Skupiny létají s Honzou

Ryanair – rušení letů

19.9.2017 7:59 227 komentářů

Hysterie kolem rušení letů Ryanair, která poslední dny nabírá na obrátkách je vcelku zbytečná.
 

Aerolinka už totiž zveřejnila lety, které hodlá v následujících dnech zrušit. Obvykle se jedná o lety, kde je k dispozici alternativa.
Ačkoliv se jedná o silně nesympatický krok ze strany aerolinky, která nezvládla pokrýt svůj letní letový řád a piloti by tak překročili maximální povolené letové časy, žádné zásadní rušení se nekoná.
Pro následující týden najdeme v seznamu zrušených letů 2 lety z Brna do Londýna, v dalších týdnech až do konce října se pak jedná o úterní let z Prahy do Londýna (k dispozici je ještě další rotace v ten samý den). Z Bratislavy se pak ruší jeden let do Berlína a následně 1 pondělní rotace do Londýna, kde je rovněž k dispozici alternativa.
 
Kompletní seznam zrušených letů najdete zde

Zrušení letu a co dělat

Shodou okolností mi během cesty po Polsku tento víkend Ryanair také zrušil jeden z letů. Takhle vypadá email, který Vás informuje o zrušení letu:
 

Pokud Vám podobný email přijde rovněž, stačí se přihlásit do účtu Ryanair, najet na danou rezervaci a zarezervovat si buď náhradní let nebo požádat o vrácení finančních prostředků.
Pokud Vám byl zrušen let, který odlétá v následujících 14 dnech, máte rovněž nárok na kompenzaci. Vzhledem k tomu, že se jedná většinou o lety do 1 500 km, je tato kompenzace stanovena na 250 € a můžete o ni jednoduše zažádat zde. Na kompenzaci nemá žádný vliv jestli si let přerezervujete nebo si necháte vrátit finanční prostředky.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Alice napsal(a):

    Dobry den,
    v březnu jsem koupila dvě letenky Krakov-Sevilla a zpět u Ryanair. Po nějaké době přišel všem známy mail o buď vracení peněz nebo voucheru, ovšem přestože jsem vše vyplnila, dodnes mi nepřišel ani voucher ani peníze. Při znovuvyplnění onoho dotazníku v mailu Sto hlásí chybu, při kliknutí na další odkaz do aplikace také nic.
    Co dělat, prosím?
    Děkuji
    A.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, znamená to, že se žádost ještě zpracovává, obvykle přijde voucher po několika dnech/týdnech, pokud nic nedorazilo tak ideálně napsat na online chat s dotazem, v jaké fázi je vaše žádost.

  • Adam napsal(a):

    Dobrý den, Ryanair nám zrušil let z Vídně do Lisabonu a z Lisabonu do Vídně, když vyplním formulář o vrácení peněz, tak mi to napíše, že let nebyl zrušen nebo nemá 3 hodiny zpoždění. Má někdo podobné zkušenosti a poradí mi, co máme dělat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zřejmě bude let ještě v letovém řádu, ideálně počkat pár dní až zmizí…

  • Jiří napsal(a):

    Dobrý den,
    koupili jsme s manželkou letenky Praha – Olbia a zpět přes Kiwi.com 18. – 29. 8. (dopravce SmartWings). Let byl zrušen, Kiwi nás o tom informoval. Na jejich stránkách nabízejí několik možností: za příplatek 10 000 Kč se přepravit autobusem (24 hod. cesta) či vrácení 20% z ceny- asi formou kreditu, nebo celé částky minimálně za 3 měsíce, v obou případech je nutné souhlasit v rámci obchodních podmínek, že pokud nedojde z jejích strany k refundaci, vzdáváme se nároku na vrácení peněz. SmartWings nás odkazuje na prodejce. Prosíme o radu, jak dále postupovat. Děkujeme

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě žádat o refund celé částky. Cokoliv z těch možností před je blbost. Podmínky kiwi jsou vždy zrádné pokud ale požádáte o full refund, připravit vás o cenu letenek nemohou.

  • Hana Štěpánková napsal(a):

    RyanAir mi oznámil změnu ve schedul mého letu s odkazem na více informací v mém e-mailu. Tam ale žádné informace nepřišly.
    Na Help na stránkách RyanAir otázku nezodpoví. Jak postupovat?
    Díky

    • Honza napsal(a):

      Přihlaste se do správy rezrevace, tam všechno info najdete i včetně možnosti změny nebo refundu.

  • Barbora Zobačová napsal(a):

    Dobrý den,
    má tu už někdo zkušenosti s vrácením peněz za letenky kvůli pandemii?
    Máme vyplněnou žádost o vrácení peněz za letenky z 30.4. a stále nic. Chápu, že to nějaký čas zabere, ale až takhle dlouho?
    Voucher mi je k ničemu vzhledem k nastávají rodině.
    Moc děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jakmile přijde voucher, je potřeba ho na online chatu odmítnout. Ta doba, jak dlouho to trvá je různá, ale jsou to klidně i 3 měsíce…

  • Dušan napsal(a):

    Dobrý den, máme koupené letenky od Ledna z Krakowa do Valencie na 9.7.2020 a zpět 16.7 ,ale známí ke kterému jsme měli letět se bojí covid19 ,tak nás tam teď nechce má starou matku o kterou se stará. Lze zažádat Ryanair o vrácení nebo posunutí letenek třeba o rok. Jestli jo tak jak to zařídit??

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud let poletí, tak nárok na refund bohužel není. Jedině pokud by byl let zrušen nebo posunut o více než 3h tak je možné žádat o refund/rebook.

  • Alena Vejvodová napsal(a):

    Dobrý den, máme koupené letenky na 7.7. do Barcelony. Let nebyl zrušen. Na stránkách Ryaneiru jsem náhodou narazila na informaci, že pokud se bojíme v současné situaci cestovat, je možné let posunout na jiný termín bez poplatku. Máte nějakou zkušenost? Ten přesun letu by se dělal přímo na té rezervaci po přihlášení do účtu Ryanair?
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair to umožňoval pro rezervace tuším do konce června a teď pro nové rezervace, takže ideálně dotaz na online chat, jestli vám to přesunou nebo ne, pokud let poletí tak automatický nárok tam není.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den, 12.6. jsme měli odlétat do Atén. Let byl zrušen a následně mi poslali mail, jestli chci vrátit peníze nebo posunout termín. Zvolila jsem vrácení peněz. Asi týden na to mi přišel další mail s výzvou, že si mám zdarma posunout let. V aplikaci mi nejde kliknout na vrácení peněz. Je možné to ještě nějak vykomunikovat? Nebo zavolat na leiště? Děkuji za odpověď Lucie

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tu žádost o vrácení peněz tam mít budete, tohle je jen další nabídka, mezitím Ryanair začal nabízet i rebook s možností na jiné trasy apod.

  • Kaja napsal(a):

    Dobry den, mam koupenou letenku a chtela bych si ji pripojistit. Nikde nemuzu najit co pripojisteni obsahuje-popripade jestli v ni je i storno. Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, letenku lze obvykle pojistit jen v době nákupu…

  • Barbora napsal(a):

    Dobrý den, měli jsme koupený let na konci března,
    který byl zrušen kvůli Covid-19. Formulář jsme vyplnili, voucher odmítli, psali jsme na chat, ale nikdo nám není schopen říci, kdy peníze obdržíme zpět. Myslíte, že máme ještě dále čekat, nebo máme podnikat nějaké další kroky? Děkuji Vám!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, čekají prakticky všichni, hodně napoví obnovení letů na konci června…

  • Sarka napsal(a):

    Dobry den, uz nekolikrat jsem zadala na Ryanair o vraceni penez za dve zpatecni letenky z Prahy do Rima v 04/2020. Psala jsem pres aplikaci, stranky, chat a nakonec i pres FB mess. a neustale mi zasilaji misto penez voucher. Naposledy s rocni platnosti a teprve pri nevycerpani “ refundace”.. mam jeste jinou sanci, jak se k penezum dostat nyni a ne za rok? Jde o cca 7tis Kc a letenky nebyly pro mne. Co treba reklamace platby u banky za nedodane sluzby? Dekuji predem za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nezbývá než počkat, reklamace u bank fungují pouze pokud aerolinka krachuje, to Ryanairu nehrozí, zatím tak vyčkat, kdy začnou platby za letenky zasílat zpět.

  • Tetiana napsal(a):

    Dobry den, mam zakoupene letenky do Barcelony Ryanair 3.6-13.6.2020. Je moznost vratit penize? Nebo vyčerpat v jiný termín?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud bude let zrušen, tak vám vystaví voucher, který bude následně možné teoreticky nechat proplatit, až skončí krize. Pokud lety poletí, bohužel tam nárok na refund není.

  • Danča napsal(a):

    Dobrý den,
    tak už mám zrušení letu vyřízeno.
    Přeji příjemné dny,
    Danča

  • Danča napsal(a):

    Dobrý den, Ryanair požaduje, při vyplňování žádosti o vrácení peněz za zrušený let číslo tohoto letu, který nemůžu nikde najít. Mám k dispozici pouze rezervační kód. Je nutné se nejprve odbavit, pokud to u zrušeného letu je vůbec možné? Bez vyplnění čísla letu (nikoliv rezervace) není možné žádost odeslat. Poradíte?
    Díky.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je uveden v itineráři, který přišel po rezrevaci vedle času letu – něco jako FR 1515 apod.

  • Mou.zdenka napsal(a):

    Dobry den, prisla mi notifikace ohledene opozdeni letuRyanair, kde jsem mela dva odkazy. První souhlas se zpozdenim letu, ten jsem nepotvrdila a nasledne druhy, kde jsem vyplnila zadost o vracni penez (16.4.). Pak prisly další 2 emaily. Stejne a jeden, kde mi pisou, ze mam cekat. Dnes jsem se prihlasila na ucet a moje rezervace tam neni. Znamena to, ze zrusena a mam cekat kompenzaci? Diky za info

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud jste odeslala žádost tak nezbývá než čekat…

  • Andrea napsal(a):

    Mam stejny problem jako Barbora nize – zrušený let Rianair do Londyna a přišel mail, vyplnila sem žádost o vrácení. přišly dva maily, at nepanikařím a po 3 týdnech sem dnes obdržela na maila voucher!!! Ten ale nechci, kam se obratit vraceni penez prosim? Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Napsat na online chat, dnes ráno se mi připojil agent na druhé straně do 10 minut, zadají do systému že voucher nechcete, jakmile pandemie poleví a zase se to rozlétá plánují proplácet, do té doby je platný uvedený voucher.

  • Barbora napsal(a):

    Ahoj, tak se přidávám. zrušený let Rianayr do Dublinu, přišel mail, vyplnila sem žádost o vrácení. přišly dva maily, at nepanikařím a po 3 týdnech sem dnes obdržela na maila voucher!!! s proklikem na jejich stránky, pokud ho nechci využít a stále trvám na vrácení peněz. a tam končím. nemohu najít, kam mám napsat, novou žádost o vrácení mi to nebere.
    Moc prosím, máte radu?

    • Honza napsal(a):

      Napsat na online chat, dnes ráno se mi připojil agent na druhé straně do 10 minut, zadají do systému že voucher nechcete, jakmile pandemie poleví a zase se to rozlétá plánují proplácet, do té doby je platný uvedený voucher.

  • napsal(a):

    Čekáme cca od 27.3. Zatím přišly dva maily, vydržet, nepanikařit, nezadávat žádost opakovaně. Je jasné, že toho mají strašně moc, vúbec jim to nezávidím. A nám zmařené cestování také ne. A ještě bojujeme o kompenzaci od Smartwings a s rušením zájezdu od cestovky. Achich jo, ale dáme to!

  • Jarmila napsal(a):

    Ahojte, mám letenku do Kodaně na 20.5.2020 (zpět 27.5.2020).
    Na webu Ryanair se mi žádný seznam zrušených letů nedaří najít – přitom dle info z médií většina letadel Ryanair „sedí na zemi“. Na jejich webu žádné aktuální informace prostě nejsou.

    Ráda bych získala informaci, do kdy mohu změnit datum letu – letový řád totiž je zveřejněn jen do března 2021.

    Chatovací robot není schopen odpovědět.

    Máte nějaké lepší zkušenosti?
    Díky.

    Jarmila

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, Ryanair lety ruší postupně, takže počkat na email od Ryanair, kde bude i odkaz na zrušení letu.

  • Eva napsal(a):

    Proklikat formulářem na vrácení peněz za letenky u Ryanair se mi stále nedaří.
    Eva

    • Honza napsal(a):

      Pokud přišel email tak to zkuste přes odkaz v něm, pokud ne, tak by měl teprve dorazit, přes něj to funguje nejlépe.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *