Skupiny létají s Honzou

Eurowings – odbavení letenek (check in)

10.7.2019 11:38

Když si zakoupíme letenku u Eurowings, do emailu nám přijde potvrzení o rezervaci a o zaplacení. S tímto ale do letadla nemůžeme. Musíme své letenky ještě odbavit.


Zakoupit letenku je pouze první krok pro to, abychom mohli do letadla nastoupit. Letenku musíme před odletem proměnit v palubní vstupenku pomocí takzvaného odbavení (check in). To můžeme provést několika způsoby – online v počítači, mobilní aplikaci nebo přímo na letišti.

Odbavení online doma

Pro vlastní klid můžeme své letenky odbavit už doma před odjezdem na letiště. Online check in je u Eurowings dostupný 72 hodin před odletem a končí 3 hodiny před odletem a je zdarma. Dříve svůj let odbavit nemůžeme, později jen na letišti (viz níže).

Poznámka: Pokud máme zakoupený zpáteční let, odbavení letu zpět bude k dispozici opět 72 hodin před odletem. Nelze jej odbavit najednou s prvním letem.

Pro online odbavení si najedeme na webové stránky Eurowings nebo do jejich aplikace, kde klikneme na „Check in“ na horní liště. Pro přihlášení budeme potřebovat 6místný kód své rezervace (najdeme ho v potvrzovacím emailu) a příjmení jednoho z pasažérů, případně pokud máme na Eurowings vlastní účet, tak zadáním emailové adresy a hesla.

Po přihlášení můžeme k rezervaci ještě přidávat další služby, jako je např. odbavené zavazadlo apod. Pokud už máme zakoupeno vše, co k letu potřebujeme, postoupíme k samotnému odbavení. Po kliknutí na check in se nás systém zeptá na informace ohledně našeho cestovního dokladu, na který budeme cestovat (pas, občanský průkaz). Údaje musíme vyplnit pečlivě. Pokud by vyplněné údaje nesouhlasily s těmi na dokladu, nemusel by vám být umožněn vstup na palubu letadla (u některých letů v rámci Evropy po nás systém informace o cestovním dokladu vyžadovat nemusí). Dále si musíme vybrat své sedadlo. To si můžeme vybrat zdarma ze všech zbývajících volných, která jsou označena jako standardní, sedadla s větším prostorem pro nohy můžeme zvolit za příplatek. Po odsouhlasení zvolených sedadel a přepravních podmínek je odbavení kompletní a jsou nám k dispozici palubní vstupenky, které si vytiskneme nebo uložíme do aplikace v mobilu a se kterými se vydáme na letiště.

Podpultový tip


Jak získat sedadlo s větším prostorem zdarma? Standardních sedadel je v letadle omezené množství a nacházejí se v zadní části letadla. Protože jsou zdarma, cestující si je vybírají přednostně. Na vytížených letech se ale všichni cestující na standardní sedadla nevejdou. Stačí tak s odbavením letenek počkat do chvíle, než budou všechna standardní sedadla obsazená. Poté můžeme zvolit sedadlo v přední části letadla s větším prostorem také zdarma. Pozor! S odbavením nečekejme příliš dlouho, musíme jej provést nejpozději 3 hodiny před odletem. Pokud se tento čas bude blížit a stále nebudou všechna standardní sedadla obsazena, pravděpodobně nepůjde o příliš vytížený let a budeme muset vzít zavděk standardnímu sedadlu (chceme-li jej zdarma).

Odbavení na letišti

Eurowings patří k nízkonákladovým aerolinkám, které stále nabízejí odbavení na letišti zdarma. Pro získání palubních vstupenek tak stačí přijít na překážku check in, kde se také odevzdávají zavazadla, a obsluha vám letenky odbaví, přiřadí sedadla a předá palubní vstupenky. Pozor! Odbavení letenek na letišti je možné nejpozději 2 hodiny před pravidelným odletem, poté už nelze palubní vstupenky získat a propadají. Zavazadla je samozřejmě možné odevzdávat zdarma i později. Přepážka se zavírá zpravidla 40 minut před plánovaným odletem.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Jarda senior napsal(a):

    Dobrý den, letim Vie-Fra-Phl a zpět. Kiwi.com mne může odbavit jen Vie-Fra v obou směrech. Operátor je Austria Air. Dopravce z Fra Eurowings Discover. Myslíte že se mi podaří odbavit on-line až do Phl? Jinak zbývá ve Vídni a tam snad dostanu oba palubní lístky? Děkuji za odpověď Pospíšil.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardně to na ten EW Discover odbavit jde, netuším, proč by to Kiwi nešlo, jedině proto, že to koupili zvlášť a ještě neuběhla doba pro otevření checkinu u EW. Určitě to zkuste online, ve Vídni by vás odbavili, pokud to bylo koupeno na jedné rezervaci.

  • Josef Kužel Kužel napsal(a):

    Dobrý den,letíme na Kypr check-in mám Praha-Larnaka,v pokynech od Invia píší,
    že musím mít check-in i zpět,nevím jak to udělat na Kypru,až poletím zpět,děkuji Josef Kužel.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně stáhnout aplikaci a v ní pak provést checkin. Případně normálně přes web a vytisknout třeba na recepci hotelu.

  • Katerina napsal(a):

    Dobry den, chci koupit letenky 2 dospele a 1 dite (2roky), pokud nezakoupim sedadla posadi nas kazdeho jinam? Nebo?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, dítě vždy posadí k dospělému, u Eurowings pak většinou i druhého dospělého hodí k vám, pokud to zrovna vyjde.

  • Eliška napsal(a):

    Dobrý den,

    mám dotaz. Udělala jsem u eurowings check-in. Palubní lístky mám již v emailu, ale přišlo mi divné, že po mně nechtěli čísla OP a pasu, je to v pořádku?

    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je to v pořádku, v rámci Schengenu Eurowings údaje nevyžaduje.

  • Erika napsal(a):

    Dobrý den,
    letím s rodinou s Eurowings, dnes ráno jsem udělala on-line check in na PC, poslala jsem si je na email (radši na dva). Je večer a palubní vstupenky zatím v emailech nemáme. V aplikaci v mobilu je vidím. Je možné, že na email ještě přijdou? Radši bych je měla vytištěné. Děkuji za odpověď.

    • Erika napsal(a):

      Doplním, že letíme přes INVIA, takže jsem on-line check in přes kolonku cestovek. Nevyplňovala jsem čísla pasů, pouze jsem potvrdila sedadla a vše odsouhlasila. Nepřehlédla jsem někde vyplnění čísel pasů? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Informace o pasech v rámci Schengenu Eurwoings už nevyžaduje.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, už více jak rok mají s těmi palubkami u Eurowings problém, stačí ten QR kód, co máte v mobilu.

  • Zuzana napsal(a):

    Dobrý den,
    letíme do Říma měsíc po synově 2.narozeninách. Na stránkách eurowings jsem se dočetla dvě protichůdné informace – jednou, že kočár zdarma je jen do dvou let (malé dítě), podruhé mají uvedeno, že kočár do 11.9 let. Kočár s sebou potřebujeme, syn má koupené letenky v Basic tarifu a chtěli bychom se odbavit online. Jak potom postupovat? Máme se odbavit online a pak dodatečně jít (zdarma) odbavit kočár a předat ho do nadrozměr.zavazadel? A při zpátečním letu ?
    Co je dle vás finančně nejvýhodnější? Díky moc za odpověď, Zuzka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pro jakkoliv staré dítě má Eurowings kočár zdarma, takže odbavit doma, na checkinu si pak nechat kočár označit a buď ho odevzdat do nadrozměrných a nebo pokud ho budete potřebovat i při cestě k letadlu tak až u něj. Stejně tak při zpátečním letu.

  • Bára napsal(a):

    Dobrý den, před několika měsíci jsem zakoupila letenky u Eurowings. Přišel potvrzovací email s rezervačním číslem. Nyní, když jsem chtěla dokoupit příruční zavazadlo a provést online check-in jsem zjistila, že email již ve schránce nemám. Nemohu se tedy odbavit, neznám rezervační kódy, zaregistrovaná na Eurowings nejsem (ani mi to nejde). Co lze v tomto případě dělat? Při koupi letenek se uvádí pouze jméno+příjmení. Můžeme přijít na letiště s dokladem totožnosti/pasem a na místě dokoupit zavazadlo a odbavit se na přepážce – i za cenu vysokého poplatku (pokud vůbec na letišti přepážky jsou a nemají jen selfservice) – dohledají nás v systému nebo je nutné někam psát/volat, aby nám opětovně zaslali čísla rezervace. Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, ni jiného než občanku nebo pas na letišti při odbavení nepotřebujete, ale dá se i zavolat na infolinku eurowings a rezervaci vám dohledají a email znovu zašlou…

  • Miroslav Pohunek napsal(a):

    Dobry den. nevite za jak dlouho po zaplaceni posila eurowings potvrzovaci email? platba byla pre pay pal. dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obvykle ihned, pokud nedorazil email, tak je důležité mít opsaný rezervační kód, nejspíš byl špatně vyplněn email, na infolince vam ale rezervaci případně dohledají.

  • Milan napsal(a):

    Ahoj, nejsem si, prosím, jistý, jestli je nutné tisknout palubní lístek. Všude se píše, že se máme odbavit online a vytisknout si palubní vstupenky. Z Prahy do Malagy si je vytisknou mohu, ale cestou zpět asi nebudu mít kde. Mám dojem, že Ryanair dříve vyžadoval tištěné a nyní lze létat jen s QR kódem v mobilu. S Eurowings jsem zatím nikdy neletěl. Předem děkuji za info.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano je možné je mít jen elektronicky, ideálně v aplikaci aerolinky.

  • Jordan napsal(a):

    dobry den ,chci se zeptat ohledne check in jak to funguje .. dekuji za odoved

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, odbavit se musíte online, po přihlášení do vaší rezervace stačí zadat údaje z cestovního dokladu, pokud jsou na vaší lince požadované. Následně si vytisknete nebo pošlete na mail palubní vstupenky.

    • Jordan napsal(a):

      prave ze mi nejde udelat check in mam odletet pristi nedeli a nevim kde presne to udelat.. dekuji za odpoved

    • Honza napsal(a):

      Online checkin je dostupný vždy nejdříve 72h před odletem, někdy i méně.

    • Klara Remenarova napsal(a):

      dobrý den,dnes jsem provedla online check in, palubní lístek mám v aplikaci Eurowings,avšak be v mailu,který jsem uvedla. je možnost,že ještě přijde?Vytisknou mi ho na letišti? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, už asi půl roku má eurowings s odbavením problém, vždy vystaví pouze tento palubní lístek jen do mobilu, ale funguje to i když si ho klasicky vytisknete, stačí mít ten QR kód.

    • Šárka napsal(a):

      Ahoj,chtěla bych se zeptat, zda mám nárok na odškodnění. Při online check in se objevovaly technické problémy na stránkách Eurowings. A to jak při letu do Larnacy, tak zpět. Při letu tam se mi až po 14té podařilo dokončit odbavení, dostat palubní lístky, přesto se objevovalo hlášení, že nejsme stále odbaveni. V Praze to při letu tam nebyl žádný problém. Paní z Eurowings mi řekla, že vidí chybové hlášení, ale že mám sedadla zarezervované. Takže nás v pohodě odbavila. Problém nastal při zpáteční cestě. Technické potíže přetrvávaly, podařilo se nám rezervovat sedadla v letadle, poté se objevil rozpis cestujících, sedadel a potvrzení rezervace a následně nic. Žádný mail s palubními lístky. Na přepážce poté požadovali 60 EUR, že nemáme palubní lístky. Po zaplacení 60 EUR nám poté dali palubní lístky, které jsme si online rezervovali na stejné sedadla v letadle…poprosím o radu, jak teď postupovat, kde to reklamovat- mail/ číslo. Děkuji. Šárka

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano, určitě reklamovat, tyhle problémy jsou u Eurowings už více jak půl roku, nechápu, že to nejsou schopni opravit, navíc ten poplatek by měl být 5 €/osobu.

  • Lenka Havlová napsal(a):

    Dobrý den, letím na dovolenou s Eurowings, termín máme až 4.7.2023.Chci se zeptat, mám již číslo rezervace 6961662, ale při přihlášení do aplikace Eurowings v Iphonu to chce pouze 6 čísel. Nevím, jestli je brzy nebo spíš, kde dělám chybu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tohle není rezervační kód, ten je šestimístný a skládá se z číslic a písmen.

  • Pavla Šimková napsal(a):

    Dobrý den,
    zrovna se pokoušíme odbavit online, což nám prošlo bez problému, ale jsme zmateni z toho, že po nás při online check inu nechtěli čísla pasů/OP. Palubní vstupenky již v emailu máme. Je to prosím takto v pořádku?
    děkuji,
    Pavla

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je to vpořádku aerolinky sídlící v Schengenu provozující let po Schengenu už údaje nesbírají.

    • Tereza napsal(a):

      Dobrý den, mám velkou prosbu, před 5 dny jsem zaplatila letenky přes Eurowings (nemam z nich účet) a nepřišel mi žádný e-mail o potvrzení ani žádná informace o letu. Je dost možné, ze jsem udělala chybu v e-mailu. Jak postupovat pokud mate takové zkušenosti ? Moc dekuji, Ploszová.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je zavolat na infolinku, rezervaci dohledají, třeba podle čísla platební karty a email upraví.

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den, zakoupila jsem u Eurowings letenky pro celou rodinu bez rezervace sedadel. Mám děti 6 a 8 let, hrozí, že je posadí samotné, nebo je automaticky posadí s jedním z rodičů? S manželem nepotřebujeme být nutně u sebe, ale děti by jeden z nás u sebe mít chtěl. A ještě dotaze ohledně změny letu, Eurowings tuto službu nabízí, pokud se využije, musí být změna na celé rezervaci, nebo může být např. jen u jedné letenky z rezervace? Děkuji předem moc za odpověď. Hezký den.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, posádí vás všechny k sobě. Změna by měla jít i na jednu letenku, ale je to potřeba vždy řešit přes telefon.

  • Václav Jeřábek napsal(a):

    Dobrý den, pokoušeli jsme se při minulé dovolené s Eurowings o check in, byl v němčině a možnost o přepnutí do angličtiny žádná. Check in po vyplnění všech údajů až do konce a potvrzení napsal, že akceptuje a tím to skončilo, stránka zmizela, neměli jsme si co vytisknout ani uložit a na přepážce v Heraklionu jsme byli za blbce a zaplatili poplatek. Není prosím někde postup stránka po stránce jak vyplnit Check in Eurowings až do konce s vytištěním palubní vstupenky? Děkuji za ochotu. Vašek

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, někdy tam mají chybu a dá se poslat jenom e-lístek na email, ten je pak ekceptován bez problémů.

  • Sandra napsal(a):

    Dobrý den,
    mám dotaz, nikdy jsem neletěla. Udělala jsem rezervaci a zaplatila letenky z Prahy do Malagy a zpět. Mám tarif Basic. Co když člověk třeba onemocní nebo chce prostě zrušit lety, je to možné? Nikde jsem nenašla žádné tlačítko, jen na změnu rezervace, píše se tam dokonce, že storno není možné. Děkuji moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý dne, ano, storno dnes není možné u žádného nejlevnějšího tarifu, Eurowings nabízí změnu zdarma, takže pokud nebudete moct letět tak s letenku přebookujete na jiný termín klidně i jinou destinaci. Pro případ storna se většinou sjednává pojištění.

  • Katka napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda na letišti v Říme Fiumicino (pro zpáteční let s Eurowings do Prahy) lze samooblužně vytisknout letenky, aniž bychom museli k přepážce. Check in uděláme v ubytování. A ještě 1 otázka – létá se z Terminálu 1?
    Děkuji moc, Katka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, to bohužel netuším, pokud tam budou mít kiosky, tak zdali je mají povolené i pro Eurowings.

    • Tereza Štichauerová napsal(a):

      Dobrý den, zítra ráno mám s mojí rodinou odlétat. máme odbavení po internetu ale stále mi nepřišel mail abych toto mohla provést. jak dlouho mám ještě čekat ?a co dělat v případě že mi nedojde?
      Druhá moje otázka ..cestujeme 4 ale syn má rok a půl a tak nemá nárok na své zavazadlo ( máme jen batohy) můžu mu vzít kočárek golf skládaci ? předem moc díky za rychlou odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na mail čekat nemusíte, normálně se přihlaste s přihlašovacími údaji a už by to mělo jít. Pro dítě můžete mít stejný batoh jako pro vás, odbavit můžete 2 věci zdarma – kočárek/postýlku/sedačku.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den v pondělí letím s Eurowings do UK do Birminghamu. Mám koupenou letenku s 23 kg kufrem. Půjde mi odbavit se online a vytisknout si letenku nebo musím s kodem k přepážce, kde mi vydají letenku? V případě ,že mi dají letenku až u přepážky, musím tam být 2 hodiny před odletem?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, aktuálně už by mělo jít se zase odbavit online, ale často tam mají Eurowings nějakou chybu, na přepážku musíte tak jako tak, aktuálně lepší jít opravdu ty 2h, na bezpečnostní bývají dost velké fronty i na hoďku.

  • Pavlícková napsal(a):

    Dobrý den,
    na webových stránkách EUrowings a ani přes aplikaci v iphone nejde dokončit check in,hlásí to chybu (An error has occurred. Please try again later.¨)zkouším to už od rána stále bez úspěchu odlétáme za 24h co dělat pokud to nepůjde dokončit??
    děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, udělat si printscreen a odbavte se na letišti, kdyby chtěli 5 € poplatek tak ukázat… Případně pak zpětně reklamovat.

    • Tereza napsal(a):

      Dobrý den, dnes se mi konečně u Eurowings povedlo udělat náš online check-in, akorát když jsem koukala po palubních jízdenkách, našla jsem pouze QR kódy a online podobu jízdenek. Bohužel tedy mi nejde ani e-ticket ani PDF formát zaslat e-mailem. Myslíte, že bude nějaký problém pouze zítra u přepážky před odletem ukázat screenshot právě té online podoby jízdenek s QR kódem? Ještě bych se chtěla zeptat, jak je to s například deodoranty ve spreji a třeba lakem na vlasy, nebo třeba osvěžovací voda ve spreji v odbaveném zavazadle, je to zakázané?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano QR kód stačí, jinak v odbaveném zavazadle není na tekutiny limit.

  • Marcela napsal(a):

    Dobrý den, provedli jsme online check in. Lze i pote změnit sedadla, případně zrušit online check in? 🤦‍♀️

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u Eurowings myslím, že to nejde.

  • Natálie napsal(a):

    Dobrý den, na palubní letence mám přítel místo jména Lukáš napsané Luke, přitom v podrobnostech rezervace má jméno napsané správně, ačkoliv checkin po mně číslo dokladu ani jméno nechtěl, kupovala jsem přes Invii. Mám to nějak řešit nebo je to maličkost? Nerada bych abych se zítra na letišti dozvěděla, že odletět nemůže. Děkuji

    • Sylva napsal(a):

      My máme špatně příjmení.Taj snad to dořešíme u přepážky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jediný kdo to vyřeší je Invia takže se obrátit ne ně.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *