Skupiny létají s Honzou

Eurowings – odbavení letenek (check in)

10.7.2019 11:38

Když si zakoupíme letenku u Eurowings, do emailu nám přijde potvrzení o rezervaci a o zaplacení. S tímto ale do letadla nemůžeme. Musíme své letenky ještě odbavit.


Zakoupit letenku je pouze první krok pro to, abychom mohli do letadla nastoupit. Letenku musíme před odletem proměnit v palubní vstupenku pomocí takzvaného odbavení (check in). To můžeme provést několika způsoby – online v počítači, mobilní aplikaci nebo přímo na letišti.

Odbavení online doma

Pro vlastní klid můžeme své letenky odbavit už doma před odjezdem na letiště. Online check in je u Eurowings dostupný 72 hodin před odletem a končí 3 hodiny před odletem a je zdarma. Dříve svůj let odbavit nemůžeme, později jen na letišti (viz níže).

Poznámka: Pokud máme zakoupený zpáteční let, odbavení letu zpět bude k dispozici opět 72 hodin před odletem. Nelze jej odbavit najednou s prvním letem.

Pro online odbavení si najedeme na webové stránky Eurowings nebo do jejich aplikace, kde klikneme na „Check in“ na horní liště. Pro přihlášení budeme potřebovat 6místný kód své rezervace (najdeme ho v potvrzovacím emailu) a příjmení jednoho z pasažérů, případně pokud máme na Eurowings vlastní účet, tak zadáním emailové adresy a hesla.

Po přihlášení můžeme k rezervaci ještě přidávat další služby, jako je např. odbavené zavazadlo apod. Pokud už máme zakoupeno vše, co k letu potřebujeme, postoupíme k samotnému odbavení. Po kliknutí na check in se nás systém zeptá na informace ohledně našeho cestovního dokladu, na který budeme cestovat (pas, občanský průkaz). Údaje musíme vyplnit pečlivě. Pokud by vyplněné údaje nesouhlasily s těmi na dokladu, nemusel by vám být umožněn vstup na palubu letadla (u některých letů v rámci Evropy po nás systém informace o cestovním dokladu vyžadovat nemusí). Dále si musíme vybrat své sedadlo. To si můžeme vybrat zdarma ze všech zbývajících volných, která jsou označena jako standardní, sedadla s větším prostorem pro nohy můžeme zvolit za příplatek. Po odsouhlasení zvolených sedadel a přepravních podmínek je odbavení kompletní a jsou nám k dispozici palubní vstupenky, které si vytiskneme nebo uložíme do aplikace v mobilu a se kterými se vydáme na letiště.

Podpultový tip


Jak získat sedadlo s větším prostorem zdarma? Standardních sedadel je v letadle omezené množství a nacházejí se v zadní části letadla. Protože jsou zdarma, cestující si je vybírají přednostně. Na vytížených letech se ale všichni cestující na standardní sedadla nevejdou. Stačí tak s odbavením letenek počkat do chvíle, než budou všechna standardní sedadla obsazená. Poté můžeme zvolit sedadlo v přední části letadla s větším prostorem také zdarma. Pozor! S odbavením nečekejme příliš dlouho, musíme jej provést nejpozději 3 hodiny před odletem. Pokud se tento čas bude blížit a stále nebudou všechna standardní sedadla obsazena, pravděpodobně nepůjde o příliš vytížený let a budeme muset vzít zavděk standardnímu sedadlu (chceme-li jej zdarma).

Odbavení na letišti

Eurowings patří k nízkonákladovým aerolinkám, které stále nabízejí odbavení na letišti zdarma. Pro získání palubních vstupenek tak stačí přijít na překážku check in, kde se také odevzdávají zavazadla, a obsluha vám letenky odbaví, přiřadí sedadla a předá palubní vstupenky. Pozor! Odbavení letenek na letišti je možné nejpozději 2 hodiny před pravidelným odletem, poté už nelze palubní vstupenky získat a propadají. Zavazadla je samozřejmě možné odevzdávat zdarma i později. Přepážka se zavírá zpravidla 40 minut před plánovaným odletem.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Nikola napsal(a):

    Dobrý den. Chtěla bych se zeptat máme skupinove letenky od eurowings. 8lidi z toho jich pět letět nemůže. Budeme mít na letišti nějaký problém? Pokud budeme chtít letět jen my 3( já, přítel, syn).

    Jde mi o to, aby mi neřekli, že pokud těch zbylých pět neletí tak se nechytáme ani my. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, předpokládám, že je to klasická rezrevace, ne skupinová (skupinová se děla přímo na rezervačním oddělení a jména se vyplňují až před odletem apod.), pokud je to klasická rezervace na webu nebu u prodejce, není žádný problém, když někdo z rezervace neletí.

  • Zuzana napsal(a):

    Dobrý den,musí být palubní vstupenka vystavená přes online odbavení vytištěna,nebo stačí v mobilu a ukázat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí i online, nicméně ještě minulý týden Eurowings vyžadoval odbavené na letišti.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, před check in (Praha – Faro, Portugalsko) jsem chtěla dokoupit zavazadlo (8kg) a rezervovat místo pro let tam. Na let zpět rezervaci sedadla nezadávám (zatím je za poplatek). , Zkoušela jsem opakovaně , během dne, dostanu se až po platbu, ale ta nejde provést. Hlášku připojuji níže. Nemáte zkušenost v čem je problém? Moc děkuji.

    Náš systém bohužel nemohl zpracovat váš dotaz. Důvodem mohou být např. potíže s připojením.
    Zkuste svoji operaci provést znovu. Pokud se vám nepodaří provést požadovanou operaci, pomohou vám pracovníci našeho callcentra a také personál letiště.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude to chyba u Eurowings, ideálně zavolat tam a většinou není problém…

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den,nevíte prosím zda stále platí odbavení u Eurowings jen na letišti? Nebo už spustili on-line check in? Odlet máme 20.5.2022 děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím myslím že stále na letišti.

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda, pokud jsme sedadla volili jiz pri zakoupeni letenky, dostaneme tyto sedadla i v letadle? Nebo nam budou sedadla prirazena pri odbaveni? Cestujeme 2 dospeli a 2 deti, tak abychom nesedeli kazdy zvlast po celem letadle. Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste si je zaplatili tak vám zůstanou, při online checkinu si je můžete případně i upravit.

  • Andrea napsal(a):

    Dobrý den, zkoušela jsem online odbavení, ale vyšlo že si mám vyzvednout letenku na letišti (nemohu najít kde vložit informace o covidu abych dostala letenku hned k vlastnímu vytištění). Jak je to s časem na toto vyzvednutí ? Maximálně dvě hodiny před odletem (takže pro letu v 6:45 musím tam být maximálně v 4:45 ?)

    • Kristýna napsal(a):

      Dobrý den, mám úplně stejný problém.. také nemáme letenky a máme si je vyzvednout na letišti

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Eurowings to teď má takhle u všech letů, takže standardně na checkin přepážku, která je v provozu 2h-45min do odletu.

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den, zkoušela jsem se odbavit on-line, ale následně jsem dostala informaci, že si mám vyzvednout letenku na letišti, musím mít rezervaci letu případně potvrzení o očkovaní vytištěné nebo stačí v telefonu? Dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí v mobilu, EUrowings kontroluje takhle všechny odlétající na checkinu.

  • Johana napsal(a):

    Dobrý den, ráda bych se zeptala na odbavení zavazadla 23 kg-máme klasický tarif jen s online check-in, do balíčku přidáno jedno velké zavazadlo, víc nepotřebujeme. Budeme na přepážce platit, nebo se to počítá již v celkové ceně? S Eurowings letíme poprvé (odtel z PRG). Předem moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zavazadlo standardně odevzdáte na přepážce, nic dalšího doplácet nemusíte. Aktuálně stejně není u Eurowings z důvodu kontroly cestovních dokumentů provést plný online checkin.

  • Michal napsal(a):

    Dobrý den,

    zítra letíme s Eurowing discovery z Německa na Mauritius. Bohužel mi nejde udělat vubec Check in. Chce to po mě 6 místný kod ale my máme 7 místný.. nevíte kde by mohl být problem

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, všechny rezervační kódy jsou vždy 6-ti místné, takže pokud to je třeba od nějaké agentury tak to není kód rezervace u aerolinky ale u toho prodejce…

  • Veru napsal(a):

    Dobrý den, kvůli úrazu potřebuji přebookovat let. To není takový problém ale potřebuji do něho přidat dalšího cestujícího (dítě do 1roku). Jak postupovat? Lze to vůbec? Děkuji 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano lze, ale nejde to online, jedině přes telefon…

  • Aneta napsal(a):

    Nevíte, zda společnosti Eurowings stačí pro vstup na palubu doklad o očkování anebo je zapotřebí negativní test? Nemohu tuto informaci nikde najít. Dekuji

  • Roman napsal(a):

    Nevíte zda u společnosti eurowings požadují očkování až na letišti, nebo se musí nahrát do jejich aplikace? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Eurowings mají v ceně i klasický checkin na letišti, takže by to neměl být problém až tam.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *