Skupiny létají s Honzou

Eurowings – odbavení letenek (check in)

10.7.2019 11:38

Když si zakoupíme letenku u Eurowings, do emailu nám přijde potvrzení o rezervaci a o zaplacení. S tímto ale do letadla nemůžeme. Musíme své letenky ještě odbavit.


Zakoupit letenku je pouze první krok pro to, abychom mohli do letadla nastoupit. Letenku musíme před odletem proměnit v palubní vstupenku pomocí takzvaného odbavení (check in). To můžeme provést několika způsoby – online v počítači, mobilní aplikaci nebo přímo na letišti.

Odbavení online doma

Pro vlastní klid můžeme své letenky odbavit už doma před odjezdem na letiště. Online check in je u Eurowings dostupný 72 hodin před odletem a končí 3 hodiny před odletem a je zdarma. Dříve svůj let odbavit nemůžeme, později jen na letišti (viz níže).

Poznámka: Pokud máme zakoupený zpáteční let, odbavení letu zpět bude k dispozici opět 72 hodin před odletem. Nelze jej odbavit najednou s prvním letem.

Pro online odbavení si najedeme na webové stránky Eurowings nebo do jejich aplikace, kde klikneme na „Check in“ na horní liště. Pro přihlášení budeme potřebovat 6místný kód své rezervace (najdeme ho v potvrzovacím emailu) a příjmení jednoho z pasažérů, případně pokud máme na Eurowings vlastní účet, tak zadáním emailové adresy a hesla.

Po přihlášení můžeme k rezervaci ještě přidávat další služby, jako je např. odbavené zavazadlo apod. Pokud už máme zakoupeno vše, co k letu potřebujeme, postoupíme k samotnému odbavení. Po kliknutí na check in se nás systém zeptá na informace ohledně našeho cestovního dokladu, na který budeme cestovat (pas, občanský průkaz). Údaje musíme vyplnit pečlivě. Pokud by vyplněné údaje nesouhlasily s těmi na dokladu, nemusel by vám být umožněn vstup na palubu letadla (u některých letů v rámci Evropy po nás systém informace o cestovním dokladu vyžadovat nemusí). Dále si musíme vybrat své sedadlo. To si můžeme vybrat zdarma ze všech zbývajících volných, která jsou označena jako standardní, sedadla s větším prostorem pro nohy můžeme zvolit za příplatek. Po odsouhlasení zvolených sedadel a přepravních podmínek je odbavení kompletní a jsou nám k dispozici palubní vstupenky, které si vytiskneme nebo uložíme do aplikace v mobilu a se kterými se vydáme na letiště.

Podpultový tip


Jak získat sedadlo s větším prostorem zdarma? Standardních sedadel je v letadle omezené množství a nacházejí se v zadní části letadla. Protože jsou zdarma, cestující si je vybírají přednostně. Na vytížených letech se ale všichni cestující na standardní sedadla nevejdou. Stačí tak s odbavením letenek počkat do chvíle, než budou všechna standardní sedadla obsazená. Poté můžeme zvolit sedadlo v přední části letadla s větším prostorem také zdarma. Pozor! S odbavením nečekejme příliš dlouho, musíme jej provést nejpozději 3 hodiny před odletem. Pokud se tento čas bude blížit a stále nebudou všechna standardní sedadla obsazena, pravděpodobně nepůjde o příliš vytížený let a budeme muset vzít zavděk standardnímu sedadlu (chceme-li jej zdarma).

Odbavení na letišti

Eurowings patří k nízkonákladovým aerolinkám, které stále nabízejí odbavení na letišti zdarma. Pro získání palubních vstupenek tak stačí přijít na překážku check in, kde se také odevzdávají zavazadla, a obsluha vám letenky odbaví, přiřadí sedadla a předá palubní vstupenky. Pozor! Odbavení letenek na letišti je možné nejpozději 2 hodiny před pravidelným odletem, poté už nelze palubní vstupenky získat a propadají. Zavazadla je samozřejmě možné odevzdávat zdarma i později. Přepážka se zavírá zpravidla 40 minut před plánovaným odletem.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den, marně sháním info a třeba mi pomůžete. Koupila jsem letenky spol.eurowings přes aplikaci booking, kde jsem mj. připlatila za místenku a další příruční zavazadlo 55x40x23 nad ránem toho, které bylo v ceně 40x30x25 (pozn.batoh nebo kabelka, které se musejí vlézt do prostoru pod sedadlem před vámi). Když chci nyní, zhruba 65h před odletem provést online odbavení na webu eurowings a přihlásím se s kódem rezervace z bookingu, tak vidím vše, svoje údaje, místenku, kterou jsem si vybrala a v souhrnu ale je vidět pouze to malé osobní příruční zavazadlo a ne to, které jsem si připlatila (doklad mám z bookingu i v pdf i v appce je vše vidět), na webu eurowings ale nikoli. Zatím jsem odbavení zrušila a zkouším psát na booking i eurowings (všude ale odpověď do 48h i déle). A Já se obávám, když projdu odbavením, a potvrdím různésouhlasy, abych získala palubní lístek, co když pak bude problém s tím, že mi na letišti řeknou, že mi zavazadlo nevezmou do kabiny, když v jejich systému je vidět pouze to malé? Nesetkal se s tím někdo prosím??

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tady záleží, zdali vám to na bookingu přikoupili nebo ne. Odbavil bych se a na palubní vstupence uvidíte. Pokud to tam nebude, tak na letišti připlatit a vymáhat pak u bookingu.

  • Veronika napsal(a):

    S eurowings jsem myslím ještě neletěla, tak bych se chtěla zeptat: při online check-in, pokud netrvám na konkrétních sedadlech, za jejichž rezervaci nechci platit, platí jako třeba u ryanair, že 24 hod. před odletem se po přihlášení do online check-in přidělí automaticky sedadla zdarma? Děkuji 🙂 Veronika

    • Honza napsal(a):

      Ano, u Eurowings navíc obvykle vedle sebe.

  • Veronika napsal(a):

    dobrý den, chystám se ke koupi letenek přes eurowings. já manžel a dvě děti (2a7let) dost teď váhám jestli si mám rezervovat místa aby nás s dětmi neoddelili. nemám s lítáním vůbec zkušenosti. musím za příplatek 400,- na hlavu (jeden let) místo opravdu rezervovat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, posadí vás vedle sebe, ještě před checkinem vám to ukáže, jaká místa vám to vybralo a jdou případně přesadit.

    • Veronika napsal(a):

      Bezva, moc děkuju za odpověď. Letenky teda objednám bez rezervace míst a budu doufat, že dokážeme případně před odletem místa sjednotit. Jedná se o let na Korfu v Srpnu.
      díky 😊

    • Honza napsal(a):

      Minimálně dítě dají vždy k dospělému.

  • Maria napsal(a):

    dobrý den, zaplatila jsem letenky u eurowings praha-barcelona a zpět a už je to 24 hodin a nepřišel mně potvrzovací mail? Poraďte mi prosím co s tím? moc děkuj

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte opsaný rezervační kód, dá se přihlásit ne eurowings.com s ním a rezervaci zkontrolvat, případně pak zavolat na infolinku, aby vám poslali email znovu, obvykle ale bývá špatně vyplněný email.

  • Jitka Andrlová napsal(a):

    Dobrý den Honzo, prosím poradit ohledně přebookování letu, měli jsme letět v únoru od Euowings na Madeiru, ale vzhledem k tomu, že manžel z pracovních důvodů nemůže, chtěla bych jiný termín….Děkuji Jitka Děčín

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste nepřikoupila možnost rebookingu zdarma je potřeba počítat s poplatkem, ale určitě to jde, přihlaste se do rezervace a zkuste vybrat nový termín, vždy vám to zobrazí aktuální cenu i s poplatkem.

  • hotrova napsal(a):

    17.10 jsem zakoupila 2letenky do Rima a doposud ni do emailu nepřišly žádné informace.

    • Honza napsal(a):

      Pokud nedorazil email a není ani ve spamu, strhli se peníze a na webu se zobrazilo potvrzení, tak bude nejspíš špatně vyplněn email a je potřeba kontaktovat podporu.

  • Stáňa napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    stala se mi taková věc, že jsem omylem uvedla do informací o cestujícím místo čísla pasu číslo svého občanského průkazu. Jedná se o 2 navazující lety zakoupené přes kiwi.com, kdy jednou letím se společností easyjet (ze Santiga de Composteli do Ženevy) a druhý přestupný let pak přes Eurowings (z Ženevy do Prahy). Psala jsem na kiwi.com, zda ještě mohu změnit své údaje (občanský průkaz je platný a v pořádku zadaný), pač si nejsem jistá jestli na let ze Ženevy bude třeba mít pro odbavení pas? Napsali, že služba je spoplatněna u kiwi za 30euro a také u Eurowings.
    Jsem teď z toho zmatená, proč mají takhle vysoké poplatky, když letím až v říjnu a změnu jsem chtěla provést de facto obratem po zakoupení letenky a zadání údajů. Přitom jsem se nikde nedopátrala kolik si za takovou změnu účtují u Eurowings.
    Pročetla jsem si Vaše odpovědi dalším dotazujícím a přijde mi, že možná změna (OP změnit na pas) nebude potřebná a mohu i ze Ženevy letět s údaji z občanského průkazu na letence, když je Švýcarsko člen Schengenu. Rozumím tomu správně?
    Předem moc děkuji za Vaši pomoc a odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, předpokládám, že jste informaci zadávala do systému Kiwi. S tím bych si hlavu vůbec nedělal. Švýcarsko je stejně jako Španělsko i Česko v Schengenu – cestovat se tak může klidně na OP a je úplně jedno co třeba při online checkinu vyplníte za doklad, pokud letíte na druhý platný doklad, tak to nikdo nezkoume. Navíc easyJet a Eurowings vyplnění dokladu do svého systému už při checkinu nevyžadují, takže to také nemusíte nijak řešit. Do třetice, pokud chcete mít klid, tak se odbavte sama, u Eurowings i easyJet se můžete do rezervace přihlásit, rezrevační kódy vám Kiwi už poskytlo a pokud ne, tak když si o ně řeknete, tak vám je pošlou.

    • Stáňa napsal(a):

      Perfektní, moc Vám děkuji za odpověď a výčet všech variant, jak lze situaci řešit. Hned jsem klidnější. Jen pro upřesnění – kiwi.com změnu dokladu nepožadoval, jen mi nedokázal říct, jestli je potřebný pas, nebo stačí občanský průkaz a samozřejmě hned doporučoval, abych raději uvedla pas (samozřejmě za poplatek 30eur). Na základě Vašich informací, tak již nic měnit nebudu a jistě mě bez problémů odbaví kiwi.com i jen na občanku nebo jak jste psal, klidně i sama, až by s tím měli nějaký problém.
      Ještě jednou vřelé díky a hodně zdaru ve všem! 🙂

    • Honza napsal(a):

      není zač, mějte se 🙂

  • Jarda senior napsal(a):

    Dobrý den, letim Vie-Fra-Phl a zpět. Kiwi.com mne může odbavit jen Vie-Fra v obou směrech. Operátor je Austria Air. Dopravce z Fra Eurowings Myslíte že se mne podaří odbavit až do Phl? Jinak musím ve Vídni a tam snad dostanu oba palubní lístky.

    Děkuji vám, všechna čísla rezervací (PNR) jsou tam i zpět stejná.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude tam asi limit na odbavení, který ještě pro EW neuplynul, pokud je to na jedné rezervaci (v GDS) tak by to mělo jít odbavit vše najednou. Případně se můžete přihlásit na ten druhý let přímo na webu Eurowings a tam provést odbavení.

  • Jarda senior napsal(a):

    Dobrý den, letim Vie-Fra-Phl a zpět. Kiwi.com mne může odbavit jen Vie-Fra v obou směrech. Operátor je Austria Air. Dopravce z Fra Eurowings Discover. Myslíte že se mi podaří odbavit on-line až do Phl? Jinak zbývá ve Vídni a tam snad dostanu oba palubní lístky? Děkuji za odpověď Pospíšil.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardně to na ten EW Discover odbavit jde, netuším, proč by to Kiwi nešlo, jedině proto, že to koupili zvlášť a ještě neuběhla doba pro otevření checkinu u EW. Určitě to zkuste online, ve Vídni by vás odbavili, pokud to bylo koupeno na jedné rezervaci.

  • Josef Kužel Kužel napsal(a):

    Dobrý den,letíme na Kypr check-in mám Praha-Larnaka,v pokynech od Invia píší,
    že musím mít check-in i zpět,nevím jak to udělat na Kypru,až poletím zpět,děkuji Josef Kužel.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně stáhnout aplikaci a v ní pak provést checkin. Případně normálně přes web a vytisknout třeba na recepci hotelu.

  • Katerina napsal(a):

    Dobry den, chci koupit letenky 2 dospele a 1 dite (2roky), pokud nezakoupim sedadla posadi nas kazdeho jinam? Nebo?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, dítě vždy posadí k dospělému, u Eurowings pak většinou i druhého dospělého hodí k vám, pokud to zrovna vyjde.

  • Eliška napsal(a):

    Dobrý den,

    mám dotaz. Udělala jsem u eurowings check-in. Palubní lístky mám již v emailu, ale přišlo mi divné, že po mně nechtěli čísla OP a pasu, je to v pořádku?

    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je to v pořádku, v rámci Schengenu Eurowings údaje nevyžaduje.

  • Erika napsal(a):

    Dobrý den,
    letím s rodinou s Eurowings, dnes ráno jsem udělala on-line check in na PC, poslala jsem si je na email (radši na dva). Je večer a palubní vstupenky zatím v emailech nemáme. V aplikaci v mobilu je vidím. Je možné, že na email ještě přijdou? Radši bych je měla vytištěné. Děkuji za odpověď.

    • Erika napsal(a):

      Doplním, že letíme přes INVIA, takže jsem on-line check in přes kolonku cestovek. Nevyplňovala jsem čísla pasů, pouze jsem potvrdila sedadla a vše odsouhlasila. Nepřehlédla jsem někde vyplnění čísel pasů? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Informace o pasech v rámci Schengenu Eurwoings už nevyžaduje.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, už více jak rok mají s těmi palubkami u Eurowings problém, stačí ten QR kód, co máte v mobilu.

  • Zuzana napsal(a):

    Dobrý den,
    letíme do Říma měsíc po synově 2.narozeninách. Na stránkách eurowings jsem se dočetla dvě protichůdné informace – jednou, že kočár zdarma je jen do dvou let (malé dítě), podruhé mají uvedeno, že kočár do 11.9 let. Kočár s sebou potřebujeme, syn má koupené letenky v Basic tarifu a chtěli bychom se odbavit online. Jak potom postupovat? Máme se odbavit online a pak dodatečně jít (zdarma) odbavit kočár a předat ho do nadrozměr.zavazadel? A při zpátečním letu ?
    Co je dle vás finančně nejvýhodnější? Díky moc za odpověď, Zuzka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pro jakkoliv staré dítě má Eurowings kočár zdarma, takže odbavit doma, na checkinu si pak nechat kočár označit a buď ho odevzdat do nadrozměrných a nebo pokud ho budete potřebovat i při cestě k letadlu tak až u něj. Stejně tak při zpátečním letu.

  • Bára napsal(a):

    Dobrý den, před několika měsíci jsem zakoupila letenky u Eurowings. Přišel potvrzovací email s rezervačním číslem. Nyní, když jsem chtěla dokoupit příruční zavazadlo a provést online check-in jsem zjistila, že email již ve schránce nemám. Nemohu se tedy odbavit, neznám rezervační kódy, zaregistrovaná na Eurowings nejsem (ani mi to nejde). Co lze v tomto případě dělat? Při koupi letenek se uvádí pouze jméno+příjmení. Můžeme přijít na letiště s dokladem totožnosti/pasem a na místě dokoupit zavazadlo a odbavit se na přepážce – i za cenu vysokého poplatku (pokud vůbec na letišti přepážky jsou a nemají jen selfservice) – dohledají nás v systému nebo je nutné někam psát/volat, aby nám opětovně zaslali čísla rezervace. Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, ni jiného než občanku nebo pas na letišti při odbavení nepotřebujete, ale dá se i zavolat na infolinku eurowings a rezervaci vám dohledají a email znovu zašlou…

  • Miroslav Pohunek napsal(a):

    Dobry den. nevite za jak dlouho po zaplaceni posila eurowings potvrzovaci email? platba byla pre pay pal. dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obvykle ihned, pokud nedorazil email, tak je důležité mít opsaný rezervační kód, nejspíš byl špatně vyplněn email, na infolince vam ale rezervaci případně dohledají.

  • Milan napsal(a):

    Ahoj, nejsem si, prosím, jistý, jestli je nutné tisknout palubní lístek. Všude se píše, že se máme odbavit online a vytisknout si palubní vstupenky. Z Prahy do Malagy si je vytisknou mohu, ale cestou zpět asi nebudu mít kde. Mám dojem, že Ryanair dříve vyžadoval tištěné a nyní lze létat jen s QR kódem v mobilu. S Eurowings jsem zatím nikdy neletěl. Předem děkuji za info.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano je možné je mít jen elektronicky, ideálně v aplikaci aerolinky.

  • Jordan napsal(a):

    dobry den ,chci se zeptat ohledne check in jak to funguje .. dekuji za odoved

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, odbavit se musíte online, po přihlášení do vaší rezervace stačí zadat údaje z cestovního dokladu, pokud jsou na vaší lince požadované. Následně si vytisknete nebo pošlete na mail palubní vstupenky.

    • Jordan napsal(a):

      prave ze mi nejde udelat check in mam odletet pristi nedeli a nevim kde presne to udelat.. dekuji za odpoved

    • Honza napsal(a):

      Online checkin je dostupný vždy nejdříve 72h před odletem, někdy i méně.

    • Klara Remenarova napsal(a):

      dobrý den,dnes jsem provedla online check in, palubní lístek mám v aplikaci Eurowings,avšak be v mailu,který jsem uvedla. je možnost,že ještě přijde?Vytisknou mi ho na letišti? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, už asi půl roku má eurowings s odbavením problém, vždy vystaví pouze tento palubní lístek jen do mobilu, ale funguje to i když si ho klasicky vytisknete, stačí mít ten QR kód.

    • Šárka napsal(a):

      Ahoj,chtěla bych se zeptat, zda mám nárok na odškodnění. Při online check in se objevovaly technické problémy na stránkách Eurowings. A to jak při letu do Larnacy, tak zpět. Při letu tam se mi až po 14té podařilo dokončit odbavení, dostat palubní lístky, přesto se objevovalo hlášení, že nejsme stále odbaveni. V Praze to při letu tam nebyl žádný problém. Paní z Eurowings mi řekla, že vidí chybové hlášení, ale že mám sedadla zarezervované. Takže nás v pohodě odbavila. Problém nastal při zpáteční cestě. Technické potíže přetrvávaly, podařilo se nám rezervovat sedadla v letadle, poté se objevil rozpis cestujících, sedadel a potvrzení rezervace a následně nic. Žádný mail s palubními lístky. Na přepážce poté požadovali 60 EUR, že nemáme palubní lístky. Po zaplacení 60 EUR nám poté dali palubní lístky, které jsme si online rezervovali na stejné sedadla v letadle…poprosím o radu, jak teď postupovat, kde to reklamovat- mail/ číslo. Děkuji. Šárka

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano, určitě reklamovat, tyhle problémy jsou u Eurowings už více jak půl roku, nechápu, že to nejsou schopni opravit, navíc ten poplatek by měl být 5 €/osobu.

  • Lenka Havlová napsal(a):

    Dobrý den, letím na dovolenou s Eurowings, termín máme až 4.7.2023.Chci se zeptat, mám již číslo rezervace 6961662, ale při přihlášení do aplikace Eurowings v Iphonu to chce pouze 6 čísel. Nevím, jestli je brzy nebo spíš, kde dělám chybu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tohle není rezervační kód, ten je šestimístný a skládá se z číslic a písmen.

  • Pavla Šimková napsal(a):

    Dobrý den,
    zrovna se pokoušíme odbavit online, což nám prošlo bez problému, ale jsme zmateni z toho, že po nás při online check inu nechtěli čísla pasů/OP. Palubní vstupenky již v emailu máme. Je to prosím takto v pořádku?
    děkuji,
    Pavla

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je to vpořádku aerolinky sídlící v Schengenu provozující let po Schengenu už údaje nesbírají.

    • Tereza napsal(a):

      Dobrý den, mám velkou prosbu, před 5 dny jsem zaplatila letenky přes Eurowings (nemam z nich účet) a nepřišel mi žádný e-mail o potvrzení ani žádná informace o letu. Je dost možné, ze jsem udělala chybu v e-mailu. Jak postupovat pokud mate takové zkušenosti ? Moc dekuji, Ploszová.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je zavolat na infolinku, rezervaci dohledají, třeba podle čísla platební karty a email upraví.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *