Skupiny létají s Honzou

Wizz Air – nákup letenky, tarify, tipy

29.3.2019 12:22

U Wizz Air můžeme pořídit letenky za zlomek ceny klasických aerolinek. V tomto článku si projdeme, jak letenku u Wizz Air koupíme a na co si dát pozor.

Nákup letenky u Wizz Air

Nákup letenky je nejbezpečnější provést přímo z oficiální stránky Wizz Air. Lety vyhledáme zadáním trasy do vyhledávače na levé straně stránky. Vyhledávač nám nabídne pouze města, mezi kterými je provozován přímý let. Pokud nemáme představu o tom, kam chceme letět, Wizz Air nabízí vyhledávač letenek, který nám ukáže nejlevnější termíny ze zadaného odletového letiště do všech destinací. Stačí vybrat místo odletu a poté kliknout do pole místa příletu, kde vybereme „Kdekoliv“. Vyhledávač ale není natolik propracovaný, jako má třeba Ryanair. V případě, že si jsme jistí destinací, ale hledáme výhodný termín, stačí kliknout na „Flexibilní data“ pod oknem, kde zadáváme trasu. Ukáží se nám ceny ve všech termínech a vybírat tak můžeme takto.

Po zvolení termínu se nám ukáže okno se všemi lety mezi zvolenými místy. V liště nad zobrazenými lety si pak můžeme proklikávat okolní data pro hledání lepší ceny. Automaticky vidíme nejnižší cenu v +-3 dnech od zvoleného data. Systém nám nabídne cenu s nebo bez Wizz Air Discount klubu (informace o klubu a jeho výhodách naleznete zde ) a tři různé tarify.

Základní tarif

Tarif s nejnižší cenou zahrnuje pouze hrubý základ služeb. Kromě přemístění z bodu A do bodu B je v jeho ceně také malé příruční zavazadlo o rozměrech 40x30x20 cm a online odbavení (zadání údajů o cestujících do systému pro získání palubních vstupenek) zdarma 48 hodin před odletem každého z letů (nenechte se zmást místními časy, např. při odletu z Londýna v pátek v 18:00 místního času se půjde kvůli časovému posunu odbavit ve středu v 19:00 středoevropského času – je to stále 48 hodin předem). Sedadlo nám bude přiděleno při odbavení zdarma. Wizz Air cestující rozsazuje, při zvolení sedadel zdarma tak nebude skupina sedět pohromadě.

Všechny další služby jsou za příplatek. Ceny příplatkových služeb se liší let od letu, na některých letech můžou být za pakatel, jindy za ně utratíme mnohem více. Každopádně nikdy není nutné si tyto služby přikupovat (ani sedadlo), přestože na nás bude rezervační systém neustále tlačit a nabízet nám je. Pro nejnižší cenu je potřeba odolat nátlaku a všechny nabídky odmítat.

Tarif Wizz Go

V dražším tarifu Wizz Go máme zahrnuto spoustu služeb navíc. V ceně dražšího tarifu je malé příruční zavazadlo 40x30x20 cm, velké příruční zavazadlo 55x40x23 cm, odbavené zavazadlo do 20 kg, přednostní nástup do letadla, výběr sedadla (kterékoliv kromě předních řad a sedadel s větším prostorem pro nohy), online odbavení 30 dní před odletem a přednostní odbavení na letišti. Obecně se dá říct, že se Wizz Go vyplatí více, než kdybychom si jednotlivé služby navolili sami do základního tarifu. Pokud ale všechny služby nepotřebujeme (byť jen jednu z nich), vyzkoušíme zkusmo navolit příplatkové služby do základního tarifu a konečnou cenu porovnat s tarifem Wizz Go, až poté zvolit výhodnější variantu.

Tarif Wizz Plus

Nejdražší tarif Wizz Plus zahrnuje všechny služby, které si při koupi letenky můžete zvolit. Oproti Wizz Go je o cca 400-500 Kč dražší a se liší tím, že hmotnost odbaveného zavazadla je navýšena na 32 kg, můžeme si vybrat kterékoliv sedadlo (včetně těch s větším prostorem pro nohy), změnu letu a v případě, že nebudeme moci letět, nám Wizz Air vrátí peníze ve formě kreditu na další nákupy (bohužel ne na bankovní účet, platnost kreditů je omezena na 90 dní). Služba flexibility lze přikoupit také k základnímu nebo Go tarifu za 265 Kč. Opět platí, že pokud víme, že všechny služby nepotřebujeme, zkusíme si první naklikat naše požadavky do základního tarifu, až poté porovnáme cenu a koupíme levnější variantu.

Potřebuji více času na rozmyšlenou

Velkou výhodou, kterou Wizz Air nabízí, je uzamčení ceny. Využít se dá, např. pokud jsme našli opravdu výhodnou cenu a nechceme o ni přijít, protože třeba potřebujeme čas a chceme poradit s ostatními spolucestovateli. Cena je 80 Kč za osobu a let, přičemž se nám cena zablokuje na 48 hodin a rezervaci můžeme během toho času buď dokončit, nebo zrušit (nedokončit). Cena zůstane po celou dobu stejná. V případě nedokončení rezervace se poplatek za uzamčení ceny nevrací.

Dokončení nákupu letenek u Wizz Air

Po navolení všech služeb, které potřebujeme, budeme muset zadat do systému jména cestovatelů. Jména musíme zadat přesně, pozdější změny jsou jen za poplatek 45 EUR (cca 1 200 Kč) za jeden let, kromě drobných překlepů, které jsou opravovány zdarma. Poplatek je poměrně vysoký, proto si před změnou jména první ověřme, jestli nevyjde levněji koupit novou letenku.

Když si navolíme všechny služby, které potřebujeme, přejdeme k platbě. Stále budeme bombardováni nabídkami příplatkových služeb, které jsme do rezervace nepřidali. Pokud je nepotřebujeme, vždy najdeme tlačítko, kterým nabízenou službu odmítneme. Následně stačí zadat platební údaje a zda chceme platit převodem nebo kartou.

POZOR! Při platbě vždy zvolte původní měnu, ve které se Vám cena letenky zobrazuje. Pro lety z ČR v korunách, odlety např. z Vídně se nám budou zobrazovat v eurech apod. Wizz Air nám nabídne samozřejmě zaplatit letenky v jaké měně chceme, jeho přepočtový kurz je ale daleko nevýhodnější, než když zaplatíte v měně ukazované v ceně letenky. Banka, která platbu aerolince odešle, má zpravidla lepší kurz, než aerolinka.

Příklad: Kupoval jsem letenku z Prahy do Bari za 1 129 Kč, mohl jsem ji zaplatit takto v korunách, nebo ji zaplatit např. v eurech za 47,31 EUR. Aktuální kurz banky byl 26,3 Kč za euro. Po převedení na eura wizzovským kurzem by mi tak banka strhla 1 244 Kč, tedy o 115 Kč více, než při platbě v korunách. Stejně to funguje i obráceně při nákupu letenky s odletem např. z Vídně v eurech. U letenky se zobrazila cena 17,49 EUR, v aktuálním kurzu banky asi 460 Kč. Pokud bych chtěl platit v korunách přes Wizz Airem přepočtený kurz, zaplatil bych 491,33 Kč.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Veronika napsal(a):

    Dobry den, chtěla bych se zeptat jestli nevíme s jakým časovým předstihem pouští WizzAir letenky na web? Chtěla bych koupit na květen, ale bohužel mi to ukazuje možnost zakoupení pouze v případě, ze jsem členem klubu. Děkuji moc za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, řekl bych že tam mají spíše nějakou chybu nebo něco upravují, tyto letenky byly už v nabídce i bez klubu.

    • Tereza napsal(a):

      dobrý den, koupili jsme letenky u wizzair a 3 lidé nemohou letět (2 dospělý a 1 dítě) nemám udělaný ještě check in, je možné zdarma přepsat jména ? nebo se i tak plati poplatek? popřípadě kdybychom neletěli, neudělali ani check in, platí se nějaké zrušení, když zjistí že jsme neudělali ten check in a nenastoupili?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jména přepsat jdou, ale je tam poplatek asi 120 € na osobu. Pokud nepoletí, tak je jednoduše neodbavíte a letenky propadnou, nic se neplatí.

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý den,
    mám letenku bez přikoupeného sedadla (je mi jedno, jaké přidělí). Letím za týden v pondělí, online check in mi je povolen už teď, ale nutí mě to přikoupit sedadlo. Dává mi na výběr buď můj výběr nebo doporučení Wizzair, obě za poplatek. Není tam teď možnost nechat si sedadlo přidělit náhodně. Chápu dobře, že pokud se budu checkovat méně než 24 hod. před odletem, sedadlo mi bude přiděleno bez úhrady? Nebo už mají nově všechna sedadla hrazena? Děkuji.
    Hezký den

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, je potřeba počkat na těch 24h před odletem, pak ho přiřadí zdarma.

    • Tereza Coufalová napsal(a):

      Platí to i u balíčku economy?

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den. Kupoval jsem dnes poprvé v životě letenku a to u společnosti Wizz air. Vše proběhlo zdá se v pořádku, ale nepřišlo mi do mailu nic co by vypadalo jako „letenka“. Jen nejaky „cestovní plán“. Jsou na něm informace o letu i kód potvrzení letu. Mám mít sebou vytištěný i tento mail? Palubní lístek předpokládám půjde vytisknout po odbavení. Ale co letenka? Myslel jsem že potřebují na letiště pas, letenku a palubní lístek? Předem děkuji!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, letenky jsou dnes pouze elektronické a jejich vystavení reprezentuje tento potvrzovací email. Před odletem se pak odbavíte a vytisknete palubní vstupenky, s nimi a cestovním dokladem jdete rovnou na letiště, nic jiného potřeba není.

  • Vilma napsal(a):

    Dobrý den, zajímalo by mě, slyšela jsem, že letecké společnosti často prodají více letenek než je míst. Je potom možné se nedostat do letadla? Je toto možné? Druhý check-in na cestu zpět budu dělat až 24h před, ale bojím se, že pak už nebudou místa. Jde se proti tomu bránit?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, sem tam se to stane, u low-costů ale hodně vyjímečně. Jinak je to už dopředu jasné, na koho nezbyde místo, takže je celkem jedno kdy uděláte checkin.

  • Lenka napsal(a):

    Zdravím, měla bych také dotaz k výběru sedadel, zda nemáte zkušenost. Jsme 2 dospělí + 2 děti + 1 kojenec. Teoreticky – pokud si zaplatím sedadlo při rezervaci jen pro dva dospělé, ty dvě děti by měli posadit někde k nám a není třeba jim sedadla platit? Díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkuste to, ale myslím, že vám právě nedovolí si vybrat sedadla jenom pro dospělé a půjde to jen pokud vyberete sedadla pro všechny.

    • Štěpán napsal(a):

      Dobrý den, ještě poprosím o odpověď.
      Bohužel jsem musel koupit letenky přez platbu bankovním převodem, protože ani jednu ze tří karet to nechtělo přijmout. platbu jsem provedl 16.2. na český účet
      2058670102/
      Do textu pro příjemce jsem uvedl šestimístný kód rezervace a jméno prvního z pasažérů.
      Bohužel zatím mi nepřišlo žádné potvrzení do mailu ani cca po týdnu.
      Nevíte prosím kam se obrátit?
      Předem díky za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to Wizz nezvládne v termínu cca 7 dní od odletu spárovat tak to propadne. Bez ohledu na to že je to chyba Wizzu tak se s vámi bohužel nebudou bavit. Takže počkat až rezervace zmizí z účtu a pak reklamovat přes Stížnosti ve správě účtu. Pošlou odpověď s žádostí o IBAN a další údaje.

  • Markéta napsal(a):

    Dobrý den,

    pro následující cestu máme již zakoupená sedadla… za velký poplatek.
    Cestujeme ve třech, dva dospělí a dvouleté dítě.
    Mají povinnost v případě nezakoupení sedadel posadit dítě vedle alespoň jednoho rodiče? Předpokládám, že ano…

    Děkuji,
    Markéta

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano do 12 let posadí vždy vedle alespoň jednoho dospělého.

  • Viktorie napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda se dá udělat abych při koupi letenek už nemusela připlácet peníze za sedadlo, děkuji 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, je potřeba se odbavit nejdříve 24h před odletem, pokud letíte ve více lidech tak je potřeba počítat s tím, že vás mohou rozesadit.

    • Jaroslav Neuwirt napsal(a):

      Zdravím Honzo,
      Jen se zeptám, kdybych se odbaví dříve než 24hodin tak nebudeme mít dva sedadlo u sebe?Tak pozdě už to vše bude obsazeno ne?Diky za radu.
      Jarda

    • Honza napsal(a):

      Dříve než 24 hodin před odletem se lze odbavit jen pokud máte přikoupená sedadla, vedle sebe vás Wizz s největší pravděpodobností neposadí, ale není to kvůli tomu že by nebyly místa, ale protože vás chtějí donutit si sedadla připlatit.

  • Kamila napsal(a):

    Dobry den, chtela bych koupit letenky u Wizz air a vzit s sebou kocarek pro dite 3 roky. Budu muset info o kocarku uvadet pri nakupu letenek? Nebo proste jen s kocarkem prijdu na letiste v den odletu a odbavim ho? Dale dite 3 roky kdyz ma samostatne sedadlo ma narok i na prirucni zavazadlo 40x30x20 zdarma? Dekuji moc za rychlou odpoved

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, stačí s kočárkem zajít na checkin, děti mají od 2 let stejná zvazadla jako dospělí, takže 40x30x20 cm.

  • Misha napsal(a):

    Dobrý den, moc prosím o radu, protože sama nemám moc zkušeností. Chceme s přítelem letět do Albánie. Mysleli jsme si, že využijeme zvýhodněné standard členství wizzair. Přáli bychom si jet se dvěma příručáky (což je asi standard), ale pouze jedním společným odbaveným kufrem. Nákupy, spacáky,…

    Když jsme se pokoušeli o rezervaci, automaticky nám dali každému kufr a nešlo to rozdělit zvlášť pro druhou osobu. Tedy to šlo rezervovat pouze 2x let , 2x odbavené zavazadlo bez možnosti úpravy.

    Poradíte prosím, co s tím? Když bychom neměli členství, tak to předpokládám půjde?

    Moc děkuji 

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba ty kufry vybírat až v průběhu rezrevace, nevybírat jeden z nabízených balíčků hned na začátku rezervace.

  • Martin napsal(a):

    Pěkný den,
    nevíte, jestli když člověk letí s WizzAir z Prahy, jestli se před nástupem do letadla kontroluje velikost příručního zavazadla? Tedy jestli budu muset batoh natlačit do kovového boxu a když se nevejde, tak si budu muset připlatit? A nebo to tak striktně neřeší?

    Děkuji, Martin

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, zpravidla se kontroluje, obvykle jen ale pokud budí pozornost.

    • Karla napsal(a):

      Dobrý den,

      Když se odbavím online a jedu jen s příručákem tak na letišťi přeskakuji tu hlavní frontu na odbavení kufrů a přecházím rovnou k bráně? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jdete rovnou na bezpečnostní kontrolu a do gate. Na přepážku checkinu tak vůbec nemusíte.

    • Michel napsal(a):

      Hezký večer, mám prosbu..
      potrebujeme dokoupit ještě dvě letenky k našim dvoum… je nějaký způsob jak pouze “přidat” další? Nejde mi koupit (Wizz) další dvě letenky na jiná jména ( 1 letenka stále zahrnuje mé jméno) a Edit nelze. Děkuji moc za radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, předpokládám, že je to kvůli klubu.. Tam to asi jen tak obejít nepůjde a bude potřeba přikoupit tu jednu osobu bez klubu.

  • Míša napsal(a):

    Dobrý den, je mozne koupit v ramci jedne rezervace 2 rozdilne tarify – 1x basic, 1x wizz go? A v kterem kroku rezervace je to pripadne mozne? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, u každé aerolinky lze na jedné rezervaci mít vždy všechny jen pouze v jednom tarifu, ideálně tak koupit basic a jednotlivé služby do rezervace přidat v dalším kroku.

  • Luda napsal(a):

    Ahoj Dnes jsem kupoval 4 letenky 2 děti a 2 dospělí. Nabídlo mi to sedačky celkem za 50 euro tak jsem s tím souhlasil. To by bylo v pohodě ale při platbě tam zaůčtovány nebyly. Teď si můžu vybrat sedačky na 144 euro tak nevím v čem tam spočívá problém. A píše mi to že mohu provést checkin 30 dnů před odletem a to mám pouze 20 kg kufr tak to troch nechápu s těmi sedadly.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud máte děti, tak vám je to vždy přisadí k vám, takže není potřeba místa přikupovat.

  • Martin napsal(a):

    Dobrý den,
    kupoval jsem si přes WizzAir letenku cca za 450 Kč a na stránce s výběrem sedadel mi to nabízelo za nějakých 385 Kč, že mi buď přidělí sedadlo automaticky, nebo za stejnou cenu si ho mohu vybrat sám. Nechal jsem tam první volbu s předvybraným sedadlem, protože jsem si všiml, že cena nákupu letenky se nenavýšila a zůstala stejná. Nevíte jak je to možné?
    Zaplatil jsem oněch 450 Kč a ukazuje mi to i že za pár dní si mohu udělat check-in (cca měsíc před odletem). Nebudou chtít doplatit oněch 385 Kč za vybrané sedadlo během check-inu, nebo dokonce až přímo na letišti?

    Předem moc děkuji za informace.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud vám byl let změněn, tak máte nárok na refund plné částky, ten poplatek tam je jen pokud byste let měnil z vlastní vůle. U letů takto dopředu nejsou změny nijak neobvykle a do odletu se určitě ještě několikrát změní čas nebo datum.

  • Rudy napsal(a):

    Dobrý den,

    máte, prosím, praktickou zkušenost se zavzadly – 40x20x30cm, pokud na vysku batoh preshauje napr. 43 cm, ale je textilni a tedy jde (do klece) zmacknout, projde nebo ne. Pripadne co max. treba proslo.

    Dekuji za odpoved.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, 3 cm nevadí, pokud jde batoh zmáčknout.

  • Martin napsal(a):

    Dobrý den,
    nemáte někdo zkušenost, máme 4 sedadla (2 dospělí a dítě 6 let a 13 let). Nemáme určené sedadla, ale v podmínkách se píše, že děti automaticky budou zdarma přiřazeny k dospělým. Nemáte někdo zkušenost, zda to dělají, že nás dají všechny 4 dohromady, nebo 2 a 2 rozhodí po letadle, případně 1 dospělí+2děti a je den dospělý někde jinde? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, dělají to všemi třemi způsoby, takže záleží, jak bude aktuálně dostupné rozložení sedadel v letadle. Každopádně děti nikdy nebudou sami.

  • Katka napsal(a):

    Ahoj mohu mít dotaz, kdy je nejlepší u teto společnosti koupit letenky?V listopadu chceme letět do Londýna a přemýšlím kdy koupit letenky. 🤔

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, na listopad se určitě objeví akce, obvykle nejvýhodnější bývají letenky tak 2-3 měsíce před odletem.

    • Bety napsal(a):

      Ahoj,koupila jsem letenky a již můžu udělat check in,ale nepouští mě to bez výběru místa. Co s tím?poradíte díky.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, Wizz Air aktuálně neumožnuje checkin dříve jak 24h před odletem bez výběru míst.

  • Alena napsal(a):

    Dobrý den,
    letíme z Tenerife a Wizz nám píše, ať si vytiskneme letenky,
    elektronická letenka nebude akceptována..někdo reálnou zkušenost,
    zda bude opravdu potřeba v tištěné podobě?
    Díky Alena

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to vyžadují, vytiskl bych ji, třeba na recepci hotelu nebo kdekoliv v infocentru apod. Nicméně obvykle v takovémto případě když přijdete s elektronickou tak vás pošlou na checkin kde vystaví zdarma tištěnou.

  • Monika l. napsal(a):

    dobrý den, koupila jsem přes kiwi letenku wizzair pro sebe a syna 10let, který letí poprvé a bohužel se mi nenabídla možnost dokoupit si sedadla vedle sebe, budu mít možnost si sedadla vedle sebe přikoupit při odbavení nebo mám spolehat, že bude sedět vedle vzhledem k věku? děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je napsat na chat Kiwi ať vám poskytnou přístupové údaje do rezrevace, poslední dobou s tím nemají problém a pak se přihlásite do rezervace přímo na wizzair.com a sedadla si připřadíte. Nicméně pokud je synovi 10 let tak vám ho to při checkinu posadí vždy vedle vás.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den, kolik prosím stojí změna sedadla v první řadě wizzairu, a kde to lze provést? Nikde nevidím možnost jak-kde to provést akorát mi to ukáže aktuální rezervované místo a basta? děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ve správě rezervace je tam change seat, případně zkuste přes aplikaci.

  • Kata napsal(a):

    Ahoj,
    koupila jsem si zpáteční letenku do Jerevanu bez výběru sedadla. Po prostudování komentářů jsem pochopila, že během check-inu se to dá obejít, aniž bych cokoliv doplácela? Je mi fuk, kde budu sedět, tak snad jsem něco už při nákupu nepodcenila.:)

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano, 48h před odletem se odbavíte, vyberete náhodné místo a není potřeba nic připlácet.

    • Monča napsal(a):

      Ahoj,
      takže pokud chápu správně, když si nepřiplatím za sedadla a 24 hod. před odletem si udělám online check in – půjdou volná sedadla vybrat zdarma (pokud budou nějaká místa vedle sebe) nebo nás to rozhází random po celém letadle? (jsme 4) a letíme s Wizz air.

      Díky moc

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, vždy random (pokud tam nejsou děti do 12 let, ty to posadí k dospělému).

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *