Skupiny létají s Honzou

Ryanair – rušení letů

19.9.2017 7:59 233 komentářů

Hysterie kolem rušení letů Ryanair, která poslední dny nabírá na obrátkách je vcelku zbytečná.
 

Aerolinka už totiž zveřejnila lety, které hodlá v následujících dnech zrušit. Obvykle se jedná o lety, kde je k dispozici alternativa.
Ačkoliv se jedná o silně nesympatický krok ze strany aerolinky, která nezvládla pokrýt svůj letní letový řád a piloti by tak překročili maximální povolené letové časy, žádné zásadní rušení se nekoná.
Pro následující týden najdeme v seznamu zrušených letů 2 lety z Brna do Londýna, v dalších týdnech až do konce října se pak jedná o úterní let z Prahy do Londýna (k dispozici je ještě další rotace v ten samý den). Z Bratislavy se pak ruší jeden let do Berlína a následně 1 pondělní rotace do Londýna, kde je rovněž k dispozici alternativa.
 
Kompletní seznam zrušených letů najdete zde

Zrušení letu a co dělat

Shodou okolností mi během cesty po Polsku tento víkend Ryanair také zrušil jeden z letů. Takhle vypadá email, který Vás informuje o zrušení letu:
 

Pokud Vám podobný email přijde rovněž, stačí se přihlásit do účtu Ryanair, najet na danou rezervaci a zarezervovat si buď náhradní let nebo požádat o vrácení finančních prostředků.
Pokud Vám byl zrušen let, který odlétá v následujících 14 dnech, máte rovněž nárok na kompenzaci. Vzhledem k tomu, že se jedná většinou o lety do 1 500 km, je tato kompenzace stanovena na 250 € a můžete o ni jednoduše zažádat zde. Na kompenzaci nemá žádný vliv jestli si let přerezervujete nebo si necháte vrátit finanční prostředky.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Petr napsal(a):

    Dobrý den, pokud Ryanair zrušil let pouze v jednom směru (Norimberk->Tenerife) a samozřejmě nabízí možnost přebookování či vrácení peněz, ale zpáteční let (Tenerife-Norimberk) zrušený zatím není… Chápu to tak, že se jedná pouze o letenku na Tenerife a tudíž pokud nevyberu vhodný termín před, tak zpáteční letenka tak jako tak propadá?
    Díky za odpověď.
    Petr

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to máte na jedné rezervaci tak máte nárok vždy vrátit i zpáteční let.

  • Martina Řezníčkov napsal(a):

    Dobrý den,
    jsme nuceni Ryanair zrušit letenky , již tuto středu, a to z důvodu záplav. Máme nárok na kompenzaci? Jak postupovat, prosím.
    Děkuji za Vaši odpověď. M.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nemáte storno pojištění tak ne. Letenky necháte jednoduše propadnout.

  • Michaela napsal(a):

    Dobrý den,

    chtěla bych se jenom zeptat jak to funguje když Vám Rayinar změní čas odletu bez oznámení, letíme teda až v prosinci a měli jsme letět v 10:00 a náhodou jsem dnes zjistila, že let je posunutý až na 17:00, žádný email jsem nedostala, oni toto mohou dělat bez oznámení ? Je tam nějaká možnost přebookovat třeba let na jiné dřívější časy či dny nebo v tomto případě není co dělat ? Děkuji mockrát

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy od Ryanair chodí email, buď spadl někam do emailu nebo ho ještě neposlali a teprve přijde. Pokud je to přesun o 5 a více hodin, tak máte možnost rebookvat na jakoukoliv jinou letenku od areolinky.

  • Lukáš napsal(a):

    Zdravím, koupil jsem 4 letenky do Benátek přes Ryanair ale zvolil bohužel špatné datum letu. Rezervaci jsem nestihl změnit do 24 hod. a řeším asi třetí den od rezervace. Změna letu by vyšla jednou tolik, jako je cena letenky, je nějaká jiná možnost jak například stornovat let a pořídit letenky nové?
    Děkuji
    L.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel není, letenky tak nechte propadnout a bude potřeba koupit letenky nové.

  • Olga Sochurkova napsal(a):

    dobry den koupila jsem let Ryanair Kiwi, COM Katovic do Londýna chtěla jsem jit na cislo rezervace a tam mi rekli ze nemi zaplatila jsem 8000 memam nic co stim

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkuste to specifikovat, kde vám to řekli?

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den, dnes mi zrušili let z Vídně do Zadaru. Celý výlet je překvapení pro parnera, tudíž těžšá na plánování. Musím kompletně překopat harmonogram, dovolenou v práci, o ubytování přijdu. Odlétat jsme sice měli za necelý měsíc ale nové ubytování mě teď vyjde jednou tolik. Je super, že si můžu vybrat let klidně i dražší a nic nedoplatím. Ale bude mě to stát dost úsilí, nervů a také peněz navíc to vše předělat. A má otázka je, jak často Ryanair ruší lety? Měla jsem pěkný let kdy se odlétá ráno a vrací v noci. Přesně za týden je tam stejný let který bych klidně zabookovala ale jaká je pravděpodovnost, že to opět nezruší a já budu tak kde jsem byla, v pr**li.

    Děkuji
    Anna

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, letenku můžete klidně přebookovat i na let z Prahy, kde se létá až 6x týdně, tak třeba se hodí. Všechny aerolinky čas od času ruší lety, vždy je tak potřeba brát zrušitelné ubytovaní, za těch pár stovek navíc se to vyplatí.

    • Anna napsal(a):

      No vidíte, ja myslela že mužů změnit pouze den a musíš létě ze stejného letiště do stejné destinace. Tak nakonec letíme úplně jinam a za lepším 🙂 děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ano, je to výhoda zrušení letu u Ryanair, ostatní aerolinky to tak nemají.

  • Eva napsal(a):

    Dobrý den, RyanAir nám posunul čas letu, který nám nevyhovuje, chtěli bychom si let bezplatně změnit, ale v zadání nám to hlásí, že je to zpoplatněná služba. Mohu poprosit o radu jak postupovat při změně času letu aby to bylo bezplatné, jak píší? Děkuji Eva

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jak to byl velký posun, pokud to bylo do 3h tak nárok na rebooking není.

  • Vera napsal(a):

    Dobrý den,
    právě jsem pro sebe, manžela a ročního syna koupila letenky na Tenerife s Ryanair a s jejich pojištěním Plus. Ve smlouvě píšou, že zrušení letu z naší strany se refunduje, pokud máme potvrzené onemocnění,které nám znemožňuje cestovat. To je dost široká odpověď.
    Nevíte, zda nám vrátí peníze, pokud let zrušíme např.z důvodu pouhé chřipky (horečka apod.) ??

    Moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obvykle chtějí pojišťovny potvrzení od lékaře, že nedoporučuje s touto chorobou let, což by nemělo být u chřipky problém od doktora získat.

    • Vera napsal(a):

      Super, děkuji za rychlou odpověď 🙂

  • Iveta napsal(a):

    Dobrý den.Koupili jsme si letenky na Rhodos v termínu 21.7.-4.8.2022 od Ryarnaru, peníze jsou stržené,ale bohužel mi nepřišel potvrzovací e-mail.Nejsem si teď jistá teda,zda opravdu neprisel nebo jsem ho omylem nevymazala.A když se přihlásim do účtu Ryarnar,tak mi to píše,že nemám zarezervovane žádné cesty. Jak se mám teď prosím zařídit,co mám dělat?Je nějaký kontakt (mail) na Ryarnar? Děkuji moc za radu.

  • Jaroslav Steklý napsal(a):

    Dobrý den,
    Ryanair mi zrušil let z Prahy do Zadaru 28.4., mám i zpáteční letenku na 3.5., mohu jí bezplatně zrušit nebo to celé přesunout? Ryanair se asi rozhodl, že do Zadaru začne látat až 3.5., což už mi moc nepomůže…
    Děkuji za pomoc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, můžete navíc to můžete bezplatně rebookovat na jakýkoliv jiný let.

  • Lubomir Trejbal napsal(a):

    Dobry den, prisel mi email od Raynair o zruseni letu. Druhy den prisel email o drobnem casovem posunu a pozadavkem na potvrzeni. Potvrdil jsem ale v jejich systemu stale let sviti jako Canceled. Na Ryanair se neda dovolat, neexistuje email, chat je fronta 250 a po par chvilich se ukonci relace. Nevite jak zjsistit pravy stav?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud není let v nabídce tak to bude zrušené, jinak na chat jedině hned ráno, jinak to je na hodiny.

  • Michaela napsal(a):

    Dobrý den, zítra (29. 3.) jsem měla odlétat z Vídně do Lisabonu, ale bohužel mi dnes ráno přišly pozitivní výsledky na COVID. Pojistila jsem se Insurance Plus (zejména kvůli stornu), ale nikde nemůžu dohledat, jak dál postupovat. Případně pokud bych chtěla let posunout, proč se mi nezapočítává zaplacené zavazadlo a chce ho po mně Ryanair zaplatit znovu? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel podmínky pojištění od Ryanairu neznám, ideálně prozkoumat přímo na webu, bude nejspíš potřeba kontaktovat přímo pojišťovnu, u které to mají.

  • Eva napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat na refundaci za zrušené lety z března 2020 u let. spol. Ryanair. Měli jsme je přes pelikan.com a proto jsme komunikovali zatím s nimi. Ale nyní nabízí jen jiné vouchery ( ty jsme odmítli), anebo přejít na to, řešit to přímo s Ryanairem – prý možnost šeků, splatné v KB . Pelikán nám dal vzor ověřovacího formuláře pro pasažéry a seznam dokumentů co jim máme k žádosti poslat. Ale nevím kam-jakou email adresu – a jestli tu žádost volnou formou, nebo tu Žádost online na Ryanairových stránkách, ale tam by asi nebyly ty přílohy. Děkuij za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud si nevíte rady tak ideálně pošlete sem. Koukneme na to.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz koupila jsem letenky na Tenerife s přestupem v Miláně od kiwi
    Let tam byl od Raynera bohužel let z Prahy zrušili sice nám nabídli jiný den ,ale to se nám nehodí
    Zpáteční let je od easyet. Mohu žádat o vrácení peněz za kompletní let?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne kiwi prodává jednotlivé letenky, bohužel jejich garance přestupu prakticky nic neznamená, takže refundovat půjde jenom ten let, který byl zrušen.

  • Matěj napsal(a):

    Dobrý den, 11.10. jsme měli letět do Řecka, bohužel 9.10. mi vyšel pozitivní test na COVID-19. 10.10. jsem vyplnil formulář na vrácení peněz a přiložil výsledek testu jako důkaz. Dočkal jsem se odpovědi 28.12., kde mi bylo řečeno, že letenky jsou nevratné (ostatně tuhle odpověď jsem dostal již asi 5x u chatbota). Nenechal jsem se odbít a napsal, že jsme nemohli cestovat a nepustili by nás na letišti. O dva dny později jsem dostal odpověď, kterou jsem úplně nepobral: Whilst we sympathize with your situation, we regret that our position as set out in the letter dated 28/12/2020. A pod tím ještě že mi nadále nemohou poskytnout žádnou pomoc. Na což jsem opět reagoval, že by nás zkrátka nepustili na letišti a ještě bychom dostali pokuty. Na to mi odpověď zatím nepřišla. Nějaké rady?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to standardní situace pro pojištění storna, pokud byste ho měl, tak do něj spadá jakékoliv onemocnění i koronavirem, takže pokud nebylo pojištění, nárok na refund v tomhle případě není.

  • Dominika napsal(a):

    Dobrý den,
    let jsme měli zrušený na konci června. Zažádala jsem o vrácení peněz, přišel návrh poukazu, ten jsem odmítla a od té doby nic. Máte někdo tip, jak se někam dostat ? Chat mě vždy odkáže na refrund, ale už ani moje číslo letu tam nejde zadat. Píše to, že neexistuje.

    Řeší to někdo též ?

    Slyšela jsem na Radiožurnálu reklamu na pomoc s tím to, ale nedaří se mi ta společnost dohledat.

    Díky moc za tip nějaký 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napište pod odkazem výše, kouknem na to.

  • Zuzka napsal(a):

    Dobrý den,

    Ryanair nám 2x posunul let do Budapešti o více než 3 hodiny, bohužel tak, že by nám z prvního a posledního dne prakticky nic nezbylo, proto jsem 17.8. požádala o vrácení peněz prostřednictvím odkazu v emailu, kterým nám Ryanair změnu sděloval. Na stránkách mi pouze poděkovali za vyplnění formuláře, ale nepřišlo žádné potvrzení. Přijde mi ještě nějaké potvrzení o zpracování žádosti na email? Nebo mám vyřízení urgovat přes online chat?

    Děkuji za pomoc,

    Zuzka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý dne, určitě napsat přes online chat, tam by měli potvrdit zařazení na výplatu.

  • Olga napsal(a):

    Zdravím,objednávám let na Sardinii a když už mám vše vypsané na stránkách Raynairu i platbu nejde kliknout na ZAPLATIT je to okynko pořád šedé nechce promodrat,aby jsme to mohli zaplatit…dekuji za radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, není chybně vyplněna karta, případně nechybí některý údaj, nic moc jiného mě neneapadá, zkuste kdyžtak rezervovat přes aplikaci.

  • Martina napsal(a):

    Měla jsem let zrušený 3.6. Vypsala jsem formulář na refundaci, odeslala. Nato přišel mail s nabídkou voucheru, který jsem odmítla a znovu zažádala o refundaci. Dodnes nemám jediný email, psala jsem jim už třikrát, neodepsal nikdo. Vím, že toho mají hodně, ale už je to dva a půl měsíce! Tak nevím…

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na email vám nikdo neodpoví, musíte přes online chat, bohužel u každého letu je to potřeba tak 2-3x než opravdu k výplatě peněz dojde.

  • Zuzana Mullerová napsal(a):

    Dobrý den,
    máme letenky u Ryanairu (Laudamotion) z Vídně do Dublinu a zpět (14.8. tam a 23.8. zpět). Vzhledem k nutnosti karantény pro Čechy v Irsku letět nechceme a posunutí by pro nás mělo význam leda o celý rok na příští prázdniny, ale to asi nejde, že? Dají se získat nějaké peníze zpět? Například stornovat připlacená velká zavazadla?

    Let z Vídně do Dublinu měl navíc v naší původní rezervaci odlétat v 7 ráno a nyní je posunutý na 4 odpoledne. Vzniká tím nárok na vrácení peněz? Na stránkách Ryanair jsem našla refundační formulář jen pro Zrušení letu nebo Zpoždění o více než 3h. Jedná se v tomto případě o Zpoždění? A pokud ano, mám vyplnit formulář až po odletu letadla nebo teď předem?

    Děkuji moc za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, z prvního důvodu nárok na vrácení peněz nemáte, na základě změny letu ale ano, takže vyplnit formulář…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *