Skupiny létají s Honzou

Ryanair – online check-in

30.11.2015 15:33 265 komentářů

S novou verzí stránek se u Ryanairu změnil i check-in, zajímavostí jsou nové boarding pasy.
 

Přihlášení

Celý proces přihlášení letenky a následného check-inu se poměrně zrychlil a zjednudušil. Po zadání rezervačního kódu a třeba emailu se dostanete na úvodní stránku, kde stačí stisknout jednoduše tlačítko check-in.
 
checkin_1

Údaje, údaje, údaje

Zásadní nevýhoda check-inu u Ryanair ale zůstala. I když cestujete v rámci Schengenu musíte potupně stále vyplňovat údaje jako je národnost, typ dokladu, číslo dokladu, jeho platnost, stát vydání … prostě opruz, což třeba u Wizz Air nebo easyJet už není. Pokud navíc cestujete v partě třeba 8 lidí a koupili jste si jednosměrné letenky, máte o zábavu postaráno. Ve změti údajů navíc dost často uděláte chybu, nicméně pokud cestujete v Schengenu, tak na to stejně nikdo nikdy nepřijde :), protože tyto údaje ani nikdo nikde nekontroluje.
 
checkin_2

Výběr sedadla

Po vyplnění údajů se dostanete na výběr sedadla. Opět ve srovnání třeba s Wizz Air (kde se dozvíte svoje sedadlo už po nákupu letenky a víte tak, jestli si radši přikoupit sedadlo vedle nebo ne) celkem nevýhoda, navíc za nejlevnější sedadlo zaplatíte 5,99 €, u Wizzu 1 €.
Pokud si sedadlo nevyberete dostanete přiřazené, pokud cestujete ve skupině tak vesměs vedle sebe.
 
checkin_3

Boarding pass

Posledním překvapením je boarding pass. Dnes má prakticky u všech aerolinek online vytisknutý podobný formát na A4 (jeden čas Wizz tisknul boardingy dokonce na dvě stránky, aby zrychlil nekonečné odtrhávání na gate), Ryanair se rozhodle z něho udělat skládačku do formátu A6, kde sice najdete důležité informace, nicméně mi přijde boarding celkem nepřehledný. Cíl je asi ho co nejvíce přiblížit mobilnímu pasu, kterých neustále přibývá.
Pro srovnání boarding pas Wizzu, starý Ryanair a nový Ryanair.
 
wizz_boarding RyanairBoardingPass_stary boarding-pas_new

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Soňa napsal(a):

    Dobrý den, máme koupenou zpáteční letenku a nedaří se nám odbavit pouze let tam aniž bych vybrala časné odbavení pro cestu zpět Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, odbavení zpět vám systém povolí 48 hodin před odletem (dříve jen se zakoupenými sedadly).

  • Viktor napsal(a):

    Ahoj.Letime ted v nedeli a dnes sobota stale nemame palubni listky.Letenky jsem koupil pres kiwi a stale se posouvajici termin kdy budou palubni listky k dispozici se zmenil na upozorneni,ze budou zdarma az na letisti(bratislava).letim s Ryanairem.Je to dle vas v poho nebo mam ocekavat nejake platby navic?Děkuji za odezvu.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud je to přes Kiwi, tak přímo kontaktovat je, je možné že vám z nějakého důvodu zařídil airport checkin.

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den, dnes jsem si rezervovala let do Rima na rijen s Ryanair. Zaplatila jsem, ale neprisla mi letenka. Ony uz nechodi? Takze ted pockam az budu moci udelat odbaveni, to udelam, neco vytisknu a to pak na letisti predlozim? Dekuji za odpoved, letenky zajistuji poprve…

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, chodí, pokud nepřišla tak je potřeba napsat na online chat, pokud si nepamatujete přihlášení a zkontrolovat jestli je vše OK.

  • Kateřina B. napsal(a):

    Dobrý den,

    na začátku července letíme s rodinou do Londýna, chtěla jsem se proto informovat na vycestování do anglie na platný občanský průkaz.

    Jeden let letíme se společností Ryanair a ta má na svých stránkách uvedeno, že uznává jen pasy, což je trochu zavádějící. Cestovním dokladem je i občanský průkaz vydány ve státech EU.

    Chtěla bych vás poprosit o aktuální informace a zda je možné stále vycestovat do Anglie na platný občanský průkaz.

    Děkuji za odpověď,
    Kateřina B.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je. Ten pas je problém překladu – v UK občanky nemají takže s tím v podmínkách nepočítají a pak jak se to přeloží do češtiny tak se to zapomene přidat…

  • Nikola napsal(a):

    Dobrý den, koupila jsem letenky pro 15 lidí na Kypr z Vídně. Odlet je 22.7., sedadla jsme si přikoupili a dnes jsem dělala pro všechny odbavení. Pro dvě osoby to ale nejde, nelze zadat přesný ročník jejich narození. Jedné holčině bude v srpnu 16 let (je dána jako MRS) a druhá je už dospělá (MS). V čem je chyba? A kolik stojí případná oprava? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, chyba bude ve špatném typu cestujího, napsat na ryanair chat, opraví to, checkin dají nejspíš zdarma na letišti, sem tam si za to řeknou poplatek v rámci několika eur, je to vždy jiné.

  • David napsal(a):

    Dobrý den, letím poprvé s přítelkyní s Ryanair. Koupili jsme si sedadla, jsme odbaveni a máme vytisknuté palubní lístky. Chci se zeptat, kde zjistím číslo terminálu odkud letadlo odlétá. děkuji za odpoveď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud tam vyloženě není na palubní vstupence tak to letiště má terminály propojené a zjistíte to na letišti, kam jít. Pokud letite z Prahy tak do Schengenu z T2, mimo T1.

  • Edita napsal(a):

    Dobrý den,odlitame v neděli 17.6. Do Říma od ryanair. ..dnes jsem se dozvěděla o změně v odbavení. ..které je prý možné zdarma pouze dva dny před odletem..jak je to u z pátečního letu ?…vracíme se 20.6.?.jakým způsobem to řesit v cizině kde nemáme k dispozici tiskárnu a nevíme jak to bude s internetem…?.je možné v patek ( tj. Dva dny před od letem udělat odbaveni současné i na zpáteční let…píši tam něco o poplatku 90 Kč. ..?moc dekuju za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano i zpáteční je potřeba u Ryanair udělat 48 hodin před odletem, ideálně se to řeší mobilní aplikací, kam si stáhnete zpáteční boarding, případně pak na recepci hotelu nebo v infocentru vám boarding obvykle bez problémů vytisknou.

  • Paulína napsal(a):

    Ahoj, prešla som vlákno konverzácia a nenašla čo hľadám, tak to skúsim. Ide o Ryanair…mám spravený check in, palubné lístky na papieri. Kedže pri spiatočnej ceste nebudem mať k dispozícii tlačiareň, stiahla som app že to poriešim takto. V app mi ale pod číslom rezervácie ani mailu nič nenachádza. Letenky kupované cez esky, ale priamo na Ryanair stránke. Honza vďaka za úžasnú prácu 🙂

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, no pokud máš přihlášení tak rovnou do MyRyanair, zřejmě tam bude jiný rezervační kód uvedený od eSKY a jiný od Ryanair..

  • Oliv napsal(a):

    Ahoj Honzo. Kdy mám udelat check in když nechci přiřazené sedadlo? A navíc mám jen palubní zavazadlo. Jaký je tedy postup aby mi došel na email palubní lístek? Děkuji za odpověď

    • Oliv napsal(a):

      A letíme s raynarem 🙂

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, 48 hodin před každým odletem, ideálně na zpáteční cestu přes mobilní aplikaci…

  • Aneta napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych požádat o radu, při online check in u Ryanair mi nechce vzít datum narození jedné z dcer. On line chat není přístupný, dokázal bystemi poradit co s tím?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zřejmě máte koupený špatný tip cestujícího – kontaktovat online chat, kde vám typ cestujícího změní (někdy zdarma, někdy za poplatek cca 5 €).

  • Naďa Jelinkova napsal(a):

    Dobrý den, při odbavení jsme vyplnili jako doklad pas, jeden kolega si ho však nevzal a ma OP, dá se udělat jeste změna dokladu po odbavení na letišti ? Dekuji za informaci N.J

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne jen přes online chat, pokud to je v Schengenu tak bych to neřešil.

  • Veronika napsal(a):

    Honzo, prosím o radu. Při online check-inu mi nedovolilo správně napsat datum narození jednoho pasažéra, s ryanairem jsem to přes chat vyřešila, opraveno, o nějakém poplatku ani slovo a až teď tady v diskuzi vidím, že někdy se za to platí. Nechci na sebe poutat pozornost a ptát se ryanaira. Když bych za to měla zaplatit, upozornili by mě na to? A jak se to platí? Díky moc!

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, sami si to strhnou z karty, takže buď to odpustili, nebo ještě strhnou, stalo se mi kolikrát že to bylo free a poslední dobou zase dost krát chtěli zaplatit…

  • Nikola napsal(a):

    Dobrý den, mám koupené letenky od Ryanair. Už jsme udělala odbaví on-line ale ztratila jsem občanku, na kterou jsem udělala check-in. Bude nějaký problém, když na letisti použiji pas místo občanky?
    Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne s největší pravděpodobností si toho nikdo nevšimne.

  • Lenka napsal(a):

    Ahoj, letím poprvé a nechci zažít zbytečné zmatky. Letím na OP a dělám si právě check-in. Vyplňuji číslo OP z přední strany nebo s kontrolním číslem ze zadní strojově čitelné zony? Díky.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, klasické číslo z přední strany u nových občanek vpravo nahoře.

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý den,
    máme letenky od Ryanairu včetně místenek a při check -inu mi nejde správně doplnit data narození dětí 11, 9 a 2 roky..Nejde to udělat online až na letišti? Je to zpoplatněno? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, špatně jste vyplnili kategorii cestujících, nutné kontaktovat online chat a zaplatit poplatek za změnu typu cestujícího.

  • Veday napsal(a):

    Mohu se ještě zeptat na to online odbavení, píše to tam „Bezplatné odbavení je k dispozici od čtyř dní do dvou hodin před odletem“. Mám zakoupené sedadla, a chtěl bych vědět kolik zaplatím za online check in teď, když do odletu zbývá 20 dní. Moc děkuji

    • Honza napsal(a):

      Pokud máte zakoupena zavazadla, můžete se rovnou odbavit, pokud to nepůjde, zavazadla koupená nemáte.

  • Veday napsal(a):

    Dobrý den,

    letím poprvé a vůbec se v tom nevyznám. Na Ryanair jsem si koupil lístky 2 lístky (odlet 4. června přílet 9. června) + jsem si zakoupil sedadlo a 1 zavazadlo. Chtěl jsem se zeptat jak je to s online odbavením. Musím ho provést jenom 4 dny před odletem? A bude stačit jenom jednou, na zpáteční let už online odbavení dělat nebudu muset?
    Moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste si koupili místa, můžete se odbavit 60 dní před odletem, během odbavení rovnou zaškrtnete že se odbavujete i zpět. Každý cestující bude mít na každou cestu 1 A4 papír, vytisknete si celkem tak 4 papíry.

    • Veday napsal(a):

      Aha děkuji, já jen že mi to ted píše: Odbavení Bezplatné odbavení je k dispozici od čtyř dní do dvou hodin před odletem…Tak by mě celkem zajímalo proč to tak je, a kolik ted budu platit za odbavení

    • Honza napsal(a):

      Pokud se odbavíte méně než ty 4 dny před letem tak nic.

  • Martina napsal(a):

    Chci se zeptat, chybně jsem zadala u ryanair tituly cestujících tj. Ms misto child a teď me to nechce on line odbavit, šlo by to jen v případě, že bych zadala špatný rok narození dítěte….na podpoře nereagují, všimne si nekdo na letišti Stensted, Londýn..chybného roku narození, kontrolují to? Děkuji za zkušenosti.

    • Honza napsal(a):

      Přes online chat určtě reagují, změna typu cestujícího je tuším za cca 500 Kč. Že si toho někdo všimne vidim jako hodně malou pravděpodobnost.

  • Karolina napsal(a):

    Krasny vecer po vylneni udaju u raineru to pise doslo k chybe zkusit zitra znovu letime 23.6. Dekuji Karolina

    • Honza napsal(a):

      Zkuste třeba přes mobil nebo rovnou aplikaci, tam s chybami problém nebývá.

  • Pavel napsal(a):

    Ahoj Honzo, chtěl jsem se zeptat co vyplnit do check-in u Ryanairu. Mám na výběr pouze passport. Jedná se o Srbsko a letiště Niš. Jestli zde zadat číslo pasu, ikdyž ho pak nebudu mít u sebe nebo zadat číslo ID (OP)?

    Díky

    • Honza napsal(a):

      Klidně číslo OP, já letěl na OP bez problémů.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *