Skupiny létají s Honzou

Wizz Air – nákup letenky, tarify, tipy

29.3.2019 12:22

U Wizz Air můžeme pořídit letenky za zlomek ceny klasických aerolinek. V tomto článku si projdeme, jak letenku u Wizz Air koupíme a na co si dát pozor.

Nákup letenky u Wizz Air

Nákup letenky je nejbezpečnější provést přímo z oficiální stránky Wizz Air. Lety vyhledáme zadáním trasy do vyhledávače na levé straně stránky. Vyhledávač nám nabídne pouze města, mezi kterými je provozován přímý let. Pokud nemáme představu o tom, kam chceme letět, Wizz Air nabízí vyhledávač letenek, který nám ukáže nejlevnější termíny ze zadaného odletového letiště do všech destinací. Stačí vybrat místo odletu a poté kliknout do pole místa příletu, kde vybereme „Kdekoliv“. Vyhledávač ale není natolik propracovaný, jako má třeba Ryanair. V případě, že si jsme jistí destinací, ale hledáme výhodný termín, stačí kliknout na „Flexibilní data“ pod oknem, kde zadáváme trasu. Ukáží se nám ceny ve všech termínech a vybírat tak můžeme takto.

Po zvolení termínu se nám ukáže okno se všemi lety mezi zvolenými místy. V liště nad zobrazenými lety si pak můžeme proklikávat okolní data pro hledání lepší ceny. Automaticky vidíme nejnižší cenu v +-3 dnech od zvoleného data. Systém nám nabídne cenu s nebo bez Wizz Air Discount klubu (informace o klubu a jeho výhodách naleznete zde ) a tři různé tarify.

Základní tarif

Tarif s nejnižší cenou zahrnuje pouze hrubý základ služeb. Kromě přemístění z bodu A do bodu B je v jeho ceně také malé příruční zavazadlo o rozměrech 40x30x20 cm a online odbavení (zadání údajů o cestujících do systému pro získání palubních vstupenek) zdarma 48 hodin před odletem každého z letů (nenechte se zmást místními časy, např. při odletu z Londýna v pátek v 18:00 místního času se půjde kvůli časovému posunu odbavit ve středu v 19:00 středoevropského času – je to stále 48 hodin předem). Sedadlo nám bude přiděleno při odbavení zdarma. Wizz Air cestující rozsazuje, při zvolení sedadel zdarma tak nebude skupina sedět pohromadě.

Všechny další služby jsou za příplatek. Ceny příplatkových služeb se liší let od letu, na některých letech můžou být za pakatel, jindy za ně utratíme mnohem více. Každopádně nikdy není nutné si tyto služby přikupovat (ani sedadlo), přestože na nás bude rezervační systém neustále tlačit a nabízet nám je. Pro nejnižší cenu je potřeba odolat nátlaku a všechny nabídky odmítat.

Tarif Wizz Go

V dražším tarifu Wizz Go máme zahrnuto spoustu služeb navíc. V ceně dražšího tarifu je malé příruční zavazadlo 40x30x20 cm, velké příruční zavazadlo 55x40x23 cm, odbavené zavazadlo do 20 kg, přednostní nástup do letadla, výběr sedadla (kterékoliv kromě předních řad a sedadel s větším prostorem pro nohy), online odbavení 30 dní před odletem a přednostní odbavení na letišti. Obecně se dá říct, že se Wizz Go vyplatí více, než kdybychom si jednotlivé služby navolili sami do základního tarifu. Pokud ale všechny služby nepotřebujeme (byť jen jednu z nich), vyzkoušíme zkusmo navolit příplatkové služby do základního tarifu a konečnou cenu porovnat s tarifem Wizz Go, až poté zvolit výhodnější variantu.

Tarif Wizz Plus

Nejdražší tarif Wizz Plus zahrnuje všechny služby, které si při koupi letenky můžete zvolit. Oproti Wizz Go je o cca 400-500 Kč dražší a se liší tím, že hmotnost odbaveného zavazadla je navýšena na 32 kg, můžeme si vybrat kterékoliv sedadlo (včetně těch s větším prostorem pro nohy), změnu letu a v případě, že nebudeme moci letět, nám Wizz Air vrátí peníze ve formě kreditu na další nákupy (bohužel ne na bankovní účet, platnost kreditů je omezena na 90 dní). Služba flexibility lze přikoupit také k základnímu nebo Go tarifu za 265 Kč. Opět platí, že pokud víme, že všechny služby nepotřebujeme, zkusíme si první naklikat naše požadavky do základního tarifu, až poté porovnáme cenu a koupíme levnější variantu.

Potřebuji více času na rozmyšlenou

Velkou výhodou, kterou Wizz Air nabízí, je uzamčení ceny. Využít se dá, např. pokud jsme našli opravdu výhodnou cenu a nechceme o ni přijít, protože třeba potřebujeme čas a chceme poradit s ostatními spolucestovateli. Cena je 80 Kč za osobu a let, přičemž se nám cena zablokuje na 48 hodin a rezervaci můžeme během toho času buď dokončit, nebo zrušit (nedokončit). Cena zůstane po celou dobu stejná. V případě nedokončení rezervace se poplatek za uzamčení ceny nevrací.

Dokončení nákupu letenek u Wizz Air

Po navolení všech služeb, které potřebujeme, budeme muset zadat do systému jména cestovatelů. Jména musíme zadat přesně, pozdější změny jsou jen za poplatek 45 EUR (cca 1 200 Kč) za jeden let, kromě drobných překlepů, které jsou opravovány zdarma. Poplatek je poměrně vysoký, proto si před změnou jména první ověřme, jestli nevyjde levněji koupit novou letenku.

Když si navolíme všechny služby, které potřebujeme, přejdeme k platbě. Stále budeme bombardováni nabídkami příplatkových služeb, které jsme do rezervace nepřidali. Pokud je nepotřebujeme, vždy najdeme tlačítko, kterým nabízenou službu odmítneme. Následně stačí zadat platební údaje a zda chceme platit převodem nebo kartou.

POZOR! Při platbě vždy zvolte původní měnu, ve které se Vám cena letenky zobrazuje. Pro lety z ČR v korunách, odlety např. z Vídně se nám budou zobrazovat v eurech apod. Wizz Air nám nabídne samozřejmě zaplatit letenky v jaké měně chceme, jeho přepočtový kurz je ale daleko nevýhodnější, než když zaplatíte v měně ukazované v ceně letenky. Banka, která platbu aerolince odešle, má zpravidla lepší kurz, než aerolinka.

Příklad: Kupoval jsem letenku z Prahy do Bari za 1 129 Kč, mohl jsem ji zaplatit takto v korunách, nebo ji zaplatit např. v eurech za 47,31 EUR. Aktuální kurz banky byl 26,3 Kč za euro. Po převedení na eura wizzovským kurzem by mi tak banka strhla 1 244 Kč, tedy o 115 Kč více, než při platbě v korunách. Stejně to funguje i obráceně při nákupu letenky s odletem např. z Vídně v eurech. U letenky se zobrazila cena 17,49 EUR, v aktuálním kurzu banky asi 460 Kč. Pokud bych chtěl platit v korunách přes Wizz Airem přepočtený kurz, zaplatil bych 491,33 Kč.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Misa napsal(a):

    Dobry den,

    V appce wizz nejde přeskočit vyber sedadel? Letenka tam vychazi mnohem levněji ale za 2 os 72€ za mista…jde to nějak obejít?

    • Honza napsal(a):

      Ano, jde tam zaškrtnou vybrat vlastní a pak skip.

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den, plánuji letět prvně s dítětem, tak nemám zkušenost a některým věcem ze stránek wizz nerozumím úplně jasně. Pochopila jsem, že u dítěte do 2 let se mohu rozhodnout, zda bude cestovat za poplatek za dítě do 2 let nebo za dospělý tarif. Jelikož dospělý tarif je mnohdy lacinější, zvažuji využití této možnosti. Zároveň ale nikde nemohu najít, zda mi i v tomto případě odbaví kočár pro dítě zdarma nebo ne? Nevíte? A pokud si nepřiplatím za volbu sedadel, přiřadí dítěti místo vedle mě automaticky v systému, nebo je třeba to řešit na místě? Dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, za dospělý tarif by oficiálně mělo cestovat dítě do 2 let u Wizz Air, jen pokud bude cestovat se sedačkou schálenou pro letecký provoz…

  • Zdeňka napsal(a):

    Dobrý den, prosím letím prvně přes Wizzair a letím zítra. Takže dneska už bych si měla udělat check-in a pořád mi tam nutí vybrat si sedadlo za příplatek, to ale nechci, je mi jedno, kde budu sedět. Trošku panikarim, nevím jak postupovat. Palubní lístek tedy dostanu na letišti, když jim dám číslo rezervace a tam bude i sedadlo? Díky moc za odpověď. Hezký den.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je určitě potřeba se odbavit online, při výběru sedadla zadejte náhodně přiřazené. Na letišti byste bez odbavení platila poplatek.

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den, letíme s Wizzair na Kypr. Nechtěli jsme připlácet za sedadla. Máme děti 11 a 13 let, dají nám při check-in místa vedle dětí zdarma?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, obvykle vás posadí vždy dospělého k dítěti.

    • Michaela Culková napsal(a):

      dobrý den včera večer jsem objednala 2 letenky do Londýna přes web Wizzair. dneska ráno jsem bankovním převodem poslala peníze. do komentáře jsem dala kód z potvrzení. Jak dlouho trvá než mi přijdou samotné letenky. děkuji za pomoc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, spárování trvá i týden, pokud by se nedělo nic do úterý tak bych asi radši volal.

  • dave napsal(a):

    Poradíte? Nepodařilo se mi pro 5 člennou skupinu nakombinovat tarify. Stačil mi 3x nejlevnější a 2x se zavazadlem. Koupil jsem 3 vyšší tarify se zavazadlem, ale ty 3 levné v další mi nejdou bez uvedeného jména registrovaného pasažéra, tedy mne. Přidání dalších pasažérů jsem nikde nenašel. Předpokládám, že discount club pro skupiny jsem zbytečně přeplatil a ty 3 levnější tarify budu muset koupit přes jinou registraci 🙁 Nebo je jiná možnost? Ještě zkusím brnknout na infolinku.

    • Honza napsal(a):

      Jde to i na jednu rezervaci, nejde ale použít sleva WDC, v dalším kroku je potřeba odškrtnout u jména položku „Jsem cestující“.

    • Andrea Brožková napsal(a):

      Dobry den, zítra letime do abu Dhabí, odbavili jsme se hned co jsme zaplatili i místa má sezeni. Letenky nepřišli proč? Jsme zoufali

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nemají přijít ale ze správy rezervace si je můžete vytisknout, pokud se vytiskne jen informace, že se nejedná o palubní vstupenku, je potřeba jít i na checkin.

  • Honza napsal(a):

    Ahoj, chtěli jsme si udělat check in bez výběru sedadel, bohužel nás systém nepustil a sedadla jsme si museli vzal poplatek vybrat. Zpáteční check in plánují udělat ať 48 hodin před odletem kdy by nám měli být sedadla přiřazeny bez poplatku. Dle virtuální asistentky by mělo jít výběr sedadla přeskočit, bohužel tato varianta bude asi přístupná až těch 48 hodin před odletem. Myslím si to správně? Dík za radu.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano, dříve jak 48h do odletu vás to bezplatně nepustí.

  • Iva napsal(a):

    Marně se už asi týden snažíme uplatnit u wizz covidove kredity k nákupu letenek na srpen. Zjistili jsme,že majitel účtu zároveň musí letět, takže jsme změnili majitele účtu. Nicméně poslední zamitava hláška je,že „při rezervaci nastala chyba“ Předtím mnohokrát vypadl systém atd. Na chatbotu samozřejmě nelze najít někoho k poradě. Poslali jsme zatím mail. Někdo nějakou zkušenost s uplatněním? Zatím to vypadá,že dělají všechno proto,aby v reálu nešly kredity uplatnit? Předem díky!

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, mě to šlo vždy bez problémů, teď o víkendu jim ale neustále padal web, tak to třeba bude mít souvislost, aktuálně už mi to běží vše ok.

  • Anna S. napsal(a):

    Dobrý den,
    máte někdo zkušenost s tím, že jste provedli rezervaci, platbu, ale pri presmerovani zpet na stranky wizzair se stala chyba? Cestu nemam v nadchazejicich, z uctu se nic nestrhlo. Tak nevim, zda provadet rezervaci znovu nebo jeste chvili vyckat.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nepřislo potvrzení a nic se nestrhlo tak bych rezervoval znova…

  • Lenka S. napsal(a):

    Dobrý den,
    všimla jsem si, že Wizzair nabízí možnost sezení spolu, kde si nevybíráme konkrétní sedačky (vycházelo na zpáteční asi 1500 kč), ale tahle možnost byla asi za 14 euro. Už máme letenky koupené, mám možnost si dokoupit konkrétní sedadla, ale tohle jsem nikde nenašla. Netušíte náhodou? Děkuj moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, lze to zakoupit jen při rezervaci, dodatečně už ne.

  • Hanka napsal(a):

    Dobry den, jde po provedenem check-inu 48 hod predem a automaticky pridelenych mistech nasledne jeste tato mista zmenit za poplatek (tj. kdyz vam ty automaticky pridelene nevyhovuji, rodina rozdelena atd.)? Jak to udelat – ty automaticky pridelena jeste nejak potvrzuji nebo je vidim pred odkliknutim a muzu se tim padem vratit na vyber mist v odbaveni? Dekuju!

    Dekuji!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano lze je za poplatek měnit, dozvíte se je po odklikání checkinu.

    • Silvie napsal(a):

      Dobrý den Honzo,prosím o radu, na základě vašeho tipů chceme s holkama letět do Itálie….v aplikaci když chci koupit letenky, nemuzu se zbavit toho poplatku, můžete mi prosím poradit jak na to, aby to bylo bez admin.poplatku? Předem děkuji 😇

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v aplikaci by právě být neměl – vyskočí pouze na webu v posledním kroku.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den.
    Chtěla bych se zeptat, poletím v červnu se svými dvěma dětmi ve věku 3 a 5let s Wizzair do Itálie. Pokud si nyní nezarezervuji placené místo, je nějaké oficiální pravidlo, že malé děti posadí vedle dospělého doprovodu nebo nás mohou při tomto věku dětí rozsadit? Tedy koupit si místo hned nebo si můžu dovolit čekat na automaticky přidělená místa?
    Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, posadí vás určitě vedle sebe.

  • Anita napsal(a):

    Dobry den,
    Pred 10 dnami som kupila 4 letenky z Viedne do Kutaisi na strankach Wizz airu bankovym prevodom. platba sa strhla hned, ale ziadne potvrdenie neprisli a dnes uz v appje nemam ani ziadnu rezervaciu. telefonne cisla nefunguju, email neviem zohnat. Ako by sa to dalo vyriesit ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel se platba asi nespárovala, zkuste tel: +420225850035

  • Denisa napsal(a):

    Dobrý den, ¨
    dnes jsme koupili letenky do Nice – každopádně to po nás chce stále platbu za sedadla – i když nechceme, a vše jsme odklikali a postupovali podle stručného návodu co nám napsali na chatu- tak nás to nechce bez platby pustit .. nevíte co s tím ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardně stačí zaškrtnou „vybrat místa později“

    • Denisa napsal(a):

      ¨Dobrý den, taková možnost tam bohužel není .. když necháme zaškrtnuté doporučení místa – stále to po nás vyžaduje platbu .. odlet máme 19.3 v 7:55 – zkusíme tedy provést 24hod před odletem

    • Honza napsal(a):

      Wizz Air má checkin 48h před odletem.

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den,
    vzhledem k tomu, že poletíme poprvé, bych se chtěla poradit. Chtěla bych letět v dubnu do Říma se synem 14 let, jaká je pravděpodnost, že nebudeme sedět vedle sebe, když si nepřiplatím za sedadlo? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano u této věkové kategorie už Wizz většinou rozesazuje, pokud si nepřikoupíte sedadla.

  • Markéta napsal(a):

    Dobrý den, chci se odbavit na let 27.7. v 8,10h z Prahy, už je méně než 48 před odletem,ale nenabízí mi to sedadla zdarma?! Změnili politiku nebo jiný problém?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Wizz jsem odbavovala minulý týden a žádná změna není, vždy musí usadit automaticky zdarma.

    • Ivana napsal(a):

      Dobrý den, odbavovala jsem let z Wizz online přes jejich web cca 24 hodin předem. Na jejich webu při online odbavení se mi zobrazil povinný výběr placené sedačky a nikde nebyla možnost tuto volbu přeskočit a mít sedačky automaticky přidělené zdarma. Následně jsem si stáhla jejich aplikaci, kde jsem udělala odbavení a tam již byla možnost přeskočit placené sedačky a automatická generace sedadel zdarma. Vyzkoušejte to tedy přes aplikaci.

    • Honza napsal(a):

      Je tam, je to ale blbě udělané, nebo vlastně asi naschvál, musíte kliknout na „vyberu si místa sám“ a dát další, pak kliknout, necham si je přiřadit…

    • Lucie napsal(a):

      Měla jsem stejný problém..ale vyčkala jsem..po několika hodinách byly sedadla už o polovinu levnější a nakonec až cca 30h před odletem tam už naskočily sedadla zdarma 🤔 No mají to pěkně fikané… tzv. „třeba na to někdo skočí“ 🤭

    • Kateřina napsal(a):

      Díky za tuto diskuzi! Byla jsem úplně ve stejné situaci a kdybych si to tady nepřečetla, tak bych nepřišla na to, jak se proklikat k tomu sedadlu zdarma. Ještě jednou díky! 🙂

    • Lucie napsal(a):

      Dobrý den,
      měla jsem stejný problém, ale lze to i bez aplikace. Možnost přiřazení náhodných sedadel je pouze dobře skrytá. Stačí dát „vybrat si sedadla nyní“, nechat nevybraná žádná místa a potvrdit. Pak systém odpoví „Následující pasažéři budou mít místa přidělená náhodně, po provedení odbavení (check-in), ledaže byste jim místa vybrali nyní“ a stačí už pouze odkliknout „Těmto pasažérům bude po odbavení (check-in) přidělena náhodná místa“. Pak nemusíte platit za místa. Mají to ale dobře vymyšleno…

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat, jestli při základním tarifu s příručním zavazadlem 40x30x20cm mít unaveně malou tašku na doklady a mobilní telefon? Je toto možné a do jaké velikosti? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Minimálně přes gate je potřeba mít vše v rámci toho jednoho zavazadla.

  • Pavča napsal(a):

    Ahoj!
    Jdu pro radu.
    Měli jsme letět v polovině března do Říma.
    Min.tyden přišel od Wiz Air mail,že let byl zrušen.
    V mailu nabidli několik možností.
    Zvolili jsme možnost vrácení peněz.
    Vše dle návodu v mailu.
    Ale teď přišel stejný mail znovu.
    Na stránkách se mi jeví že hsem nic nezrusila:-(
    Prosim,nevíte jestli opravdu stačí jen k refundaci vyplnit mail?
    A kdy Wizz Air vrací peníze?
    Telefonicky se spojit lze pouze v aj.
    Diky

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, oni ty stránky wizzu občas trochu protestují, ideální je zavolat na neplacené tel., které je k tomu určeno, ale bohužel od odchodu Wizzu z Prahy tam už není čeština v nabídce: 225 850 035

  • Olga napsal(a):

    Dobrý den,
    už nevím, kam se o obrátit, protože jsme zkoušela hledat informace všude možně, včetně stránek Wizz air, ale marně. Nedávno nám Wizz zrušil let a částku 119,96 euro nám připsal na náš „Wizz účet“. Teď chceme se Wizz air letět znovu, udělali jsme rezervaci, ale v žádném momentě nám to nenabízelo možnost zaplatit z účtu Wizz air (částka za novou rezervaci je vyšší, než připsaný kredit, ale pokud vím má to jít doplatit platbou kartou). Ať se snažím proklikat na mém učtu kamkoliv, nikde mi nejde tento kredit 119 euro použít. Ani při tvorbě rezervace, ani když jdu přímo do účtu Wizz air. Prostě nic. Můžete mi prosím poradit, jak tyto peníze použít na platbu nových letenek? Aktuální rezervaci jsem nakonec zadala s platbou převodem na účet a čekám, jestli je nějaká možnost to vyřešit. Na Wizz air jsem psala, ale odpověď žádná.
    Děkuji moc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, mělo by to být v posledním kroku, kdy se vybírá způsob platby, pokud ne tak dobít kredit alespoň v ceně té letenky a pak by to mělo jít, ale nezaručuju samozřejmě, dělal jsem to jen párkrát a mohlo se to od té doby už kolikrát změnit…

  • Linda Táboříková napsal(a):

    Dobrý den. Chtěla bych se zeptat na Váš názor ohledně nákupu letenek u Wizz Air na trase Gdaňsk-Tromso na říjen 2019. Původní cena letenky byla 89 zlotých, cena se postupně vyšplhala na 129 zlotých, bohužel jsem otálela s nákupem a cena se ve výsledku během 14 dní zvedla na 249 zlotých. Myslíte, že cena může zase výrazně spadnout a počkat s nákupem třeba 3 měsíce před odletem? Děkuji za radu. Linda

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, těžko se to odhaduje, obecně půjdou ceny letnek na březen ještě dolů, jestli to ale bude zrovna ve vašem termínu se bohužel nedá nijak předpovědět.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *