Skupiny létají s Honzou

Ryanair – rušení letů

19.9.2017 7:59 227 komentářů

Hysterie kolem rušení letů Ryanair, která poslední dny nabírá na obrátkách je vcelku zbytečná.
 

Aerolinka už totiž zveřejnila lety, které hodlá v následujících dnech zrušit. Obvykle se jedná o lety, kde je k dispozici alternativa.
Ačkoliv se jedná o silně nesympatický krok ze strany aerolinky, která nezvládla pokrýt svůj letní letový řád a piloti by tak překročili maximální povolené letové časy, žádné zásadní rušení se nekoná.
Pro následující týden najdeme v seznamu zrušených letů 2 lety z Brna do Londýna, v dalších týdnech až do konce října se pak jedná o úterní let z Prahy do Londýna (k dispozici je ještě další rotace v ten samý den). Z Bratislavy se pak ruší jeden let do Berlína a následně 1 pondělní rotace do Londýna, kde je rovněž k dispozici alternativa.
 
Kompletní seznam zrušených letů najdete zde

Zrušení letu a co dělat

Shodou okolností mi během cesty po Polsku tento víkend Ryanair také zrušil jeden z letů. Takhle vypadá email, který Vás informuje o zrušení letu:
 

Pokud Vám podobný email přijde rovněž, stačí se přihlásit do účtu Ryanair, najet na danou rezervaci a zarezervovat si buď náhradní let nebo požádat o vrácení finančních prostředků.
Pokud Vám byl zrušen let, který odlétá v následujících 14 dnech, máte rovněž nárok na kompenzaci. Vzhledem k tomu, že se jedná většinou o lety do 1 500 km, je tato kompenzace stanovena na 250 € a můžete o ni jednoduše zažádat zde. Na kompenzaci nemá žádný vliv jestli si let přerezervujete nebo si necháte vrátit finanční prostředky.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Ondra napsal(a):

    Tak bohužel nenastal žádný posun. V Live-chatu vůbec netušili, co po nich chci. Teď koukám v žádosti o refund toho cestovního pojištění, že tam píšou, že to lze zrušit max 14 dní od rezervace letenky. Takže když zrušili let, tak už jsme neměli nárok na vrácení.. Takže se asi můžu s tisícovkou rozloučit a prohlásit, že jsme ji s přítelkyní vyhodili oknem..

    • Honza napsal(a):

      To je škoda :/

  • Ondra napsal(a):

    Dobrý den,
    Ryanair mi s přítelkyní zrušil let do Londýna a při žádosti o refundaci jsem narazil na problém. Nejdříve v emailu tvrdili, že vrátí celou vyplacenou částku, ale poté nám strhli částku přesahující 1000 Kč za jejich cestovní pojištění se slovy „Stále můžete vznést pojistný nárok, proto se nyní pojištění nevrací“.
    Myslíte si, že z Ryanairu lze dostat i peníze za toto cestovní pojištění?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u toho pojištění to bude asi složitější, tam bych se spíše obrátil na toho pojistitele… záleží také co všechno ta pojistka kryje..

  • Jana Fojtlová napsal(a):

    Dobrý den,
    5.4.2019 mi přišel e-mail o zrušení zpátečního letu z Pardubic do Londýna STN, kam jme měli letět 4.7. a zpět 9.7.2019. Provedla jsem dle instrukcí změnu letiště (z Pardubic na Prahu). Při provádění změny mi naskakovaly poplatky, ale zároveň i upozornění, že po dokončení změny bude vše zdarma. Najednou jsem zjistila, že mi Ryanair strhl peníze z účtu… asi za provedenou změnu. Telefon na tuto společnost asi neexistuje a chat mě odkazuje na formulář pro refundaci a ten mi hlásí, že let nebyl zrušen ani odložen… stále dokola. Už si nevím rady.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, kontaktovat ideálně přes online chat, tam komunikace probíhá celkem bez problémů, jinak zřejmě se tam přidal nějaký příplatek, který nebyl v ceně základní letenky.

  • Sergio napsal(a):

    Dobry den,
    Ryanair nam zmenil jenom cas odletu o vic nez 3 hodiny 16 dny pred planovanim odletem. V e-mailu je moznost pozadat o vraceni penez. Jestli pozadam o refundaci kompletni rezervace (vc. zpatecniho letu), dostaneme celkovou castku nebo jenom za ten zmeneny let? Na live chatu mi to neumeji rict.

    Dekuji za odpoved,

    • Honza napsal(a):

      Pokud máte letenku tam i zpět na jedné rezervaci tak za obě.

  • Zuzana napsal(a):

    Dobrý den,
    Ryanair nám dnes změnil čas zpátečního letu o více jak 3 hodiny (MAD-BTS), letíme v dubnu. V e-mailu je možnost požádat o vrácení peněz za změněný let. Když žádost vyplním, zůstanou naše letenky na zpáteční let platné? Nějak mi není jasný rozdíl mezi kompenzací za zpožděný let a náhradou za zrušený let. Moc děkuji!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne pokud dáte vyplatit peníze, lety budou zrušeny. Změna proběhla více jak 14 dní před odletem, nárok na kompenzaci tak není.

  • Katka napsal(a):

    Dobrý den,
    před chvílí nám zrušili let z důvodu stávky italských zaměstnanců letiště (We sincerely apologise for the cancellation of your flight FR5001 from Bratislava to Bologna on the 11-01-2019. Your flight has been cancelled due to an Italian Air Traffic Control Strike. These strikes are completely outside of our control.)
    Máme samozřejmě koupenou i letenku zpáteční a zaplaceno ubytování.
    Pokud se rozhodneme let zrušit, máme nárok na kompenzaci ubytování a zpáteční letenky?
    Pokud se rozhodneme letět s Ryanairem ve stejný den z jiného letiště (Vídeň), máme na nárok na tuto cestu? Jak jo udělat?
    Pokud se rozhodneme jet vlakem, je možné proplacení jízdenek (jsou mnohem dražší, než let)?
    Dopisovala jsem si teď od nich s někým na chatu, ale odkázali mne na jejich telefonní operátory.
    Předem velmi děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je nárok na rebooking (i zpáteční, pokud ji máte v jedné rezervaci), případně na změnu termínů. Ubytování ani vlak vám nikdo neuhradí…

  • Anet napsal(a):

    Dobrý den,

    byl nám zrušen let od Ryanairu 31.7.2018 z Prahy do Milána (odletět se mělo v 12:40, v 15:00 jsme na letišti obdrželi informaci, že naše letadlo je stále v Londýně a let je zrušen z operačních důvodů). V té době Ryanair hodně stávkoval. Samozřejmě jsme neměli šanci chytit navazující letadlo z Milána do Cagliari a náklady na dovolenou se začaly navyšovat (viz rušení ubytování, změna rezervace auta v autopůjčovně atd.). Po veškerém zařizování nároků na kompenzaci, po sepsání všech nákladů včetně zkrácení naší dovolené, jsme od nich dnes obdrželi e-mail, že nárok na 250 EUR nemáme nárok kvůli povětrnostním podmínkám a bouřkám, které byly v Londýně. Vzhledem k tomu, že ještě ten den jsme se dívali na počasí v Londýně, kde bylo slunečno :), nevěříme tomu, že se jednalo o problémy s počasím, ale o stávky.

    Mohu se prosím zeptat, zda máte nějaké doporučení, jak nyní postupovat? Nechceme to nechat být. Napadlo mi tento případ postoupit např. stránkám zpozdeno.cz., nebo jim napsat novou stížnost.

    Moc Vám předem děkuji za odpověď.
    Anet

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkusil bych se obrátit na ČR úřad civliního letectví, požádat o stanovisko letiště Stansted a pak na UK letecký úřad. Je to standardní výmluva, kterou zkouší všechny aerolinky.

  • Nikola napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych napsat o úspěšné stížnosti uplatněné 10/10 u RyanAir na zpožděný let. Dnes mi odepsali, kompenzaci 250 euro na osobu nám uznali a do 10 pracovních dnů ji mají poslat na účet

  • Nikola napsal(a):

    Dobrý den, řeším s Ryanair kompenzace za opožděný let (z Brindisi do Berlína, o více jak 4 hodiny, podle mě nárok na 250euro na osobu). Poslala jsem jim 10.10. stížnost, ta byla u nich zaevidovaná (tj. pokud chápu správně, byla i uznaná jako oprávněná), ale dále už nereagují. Když jsem se ptala na jejich chatu, bylo mi řečeno, že mám být trpělivá, že mají problémy se stávkami,a na dotaz, jak mám dlouho čekat, mi bylo řečeno „pár týdnů.“ Napadlo mě obrátit se i na Ústav civilního letectví, máte s tím nějakou zkušenost, má to smysl? Děkuji. Nikola

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, šít do Ryanairu, poslat to tam klidně vícektrát… taky jsem takhle čekal až jednou se to dostalo rovnou k někomu kdo to pošoupl dál a do týdne bylo vyplaceno.

    • Nikola napsal(a):

      Díky, budu je tedy bombardovat každé úterý a čtvrtek, uvidíme :).

    • Nikola napsal(a):

      Tak jsem to zkusila pro jistotu ještě dnes, přes jejich stěžovací formulář, a ono si mě to pamatuje..

  • Titi napsal(a):

    Kde je muj komentar

    • Honza napsal(a):

      Asi na jiné stránce 🙂

  • Pavel napsal(a):

    Dobrý den.
    Dne 18.7.2018 v 20:15 mi byl zrušen let (RYANAIR) z Malagy do Norimberku (vzdálenost cca 1900km). Let byl zrušen cca půl hodiny před plánovaným odletem. Ryanair nám zařídil autobus,který nás odvezl na hotel,kde jsme strávili noc. Náhradní let nám byl přidělen následující den 19.7.2018 v 10:00. Vyžádal jsem si papír o potvrzení zrušení letu,kde jsou zaznamenány i časy původního a následného příletu na letiště do Norimberku. Ryanair nám tedy poskytl přespání na hotelu, ale jídlo jsme si museli hradit sami. Bylo nám řečeno, že nám následně vše proplatí (všechny účtenky mám u sebe).

    1)Chci se tedy zeptat jestli mám nárok na odškodnění 400€ a k tomu proplacení jídla, nebo jenom na částečné odškodnění v hodnotě koupeného jídla.
    2)Kde a jak bych měl o odškodnění zažádat.
    Díky za odpověd.
    Pavel

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží na důvodu zpoždění, pokud to je chyba Ryanair, tak plné odškodné, proplacení jídla, pokud mimo, tak bohužel není nárok na nic.

    • kamil napsal(a):

      Ahoj,stalo se nám ve stejný čas,let zrušili bez náhrady.pravni nárok máš,ale musíš najít způsob jak to dostat z Ryanairu.oni vždy tvrdí že byly ATC restrikce,a to že jsou mimořádné okolností, a že to bylo out of our control :).musíš trvat na doložení důvodu,úřad pro civilní letectví v zemi z které let byl ti měl potvrdit jaký byl důvod. Důkazní břemeno ze šlo o mimořádnou okolnost,leží na Ryanairu.problem je že mají jeden email a jejich strategie je zamítnout a pak nekomunikovat… pozor,někdo se bude ti snažit nakukat,že pokud šlo o stávku zaměstnanců,není nárok. to ale platí pouze v případě,že stávkovali např.na řízení letového provozu,nebo zaměstnanci letiště,tedy 3.strana,u které to Ryanair neovlivní.ale stávka jejich zaměstnanců je věc, které se dá předejít….:),to že nejsou schopni zajistit si palubní personál na svoji běžnou činnost,která je předmětem jejich služby a podnikani,jde na jejich triko a kompenzaci platit musí.zakon je vágní,byly rozsudky evropského soudního dvora ,které upřesňování,co to jsou mimořádné okolnosti..kalamity, vulkán,nepřízeň pocasi. Třeba technická porucha je v rámci kontroly podnikatele a není mimoradnou okolností.

  • Anka napsal(a):

    Dobrý den, Ryanair zrušil let v den odletu. Vyplnila jsem formulář na kompenzaci EU2061, ale dnes jsem dostala vyjádření, že let byl zrušen kůvli „which was caused by adverse weather conditions and subsequent ATC capacity restrictions and was outside of our control.“ A nikdo mi nic nevrátí. Co mám dělat dál? Jak můžu zjisti, kvůli čemu opravu byl ten let zrušen? V emailu o zrušení letu nebyla žádná informace o důvodu zrušení. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, peníze za letenku nebo přebookvání vám musí nabídnout vždy. Pokud byl důvod zrušení ATC nebo počasí, nárok na kompenzace není, jak moc to mohlo ovlivnit který let je ale vždy hodně velká otázka. Jediná možnost v tomhle případě je se obrátit na letecký úřad v Irsku…

  • Andrea Krombholz napsal(a):

    Dobrý den,bohužel jsme nestihli náš let,zpáteční letenku jsme přebukovali a zároveň koupili novou letenku směr Marakeš. Je možné žádat o vrácení peněz? Letíme od společnost Rayner. Děkuji Andrea

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne při nestihnutí letenka propadá a žádný nárok na kompenzaci kupní ceny není.

  • Yvetta napsal(a):

    Dobry den, jak dlouho dopredu rusi Ryanair lety, muze se to stat az tesne pred odletem ?

    • Honza napsal(a):

      Ano, muze, pokud to je ale vina aerolinky, vzdy se muzete tesit na tucne kompenzace ;).

  • Marek napsal(a):

    Dobrý den. Bohužel jsem se o možnosti kompenzace dozvěděl pozdě a letenky jsem vyhodil,mám pouze lístky od zavazadel. Letěli jsme s travel service (letadlo smart eings). Číslo letu vím. Potřebuji letenky pro reklamaci ? Pokud ano dohledam je někde?mám případně použít některou z agentur které se vymáhání odškodného u leteckých společností zabývají?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nepotřebujete, stačí rezervační kód, pokud ho nemáte tak klidně i jména. Pokud se vám s nima nechce hádat tak si zase tolik ty agentury neberou.

  • Maya napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    již dva týdny řeším problém s live-chatem Ryanairu. Jakmile vyplním fo formulář a dám start chat, objeví se mi zpráva, že jeden z jejich operátorů se mi bude věnovat za chvilku a moje čekací doba je 45 min (někdy 90 min nebo 20 min). Tak čekám ať na počítači nebo na mobilu a o 5-10 minut později se mi objeví zpráva „connection lost, please check your internet connection and then try again“. Připojení mám stabilní a ať se snažím připojit na live chat v jakoukoliv dobu (od rána do večera) z počítače či z mobilu, tak tato situace nastane pokaždé. Potřebuji se jich zeptat ohledně kompenzace letu, jež jsem pomocí jejich formuláře podala již více než před měsícem a kromě automatického potvrzení podání žádosti jsem od nich nedostala žádné další informace.
    Let mi byl zrušen 2 hodiny před odletem a s ním i další tři lety aerolinky. Po třech hodinách stání ve frontě ohledně změny letu a stále ne v blízkosti okénka (všechny 4 zrušené lety řešily pouze dvě slečny a nezvládaly to – jeden z cestující byl u okénka 45 minut a když se fronta pohnula o 1 m za hodinu byl to úspěch) jsem se rozhodla zrušit let a koupit si letenku u jiné aerolinie.
    Děkuji předem za jakoukoliv radu ohledně mého problému.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, taky mi to dělá, nejlíp mi to fungovalo přes mobil na mobilním internetu, jakmile se jen krapet to připojení přeruší tak vás to hned vyhodí.

  • Pavel napsal(a):

    Dobrý den. Ryanair mi kvůli stávce zrušil let. Další možný let je za více jak 3 dny. Rozhodl jsem se tedy využít autobusovou dopravu.
    1)Mám si nechat vrávit peníze za letenku a následně požadovat proplacení autobusové jízdenky?
    2) Jak se žádá o proplacení autobusové jízdenky?
    Díky!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud je to stávka Ryanairu 25/26 tak je nárok i na kompenzace (přepokládám, že neohlásili déle jak 14 dní před odletem), mají na to vlastní form, není kam spěchat, na žádost jsou 3 roky… Ale ještě bych zkusil trochu zatlacit pres online chat, aby proplatili i let s jinou spolecnosti.

  • Lucka napsal(a):

    Dobrý den, Honzo. Dnes jsem se dozvěděla, že byl zrušen navazující let s Ryanairem na další čtvrtek (26/7). Letenka byla navazující – ve čtvrtek v 6:15 Praha-Brusel (ryanair) a potom navazující Brusel-Toulouse v 11:20 (ryanair). První let z Prahy zrušený není, až ten druhý. Postupovala jsem podle odkazů v mém profilu a na 26/7 mi to nenabídlo z Bruselu do Toulouse žádný náhradní let. Můj dotaz je:
    a/ pokud bude let z Bruselu do Toulouse až následující den, proplatí mi ryanair dopravu do Bruselu a ubytování? b/ je i v tomto případě nárok na kompenzaci? c/ pokud je let na 27/8 dražší (což je, asi o 120 eur), budou po mě chtít rozdíl? d/ můžu požadovat od Ryanair úplně jiný let z Prahy do Toulouse než je ten přes Brusel, i když už mám na let Praha-Brusel boarding pass?
    MOc děkuji za radu, stalo se mi to poprvé a chat je momentálně přetížený..

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den,
      a) Ryanair celkem nezajímá, že máte letenku z Prahy do Bruselu proto je to pro něj jen čistě letenka z Bruselu do Charleroi
      b) zálěží na důvodu zrušení, to bude tuším kvůli stávce zaměstnanců Ryanair, v tom případě nárok na kompenzace je
      c) ne
      d) letenky jste předpokládám koupila zvlášť, pro Ryanair je to tak jiná smlouva v případě PRG-CRL a CRL-TLS, první let ho tak nezajímá… Můžete je zkusit třeba o přesun na 27.6. z Berlína do Toulouse… ale tam už to je čistě na Ryanairu jestli vám takovou změnu povolí

    • Lucka napsal(a):

      Děkuju moc za rychlou odpověď a praktické rady. Podařilo se mi mezitím přes chat spojit s někým z Ryanairu a potvrdili to, co píšete (krom té kompenzace, tam byly odpovědi trochu vyhýbav, že záleží jak mojí žádost posoudí). Důvodem je opravdu stávka, žádost si tam zkusím podat. Dohodla jsem se s nimi, že poletím o den později z Bruselu, a že mi zaplatí ubytování a dopravu z letiště v Bruselu. Poradíte mi, jak v tomto postupovat? Mám si sama zarezervovat a uhradit hotel a potom po nich požadovat proplacení a zaplatit dopravu z letiště? Či se musím s nimi dopředu domluvit, napadá mě např., jestli nemají domluvené nějaké své hotely apod. Můžou mi proplatit i jídlo? či poskytují nějaké poukázky? Děkuji ještě jednou.

    • Honza napsal(a):

      Pokud oni sami nenabídli, tak zarezervovat svůj (ve standardní cenové kategorii) a hlavně sbírat účtenky! a pak následně požádat po cestě.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den Honzo, ráda bych uplatnila reklamaci u Ryanair, zrušený let, ale nevím kam. Při použití odkazu v textu mě to nechce pustit dál. Prosím o radu např. email. Děkuju.

    • Honza napsal(a):

      Pokud používáte link:
      https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
      A nejde vám vyplnit váš let, tak byl zřejmě zrušen z jiného důvodu než je nárok na komenzaci, napište Ryanair na online chatu.

  • Vojtěch Sedláček napsal(a):

    Dobrý den,
    náš let byl zrušen asi půl hodiny po plánovaném času odletu. Byl nám nabídnut náhradní způsob dopravy autobusem, takže z hodinového letu se cesta protáhla asi na devět hodin. Máme právo na kompenzaci? Při vyplňování formuláře pro navrácení peněz je vždy systémem oznámeno, že všichni cestující na této rezervaci zrealizovali své lety, tudíž jim nebude možné vrátit peníze.
    Děkuji za odpověď

    Sedláček

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží na důvodu kompenzace, pokud je to ze stranky aerolinky tak ano, pokud počasí tak ne.

    • Vojtěch napsal(a):

      Dobrý den,
      děkuji za odpověď. Z důvodů počasí to nebylo. Poradíte mi prosím na koho, nebo kam se mám obrátit s tímto problémem. Vyplňování formulářů a dotazníků u Ryanair totiž vždy troskotá na tom stejném bodě, který jsem zmiňoval již v předchozím dotazu.

      Děkuji

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *