Skupiny létají s Honzou

Travel Service / Smartwings kompenzace

29.5.2018 15:06 127 komentářů

V uplynulém půlroce jsem měl tu čest řešit s Travel Service (doprodej letenek pod značkou SmartWings) kompenzace za zpožděný let.
 

Nutno říct, že sám nebo pro CK Triplo mám za sebou řešení kompenzací přes easyJet, Ryanair, Wizz Air, transavia, ČSA… ale to, co byl schopný předvést Travel Service si nikdo ze zmíněných ani náznakem nedovolil.

Zpoždění letadla

Kompenzace jsem řešil za zpožděný let QS1980 z Pardubic do Burgasu, který byl na příletu zpožděný více jak 6 hodin, už na letišti si kamarádka nechala vystavit potvrzení, které uvádí jako důvod zpoždění technické problémy.
 

 
Na první pohled jasný nárok na kompenzace, letí se z EU/do EU, navíc evropská aerolinka, zpoždění z technických důvodů, kompenzace 250 € za osobu by tak měly být bez větších problémů vyplaceny.
 
Zájezd byl přes cestovní kancelář. Podle zákona má každá cestovní kancelář povinnost poskytnout klientovi součinnost v řešení jakýchkoliv problémů během cesty i případných reklamací po skončení cesty, cestovní kancelář je navíc v tomto vztahu zákazníkem letecké společnosti, součinnost při řešení kompenzací by se tak nabízela. Kamarádce ale od CK byl jako kompenzace (4 osoby x 250 €) nabídnut výlet do delfinária :). CK, která má smlouvu s Travel Service si jednoduše nebude dělat zle a tak i zpětné řešení kompenzace nechala na kamarádce.

Kontaktování Travel Service

Ta se obrátila na mě a já jsem se snažil Travel Service kontaktovat a teď přichází standardní počáteční problémy. První email jsem posílal na Travel Service v červenci, následovaly další 3 na různé kontaktní emaily (Travel Service má sice kontaktní form, ale z toho se nikdo neozývá) a 2 telefonáty, na kterých jsem byl ujištěn, že mým emailem se zabývají a bude na něj odpovězeno. No první odpověď přišla v prosinci:
 
Vždy se snažíme operovat naše lety dle letového řádu, ve výjimečných případech však mohou nastat situace, kdy časové nepravidelnosti nelze zabránit. Zpoždění na Vašem letu bohužel vzniklo v důsledku střetu letadla s ptákem. Tato situace patří mezi přírodní jevy, které jsou zcela mimo jakoukoli účinnou kontrolu a žádná letecká společnost je nemůže eliminovat.
 
Pokud nejste trochu znalí poměrů u Travel Service, necháte se odbýt (a zde podle mě také převážná většina žadatelů skončí). Jenže výmluva na ptáka v motoru je ta nejčastější u Travel Service a to z jednoho prostého důvodu, mají potvrzeno soudem, že v tom případě nemusí platit kompenzace. Což je celkem logické a shodou okolností nedávno našeho letu k podobné situaci došlo, přímo na této rotaci (Brno – Burgas – Pardubice – Burgas – Brno) ale v ten den žádné veřejné záznamy o střetu letadla, které daný den linku letělo nejsou. Dotazuji se tak, jak a kdy ke střetu došlo, odpovědi dostávám:
 
jakékoli provozní záznamy mohou být předloženy pouze dozorujícím orgánům či příslušnému soudu. V případě dalších dotazů jsem Vám k dispozici.“, po naléhání dostávám upřesňující odpověď: „k události došlo před letem QS1482 z Brna do Burgasu.
 
Podle flightradaru se ale letadlo z Brna do Burgasu přihlásilo na odlet až s uvedeným zpožděním, ptáka tak při pojíždění nebo startu dle dostupných informací nenasálo.
Tím to pro Travel Service končí a dále se s vámi bavit nebudou. Nezbývá než se zeptat tedy u nadřízeného orgánu.

Úřad pro civilní letectví

Zasílám dotaz, na který dostanu ihned telefonickou odpověď s informací, že stížnosti na Travel Service se jen hromadí a je potřeba poslat oficiální stížnost, tak aby dostala číslo jednácí v systému úřadu.
První odpověď úřadu dostávám:
 
Vzhledem k situaci, že na tento let již bylo podáno několik stížností a byly uznány, obrátíme se na TVS přímo s žádostí o vyplacení kompenzace cestujícím
následovaná dalším, celkem vtipným vykrucováním Travel Service:
 
obdržela jsem odpověď od Travel Service, že rodina XXX byla zařazena na seznam stěžovatelů, kterým bude vyplacena kompenzace. Paní, která toto řeší je nyní týden mimo kancelář…
Jak z reklamy na Air bank 🙂
 
čas běží a v lednu přichází další informace od CAA:
Úřad pro civilní letectví obdržel konečné stanovisko leteckého dopravce Travel Servise, a.s. (zpožděný let QS 1980 z Pardubic do Burgasu, ze dne 16. 7. 2017), dle kterého mají XXX nárok na kompenzaci ve výši 250 EUR na osobu, v souladu s článkem 7 nařízení (ES) 261/2004. Platbu je možné očekávat do 2 týdnů od potvrzení bankovních údajů dopravci.
Platba se nám trochu zdržela z důvodu nedodání plné moci (moje chyba).
Po dalších cca 3 týdnech se úřad informuje:
 
Zajímalo by mě, zda a jakým způsobem byli leteckým dopravcem informováni o zpoždění letu, např. zda jim předal písemné oznámení, které by stanovilo pravidla pro náhradu škody nebo zda si všimli, že by taková informace byla zveřejněna v místě registrace k přepravě (check-in přepážka). Dále by mě zajímalo, zda jim letecký dopravce poskytl na letišti stravu /pití či voucher, a pokud ano, v jaké hodnotě.
 
Tady už to trochu začíná smrdět průšvihem pro Travel Service, info podáváme.
Po dalším cca měsíci se najednou celá situace otáčí:
 
Při vyřizování stížnosti ze strany Travel Service došlo nejprve k přislíbení úhrady kompenzace, ačkoliv dopravce od počátku odmítal vinu na zpožděném letu. Dle vyjádření leteckého dopravce došlo ke zpoždění letadla z důvodu střetu letounu s ptákem, a to na předchozí rotaci letu. Tato událost si následně vyžádala nezbytný několikahodinový technický zásah. Střet letadla s ptákem je, v souladu s judikaturou Soudního dvora Evropské unie, nutné posuzovat jako mimořádnou okolnost, která vylučuje nárok cestujících na kompenzaci ve smyslu nařízení (ES) č. 261/2004. Vzhledem k tomu, že Váš let byl operován pronajatým letounem společnosti orange2fly, letecký dopravce nebyl schopen Úřadu dodat potřebné dokumenty a důkazy včas, a proto úhradu kompenzace prve přislíbil. Když Úřad pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) po několika týdnech, kdy k úhradě kompenzace nedošlo, platbu urgoval, letecký dopravce dodal Úřadu veškeré důkazy, které svědčí v mimořádnou okolnost odůvodňující zpoždění letu. Z výše uvedeného důvodu není možné, aby Úřad s leteckým dopravcem v této věci zahájil přestupkové řízení ve smyslu § 93a odst. 3 písm. a) leteckého zákona. Vzhledem k tomu, že letecký dopravce původně přistoupil na úhradu kompenzace, ačkoliv byl let zpožděn z důvodu mimořádné okolnosti, kterou dopravce přesvědčivě doložil, podařilo se nám s dopravcem sjednat úhradu kompenzace ve smyslu komerčního gesta. Upozorňuji, že na toto komerční gesto není právní nárok a jeho vyplacení je v libovůli dopravce. Přesto doufám, že dopravce svému slibu dostojí, a tuto platbu Vám uhradí.
 
Takže jako na houpačce, byl pták neuznáme, uznáme, za 2 týdny posíláme, jen tu není paní co to má poslat, hrozí správní řízení a z ničeho nic najednou důkaz máme, ale jsme tak hodný, že kompenzace pošleme :). Klidně to mohlo být jak popisuje Travel Service, obrázek si ale udělá určitě každý sám.
 
Výsledek je vyplacená kompenzace 4x 250 € 18.4.2018, tedy skoro přesně 9 měsíců po daném letu.
 
Pokud tak budete žádat o kompenzace u Travel Service stojí za to to nevzdávat a zkusit třeba postup, který jsem popsal.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • gumidos napsal(a):

    Navazuji na svoje 2 předchozí oznámení. Travel Service ignoroval i pravomocný rozsudek a úhradu neprovedl. Věc byla předána exekutorovi, který byl vysoce akční a zahájil exekuci neprodleně po jmenování soudem a vymohl veškeré plnění cca do 15 dnů. Travel plnil exekutorovi dobrovolně, protože pak má nárok na snížení náhrady exekuce na polovinu. Tedy finanční bilance je takováto. Původní náhrada 400 Euro, při tehdejším kurzu to dělalo 10.356,- Kč. Úrok z prodlení 1.044,- Kč. Soudní poplatek 1.000,- Kč. Náklady advokáta 5.748,- Kč. Náklady exekuce 4.252,- Kč. Celkem Travel uhradil 22.400,- Kč proti původním 10.356,- Kč. V tuto chvíli podána další žaloba ze shodného letu za nezletilé děti, která se zkomplikuje nutností opatrovnického řízení – souhlas s podání žaloby jejich jménem. Nemám s tím problém, veškeré náklady budou žalovány též a úrok 8,05% dál nabíhá od 11.9.2017. Důvodem postupu byla snaha mít v ruce pravomocný titul pro řešení dětí. Kdykoliv od 09/2017 mohl Travel dobrovolně plnit, což samozřejmě neudělal. Skoro mám chuť nechat jim zahrát písničku a těším se na další boj s nimi – ty peníze z nich dostaneme.
    Takže pro všechny – trvejte na svých právech a podávejte žaloby. Případně kašlete na spřízněné firmy, které to za 25%+DPH udělají za vás a žalujte to sami. Brzo zjistí, že se jim obstrukce opravdu nevyplatí.

    • Honza napsal(a):

      Super, díky za info ;).

  • gumidos napsal(a):

    Navazuji na svůj předchozí komentář z 16.10.2018. Na začátku listopadu byla konečně vyznačena právní moc rozsudku. V rozsudku byla stanovena lhůta 3 dnů od právní moci pro úhradu dlužné částky kompenzace zpoždění + náklady řízení. Přesto do 15.11.2018 Travel opět nezaplatil. Rozhodl se jít cestou maximálního odporu. Tedy bylo předáno exekutorovi a podán návrh na výkon rozhodnutí. Věc tedy dořeší exekutor.
    Celé to popisuje způsob chování Travelu – dobrovolně neplní za žádnou cenu. Kamarádi cestovali Lufthansou a měli obdobný problém. Po zaslání emailu s žádostí o kompenzaci dorazil do 3 dnů omluvný dopis a do týdne měli částky na účtu.

    • Honza napsal(a):

      Díky za info.

  • Honza napsal(a):

    Zdravím, přidám taky jednu zkušenost. 24.8.2018 jsme měli s Travel Service v 11:15 odlétat z Prahy do Lamezia Terme. V čase plánovaného odletu jsme začali nastupovat do letadla, tedy cca 30 min. zpoždění, žádná hrůza. Po úvodní bezpečnostní instruktáži nás přivítal kapitán s tím, že letadlo je připraveno k odletu a že čekáme na povolení. Po další zhruba půl hodině čekání jsme byli palubním personálem informováni, že na letadle je technická závada a musíme si vystoupit. Nikdo nám nic neřekl, na infotabuli se stále posouval čas dalšího infa. Výsledkem bylo zpoždění 12 hodin, takže na hotel jsme se místo odpoledne dostali až brzy ráno. NIcméně po přečtení tolika negativních zkušeností s chováním TS to u nás dopadlo ještě dobře. Na letišti každé 2-3 hodiny voucher na občerstvení, dostali jsme informace o právech cestujících, ve 20:00 ujištění zaměstnancem TS, že v 21:00 už bude znám čas odletu a my budeme vědět, na čem jsme (to bylo víceméně dodrženo). Po návratu do ČR jsem vyplnil reklamační formulář na webu TS. Asi za 2 týdny mi přišla odpověď s upřesněním postupu, kde mi bylo slíbeno odeslání kompenzace do 15 dnů od doručení požadovaných údajů. Odeslal jsem fotky palubních vstupenek, číslo účtu a čekal. Po třech týdnech mlčení jsem odeslal urgující mail, ještě týž den mi přišla odpověď, že se omlouvají za komplikace a peníze byly za 2 dny na účtu. Tedy vyloženě čekali, jestli je ještě budu urgovat nebo na to zapomenu. Takže abych to shrnul, sice to nebylo úplně idální jednání, ale proti tomu, co jsem si tu přečetl to bylo ještě fajn. 7 týdnů od nahlášení byly peníze na účtu a vystačil jsem si s jednou urgencí 🙂 Takže webový formulář funguje, mailová adresa pro komunikaci: customercare@travelservice.aero

  • gumidos napsal(a):

    Řeším zpoždění letu z 6.8.2017 – Kos-Praha. Zpoždění 5 hodin. Travel vyloženě sabotoval -občerstvení po cca 3,5 hodinách čekání v odletové hale, žádná informace o nároku na kompenzaci. Odeslal jsem doporučený dopis s požadavkem na náhradu 400 EUR – bez reakce, další dopis po 1 měsíci opět bez reakce Travelu. Posílání nějakého emailu je úsměvné… Předáno advokátovi, který poslal předžalobní upomínku. Opět bez reakce Travelu. Mezitím stížnost na Úřad pro civilní letectví – který mě poslal do prdele, protože dle směrnice je příslušným úřad v zemi odletu – v mém případě tedy Řacko. Naopak doporučuji kontaktovat Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod, kam jsou všechny incidenty povinně oznamovány (www.uzpln.cz). Zde mi velmi ochotně sdělili, že důvodem zpoždění byla poškozená pneumatika – tedy smůla pro Travel. Dále potvrzení letiště Praha o době přistání. Následně v 12/2017 podána žaloba na vydání platebního rozkazu, podrobně odůvodněna. V 04/2018 vydán platební rozkaz. Travel servis poslední den lhůty (15 denní) podal odpor, který příkaz ruší. Odpor měl náležitě odůvodnit ve lhůtě 30 dnů, což neučinil. Následně pak byl 9.8.2018 vydán tzv. „rozsudek pro uznání“ protože Travel nijak neodůvodnil svůj odpor – ani neměl čím. Rozsudek byl doručen Travelu 11.8.2018 a 26.8.2018 nabyl právní moci. Odsouzen k náhradě 400 Euro + úrok 8,05% od 09/2017 + náklady advokáta 6.748 Kč – tedy přes 50% vlastního odškodnění. Travel tedy zásadně nekomunikuje a situaci hrotí – nejspíše proto, že mu tato taktika vychází. Natahuje všechny lhůty na poslední den, odpovídá soudu dvojsmyslně – např. „budeme jednat o smírném řešení“, přičemž pochopitelně k žádnému nedojde, leč dále běží čas. V mém případě rozsudek nabyl právní moci 26.9.2018, leč zatím nebyla vyznačena doložka právní moci (prostě to leží soudkyni na stole) a tedy je zatím nevykonatelný. Travel to pochopitelně ví, protože v rozsudku má 3 dny od právní moci na úhradu všech částek, ale kvůli absenci právní moci nadále nic neuhradil. Všechny popsané stížnosti na jednání Travelu tedy shrnuji – on takto jednat chce, protože to je jeho taktika. Není třeba se z toho vykecávat – prostě a jednoduše podávejte žaloby. Zjistěte si informace od dotčených orgánů – příčina zpoždění, doba přistání v cílové destinaci a žalujte, žalujte. Protože se na to většina vyprdne, pak se Travelu vyplatí tento postup. Mimochodem si myslím, že většina firem nabízejících vymožení odškodného je nějaká „malá domů“ – tedy za 25% + DPH = 1/3 náhrady to nějaký subjekt „spřátelený“ s Travelem vymůže. Pokud se chcete přesvědčit – doporučuji stránky https://legal.pecina.cz/psj/ a zadat Obvodní soud pro Praha 6, který je pro žaloby místně příslušný a jako účastníka Travel service. Uvidíte množství žalob na něj podaných – je to pořád málo.

  • Michaela napsal(a):

    Týden zpátky jsme letěli s Travel Service a tak hrozný zážitek jsem ještě nezažila (a to už mám nalítáno fakt dost).
    Byli jsme na letišti v Praze 1,5h před odletem, šli jsme na check-in a tam jsme zjistili, že mají asi 10 letů v jedné (!!!) frontě, která se pak zas rozděluje do 10 odbavujících pokladen, takže fronta jako kráva. Strávili jsme tam 45min, nicméně pořád bylo 45min do odletu, takže jsem byla v klidu (už jsem byla odbavena i později a vždycky to šlo). Přišli jsme k check-in a slečna nám řekla, že už nás bohužel nemůžou vzít, protože všechny kufry byly odbaveny (nikde nebylo psáno, že check-in je už uzavřen) a naše už nevezmou, tak ať si jdeme támhle k okýnku přebookovat letenku na další den. To mě pěkně namíchlo, říkám vždyť je tři čtvrtě hodiny do odletu, to letadlo tady ještě ani není!! Někam volala, nevyšlo to, pak volala jinam, pořád nic. Trvala jsem na tom, že letíme, protože jsme přišli včas a jejich neefektivní způsob odbavování zavinil dlouhé čekání ve frontě. 15min jsme ztratili tím, že si s někým volala, už jsme mohli být dávno odbaveni! Pak nám navrhla, že jediný způsob, jak nás dostat na ten let je, když si vyhodíme z kufrů všechny tekutiny, abychom prošli přes security a odbaví nám kufr jako „nadrozměrné zavazadlo“, které se odevzdává až u gatu. Ač neradi, tak jsme vše vyházeli (drogerie za cca 6 stovek) a šli do toho. Celá tahle procedura od přistoupení k přepážce do nalezení řešení nám zbytečně vzala asi 25min. Od security jsme běželi celou cestu až ke gatu, abychom to stihli. Přiběhli jsme, fronta zrovna nastupovala do letadla. Oddechli jsme si, že jsme to zvládli a u gatu odevzdali kufry (tím, že šly stejně do podpalubí, tak všechno to vyhození kosmetiky bylo vlastně celkem zbytečné, ale logika na letišti…). Sedli jsme do letadla a v tu chvíli nám pilot oznámil, že náš let bude zpožděn o hodinu kvůli bouřce v Německu!!! Takže nejprve nás nechtěli vzít do letadla s tím, že je pozdě, nechali nás vyházet spoustu drahé drogerie a přitom nakonec letadlo nemohlo odletět!!! Fajn, tak i to jsme nějak zkousli, hlavně, že letíme. Jenže to nebylo všechno. Přiletěli jsme do destinace v noci po celkem 13h cesty z domova, takže jsme se jen dopravili do hotelu, osprchovali a šli spát. Ráno jsme chtěli vybalit kufry a zjistili jsme, že byl ostrým předmětem vypáčen zámek kufru a z něj ukradena outdoorová kamera s příslušenstvím (pravděpodobně v době, kdy jsme hodinu seděli v letadle v Praze a zaměstnanci letiště měli spoustu času se v kufrech hrabat). Delegátka nám pak sdělila, že na stejném letu bylo vykradeno zavazadlo ještě dalším cestujícím z jiného hotelu, takže asi to nebyla úplně náhoda. Měli jsme pojištěné zavazadla u AXA, ale ti odmítli náhradu škody. Podali jsme reklamaci na poškozené zavazadlo a odcizení věci u Travel Service, ale ticho po pěšině.
    Máte někdo nějaký tip, jak by se tato situace ještě dala dál řešit?

    • Honza napsal(a):

      S reklamací se můžete obrátit i přímo na letiště… vše to půjde za handlingem.

    • Michaela napsal(a):

      Děkuji, zkusím to. Ještě jeden dotaz: Reklamaci jsem podávala online hned po zjištění vylomení zámku a krádeže přes formulář na webu Travel Service na doporučení delegátky. Teď čtu na webu Travel Service, že všechny stížnosti a reklamace musí být podané písemně. Znamená to snad, že ta reklamace přes web je úplně k ničemu? Proč tedy nabízí tu možnost? Je to proto, aby si lidi mysleli, že podali reklamaci a pak řeknou „Smůla neposlali jste to písemně“?

    • Honza napsal(a):

      No, může to tak být, každopádně v občanským zákoníku je jasně dáno, že elektronická forma se považuje za písemnou…

  • Renata Vojáčková napsal(a):

    Dobrý den, řešíme kompenzaci u SmartWings. Poslali jsme to emailem, ale vrátilo se to jako nedoručitelné. Nemají nikde žádný kontakt, ani Travel Service. Ještě to pošleme doporučenou poštou.
    Existuje prosím nějaká emailová adresa, kam to poslat?

    Děkuji.
    R.

  • L napsal(a):

    Zdravím v pátek 7.9.2018 měl být odlet z Mytilene v 10:55 nebyl letadlo už prý přistálo s problémy to jsme se dozvěděli později nikdo nic neřekl proběhla instruktaz a řekli že 20 min počkáme že je nějaký technický problém poté nás přesunuli z letadla zpět na gate a čekalo se hodinu na info že je technicky problém pak zase hodinu potom dávali lístky na jídlo o další 2h zase mezitím se situace docela hrotila volání na travel, cestovku, ambasádu… večer nás odvezli na hotel rozdali večeře a šlo se spát ráno v 8 odjezd autobusy zase na letiště psaný odlet byl v 10:30 potom přesunut na 10:55 nakonec zase delay po několika hodinách nás odvezli na oběd někam do neznámá poté zase na hotel s tím že údajně má přiletět letadlo z Prahy a konečně odlet letadlo mělo výletě v 17h 18h a tak nějak se informace dost měnili nakonec se jelo na letiště znovu v 21h a odlet proběhl po 22h na letiště v Katovicich jsme přistáli něco málo po půlnoci takže návrat z 8mi denní dovolené po 11 dnech… Máme tedy nárok na 250 eur za každý den?? Tedy 500 eur na osobu??

    • Honza napsal(a):

      Ne, 250 € na osobu, předpokládám, že náklady ještě v Řecku vám proplatili, takže jediné další náklady se dají vymáhat ty které vám vznikly na základě toho zpodždění (dovolená navíc apod).

  • Martin napsal(a):

    Dobrý den, prosím o názor. Letěl jsem s rodinou na Kos. Letadlo mělo 6hodin zpoždění. Vzniknul tedy nárok na kompenzaci 3x400e. Oslovil jsem Travel service, přišla mi odpověď: ,,V tomto případě bylo zpoždění letu zapříčiněno provozními změnami a rozhodnutím řízení letového provozu v důsledku přetížení vzdušného prostoru.“
    A že prý nemám na kompenzaci nárok.. viz rozhodnutí EU C-315/15 z roku 2017.
    Přesto mi nabýdli 3x3000kč jako kompenzaci. Mám se tím zabývat dál? Obrátit se na úřad civilního letectví? Přijde mi to, jako přiznání chyby.
    Děkuji za názory

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, no… To je jedna ze standardních výmluv Travelu, změna trasy a zpoždění 6 hodin je blbost. Takže se obrátit na úřad civilního letectví, ale je problém že oni si nedělaj ani nic z něho. Prostě mu pošlou potvrzení že je přesměrovali a otázkou je pak jestli má úřad ještě nějakou páku na ně… těma 3k se ti samozřejmě snaží zacpat pusu, já bych to asi zkusil..

  • Katka napsal(a):

    Uzasne! 21:30 ocekavany prilet, 00:40 skutecny, reklamujici agentura tvrdi, ze to bylo podle informaci pod 3h. Po pulnoci uz me malem necekal ani transfer ani hostel. V gatu to zduvodnovali vlivem komplikaci predesleho letu. Pak koukam nasoukali do letounu nas i aerolinii OK. Me zavazadlo 3dny zpozdeni. Reklamace, ze byla porucha zavazad.prostoru… ze o vikendu maji zavreno, druhy ze maji otevreno?! Snad na Civil.letectvi sdeli spravne casy letu…

  • Martha napsal(a):

    Na jaký email společnosti Travel servis doporučujete zaslat email kvůli kompenzaci za zpožděný let? Na webu jich mají několik, žádný vysloveně zákaznický jsem nenašla. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Bombardovat všemi směry, neozývají se naschvál, aktuálně také řeším a odpověď je jednou za týden por 3 urgencích…

    • Honza napsal(a):

      customercare@travelservice.aero

  • jiri charvat napsal(a):

    nevite prosim jak muzu kontaktovat kancelar ts o kompenzaci?1.7.prilet z burgas-praha a jeste nemam kufr.na mail nereaguji.

    • Honza napsal(a):

      Posílát maily stále dokola, klidně obden.

  • Jarka napsal(a):

    Skvělé, děkuji za tyto stránky, už několikrát jsem díky nim našla radu a pomoc a taky spoustu inspirace k cestování. Ještě jednou děkuji, Honzo 🙂

    • Honza napsal(a):

      Díky, takový komentář potěší.

  • Tomas napsal(a):

    Mám zkušenost s Ryanair, měli jsme technickou poruchu na odletu z Pardubic do Londyna, dali nam napít i voucher na 5 euro do baru. Na příletu do Londyna jsme měli 3 hodiny a 20 min. Po návratu jsem psal email, přičemž ještě ten den uznali moji kompenzaci a poslali mi nazpět, že své peníze mohu očekávat do 14 dnů. Za 14 dnů ve schránce šek na peníze, který mi v bance proplatili. Takže za mě Ryanair jedině plus.

  • Kristýna V. napsal(a):

    Akorát řeším něco podobného se společností Ryanair…zpožděný let 6hodin. Předala jsem to dál se všemi náležitostmi a čekám. Uvidíme jak dlouho, snad to nebude něco podobného jako TS 🙁

  • P napsal(a):

    Sharp Peyton – vy nepatříte do dnešní doby, vy jste jen velký alibista, který ještě k tomu nechce rozumět tomu, o čem je řeč, nebo máte něco společného s TS.

    • Sharp Peyton napsal(a):

      Jen proto, že mám jiný názor hned nemusím mít nic společného s travelservisem. Jinak to, že jsem z jiné doby… Asi zbytečná urážka že?

    • Sharp Peyton napsal(a):

      Mimochodem, v čem přesně jsem alibista? Rád si to vyslechnu.

  • Radek napsal(a):

    No letam se potapet kazdy pul rok,vyuziju kazdou leteckou firmu,ktera me tam dopravi!!obcas spozdeni je,ale rad si pockam.radsi at skontroluji letadlo v klidu,nez aby byl nahli problem ve vzduchu,preci jenom sme v rukou stroje a pilotu a ti jsou zavysli na stroji.jinak pan to pekne popsal a z clanku lze vycist,ze casto lita a ma cas resit tyto problemy,pracuje je vubec?nebo je to rentier?

    • Pedo napsal(a):

      SPíš kdyby byl bohatý rentier, tak to řešit nebude…pokud dobře počítám, tak 250*25*4 je 25 000Kč a na to si normální čech za týden nevydělá, takže těch pár hodin, co to řeší se docela vyplatí 😉

    • Luky napsal(a):

      Mozna by bylo lepší kdyby ste se pri tom potapeni utopil 😀

    • radku radku napsal(a):

      Ale jo, Radku, rád si počkáš, až pilot – slitý na gumu – vystřízliví, haha.

      Nene, neplacení zákonné náhrady nemá nic společného s bezpečností letu, ale Ty tu stejně jenom děláš PR podvodníkům, né? Jestli má aerolinka problém zaplatit odškodné, tak je to jen její finanční negramotnost.

      To jest ten rozdíl mezi západem a východem. Nebo mezi Pražákem a spokojeným kliďasem z horní dolní. Ti jedni si hájí svá práva, Ti druzí pak brečí jak je svět nespravedlivý. Čest výjimkám, ale nemusíme to tu podporovat.

  • Radim napsal(a):

    Taky jsem letel s Travel Service, ale pod hlavickou CSA. Samozrejme zpozdeni ?.
    Ale miny rok jsem letel s Air Cairo. Vsichni minunami co litaji do Egypta tak jen hlasali strasne. Let byl zpozden o cca 8 hodin. Hned na letisti jsme dostali na 4clennou rodinu voucher na 1000,- kc a pote jsem resil kompenzaci. Poslal jsem tam vyplneny formular. Jejich pracovnik me do 2 dnu informoval, ze je vse v poradku vyplnene a posila to na centralu. Za dva mesice byly penize vyplaceny. Takze obrovska chvala na Air Cairo a palec nahoru. Po mychbzkusenostek mohu jen doporucit.

  • MIR napsal(a):

    Osobně létám na dovolenou pouze a jen se společností TUNISAIR. Zásadně si vybírám takovou cestovku, která létá s tímto přepravcem. Kvalitní služby, milý personál, nikoli jak u Travel servisu přetvářka či dokonce znechucené dvacítky, teplé občerstvení, nápoje zdarma… Do TS/SW bych již nikdy nesedl a divím se lidem, že jejich služeb využívají 🙂

  • Michal napsal(a):

    Let TS z Valencie v nedeli 27.5.2018 byl zpozden o 3 hod.TS je nejhorsi spolecnost na modrem nebi co znam.Najmuta letadla litaji na doraz a je jen otazkou casu kdy se neco stane…Jiz nikdy s TS neletime!!*

  • Jakub napsal(a):

    Osobní zkušenost,
    s Travel Servicem letěli mi příbuzná do Řecka, měli přes 4h zpoždění. Když jsem psal na maily uvedené na stránkách, nikdo neodpověděl, Když jsem volal na nějaké číslo, pán řekl, že se ozve a vše se vyřídí, nikdo se neozval a já už se nikdy nedovolal. Tak jsem se obrátil na Civilní letecký úřad a za 3 měsíce byly peníze na účtu :)) rozhodně doporučuji to zkusit 🙂

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *