Ryanair - rušení letů - Honzovy letenky
Skupiny létají s Honzou

Ryanair – rušení letů

19.9.2017 7:59 170 komentářů

Hysterie kolem rušení letů Ryanair, která poslední dny nabírá na obrátkách je vcelku zbytečná.
 

Aerolinka už totiž zveřejnila lety, které hodlá v následujících dnech zrušit. Obvykle se jedná o lety, kde je k dispozici alternativa.
Ačkoliv se jedná o silně nesympatický krok ze strany aerolinky, která nezvládla pokrýt svůj letní letový řád a piloti by tak překročili maximální povolené letové časy, žádné zásadní rušení se nekoná.
Pro následující týden najdeme v seznamu zrušených letů 2 lety z Brna do Londýna, v dalších týdnech až do konce října se pak jedná o úterní let z Prahy do Londýna (k dispozici je ještě další rotace v ten samý den). Z Bratislavy se pak ruší jeden let do Berlína a následně 1 pondělní rotace do Londýna, kde je rovněž k dispozici alternativa.
 
Kompletní seznam zrušených letů najdete zde

Zrušení letu a co dělat

Shodou okolností mi během cesty po Polsku tento víkend Ryanair také zrušil jeden z letů. Takhle vypadá email, který Vás informuje o zrušení letu:
 

Pokud Vám podobný email přijde rovněž, stačí se přihlásit do účtu Ryanair, najet na danou rezervaci a zarezervovat si buď náhradní let nebo požádat o vrácení finančních prostředků.
Pokud Vám byl zrušen let, který odlétá v následujících 14 dnech, máte rovněž nárok na kompenzaci. Vzhledem k tomu, že se jedná většinou o lety do 1 500 km, je tato kompenzace stanovena na 250 € a můžete o ni jednoduše zažádat zde. Na kompenzaci nemá žádný vliv jestli si let přerezervujete nebo si necháte vrátit finanční prostředky.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Lucie napsal(a):

    Dobrý den, 12.6. jsme měli odlétat do Atén. Let byl zrušen a následně mi poslali mail, jestli chci vrátit peníze nebo posunout termín. Zvolila jsem vrácení peněz. Asi týden na to mi přišel další mail s výzvou, že si mám zdarma posunout let. V aplikaci mi nejde kliknout na vrácení peněz. Je možné to ještě nějak vykomunikovat? Nebo zavolat na leiště? Děkuji za odpověď Lucie

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, tu žádost o vrácení peněz tam mít budete, tohle je jen další nabídka, mezitím Ryanair začal nabízet i rebook s možností na jiné trasy apod.

  • Profilový obrázek
    Kaja napsal(a):

    Dobry den, mam koupenou letenku a chtela bych si ji pripojistit. Nikde nemuzu najit co pripojisteni obsahuje-popripade jestli v ni je i storno. Dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, letenku lze obvykle pojistit jen v době nákupu…

  • Profilový obrázek
    Barbora napsal(a):

    Dobrý den, měli jsme koupený let na konci března,
    který byl zrušen kvůli Covid-19. Formulář jsme vyplnili, voucher odmítli, psali jsme na chat, ale nikdo nám není schopen říci, kdy peníze obdržíme zpět. Myslíte, že máme ještě dále čekat, nebo máme podnikat nějaké další kroky? Děkuji Vám!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, čekají prakticky všichni, hodně napoví obnovení letů na konci června…

  • Profilový obrázek
    Sarka napsal(a):

    Dobry den, uz nekolikrat jsem zadala na Ryanair o vraceni penez za dve zpatecni letenky z Prahy do Rima v 04/2020. Psala jsem pres aplikaci, stranky, chat a nakonec i pres FB mess. a neustale mi zasilaji misto penez voucher. Naposledy s rocni platnosti a teprve pri nevycerpani “ refundace”.. mam jeste jinou sanci, jak se k penezum dostat nyni a ne za rok? Jde o cca 7tis Kc a letenky nebyly pro mne. Co treba reklamace platby u banky za nedodane sluzby? Dekuji predem za radu.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, nezbývá než počkat, reklamace u bank fungují pouze pokud aerolinka krachuje, to Ryanairu nehrozí, zatím tak vyčkat, kdy začnou platby za letenky zasílat zpět.

  • Profilový obrázek
    Tetiana napsal(a):

    Dobry den, mam zakoupene letenky do Barcelony Ryanair 3.6-13.6.2020. Je moznost vratit penize? Nebo vyčerpat v jiný termín?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud bude let zrušen, tak vám vystaví voucher, který bude následně možné teoreticky nechat proplatit, až skončí krize. Pokud lety poletí, bohužel tam nárok na refund není.

  • Profilový obrázek
    Danča napsal(a):

    Dobrý den,
    tak už mám zrušení letu vyřízeno.
    Přeji příjemné dny,
    Danča

  • Profilový obrázek
    Danča napsal(a):

    Dobrý den, Ryanair požaduje, při vyplňování žádosti o vrácení peněz za zrušený let číslo tohoto letu, který nemůžu nikde najít. Mám k dispozici pouze rezervační kód. Je nutné se nejprve odbavit, pokud to u zrušeného letu je vůbec možné? Bez vyplnění čísla letu (nikoliv rezervace) není možné žádost odeslat. Poradíte?
    Díky.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je uveden v itineráři, který přišel po rezrevaci vedle času letu – něco jako FR 1515 apod.

  • Profilový obrázek
    Mou.zdenka napsal(a):

    Dobry den, prisla mi notifikace ohledene opozdeni letuRyanair, kde jsem mela dva odkazy. První souhlas se zpozdenim letu, ten jsem nepotvrdila a nasledne druhy, kde jsem vyplnila zadost o vracni penez (16.4.). Pak prisly další 2 emaily. Stejne a jeden, kde mi pisou, ze mam cekat. Dnes jsem se prihlasila na ucet a moje rezervace tam neni. Znamena to, ze zrusena a mam cekat kompenzaci? Diky za info

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud jste odeslala žádost tak nezbývá než čekat…

  • Profilový obrázek
    Andrea napsal(a):

    Mam stejny problem jako Barbora nize – zrušený let Rianair do Londyna a přišel mail, vyplnila sem žádost o vrácení. přišly dva maily, at nepanikařím a po 3 týdnech sem dnes obdržela na maila voucher!!! Ten ale nechci, kam se obratit vraceni penez prosim? Dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Napsat na online chat, dnes ráno se mi připojil agent na druhé straně do 10 minut, zadají do systému že voucher nechcete, jakmile pandemie poleví a zase se to rozlétá plánují proplácet, do té doby je platný uvedený voucher.

  • Profilový obrázek
    Barbora napsal(a):

    Ahoj, tak se přidávám. zrušený let Rianayr do Dublinu, přišel mail, vyplnila sem žádost o vrácení. přišly dva maily, at nepanikařím a po 3 týdnech sem dnes obdržela na maila voucher!!! s proklikem na jejich stránky, pokud ho nechci využít a stále trvám na vrácení peněz. a tam končím. nemohu najít, kam mám napsat, novou žádost o vrácení mi to nebere.
    Moc prosím, máte radu?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Napsat na online chat, dnes ráno se mi připojil agent na druhé straně do 10 minut, zadají do systému že voucher nechcete, jakmile pandemie poleví a zase se to rozlétá plánují proplácet, do té doby je platný uvedený voucher.

  • Profilový obrázek
    napsal(a):

    Čekáme cca od 27.3. Zatím přišly dva maily, vydržet, nepanikařit, nezadávat žádost opakovaně. Je jasné, že toho mají strašně moc, vúbec jim to nezávidím. A nám zmařené cestování také ne. A ještě bojujeme o kompenzaci od Smartwings a s rušením zájezdu od cestovky. Achich jo, ale dáme to!

  • Profilový obrázek
    Jarmila napsal(a):

    Ahojte, mám letenku do Kodaně na 20.5.2020 (zpět 27.5.2020).
    Na webu Ryanair se mi žádný seznam zrušených letů nedaří najít – přitom dle info z médií většina letadel Ryanair „sedí na zemi“. Na jejich webu žádné aktuální informace prostě nejsou.

    Ráda bych získala informaci, do kdy mohu změnit datum letu – letový řád totiž je zveřejněn jen do března 2021.

    Chatovací robot není schopen odpovědět.

    Máte nějaké lepší zkušenosti?
    Díky.

    Jarmila

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, Ryanair lety ruší postupně, takže počkat na email od Ryanair, kde bude i odkaz na zrušení letu.

  • Profilový obrázek
    Eva napsal(a):

    Proklikat formulářem na vrácení peněz za letenky u Ryanair se mi stále nedaří.
    Eva

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Pokud přišel email tak to zkuste přes odkaz v něm, pokud ne, tak by měl teprve dorazit, přes něj to funguje nejlépe.

  • Profilový obrázek
    Jirka napsal(a):

    Minuly tyden, jsem se uspesne pres chat bota proklikal k zivemu agentovi. Pozadal jsem o vraceni penez, ze mi to na webu nejde. Odpovedel po chvili, ze je to zadano, tak jsem s diky opustil stranku. Nicmene ani do ted neprisel zadny email….tak mam pocit, ze agent se spis chvili stoural v nose a pak mi napsal, ze zadano. Dostal nekdo potvrzovaci email? Diky

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ne, emaily už ne posílají, výplata trvá cca 30 dní, takže nezbývá než čekat.

  • Profilový obrázek
    Anna napsal(a):

    Dobrý den cestovatelé, chtěla jsem se taky podělit o momentální zkušenost s letenkami od Ryanair. Měla jsem zakoupenou letenku na sobotu 21.3., týden jsem seděla u formuláře na vrácení peněz a snažila se proklikat, ale bez úspěchu. Čtyřikrát jsem volala zprostředkovateli (flymeto.cz) a slyšela jsem stále dokola, že musím mít trpělivost. Nakonec jsem se dopsala robotovi na livechatu, kde si mě přebral „člověk.“ Vrácení peněz bude údajně trvat 28 dní, doufám, že to tak bude. Takže kdo se nemůže proklikat formulářem, zkuste livechat.
    Hezký den

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Díky za zkušenost :).

  • Profilový obrázek
    Jaroslav napsal(a):

    Ahoj,

    chtěl bych se zeptat, asi jako všichni jsem měl zakoupený let do zahraničí (20.3.2020 Praha-Barcelona). Let byl zrušen, nicméně se mi nepodařilo zažádat o vrácení peněz stejně jako ostatním zde. Ale chci se zeptat, dorazil mi email, kde píší, že pokud nezažádám o vrácení peněz, tak vrácení proběhne automaticky do 21 dní. Dotaz je tedy, zda se mám stále pokoušet vyplnit formulář, nebo věřit, že mi to vrátí po 21 dnech. Děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, aktuálně už to jde, takže požádat přes formulář by mělo jít. Ty termíny jsou v tomhle stavu asi stejně celkem mimo…

  • Profilový obrázek
    Lucie napsal(a):

    Dobrý den,

    Mám otázku máme o d listopadu koupené zpáteční letenky z Prahy do Manchesteru v Anglii od společnosti Ryanair. Na 16.4. Už nám došly dva e-mail o změnu letu zdarma. Ale v té situaci kolem by jsme uvítali vrácení peněz. Ale poslední dobou máme informace, že se společností budou vymlouvat na vyšší moc a to nevyplácejí nic, protože nemusí. Prosím nemate informací jestli je to tak nebo není? Máme počkat jak se to vyvine nebo zkusit změnit let. Měly jsme letět kvůli fotbalu.

    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, já bych počkal, pokud to nebudou chtít vracet tak vám jako tak dají voucher nebo rebook, lety na duben budou zcela určitě zrušeny také, takže počkat než bude jasno.

  • Profilový obrázek
    Pavel napsal(a):

    Dobrý den, v neděli 22.3. jsme měli letět do Atén z Norimberku. Let do Atén změnili (alternativa se pohybuje v třikrát dražších položkách s délkou letu 25 hodin i více) a let z Atén zpět do Noribmerku zrušili úplně. Letět jsme měli s Ryanair, letenky koupeny přes Kiwi.com. Jejich rezervační systém mi umožňuje jen dvě věci. 1) Nechat si proplatit 540 Kč v kreditech, nebo 2) za poplatek 540 Kč (předem) požádat o vrácení peněz zpět. Což není garantováno a sám Raynair uvádí na svých stránkách, že za zrušený let peníze nevrací. K čemuž, i přes jejich „velkorysou“ alternativu, musíme přistoupit. Chápu, že je to nepříjemné pro obě strany. Ale v počtu postižených klientů, kteří přijdou o své peníze i cestu, na tom, mám pocit, letecké společnosti zas tratit nebudou. Má někdo podobnou zkušenost? Má smysl zkusit vyhodit dalších 540 Kč s nadějí, že se možná vrátí alespoň 50%? Děkuji za rady.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud byl let zrušen, tak do teď Ryanair peníze vyplácel, ta podivná politika kiwi je druhá věc..

  • Profilový obrázek
    Jitka napsal(a):

    19.3.2020 V pátek jsme měli letět do Barcelony .Let byl zrušen.Vyplnili jsme formulář o vrácení peněz.A odpověď je vaše rezervační číslo je neplatné zkontrolujte prosím číslo rezervace.Kontrolovali jsme ho několikrát je správně tak nevím jak jinak požádat o vrácení peněz.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to přetížení systému Ryanairu, takže buď zkusit vyloženě v noci nebo počkat, až to půjde, nárok na vrácení by měl být až 3 měsíce po neuskutečnění letu.

  • Profilový obrázek
    Pavlína napsal(a):

    Podařilo se mi odeslat žádost o vrácení peněz v noci. Přišel mi email pouze s přílohou, kde vypisují v jakých případech nevracejí i pokud je let zrušen. Mimo jiné politická nestabilita a bezpečnostní opatření, obávám se, že tím se mnou skončili:(

    • Honza
      Honza napsal(a):

      I kdyby nevrátili peníze, tak minimálně musí dát voucher, ale zatím Ryanair vyplácel, jen to trvá…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *