Skupiny létají s Honzou

Wizz Air omezuje online check-in

16.8.2017 10:43 90 komentářů

Zatímco v zavazadlové politice se konečně Wizz Air umoudřil, pro změnu zase zpřísnil podmínky u online check-inu.
 

O tom, že Ryanair je jedničkou v letecké dopravě v Evropě, nás přesvědčí fakt, že Wizz Air od 15.8.2017 začal kopírovat další z jeho výmyslů a to online odbavení dostatečnou dobu před odletem jenom pro cestující, kteří si přikoupí místo v letadle.
Pokud si totiž pořídíte u Wizz Air letenku po 15.8.2017 odbavit se zdarma můžete pouze 48 hodin před odletem.
 
Pokud se chcete odbavit dříve (až 30 dní před odletem) je potřeba přikoupit k cestě místo (stejně jako je tomu aktuálně i u Ryanair). Tady ale opět Wizz Air vede – zatímco u Ryanair pořídíme nejlevnější místo na zpátečním letu za 120 Kč, u Wizz Air to je 270 Kč.
Výhodou oproti Ryanair je ale fakt, že na zpáteční let se můžete odbavit ve chvíli, kdy odbavíte první let (pokud se vracíte do 15 dnů).
Otázkou zůstává, zdali začne Wizz Air cestující, kteří si nezaplatili sedadlo rozhazovat od sebe, tak jak to udělal Ryanair.

Oficiální vyjádření Wizz Air

Abychom snížili náklady a zachovali nízké ceny letenek, nabízíme možnosti odbavení (check-in) on-line zdarma.
Odbavení (check-in) on-line je k dispozici po dobu 30 dnů až 3 hodin před plánovaným časem odletu, v případě, že jste rezervaci provedli před 15. srpnem 2017 nebo si během rezervace koupili místo, od 15. srpna 2017.
V případě, že jste si v rámci rezervace provedené po 15. srpnu 2017, nekoupili žádné místo, odbavení (check-in) bude k dispozici pouze 48 hodin před odletem. V případě zpátečních letů bez zakoupených sedadel bude odbavení (check-in) zpátečního letu otevřeno po otevření odbavení (check-in) odletu, až 15 dnů před datem odletu.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Kristyna napsal(a):

    Musim u wizzairu tisknout letenku? Nebo staci v mobilu…? Dekujuuu

    • Honza napsal(a):

      Ideálně přímo v aplikaci Wizz Air palubní vstupenku, papír pak nepotřebujete.

  • Lukas napsal(a):

    Ahoj chcem letiet z London luton,alebo Birminghamu na Slovensko ,dcera bude mat neplatný pas 4 mesiace v datum odletu, ma slovensky pas, pustia ju cez kontrolu?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, s neplatným pasem nevyplníte online checkin, pokud vyplníte nějaké datum aby to prošlo tak v UK si toho asi nikdo nevšimne, ale problém pak budete mít v SK na pasovce…

  • Marcela napsal(a):

    Nemohli byste zveřejnit jejich mailovou adresu, kam posílat stížnosti?

    • Honza napsal(a):

      Wizz Air emailové stížnosti nepřijímá.

  • Marcela napsal(a):

    Zdravím všechny podvedené od wizzairu. Letěli jsme z Vídně do Larnaky a checkin online nebo přes aplikaci nebylo možné provést. Psali jako duvod, ze let muze byt narusen z duvodu letistni kapacity. Nic nebylo naruseno a vsichni na letisti mi potvrdili, ze let bude v dany cas. A byl. Obrali nás o 65eur. Tak jsem si řekla, co vymyslí pro Kypr. A je to tu. Teď jsme na Kypru a na mobilní aplikací nám poslali zprávu, že nejde provést checkin z důvodu změny rezervace. Žádná není. Tak koukáme na wizzairu.com a itinerář je stejný. Aha. Řekli si, že tiskárnu s sebou nepovezeme, takže boardingpas nevytiskneme a znovu zaplatíme. Normální smejdi, vlastne jeste horsi.Divím se, že to obchodní nebo nějaká inspekce nezatrhne. Budu to psát všude. Prosím kohokoliv se stejnou zkušenosti, jak pochopili.

    • Honza napsal(a):

      Určitě reklamovat, vypadá to na overbooking, poplatek by měly vrátit ;).

  • Marie napsal(a):

    Dobry den, je mozne se u Wizz air po online odbaveni u branu prokazat boarding pasem stazenym do telefonu?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, oficiálně pouze Boardingpass stažený v jejich aplikaci, v praxi obvykle projde ale i PDF.

  • Kovář Ondřej napsal(a):

    Zdravím, mám dotaz.
    Máme zaplaceny 2 zpáteční letenky, specifikovana sedadla, avšak WizzAir zrušil místo přistání v cílové destinaci (i nasledné při zpatečním letu odletové místo) z havního letiště na „příměstské“. V to problem není. Co je problem, že po nás chce potvrzení o změně letu (jineho letiště) – accept changed flights v osobnim přihlašení na jejich stránkách.
    30 dni před odletem se dalo dostat dál, na výběr nových sedadel v novém letu, ale po uložení všech změn to stále hlásilo, že musíme potvrdit změnu letu. Zkoušeno několikrát.
    Ted je necely měsíc do odletu, stále to hlásí, že chtěji změnu letu, ale když kliknu na accept changed flights, tak to neuděla už vubec nic a zustava to na stejné stránce.
    Nějaká rada? Let je zzaplacen, ale u sedadel hlásí, že nejsou vybráná. Za výběr sedadel jsme si připláceli.
    Diky za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bude to chyba Wizzu, pockal bych ještě, jestli se to nespraví, případně to zkoušel znova, jinak tam není jiná rada než zavolat pak do Wizzu.

  • Ivos napsal(a):

    Zaujala me zkusenost z Wizair miji sousedky. Leteli z Vidne a pri odbavovani zavazadel jim nekolikrat zmenili odbavovaci prepazku a po odbaveni zavazadel je nakonec nepustli do letadla i kdyz byli na gate vcas a meli cislo sedadla. Zadna vyzva pro cestujici letu c….. Takhle dopadlo i dalsich asi 10 cestujicich. Kufry jim zase z letadla vyndali a nikdo se s nimi nebavil. Let byl kvuli tomu o hodinu zpozden. Museli letet s jinou spolecnosti. Co to melo byt?

    • Honza napsal(a):

      Může to být souhra několika nahodilých okolností, proto se vyplatí přijet na letiště aspoň 2h před odletem, Wizz má ve Vídni svoje přepážky na checkin tak si nedovedu moc představit jejich změnu, nebyla to spíše gate? Výzva není na spoustě letiště, na gate se musí být do 30 minut před odletem, pokud po tak se může stát to co se právě stalo… Pokud byli prokazatelně 30 minut před odletem na gate, mají nárok na kompenzace.

  • Barbora napsal(a):

    Ahoj, udělala jsem check-in online, palubní lístky mám.
    Jen mi je zvláštní, že při odbavení po mně nechtěli žádný ID.
    Jen datum narození? Je to tak ok prosím?
    +mám 1x 20kg..to musím odbavit zvlášť?

    Děkuji moc předem za jakoukoliv informaci.
    Barbora

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, v rámci Schengenu se údaje požadovat nemusí, je to ok. 20kg odbavené zavazadlo odevzdáš po předložení palubní vstupenky na checkinu.

  • Renáta napsal(a):

    Ano, bylo to u nich. Po 19h večer už to šlo. Díky.

  • Renáta napsal(a):

    Lenka:
    Mám to samé. Letíme v úterý ráno a stále mi to píše neplatné dokumenty.

    • Honza napsal(a):

      Tak to vypadá na problém u Wizzu, to by mělo být snad co nejdříve opraveno.

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý den,
    zrovna chci udělat online check in a pořád mi to hlásí, že mám nesprávnou národnost a neplatný typ dokladu. Ale vše zadávám správně a taky to nedělám poprvé. Nevíte, co může být problém? Letíme v úterý v 6 ráno. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkuste to třeba přes mobil nebo přímo přes aplikaci, sem tam může být u Wizzu problém s háčky a čárkami, nic jiného mě nenepadá…

  • Eva Janošková napsal(a):

    Dobrý den,
    prosím o radu. Letíme s Wizzair na Sicílii, protože chceme dovézt nějaké dárky /tekutiny/ rozhodla jsem se, že své zavazadlo 40x20x20 do 10 kg odbavím, budu to mít zdarma ? A můžu si vzít na palubu malou kabelku s léky a doklady ? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne zdarma ho odbavit nemůžete, je potřeba přikoupit 10kg odbavené zavazadlo…

  • Daniela napsal(a):

    Máme velmi čerstvou zkušenost s touhle praktickou, sedím v letadle Wizzair, kam nás pustili díky poplatku 70€ za vytisknutí boardingpasu…. Stížnost chci podat, ale kam?

    Je to jasné lhaní, klamáni spotřebitele…

    • Honza napsal(a):

      Palubní vstupenku je potřeba vytisknout mezi 4h a 48h před odletem, tam jsou ty podmínky celkem jasně dané, proto bych moc neviděl prostor na stížnost.

  • Jan napsal(a):

    Ahoj, letím s wizzairem a mám přikoupené odbavené zavazadlo, chtěl jsem se zeptat zda musím udělat online checkin nebo to udělám přímo na letišti jak budu odevzdávat u přepážky zavazadlo, je to zpoplatněné? díky za info.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, udělat online, jinak se bude platit poplatek, s vytištěno vstupenkou se pak stavit na checkinu, kde zavazadlo odbaví a dají nálepku na tu palubní vstupenku.

  • Věra J. napsal(a):

    Dobrý den,
    velké zklamání – aktuální zkušenost s WizzAir (Praha – Luton a zpět) – pokud není zakoupeno sedadlo, nelze zpáteční let odbavit ani v uváděné lhůtě zpátečního letu (15 dnů) při odbavení letu tam, ale pouze 48 hodin před odletem zpět… Což je celkem komplikace

  • Michal Hruška napsal(a):

    Mám stejnou aktuální zkušenost jako Petr. Letěl jsem v neděli s Wizz z Lutonu a zkoušel jsem se odbavit v sobotu večer online. Stále jsem končil na stránce, kde jsem byl nucen si vybrat sedadlo za 15 liber jedno. Dále tam stálo, že pokud se neodbavím online, budu zpoplatněn na přepážce při odbavení na letišti 10 librama za osobu. řekl jsem si, že 15 je víc, než 10 a nechal to na letiště. Tam nás stáhli za dva lidi o celkem 64 liber a vůbec se s námi odmítli bavit. Momentálně zvažuju stížnost k evropskému úřadu pro ochranu spotřebitelů, protože tohle je loupež za bílého dne.

  • Petr napsal(a):

    Zdravím, letíme z Katowic do Londýna. Měl jsem za to, že odbaveni 48 hodin před odletem je zdarma, ale není tomu tak. Pořád chce systém prachy. Je to to standard? Zbývá asi 50 míst. Mám tedy platit, nebo vyčkat? Díky

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, určitě to je 48 free s tím, že přiřadí sedadla… Není potřeba je vybírat.

  • Jarka napsal(a):

    Bacha na WIZZ AIR
    Měla jsem zakoupenou letenku (dva měsíce předem) Z Bruselu do Bukureště za 35 EUR (dokoupené i místo a přednostní odbavení. Platila jsem bankovním převodem, mám na to doklad.
    Led se uskutečnil 17.9.2018 odlet v 9:20 z Bruselu.
    Jelikož mě nešel z domova udělat check-in a z různých diskuzí jsem pochopila, že pokud to nejde, neboť Wizz-air tyto služby omezuje, že budu mít check in na letišti v Bruselu zdarma. Ouha. Musela jsem tam znovu zaplatit 35 EUR, abych dostala boarding pass. Zaplatila jsem a za týden se odvolala, že byla letenka dvakrát zaplacená a žádala o vrácení přeplatku. Dnes jsem dostala odpověď že mi nic vracet nebudou, že bych neplatila nic, pokud bych se k přepážce WizzAiru v Bruselu dostavila do 40 minut před odletem. Jenže ta „chytrá pani“ co mě odpověděla asi vůbec neví, v kolik proběhla platba. Na strvrzence mám čas 8:06, to znamená, že jsem s pracovníkem přepážky musela jednat více než 74 minut před odletem. Vůbec se ze šmejdama WIZZairkejma nebudu cicrat a vše jsem předala odganizaci EVROPSKÝ SPOTŘEBITEL, kde jsem odeslala dle instrukcí veškeré dokumenty a právnící si s tím poradí. A poplatky si zaplatí WIZZ AIR 🙂 Nenechat se odbýt šmejdama, prostě narazili. Je to hloupých 35 EUR, řeknete si. Ale kolik lidem takovou lumpárnu již provedli ? To může jít do milionů. TVRDÉ NA NĚ – ŠMEJDY !

  • Michal Zítek napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz. Letíme s WizzAir z Bratislavy do Skopje, máme pouze příruční zavazadlo a udělal jsem Online Check In. během procesu mi to ale ukázalo, že bychom se měli ještě dostavit (jako občané EU) k odbavovací přepážce, jinak bychom nemuseli být vpuštěni do letadla. Máte s tím prosím zkušenost? je to vůbec nutné? Díky moc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to při odletu ze Skopje, ono je to spíše kvůli tomu, že nemají ve Skopje systém na online checkin… Třeba v tom je ještě jiný důvod, který mi je skrytý..

  • Jarka napsal(a):

    Tak já nevím. V pondělí letím z Bruselu do Budapeště, mám přikoupené místo a check in mi nejde udělat. (30 dní předem) Nevíte jak to je ? Pokud nejde toto udělat online, tak nebudu doufám v Bruselu nic platit. Čas na přestup mám více jak hodinu, tak v tom problém nebude ale zajímá mě právě to odbavení.

    • Honza napsal(a):

      Zkuste to přes aplikaci, nenapadá mě proč by to nemělo jít…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *