadní rušení se nekoná.
Pro následující týden najdeme v seznamu zrušených letů 2 lety z Brna do Londýna, v dalších týdnech až do konce října se pak jedná o úterní let z Prahy do Londýna (k dispozici je ještě další rotace v ten samý den). Z Bratislavy se pak ruší jeden let do Berlína a následně 1 pondělní rotace do Londýna, kde je rovněž k dispozici alternativa.
 
Kompletní seznam zrušených letů najdete zde

Zrušení letu a co dělat

Shodou okolností mi během cesty po Polsku tento víkend Ryanair také zrušil jeden z letů. Takhle vypadá email, který Vás informuje o zrušení letu:
 

Pokud Vám podobný email přijde rovněž, stačí se přihlásit do účtu Ryanair, najet na danou rezervaci a zarezervovat si buď náhradní let nebo požádat o vrácení finančních prostředků.
Pokud Vám byl zrušen let, který odlétá v následujících 14 dnech, máte rovněž nárok na kompenzaci. Vzhledem k tomu, že se jedná většinou o lety do 1 500 km, je tato kompenzace stanovena na 250 € a můžete o ni jednoduše zažádat zde. Na kompenzaci nemá žádný vliv jestli si let přerezervujete nebo si necháte vrátit finanční prostředky.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Dan napsal(a):

    Dobrý den, sestře zrušil Ryanair let ze Stanstedu do Ostravy v neděli kvůli počasí. Narychlo jsem ji zajistil jízdenku na bus. Mám nárok na proplacení jízdenky z letiště do Londýna a pak do Prahy+zakoupené jídlo. Na letišti bylo tolik lidí, že žádné vouchery nedostali a musela si vše zaplatit. Nebýt koupené jízdenky, trčela by tam ještě dnes. Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nárok na náhradní cestu má, jestli projde jízdenka autobusem si jistý nejsem… Mě třeba náklady na zrušený let z Gdaňsku přes Varšavu do Wroclawi prošla u Ryanair jízdenka na vlak do Wroclawi, ale byla to chyba na jejich straně…

  • Michal napsal(a):

    Dobrý den,

    také nám byly zrušeny lety od Ryanairu, žádal jsem o vrácení peněz. Peníze dorazily za oba lety, ovšem vrácené peníze byly o 4,5% nižší (kurz eura byl cca 26,7, vráceno bylo s kurzem 26,6 – takže rozdíl by byl pár korun/haléřů)

    Byly v tom strženy nějaké poplatky, které jsou nevratné? Například na online platbu kartou nebo podobně? Je mi jen divné, že po eurové stránce je vše stejné.

    Děkuji za objasnění

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, žádné poplatky by v tom být neměly…

  • Vítek napsal(a):

    Dobrý den,
    Zrušili mi let Standsted-Lisabon, bohužel jsem alternativu nenašel a požádal o vrácení peněz. Na kompenzaci nárok nemám, je to déle než 14 dní. Bohužel mám i letenky od Ryanairu Praha-Standsted, které navazovali na zrušený let. Nevíte jestli mám nárok na náhradu, nebo co s nimi, protože je jinak nechám propadnout. Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Nechte je propadnout, nárok na vrácení není.

  • Dagmar napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu. Zrušili nám let den před odletem. Protože nebyla nabídka jiná vhodná,vrací nám peníze. Problém je však, že jsme si musely zakoupit od jiné let.společnosti letenky a to dražší na dany den tohoto zrušení. Jinak by nám propadlo zaplacené ubytování a další náklady spojené s tímto cestováním. Prosím jak máme postupovat, máme nárok na vyrovnani rozdílu cen letenek? Děkuji za informaci Kytnerová.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, proplácet jiné letenky Ryanair nebude, nárok na kompenzaci 250 € máte.

  • Veronika napsal(a):

    A kompenzace 250 € plati za jednu letenku nebo za celou jednu rezervaci (2letenky)? Dekuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Za každé sedadlo. Dokonce i za infant který nemá na sedadlo nárok.

  • Dana napsal(a):

    Dobrý den,
    mohl byste poradit, jak je to s navazujícími lety? Zrušený let mohu přebookovat na pozdější v ten samý den (zdarma), ale nestihnu kvůli tomu navazující let. Pokud bych kvůli tomu zůstala v místě přes noc, předpokládám, že mi Ryanair musí proplatit novou letenku na následující den, hotel a taxi z/na letiště. Je to tak?

    • Honza napsal(a):

      Pokud nemáte navazující let koupený přímo u Ryanair, nic vám kompenzovat nemusí…

  • Jirka napsal(a):

    Dobrý den,
    zkoušel jsem vyplnit ten refundační formulář, ale hlásí mi to špatné číslo letu, přestože jsem to zadal určitě dobře. Nemáte prosím nějakou zkušenost s touto chybou? Napadá mě jen, že by to mohlo být protože žádám o kompenzaci dopředu (před datem letu).
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano to je možné, nejste sám, kdo měl tento problém, o kompenzace můžete žádat až 3 roky zpětně, takže není kam spěchat…

    • Verca napsal(a):

      Ja mám úplně ten samy problem, bohužel potrebuju let zrušit z důvodu vazne nemoci, ale porad mi to hlasi chybný kód, i kdyz ho zadavam správně. Kontaktní formulář nefunguje a u live chatu mi to porad píše, ze agenti jsou busy. Call centrum mi taky nefunguje, vubec nevím, jak jinak je mám kontaktovat 🙁

    • Petra napsal(a):

      Dobrý den, hlásím úplně stejný problém. Už se to někomu podařilo cracknout, v čem je problém? Díky

    • Verca napsal(a):

      Ahoj Petro,

      Mne se to nakonec dneska podarilo submitnout, takze mozna proste pockat a zkouset to 🙁 Asi maji nejakou chybu v tom formulari.

  • Aneta napsal(a):

    Dobrý den, když žádám o kompenzaci, tak stačí zaškrtnout, že chci vrátit peníze plus vyplnit formulář ve vašem odkazu? Musím to pro každou osobu vyplnit zvlášt nebo se pak proklikam k tomu, že pro všechny cestující v rezervaci? Jsem z toho zmatená, děkuji za odpověď. ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí jednou za všechny.

  • Maros napsal(a):

    Dobry den, co kdyz zrusi let, ktery odleta za delsi dobu nez 14 dnu ? Je zde take narok na kompenzaci ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na kompenzaci nárok není.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *