Skupiny létají s Honzou

WIZZ AIR ruší lety

26.11.2021 12:11 215 komentářů
Nabídka již není aktuální

CC0 Pixabay

Zatímco ostatní aerolinky se snaží prodat během tohoto týdne co nejvíce letenek, Wizz Air se rozhodl spíše své cestující pořádně naštvat.
 

Z rezervačního systému aerolinky zmizelo po celé síti spousta letů. Z Prahy například od poloviny ledna nepoletí lety do Katánie nebo Neapole. Ještě razantnější byl Wizz Air ohledně letů z Vídně. Odtud nejenže promazal letový řád od poloviny ledna, ale zrušil skoro všechny lety v následujících 14 dnech.

Na co máte po rušení Wizz Air nárok? A na co si dát pozor?

1) Změnu/refund letu
2) V případě odletu za méně než 14 dní i kompenzace

Změna letu

Wizz Air nabízí možnost změnit termín letu, pokud si nevyberete (dost často zůstává třeba let pouze 1x týdně), můžete změnit letenku na jinou z tras, které Vám Wizz Air nabídne. Často ale není problém zavolat na linku Wizzu 225 850 035 a domluvit se například na jiné alternativní trase, která v nabídce Wizzu není.

Refund letu

Wizz Air nabízí refund do kreditu ve výši 120% z hodnoty rezervace. Pokud kredit využijete, tak proč ne, 20% se hodí. Kredit Wizzu má ale 2 zásadní háčky. Kredit lze využít pouze u rezervací, kde bude osoba, na kterou je účet napsaný, rovněž jedním z cestujících. Druhá podmínka, na kterou je potřeba myslet, je nemožnost kdykoliv nechat kredit vyplatit, pokud si už objednáte letenku třeba jen za část vyplaceného kreditu.
Pokud se rozhodnete nechat si vrátit peníze za let, tak opět necháte částku vyplatit do kreditu s 20% bonusem (nijak ho nepoužijete), následně požádáte o vyplacení kreditu s 20% malusem na kartu nebo bankovní účet.

Kompenzace

Pokud byl váš odlet za méně než 14 dní, máte nárok na kompenzace podle práv EU (pokud vám Wizz Air nenabídne alternativní let ze stejné a do stejné destinace v časové poloze podobné původnímu letu). Výše kompenzace je následující:

250 EUR v případě letu do 1.500 km
400 EUR na letu v EU od 1.500 km nebo letu mimo EU v délce 1.500 – 3.500 km
600 EUR v případě letu 3.500 km a více

Wizz Air poslední dobou jakékoliv kompenzace odmítá, takže je potřeba se obrnit trpělivostí. Nároku se rozhodně nemůže zřeknou kvůli koronaviru – žádná země z EU nezakázala lety v rámci EU ani dalších obvyklých destinací.

Pokud potřebujete pomoci s refundem, můžete mi poslat zprávu sem.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Barbora Richterová napsal(a):

    Dobry den koukala jsem a Wizz air zrušil let jenze je to vidět stále jen v aplikaci a na webu je ze brzy přijde e-mail. Jak dlouho trvá než přijde? Uz na termín mame neco domluvené tak aby jsme nepřišli jeste o volna místa. Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obvykle je to do jednoho, dvou dnů.

    • Markéta Malátová napsal(a):

      My máme úplně stejný problém – na webu že přijde mail a v appce let zrušený. Koukala jsem, že zrušili dost letů a ty zbývajicí jsou podstatně dražší. Tak asi ještě počkám,jestli se neobjeví něco levnějšího. Jen nevím, jak dlouho mohu čekat? Let máme na 4.4.

    • Honza napsal(a):

      Řekl bych že jsou tak zahlceni, že další várku emailů o změně/zrušení stopnuli… tak počkat až to dojde.

    • Veronika napsal(a):

      Dobrý den,
      mám stejný problém. Máme let v květnu, ale na stránkách se ukazuje, že přijde e-mail, ale už je to tam minimálně týden. A přes aplikaci, mi to sice nabízí přebookování, ale když to všechno odklikám, tak u konce se mi ukáže error, neplatný stav rezervace pro změnu rezervace. Tak čekám, jestli neudělají změnu termínu u tohoto, protože jsem měla letenky do Benátek v dubnu a tam mi dali jiný let.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den

    kamarád udělal 5 rezervací pro 5 různých lidí na jeden let. Praha-Řím. Tento let byl zrušen a bylo požádáno o vrácení peněz za všechny rezervace na kreditní kartu z které byly rezervace zaplaceny. Wizz Air poslal faktury za zrušené rezervace, problém ovšem nastal v tom, že Wizz Air proplatil pouze jednu jedinou fakturu z 5ti a je to již několik měsíců. Problém se po jejich chatu nedá vyřešit. Řešil někdo něco podobného, případně jak to řešil?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napsat na podporu, budou chtít určitě plnou moc (jakýkoliv pamflet s neověřeným podpisem) zaslat na email.

    • Marcela napsal(a):

      Dobrý den, můžete prosím poslat odkaz kde přesně nárokovat vrácení peněz za zrušený let?Nemohu nikde najít, peníze mám již na účtu wizz a chtěla bych je vrátit zpět na svůj účet z kterého jsem letenky uhradila.Moc děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přihlaste se do účtu a v menu založte ticket „Stížnosti a komplimenty“ zřejmě si vyžádají IBAN a případně pak plnou moc za spolucestujícího.

    • Karolína Kozohorská napsal(a):

      Mám úplně stejný problém. Let do Neapole..

  • Lukáš napsal(a):

    Dobrý den,
    nemáte někdo zkušenost s platbou letenky platebním příkazem? Uhradil jsem přesně podle pokynů co mi Wizzair poslal v tentýž den, psali že do 5ti dnů se platba spáruje s rezervací, nestalo se tak a rezervace mi z účtu již úplně zmizela. Peníze však zaplacené mají. Mám teď dilema zda letenky koupit znova kartou a původní mi budou vráceny a nebo jak postupovat? O let stojím.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nepoběhlo spárování do týdne, tak už ty letenky propadly, je potřeba požádat o vrácení částky a koupit nové.

    • Radek napsal(a):

      Stalo se nám to samé.Odpověď na reklamaci trvala 20 dni.Z naši strany nedošlo k žádnému pochybení vše jsme kontrolovali.Následně nám suše oznámili,že na vrácení peněz mají 14 dni
      Zrušili jsme kvůli tomu dovolenou a zvažujeme právní kroky.
      Přijde mi to jako bezdůvodné obohacování a nakládání s cizími prostředky.
      Wizz mi přijde jak taková šmejdská firma co prodává hrnce.

    • Nicole Bártová napsal(a):

      Dobrý den, ten samy případ a už nevim kam se obrátit aby se mi peníze vrátily.. platila jsem 2.2.2024 a dnes 15.2.2024 stále nic. Žádná odpověď žádný letenky a žádný peníze. Můžete poradit na koho se obrátit ? Dekuji za jakoukoli odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přihlašte se do účtu a založte ticket pod „Stížnosti a komplimenty“ a požádejte o proplacení, odpoví s žádostí o IBAN a do cca měsíce většinou peníze pošlou.

  • Michal napsal(a):

    Dobrý den, náš let měl více jak 8 hodin zpoždění, mám tedy nárok na kompenzaci, jenže na stránkách wizzair.com je formulář na žádost o kompenzaci, jenomže to po mě chce otevřít ,,nějaký itinerář jenže není zde žádné tlačítko kde by se dalo pokračovat a vyplnit formulář. Děkuji za případnou pomoc-

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba se přihlásit a formulář odeslat pod svým účtem. Pokud jste nenakupoval letenky přímo na wizzair.com tak je potřeba si účet založit. Jinak nárok na kompenzace bude pouze v případě, že zpoždění bylo vinou aerolinky.

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu. Kde nebo jak mohu pořádat o výplatu kreditů, které jsem si nechala připsat za zrušený let ? Již vím, že do doby expirace kredity nevyužiji, ale nikde nevidím možnost, jak o výplatu zpět požádat. Moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ve správ kreditů je možnost nechat vyplatit kredity na peníze, pokud tam tlačítko není, je potřeba napsat zprávu do Wizz Air. Kredity lze vybrat pouze pokud nebyly z části použity.

  • Jana Třešňáková napsal(a):

    Dobrý den, WizzAir mi zrušil odlet z Prahy do Říma (FCO), zpáteční let z FCO do PRG beze změn. Automatický rebook odletu do Říma proběhl ze strany WizzAir na datum a čas až po zpátečním odletu. Nesouhlasím, ale když chci rebookovat, tak to nejde, protože se změnila odletová destinace na příletovou a opačně. Takže mi to nabízí přebookování pouze FCO – PRG a zpět PRG – FCO. Mám jiné možnosti, než let úplně zrušit? nastoupit máme až za 45 dní.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v tomhle případě není jiná možnost než to vyřešit buď přes zprávu nebo telefonicky, bohužel, jakmile se to otočí tak s tím online nejde nic dělat.

    • Veronika Ščuglíková napsal(a):

      Dobrý deň pekne poprosím o radu. U wizzair sme zažiadali o kompenzáciu odpísali že máme nárok a nech pošlem číslo účtu. Už je to dlhá doba nič sa nedeje a na správy neodpisujú. Neviem či nejak vypisovať alebo čakať

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napište ostřejší email, pokud se ani pak nic nestane, tak pošlete k prošetření Úřadu pro civilní letectví.

    • Karin Sýkorová napsal(a):

      Prosím o radu ohledně kompenzace za zpožděný let. Ve formuláři, když tam přidám své tři děti, které letěly se mnou, chtějí přidat plnou moc – nejstarší má 14, co jim tam mám přiložit? Děti snad rodiči plnou moc psát nemusí.. nechce mě to ale bez toho pustit dál.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí si vytisknout a nascanovat jakýkoliv pamflet, je to rychlejší, než se s Wizzem dohadovat..

  • Petra Čížková napsal(a):

    Dobrý den, 5.9.2023 jsme měly s Wizz letět do Neapole (a dal pokračovat na Ischii). Včera jsme uplnou náhodou v aplikaci zjistily, ze oba lety (i zpateční) byly zrušeny. Email o zrušení se nikdo neobtěžoval zaslat. Chtěly jsme tedy ideálně let přebookovat na jiný termín, nicméně nám to hlasí, že přebookování je možne až nejdříve 14 dní před původním odletem. Je toto běžné? Nechápeme, že není možné změnit termín již dnes, už jen kvůli nahlašování dovolené v práci, řešené ubytování apod. Nehledě na to, že až nám to povolí přebookovat, budou dost možná vsěchny pro nás možné lety plné. Diky.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Wizz Air nejdříve ty lety vyhází z letového řádu a pak až rozešle info o zrušení, trvá to tak 2-3 dny, jakmile to přijde, budete moci lety posunout nebo zrušit.

  • Michaela napsal(a):

    Dobrý den,
    zrušili nám let do Říma (13.7.2023 v 8.55). Na stránkách wizzairu se tento let ale stále tváří jako nezrušený a my se nedokážeme nijak dostat k nějakému refundačnímu linku, případně k možnosti, kde by šlo rezervaci nějak spravovat. Předem děkuji za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, po přihlášení do wizzair.com založte „stížnost“ ve správě profilu, tam vyberete i typ – refund – a neměl by to být problém pak dostat peníze zpět

  • Jindřich napsal(a):

    Zrušený let Wizzair 15.7.2023 Milano.
    Kde žádat refund (link)?
    Chci jen refund a nemůžu se stránkama Wizzairu proklikat na odpovídající účet – formulář. Díky

    • Honza napsal(a):

      Ve správě rezervace je potřeba založit Ticket – Komplimenty a Stížnosti a tam o zrušení požádat, z nějakého důvodu ten sobotní let není propsán jako zrušený, obvykle se to totiž objeví přímo ve správě rezervace.

  • Erika napsal(a):

    Dobrý den,
    letěli jsme s WizzAir a let měl 5 hodin zpoždění. Při žádosti o refundaci jsem mylně zadala způsob výplaty na Kredit – je možné pak z kreditu peníze převést na bankovní účet? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, nesmí se ale kredit nijak využít ani z části.

  • Franta napsal(a):

    Dobrý den,

    prosím o informaci kde na stránkách wizz airu se dá zadat ticket na kompenzaci za zpožděný let? děkuji

  • Nikki napsal(a):

    Zdravím,
    mám takový dotaz. Dne 4.7.2022 jsem měla letět do Albánie s Wizzem, ale 4 hodiny před odletem přišla sms že let přesunují na 5.7.2022 na 4 hodiny ráno, po několika hodinách nám tedy zařídili spaní s tím, že ráno bude odvoz na letiště. Jenže ještě před půlnocí nám volali z recepce, že let znovu posunuli tentokrát na 7 ráno a půl hoďky po tom přišla sms, že let ruší úplně. Takže jsme dorazili asi v 5 ráno na letiště a nikdo nevěděl co s námi. Bylo to šílené, tak jsem hned pár dnů na to požádala o kompenzaci a až teprve teď mi přišlo vyjádření s tím, že let byl zpožděn/zrušen v důsledku neočekávaných okolností. Myslíte, že se to dá ještě nějak vyřešit nebo mám prostě smůlu? Letěla jsem na brigádu a místo jednoho letu jsem musela nakonec letět do Bergama, tam čekat 9 hodin a do Albánie jsem dorazila až 6.7.2022 v 1:30 ráno.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je poslat případ k prozkoumání leteckému úřadu, předpokládám, že to bylo z Vídně, takže rakouskému, a ten buď potvrdí nebo vyvrátí verzi Wizz Air, ještě se mi ale nestalo, ale by ji letecký úřad nepotvrdil. Pokud to není vina aerolinky, tak pak nárok na kompenzace není.

    • Nikki napsal(a):

      Dobrý den,
      letěla jsem z Polska z Katowic. Ale nenašla jsem žádné takové stránky, kam bych mohla napsat. Mohla bych poprosit o radu? Zkusím pak tam napsat.
      Děkuji moc

  • Josefína napsal(a):

    Dobrý den,
    měla bych dotaz ohledně vyřizovací lhůty žádosti o kompenzaci
    u Wizzairu za zrušený let (Praha – Neapol), zrušili ho bez udání důvodu asi 5 hodin před odletem. A zároveň žádám o proplacení ubytování a dopravy do cílové destinace (doletěli jsme do Říma o den později a odtud vlakem). Už je to více než 30 dní a stále neodpověděli, přitom slibují vyřízení do měsíce… V mém profilu se žádosti zobrazují stálé jako aktivní. Volala jsem na bezplatnou telefonickou linku, tam mi bylo řečeno, že tyto problémy zde neřeší.
    Chtěla bych poprosit o radu, jak dále postupovat?

    Děkuji.

    Josefína

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bombardovat jako odpověď na email, který přišel, případně pak založit nový ticket, jiná cesta u Wizzu nefunguje.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den, dnes přišla od Wizz zpráva, že zítřejší let (25. 10.) z Wroclaw do Kutaisi nebude, nějaké problémy s letištěm. V e-mailu bylo, že můžeme akceptovat změnu cílové destinace na Tbilisi, změnit datum letu nebo požádat o refundaci. Ve své rezervaci ale nikde nevidím, jak bych to měl udělat. Nabídka žádná. Nasměrujete mě, prosím? Pokud se mi nepodaří zareagovat do odletu nabízeného spoje, nepřijdu o možnost refundace? Odbavovat on-line na let do jiné destinace se pochopitelně nebudu. Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nemáte rezervace od nějakého prostředníka? To musí pak potvrdit on, případně nekoukáte jen do manage my reservation? Je potřeba se přihlásit pod účet, kde byla letenka koupena a pak jde přijmout nebo odmítnou změnu.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, 18.10. máme odlet z wizz air do Abu Dhabi. Letenky i s výběrem místa jsme platili snad někdy v lednu a od té doby byl let posunut jak časově, tak termínově. Výsledkem nyní je, že nemáme mistenky. Zaslali jsme na wizz dotaz a bylo nám řečeno, že máme potvrdit nové odlety a vybrat si nová místa ve stejné cenové relaci. Ale absolutně netušíme, jak tohle udělat. Projeli jsme aplikaci i web a nikde nám to tuto možnost nenabízí. Poradíte prosím, jak postupovat?
    Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, kupovali jste letenky přímo na wizzair.com? Pokud ano tak je potřeba se přihlásit pod účtem, na který jste letenky kupovali a pak tam možnosti přijetí nebo změny jsou. Pokud se přihlásite na webu přímo do správy rezervace tak zde možnost změny nebývá.

  • Tomas napsal(a):

    Dobrý den,
    zapoměl jsem si udělat on line check in, a v Praze na přepážce před odletem mě nejdřív zkasírovali o 1070,- za odbavení (to jsem tušil), aby mi pak řekli, že místo na palubě už není, a musím u gatu počkat, že se někdo nedostaví ke svému letu. Stáli jsme tam do poslední minuty 2 cestující bez sedadla a čekali. Já byl nakonec ten šťastnější a místo získal, druhému pracovník na gatu sdělil, že se má obrátit na Wizz, protože oni jsou jen Menzies, servisní organizace.
    Nepochybuju, že v přepravních podmínkách, které při koupi letenky slepě akceptuji, je o tom něco napsáno, ale moje otázka je: co když někdo opravdu nemá možnost 48h před odletem provést odbavení on -line? Znamená to, že moje zakoupená letenka ještě neposkytuje záruku letu? Jak to ve skutečnosti probíhá s prodejem, prodávají víc letenek než je míst? Věděl ten druhý (ne)cestující už při zakoupení letenky, že možná nepoletí??

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den,
      online checkin je vždy u Wizz Air povinný. Overbooking je bežná věc, i když není zrovna obvyklý u Wizz Air. Spíše bych to viděl na změnu letadla, kdy letělo A320 místo předpokládané A321. Pokud se do letadla nevejdete, musí vás aerolinky dopravit do cílové destinace dalším nejbližším letem a poskytnout tučné kompenzace.

  • Simona P. napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz ohledně odeslané platby za letenky u WIZZ AIR. Zaplatila jsem dle pokynů bankovním převodem. Platba odešla okamžitě, nicméně po přihlášení do účtu WIZZ AIR mi hlásí informace u letenky ODMÍTNUTO, ale peníze zpět na účet nepřišly. Jak mám nyní postupovat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel se platba nespárovala, je potřeba reklamovat – založit ve správě stížnost.

  • Markéta napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu. Wizz air nám na letišti zrušil let. Peníze za letenky nám sice vrátili, ale museli jsme si koupit nové letenky které byly tak 6x dražší. Myslíte, že mimo kompenzace za zrušený let máme i nárok na proplacení nových letenek?
    Mockrát děkuji, Markéta

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, při zrušení letu dává aerolinka vždy na výběr mezi vrácením peněž nebo náhraním letem, pokud přijmete vrácení peněz, nárok na proplacení nákladů není, pokud přijemete náhradní variantu od aerolinky, je nárok na proplacení nákladů například za hotel apod. Na kompenzace je pak nárok jen pokud bylo zrušení vinou aerolinky.

  • Sandra napsal(a):

    Dobrý den, v létě jsme měli zpoždění okolo 11 hodin z Benátek a byla podána reklamace s žádostí o kompenzaci. Dnes je to 40 den od podání a minimálně již 20 dní je status reklamace “Payment in progess”, ale do dnešního dne žádné peníze nepřišly. Máte s tím někdo zkušenost? Snažila jsem se s někým domluvit na chatu, ale po hodině čekání mi vždy jen vyskočí, ze agent opustil chat.. děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně je reagovat přímo na ty emaily s tím ticketem, to je asi jediná cesta, kterou se mi to podařilo popohnat.

  • Marcela Horáková napsal(a):

    Dobrý den, 3.6 nám Wizzair zrušil let z Palerma do Prahy a nabídl let o tři dny později. Toto jsme nevyužili a jejich pracovnice na letišti v Palermu nám zabukovala let druhý den s Ryanair do Vídně (protože přímo do Prahy nic neletělo) a poradila z Vídně vlakem do Prahy. Už od začátku června si s nimi dopisuji, vždy jednou za měsíc přijde odpověď a výsledek je ten, že mi na WizzAir účet dali storno za zpáteční letenku a proplatili by rozdíl mezi letenkou od Ryanair a jejich, ale vlak nechtějí platit (stál 4.000,-). Argumentují tím, že jde o consequential damage, já argumentuji tím, že to je jen jiný alternativní způsob dopravy. Takže každý trváme na tom svém. Co dělat?
    Marcela

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jediná cesta je obrátit se na letecký úřad. Obávám se ale, že tím jak jste přijali náhradu na let do Vídně, tak jste akceptovali přílet do Vídně a proto nebude nárok na kompenzace dodatečných nákladů. Obecně platí že i kdyby vám Wizz Air řekl že prostě nic jiného než ten let za 3 dny vám nabídnou nemůže tak musíte buď akceptovat (v tom případě by vám museli hradit ubytování ty 3 dny) nebo odmítnout a potom by vám vrátili jen cenu za letenky. Povinnnost dopravit vás do cílové destinace spojem cizí aerolinky z nařízení EU tak úplně nevyplývá.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *