Ryanair – online check-in
© Ryanair - Adrian Pingstone pod CC
S novou verzí stránek se u Ryanairu změnil i check-in, zajímavostí jsou nové boarding pasy.
Přihlášení
Celý proces přihlášení letenky a následného check-inu se poměrně zrychlil a zjednudušil. Po zadání rezervačního kódu a třeba emailu se dostanete na úvodní stránku, kde stačí stisknout jednoduše tlačítko check-in.
Údaje, údaje, údaje
Zásadní nevýhoda check-inu u Ryanair ale zůstala. I když cestujete v rámci Schengenu musíte potupně stále vyplňovat údaje jako je národnost, typ dokladu, číslo dokladu, jeho platnost, stát vydání … prostě opruz, což třeba u Wizz Air nebo easyJet už není. Pokud navíc cestujete v partě třeba 8 lidí a koupili jste si jednosměrné letenky, máte o zábavu postaráno. Ve změti údajů navíc dost často uděláte chybu, nicméně pokud cestujete v Schengenu, tak na to stejně nikdo nikdy nepřijde :), protože tyto údaje ani nikdo nikde nekontroluje.
Výběr sedadla
Po vyplnění údajů se dostanete na výběr sedadla. Opět ve srovnání třeba s Wizz Air (kde se dozvíte svoje sedadlo už po nákupu letenky a víte tak, jestli si radši přikoupit sedadlo vedle nebo ne) celkem nevýhoda, navíc za nejlevnější sedadlo zaplatíte 5,99 €, u Wizzu 1 €.
Pokud si sedadlo nevyberete dostanete přiřazené, pokud cestujete ve skupině tak vesměs vedle sebe.
Boarding pass
Posledním překvapením je boarding pass. Dnes má prakticky u všech aerolinek online vytisknutý podobný formát na A4 (jeden čas Wizz tisknul boardingy dokonce na dvě stránky, aby zrychlil nekonečné odtrhávání na gate), Ryanair se rozhodle z něho udělat skládačku do formátu A6, kde sice najdete důležité informace, nicméně mi přijde boarding celkem nepřehledný. Cíl je asi ho co nejvíce přiblížit mobilnímu pasu, kterých neustále přibývá.
Pro srovnání boarding pas Wizzu, starý Ryanair a nový Ryanair.
Dobrý den, dělal jsem check-in v ryanair aplikaci a přišlo mi, že jsem zaklikl oba cestující, ale zadal pouze jedou ty upresnujici informace jako narodnost, cislo obcanky, datum narozeni atd..? Je to možné? Nemůže být problém někde na letišti? Letenky mi to normálně vygenerovalo. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, pokud máte obě palubní vstupenky, tak problém nebude, pokud nejdete na checkin, tak ty vyplněné údaje z cestovního dokladu prakticky nikdo nekontroluje.
Dobrý den, koupil jsem letenky pro 4 osoby VIE-LPA na společnou rezervaci. Jsou pro 3x Adult + 1x Teen (14 let). Vše v pořádku potvrzené v aplikaci Ryanair. Jsme jedna rodina, stejné jméno, společná rezervace. Sedadla nechci rezervovat, nemáme problém s odděleným sezením. Check-in chci provést 24 hodin před odletem on-line. Chtěl bych se zeptat je li potřeba propojit letenky 14ti letého syna s dospělou osobou nebo je-li to na společné rezervaci automatické. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, není nic potřeba propojovat. Pokud je vše na jedné rezervaci, stačí se pak odbavit a vytisknout palubní vstupenky.
Též nám to tak udělalo.
Dobrý deň
Urobil som check in u spoločnosti Ryanair. Len niesom si istý či som zadal správe číslo pasu cestujúceho. Cestujeme do Manchestru z Prahy. Myslite že to bude problém ak nebude číslo pasu správne ? Meno by malo byt správne. Poprípade ak by to nebolo správne dá sa to zmeniť na letisku ? Dakujem za odpoved
Dobrý den, nebude to problém, toho si nemá šanci nikdo všimnout a pokud ano, tak vám to nanejvýš upraví v systému…
Dobrý den. Koupila jsem letenky pro 7 lidí a tím, že check-in lze udělat pouze 24h předem (nemáme koupená sedadla), budu si je moci na cestu tam ještě doma vytisknout, ale na cestu zpět už nebudu mít kde. To znamená, že jediná možnost je ukázat je z aplikace? To z nás budou mít radost, když budu 7 lidí mít v jednom telefonu. Můžu jim naposílat screenshoty a vyřešit to tak, že každý ukáže svůj screenshot s QR kódem? Děkuji.
Dobrý den, klidně to ukažte v jednom mobilu, jsou na to zvyklí, dáte jim 7 občanek a postupně pípáte, není to žádné zdržení. Klidně je ale můžete rozeslat jako screeny, jen pak pozor ať neprojde jeden na druhého, s tím jsou pak problémy, když ta jedna palubka pak znovu nefunguje.
Dobry den, cestuji s mamkou se stejným jménem, obě máme háček nad písmenem. Je možné ten háček proste neudělat? Všechny ostatní údaje by seděly, ale jinak mě to nechce pustit. Děkuji
Dobrý den, ke sému křestnímu jménu připojte JR a je to vyřešeno, jednoduše RadkaJR, je to standardní postup, na letišti jsou na to zvyklí.
Dobrý den,
mám přes kiwi.com letenky Ryanair. Při online check in, jsem špatně zadala jedno číslo v datumu platnosti cestovního dokladu. Při opravě chyby mi ale chyby chce nauctovat poplatek. Je třeba chybu opravit? Doklad je platný i tak. Co s tím mám teď dělat?
Dobrý den, pokud letíte v rámci Schengenu, tak bych to nechal, jinak je možnost napsat na online chat Ryanairu, tam vám to opraví zdarma, je ale potřeba zjistit od Kiwi rezervační kód a email, na který rezervaci provedli.
Dobrý den, mám app Ryanair a udělán check in. Ale nevím jak z této app vytisknout letenku s QR kódem. prostě jak mít letenky fyzicky u sebe, kdyby náhodou nesly data, nefungoval mobil, apod. Dekuji Katka
Dobrý den, je potřeba se přihlásit normálně na webu ryanair.com na počítači, tam najdete možnost palubky stáhnout v PDF a vytisknout.
Dobrý den, mohu se ještě zeptat, včera jsem přes customer servis nechala dceru 15 let přiřadit ke mně jako dospělému, vzali si číslo pasu a další údaje, na rezervaci pro dceru vidím že letenku změnili na teen letenku, ale nikde u své rezervace ani u dcery rezervace nevidím, že byla dcera přiřazena ke mně. Je to tam někde vidět? Já tam mám totiž pod svou rezervací sice jméno dcery, ale to je protože jsem nejdříve koupila dohromady letenky i pro ni a pak jsem zjistila, že pro ni jako 15 letou musím koupit zvlášť. Takže až pak jsem dokoupila další letenku pro ni, kterou jí pak změnili na letenku pro dítě/teen a přidali bezplatné odbavení na letišti. Tak mám jen obavy abych na letišti nemusela na poslední chvíli žádat o přiřazení dcery ke mně.
Dobrý den, vidět v rezervaci to není, mají to ale v systému.
Dobrý den, budu poprvé dělat check in u Ryanair a při rezervaci letenek jsem u jména dcery přidala za křestní jméno jr tj. NatalieJr jinak mně to nepustilo letenky koupit protože máme stejná jména. Mám to u check in to jr ponechat nebo to mám teď již u rezervace umazat, aby to pak nebylo na boarding passu a jméno bylo správné jako má dcera v cestovním pasu?
Dobrý den, ono vás to nepustí smazat, takže to tam klidně nechte, na letišti jsou na to zvyklí.
dobry den robila som check in na ryanar a mam tam cislo stareho pasu ja som si novy robil minuly tyzden poletim?
Ano, to většinou nikdo nekontroluje, kažopádně to lze vždy na online chatu vždy změnit.
Dobrý den, u jednoho z cestujících jsem vyplnila špatně datum narození při on-line check-inu u společnosti Ryanair. Nemůžu se opakovaně dovolat na jejich infolinku. Myslíte, ze je to problém? Ostatní informace sedí… Děkuji, Lucie
Dobrý den, ideální je napsat na online chat, kde vám to změní nebo zařídí checkin na letišti. Druhá věc je, že si toho asi nikdo jen tak nevšimne.
Dobrý den Honzo,
mám koupeny letenky přes Ryanair pro 5lidí. Jména jsem zadala s diakritikou. Je to prosím problém? Check in nemám ještě udělaný.
Moc děkuji za odpověď Irena
Dobrý den, ne, nevadí to ničemu.
Dobrý den, z neznalosti jsem koupila letenky( spoleçnost Rayinair) přes Kiwi, ovśem byla jsem nucena změnit pas a zadala jsem č.starého pasu. Lze to u Vás zménit? Protoźe kiwi účtuje nesmyslné poplatky, přitom odbavení ještě neproběhlo. Děkuji. Monika
Dobrý den, napište si na online chat Kiwi, ať vám pošlou přístup k rezervaci (rezervační kód a email, na který rezervaci provedli), následně si to vše můžete spravovat už přímo na ryanair.com
Dobry den. Pri online odbaveni u easyjet to po mne nechtelo zadne udaje. Pouze tel. cislo a e-mail. Boarding pass mi to vygenerovalo i tak. Je to v poradku? Dekuji
Dobrý den, ano easyJet u letů v rámci Schengenu údaje nevyžaduje.
Dobrý den ,
máme problém za dva dny letíme z Vídně do Barcelony , letenky jsme koupily přímo přes apku RYANAIR , dnes jsme chtěli udělat on-line check in a nejde nám to protože to smotalo cestují s roky narození (já mladiství a syn dospělí ) poraďtě prosím co s tím ????
Dobrý den, při rezervaci jste asi špatně vyplnil typy cestujících, jediná možnost je napsat na online chat, kde to opraví.
Zdravím Honzo, koupil jsem letenku u Ryanairu asi týden zpět na termín 1.1.2023 a oni mi teď oznámili, že ten let ruší a nabídli mi o tři dny dřívější. Můžu to zrušit. Nicméně mám nárok na nějakou kompenzaci. Díval jsem se na jiné lety a už jsme na dvojnásobku stávající letenky. Díky za odpověď
Ahoj, zrušení u Ryanair je celkem výhoda, protože umožní rebook na jakýkoliv jiný let – destinace a termíny +- 10 dní, takže bych si vybral cokoliv dražšího, nic se nedoplácí. Jinak nárok na kompenzace je jen kdyby to zrušili méně jak 14 dní do odletu.
Dobrý den, příští týden letím do Londýna s Ryanair a chtěla bych se zeptat, zda stačí mít letenku v mobilu nebo jestli si ji musím vytisknout a jestli mi přijdou naráz do emailu letenky tam i zpátky nebo jestli ta zpáteční přijde zas až 48 hod před odletem. Děkuji moc za odpověď:)
Dobrý den, Ryanair aktuálně odbavuje až 24 h před odletem a vždy zvlášť 24h před odletem tam i 24h před odletem zpět. Letenky stačí mít v aplikaci Ryanair.
Ahoj chtela bych se zeptat zda u ryanairu vadi kdyz sem si pri check inu dala pas ale s sebou mam obcanku? Dekuji
Ahoj, obvykle si toho nikdo nevšimne.
Delal jsem check in pro vic osob v ryanair appce. Muzu nejak zistit detaily jestli sem neco nespletl? Jak to pripadne resit pokud tam je chyba? Diky za odpoved
Dobrý den, ne obecně to zjistit nejde, pokud ale letíte v rámci Schengenu tak se stejně stihne na gate zkontrolovat maximálně jméno a to častokrát ani to ne.
Dobrý den, chtěl bych se podělit o silně negativní zážitek, týkající se letu Zadar – Praha dne 23.8.2022, který do jisté míry pokazil jinak hezkou dovolenou, jednalo se o jednosměrný let pro dvě osoby ( do Chorvatska jsme jeli autobusem) Letenky byly zprostředkovány spol. Pelikán s řadně zaplacenou částkou.
V době 24 hodin před odletem v rámci check-on jsme se řídili pokyny od této společnosti, kde ale byl uveden 5písmenový rezervační kód , nikoli číslo rezervace, jak bylo následně ale požadováno. Po řadě marných pokusů jsme toto vzdali a s řádným předstihem jsme dorazili na letiště v Zadaru. Zde u přepážky Ryanair mám během necelých dvou minut vystavili palubní lístky, ovšem za poplatek 110 Euro, platba výhradně kartou, nikoliv v hotovosti. V obdobné situaci byla ještě jedna matka s dcerou, pokud si pamatuji. Po návratu jsme toto napsali na spol Pelikán, která uvedla příslušný web : rynair…….., ale ta zase odkázala na Rynair. Již jsme se smířili s tím, že o případné kompenzaci nebude možno uvažovat, ale rozhodně se spol. Rynair již nepoletíme.
Dobrý den, u Ryanairu je vždy povinnost se odbavit předem, pokud to neprovedete, tak se vždy platí poplatek. Ve správě rezervace u Pelikána je dostupný rezervační kód i rezervační email, se kterým se přihlásíte na webu ryanair.com kde odbavení provedete.
4.7.2022 letíme s Ryanair z Vídně do Pergie. Jsme tři a v rezervaci jsme si zaplatili 2x zavazadla 20 kg a 1x 10 kg. Dodatečně jsme si kvůli odbaveni zaplatili rezervaci sedadel. U mého jména se mi objevilo, jestli chci 10 kg check in bag zdarma, tak jsem to odklikla.
Palubní lístky jsou v pořádku. U dvou letenek je nadepsané Non priority, small bag ONLY, u mého lístků je nadepsané Non priority 10 kg check in bag.
Nějak tomu nerozumím, to můžu mít k odbavení 2×10 kg? Děkuji za odpověď
Dobrý den, kupovali jste to přímo na ryanair.com? Ryanair určitě nic zadarmo nedává a mělo by platit to co je na palubním lístku.
Zdravím, Honzo,
snažím se o check in – zadávám – emailovou adresu italského objednavatele letenky a číslo mé rezervace – nepouští mě to dále. Prý jsem zapomněla heslo. Nemám žádné heslo, s Ryanair létám jednou za rok a tyto údaje by měly stačit. Děkuji, že se mi ozvete.
Dobrý den, on Ryanair nově vyžaduje často ověření emailu, takže buď te musí odbavit oni nebo napsat na online chat.
Dobrý den. Provedla jsem check-in a palubní lístky jízd tedy mám. Nejsem jsem si jistá jestli jsem náhodou nežádala špatně nějaké informace z OP ( číslo dokladu by mělo být v pořádku, jednalo by se o případnou chybu v datu vydání nebo expirace). Je možnost si tyto informace ještě zkontrolovat nebo změnit? V aplikaci Ryanair se k tomu nemůžu dostat.
Děkuju za pomoc.
Dobrý den, ne nejde to zkontrolovat, ale stejně tak to nikdo nekontroluje na letišti 🙂