Skupiny létají s Honzou

Ryanair – rušení letů

19.9.2017 7:59 227 komentářů

Hysterie kolem rušení letů Ryanair, která poslední dny nabírá na obrátkách je vcelku zbytečná.
 

Aerolinka už totiž zveřejnila lety, které hodlá v následujících dnech zrušit. Obvykle se jedná o lety, kde je k dispozici alternativa.
Ačkoliv se jedná o silně nesympatický krok ze strany aerolinky, která nezvládla pokrýt svůj letní letový řád a piloti by tak překročili maximální povolené letové časy, žádné zásadní rušení se nekoná.
Pro následující týden najdeme v seznamu zrušených letů 2 lety z Brna do Londýna, v dalších týdnech až do konce října se pak jedná o úterní let z Prahy do Londýna (k dispozici je ještě další rotace v ten samý den). Z Bratislavy se pak ruší jeden let do Berlína a následně 1 pondělní rotace do Londýna, kde je rovněž k dispozici alternativa.
 
Kompletní seznam zrušených letů najdete zde

Zrušení letu a co dělat

Shodou okolností mi během cesty po Polsku tento víkend Ryanair také zrušil jeden z letů. Takhle vypadá email, který Vás informuje o zrušení letu:
 

Pokud Vám podobný email přijde rovněž, stačí se přihlásit do účtu Ryanair, najet na danou rezervaci a zarezervovat si buď náhradní let nebo požádat o vrácení finančních prostředků.
Pokud Vám byl zrušen let, který odlétá v následujících 14 dnech, máte rovněž nárok na kompenzaci. Vzhledem k tomu, že se jedná většinou o lety do 1 500 km, je tato kompenzace stanovena na 250 € a můžete o ni jednoduše zažádat zde. Na kompenzaci nemá žádný vliv jestli si let přerezervujete nebo si necháte vrátit finanční prostředky.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Pavlína napsal(a):

    Dobry vecer, prosim o radu. Mam koupene letenky na konec brezna do Londyna. Je mozne vzhledem k omezení cestování statem dostat penize za letenky za neuskutecneny let zpět? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na základě nařízení vlády není moc reálé vracení peněz, je ale reálné, že by mohly být lety zrušeny a dostanete pak peníze zpět, takže čekat.

  • Petr Polák napsal(a):

    Dobrý večer,
    předem se omlouvám za možná zbytečný dotaz. Dnes mi Ryanair zrušil plánovaný let do Jordánska (tam i zpět), tento let byl původně přebookovaný z letenek do Říma (za změnu jsem samozřejmě zaplatil). Bohužel při refundaci je automatický systém přetížen (není se čemu divit), takže jsem volil vyplnění formuláře (refund application form). Nicméně zde v kolonce „Affected flight number“ lze vyplnit pouze jedno číslo letu, ale předpokládam, že pokud to je return booking, že se do toho automaticky započítává i zpáteční let.
    Bohužel to vždy po vyplnění a odeslání napíše:
    Unfortunately we cannot process your application for one of the following reasons:
    Flight has not been cancelled or delayed > 3 hours

    Moje otázka je: je chyba na mé straně (něco špatně vyplňuji, nechápu..), nebo Ryanair je přetížený/nezprovoznil refundace na tento let?

    Děkuji za přečtení a předem za odpověď. Hezký večer.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude to přetížené. Pokud se přihlásíte do rezervace tak kliknout přímo na rezervaci (občas to blbe a pošle to na úvodní stránku ale pak to vyjde) a tam zaškrtnete vrácení za všechny lety.

  • Petr Grend napsal(a):

    Zdravím. Chtěl bych se zeptat jestli bude Ryanair refundovat letenky do Španělska odlet 13.3.2020 a návrat 21.3.2020 ( let Praha – Barcelona a zpět). Dnes tj 12.3.2020 vláda zakázala cestovat do této oblasti. Stačilo by kdyby poskytli kredit na účtu Ryanair a my bychom to využili jindy. Ale vypadá to že jsem fantasta.

    • Honza napsal(a):

      Samozřejmě záleží jak se k tomu Ryanair postaví, obecně ale povinnost cokoliv vracet nemá, dokud nebude spoj vyloženě zrušen.

  • Filip napsal(a):

    Dobrý den, mám koupené zpáteční letenky do Londýna na začátek Dubna, bohužel přítelkyni v práci zakázali letět z důvodu koronaviru. Chtěl bych se zeptat jestli se letenka dá nějak stornovat. Máme k tomu zaplacené i cestovní pojištění od ryanairu, nevím na co všechno se vztahuje. Předem děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, podmínky toho pojištění neznám, ale 90% pojišťoven má pandemii mimo pojistná rizika.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den, máme koupené letenky u Raynair na čtvrtek z Bratislavy na Maltu a v neděli zpět, z osobních důvodu asi neodletime, je potřeba někde hlasit, že neodletime a jsou nějaké poplatky za neuskutečněný let. Na stranách jsem našla něco o promeskanem letu s poplatkem 100 euro, ale nevím, zda se to týká i toho, že nechceme z vlastní vůle odletět. Zpět nic nechci, jen bych nerada platila něco navíc. Děkuji za info.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne není potřeba nic hlásit, letenka jednoduše propadne.

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den, Ryanair mi zrušil let v dubnu na Ibizu – důvod Covid 19, ale zrušil pouze let tam, nikoliv zpátky. Když požádám o refundaci, vrátí mi i peníze za let zpět?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano ale je potřeba požádat přes online chat, automaticky to ruší jen ten jeden let. Vyházeli ale jen některé rotace, takže pokud chcete letět tak by se to mělo dát přesunout.

  • Rob napsal(a):

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, byl mi zrušen let od Ryanairu. Je tam napsáno že mi vrátí peníze nebo “
    Máte právo změnit trasu do konečné destinace za srovnatelných přepravních podmínek, a to při nejbližší příležitosti nebo další den dle vlastního uvážení a na základě dostupnosti míst“
    Pochopil jsem to tak , že si můžu let posunout na jiný termín a cena zůstane stejná ?
    Což jsem udělal , tvářilo se to že změna proběhla a ráno koukám nic se nezměnilo. Dělám něco špatně nebo na to Ryanair potřebuje vic času než to změní? Děkuji za odpověď Rob P.S. telefonický kontakt Ryanair asi nemá? Díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano mělo by to být bez poplatku. Pokud se změna nepropíše tak tam mají buď chybu nebo to musí jít ještě na schválení, ideálně si počkat chvíli na chatu a zeptat se.

  • Vašek napsal(a):

    Dobrý den, mám koupené letenky u Ryanairu zpáteční do říma v dubnu. Let nebyl zrušen, ale vláda dnes vydala doporučení necestovat do celé Itálie a povinnou karanténu po návratu. Je nějaká šance na vrácení letenek? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne není, doporučením CZ vlády se Ryanair určitě řídit nebude, takže nezbývá než počkat, jeslti se situace zlepší, případně by byla šance že by Ryanair let zrušil kvůli tomu, že se mu nevyplatí letět s poloprázdným letadlem.

  • Jana napsal(a):

    Zdravim, tak mě taky Ryanair zrusil zpáteční letenku Laudy z Barcelony do Vídně. Tam let je, zpět ne – duvod koronavir. Podotýkám, že let tam je 31.3. A zpět měl být 3.4.Kupovala jsem přes pelikána a ti pro mě mají jediné řešení a to refundaci – Lauda v emailu nabízí i prebukovani letenek na jiný termín – proč mi to tedy nenabídne pelikán – jako prodejce?? Poraďte prosím co s tím, já bych do té Barcelony chtěla, klidně bych zpět letěla do Prahy je mi to fuk, mám rezervaci na ubytko, koupene vstupenky, socku..nevladnu moc anglicky, tak jsem si třeba ten email od Laudy přeložila blbě, nevím.. Díky moc za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Pelikán vám dává přístup do rezervace (kód a email), takže se stačí přihlásit na stránky Laudy a tam případně změnu vyřešit…

  • Michaela napsal(a):

    Dobrý den ,
    řeším kompenzaci letenek od Ryanairu z připojištění storna cesty, bohužel kvůli nemoci syna nemůžeme odletět. Pojišťovna po mě chce výši storno poplatků. Dá se sehnat potvrzení od Ryanairu o výši storna, máte zkušenost?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, storno poplatky u Ryanairu jsou 100%, takže stačí předložit potvrzení rezervace + případné podmínky, vzhledem k tomu že je Ryanair z Irska a obecně se tam takovéhle pamflety neřeší tak vám jen tak něco nevystaví.

  • Lenka Fialová napsal(a):

    Dobrý den, zrušili jsme let u Laudaair z důvodu změny letu o více než tři hodiny. Refundace nám byla zaslána, ale rozdíl mezi zaplacenou částkou a vrácenou částkou je víc jak 600 Kč. Nevíte, proč takový rozdíl? Sice se pokouším se jich doptat, ale zdá se, že komunikovat s někým živým je dost nemožné… Díky za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to kurzový rozdíl banky mezi nákupem a prodejem. S tím bohužel nic udělat nejde.

  • Barbora napsal(a):

    Dobrý den,
    5.3.2020 máme odlétat do Milána přes Ryanair, je nějaká možnost letenky stornovat z důvodu zasažení oblasti koronavirem? Momentálně je i vydané doporučení do postižených oblastí necestovat. Moc děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne bohužel žádná možnost není, je to pouze doporučení, navíc doporučení italské vlády uvádí normální stav, takže let proběhne zatím podle plánu.

  • Zdeňka napsal(a):

    Dobrý den, máme zakoupené letenky do Bergama na 1.3.2020, situace s koronavirem není zrovna pro tuto oblast ideální. Myslíte, že je to jen mediálně nafouklá bublina nebo je opravdu tato oblast pro vycestování nebezpečná? Děkuji za info

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy to bude přímo na vašem posouzení. Obecně se nedoporučuje cestovat do zasažených oblastí, jinak bych ale situaci jako tak horkou, jak ji prezentují media neviděl.

  • Petra napsal(a):

    Dobry den, s ohledem na nize uvedenou odpoved k poslednimu dotazu tykajicimu se moznosti zruseni letenek z duvodu rozsireni koronaviru (ze dne 28.1.2020), aktualne se tedy jedna o situaci v Italii, a vydani vyzvy MZV k vyhnuti se cestovani do teto oblasti bych se chtela zeptat na mozny postup ohledne zruseni zakoupenych letenek, resp. vraceni penez. Konkretne jde o lety do Benatek z Prahy (Easyjet, zpet Ryanair). Mnohokrat dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jediná možnost je kontaktovat přímo Ryanair a easyJet, aktuálně nejsou lety zakázané, důvod rušit letenky tak nemají, navíc italské ministerstvo odvolává paniku, na což se budou asi také odvolávat aerolinky….

  • Sarka napsal(a):

    Dobrý den mám dotaz ohledně letenky od Ryaneru. Letenky máme na konec února ale díky situaci která nastala s výskytem koronaviru máme strach odletět. Nevím zda letenky které jsou již týden koupené můžeme stornovat či prebookovat na jindy a jaké jsou poplatky ? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nemůžete, dokud nebude vydáno doporučení MZV do nějaké destinace necestovat. Obecně bych si s koronavirem v Evropě vůbec hlavu nedělal…

    • Zdeňka napsal(a):

      Dobrý den, máme zakoupené letenky do Bergama na 1.3.2020, situace s koronavirem není zrovna pro tuto oblast ideální. Myslíte, že je to jen mediálně nafouklá bublina nebo je opravdu tato oblast pro vycestování nebezpečná? Děkuji za info

  • Michal napsal(a):

    Dobry den, vcera 13.1.2020 nam prisla smska a mail z ryanair o zruseni naseho letu z Pisa do prahy, ktery mel but nasledujici den, tj. 14.1.2020 s cislwm letu FR2415. Jel jsem tedy na letiste jeste ten den abych se poptal co mam tedy zitra delat. Bylo to tedy cca 19 hodin a pani na letisti mi nedokazala pomoc. Nevedela proc let byl zrusen, jen nam poradila, at si prebookujem letenku. To jsem tedy v aplikaci udelal, ale nejblizsi termin byl az 16.1.2020. System hlasil posledni 4 mista a tak jsem si to zdarma zarezervoval a rovnou provedl check-in. No jo? Ale co ted? Mam 2 dny pred sebou, hotel jsem si jiz zarezervoval a tim si i protahl nedobrovolne dovolenou. Jeste naokraj reknu, ze jsem fanda do letani, ale nikde se nemohu docist, jaky byl duvod zruseni. Na strankach ryanairu nic nepisou, na internetu take ne. Urcite budu chtit kompenzaci pres formular. Uctenky/fa si budu uschovavat. Mam se stejne jeste zitra znova vydat na letiste? Musi mi vystavit vibec nejaky papir o zruseni? Vi letiste proc jsou lety ruseny ? Nebo jsem udelal chybu, ze jsem si hotel jiz zarezervoval kdyz jsem si uz prebookovsl letenky? Dekuji predem za odpoved a omlouvam se predem za zaplavu otazek. Dekuji 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, dnes je v Itálii generální stávka, do které se zapojilo i řízení leteového provozu, takže je to zrušeno s největší pravděpodobností z tohoto důvodu a tím pádem vám bohužel nárok na kompenzace nenáleží.

  • Zdeněk napsal(a):

    Dobrý den, Ryanair mi zrušil let z Bratislavy do Říma dva dny před odletem. Volné místo na náhradní let s nimi z Vídně už nebylo. Sám jsem si zajistil let s Eurowings – jejich partnerské aerolinky. Mám nárok na náhradu? Na jakou?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedinou náhradou je cena zrušené letenky, na kompenzace bohužel z důvodu stávky v Itálii není.

  • Nikol napsal(a):

    Dobrý den, dnes den před odletem zpět do Prahy, nám byl zrušen let, konkrétně z Pescary údajně kvůli stávce, nikdo z raynair nám nebyl schopen říci co dělat, když jsme se asi po půl hodiny konečně dovolali přes Všechny Ty roboty, tak nám bylo řečeno, že si to máme vyřídit přes online chat který ale nefunguje nebo je přetížený, žádná náhrada nám nebyla poskytnuta, musíme si Tedy zakoupit nové letenky u společnosti Čsa a musíme letět z Bologni do které to máme 3hodiny,je nějaká šance na nějaké odškodné, jak v tomto případě postupovat? Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel šance není, Ryanair vám může dát náhradní let také z té Bologni a pak to bude bez poplatku, kompenzace bohužel právě z důvodu stávky vymáhat nelze…

  • kamila napsal(a):

    Dobrý den, máme dotaz v úterý 11,6, byl let do Londyna z Ov posunut na 21,10 a měl odlétat 17,20 na jejich stránkách je, od 5 hodin výše, ale! všude se píše, že kompenzace je při 3 hodinách výše, jak to tedy je jsme 3 osoby.

    nebudu už ani zminovat, že nám propadly spoje do ubytování (vlak) a o půlnoci jsme si vzaly uber, který vám nikdo účtenku nedá

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na kompenzace od Ryanair není nárok, bylo to z důvodu popraskání přistávací dráhy na letišti a za to letecká společnost neodpovídá, letiště pak nemají povinnost kompenzovat.

  • Karel napsal(a):

    Dobrý den.

    Ryanair nám zrušil let 5. 7. 2019 z Londýna Stansted do Pardubic. Letenky nám přes Live chat bez problémů přebookoval na nejbližší odlet do ČR, který je ale až následující den 6. 7. 2019 do Prahy. Můj dotaz je zda Ryanair v tomto případě proplatí náklady na ubytování, když jsme nuceni být na letišti o noc navíc.

    Předem děkuji za odpověď,
    s pozdravem Karel

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne neproplatí, oni mají ze zákona povinnost vás 14 dní před odletem informovat, že je let zrušený a vrátit peníze. To že vás přebookují dělají prakticky jen z vlastní vůle a samozřejmě prto, že se jim to vyplatí víc naplnit letadlo než vám vracet peníze, ale není na to žádný právní nárok, takže ani na případnou přidanou noc nebude…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *