Skupiny létají s Honzou

Řecko – formulář pro vstup (QR)

28.7.2020 15:09 509 komentářů

Na paměti je potřeba mít základní pravidla (platí pro leteckou dopravu):

  • Formulář je potřeba vyplnit nejdéle 24 hodin před odletem (raději dříve)
  • Formulář se nově vyplňuje za celou rodinu nebo spolubydlící
  • Potvrzení o vyplnění formuláře přijde na email (s odkazem na žádost)
  • O půlnoci řeckého času (23:00 našeho) přijde aktualizace žádosti s doplněným QR kódem – QR kód chodí od 20.7.2021 už po vyplnění formuláře
  • Žádost s QR kódem je potřeba ukázat za každou osobu/skupinu při nástupu do letadla, jinak neodletíte

Nově vyžaduje řecká strana vyplnit jeden formulář za celou rodinu nebo cestující skupinu.

Formulář vyplňujte zde

Postup vyplnění žádosti

1. Na úvodní stránce webu najeďte na zelený odkaz „Start here“

2. Zaregistrujte svůj email, potvrďte ho přes mail, přihlašte se a odsouhlaste podmínky.

3. Vyberte typ dopravy

4. Vyplňte název aerolinky, číslo letu, datum příletu (může trochu zlobit, případně zapište v požadovaném formátu ručně) a vyberte letiště příletu (případně, zdali je vás let přestupní)

5. Vyberte jednu z možností na jejímž základě vstupujete do země:

  • ukončená vakcinace
  • negativní PCR test
  • prodělaní nemoci Covid

6. Vyplňte příjmení, jméno, pohlaví, věk, typ dokumentu, jeho číslo, vaše telefonní číslo (+420XXXXXX) a emailovou adresu – zkontrolujte, ta je důležitá

7. Zadejte adresu vašeho trvalého pobytu, případně navštívené země.

8. Vyplňte místo pobytu v Řecku (nelogicky nejprve vyberte Řecko, co jiného…), údaje vyplňte podle adresy ubytování, ulice dost často chybí tak nahraďte nějakým vhodným údajem

9. Vyplňte údaje osoby, která může být kontaktována v případě potřeby (kdyby se vám něco stalo)

10. Vyplňte členy rodiny, nově se vyplňují v rámci jednoho PFL (není potřeba jim vyplňovat další).
To samé je v následném kroku mimo rodinu.

11. Na email vám dorazí potvrzení o vyplnění formuláře (včetně odkazu na jeho kontrolu) nově ihned i s QR kódem a pdf formulářem

13. Formulář ukážete při nástupu do letadla (je lepší ho tak vytisknout) a pak po příletu do destinace.
Samotný náhodný výtěr je spíše symbolický z patra a otázkou vůbec zůstává, jak moc dokážou Řekové při takovém počtu turistů testy vyhodnocovat. Na mobil by měla přijít informace, o tom, že byste se prvních 24h měli zdržovat jen v ubytování (není myšleno zavřený na pokoji) a zbytečně se s nikým nedružit. Mě osobně ale přišla až 3. den, kdy už jsem ale odlétal zpět do ČR :).

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • David napsal(a):

    QR kod přijde jeden pro všechny (já, manželka, 2 děti) nebo 4x?

    • Honza napsal(a):

      Podle toho jak to vyplníte, pokud je vyplníte jako spolucestující tak přijde jeden, pokud každého zvlášť tak přijdou 4x.

  • Simona napsal(a):

    Dobrý den, co dělat v případě, že nepřišel QR kod? Bude stačit potvrzovací email ze dne vyplnění? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, bez něho vás do letadla nepustí, QR kód najdete pod odkazem, který vám přišel po registraci.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den,
    moc prosím o radu ,když nám po registraci ve 23h přijde QR kod ,jak poznáme, že kod je v naprostém pořádku?
    Na co by jsme si měli dát největší pozor při vyplnění, aby nedošlo že neodletíme?
    Je nutný tisk QR KODU?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, lepší je vytištěný ale nutnost to není, QR kód je jen odkaz na tu registraci, takže tam z něho nepoznáte nic.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den. Formulář jsme vyplnili jeden, kde mě manžel uvedl jako spolucestující. Tedy já tam nemám veškeré své údaje. Máme vyplnit ještě jeden pouze ta mne, nebo jak postupovat? Navíc letíme až 29.5.a PLF jsme vyplnili už 14.5. Je to problém? QR kód jsme neobdrželi. Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně by měl stačit jen jeden pro dva, pokud si to ale jako zálohu vyplníte i opačně nic nezkazíte, minulý rok s tím byly třeba na odletech z Vídně dost velké problémy… QR kód dorazí až 24h před odletem.

    • David napsal(a):

      přišel ti kód Jano? měli stej jen jednu PLF vyplněnou? Japak je v Řecku?

  • Jana Kopecka napsal(a):

    Dobry den, jsem ve stejne situaci jako pani Pokorna nize. Trvale ziji v Nemecku, mam cesky pas, v patek letime z Nemecka do Aten. Muzete prosim kdyz tak napsat, jak to u Vas dopadlo? Dekuji.

  • Jitka Pokorna napsal(a):

    Dobrý den, žiji trvale v Německu, odtud plánuji v patek letět do Řecka.Mam český pas.V ČR jsem nebyla od srpna.Dle informace z řecké ambasády covid-test nepotrebuji.Mate jiné informace?
    Děkuji
    J.Pokorna

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obecně podle nařízení test nepotřebujete, podle výkladu MZV ale ano, nicméně ten výklad se neopírá o nic co by bylo exaktně specifikováno (MZV prostě tvrdí že je to na základě občanství, nikde to ale takto uvedeno není), pokud máte nějaký doklad o trvalém pobytu v DE tak bych si ho vzal a považoval ho za dostatečný důkaz.

  • Veronika Jaklová napsal(a):

    Dobrý den, omylem jsem zadala špatné křestní jméno spolucestujícího. Jak mohu chybu napravit? Předem děkuji, Veronika

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, po přihlášení ve správě registrace, pokud to nepůjde tak vyplnit znova.

  • Veronika Škramlíková napsal(a):

    Dobrý den, měla jsem připravený QR kod pro let s Ryanairem, musím změnit společnost. Kde mám opravit číslo letu ?
    Chceme letět v pátek 25.9. takže už je to méně než 48 hodin.
    děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel jsem byl na víkend pryč, tak doufám že to dopadlo…

  • Michal napsal(a):

    Dobrý den,
    ve kterém kroku doplňuji manželku?
    U kroku č. 9 píšu pouze dítě do 18-ti let?
    Děkuji
    Michal D.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ono je to tam trochu zmatené, píšete ji stejně jako to dítě do Family.

  • Hanka napsal(a):

    Dobrý den, když letíme v sobotu brzy ráno, mohu formulář vyplnit třeba v pondělí? Nechci vše nechávat na poslední chvíli… Uvedená formulace „nejdéle 24 hodin před odletem“ – může znamenat i o několik dnů dříve? Když čtu, jak lidem potvrzení nechodí, nechci se stresovat na poslední chvíli. Také jsem velmi na rozpacích z různých diskusí na webu – letíme s manželem a četla jsem mnoho stížností na to, že lidé vyplnili jeden formulář na jednu rodinu a do letadla pak chtěli pustit jen jednoho, nikoliv oba. Zatím tedy uvažuji o tom, že vyplním dva formuláře, pro každého jeden. Jaké máte nyní zkušenosti? Děkuji za informaci.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně můžete vyplnit dopředu, aktuálně by snad už problém s jedním QR kódem za rodinu být neměl.

  • jana napsal(a):

    dobry den
    nemohu se vubec prihlasit a to jsem zadala zatim jen email a pise mi to porad tohle
    An error occurred while sending the verification email. Please make sure that the information you provided is correct and retry in 10 minutes.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi nějaká chybka buď v mailu nebo přímo u nich, zkuste za chvíli…

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    vyplnil jsem formulář dle svého nejlepšího svědomí, nicméně nyní jsem zjistil, že místo čísla letu jsem vyplnil číslo rezervace od aerolinek. Bohužel odlétáme za méně jak 24hod. Nevíte, kde žádost upravit, kam zavolat/napsat, či neřešit vůbec? Děkuji za odpověď, hezký den.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba to opravit, pokud to nepůjde ve správě tak zbývá to upravit třeba jen v PDF, abyste prošli kontrolou u gate…

  • Eva napsal(a):

    Už mi přišly i letenky na Rhodos. Jsou na nich před číslem letu ještě dve písmena. V aplikaci, kterou je potřeba vyplnit pro obdržení QR kódu jsem to vyplnila bez písmen. Tedy jen čtyři čísla. Tak to maji ve své aplikaci eSky, kde jde koupila letenky. Letim s Rayanair. Takže v aplikaci je to bez pismen, na letence s…. Čísla souhlasí. No, mam to přepsat ještě?
    Když jsem to vyplnovala, byla tam jen čísla. Někdo tady psal, ze nějaký kluk neodletí, kvůli špatně vyplnemenu označení letu.
    Tak co mi poradíte ted? Snad už je to vse🤔…!

    • Honza napsal(a):

      Pokud to jde opravit, tak bych to opravil, jak moc to kontrolují záleží vždy na obsluze u gate…

  • Ivana napsal(a):

    Dobry vecer omylem jsem zadala spatne cislo letu prosim jak man opravit

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, po přihlášení by měl jít form upravit, pokud nepůjde tak vyplnit znova.

  • Eva napsal(a):

    Dobry den, potvrzovací e-mail mi nedorazil. Přitom mám vyplněno, když se v aplikaci prihlasim, vše tam je. Manželovi dorazil. Vyplnovala jsem za každého zvlášť…. co ted!? Mám vyplnit znovu? Letime v pátek…

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte ten odkaz a na něm je vše vpořádku tak se nic neděje, při nejhorším si vytisknete stránku s QR kódem z tohoto odkazu.

  • Andrea napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    je v pořádku, že jsem při vyplňování family member (maminky) uváděla jen její jméno, přijmení a věk? Žádné číslo dokladu, adresa a nic dalšího?

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, vpořádku.

  • Alena napsal(a):

    Dobrý den,letíme s přítelem.Každý jsme vyplnili na svoji email adresu a odeslali žádost na QR kód.Přítel mě přidal do své žádosti.Tudíž budeme mít každý svůj QR kód.Nevadí,že jsem připsaná i na jeho žádosti,tudíž duplicitně.Moc děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne to nevadí.

  • Pavel napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    v úvodu píšeš, že : „Formulář je potřeba vyplnit nejdéle 24 hodin před odletem (raději dříve)“. Ale ve formuláři na Visit Greece je napsáno den předem. Jde mně o to, jestli může teď vyplnit, o půlnoci obdržet QR a ráno odletět. Tedy za 18 hodin. Nemáš s tím zkušenost. Díky za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, zkoušel jsem to a přišlo to, ale jestli to je pravidlem, to netuším.

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den,
    vyplnila jsem formuláře za každou osobu zvlášť. Jsou to 3 osoby. Ani na jednu osobu mi nedorazil potvrzovací e-mail. Když se znovu podívám na svůj účet všechny 3 tam vydim jako vyplněné. Udělala jsem někde chybu nebo mohu toto použít pokud nebudu mít qr kódy v době odletu? Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, koukněte do spamu. Jinak je tma přímo odkaz na tu registraci, ten vám stačí, protože na něm se pak ukáže i ten QR kód.

  • Hanka napsal(a):

    Letíme ráno v 6.30,QR kód nám tedy pošlou v 11vecer, nemám tiskárnu,je možné to vytisknout takto ráno v Praze na letišti? Popř je nutné to vytisknout nebo stačí stáhnout do mobilu?

    • Honza napsal(a):

      Ano, stačí mobil a možnost tisku na letišti by měla být také.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *