Skupiny létají s Honzou

Ryanair – online check-in

30.11.2015 15:33 265 komentářů

S novou verzí stránek se u Ryanairu změnil i check-in, zajímavostí jsou nové boarding pasy.
 

Přihlášení

Celý proces přihlášení letenky a následného check-inu se poměrně zrychlil a zjednudušil. Po zadání rezervačního kódu a třeba emailu se dostanete na úvodní stránku, kde stačí stisknout jednoduše tlačítko check-in.
 
checkin_1

Údaje, údaje, údaje

Zásadní nevýhoda check-inu u Ryanair ale zůstala. I když cestujete v rámci Schengenu musíte potupně stále vyplňovat údaje jako je národnost, typ dokladu, číslo dokladu, jeho platnost, stát vydání … prostě opruz, což třeba u Wizz Air nebo easyJet už není. Pokud navíc cestujete v partě třeba 8 lidí a koupili jste si jednosměrné letenky, máte o zábavu postaráno. Ve změti údajů navíc dost často uděláte chybu, nicméně pokud cestujete v Schengenu, tak na to stejně nikdo nikdy nepřijde :), protože tyto údaje ani nikdo nikde nekontroluje.
 
checkin_2

Výběr sedadla

Po vyplnění údajů se dostanete na výběr sedadla. Opět ve srovnání třeba s Wizz Air (kde se dozvíte svoje sedadlo už po nákupu letenky a víte tak, jestli si radši přikoupit sedadlo vedle nebo ne) celkem nevýhoda, navíc za nejlevnější sedadlo zaplatíte 5,99 €, u Wizzu 1 €.
Pokud si sedadlo nevyberete dostanete přiřazené, pokud cestujete ve skupině tak vesměs vedle sebe.
 
checkin_3

Boarding pass

Posledním překvapením je boarding pass. Dnes má prakticky u všech aerolinek online vytisknutý podobný formát na A4 (jeden čas Wizz tisknul boardingy dokonce na dvě stránky, aby zrychlil nekonečné odtrhávání na gate), Ryanair se rozhodle z něho udělat skládačku do formátu A6, kde sice najdete důležité informace, nicméně mi přijde boarding celkem nepřehledný. Cíl je asi ho co nejvíce přiblížit mobilnímu pasu, kterých neustále přibývá.
Pro srovnání boarding pas Wizzu, starý Ryanair a nový Ryanair.
 
wizz_boarding RyanairBoardingPass_stary boarding-pas_new

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Nadia Shanti Arnetová napsal(a):

    Dobrý večer, moc potřebuji poradit. V sobotu letím do Madridu. KOupila jsem letenku mam číslo rezervace, fakturu, částka odešla z mého účtu a je to jednosměrná letenka. Na mail mi přišla elektronická letenka s kodem. A dnes přišlo odbavte se a je uveden jiný kod, který má i číslo o jedno číslo delší a nejde zadat. Při on-line checking na stránkách jsem zadala č. elektronické letenky – kod a pak svůj e-mail. A píše mi to že nemám žádnou rezervaci. Dovolat se jim nemohu, visím na telefonu i hodinu. Poradíte, co bych měla udělat, nebo kam zavolat, aby mi pomohli. Moc děkuji. Nadia

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přímo v emailu musí být rezervační kód od Ryanair (pokud jste kupovala přímo na Ryanair) a ten má 6 míst, stejně tak jste musela provést registraci přímo na webu, pokud jste kupovala letenku. Pokud to bylo přes někoho (Kiwi, apod.), tak je potřeba kontaktovat přímo je.

  • Jakub napsal(a):

    Ahoj
    Stala sa mi taká vec, letíme dvaja a pri online check-ine sa mi pri zadávaní údajov z občianskeho preukazu podarilo nedopatrením zadať tie isté údaje na obidve mena . Chcem sa spýtať ako to napraviť ,či je to vôbec možné .ďakujem

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, napsat na online chat společnosti, druhá věc je fakt, že si toho asi nikdo jen tak nevšimne 😉

  • Zdeněk napsal(a):

    Dobry den.Letime do Rigy,takže v rámci schengenu.Pri vyplňování check-in došlo chybnému udání tipu dokladu u jednoho cestujícího ze skupiny.Byl zadán pas,přitom cestuje na OP.Čísla dokladu jsou správně.Nebude v téhle chybě problém.Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne to bych neřešil ;). V první řade si toho nikdo nevšimne a ve druhé to není nic co by nějak omezovalo cestu…

  • Nikol napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat, kdyz mam uz vytisknutou letenku a chci si prikoupit zavazadlo, musim potom znova tu letenku tisknout? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano.

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den, mnohokrát děkuji za tyto stránky i za Honzovu trpělivost a ochotu odpovídat na všechny naše dotazy.
    Minule jsem nevěděla co s palubním lístkem, který jsem si neměla kde vytisknout. Proto bych se ráda podělila o svou zkušenost, kterou mi potvrdili na check-in přepážce v Praze, na palubě letadla i na kontrole v Charleroi. Stačí mít „pdf“ formát v mobilu popřípadě screenshot. Jen musí být vidět celá ta část, s čárovým kódem, včetně celého textu dole. Problém snad prý mohou mít jen mobily s rozbitým displejem.
    Jinak v případě, že dělá odbavení někdo jiný, tak se mi do mé aplikace nepodařilo natáhnout palubní lístek. Nevím proč, ale nejde mi to.

    • Honza napsal(a):

      Mělo by to jít, res. kód a email, někdy je potřeba kliknout znova na odbavit…

  • Vláďa napsal(a):

    Dobrý den, je potřeba nějak on-line (u Ryanairu) odbavit zaplacená zavazadla do 20kg? Na palubních lístcích o nich není ani zmínka – jsou vidět v itineráři cesty. Neradi bychom byli při odevzdání na letišti překvapeni nějakou další“Ryanairovskou přirážkou“. Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nepíšou je tam, standardně se odbavte online, na palubkách nic není, ale v systému letiště to mají zapsané.

  • Luboš napsal(a):

    Dobrý den,
    zadal jsem špatný e-mail a teď se nedostanu v aplikaci na kód rezervace a vlastně na žádné udeje o mem letu. Je nějaká možnost jak změnit e-mail aby mi údaje o letu a kód přišel na e-mail , který používám ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině přes online chat…

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den,
    několik let jsme teď kvůli miminům nelétali a v mezičase se toho dost změnilo. Letíme s Ryanem do Eilatu, online check-in asi zvládnu (zřejmě je vhodné udělat to co nejdřív, pakliže máme priority boarding (když jsem letěla naposled, tak se ještě chodilo takovou tou uličkou hanby :)), pochopila jsem, že pak jdeme přímo na kontrolu. Jak dlouho před odletem letadla je ale třeba být přítomen na letišti? Pořád platí ty 2 hodiny cca?
    Děkuji za info i za super stránky,
    Martina

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ty 2 hodiny není povinnost ale rozhodně se to vyplatí dodržovat, není to tak že byste tam museli být a pokud ne nikam neletíte, po cestě na letiště se ale může spousta věcí pokazit a ty 2h jsou vhodná rezerva, která mě už kolikrát zachránila od nestihnutí letu. Jinak je to tak jak píšete.

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den,
    letenku kupovala kamarádka, která se mnou neletí. Udělala i odbavení a zaslala mi pouze pfd.formát boardin-passu na mail. Ten jsem před odletem vytisknula. Zpět letím až za čtyři dny, tudíž mi kamarádka udělá opět odbavení u sebe na profilu. Nemám možnost si palubní lístek vytisknout. Je nějaká šance dostat palubní lístek do mé aplikace ryanair? Nebo je možné, abych si odbavení nějakým způsobem udělala sama, i přestože jsem letenku nekupovala?
    Mnohokrát děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně si můžete rezervaci nahrát do aplikace, stačí k tomu rezervační kód a tuším že email.

  • Adéla napsal(a):

    Dobrý večer chci se zeptat cestuji na občanský průkaz a bojím se že jsem udělala chybu a nebude se mi třeba shodovat kód občanky s kódem který je uvedený na letence. Odlétám za dva dny jak se postopuje když jsem tam udělala třeba chybu v čísle ? Propadnou mi peníze ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nic se neděje, nikdo si toho nevšimne a pokud ano, tak to není překážka v přepravě.

  • Jarda napsal(a):

    Dobrý den, ví zde někdo, zda jde dodatečně po rezervaci letu pro více osob najdnou provést dokoupení buď priority boardingu nebo 10kg kufru do podpalubí např. pouze pro jednu osobu z rezervace. Při vytváření rezervace lze přidat jak priority tak 10kg kufr, ale vždy jen a pouze pro všechny cestující najednou. My jsme skupina 4 osob a kufr hodláme mít jen jeden jedno jestli do kabiny nebo dolu a prioritní nástup nepotřebujeme.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano jde to. Sice o 2 € dráž, ale jde to jednotlivě.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den, zakoupil jsem letenky až na 30.1.2019 u Ryanair , check-in tedy nejdříve až 28.1. nebo je možné dříve? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nemáte přikoupeny zavazadla tak až toho 28.

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den, udělala jsem check-in u Ryanair a posléze zjistila,že jsem místo svých dvou příjmení zadala jen jedno…je možné to nějak opravit?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano přes online chat, chce to trpělivost ale obvykle vyhoví bez problémů.

  • Regina napsal(a):

    Dobrý den, za pár dní odlétam do anglie se společností Ryanair … udělala jsem check – in a mám palubní lístky.. nicméně se chci zeptat na letenku. Kde ji dostanu? Na letišti, popř kde?:) děkuji vám za odpoved

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, letenku představuje rezervace, co vám přišla na email, s palubními vstupenkami jdete rovnou do letadla.

  • Michaela napsal(a):

    Dobry den, odbavila jsem se online a vytiskla palubni listek. Neni tam napsany gate. Myslela jsem, ze pujdu rovnou ke kontrole. Musim jeste na prepazku? Jak to chodi?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano rovnou na kontrolu, gate se dozvíte z letištních tabulí, Ryanair ho ještě takhle dopředu neví..

  • Kuba napsal(a):

    Ahoj.
    Netuším jak funguje dopravování letadlem.. Chápu správně, že jsem si na kiwi koupil letenky.. pak jsem si vybral sedadlo.. tím se už myslí check-in? Mám boarding pass a tam je číslo sedadla. S tím mi stačí už jít rovnou ke kontrole a odložit přikoupený kufr?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano pri check-inu se priradi sedadlo, na checkin odlozit kufr a rovnou do letadla.

  • Marcela napsal(a):

    Dobrý den.mam koupené letenky Budapešť Praha….nemám vybrané sedadlo…Chtěla bych se vyhnout stresu z odbavení a tisku letenek kdesi v Budapesti…Lze zpětně dokoupit sedadla a tím pádem se oslavit dříve?
    Kolik to stojí a kolik času předem na odbavení tím získám?moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, sedadla koupená zpětně jsou tuším cca 150 Kč + a máte na to 60 dní.

  • Michaela napsal(a):

    Dobry den, letim s Ryanairem 8.rijna do Londyna. Chtela jsem se jiz odbavit online, ovsem za sedadla se po me pozaduje platba. Tam i zpet zvlášť. Pred vstupem do check in je ale napsano, ze standardní odbaveni bude k dispozici od 6.rijna. Co to je standartni odbaveni? Budou pak sedadla zdarma, a opravdu stačí odbavit se pouhe dva dny pred odletem?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano stačí, sedadla budou zdarma, ale pokud letíte ve více lidech tak vás s největší pravděpodobností neposadí vedle sebe.

  • Marcela napsal(a):

    …..není možné se odbavit u takového samostatného stroje na letišti?

    • Honza napsal(a):

      Ne, u Ryanair ne.

  • Marcela napsal(a):

    Dobrý den,koupila jsem si letenku z Budapešti do Prahy….Do Budapešti se budu dopravovat jiným způsobem a pobytu tam tyden….Jestli jsem dobře pochopila,budu se muset odbavit a vytisknout letenku kdesi v Budapešti…?!?dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud jste si nezvolila sedadla tak vytisknout 48 hodin před odletem v Budapešti, případně pak stačí appka v mobilu, kde se odbavíte a borading pass ukážete na mobilu.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *