Skupiny létají s Honzou

WIZZ AIR ruší lety

26.11.2021 12:11 211 komentářů
Nabídka již není aktuální

CC0 Pixabay

Zatímco ostatní aerolinky se snaží prodat během tohoto týdne co nejvíce letenek, Wizz Air se rozhodl spíše své cestující pořádně naštvat.
 

Z rezervačního systému aerolinky zmizelo po celé síti spousta letů. Z Prahy například od poloviny ledna nepoletí lety do Katánie nebo Neapole. Ještě razantnější byl Wizz Air ohledně letů z Vídně. Odtud nejenže promazal letový řád od poloviny ledna, ale zrušil skoro všechny lety v následujících 14 dnech.

Na co máte po rušení Wizz Air nárok? A na co si dát pozor?

1) Změnu/refund letu
2) V případě odletu za méně než 14 dní i kompenzace

Změna letu

Wizz Air nabízí možnost změnit termín letu, pokud si nevyberete (dost často zůstává třeba let pouze 1x týdně), můžete změnit letenku na jinou z tras, které Vám Wizz Air nabídne. Často ale není problém zavolat na linku Wizzu 225 850 035 a domluvit se například na jiné alternativní trase, která v nabídce Wizzu není.

Refund letu

Wizz Air nabízí refund do kreditu ve výši 120% z hodnoty rezervace. Pokud kredit využijete, tak proč ne, 20% se hodí. Kredit Wizzu má ale 2 zásadní háčky. Kredit lze využít pouze u rezervací, kde bude osoba, na kterou je účet napsaný, rovněž jedním z cestujících. Druhá podmínka, na kterou je potřeba myslet, je nemožnost kdykoliv nechat kredit vyplatit, pokud si už objednáte letenku třeba jen za část vyplaceného kreditu.
Pokud se rozhodnete nechat si vrátit peníze za let, tak opět necháte částku vyplatit do kreditu s 20% bonusem (nijak ho nepoužijete), následně požádáte o vyplacení kreditu s 20% malusem na kartu nebo bankovní účet.

Kompenzace

Pokud byl váš odlet za méně než 14 dní, máte nárok na kompenzace podle práv EU (pokud vám Wizz Air nenabídne alternativní let ze stejné a do stejné destinace v časové poloze podobné původnímu letu). Výše kompenzace je následující:

250 EUR v případě letu do 1.500 km
400 EUR na letu v EU od 1.500 km nebo letu mimo EU v délce 1.500 – 3.500 km
600 EUR v případě letu 3.500 km a více

Wizz Air poslední dobou jakékoliv kompenzace odmítá, takže je potřeba se obrnit trpělivostí. Nároku se rozhodně nemůže zřeknou kvůli koronaviru – žádná země z EU nezakázala lety v rámci EU ani dalších obvyklých destinací.

Pokud potřebujete pomoci s refundem, můžete mi poslat zprávu sem.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Honza napsal(a):

    Dobrý den, 5.3.2022 mi WIZZ zrušili let UM9QFR, který se měl uskutečnit 15.4.2022 a 18.4.2022 zpět. Okamžitě jsem žádal o vrácení peněz, dne 7.3. mi došla i faktura na -189€, ale stále peníze na účtu nemám. V přispěvcích píšete, že to trvá 2 a 3 dny a uběhl měsíc a stále nic. Komunikace přes jejich reklamační oddělení je nulová, poradíte, jak to z nich vytáhnout? Děkuji. Honza

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, platil jste to přímo na wizzair.com ze svého účtu? Pokud ano tak neustále otravovat Wizz air, bude to někde zaseklé.

  • Anna napsal(a):

    Požádala jsem vracení peněz za zrušený let na bankovní účet. Nevíte náhodou kolik trvá vracení peněz? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Jak kdy, někdy je to 2,3 dny, někdy se to vleče a je potřeba urgovat.

  • Helena napsal(a):

    Wizz nám zrušil zpáteční let na Mallorcu v červnu 2022, letenky jsem koupila přes KIWI (bohužel). Náhradu mi kiwi nabídli 20% ve výši creditu u kiwi s tím, že za mě požádají u wizzu MOŽNA o víc. Prý si mám přečíst podmínky Wizzu. Nemáte s tím zkušenost? Čtu, že Wizz vrací jen těm co u nich mají účet, takže to spolkne kiwi a mě něco dají? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ne, Kiwi má povinnost celou částku za letenku vrátit, takže tlačit na Kiwi.

  • rudux napsal(a):

    Tento rok 3 zrušené lety. To mi spôsobilo poplatky za zrušenie ubytovania a prenájmu vozidla. Žiadne informácie, žiadna kompenzácia dodatočných nákladov. Ďakujem Wizzair, už nikdy viac. W6 2861 / W6 2862 / W6 2945 (Malaga, Mallorca…)

    • Honza napsal(a):

      V aktuální situaci určitě vše brát jedině zrušitelné…

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý den,
    byl nám zrušen let na Mallorku, platbu jsem si nechala převést na kredity, ale teď nejsem schopna zjistit, jak zažádat o vrácení peněz zpět na účet. Můžu poprosit o radu?
    Děkuji moc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, mělo by to být po přihlášení přímo ve správě těch kreditů odkaz na požádat o vyplacení, pokud není tak nepoužila jste např. část kreditů? Případně pak založit dotaz přímo ve správě.

  • Lenka Audyová napsal(a):

    Dobrý den,
    Wizz Air nám zrušil let tam i zpět,nechala jsem si vrátit kredity a teď se snažím již 3 dny odeslat žádost o vyplacení částky zpět na kartu.Pořád mi to,ale hlásí nějakou chybu.Celý let byl placen kartou,nevíte v čem by mohla být chyba?
    Děkuji Lenka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zrovna minulý týden jsem žádal a vše proběhlo bez problémů, zkuste třeba z jiného prohlížeče nebo PC.

  • Lenka napsal(a):

    Dobry den, vecer nam Wizz zrusil let 17.12. do Jordanska. Mam zadat refundaci letu i kompenzaci dle EU, nebo rovnou jen kompenzaci? A poradite prosim, kde presne a jakym zpusobem o kompenzaci dle EU zadat? Nebo je to lepsi za cenu 25% predat na spolecnost, ktera se timto zabyva? Predem moc dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud ho opravdu zrušili až teď tak určitě přímo přes ně požádat o refund do kreditu, následně z kreditu do hotovosti. A pak přes jejich stížnosti žádat o kompenzaci, určitě vám ji v první řadě zamítnou a pak je potřeba jít přes regulátory/letecký úřad, bohužel Wizz Air se aktuálně vzpouzí co může.

  • ROMAN BERNATÍK napsal(a):

    Mám letenku z Viedne na Malorku 20.12.2021 a zpět 22.12.2021…co myslíte poletí to?..nevim jestli bukovat hotel,auto….?

    • Honza napsal(a):

      Aktuálně už je to méně než 14 dní do odletu, takže ta pravděpodobnost, že to poletí je vyšší, booknul bych to, ale ideálně ve zrušitelných tarifech.

  • Denisa napsal(a):

    Tak s touto společností zásadně už nikdy více! Raději počkám 2 dny, než poletí něco jiného.
    Letěli jsme z Krakova do Valencie. Všechny letenky a potřebné věci jsem vyřídila. Letenky jsem si vytiskla před cestou. Let tam byl v pořádku, ale z5 nás nepustili do letadla, že naše letenky neexistují. Ty hovada, přeprodali letenku nekomu jinemu a nás tam nechali. Nedostali jsme po roce dohadování a dokládaní dokumentů ani 1kč z5. A ještě mám lhali že nám zaslali komenzaci na učet. Nehorazné!

  • vitkuvblog.cz napsal(a):

    jojo, u wizzu mám za poslední rok 9 zrušených a 4 provedené lety.
    fakt na ně není spoleh a i když mjí pěkné airbusy tak jsou pro mě nejhorší areolinkou (čistě kvůli tomu rušení)

    jinak refund kvůli zrušení 10 dnů před odletem jsem dal na provedení polské společnosti aircashback (protože jsem letěl z poolska) a už čekám více než rok a stále nic a dle posledních informací jde spor k soudu

  • Lucie napsal(a):

    Ahoj také máme letět z Vídně do Sharmu koupeno na 22.1-1.2 a vše zaplacené a posunuli odlet zpět na 29.1 nebo až na 5/2.Také nevím co dělat 🙁

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ten Sharm zkrouhli jen na týdenní lety, tam s tím toho moc udělat nepůjde, jakákoliv alternativa bude mnohem dražší, takže buď zkrátit na týden nebo prodloužit na dva.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den,
    můžu se zeptat, je nějaká stanovená doba, do kdy se musí požádat o refund?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, do 3 let po termínu odletu.

  • Pavel napsal(a):

    Měli jsme v srpnu letět z Vídně do Bucurešti a pořád nám posouvali let, nakonec jsme tam měli přiletět ve 23:30. Tak jsem oba lety zrušil a jeli jsme vlakem z Budapešti do Bucurešti Isterem přes noc a pak pokračovali dále směr Constanta, kam by jsme stejně jeli stejným vlakem. Můžu říct že třeba konkrétně tenhle úsek se to letecky absolutně nevyplatí, letecky to vychází mnohem dráž.

  • Ondrej napsal(a):

    Je to jistý s tím malusem? Protože buď ve wizzairu neumí zacházet s procentama a nebo se to ztratilo někde v překladu.

    • Honza napsal(a):

      Není tam problém s Wizz klubem? Ten se nerefunduje.

  • VD napsal(a):

    Místo 30.11.2021 letíme 2.12.2021, tedy doufám. Zkrácená dovolená o 2 dny. Opravdu nechutné.

  • Zbyněk Láník napsal(a):

    Prosím Vás je někde nějaká jasná informace o tom, co je zrušené? Odlétáme za týden z Vídně na Tenerffu a nic nám ještě oficiálně nepřišlo. Na jejich webu taky nic nevidím. Děkuji moc za jakékoliv info.

    • VD napsal(a):

      Letíme také, tak snad odletíme 😒

    • Honza napsal(a):

      Tenerife nerušili, pokud vám nepřijde email, tak se nic nemění.

    • Petr Jícha napsal(a):

      Dnes jsem řešil s Pelikánem, přes kterého máme koupeny letenky na 2.12. a 9.12. zpět. Telefonicky prý ověřovali u Wizzairu a ten oba lety potvrdil.

  • Irena napsal(a):

    Nám zrušili let z Vídně do Frankfurtu 16.12.2021.pro 7 osob .Důvod z Frankfurtu odlétá o hodinu dříve let a nestlhlo by přeložit zavazadla .Nabízí směrnice 30 e kompenzaci .Jde o let tam i zpět Vídeň Frankfurt .

  • Vojtech Hajek napsal(a):

    Jsem zvedavej, jak to dopadne. Pondělní let Gran Canaria – Viden zrušen včera. Alternativa neexistuje, letim na Fuerteventuru a z ni Eurowings do Prahy (4500 kc). Budu to vymáhat po Wizzairu společně s odškodněním 600€ ale je to asi na dlouhý lokty 🙁

    • Radka napsal(a):

      Budu vymáhat přes agenturu. Přímo přes Wizzair by to bylo asi složitější…. Pár hodin před odletem z Vídně do Palma de Mallorca nám zrušili zpáteční let …

    • Honza napsal(a):

      Vzhledem k aktuálnímu návalu to určitě bude v týdnech.

  • Veronika napsal(a):

    To svět neviděl! Dneska jsme měli odletět na Mallorcu, kvůli zrušení zpátečního letu od Wizz Air jsme ne odletěli.
    Ubytování, půjčení auta jiz zaplaceno. 😭😭
    Moc děkuji.

    • Radka Havlíčková napsal(a):

      Měli jste letět z Vídně v 6.25 a zpět v pondělí z Palmy v 9.20? Dopadly jsme stejně….. Také jsme plánovaly 4 dny na Mallorce… Vše zaplaceno – pojištění, rakouská známka, rezervace parkování ve Vídni, ubytování…. Budeme žádat kompetence, ale i to nenahradí naše zklamání 🙁

    • Honza napsal(a):

      Určitě kouknout na Ryanair, ten tam těch letů na Mallorku má dost.

  • dana. k napsal(a):

    Vloni jsme nedostali zpět ani korunu.Lety ruší až od ledna ???????Dcera letí zpět do Neapole 28.12. Chci poradit .už jsem zoufalá. V prosinci teda se bude létat

    • Honza napsal(a):

      Ano, prosincové lety zatím v nabídce jsou.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *