Skupiny létají s Honzou

Ryanair – rušení letů

19.9.2017 7:59 227 komentářů

Hysterie kolem rušení letů Ryanair, která poslední dny nabírá na obrátkách je vcelku zbytečná.
 

Aerolinka už totiž zveřejnila lety, které hodlá v následujících dnech zrušit. Obvykle se jedná o lety, kde je k dispozici alternativa.
Ačkoliv se jedná o silně nesympatický krok ze strany aerolinky, která nezvládla pokrýt svůj letní letový řád a piloti by tak překročili maximální povolené letové časy, žádné zásadní rušení se nekoná.
Pro následující týden najdeme v seznamu zrušených letů 2 lety z Brna do Londýna, v dalších týdnech až do konce října se pak jedná o úterní let z Prahy do Londýna (k dispozici je ještě další rotace v ten samý den). Z Bratislavy se pak ruší jeden let do Berlína a následně 1 pondělní rotace do Londýna, kde je rovněž k dispozici alternativa.
 
Kompletní seznam zrušených letů najdete zde

Zrušení letu a co dělat

Shodou okolností mi během cesty po Polsku tento víkend Ryanair také zrušil jeden z letů. Takhle vypadá email, který Vás informuje o zrušení letu:
 

Pokud Vám podobný email přijde rovněž, stačí se přihlásit do účtu Ryanair, najet na danou rezervaci a zarezervovat si buď náhradní let nebo požádat o vrácení finančních prostředků.
Pokud Vám byl zrušen let, který odlétá v následujících 14 dnech, máte rovněž nárok na kompenzaci. Vzhledem k tomu, že se jedná většinou o lety do 1 500 km, je tato kompenzace stanovena na 250 € a můžete o ni jednoduše zažádat zde. Na kompenzaci nemá žádný vliv jestli si let přerezervujete nebo si necháte vrátit finanční prostředky.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Jirka napsal(a):

    Minuly tyden, jsem se uspesne pres chat bota proklikal k zivemu agentovi. Pozadal jsem o vraceni penez, ze mi to na webu nejde. Odpovedel po chvili, ze je to zadano, tak jsem s diky opustil stranku. Nicmene ani do ted neprisel zadny email….tak mam pocit, ze agent se spis chvili stoural v nose a pak mi napsal, ze zadano. Dostal nekdo potvrzovaci email? Diky

    • Honza napsal(a):

      Ne, emaily už ne posílají, výplata trvá cca 30 dní, takže nezbývá než čekat.

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den cestovatelé, chtěla jsem se taky podělit o momentální zkušenost s letenkami od Ryanair. Měla jsem zakoupenou letenku na sobotu 21.3., týden jsem seděla u formuláře na vrácení peněz a snažila se proklikat, ale bez úspěchu. Čtyřikrát jsem volala zprostředkovateli (flymeto.cz) a slyšela jsem stále dokola, že musím mít trpělivost. Nakonec jsem se dopsala robotovi na livechatu, kde si mě přebral „člověk.“ Vrácení peněz bude údajně trvat 28 dní, doufám, že to tak bude. Takže kdo se nemůže proklikat formulářem, zkuste livechat.
    Hezký den

    • Honza napsal(a):

      Díky za zkušenost :).

  • Jaroslav napsal(a):

    Ahoj,

    chtěl bych se zeptat, asi jako všichni jsem měl zakoupený let do zahraničí (20.3.2020 Praha-Barcelona). Let byl zrušen, nicméně se mi nepodařilo zažádat o vrácení peněz stejně jako ostatním zde. Ale chci se zeptat, dorazil mi email, kde píší, že pokud nezažádám o vrácení peněz, tak vrácení proběhne automaticky do 21 dní. Dotaz je tedy, zda se mám stále pokoušet vyplnit formulář, nebo věřit, že mi to vrátí po 21 dnech. Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, aktuálně už to jde, takže požádat přes formulář by mělo jít. Ty termíny jsou v tomhle stavu asi stejně celkem mimo…

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den,

    Mám otázku máme o d listopadu koupené zpáteční letenky z Prahy do Manchesteru v Anglii od společnosti Ryanair. Na 16.4. Už nám došly dva e-mail o změnu letu zdarma. Ale v té situaci kolem by jsme uvítali vrácení peněz. Ale poslední dobou máme informace, že se společností budou vymlouvat na vyšší moc a to nevyplácejí nic, protože nemusí. Prosím nemate informací jestli je to tak nebo není? Máme počkat jak se to vyvine nebo zkusit změnit let. Měly jsme letět kvůli fotbalu.

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, já bych počkal, pokud to nebudou chtít vracet tak vám jako tak dají voucher nebo rebook, lety na duben budou zcela určitě zrušeny také, takže počkat než bude jasno.

  • Pavel napsal(a):

    Dobrý den, v neděli 22.3. jsme měli letět do Atén z Norimberku. Let do Atén změnili (alternativa se pohybuje v třikrát dražších položkách s délkou letu 25 hodin i více) a let z Atén zpět do Noribmerku zrušili úplně. Letět jsme měli s Ryanair, letenky koupeny přes Kiwi.com. Jejich rezervační systém mi umožňuje jen dvě věci. 1) Nechat si proplatit 540 Kč v kreditech, nebo 2) za poplatek 540 Kč (předem) požádat o vrácení peněz zpět. Což není garantováno a sám Raynair uvádí na svých stránkách, že za zrušený let peníze nevrací. K čemuž, i přes jejich „velkorysou“ alternativu, musíme přistoupit. Chápu, že je to nepříjemné pro obě strany. Ale v počtu postižených klientů, kteří přijdou o své peníze i cestu, na tom, mám pocit, letecké společnosti zas tratit nebudou. Má někdo podobnou zkušenost? Má smysl zkusit vyhodit dalších 540 Kč s nadějí, že se možná vrátí alespoň 50%? Děkuji za rady.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud byl let zrušen, tak do teď Ryanair peníze vyplácel, ta podivná politika kiwi je druhá věc..

  • Jitka napsal(a):

    19.3.2020 V pátek jsme měli letět do Barcelony .Let byl zrušen.Vyplnili jsme formulář o vrácení peněz.A odpověď je vaše rezervační číslo je neplatné zkontrolujte prosím číslo rezervace.Kontrolovali jsme ho několikrát je správně tak nevím jak jinak požádat o vrácení peněz.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to přetížení systému Ryanairu, takže buď zkusit vyloženě v noci nebo počkat, až to půjde, nárok na vrácení by měl být až 3 měsíce po neuskutečnění letu.

  • Pavlína napsal(a):

    Podařilo se mi odeslat žádost o vrácení peněz v noci. Přišel mi email pouze s přílohou, kde vypisují v jakých případech nevracejí i pokud je let zrušen. Mimo jiné politická nestabilita a bezpečnostní opatření, obávám se, že tím se mnou skončili:(

    • Honza napsal(a):

      I kdyby nevrátili peníze, tak minimálně musí dát voucher, ale zatím Ryanair vyplácel, jen to trvá…

  • Tereza napsal(a):

    Ahojte, je tu někdo, komu se úspěšně podařilo proklikat na vyřízení vrácení peněz nebo to všem jen hází error?

    Díky,
    T.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano asi u 20 rezervací to bylo ok, cca od středy už to hodí chybu, nárok je ale až 3 měsíce po, takže by to neměl být problém.

  • Niky napsal(a):

    Omlouvám se, neukazovaly se mi komentáře:D

  • Niky napsal(a):

    Dobrý den,

    Prosím o radu. Ryanair mi zrušil let na 2.4.2020. Chtěla jsem zažádat o vrácení peněz. Vyplním formulář, ale vyhodí mi chybu, že zadávám špatné číslo rezervace. Číslo rezervace se shoduje v potvrzovacím e-mailu a v jejich aplikaci.

    Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to přetížení systému Ryanairu, takže buď zkusit vyloženě v noci nebo počkat, až to půjde, nárok na vrácení by měl být až 3 měsíce po neuskutečnění letu.

  • Kudela J. napsal(a):

    ….STEJNE !

  • tomas star napsal(a):

    Dobrý den, stále se snažím o vyplnění formuláře pro refund zrušeného letu do dublinu a zpět. Bohužel vše je správně , jen to nakonec napíše že uvádím špatné rezervační číslo a nejde to uzavřít . Zkouším to už 3 dny. Vím, že to 6|ti místný kod Flight reservation number mám určitě dobře… Máte stejný problém? a v dopise o zrušení píší, že 21 dní po letu by automaticky vrátili peníze. Je tomu tak i bez uplatnění refundu? Abych nečekal marně…

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to přetížení systému Ryanairu, takže buď zkusit vyloženě v noci nebo počkat, až to půjde, nárok na vrácení by měl být až 3 měsíce po neuskutečnění letu.

  • Stana Bártová napsal(a):

    Ahoj Honzo.Prosím o radu.22.3.máte odletět s Ryanairem z Norimberku do Athén a 25.3. měl být návrat..Jelikož je zákaz vycestovat z ČR za hranice a nemůžeme se dopravit do Norimberku, máme prosím nárok na vrácení ceny letenek od Ryanairu?Nelze se s nimi nijak spojit, zkoušíme to různě ale nikdo neodpovídá, proto prosím touto cestou o radu.Vím, že toho je teď asi moc ale stačí nám i rada, co bychom mohli-měli udělat.Díky.Stana

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud bude let zrušen tak ano, vrátí vám peníze, pokud ne tak je to bohužel překážka na vaší straně, máte ale možnost letenku zdarma přebookovat.

  • Kudela J. napsal(a):

    Dekuji za radu.

  • Kudela J. napsal(a):

    Zdravim,mam ten samy problem jako par lidi predemnou……zruseny let,po vyplneni dotazniku stale vyskakuje „spatny kod “ letu.Vcera,dnes,proste to nebere. Nebude pozdeji problem?
    Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Nebude, zkuste to později v noci nebo brzo ráno, to pak prochází, když není takový nával…

  • vac napsal(a):

    Když jsme měli letět v pátek 10,30h do kdy musím zažádat o storno? Také mě to nejde zkouším to celý den a nic

    • Honza napsal(a):

      Jde to i zpětně, snad to co nevidět půjde.

  • Kristýna napsal(a):

    Dobrý den,
    měla jsem zarezervovaný let 27.3.2020 do Londýna, přišel mi email o zrušení letu, když ale žádám o vrácení peněz, bohužel mi jejich systém odpisuje, že rezervovaní číslo je nesprávné i když se přes něj přihlašuji.
    Děkuji K.

    • David napsal(a):

      Mám stejný problém, rezervační číslo mám správné, ale nepustí vás to k dalšímu kroku. Buď to blokují schválně, nebo jsou totálně přetíženi. Otákou je, zda-li nám pošlou peníze za neuskutečněné lety zpět i pokud se nám to nepodaří přes application form zažádat…

    • Honza napsal(a):

      Určitě je potřeba požádat, ale počkejte den, dva. Bude to přetížené nebo spíše nějaká chybka, do včera to šlo ok.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, dnes tam mají chybku, ještě včera to šlo ok, takže počkat, zítra už by to mohlo být ok.

  • Lukas napsal(a):

    Dobry den,
    chtel jsem se zeptat, zrusili mi patecni 20.3. let do Parize. Prisel mi email s moznosti vraceni penez. Jen jsem se chtel zeptat, jestli mi bude vracena cela castka, kdyz jsem cast platil vouchrem od Rayanair.
    Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, no tipl bych si že vrátí peníze na kartu a zbytek zase na voucher…

  • Robert napsal(a):

    Dobrý den.Ryanair mi zrušil let do a z Jordánska.Požádal jsem o navrácení peněz.Částka byla ale ponížena o pojištění které jsem si taky u nich koupil nějakých 500 kč.Je to běžná praxe? No a potom mi ještě přišel od nich mail, že mi vrací na účet částku 600 kč což je částka za kterou jsem si přikupoval zavazadlo.Vrátí mi i ten zbytek?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, za pojištění nárok na vrácení nebude, tak to funguje i všude jinde…

  • Tereza Bošková napsal(a):

    Dobrý den, 30.brezna máme letět do Barcelony. Z důvodu zákazu cest do Itálie, Španělska, Řecka a dalších zemí, let nemůžeme uskutečnit. Co můžeme dělat? Jak se s Ryanairem domluvit na vrácení peněz?
    Děkuji, Tereza

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud bude linka zrušena, můžete požádat o peníze zpět. Aktuálně můžete také požádat o přesun termínu bez poplatku. Jiná možnost jako vrácení peněz na základě nařízení vlády ČR ale není, do té doby než let vyloženě zruší.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *