Ryanair - online check-in - Honzovy letenky
Skupiny létají s Honzou

Ryanair – online check-in

30.11.2015 15:33 217 komentářů

S novou verzí stránek se u Ryanairu změnil i check-in, zajímavostí jsou nové boarding pasy.
 

Přihlášení

Celý proces přihlášení letenky a následného check-inu se poměrně zrychlil a zjednudušil. Po zadání rezervačního kódu a třeba emailu se dostanete na úvodní stránku, kde stačí stisknout jednoduše tlačítko check-in.
 
checkin_1

Údaje, údaje, údaje

Zásadní nevýhoda check-inu u Ryanair ale zůstala. I když cestujete v rámci Schengenu musíte potupně stále vyplňovat údaje jako je národnost, typ dokladu, číslo dokladu, jeho platnost, stát vydání … prostě opruz, což třeba u Wizz Air nebo easyJet už není. Pokud navíc cestujete v partě třeba 8 lidí a koupili jste si jednosměrné letenky, máte o zábavu postaráno. Ve změti údajů navíc dost často uděláte chybu, nicméně pokud cestujete v Schengenu, tak na to stejně nikdo nikdy nepřijde :), protože tyto údaje ani nikdo nikde nekontroluje.
 
checkin_2

Výběr sedadla

Po vyplnění údajů se dostanete na výběr sedadla. Opět ve srovnání třeba s Wizz Air (kde se dozvíte svoje sedadlo už po nákupu letenky a víte tak, jestli si radši přikoupit sedadlo vedle nebo ne) celkem nevýhoda, navíc za nejlevnější sedadlo zaplatíte 5,99 €, u Wizzu 1 €.
Pokud si sedadlo nevyberete dostanete přiřazené, pokud cestujete ve skupině tak vesměs vedle sebe.
 
checkin_3

Boarding pass

Posledním překvapením je boarding pass. Dnes má prakticky u všech aerolinek online vytisknutý podobný formát na A4 (jeden čas Wizz tisknul boardingy dokonce na dvě stránky, aby zrychlil nekonečné odtrhávání na gate), Ryanair se rozhodle z něho udělat skládačku do formátu A6, kde sice najdete důležité informace, nicméně mi přijde boarding celkem nepřehledný. Cíl je asi ho co nejvíce přiblížit mobilnímu pasu, kterých neustále přibývá.
Pro srovnání boarding pas Wizzu, starý Ryanair a nový Ryanair.
 
wizz_boarding RyanairBoardingPass_stary boarding-pas_new

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Aneta napsal(a):

    Dobrý den, maminka má dvě příjmení a omylem jsme je na palubní lístek nechala napsat v opačném pořadí, všimla jsem si toho den před odletem. Myslíte si, že to není problém nebo se má ráno na letišti někde zastavit a nechat to opravit, popřípadě kde? Poletí jen do Itálie společnosti Ryanair a zpět Easyjet.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, to bych jako problém neviděl.

  • Profilový obrázek
    Jara napsal(a):

    Dobry den delam check in a nejde mi zadat cislo dokladu u Ryanair. Nikdy se mi to nestalo. Poradite mi prosim?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkusit znova, třeba přes mobil apod. Sem tam se podobná chybka objeví…

  • Profilový obrázek
    Petra napsal(a):

    Dobrý večer, máme koupené letenky do Maroka, jenže jsem bohužel u druhé osoby zadala omylem všechny moje údaje. Online check-in mám dokončený pouze u sebe, u druhé osoby mi to dodělat nelze ani nelze změnit údaje. Nevíte, zda to půjde opravit, když napíšu na online chat? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano určitě napsat na online chat, do Maroka je lepší mít údaje vpořádku.

  • Profilový obrázek
    Kateřina napsal(a):

    Dobrý den.
    Minulý týden jsem dělala online check-in u tří letů u různých společností a ani jednou po mě nechtěly doklad. Nevíte náhodou proč? Palubní lístky mám, ale jsem z toho teď zmatená jestli je vše v pořádku. Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to aerolinka z EU a let začíná i končí v Schengenu, údaje už není potřeba vyplňovat.

  • Profilový obrázek
    Blanka napsal(a):

    Děkuji za vaše stránky.Dost jsem se zde dozvěděla, letíme v březnu do Říma a už dneska mam stres jak se to zvládne.Tam asi dobrý, ale docela mam obavu o cestu zpět. Nebude kde si tisknout palubní lístky. Doufam, že to bude fakt stačit v mobilu, v jejich aplikaci, jak se zde píše. Snad bude vše OK.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, nemusíte mít strach, já se odbavuji klasicky přes mobil několik hodin před odletem a není nikdy problém…

  • Profilový obrázek
    Irina Hoblova napsal(a):

    Dobrý den , odbavila jsem se on-line , co teď .. mám to v aplikace , musím to tisknout ? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, palubní vstupenky stačí mít přímo v mobilu, vytisknout kdyžtak jako zálohu…

  • Profilový obrázek
    jana napsal(a):

    Při koupi letenky jsem si zapomněla vytisknout fakturu, dá se to nějak dodatečně? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ryanair faktury nevydává, dokladem je přímo rezervace letenky.

  • Profilový obrázek
    Hana napsal(a):

    Hezký den, při online odbavení jsem omylem napsala chybný rok narození, jak jej změním?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně přes online chat, druhá věc je, že si toho zřejmě nikdy nikdo nevšimne…

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Zdravim, omlyem se mi podarilo pri check-inu napsat do policka „cislo dokladu“ o jednu cislici navic. Mam to resit nebo to nechat a doufat, ze to nikdo nebude resit? Dik za odpoved, Petr

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, není problém napsat na online chat, kde to opraví, šance že si toho v reálu někdo všimne je ale minimální.

  • Profilový obrázek
    František napsal(a):

    Dobrý den,
    prosím o názor – při rezervaci letenek jsem popletl křestní jména manželky a dcery – teď při check-inu jsem na to přišel – změna vyjde na 230 E, což je docela pálka – mohu to odbavit, tak jak jsem to špatně zadal – myslíte, že projdeme? Jména jsou Zuzana a Zdenka – akorát jeden pas je český a druhý slovenský. Letíme z Vídně. Je to Laudamotion, takže Ryanair, ale holky u pultíku budou asi Rakušanky, ty jsou punktlich. Nevím jestli to může vyjít. Zpáteční letenky už jsou snad koupeny dobře.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, z Vídně jsem letěl letos 5x a nikdo nikdy nechtěl vidět doklad, ale je zbytečné to riskovat, pokud napíšete na online chat Ryanairu a vysvětlíte, změní to zdarma.

  • Profilový obrázek
    Pavel napsal(a):

    Dobrý den,
    zakoupil jsem letenky od Ryanair, létám s ním tak 2x-3x za rok, takže čísla dokladů mám uložené u sebe, manželky i přátel. Nyní, když chci provést odbavení, nabízí mi to pro odbavení doklad, který mám zadán u dané osoby v přátelích apod. Ale číslo dokladu je např. 4*****6, takže to nemohu zkontrolovat. Pokud mimo odbavení jdu do detailu dokladů dané osoby, je tam vidět totéž, takže nemohu zkontrolovat u žádné z osob, které jsou v seznamu, zda jsou jejich doklady OK. Jde to nějak řešit? Takto je to velmi nepraktické, protože abych měl jistotu, že mám vše OK, musím zadávat všechno znova.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud sedí poslední a první číslo, tak bych to neřešil, von ten doklad stejně nikdo nezjistí, není vidět ani v tom qr kódu….

  • Profilový obrázek
    Monika napsal(a):

    Dobrý den, omylem se mi při vyplňování údajů při chek-in zapsal jeden doklad stejný pro dva lidi, napsala jsem na on-line chat a poprosila o změnu. Do mailu mi přišel Ryanair Travel Itinerary, ale tam nikde tyto údaji nejsou uvedené. Jak poznám, že je vše v pořádku?? Když to prohlížím v jejich aplikaci, tak se uvedené údaje nezměnili..
    Děkuji moc za radu :o)))

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, na vytištěném palubním lístku obvykle najdete posledních pár čísel dokladu a pod, takže znova vytisknout a mělo by to jít poznat.

    • Profilový obrázek
      Monika napsal(a):

      Velice děkuji za radu, takže čísla jsou stejná, tím pádem to nezměnili, zkusím to znovu. Velice jste mi pomohl. Děkuji!

  • Profilový obrázek
    Marcela napsal(a):

    na palubním lístku Lauda motion je uvedeno, že sedadlo bude přiděleno na letišti. Co to prakticky znamená a je to možné změnit? Děkuji za odpověď. Marcela

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, obvykle to znamená over-booking, takže je prodáno více letenek než je kapacita letadla (nebo z nějakého důvodu museli změnit typ letadla a to má méně sedaček). Dojít na checkin a tam vám řeknou jak to vypadá, případně rovnou usadí. Obvykle se to nestávám, pokud máte dopředu zakoupené sedadlo.

  • Profilový obrázek
    Kristýna napsal(a):

    Dobrý den,
    U jednoho pasažéra jsem u odbavení zadala špatně datum narození. Místo 14. tam má být 17. Nejde to změnit, nevíte jak to udělat? Předpokládám, že česky se nikam nedovolam ani nedopisu. 🙁 V pondělí je odlet..
    Pomozte prosím

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba napsat na online chat, s největší pravděpodobností si toho ale nikdo nevšimne ;).

  • Profilový obrázek
    Radka napsal(a):

    Dobry den,omylem jsem pri check inu zadala u druheho pasazera chybne informace k pasu,pisete,ze je potreba na chatu o zmenu pozadat,ale nikde jsem chat nedohledala,muzete mi pomoci?
    Dekuji

  • Profilový obrázek
    Tereza K napsal(a):

    Dobrý den, při check in jsem zadala špatné číslo občanky a nejde mi to změnit.. Prosím poradíte mi, co s tím dělat? Děkuju moc, vůbec si nevím rady..

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, napsat na online checkin, změní to ručně, druhá věc je, že si toho na 99% nikdo nevšimne.

  • Profilový obrázek
    Marie napsal(a):

    Dobrý den,

    je to 24 hodin, co jsem koupila letenky, u společnosti Ryanair. Dnes jsem zjistila, že potřebuji let posunout. Změnila jsem tedy datum odletu a žádné poplatky mi nebyly účtovány. Bohužel, nastala další problém a já bych potřebovala přesunout i ten již změněný let, ale i přesto, že to není ještě víc jak 48 hodin od koupě letenky, tak mi jsou účtovány vysoké poplatky. Nevíte, jestli se let může zdarma změnit v dané lhůtě 48 hodin pouze jednou a nebo v čem je problém?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano bude to pouze jednou.

  • Profilový obrázek
    Jitka Friedlová napsal(a):

    Ahoj, ať dělám co dělám , nejde mi check in u Ryanair, i když už je odbavení otevřeno. Co mám dělat ??? za 10 hodin letím..Všechny údaje jsem zkontrolovala asi 100x, dávám číslo OP..Tak pomoc! Díky

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, zkusit jiný prohlížeč, aplikaci, cokliv, většinou je to problém právě v tom…

  • Profilový obrázek
    Braňo napsal(a):

    Dobrý deň,
    chcel by som sa Vás opýtať, som s priateľkou v Srbsku a nastal menší problem. Ona je Srbka. Vyzdvyhla si nový pass, nakoľko sme nemali s tým skúsenosť, neuvedomili sme si že bude potrebná zmena pri check in….
    Stala sa niekomu taká situácia že z destinácie z ktorej letel musel zmeniť číslo passu? Ako to prebieha pri spoločnosti Ryanair? Ako mám zmeniť číslo passu prosím Vás?
    Za každú radu a informáciu dakujem

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí napsat na online chat, kde vám změnu provedou, obvykle si toho ale nikdo u gate nevšimne. Je to ale mimo Schengen, tak je lepší si změnu nechat provést a znovu vytisknout palubní vstupenku.

  • Profilový obrázek
    Tomas napsal(a):

    Zakoupil jsem si letenku od ryanairu z belgie do čech a dva dny na to, jsem ztratil celou penezenku. Jel jsem tedy na ceskou ambasadu v bruselu zazadat o prozatimni cestovni prukaz na cestu do ČR. Protoze jsem prisel o obcansky prukaz ktery mam v letence uveden. Bude u prepazky nejaky problem? ze se misto OP budu prokazovat cestovnim prukazem.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, toho si s největší pravděpodobností nikdo nevšimne, pro klid se dá na online chatu číslo dokladu změnit.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *