Skupiny létají s Honzou

WIZZ AIR ruší lety

26.11.2021 12:11 205 komentářů
Nabídka již není aktuální

CC0 Pixabay

Zatímco ostatní aerolinky se snaží prodat během tohoto týdne co nejvíce letenek, Wizz Air se rozhodl spíše své cestující pořádně naštvat.
 

Z rezervačního systému aerolinky zmizelo po celé síti spousta letů. Z Prahy například od poloviny ledna nepoletí lety do Katánie nebo Neapole. Ještě razantnější byl Wizz Air ohledně letů z Vídně. Odtud nejenže promazal letový řád od poloviny ledna, ale zrušil skoro všechny lety v následujících 14 dnech.

Na co máte po rušení Wizz Air nárok? A na co si dát pozor?

1) Změnu/refund letu
2) V případě odletu za méně než 14 dní i kompenzace

Změna letu

Wizz Air nabízí možnost změnit termín letu, pokud si nevyberete (dost často zůstává třeba let pouze 1x týdně), můžete změnit letenku na jinou z tras, které Vám Wizz Air nabídne. Často ale není problém zavolat na linku Wizzu 225 850 035 a domluvit se například na jiné alternativní trase, která v nabídce Wizzu není.

Refund letu

Wizz Air nabízí refund do kreditu ve výši 120% z hodnoty rezervace. Pokud kredit využijete, tak proč ne, 20% se hodí. Kredit Wizzu má ale 2 zásadní háčky. Kredit lze využít pouze u rezervací, kde bude osoba, na kterou je účet napsaný, rovněž jedním z cestujících. Druhá podmínka, na kterou je potřeba myslet, je nemožnost kdykoliv nechat kredit vyplatit, pokud si už objednáte letenku třeba jen za část vyplaceného kreditu.
Pokud se rozhodnete nechat si vrátit peníze za let, tak opět necháte částku vyplatit do kreditu s 20% bonusem (nijak ho nepoužijete), následně požádáte o vyplacení kreditu s 20% malusem na kartu nebo bankovní účet.

Kompenzace

Pokud byl váš odlet za méně než 14 dní, máte nárok na kompenzace podle práv EU (pokud vám Wizz Air nenabídne alternativní let ze stejné a do stejné destinace v časové poloze podobné původnímu letu). Výše kompenzace je následující:

250 EUR v případě letu do 1.500 km
400 EUR na letu v EU od 1.500 km nebo letu mimo EU v délce 1.500 – 3.500 km
600 EUR v případě letu 3.500 km a více

Wizz Air poslední dobou jakékoliv kompenzace odmítá, takže je potřeba se obrnit trpělivostí. Nároku se rozhodně nemůže zřeknou kvůli koronaviru – žádná země z EU nezakázala lety v rámci EU ani dalších obvyklých destinací.

Pokud potřebujete pomoci s refundem, můžete mi poslat zprávu sem.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den,
    dnes nám zrušili let z Prahy do Říma. Zatím jsme neudělali ani jednu z nabízených možností (přebookování atd.), protože nám nevyhovují, potřebujeme tam být již dnes a poté bychom si chtěli zažádat o kompenzaci. Koupili jsme si tedy let s jinou leteckou společností, ale pouze na cestu do Říma, která byla zrušena. Zpáteční let z Říma do Prahy zůstává teoreticky nezměněný, ale bojím se, aby byla zpáteční letenka stále platná, pokud nezměníme rezervaci na jednu z Wizzairem nabízených možností. Volali jsme i do call centra, kde nám paní řekla, že platná bude, ale moc jistě to neznělo. Myslíte, že budeme moct se zpáteční letenkou odletět zpátky do Prahy bez problémů, i když byla zrušená původní cesta z Prahy do Říma? Děkuji.

    • Tereza napsal(a):

      Případně ještě dotaz – pokud by platná nebyla (protože třeba v aplikaci mě to k check-inu ke druhému letu nepustí a píše mi to jen „flight canceled“ ohledně toho prvního letu, proto se bojím, že platná nebude, i když druhý let zrušen není), máme nárok na kompenzaci i případě, že bychom rezervaci změnili tak, že si požádáme o refund pouze první letenky a druhou potvrdíme stejnou?

    • Honza napsal(a):

      Já bych se odbavit a pak je to bez obav. Jinak obecně musí zůstat platná, já teď řešil několik rezervací, kde Wizz Air po zrušení letů po dvou dnech rezervaci sám zrušil a vyplatil do kreditu, ale vždy se to týkalo jen jednoho směru nebo zpáteční letenky, v tomhle případě bych neočekával, že by to sami od sebe zrušili.

    • Petra napsal(a):

      To byl i náš let 🙂
      Wizz nám vyplatil 1770 na wizz účet a fo je vše.
      Nevíte, jak dlouho trvá převod kreditu na bankovní účet?
      Každopádně vše predano claimcloud.cz
      A měla jsem pojištění…
      Takže jsem zvědavá, co z toho bude..
      Nové letenky 10k přes Split a pak Řím

    • Honza napsal(a):

      Je potřeba zadat Stížnost, doložit účtenky, sesumírují náklady a odečtou od toho to, co vám vyplatili do kreditu. Dával jsem podnět 15.8. a dnes přišly peníze, takže to umí i rychle, u jiného podnětu z 10.8. zatím ticho po pěšině, takže je to případ od případu. Jinak to vyplacení je obvykle cca do týdne.

  • Gabriela napsal(a):

    Ahoj,

    měli jsme letět 23.7. do Catanie (Sicílie), 6 hodin před odletem letadla přišla SMS, že let byl zrušen. Přebookování letu je možné až na 30.7., přičemž nám na původní let navazovalo hned několik ubytování. Zrušili nám i zpáteční let, který jde ale na stránkách WizzAiru stále kopit. Nakonec jsme si koupili let do Palerma z Vídně, ale i tak nám propadlo ubytování na dvě noci. Poslali jsme reklamaci i se všemi fakturami k letecké společnosti. Chtěla jsem se zeptat, zda někdo nemá zkušenost s náhradou ubytování a proplacením nových letenek od WizzAir.

    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, nárok určitě je, je potřeba počkat až se ozvou, obvykle chtějí doplnit nějake plné moci apod.

  • Míša napsal(a):

    Dobrý den, dne 19.7 byl zrusen let z Vídně na Tenerife, z důvodu celosvetove krize. Chtěla bych změnit termíny letu. Jak mám teď postupovat? Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přihlaste se do účtu a tam klikněte na rezervaci, změnit termín letu a můžete posunout let až 14 dní od plánovaného odletu.

  • Darina napsal(a):

    Dobrý den, dnes ve 12.00 mi přišla sms, že náš let s Wizz air dnes v 17.00 je opožděn a odlet je přesunutý o více jak 22 hodin (zítra 15.45). Máme nárok na nějakou kompenzaci? Máme zaplacný hotel, parkování na letišti a podobně. Děkuji, Darina

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u kompenzace záleží na důvodu, proč byl let zpožděn, žádá se o ni vždy zpětně a uvídíte, co vám aerolinka sdělí jako důvodu, případně to pak lze reklamovat u úřadu pro civilní letectví.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den,

    měli jsme zakoupené letenky na Sicilii. Chybou na straně společnosti(údajně špatné nacenění) rezervace byla zrušena. Ačkoliv již bylo uhrazeno bankovním převodem.

    K dnešnímu dni nemám jak peníze nahrané zpět, tak info. Jak prosím dále postupovat? Poslední odpověď z 30.4.: Děkujeme, že jste kontaktovali oddělení služeb zákazníkům společnosti Wizz Air.

    Rád bych Vás informoval, že jsem úspěšně našel Vaši platbu a bude převedena zpět na Váš účet.

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud není v kreditu tak na tento email reagovat a urgovat stále dokola, jakmile se tam vyplatí, tak je pak potřeba požádat o vyplacení na účet.

  • Kristýna napsal(a):

    Dobrý den,
    mám teď vrácené peníze na Wizz účtu a nevím jak je zpátky dostat na můj bankovní účet

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, po přihlášení vyplňte formulář zde:
      https://wizzair.com/cs-cz/zadost-o-prevod-kreditu-wizz

    • Veronika napsal(a):

      Zdravím Kristýno, řešíme ten stejný problém. Již více jak před týdnem jsem žádala o převod kreditů skrz odkaz, který zde i posílal Honza, i jsem vyplňovala reklamaci, ale peníze stále nikde. Vy už peníze na svém bankovním účtu máte?

  • Lucie Novotná napsal(a):

    Dobrý den, wizz mi zrušil let v den odletu. Požádala jsem o vrácení peněz na účet, ale doposud žádné nepřišly. Vše jsem vyřizovala přes jejich účet. (automatický chat) už to bude skoro rok. Další postup? Děkuji za odpověď Novotná

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba napsat stížnost/ticket po přihlášení do účtu, na ty reagují poměrně pružně.

  • Megan napsal(a):

    Zdravím, taktiež nam presunuli let o deň skôr ako bol pôvodne. No iný dátum nám nevyhovuje. Zrušili sme teda let do Malagy ( spiatočnú letenku z Malagy sme nemenili). Peniaze nam prišli na Wizz kredit, vyplnila som formulár kde som zadala aj iban, no žiadna odpoved na to neprišla. Keď som išla do appky, kredit už ukazovala 0, ale na našej spiatočnej letenke mame “ flight overpaid” a sumu letenky, ktorú sme dali za tu zrušenú letenku. Snažila som sa in dovolať alebo ich kontaktovať, no neúspešne.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bombardovat mailem, na ten jediný reagují.

  • Matěj napsal(a):

    Dobrý den, máte zkušenosti s vracením peněz od Wizzu? požádal jsem o poslaní na účet, ale nikde není napsané do kdy by měli peníze přijít. Nepřišel mi od nich žadný email a nemam žadné potvrzení, ale body na Wizzu se mi odečetli.
    Mohl by jste mi poradit prosím
    Děkuji moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba založit ticket ve Stížnosti a komplimenty ve správě účtu a na ten obvykle odpoví s žádostí o IBAN, případně nějaký pamflet plné moci za spolucestujícího, do 14 dní pak bývají peníze na účtu.

  • Vilém napsal(a):

    Dobrý den,

    prosím o radu. Wizzair zrušil let Praha-Neapol. Vybral jsem náhradní let. Zdálo se, že změna letu je bez poplatku, ale v posledním kroku mi bylo oznámeno, že chybí doplatit 1 700 Kč (důvod neznámý). Může to být tím, že v době koupě letenek jsem byl členem klubu Wizzair a teď při změně letu již nejsem členem? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, tím to nebude, spíše se vám tam v průběhu rezervace dostaly místa nebo něco podobného, změnit to jde vždy bez poplatku.

  • Žaneta napsal(a):

    Dobrý den, mám refundovanou letenku za zrušené lety. Vzala jsem si kredity v hodnotě 120%.
    Nyní chci koupit novou letenku, pro stejné cestující a využít kredity, ale hlásí to chybu..
    Je to error techniky nebo je to mýma rukama? 😀

    Díky za odp.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, kredity se uplatňují v posledním kroku, bohužel se mi nikdy nestalo, že by to nešlo, tak nevím, co poradit. Zkuste třeba rezervovat přes aplikaci.

  • Dan napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    měli jsme s rodinou koupeno 5 letenek do Benátek u Wizz Air přes Zaletsi a Wizz Air s měsíčním předstihem let zrušil a změna v jejich online systému nebyla možná, protože se otočily destinace a dříve byl let do Prahy než do Benátek. Náhrada kredity v jejich systémech mi nepřišla rozumná, protože společně s letenkami jsem kupoval pojištění a parkování, které by mi propadlo.

    Rád bych se zeptal zda je normální, že refundace letenek trvá více než dva měsíce a také, že se vrátí suma očištěná za poplatek za rezervaci a refundaci za každou jednotlivou letenku?
    Dokázal byste mi něco doporučit pro příště jak těmto problémům předejít? Napadá mě jen koupě levných letenek v termínu letu do 14dní a pak se mi toto nestane.

    Děkuji,
    Dan

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, poplatek za vystavení/rezervaci letenky prodejci nikdy nevracejí, jelikož prakticky ta služba byla provedena. Zdali tam mají ještě nějaké další poplatky za refundaci apod. záleží na podmínkách. Ideální je kupovat přímo na webu aerolinky, komunikace s aerolinkou je pak vždy rychlejší. Pokud se správně zažádá, tak Wizz vyplácí obvykle do 14 dní.

  • Dominik napsal(a):

    Dobrý den v dubnu mám letět s kamarady na kypr. Puvodni let mel byt z vidne a presunuli nam ho az do budapeste co se da stim delat ? Smaozrejme mame vsichni dovoleny nahlaseny a zaplaceny ubytovani. Takova cesta se nam hodne prodrazi

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obrátil bych se na Wizz Air, zdali vám letenky nepřebooknou třeba na odlet z Prahy. Areolinka má obecně právo rušit nebo měnit lety do 14 dní před odletem, takže automaticky nárok na nějakou kompenzaci nebo lepší náhradní let není.

  • Martina Račková napsal(a):

    Dobrý den, společnost Wizz Air nám přeložila let o jeden den dříve než bylo plánováno. Jakými způsobem se mohu domácí kompenzace za dopředu zaplacené ubytovani a za vstupenky na kulturní akci,která se konala v den odletu. Timto mi vznikla škoda téméř 5000 Kc.Chápu přeložení letu v řádu několika hodin,ale o celý jeden den?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je váš odlet za více než 14 dní, tak na žádnou kompenzaci nárok nemáte, každá aerolinka v EU může libovolně do 14 dní před odletem lety měnit.

  • Jakub napsal(a):

    Dobrý den,

    co mám dělat když mi WIzz Air přesunul zpátečný let z 21.2. na 25.2? Je toto vůbec možné?

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, buď můžete změnu akceptovat, změnit na jiný termín nebo požádat a proplacení.

  • Vladimíra Krčová napsal(a):

    Prosím o radu, v listopadu 2023 jsem rušila let, proběhlo vrácení částky na účet ..credit Wizzair. Včera skončila 90 denní lhůta k možnosti použití kreditů. Tak jen dotaz….kam zmizel kredit? Propadl? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste nepožádala o vyplacení na bankovní účet tak po uplynutí platnosti kreditů částka propadne, ale platnost bývá rok.

    • Vladimíra napsal(a):

      Děkuji,
      o převedení částky na bankovní účet jsem nežádala,nedohledala jsem nikde tuto možnost. 90 dní uplynulo a myslím, že není cesty zpět. Moje chyba. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Bouhužel má Wizz Air nastavený ten postup takto složitě se zcela jasným cílem..

  • Barbora Richterová napsal(a):

    Dobry den koukala jsem a Wizz air zrušil let jenze je to vidět stále jen v aplikaci a na webu je ze brzy přijde e-mail. Jak dlouho trvá než přijde? Uz na termín mame neco domluvené tak aby jsme nepřišli jeste o volna místa. Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obvykle je to do jednoho, dvou dnů.

    • Markéta Malátová napsal(a):

      My máme úplně stejný problém – na webu že přijde mail a v appce let zrušený. Koukala jsem, že zrušili dost letů a ty zbývajicí jsou podstatně dražší. Tak asi ještě počkám,jestli se neobjeví něco levnějšího. Jen nevím, jak dlouho mohu čekat? Let máme na 4.4.

    • Honza napsal(a):

      Řekl bych že jsou tak zahlceni, že další várku emailů o změně/zrušení stopnuli… tak počkat až to dojde.

    • Veronika napsal(a):

      Dobrý den,
      mám stejný problém. Máme let v květnu, ale na stránkách se ukazuje, že přijde e-mail, ale už je to tam minimálně týden. A přes aplikaci, mi to sice nabízí přebookování, ale když to všechno odklikám, tak u konce se mi ukáže error, neplatný stav rezervace pro změnu rezervace. Tak čekám, jestli neudělají změnu termínu u tohoto, protože jsem měla letenky do Benátek v dubnu a tam mi dali jiný let.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den

    kamarád udělal 5 rezervací pro 5 různých lidí na jeden let. Praha-Řím. Tento let byl zrušen a bylo požádáno o vrácení peněz za všechny rezervace na kreditní kartu z které byly rezervace zaplaceny. Wizz Air poslal faktury za zrušené rezervace, problém ovšem nastal v tom, že Wizz Air proplatil pouze jednu jedinou fakturu z 5ti a je to již několik měsíců. Problém se po jejich chatu nedá vyřešit. Řešil někdo něco podobného, případně jak to řešil?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napsat na podporu, budou chtít určitě plnou moc (jakýkoliv pamflet s neověřeným podpisem) zaslat na email.

    • Marcela napsal(a):

      Dobrý den, můžete prosím poslat odkaz kde přesně nárokovat vrácení peněz za zrušený let?Nemohu nikde najít, peníze mám již na účtu wizz a chtěla bych je vrátit zpět na svůj účet z kterého jsem letenky uhradila.Moc děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přihlaste se do účtu a v menu založte ticket „Stížnosti a komplimenty“ zřejmě si vyžádají IBAN a případně pak plnou moc za spolucestujícího.

    • Karolína Kozohorská napsal(a):

      Mám úplně stejný problém. Let do Neapole..

  • Lukáš napsal(a):

    Dobrý den,
    nemáte někdo zkušenost s platbou letenky platebním příkazem? Uhradil jsem přesně podle pokynů co mi Wizzair poslal v tentýž den, psali že do 5ti dnů se platba spáruje s rezervací, nestalo se tak a rezervace mi z účtu již úplně zmizela. Peníze však zaplacené mají. Mám teď dilema zda letenky koupit znova kartou a původní mi budou vráceny a nebo jak postupovat? O let stojím.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nepoběhlo spárování do týdne, tak už ty letenky propadly, je potřeba požádat o vrácení částky a koupit nové.

    • Radek napsal(a):

      Stalo se nám to samé.Odpověď na reklamaci trvala 20 dni.Z naši strany nedošlo k žádnému pochybení vše jsme kontrolovali.Následně nám suše oznámili,že na vrácení peněz mají 14 dni
      Zrušili jsme kvůli tomu dovolenou a zvažujeme právní kroky.
      Přijde mi to jako bezdůvodné obohacování a nakládání s cizími prostředky.
      Wizz mi přijde jak taková šmejdská firma co prodává hrnce.

    • Nicole Bártová napsal(a):

      Dobrý den, ten samy případ a už nevim kam se obrátit aby se mi peníze vrátily.. platila jsem 2.2.2024 a dnes 15.2.2024 stále nic. Žádná odpověď žádný letenky a žádný peníze. Můžete poradit na koho se obrátit ? Dekuji za jakoukoli odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přihlašte se do účtu a založte ticket pod „Stížnosti a komplimenty“ a požádejte o proplacení, odpoví s žádostí o IBAN a do cca měsíce většinou peníze pošlou.

  • Michal napsal(a):

    Dobrý den, náš let měl více jak 8 hodin zpoždění, mám tedy nárok na kompenzaci, jenže na stránkách wizzair.com je formulář na žádost o kompenzaci, jenomže to po mě chce otevřít ,,nějaký itinerář jenže není zde žádné tlačítko kde by se dalo pokračovat a vyplnit formulář. Děkuji za případnou pomoc-

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba se přihlásit a formulář odeslat pod svým účtem. Pokud jste nenakupoval letenky přímo na wizzair.com tak je potřeba si účet založit. Jinak nárok na kompenzace bude pouze v případě, že zpoždění bylo vinou aerolinky.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *