Skupiny létají s Honzou

WIZZ AIR ruší lety

26.11.2021 12:11 186 komentářů
Nabídka již není aktuální

CC0 Pixabay

Zatímco ostatní aerolinky se snaží prodat během tohoto týdne co nejvíce letenek, Wizz Air se rozhodl spíše své cestující pořádně naštvat.
 

Z rezervačního systému aerolinky zmizelo po celé síti spousta letů. Z Prahy například od poloviny ledna nepoletí lety do Katánie nebo Neapole. Ještě razantnější byl Wizz Air ohledně letů z Vídně. Odtud nejenže promazal letový řád od poloviny ledna, ale zrušil skoro všechny lety v následujících 14 dnech.

Na co máte po rušení Wizz Air nárok? A na co si dát pozor?

1) Změnu/refund letu
2) V případě odletu za méně než 14 dní i kompenzace

Změna letu

Wizz Air nabízí možnost změnit termín letu, pokud si nevyberete (dost často zůstává třeba let pouze 1x týdně), můžete změnit letenku na jinou z tras, které Vám Wizz Air nabídne. Často ale není problém zavolat na linku Wizzu 225 850 035 a domluvit se například na jiné alternativní trase, která v nabídce Wizzu není.

Refund letu

Wizz Air nabízí refund do kreditu ve výši 120% z hodnoty rezervace. Pokud kredit využijete, tak proč ne, 20% se hodí. Kredit Wizzu má ale 2 zásadní háčky. Kredit lze využít pouze u rezervací, kde bude osoba, na kterou je účet napsaný, rovněž jedním z cestujících. Druhá podmínka, na kterou je potřeba myslet, je nemožnost kdykoliv nechat kredit vyplatit, pokud si už objednáte letenku třeba jen za část vyplaceného kreditu.
Pokud se rozhodnete nechat si vrátit peníze za let, tak opět necháte částku vyplatit do kreditu s 20% bonusem (nijak ho nepoužijete), následně požádáte o vyplacení kreditu s 20% malusem na kartu nebo bankovní účet.

Kompenzace

Pokud byl váš odlet za méně než 14 dní, máte nárok na kompenzace podle práv EU (pokud vám Wizz Air nenabídne alternativní let ze stejné a do stejné destinace v časové poloze podobné původnímu letu). Výše kompenzace je následující:

250 EUR v případě letu do 1.500 km
400 EUR na letu v EU od 1.500 km nebo letu mimo EU v délce 1.500 – 3.500 km
600 EUR v případě letu 3.500 km a více

Wizz Air poslední dobou jakékoliv kompenzace odmítá, takže je potřeba se obrnit trpělivostí. Nároku se rozhodně nemůže zřeknou kvůli koronaviru – žádná země z EU nezakázala lety v rámci EU ani dalších obvyklých destinací.

Pokud potřebujete pomoci s refundem, můžete mi poslat zprávu sem.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Natálie Tkáčová napsal(a):

    Dobry den, dne 15.7 jsme měli letět s přítelem do Katánie a 25.7 se vrátit. Letenky se zrušili a Pelikán.CZ nám nabídl alternativní datumy které jsou ale úplně naprd. Máme danou dovolenou a 12.7 máme platit ubytování. Co máme dělat… děkujeme.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, předpokládám že to máte z Katowic, dá se to rebooknout na let z Prahy – letí se i ve stejné dny.

  • Anežka napsal(a):

    Dobrý den,
    dnes 8.7.2022 nám byl zrušen let v 6.15 z Říma do Prahy. Bohužel, o zrušení letu jsme se dozvěděli až 5 minut před letištěm v taxi, které jsme si tím pádem brali úplně zbytečně (65€ vyhozených, jen pro to, že let zruší dvě a půl hodiny před odletem). Do mailu přišli informace úplně plytké a o ničem. Nikde jsem nemohla najít, jak to je s refundací. Všude psali, že nám peníze vrátí, ale jak na to, to už si nechali pro sebe. Bohužel, ten den byl už jen jeden let do čech, a to až v odpoledních hodinách, a navíc za šílenou pálku. Jelikož jsme studenti, tak si takovéhle šachování s penězma nemůžem moc dovolit. Vybrali jsme tedy alternativu pozemní dopravy, a to s Flixbusem, ovšem dvě jízdenky do čech nás vyšly na 7000 korun.
    Jelikož ani na infolince nám nikdo neodpovídá, jen běží minuty a je ticho, tak se trochu bojíme, co bude dál. Vrátí nám peníze zpět za zrušený let, včetně všech příplatků a poplatků kolem? Je popřípadě možná kompenzace za alternativní cestu domu? Eventuelně nějaká rada, jak se s nimi spojit, pokud nebudou reagovat, nebo nebudou chtít vrátit peníze?
    Děkujeme za odpověď. A+J.

    • Standa napsal(a):

      Zdravim,
      Odlozim si tu komentar, at jsem v obraze. Jsme na tom podpbne, akorat my jsme zakoupili letenky na zitrek ( odkaz na prebookovani v emailu ani v aplikaci nefungoval) tak jsme zaplatili nove. Vratili jsme se na hotel a v pondeli se vsemi ucty to budu resit.
      Standa

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den,
      nárok na refund je vždy, dá se o něj požádat přímo ve správe rezervace. Nárok na jakékoliv kompenzace je pak pouze v případě, že let byl zrušen z důvodů na straně aerolinky, bohužel aktuálně jsou to většinou důvody na straně letiště, kdy nemají personál a nárok tak obvykle není.

  • Hanka napsal(a):

    Dobry den, musela jsem zrusit letenku s Wizz do Benatek kvuli zraneni. Letenka za 1200 a ted mi prisly uz dve faktury na 3002 Kc, obe bez udani duvodu (jen „letenka VCE-PRG“ ) a bez bankovniho spojeni. Datum splatnosti je navic pred datem vystaveni. Co s tim? Je mozne, ze omylem vystavili dve stejne faktury? (prvni z nich jsem platila na ucet z webu Wizz, neprisel ucet ani potvrzeni platby.) Nebo muzou byt poplatky za zruseni fakt tak vysoke? Jak byste komunikovali s wizzem? Hrozi podle vas poplatky z prodleni? Nevim zda druhou fakturu platit. Zda se mi to cele bud nemoralni nebo dokonce nezakonne…Prosim poradte kdo ma zkusenost. Diky!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, poplatek za zrušení letenky je u Wizz Air cca 65 €, pokud je vyšší než cena letenky, nevyplatí se tak nikdy nic řešit a necháte letenku jednoduše propadnout, pokud jste už o zrušení požádala, tak nic platit nemusíte, ty faktury od Wizzu jsou dost často zmatené…

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den,měli jsme koupené letenky na 21.7. z Katowic do Doncasteru a let byl po 6 hodinách zrušen a na zákaznickém servisu byla řada na dalšího půl dne,tak jsme si vzali taxi zpět Ostrava,koupili jsme si letenku na 23.7 a scénář se opakoval ba dokonce to bylo ještě horší,policajti nás vyvedli jako nějaké zločince nebo prasata ven z letiště,nevědel jsem,že v dnešní době je vůbec něco takového možné!!!!!

    • Petr napsal(a):

      Pardón měo tam být 21.6 a 23.6

    • Petr napsal(a):

      Pardón mělo tam být 21.6 a 23.6

  • Martin napsal(a):

    Dobry den.
    Mam dotaz.
    Meli jsme letet s Wizz Air 18.6.22 v 9:20 do Rima.
    Let nam zrusili 7h pred odletem.
    Mame to prebookovany a letime 19.6.22 12:20.
    Mame narok na kompenzaci??
    Vyplni jsme jejich dotaznik na ofiko strankach s pozadavkem o kompenzaci.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to byla vina aerolinky a ne třeba letového provozu, počasí atd. tak nárok na kompenzace je, je potřeba počkat, co vám odpoví za důvod.

  • Adriana napsal(a):

    Dobrý den, mám koupené letenky 16.6 z Vídně do Nice a zpět 20.6, četla jsem že hodně ruší lety myslíte, že to nezruší ještě? Nevíte kde bych to děkuji za odpověď, s Wizz žádnou zkušenost nemám

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nebude stávka nebo něco podobného tak to nezruší z vlastní vůle, to by museli už platit kompenzace.

    • lili napsal(a):

      Nam dnes zrusil let Praha – Palermo 🙁

    • Honza napsal(a):

      Bohužel tu Sicílii ruší celkem často, určitě požádejte o kompenzace.

    • Monika napsal(a):

      Cesta tam: 17.6. Zrušeny let Palermo x Praha. Na pokyn asistenta na místě za vlastní let koupený nové letenky Palermo x Řím x Praha na 18.6. Jaké překvapení když ráno 18.6 pár hodin před odletem zrušen let Řím x Praha. Wizzair žádné řešení neumožnil a ani nenabidl. Aplikace ani web neumožnil prebookovat. Takze znovu zakoupení nových letenek od samého Wizzair Řím X Vídeň a vlak do Prahy…..kam jsme dorazily v 17.00 druhého dne.
      Cesta zpět : 20.6. Let Praha Palermo…. Odletí a 20 min před přistáním vám oznámí že přistavate v Miláno Malpensa! Po hodinách na letišti vám slíbí odvoz do hotelu a pár hodin (podenadz jsou už 04.00), pokyn z jejich strany? Kupte si nové letenky…. Tak tohle už je opravdu příliš. Letenky na poslední chvíli stojí stovky eur. Na letišti jak v Římě tak v Milane bylo mnoho rodin, které prostě neměli takový obnos pro zakoupení dalších letenek! Nekteri si v Milane koupili znovu let na druhý den Milano x Palermo a ráno kolem šesté opet let zrušen Milano x Palermo…. Tohle už není na kompenzaci. Toto je již újma na zdraví…

    • Honza napsal(a):

      Bohužel aktuálně Wizz Air vůbec nezvládá, při aktuálních zpožděních na letištích mají extrémně vypjatý letový řád, což znamená že u těch večerních letů dochází k tomu co píšete… Určitě požádat o refund, kompenzace a úhradu nákladů.

  • Michaela napsal(a):

    Dobry den,
    Wizzair zrusil spiatocny let z bourgasu do viedne. Ponukol mi standardne nasledujuci let, vratenie 120% na ucet alebo moznost prebookovat oba lety na iny termin. Zvazujem poslednu moznost no neviem sa nikde docitat, dokedy musim vykonat zmeny. Kedy najneskor mozem vykonat zmeny na danom lete ? Dakujem za odpoved. Michaela

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardně do checkinu.

  • Jakub napsal(a):

    Zdravím. Máme s kamarádem zakoupené zpáteční letenky, trasa Vídeň-Neapol 21.7. tam, Neapol – Vídeň 28.7. zpět. Rozhodli jsme se však, že si prodloužíme dovolenou o dva dny a chtěli bychom nazpět letět až 30.7. a to opět z Neapole do Vídně. Je možnost provést změnu tohoto konkrétního letu, i když máma vlastně zakoupenou obousměrnou letenku ? Dostal jsem od někoho informaci, že let musí být změněn na obou trasách ? Odlet z Vídně do Neapole změnit/rušit nechceme. Je tedy vůbec proveditelná změna na onom zpátečním letu ? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, klidně můžete změnit jen zpáteční let, tipl bych si ale že vás vyjde levněji koupit novou letenku na 30.7. a tu původní zpáteční letenku nechat propadnout.

  • Tomáš napsal(a):

    Ahoj, provedl jsem na webu wizzair on-line odbavení a cesta tam bez problému + ke stažení klasický palubní lístek. Cesta zpět taky on-line odbavení bez problému, ale k dispozici ke stažení je pouze „palubní lístek“, na kterém je napsáno „toto není palubní vstupenka“. Zpět letím z letiště, kde vyžadují vytisklý palubní lístek, tak nevím jak nyní postupovat. Díky moc za radu

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bude potřeba zajít na checkin – nejsou to Benátky? Odtud je to běžné.

    • Tomáš napsal(a):

      Je to Kutaisi. Takže stačí před odletem zajít na přepážku a tam udělat chceckin jo?

      Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ano, tam by to mělo být také tak.

    • Jiří Špička napsal(a):

      Ahoj, v Kutaisi to tak je. Zajdeš s tím co máš v aplikaci na přepážku a dají ti letenku. Nškolikrát vyzkoušeno.

    • Honza napsal(a):

      Díky za info!

  • Petr napsal(a):

    Zdravím, mám koupeny letenky Vídeň → Jerevan a zpět na termín 3.-6.6.2022, bohužel Wizz Air lety zrušil a nové lety jsou o den až dva posunuty. Přišel mi mail o tom, jak můžu postupovat (tedy změny akceptovat, přebookovat na jiný termín nebo vrátit kredit). Bohužel už je to přes týden, co mail o změnách dorazil, ale po přihlášení do účtu na WizzAir mi to stále hlásí info, že byly provedeny na letu změny a ať očekávám mail o dalším postupu. Nemohu tedy stále ve svém účtu provést jakoukoli změnu. Je možné, aby to tak dlouho trvalo od minulého týdne, že stále nemohu provést změny?

    Díky moc

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano u Wizzu se to občas stane, pokud to třeba do týdne nepůjde je potřeba tam zavolat: 225850035

  • Anna Fallova napsal(a):

    Dobrý den, už nevím kam psát měli jsme koupený letenky Pardubice-Žuliany 17.3 a zpět Žuliany-Pardubice 22.3,kvůli válce nám wizzair zrušili lety, poslali credyty na dva různé accounty, ja mám registrace úplně třetí account ,prosím jak se da použít credity,jelikož nevím jak se da skombinovat accounty ?voobec nikdo ne reaguje na naší sms.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, každý účet musíte mít napsaný na nějaké jméno a kredity lze využít pouze na rezervace pokud letí cestující s tímto jménem, jinak to nejde, druhá varianta je nechat kredity vyplatit na peníze.

    • Anna Fallova napsal(a):

      Děkuji za odpověď, akorát jak to se můžu teda použít kredyty, když ja mám účet a credity byli posílány na dva různé Wizz acount 4930352626 a tady druhý Wizz acount 61403522441 mám podtverzeni v emailu ale nevím jak můžu se jich uplatnit!Letenky jsou na moje jméno.

    • Honza napsal(a):

      Přihlásit do účtu a v tom účtu provést rezervaci s jménem, na který ten účet je vystaven, jinak to nejde, druhá varianta je nechat si peníze vyplatit.

  • Honza napsal(a):

    Dobrý den, 5.3.2022 mi WIZZ zrušili let UM9QFR, který se měl uskutečnit 15.4.2022 a 18.4.2022 zpět. Okamžitě jsem žádal o vrácení peněz, dne 7.3. mi došla i faktura na -189€, ale stále peníze na účtu nemám. V přispěvcích píšete, že to trvá 2 a 3 dny a uběhl měsíc a stále nic. Komunikace přes jejich reklamační oddělení je nulová, poradíte, jak to z nich vytáhnout? Děkuji. Honza

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, platil jste to přímo na wizzair.com ze svého účtu? Pokud ano tak neustále otravovat Wizz air, bude to někde zaseklé.

  • Anna napsal(a):

    Požádala jsem vracení peněz za zrušený let na bankovní účet. Nevíte náhodou kolik trvá vracení peněz? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Jak kdy, někdy je to 2,3 dny, někdy se to vleče a je potřeba urgovat.

  • Helena napsal(a):

    Wizz nám zrušil zpáteční let na Mallorcu v červnu 2022, letenky jsem koupila přes KIWI (bohužel). Náhradu mi kiwi nabídli 20% ve výši creditu u kiwi s tím, že za mě požádají u wizzu MOŽNA o víc. Prý si mám přečíst podmínky Wizzu. Nemáte s tím zkušenost? Čtu, že Wizz vrací jen těm co u nich mají účet, takže to spolkne kiwi a mě něco dají? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ne, Kiwi má povinnost celou částku za letenku vrátit, takže tlačit na Kiwi.

  • rudux napsal(a):

    Tento rok 3 zrušené lety. To mi spôsobilo poplatky za zrušenie ubytovania a prenájmu vozidla. Žiadne informácie, žiadna kompenzácia dodatočných nákladov. Ďakujem Wizzair, už nikdy viac. W6 2861 / W6 2862 / W6 2945 (Malaga, Mallorca…)

    • Honza napsal(a):

      V aktuální situaci určitě vše brát jedině zrušitelné…

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý den,
    byl nám zrušen let na Mallorku, platbu jsem si nechala převést na kredity, ale teď nejsem schopna zjistit, jak zažádat o vrácení peněz zpět na účet. Můžu poprosit o radu?
    Děkuji moc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, mělo by to být po přihlášení přímo ve správě těch kreditů odkaz na požádat o vyplacení, pokud není tak nepoužila jste např. část kreditů? Případně pak založit dotaz přímo ve správě.

  • Lenka Audyová napsal(a):

    Dobrý den,
    Wizz Air nám zrušil let tam i zpět,nechala jsem si vrátit kredity a teď se snažím již 3 dny odeslat žádost o vyplacení částky zpět na kartu.Pořád mi to,ale hlásí nějakou chybu.Celý let byl placen kartou,nevíte v čem by mohla být chyba?
    Děkuji Lenka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zrovna minulý týden jsem žádal a vše proběhlo bez problémů, zkuste třeba z jiného prohlížeče nebo PC.

  • Lenka napsal(a):

    Dobry den, vecer nam Wizz zrusil let 17.12. do Jordanska. Mam zadat refundaci letu i kompenzaci dle EU, nebo rovnou jen kompenzaci? A poradite prosim, kde presne a jakym zpusobem o kompenzaci dle EU zadat? Nebo je to lepsi za cenu 25% predat na spolecnost, ktera se timto zabyva? Predem moc dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud ho opravdu zrušili až teď tak určitě přímo přes ně požádat o refund do kreditu, následně z kreditu do hotovosti. A pak přes jejich stížnosti žádat o kompenzaci, určitě vám ji v první řadě zamítnou a pak je potřeba jít přes regulátory/letecký úřad, bohužel Wizz Air se aktuálně vzpouzí co může.

  • ROMAN BERNATÍK napsal(a):

    Mám letenku z Viedne na Malorku 20.12.2021 a zpět 22.12.2021…co myslíte poletí to?..nevim jestli bukovat hotel,auto….?

    • Honza napsal(a):

      Aktuálně už je to méně než 14 dní do odletu, takže ta pravděpodobnost, že to poletí je vyšší, booknul bych to, ale ideálně ve zrušitelných tarifech.

  • Denisa napsal(a):

    Tak s touto společností zásadně už nikdy více! Raději počkám 2 dny, než poletí něco jiného.
    Letěli jsme z Krakova do Valencie. Všechny letenky a potřebné věci jsem vyřídila. Letenky jsem si vytiskla před cestou. Let tam byl v pořádku, ale z5 nás nepustili do letadla, že naše letenky neexistují. Ty hovada, přeprodali letenku nekomu jinemu a nás tam nechali. Nedostali jsme po roce dohadování a dokládaní dokumentů ani 1kč z5. A ještě mám lhali že nám zaslali komenzaci na učet. Nehorazné!

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *