Skupiny létají s Honzou

Eurowings – odbavení letenek (check in)

10.7.2019 11:38

Když si zakoupíme letenku u Eurowings, do emailu nám přijde potvrzení o rezervaci a o zaplacení. S tímto ale do letadla nemůžeme. Musíme své letenky ještě odbavit.


Zakoupit letenku je pouze první krok pro to, abychom mohli do letadla nastoupit. Letenku musíme před odletem proměnit v palubní vstupenku pomocí takzvaného odbavení (check in). To můžeme provést několika způsoby – online v počítači, mobilní aplikaci nebo přímo na letišti.

Odbavení online doma

Pro vlastní klid můžeme své letenky odbavit už doma před odjezdem na letiště. Online check in je u Eurowings dostupný 72 hodin před odletem a končí 3 hodiny před odletem a je zdarma. Dříve svůj let odbavit nemůžeme, později jen na letišti (viz níže).

Poznámka: Pokud máme zakoupený zpáteční let, odbavení letu zpět bude k dispozici opět 72 hodin před odletem. Nelze jej odbavit najednou s prvním letem.

Pro online odbavení si najedeme na webové stránky Eurowings nebo do jejich aplikace, kde klikneme na „Check in“ na horní liště. Pro přihlášení budeme potřebovat 6místný kód své rezervace (najdeme ho v potvrzovacím emailu) a příjmení jednoho z pasažérů, případně pokud máme na Eurowings vlastní účet, tak zadáním emailové adresy a hesla.

Po přihlášení můžeme k rezervaci ještě přidávat další služby, jako je např. odbavené zavazadlo apod. Pokud už máme zakoupeno vše, co k letu potřebujeme, postoupíme k samotnému odbavení. Po kliknutí na check in se nás systém zeptá na informace ohledně našeho cestovního dokladu, na který budeme cestovat (pas, občanský průkaz). Údaje musíme vyplnit pečlivě. Pokud by vyplněné údaje nesouhlasily s těmi na dokladu, nemusel by vám být umožněn vstup na palubu letadla (u některých letů v rámci Evropy po nás systém informace o cestovním dokladu vyžadovat nemusí). Dále si musíme vybrat své sedadlo. To si můžeme vybrat zdarma ze všech zbývajících volných, která jsou označena jako standardní, sedadla s větším prostorem pro nohy můžeme zvolit za příplatek. Po odsouhlasení zvolených sedadel a přepravních podmínek je odbavení kompletní a jsou nám k dispozici palubní vstupenky, které si vytiskneme nebo uložíme do aplikace v mobilu a se kterými se vydáme na letiště.

Podpultový tip


Jak získat sedadlo s větším prostorem zdarma? Standardních sedadel je v letadle omezené množství a nacházejí se v zadní části letadla. Protože jsou zdarma, cestující si je vybírají přednostně. Na vytížených letech se ale všichni cestující na standardní sedadla nevejdou. Stačí tak s odbavením letenek počkat do chvíle, než budou všechna standardní sedadla obsazená. Poté můžeme zvolit sedadlo v přední části letadla s větším prostorem také zdarma. Pozor! S odbavením nečekejme příliš dlouho, musíme jej provést nejpozději 3 hodiny před odletem. Pokud se tento čas bude blížit a stále nebudou všechna standardní sedadla obsazena, pravděpodobně nepůjde o příliš vytížený let a budeme muset vzít zavděk standardnímu sedadlu (chceme-li jej zdarma).

Odbavení na letišti

Eurowings patří k nízkonákladovým aerolinkám, které stále nabízejí odbavení na letišti zdarma. Pro získání palubních vstupenek tak stačí přijít na překážku check in, kde se také odevzdávají zavazadla, a obsluha vám letenky odbaví, přiřadí sedadla a předá palubní vstupenky. Pozor! Odbavení letenek na letišti je možné nejpozději 2 hodiny před pravidelným odletem, poté už nelze palubní vstupenky získat a propadají. Zavazadla je samozřejmě možné odevzdávat zdarma i později. Přepážka se zavírá zpravidla 40 minut před plánovaným odletem.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Václav Pivoňka napsal(a):

    Dobrý den, mám rezervovaný let u Eurowings z Madeiry do Prahy a chtěl bych se zeptat jak mohu udělat check in, když nepoužívám data v mobilu. Mám tarif Basic kde je možné pouze online odbavení.
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, buď někde v kavárně, vzít si noťas, pokud nemáte přístup k internetu tak si připlatit 15 € za odbavení na letišti.

  • Helena Marková napsal(a):

    Dobrý den,
    máme zájezd přes cestovku, letíme zítra v 6.30, nedaří se nám on-line odbavit. Píše to chybu nebo, že naše rezervace nebyla nalezena. Odbaví nás na letišti bezplatně, pokud doložíme screen obrazovky?
    děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, měly by, nejspíš vám cestovka ale nedala správný rezrevační kód, jinak poplatek u eurowings za odbavení na letišti je jen cca 5 €.

  • Nikola napsal(a):

    Dobrý den, aktuálně se Eurowings potýká s technickými potížemi a není možné zadat on-line check in. Je šance, že nám zprostředkují checkin na letišti zdarma? (Basic tarif) .. bohužel se nejedna o naši chybu, tak věřím, že se k tomu postaví čelem.
    Děkuji, NV

    • Filip napsal(a):

      Dobrý den, mám stejný problém. Online check-in zkusím udělat 4h před odletem a kdyžtak na letišti, počítám s tím, že to bude zdarma.

  • Michaela Dudová napsal(a):

    dobrý den, udělala jsem si online odbavení do Bulharska a najednou tam na mě vyskočila adresa která ale není správná a nikde se to nedá změnit, já ji tam nepsala a nevím kde se vzala, i telefoní číslo bylo nějaké francouzské, co mám dělat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, neprováděla jste rezervaci u nějekého prodejce? V tom případě to bude jeho adresa, ale i tak o adresu ani tak moc nejde, pokud máte správné palubní vstupenky, není potřeba nic řešit.

  • Natálie Kopřivová napsal(a):

    Zdravím, zakoupila jsem přes kiwi.com letenky (tam a zpět). Do emailu mi přišla rezervace na oba lety. U prvního letu přes společnost ryanair odbavení šle snadno. Cestu zpět z dovolené máme přes společnost Eurowings, po zadání č. Rezervace a příjmení mi to hází chybu a že rezervace již neexistuje. Vše už je zaplacené a nevím jak postupovat dál. V aplikaci Kiwi.com mi to ukazuje zakoupené obě letenky, ale nemůžu najít u nás na stránkách tu svou rezervaci. Ráda bych letěla i zpět 😀

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ty rezervace budou mít určitě různé rezervační kódy. Chceto tak dohledat správný rezervační kód pro Eurowings a případně si o něj do Kiwi napsat.

  • Jana napsal(a):

    prosím nebyl by kontakt na eurowings, přes ten jejich formulář my nikdo neodpověděl a přes německé callcentrum se nedá rozumně dovolat, mám problém s boarding passem, jsme 4 a při online check inu, my to dalo 2 stejné boarding pasy, na stejné sedadlo asi proto že máme s dcerou stejné jméno. díky za pomoc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jediná varianta je kontaktovat je telefonicky, případně vyřešit na letišti na checkinu.

    • Tomáš Kašák napsal(a):

      Dobrý den, zakoupil jsem letenky přímo na Eurowings i mi byli stržené peníze ale zatím mi nepřišel potvrzovací e-mail. Všechny údaje i e-mailem byli v pořádku. Poradíte mi prosím co s tím. děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, rezervace se dá případně přes callcentrum dohledat, většinou je to ve spamu nebo špatně zadaný email.

  • Ludmila Miklíková napsal(a):

    Dobrý den,
    cestovní kancelář nám špatně zadala údaje a na voucheru máme překlepy ve jménech. Konkrétně jsou to dvě písmenka. Proběhne odbavení na letišti i tak? Nebo musí přesně odpovídat údajům na cestovních dokladech?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, lepší je zavolat dopředu na Eurowings a změnit to, nicméně pokud je to překlep, tak vám to obvykle opraví i na checkinu zdarma.

  • Věra napsal(a):

    Dobrý den,
    letím s Eurowings poprvé a překvapilo mě, že místo klasického čárového kódu mi letenku ukazuje jako qr kód. Vždy v Praze přikládám čárový kód u bezpečnostní kontroly. Dostanu se k ní i s tímto kódem. Letím s malou dcerou v noci a nerada bych tam pak „honila“ palubní lístek někde v odbavovací hale. Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na palubních vstupenkách se používají BAR nebo QR kódy, oboje je vpořádku.

  • gabriela napsal(a):

    Dobrý den Honzo, koupila jsem letenky u Eurowings a při odbavení mě nešla možnost přikoupit zavazadla, je to možné až na letišti? a je tato možnost dražší než onlyne? mnohokrát děkuji za odpověd

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, mělo by to jít online vždy, každopádně na letišti je to možné taky, ale ceny je vždy vyšší.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den , mám koupenou letenku od Eurowings a ráda bych se zeptala jestli se můžu odbavit na letišti Praha. Nebo to musím udělat online. Děkuji za odpověd.
    Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba online, za odbavení na letišti je poplatek, cca 5 €.

  • Gabriela van Driesten napsal(a):

    Dobrý den, letíme poprvé s ročním synem. S manželem jsme si k malému zavazadlu (kabelka, batoh) přidali ještě velké palubní zavazadlo (8 kg). Po přihlášení do aplikace jsem zjistila, že syn má nárok na 2 malá zavazadla (přebalovací taška, batužek s jídlem), velké příruční zavazadlo a ještě velké zavazadlo k odbavení (23kg). Myslíte, že je to možné? Nerada bych pak byla na letišti překvapená. Moc děkuji. 😊

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na dítě do 2 let si můžete vzít malé zavazadlo pro sebe + malé zavazadlo pro dítě. To je z kabinových vše. Rovněž můžete odbavit jedno 23 kg zavazadlo.

    • Filip Bláha napsal(a):

      Dobrý den,
      řešíme teď podobnou situaci a když jsme zjistili, že je odbavené zavazadlo zdarma, letenky vychází levněji než u konkurence. Jen bych se chtěl zeptat – poletíme s 10m dítětem a chtěli bychom sedět pohromadě. Je nutné si kupovat místa předem a nebo je u eurowings velká šance, že nás nerozsadí?
      Předem moc díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zpravidla Eurowings sesazuje cestující na jedné rezervaci k sobě.

  • David napsal(a):

    Dobrý den,

    dělal jsem si online check in přes aplikaci v mobilu a překvapilo mě, že se mě Eurowings nezeptali na číslo dokladu. Nevíte jak toto vyřešit? Protože mám ten pocit, že je to potřeba vždy. Vygenerovala se mi normálně i palubní vstupenka s číslem sedadla.

    Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v rámci Schengenu od aerolinky se sídlem v Schengenu tyto údaje vyžadovány nejsou.

    • Lukáš P. napsal(a):

      Honzo,
      znamená to, že opravdu nikde nebudu vyplňovat čísla dokladů? To se mi nějak nezdá..

    • Honza napsal(a):

      Na letech po Schengenu ne.

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den, marně sháním info a třeba mi pomůžete. Koupila jsem letenky spol.eurowings přes aplikaci booking, kde jsem mj. připlatila za místenku a další příruční zavazadlo 55x40x23 nad ránem toho, které bylo v ceně 40x30x25 (pozn.batoh nebo kabelka, které se musejí vlézt do prostoru pod sedadlem před vámi). Když chci nyní, zhruba 65h před odletem provést online odbavení na webu eurowings a přihlásím se s kódem rezervace z bookingu, tak vidím vše, svoje údaje, místenku, kterou jsem si vybrala a v souhrnu ale je vidět pouze to malé osobní příruční zavazadlo a ne to, které jsem si připlatila (doklad mám z bookingu i v pdf i v appce je vše vidět), na webu eurowings ale nikoli. Zatím jsem odbavení zrušila a zkouším psát na booking i eurowings (všude ale odpověď do 48h i déle). A Já se obávám, když projdu odbavením, a potvrdím různésouhlasy, abych získala palubní lístek, co když pak bude problém s tím, že mi na letišti řeknou, že mi zavazadlo nevezmou do kabiny, když v jejich systému je vidět pouze to malé? Nesetkal se s tím někdo prosím??

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tady záleží, zdali vám to na bookingu přikoupili nebo ne. Odbavil bych se a na palubní vstupence uvidíte. Pokud to tam nebude, tak na letišti připlatit a vymáhat pak u bookingu.

  • Veronika napsal(a):

    S eurowings jsem myslím ještě neletěla, tak bych se chtěla zeptat: při online check-in, pokud netrvám na konkrétních sedadlech, za jejichž rezervaci nechci platit, platí jako třeba u ryanair, že 24 hod. před odletem se po přihlášení do online check-in přidělí automaticky sedadla zdarma? Děkuji 🙂 Veronika

    • Honza napsal(a):

      Ano, u Eurowings navíc obvykle vedle sebe.

  • Veronika napsal(a):

    dobrý den, chystám se ke koupi letenek přes eurowings. já manžel a dvě děti (2a7let) dost teď váhám jestli si mám rezervovat místa aby nás s dětmi neoddelili. nemám s lítáním vůbec zkušenosti. musím za příplatek 400,- na hlavu (jeden let) místo opravdu rezervovat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, posadí vás vedle sebe, ještě před checkinem vám to ukáže, jaká místa vám to vybralo a jdou případně přesadit.

    • Veronika napsal(a):

      Bezva, moc děkuju za odpověď. Letenky teda objednám bez rezervace míst a budu doufat, že dokážeme případně před odletem místa sjednotit. Jedná se o let na Korfu v Srpnu.
      díky 😊

    • Honza napsal(a):

      Minimálně dítě dají vždy k dospělému.

  • Maria napsal(a):

    dobrý den, zaplatila jsem letenky u eurowings praha-barcelona a zpět a už je to 24 hodin a nepřišel mně potvrzovací mail? Poraďte mi prosím co s tím? moc děkuj

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte opsaný rezervační kód, dá se přihlásit ne eurowings.com s ním a rezervaci zkontrolvat, případně pak zavolat na infolinku, aby vám poslali email znovu, obvykle ale bývá špatně vyplněný email.

  • Jitka Andrlová napsal(a):

    Dobrý den Honzo, prosím poradit ohledně přebookování letu, měli jsme letět v únoru od Euowings na Madeiru, ale vzhledem k tomu, že manžel z pracovních důvodů nemůže, chtěla bych jiný termín….Děkuji Jitka Děčín

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste nepřikoupila možnost rebookingu zdarma je potřeba počítat s poplatkem, ale určitě to jde, přihlaste se do rezervace a zkuste vybrat nový termín, vždy vám to zobrazí aktuální cenu i s poplatkem.

  • hotrova napsal(a):

    17.10 jsem zakoupila 2letenky do Rima a doposud ni do emailu nepřišly žádné informace.

    • Honza napsal(a):

      Pokud nedorazil email a není ani ve spamu, strhli se peníze a na webu se zobrazilo potvrzení, tak bude nejspíš špatně vyplněn email a je potřeba kontaktovat podporu.

  • Stáňa napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    stala se mi taková věc, že jsem omylem uvedla do informací o cestujícím místo čísla pasu číslo svého občanského průkazu. Jedná se o 2 navazující lety zakoupené přes kiwi.com, kdy jednou letím se společností easyjet (ze Santiga de Composteli do Ženevy) a druhý přestupný let pak přes Eurowings (z Ženevy do Prahy). Psala jsem na kiwi.com, zda ještě mohu změnit své údaje (občanský průkaz je platný a v pořádku zadaný), pač si nejsem jistá jestli na let ze Ženevy bude třeba mít pro odbavení pas? Napsali, že služba je spoplatněna u kiwi za 30euro a také u Eurowings.
    Jsem teď z toho zmatená, proč mají takhle vysoké poplatky, když letím až v říjnu a změnu jsem chtěla provést de facto obratem po zakoupení letenky a zadání údajů. Přitom jsem se nikde nedopátrala kolik si za takovou změnu účtují u Eurowings.
    Pročetla jsem si Vaše odpovědi dalším dotazujícím a přijde mi, že možná změna (OP změnit na pas) nebude potřebná a mohu i ze Ženevy letět s údaji z občanského průkazu na letence, když je Švýcarsko člen Schengenu. Rozumím tomu správně?
    Předem moc děkuji za Vaši pomoc a odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, předpokládám, že jste informaci zadávala do systému Kiwi. S tím bych si hlavu vůbec nedělal. Švýcarsko je stejně jako Španělsko i Česko v Schengenu – cestovat se tak může klidně na OP a je úplně jedno co třeba při online checkinu vyplníte za doklad, pokud letíte na druhý platný doklad, tak to nikdo nezkoume. Navíc easyJet a Eurowings vyplnění dokladu do svého systému už při checkinu nevyžadují, takže to také nemusíte nijak řešit. Do třetice, pokud chcete mít klid, tak se odbavte sama, u Eurowings i easyJet se můžete do rezervace přihlásit, rezrevační kódy vám Kiwi už poskytlo a pokud ne, tak když si o ně řeknete, tak vám je pošlou.

    • Stáňa napsal(a):

      Perfektní, moc Vám děkuji za odpověď a výčet všech variant, jak lze situaci řešit. Hned jsem klidnější. Jen pro upřesnění – kiwi.com změnu dokladu nepožadoval, jen mi nedokázal říct, jestli je potřebný pas, nebo stačí občanský průkaz a samozřejmě hned doporučoval, abych raději uvedla pas (samozřejmě za poplatek 30eur). Na základě Vašich informací, tak již nic měnit nebudu a jistě mě bez problémů odbaví kiwi.com i jen na občanku nebo jak jste psal, klidně i sama, až by s tím měli nějaký problém.
      Ještě jednou vřelé díky a hodně zdaru ve všem! 🙂

    • Honza napsal(a):

      není zač, mějte se 🙂

    • Ivana Petřinová napsal(a):

      Dobrý den, chtěla jsem se on line odbavit před odletem , ale z technických důvodů to nelze. Odbavi nás na letišti? Budeme muset za to zaplatit.. Odlet je zítra 7.9. V 9,29 hod.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, udělejte si printscreen, měli by vás na checkinu odbavit zdarma.

  • Jarda senior napsal(a):

    Dobrý den, letim Vie-Fra-Phl a zpět. Kiwi.com mne může odbavit jen Vie-Fra v obou směrech. Operátor je Austria Air. Dopravce z Fra Eurowings Myslíte že se mne podaří odbavit až do Phl? Jinak musím ve Vídni a tam snad dostanu oba palubní lístky.

    Děkuji vám, všechna čísla rezervací (PNR) jsou tam i zpět stejná.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude tam asi limit na odbavení, který ještě pro EW neuplynul, pokud je to na jedné rezervaci (v GDS) tak by to mělo jít odbavit vše najednou. Případně se můžete přihlásit na ten druhý let přímo na webu Eurowings a tam provést odbavení.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *