Skupiny létají s Honzou

Wizz Air – nákup letenky, tarify, tipy

29.3.2019 12:22

U Wizz Air můžeme pořídit letenky za zlomek ceny klasických aerolinek. V tomto článku si projdeme, jak letenku u Wizz Air koupíme a na co si dát pozor.

Nákup letenky u Wizz Air

Nákup letenky je nejbezpečnější provést přímo z oficiální stránky Wizz Air. Lety vyhledáme zadáním trasy do vyhledávače na levé straně stránky. Vyhledávač nám nabídne pouze města, mezi kterými je provozován přímý let. Pokud nemáme představu o tom, kam chceme letět, Wizz Air nabízí vyhledávač letenek, který nám ukáže nejlevnější termíny ze zadaného odletového letiště do všech destinací. Stačí vybrat místo odletu a poté kliknout do pole místa příletu, kde vybereme „Kdekoliv“. Vyhledávač ale není natolik propracovaný, jako má třeba Ryanair. V případě, že si jsme jistí destinací, ale hledáme výhodný termín, stačí kliknout na „Flexibilní data“ pod oknem, kde zadáváme trasu. Ukáží se nám ceny ve všech termínech a vybírat tak můžeme takto.

Po zvolení termínu se nám ukáže okno se všemi lety mezi zvolenými místy. V liště nad zobrazenými lety si pak můžeme proklikávat okolní data pro hledání lepší ceny. Automaticky vidíme nejnižší cenu v +-3 dnech od zvoleného data. Systém nám nabídne cenu s nebo bez Wizz Air Discount klubu (informace o klubu a jeho výhodách naleznete zde ) a tři různé tarify.

Základní tarif

Tarif s nejnižší cenou zahrnuje pouze hrubý základ služeb. Kromě přemístění z bodu A do bodu B je v jeho ceně také malé příruční zavazadlo o rozměrech 40x30x20 cm a online odbavení (zadání údajů o cestujících do systému pro získání palubních vstupenek) zdarma 48 hodin před odletem každého z letů (nenechte se zmást místními časy, např. při odletu z Londýna v pátek v 18:00 místního času se půjde kvůli časovému posunu odbavit ve středu v 19:00 středoevropského času – je to stále 48 hodin předem). Sedadlo nám bude přiděleno při odbavení zdarma. Wizz Air cestující rozsazuje, při zvolení sedadel zdarma tak nebude skupina sedět pohromadě.

Všechny další služby jsou za příplatek. Ceny příplatkových služeb se liší let od letu, na některých letech můžou být za pakatel, jindy za ně utratíme mnohem více. Každopádně nikdy není nutné si tyto služby přikupovat (ani sedadlo), přestože na nás bude rezervační systém neustále tlačit a nabízet nám je. Pro nejnižší cenu je potřeba odolat nátlaku a všechny nabídky odmítat.

Tarif Wizz Go

V dražším tarifu Wizz Go máme zahrnuto spoustu služeb navíc. V ceně dražšího tarifu je malé příruční zavazadlo 40x30x20 cm, velké příruční zavazadlo 55x40x23 cm, odbavené zavazadlo do 20 kg, přednostní nástup do letadla, výběr sedadla (kterékoliv kromě předních řad a sedadel s větším prostorem pro nohy), online odbavení 30 dní před odletem a přednostní odbavení na letišti. Obecně se dá říct, že se Wizz Go vyplatí více, než kdybychom si jednotlivé služby navolili sami do základního tarifu. Pokud ale všechny služby nepotřebujeme (byť jen jednu z nich), vyzkoušíme zkusmo navolit příplatkové služby do základního tarifu a konečnou cenu porovnat s tarifem Wizz Go, až poté zvolit výhodnější variantu.

Tarif Wizz Plus

Nejdražší tarif Wizz Plus zahrnuje všechny služby, které si při koupi letenky můžete zvolit. Oproti Wizz Go je o cca 400-500 Kč dražší a se liší tím, že hmotnost odbaveného zavazadla je navýšena na 32 kg, můžeme si vybrat kterékoliv sedadlo (včetně těch s větším prostorem pro nohy), změnu letu a v případě, že nebudeme moci letět, nám Wizz Air vrátí peníze ve formě kreditu na další nákupy (bohužel ne na bankovní účet, platnost kreditů je omezena na 90 dní). Služba flexibility lze přikoupit také k základnímu nebo Go tarifu za 265 Kč. Opět platí, že pokud víme, že všechny služby nepotřebujeme, zkusíme si první naklikat naše požadavky do základního tarifu, až poté porovnáme cenu a koupíme levnější variantu.

Potřebuji více času na rozmyšlenou

Velkou výhodou, kterou Wizz Air nabízí, je uzamčení ceny. Využít se dá, např. pokud jsme našli opravdu výhodnou cenu a nechceme o ni přijít, protože třeba potřebujeme čas a chceme poradit s ostatními spolucestovateli. Cena je 80 Kč za osobu a let, přičemž se nám cena zablokuje na 48 hodin a rezervaci můžeme během toho času buď dokončit, nebo zrušit (nedokončit). Cena zůstane po celou dobu stejná. V případě nedokončení rezervace se poplatek za uzamčení ceny nevrací.

Dokončení nákupu letenek u Wizz Air

Po navolení všech služeb, které potřebujeme, budeme muset zadat do systému jména cestovatelů. Jména musíme zadat přesně, pozdější změny jsou jen za poplatek 45 EUR (cca 1 200 Kč) za jeden let, kromě drobných překlepů, které jsou opravovány zdarma. Poplatek je poměrně vysoký, proto si před změnou jména první ověřme, jestli nevyjde levněji koupit novou letenku.

Když si navolíme všechny služby, které potřebujeme, přejdeme k platbě. Stále budeme bombardováni nabídkami příplatkových služeb, které jsme do rezervace nepřidali. Pokud je nepotřebujeme, vždy najdeme tlačítko, kterým nabízenou službu odmítneme. Následně stačí zadat platební údaje a zda chceme platit převodem nebo kartou.

POZOR! Při platbě vždy zvolte původní měnu, ve které se Vám cena letenky zobrazuje. Pro lety z ČR v korunách, odlety např. z Vídně se nám budou zobrazovat v eurech apod. Wizz Air nám nabídne samozřejmě zaplatit letenky v jaké měně chceme, jeho přepočtový kurz je ale daleko nevýhodnější, než když zaplatíte v měně ukazované v ceně letenky. Banka, která platbu aerolince odešle, má zpravidla lepší kurz, než aerolinka.

Příklad: Kupoval jsem letenku z Prahy do Bari za 1 129 Kč, mohl jsem ji zaplatit takto v korunách, nebo ji zaplatit např. v eurech za 47,31 EUR. Aktuální kurz banky byl 26,3 Kč za euro. Po převedení na eura wizzovským kurzem by mi tak banka strhla 1 244 Kč, tedy o 115 Kč více, než při platbě v korunách. Stejně to funguje i obráceně při nákupu letenky s odletem např. z Vídně v eurech. U letenky se zobrazila cena 17,49 EUR, v aktuálním kurzu banky asi 460 Kč. Pokud bych chtěl platit v korunách přes Wizz Airem přepočtený kurz, zaplatil bych 491,33 Kč.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Soňa Kalousova napsal(a):

    Zdravím Vás,
    chtěla jsem se zeptat zda-li jde dokoupit letenku pro 10tiletého vnuka, který se rozmyslel a chce letět s námi k moři. Nemohu nikde najít možnost dokoupení letenky a koupit mu letenku samostatně vzhledem k jeho věku je asi nesmysl. Myslím, že by chtěli nějaký doprovod. Příjmení má jiné, tak nevím, abychom neměli problémy na letišti. Na centrálu WizzAir nevolám, protože neumím anglicky. Děkuji za info.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud poletí s vámi, tak je potřeba dokoupit mu letenku jak odospělému a pak zavolat na infolinku, kde vám rezrevaci upraví a spárují.

  • Josef napsal(a):

    Dobrý den, koupili jsme si přes Wizz Air letenky do Londýna. Platili jsme bankovním převodem dle instrukcí a momentálně stále čekáme na potvrzení platby do 5. pracovního dne (zatím to jsou dva dny). Dočetli jsme se zde v diskuzi, že se však poměrně často stává, že platba není spárována s rezervací, proto je potřeba platbu refundovat. Zatím jsme ale ve vlákně našli pouze možnost refundace v aplikaci, kterou nemáme. Jak budeme prosím případně postupovat, když jsme vše vyřizovali přes web a mail? Děkujeme!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nemá cenu to řešit dříve, jak týden od platby, nespáruje se jen zlomek plateb..

  • Karolína napsal(a):

    Dobrý den, je možné si u WizzAiru vybrat sedadlo v rámci Wizz Go a následně ho změnit? Nebo je popř. možné si ho vybrat až později? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, sedadlo se vybírá při nákupu a je potřeba ho zvolit. Mělo by jít následně změnit a to bez doplatku, systém Wizzu asi ale občas dělá co chce…

  • Honza M. napsal(a):

    Ahoj,
    Chtěli bychom se synem (5 let) letět v lednu z Prahy do Londýna a zpět. Nepotřebujeme žádné extra služby (větší zavazadlo atd.) jen bychom rádi seděli vedle sebe (ale na konkrétních sedadlech nezáleží), Musíme vybrat nějakou extra službu, nebo rodiče s dítětem nechají spolu? Díky moc

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud jste jenom takto dva tak vás u Wizz airu nebo easyJet posadí vždy spolu, u Ryanairu vás donutí si během rezervace vybrat místo a cenu za jednu sedačku už vám naúčtují do ceny letenek.

    • Petra napsal(a):

      Dobrý den , prosím nemáte někdo zkušenost .? 29.10. Koupeny letenky , ihned zaplaceny převodem , částka z banky odešla , ale potvrzení od wizzair neprislo a letenky z aplikace zmizely , po dovolání se na společnost mi bylo řečeno,ze oni peníze nemají ať kontaktují banku . Banka peníze strhla , ma je wizzair, ale oni i po zaslání reklamace a fota ze platba je odeslána říkají,ze peníze nemají .jak se snímá domluvit ať vrátí peníze ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jediná cesta je neustále bušit do Wizzu, pokud jste si jistá, že peníze odešly na správný účet, tak neustále urgovat, případně pohrozit soudem apod, pak se obvykle ledy hnou.

  • Romi napsal(a):

    Dobrý den. Před týdnem jsem koupila letenky do Říma a stále nepřišlo potvrzeni o platbě . Jak mám prosím postupovat? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste platila převodem, tak počkat, zdali rezervace z účtu zmizí, pokud ano, tak se platba nespárovala a je potřeba provést rezervaci znovu a požádat o vyplacení peněz, které jste aerolince poslala.

  • Martin napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, jestli letiště v Praze a Larnace akceptuje palubní vstupenky v mobilu. Na stránkách Wizzair je uvedeno, že ne všechny letiště mobilní letenky akceptují. Nikde jsem ale nenašel seznam letišť, kde to není možné. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, u obou by neměl být problém.

  • Ondřej Fous napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz. Za cca měsíc letíme 4 osoby do Říma, letenky koupené už půl roku a teď mi otevřeli On-line Check-in, když ho chci provést, tak mi to nabízí na výběr sedadla, což je OK, ale za každé WizzAir chce zaplatit cca 500-600Kč, to už mi tedy normální nepřijde. Jak vybrat sedadla bez přípaltku? Díky za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba se odbavit nejdříve 24h před odletem. Sedadla vám pak přiřadí náhodně po letadle.

  • Petr napsal(a):

    Dobry den, mám koupenou zpáteční letenku do Larnacy. Rezervoval jsem i sedadla. Teď, asi týden před odletem, jsem udělal checkin. Při checkinu myslím proběhlo vše bez problémů, mám vytištěné všechny palubní lístky. Přesto se po přihlášení na stránka WizzAir nahoře pod hlavičkou stránky, zobrazí informace „5 dny/dnů zbývají/zbývá. Nyní můžete provést odbavení (check-in)“. Když na to kliknu, dostanu se do přehledu rezervací, kde si jen můžu znovu stáhnout palubní lístky pro cestu tam i zpět. Je ta hláška normální? Jsem z toho trochu nervozní jestli checkin proběhl jak měl a nebudou na letišti problémy.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, je to vpořádku, pokud máte palubky nemusíte se ničeho bát, wizz tam bude mít jen chybku.

    • Petr napsal(a):

      Moc děkuji za odpověď.

  • Lenka Sopková napsal(a):

    Dobrý den., koupili jsme si základní letenky, ale ráda bych změnila na Wizz go. Jde udělat i takhle zpětně po zaplacení letenek?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zpětně už ne, ale všechny jednotlivé služby lze do vaší rezervace přidat.

    • Sona napsal(a):

      Dobrý den,

      je nějaký online formulář na převedení kreditu od Wizzair na účet? Bohužel se kredit vždy při nákupu letenky strhl, ale druhý den byla letenka stornovana s tím že tam částka za kredit není. a peníze jsem opět obdržela v kreditech.Tímto způsobem jsem dosáhla větší částky a teď se ještě navýší o zrušené lety do Neapole. potřebuji tak dostat peníze na účet, nechci volat na placené linky. Děkuji za radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba založit „Stížnost“ přímo ve správě rezervace.

  • Rostislav Kavulok napsal(a):

    Dobrý den, je nutné po check-in tisknout dokumenty? Budeme v Albanii a check in budeme řešit v den odletu. Moc si nedokážu představit, že tam budu někde hledat tiskárnu…

    • Monika Coufalová napsal(a):

      Tisknout je nemusíte, ale budete muset jít na letišti k přepážce, kde vám je zdarma vytisknou. Pokud by jste je měl vytištěné, můžete rovnou ke kontrole – tedy jestli nemáte zavazadlo k odbavení. Odbavení udělejte elektronicky předem.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud by byl potřeba papírový boarding pass, tak vám to aerolinka napíše, pokud ale budete mít normálně v appce boarding vpořádku zobrazený, tak ho buď akceptují nebo vám zdarma na přepážce vytisknout papírový.

    • Pavel napsal(a):

      Dobrý den, při check-inu mě Wizzair nutí koupit si sedadla. Je možné tenhle krok nějak přeskočit bez nutnosti platby, jako to jde třeba u Ryan air?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba začít s checkinem nejdříve 24 hodin před odletem.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den,
    je možné u Wizzair, abych koupila 2 letenky do stejné destinace a každá měla jinou formu „cestovního balíčku“? Já bych letěla jen s obyčejným zavazadlem 40*30*20 a druhý cestující by si objednal balíček „Pack and Save“ s odbavených kufrem, prosím?
    Nikde tam možnost, aby měl každý cestující jiný „cestovní balíček“ nevidím.

    Děkuji předem

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině na dva nákupy, případně pak je ideální vzít ten levnější balíček pro oba a v druhém kroku libovolně zavazadla přidat.

  • Eva napsal(a):

    Dobrý den, koupila jsem letenky na webu wizzu, 3x pokus o platbu kartou nešel, tak platba bankovním převodem, peníze odešly, ale letenky nikde a ve wizz účtu stav „pozastavit“. Podle předcházejících komentářů jsou teda peníze v pr* a letenky žádný. Musím tedy přes stížnosti žádat o vrácení peněz? Vrátí celou částku??? Já jsem z toho na nervy, jsme naprostí necestovatelé a toto jsem kupovala rodičům. Děkuji!
    Ještě teda možná dotaz, jak mám ty letenky koupit, když karta nefunguje a převod se nespáruje??

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba založit stížnost a peníze si nechat vyplatit zpět, nesmíte se nechat odbýt a neustále popohánět. Problém bude asi někde v komunikaci banky/karetní spol. Běžně u Wizzu letenky kartou kupuju a bez problémů.

    • Alena napsal(a):

      Ahoj, mam uplne stejny problem. Jen si nejsem jista, jestli ten problem nebyl na me straně. Zadala jsem to totiz jako domácí platbu penize se odeslala, ale vse dle pokynu na stránkách Wizz air. Tak si nejsem jista, jestli to nebude jednodušší resit rovnou pres moji banku. Je nejaky posun ve vašem pripade? Dekuji

    • Jan napsal(a):

      Jak jste prosím dopadli? Máme to aktuálně stejné.

  • Jakub napsal(a):

    Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda je možné kočárek pro dítě (2 roky a měsíc) odbavit za poplatek nebo má nárok na odbavení zdarma? A je potřeba to někde uvádět? Vím, že má nárok na příruční zavazadlo jako dospělý. Většinou však všude se píše o dětech do 2 let věku. Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pro dítě můžete odbavit zdarma kočárek, je potřeba zajít s ním 2h před odletem na checkin, kde vám ho označí a pošlou vás na přepážku speciálních a nadrozměrných zavazadel, kde ho odevzdáte.

  • Natali napsal(a):

    Zdravím, kolik stojí výběr místa v letadle Wizzair?

    • Honza napsal(a):

      Hodně, záleží od letu, termínu nákupu atd., nejlevněji kolem 250 Kč za sedadlo až do klidně 1 000 Kč za sedadlo u nouzových východů.

    • František napsal(a):

      Dobrý den,
      Koupil jsem 4 letenky do Londýna přes oficiální stránky wizzair.com.
      Platbu jsem provedl přesně dle pokynů uvedených na stránkách jako “ domácí platbu“ dne 23.9.2024.
      Dodnes mi nepřišlo potvrzení o zaplacení ani potvzeni rezervace.
      Jak lze tento problém vyřešit?
      Předem děkuji za kladnou odpověď.
      František.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zřejmě se platba nespárovala, pokud vám rezervace zmizela z účtu, tak už je ztracená a je potřeba založit ticket s žádostí o vrácení peněz.

  • Ivan napsal(a):

    Dobrý den. Pokud s nama cestuji deti ve veku 15 a 17 let tak jim rozhodi sedadla v letadle, nebo by měli sedet aspon vedle sebe?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, rozhodí je to náhodně, od 14 let bere Wizz Air děti jako dospělé.

  • Petr Chlumský napsal(a):

    Wizzair mi zrušil let a nabídl refundaci na účet u Wizzairu. Pokud bych chtěl koupit letenku třeba za měsíc, jak mohu zaplatit z toho účtu u Wizzair? Peníze mi tam asi budou držet a už nevratí, že? Moc děkuji, pěkný den

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, o vyplacení peněž z kreditu lze požádat, do cca 14 dní vám pak přijdou na účet.

    • Dária napsal(a):

      zdravím, koupila jsem letenky do londyna pro sebe a sveho 6ti leteho syna. Kdyz se chci odbavit musim si zvolit sedacky bud sama nebo vzit sedacky doporucovane spolecnosti, vsechny kolem 400kc/sedacka//1 smer!!! Neni tam zadna moznost nevybrat si sedacku a mit to zdarma. Je to proto ze mam s sebou 6ti lete dite ?? Jde to nejak obejit ??

      Moc dekuji, Dária

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přiřazení sedadel zdarma lze při checkinu nejdříve 24h před odletem.

  • Marcela napsal(a):

    Dobrý den, koupila jsem letenky do Neapole, letíme až v říjnu, platila jsem bankovním převodem (č.účtu:2058670102/2600), nejprve se mi v aplikaci potvrzená rezervace objevila, po kontrole asi za měsíc od nákupu se mi v aplikaci žádná letenka/rezervace neobjevuje. Z banky částka za letenky odešla. Potvrzení z banky mám. Marně v aplikaci hledám kam mám napsat. Netuším v čem je problém. Musím si o vrácení peněz zažádat nebo mi je pošlou automaticky sami?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba založit ve správě ticket pod „stížnosti a komplimenty“ a nechat si vrátit peníze. Pokud rezervace zmizela tak se bohužel platba nespárovala a letenky nemáte zarezervované.

  • Vilemína Kracíková napsal(a):

    Měla bych jeden dotaz, možná spíše na zkušenosti, než na pravidla. Jedná se mi o příruční zavazadlo – rozměry jsou dány 40 x 30 x 20.
    Mé zavazadlo je 45 x 30 x 20 – je to problém? Jaká je v tomto případě výše příplatku?
    A druhý dotaz – mám letenku, kterou mi bookovali přátelé v destinaci. Nyní se chci odbavit, a je požadováno zvolit sedadlo. Každé je za příplatek. Je v každém případě povinnost uhradit si i sedadlo? Bez toho mi check-in nejde odpokračovat :/
    Moc díky !

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bude batoh a půjde zmáčknout, tak to obvykle problém není. Pokuta je vysoká cca 50-70 €.
      Checkin musíte provést nejdříve 24h před odletem, pak vám přiřadí sedadlo zdarma.

    • Klára napsal(a):

      stalo se nam ted naprosto to same, musi se pres stiznosti. Letenky si kupte znova co nejdrive a zaplatte je pres googlepay

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, měla bych dotaz ohledně rezervace u Wizz Air, dne 21.2.2024 jsme provedla bankovní převod, z důvodu, že mi nešlo uhradit z karty. V emailu je uvedeno, že do 5 pracovních dní dostanu potvrzovací email. U rezervace je stav: „Pozastavit“, to mě trochu zneklidnilo. Nicméně peníze z účtu odešly a ze strany banky je vše v pořádku. Nemáte prosím s touto situací zkušenost? Odlet je 18.3.2024.

    Díky za odpověď a přeji vám hezký den.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý dne, bohužel pokud to nebude po cca týdnu spárované, rezervace propadne a zmizí z účtu, pak je potřeba zažádat u Wizz Air o vrácení peněz.

    • Eva napsal(a):

      Dobrý den, jak vám to prosím dopadlo? Asi mne to teď také čeká:( 3x pokus o platbu kartou nešel, tak platba kartou, peníze odešly, ale letenky nikde a ve wizz účtu stav pozastavit.
      Já jsem z toho na nervy, jsme naprostí necestovatelé a toto jsem kupovala rodičům. Děkuji!

  • Barbora Šimlová napsal(a):

    Zdravím, marně se snažím zjistit, zda pro děti starší než dva roky (5 a 7 let) můžu zdarma přepravit autosedačku jak tomu bývá u jiných leteckých společností…?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, mají to v těch podmínkách napsané dost zmateně, ale ze zkušenosti to vždy šlo bez problémů.

    • Dana Hradkova napsal(a):

      Dobry den,je prosim v necem vyhodnejsi objednat letenky v aplikaci,ktera je bohuzel jen v anglictine, nez na webu v cestine? Dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ceny jsou tam stejné. V aplikaci je ta rezervace rychlejší.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *