Když si zakoupíme letenku u Eurowings, do emailu nám přijde potvrzení o rezervaci a o zaplacení. S tímto ale do letadla nemůžeme. Musíme své letenky ještě odbavit.
Zakoupit letenku je pouze první krok pro to, abychom mohli do letadla nastoupit. Letenku musíme před odletem proměnit v palubní vstupenku pomocí takzvaného odbavení (check in). To můžeme provést několika způsoby – online v počítači, mobilní aplikaci nebo přímo na letišti.
Odbavení online doma
Pro vlastní klid můžeme své letenky odbavit už doma před odjezdem na letiště. Online check in je u Eurowings dostupný 72 hodin před odletem a končí 3 hodiny před odletem a je zdarma. Dříve svůj let odbavit nemůžeme, později jen na letišti (viz níže).
Poznámka: Pokud máme zakoupený zpáteční let, odbavení letu zpět bude k dispozici opět 72 hodin před odletem. Nelze jej odbavit najednou s prvním letem.
Pro online odbavení si najedeme na webové stránky Eurowings nebo do jejich aplikace, kde klikneme na „Check in“ na horní liště. Pro přihlášení budeme potřebovat 6místný kód své rezervace (najdeme ho v potvrzovacím emailu) a příjmení jednoho z pasažérů, případně pokud máme na Eurowings vlastní účet, tak zadáním emailové adresy a hesla.
Po přihlášení můžeme k rezervaci ještě přidávat další služby, jako je např. odbavené zavazadlo apod. Pokud už máme zakoupeno vše, co k letu potřebujeme, postoupíme k samotnému odbavení. Po kliknutí na check in se nás systém zeptá na informace ohledně našeho cestovního dokladu, na který budeme cestovat (pas, občanský průkaz). Údaje musíme vyplnit pečlivě. Pokud by vyplněné údaje nesouhlasily s těmi na dokladu, nemusel by vám být umožněn vstup na palubu letadla (u některých letů v rámci Evropy po nás systém informace o cestovním dokladu vyžadovat nemusí). Dále si musíme vybrat své sedadlo. To si můžeme vybrat zdarma ze všech zbývajících volných, která jsou označena jako standardní, sedadla s větším prostorem pro nohy můžeme zvolit za příplatek. Po odsouhlasení zvolených sedadel a přepravních podmínek je odbavení kompletní a jsou nám k dispozici palubní vstupenky, které si vytiskneme nebo uložíme do aplikace v mobilu a se kterými se vydáme na letiště.
Podpultový tip
Jak získat sedadlo s větším prostorem zdarma? Standardních sedadel je v letadle omezené množství a nacházejí se v zadní části letadla. Protože jsou zdarma, cestující si je vybírají přednostně. Na vytížených letech se ale všichni cestující na standardní sedadla nevejdou. Stačí tak s odbavením letenek počkat do chvíle, než budou všechna standardní sedadla obsazená. Poté můžeme zvolit sedadlo v přední části letadla s větším prostorem také zdarma. Pozor! S odbavením nečekejme příliš dlouho, musíme jej provést nejpozději 3 hodiny před odletem. Pokud se tento čas bude blížit a stále nebudou všechna standardní sedadla obsazena, pravděpodobně nepůjde o příliš vytížený let a budeme muset vzít zavděk standardnímu sedadlu (chceme-li jej zdarma).
Odbavení na letišti
Eurowings patří k nízkonákladovým aerolinkám, které stále nabízejí odbavení na letišti zdarma. Pro získání palubních vstupenek tak stačí přijít na překážku check in, kde se také odevzdávají zavazadla, a obsluha vám letenky odbaví, přiřadí sedadla a předá palubní vstupenky. Pozor! Odbavení letenek na letišti je možné nejpozději 2 hodiny před pravidelným odletem, poté už nelze palubní vstupenky získat a propadají. Zavazadla je samozřejmě možné odevzdávat zdarma i později. Přepážka se zavírá zpravidla 40 minut před plánovaným odletem.
Dobrý den, na palubní letence mám přítel místo jména Lukáš napsané Luke, přitom v podrobnostech rezervace má jméno napsané správně, ačkoliv checkin po mně číslo dokladu ani jméno nechtěl, kupovala jsem přes Invii. Mám to nějak řešit nebo je to maličkost? Nerada bych abych se zítra na letišti dozvěděla, že odletět nemůže. Děkuji
My máme špatně příjmení.Taj snad to dořešíme u přepážky
Dobrý den, jediný kdo to vyřeší je Invia takže se obrátit ne ně.
A vubec to po mě nechtělo číslo dokladu 🙁 rovnou to generovalo ty palubní vstupenky, které nemám 🙂
Zkuste si je poslat jako eticket, to většinou není problém, u PDF tam mají asi nějakou chybu.
Dobrý večer,už od včera se pokouším o check-in odbavení. Přesně podle pokynů Invie. Odbavení mi stále hází chybu. Chce to šestimístný rezervační kod. My máme sedmimístný 🙁 Slečna na Invii to vyřešila tak,že mám zkusit jiné číslo. Třeba místo čtyřky na konci zkusit trojku, nebo tak. Bude problém prostě přijet na letiště a odbavit se tam ? Díky za radu..
Dobrý den, také letím s Invií a měla jsem úplně stejný problém. Rada, kterou jste zde napsala, mi fungovala. Místo 5 jsem zadala 4 a dostala jsem se tak k odbavení. Podle informací od cestovní kanceláře je check-in na letišti zpoplatněn. Tak určitě ještě zkuste změnit ta poslední čísla u přihlašovacích údajů, zda se také dostanete k odbavení 🙂
Máte pravdu, o číslo méně u obou smluv. Nicméně vybralo mi to místa, potvrdila jsem to, nahlásilo že mám palubní vstupenky. Dala jsem je-poslat mailem..zmizely do nenavratna 🙁 Znovu mi check-in už nejde..
Mně také, ale hlásilo mi to u jmen cestujících toto: Palubní vstupenka je k dispozici pouze na odbavovací přepážce.
Předpokládám tedy, že to snad bude tedy tím, že nám palubní vstupenky dají až na letišti a tam budou chtít doklady :/
Dobrý den, není to rezervační kód Invie místo Eurowingsu? 7-místné kódy jsem zatím viděl jen u easyJet, Eurowings zatím jen 6-místné.
Dobrý den, dělám check-in u 3 rezervací, jedna se mi podařila, další dvě ne pro 7 lidí. Místa už v modré zóně nejsou. Mám dorazit na letiště dříve a vyřešit to tam (3-4 hodiny před) nebo to nemá smysl a stačí 2 hodiny před odletem. Letíme s dětmi a už není jediná sedačka, abychom je měli u sebe.
Dobrý den, děti by měli mít i tak rezervovavná sedadla vedle dospělých, pokud nejde online checkin tak to printscreenout a zajít na checkin přepážku, šel bych 2,5 hod před odletem.
Dobrý den, omlouvám se za dotaz, letim poprvé sama a vzala jsem si letenku s tarifem Smart. Udělala jsem on-line check in, ale letím s odbavených zavazadlem, které mám v ceně letenky. Musím se tedy na letišti znovu odbavit nebo postačí přijít ukázat letenku a dát jim kufr? Děkuji. Kristýna
Dobrý den, stačí zajít na checkin, ukázat palubní vstupenku kterou si doma vytisknete a odevzdat zavazadlo.
Dobrý den , letim 12.6. 2022 zpáteční letenkou z Hamburku do Prahy ,potřebuji ještě doklad o bezinfekčnosti , pokud ano jaký test ? Stačí antigení , jako z Prahy ?
Děkuji za odpověď
Bubeníčková
Dobrý den, nemělo by být třeba už nic.
Letíme s přítelem na dovolenou s Eurowings. Letenky jsou zprostředkované přes CK, ale check-in si musíme udělat sami. Můžu se zeptat, jak to pak bude s místy? Budeme automaticky sedět vedle sebe? Děkuji moc.
Ano, pokud je to na jedné rezervaci, tak vás posadí vedle sebe.
V pátek 3.6. odletáme z Prahy s EUrowings na Mallorcu. Při odletu z Prahy provedu on-line sama, vytisknu. Při zpáteční cestě si udělám chick-in také, ale tisk ne. Mám smarttelefon, ale manžel ne. Check-in mi bude stačit pouze na mém telefonu? Někdo tady píše, že si palubní lístky stejně musí vyzvednout na letišti. Tak tomu moc nerozumím a stránkách Eurowingsu jsem nic nenašla. Děkuji za případnou odpověď.
Do 31.5. sice Eurowings umožnil online checkin a výběr místa, vždy se ale muselo na checkin, kde vám zkontrolovali dokumenty ke koronaviru a vydali palubní vstupenky. Zdali od 1.6. už jde online checkin jsem zatim nemel možnost zkusit..
Dobrý den,
v červnu odlétám s německou cestovní kanceláří na Mallorcu, let s Eurowings a byla jsem upozorněna na to, že klasické odbavení u přepážky je zpoplatněno. Mám se odbavit on-line a to bohužel neznám a nemá mi s tím kdo poradit. Jsem seniorka, letím sama a se
smartphonem neumím. A teď co s tím, když nechci platit za odbavení na přepážce ? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, pokud je to let s Eurowings tak ten má stále odbavení na přepážce zdarma, spíše bych to viděl, že tu hlášku tam mají automaticky a mají třeba i nějaké lety s Ryanair, kde to zpoplatněné je.
je to nesmysl, že by to bylo zdarma. Odbavení na letišti si Eurowings zpoplatňuje 5 EUR na osobu, mám s tím čerstvou zkušenost. Když to nezaplatíte, tak neletíte
Do teď eurowings checkin na letišti kvůli covidu nezpoplatňoval, jelikož se nešlo odbavit online, pokud se aktuálně odbavit online již lze, 5 € je tam potom na letišti poplatek.
Dobrý den,
máme odlet do Říma 30.5.2022. Stačí on-line odbavení doma nebo jen na přepážce na letišti?
A jak to funguje nazpátek?
Děkuji pěkně hezký den.
B.E.
Dobrý den, Eurowings stále vyžaduje na přepážce, takže online si vyberte místa a pak vám systém napíše že stejně musíte na letiště – pokud se tedy do té doby něco u eurowings nezmění.
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat máme skupinove letenky od eurowings. 8lidi z toho jich pět letět nemůže. Budeme mít na letišti nějaký problém? Pokud budeme chtít letět jen my 3( já, přítel, syn).
Jde mi o to, aby mi neřekli, že pokud těch zbylých pět neletí tak se nechytáme ani my. Děkuji.
Dobrý den, předpokládám, že je to klasická rezrevace, ne skupinová (skupinová se děla přímo na rezervačním oddělení a jména se vyplňují až před odletem apod.), pokud je to klasická rezervace na webu nebu u prodejce, není žádný problém, když někdo z rezervace neletí.
Dobrý den,musí být palubní vstupenka vystavená přes online odbavení vytištěna,nebo stačí v mobilu a ukázat?
Dobrý den, stačí i online, nicméně ještě minulý týden Eurowings vyžadoval odbavené na letišti.
Dobrý den, před check in (Praha – Faro, Portugalsko) jsem chtěla dokoupit zavazadlo (8kg) a rezervovat místo pro let tam. Na let zpět rezervaci sedadla nezadávám (zatím je za poplatek). , Zkoušela jsem opakovaně , během dne, dostanu se až po platbu, ale ta nejde provést. Hlášku připojuji níže. Nemáte zkušenost v čem je problém? Moc děkuji.
Náš systém bohužel nemohl zpracovat váš dotaz. Důvodem mohou být např. potíže s připojením.
Zkuste svoji operaci provést znovu. Pokud se vám nepodaří provést požadovanou operaci, pomohou vám pracovníci našeho callcentra a také personál letiště.
Dobrý den, bude to chyba u Eurowings, ideálně zavolat tam a většinou není problém…
Dobrý den,nevíte prosím zda stále platí odbavení u Eurowings jen na letišti? Nebo už spustili on-line check in? Odlet máme 20.5.2022 děkuji
Dobrý den, zatím myslím že stále na letišti.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda, pokud jsme sedadla volili jiz pri zakoupeni letenky, dostaneme tyto sedadla i v letadle? Nebo nam budou sedadla prirazena pri odbaveni? Cestujeme 2 dospeli a 2 deti, tak abychom nesedeli kazdy zvlast po celem letadle. Dekuji
Dobrý den, pokud jste si je zaplatili tak vám zůstanou, při online checkinu si je můžete případně i upravit.
Dobrý den, zkoušela jsem online odbavení, ale vyšlo že si mám vyzvednout letenku na letišti (nemohu najít kde vložit informace o covidu abych dostala letenku hned k vlastnímu vytištění). Jak je to s časem na toto vyzvednutí ? Maximálně dvě hodiny před odletem (takže pro letu v 6:45 musím tam být maximálně v 4:45 ?)
Dobrý den, mám úplně stejný problém.. také nemáme letenky a máme si je vyzvednout na letišti
Dobrý den, Eurowings to teď má takhle u všech letů, takže standardně na checkin přepážku, která je v provozu 2h-45min do odletu.
Dobrý den, zkoušela jsem se odbavit on-line, ale následně jsem dostala informaci, že si mám vyzvednout letenku na letišti, musím mít rezervaci letu případně potvrzení o očkovaní vytištěné nebo stačí v telefonu? Dekuji.
Dobrý den, stačí v mobilu, EUrowings kontroluje takhle všechny odlétající na checkinu.
Dobrý den, ráda bych se zeptala na odbavení zavazadla 23 kg-máme klasický tarif jen s online check-in, do balíčku přidáno jedno velké zavazadlo, víc nepotřebujeme. Budeme na přepážce platit, nebo se to počítá již v celkové ceně? S Eurowings letíme poprvé (odtel z PRG). Předem moc děkuji.
Dobrý den, zavazadlo standardně odevzdáte na přepážce, nic dalšího doplácet nemusíte. Aktuálně stejně není u Eurowings z důvodu kontroly cestovních dokumentů provést plný online checkin.
Dobrý den,
zítra letíme s Eurowing discovery z Německa na Mauritius. Bohužel mi nejde udělat vubec Check in. Chce to po mě 6 místný kod ale my máme 7 místný.. nevíte kde by mohl být problem
Dobrý den, všechny rezervační kódy jsou vždy 6-ti místné, takže pokud to je třeba od nějaké agentury tak to není kód rezervace u aerolinky ale u toho prodejce…
Dobrý den, kvůli úrazu potřebuji přebookovat let. To není takový problém ale potřebuji do něho přidat dalšího cestujícího (dítě do 1roku). Jak postupovat? Lze to vůbec? Děkuji 🙂
Dobrý den, ano lze, ale nejde to online, jedině přes telefon…