Skupiny létají s Honzou

Řecko – formulář pro vstup (QR)

28.7.2020 15:09 185 komentářů

Aktualizace 1.10.:
Podle aktualizovaných informací řeckých úřadů ze dne 1. 10. 2020 se povinnost předložit negativní PCR test na Covid-19 provedený výtěrem z nosohltanu nejpozději 72 hodin před překročením řecké hranice vztahuje na VŠECHNY CESTUJÍCÍ Z ČESKÉ REPUBLIKY, a to I V PŘÍPADĚ, ŽE VYUŽÍVAJÍ LETECKÉ SPOJENÍ ZE TŘETÍ ZEMĚ.
 

Řecko postupně povoluje vstup (mimo vybrané země včetně ČR) bez testu. Před cestou je ale potřeba vyplnit formulář, na základě kterého se vygeneruje QR kód pro vstup do země.
 
Na paměti je potřeba mít základní pravidla (platí pro leteckou dopravu):

  • Formulář je potřeba vyplnit nejdéle 24 hodin před odletem (raději dříve)
  • Formulář se nově vyplňuje za celou rodinu nebo spolubydlící
  • Potvrzení o vyplnění formuláře přijde na email (s odkazem na žádost)
  • O půlnoci řeckého času (23:00 našeho) přijde aktualizace žádosti s doplněným QR kódem – a hlavně číslem
  • Žádost s QR kódem je potřeba ukázat za každou osobu při nástupu do letadla, jinak neodletíte

 
Nově vyžaduje řecká strana vyplnit jeden formulář za celou rodinu nebo cestující skupinu.
 
Formulář vyplňujte zde
 
Postup vyplnění žádosti
 
1. Na úvodní stránce webu najeďte na zelený odkaz „Start here“

 
2. Zaregistrujte svůj email, potvrďte ho přes mail, přihlašte se a odsouhlaste podmínky.

 
3. Vyberte typ dopravy

 
4. Vyplňte název aerolinky, číslo letu, datum příletu (může trochu zlobit, případně zapište v požadovaném formátu ručně) a vyberte letiště příletu (případně, zdali je vás let přestupní)

 
5. Vyplňte příjmení, jméno, pohlaví, věk, typ dokumentu, jeho číslo, vaše telefonní číslo (+420XXXXXX) a emailovou adresu – zkontrolujte, ta je důležitá

 
6. Zadejte adresu vašeho trvalého pobytu, případně navštívené země.

 
7. Vyplňte místo pobytu v Řecku (nelogicky nejprve vyberte Řecko, co jiného…), údaje vyplňte podle adresy ubytování, ulice dost často chybí tak nahraďte nějakým vhodným údajem

 
8. Vyplňte údaje osoby, která může být kontaktována v případě potřeby (kdyby se s vám něco stalo)

 
9. Vyplňte členy rodiny, nově se vyplňují v rámci jednoho PFL (není potřeba jim vyplňovat další).
To samé je v následném kroku mimo rodinu.

 
10. Na email vám dorazí potvrzení o vyplnění formuláře (včetně odkazu na jeho kontrolu)

 
11. Ve 23:00 v den před odletem dorazí na email informace o aktualizaci formuláře (stále pod stejným odkazem)

 
12. Formulář ukážete při nástupu do letadla (je lepší ho tak vytisknout) a pak po příletu do destinace, kde podle číselného kódu pod QR kódem rozhodnou jestli půjdete na výtěr.
Samotný výtěr je spíše symbolický z patra a otázkou vůbec zůstává, jak moc dokážou Řekové při takovém počtu turistů testy vyhodnocovat. Na mobil by měla přijít informace, o tom, že byste se prvních 24h měli zdržovat jen v ubytování (není myšleno zavřený na pokoji) a zbytečně se s nikým nedružit. Mě osobně ale přišla až 3. den, kdy už jsem ale odlétal zpět do ČR :).

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Jana Kopecka napsal(a):

    Dobry den, jsem ve stejne situaci jako pani Pokorna nize. Trvale ziji v Nemecku, mam cesky pas, v patek letime z Nemecka do Aten. Muzete prosim kdyz tak napsat, jak to u Vas dopadlo? Dekuji.

  • Profilový obrázek
    Jitka Pokorna napsal(a):

    Dobrý den, žiji trvale v Německu, odtud plánuji v patek letět do Řecka.Mam český pas.V ČR jsem nebyla od srpna.Dle informace z řecké ambasády covid-test nepotrebuji.Mate jiné informace?
    Děkuji
    J.Pokorna

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, obecně podle nařízení test nepotřebujete, podle výkladu MZV ale ano, nicméně ten výklad se neopírá o nic co by bylo exaktně specifikováno (MZV prostě tvrdí že je to na základě občanství, nikde to ale takto uvedeno není), pokud máte nějaký doklad o trvalém pobytu v DE tak bych si ho vzal a považoval ho za dostatečný důkaz.

  • Profilový obrázek
    Veronika Jaklová napsal(a):

    Dobrý den, omylem jsem zadala špatné křestní jméno spolucestujícího. Jak mohu chybu napravit? Předem děkuji, Veronika

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, po přihlášení ve správě registrace, pokud to nepůjde tak vyplnit znova.

  • Profilový obrázek
    Veronika Škramlíková napsal(a):

    Dobrý den, měla jsem připravený QR kod pro let s Ryanairem, musím změnit společnost. Kde mám opravit číslo letu ?
    Chceme letět v pátek 25.9. takže už je to méně než 48 hodin.
    děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel jsem byl na víkend pryč, tak doufám že to dopadlo…

  • Profilový obrázek
    Michal napsal(a):

    Dobrý den,
    ve kterém kroku doplňuji manželku?
    U kroku č. 9 píšu pouze dítě do 18-ti let?
    Děkuji
    Michal D.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ono je to tam trochu zmatené, píšete ji stejně jako to dítě do Family.

  • Profilový obrázek
    Hanka napsal(a):

    Dobrý den, když letíme v sobotu brzy ráno, mohu formulář vyplnit třeba v pondělí? Nechci vše nechávat na poslední chvíli… Uvedená formulace „nejdéle 24 hodin před odletem“ – může znamenat i o několik dnů dříve? Když čtu, jak lidem potvrzení nechodí, nechci se stresovat na poslední chvíli. Také jsem velmi na rozpacích z různých diskusí na webu – letíme s manželem a četla jsem mnoho stížností na to, že lidé vyplnili jeden formulář na jednu rodinu a do letadla pak chtěli pustit jen jednoho, nikoliv oba. Zatím tedy uvažuji o tom, že vyplním dva formuláře, pro každého jeden. Jaké máte nyní zkušenosti? Děkuji za informaci.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně můžete vyplnit dopředu, aktuálně by snad už problém s jedním QR kódem za rodinu být neměl.

  • Profilový obrázek
    jana napsal(a):

    dobry den
    nemohu se vubec prihlasit a to jsem zadala zatim jen email a pise mi to porad tohle
    An error occurred while sending the verification email. Please make sure that the information you provided is correct and retry in 10 minutes.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi nějaká chybka buď v mailu nebo přímo u nich, zkuste za chvíli…

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    vyplnil jsem formulář dle svého nejlepšího svědomí, nicméně nyní jsem zjistil, že místo čísla letu jsem vyplnil číslo rezervace od aerolinek. Bohužel odlétáme za méně jak 24hod. Nevíte, kde žádost upravit, kam zavolat/napsat, či neřešit vůbec? Děkuji za odpověď, hezký den.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba to opravit, pokud to nepůjde ve správě tak zbývá to upravit třeba jen v PDF, abyste prošli kontrolou u gate…

  • Profilový obrázek
    Eva napsal(a):

    Už mi přišly i letenky na Rhodos. Jsou na nich před číslem letu ještě dve písmena. V aplikaci, kterou je potřeba vyplnit pro obdržení QR kódu jsem to vyplnila bez písmen. Tedy jen čtyři čísla. Tak to maji ve své aplikaci eSky, kde jde koupila letenky. Letim s Rayanair. Takže v aplikaci je to bez pismen, na letence s…. Čísla souhlasí. No, mam to přepsat ještě?
    Když jsem to vyplnovala, byla tam jen čísla. Někdo tady psal, ze nějaký kluk neodletí, kvůli špatně vyplnemenu označení letu.
    Tak co mi poradíte ted? Snad už je to vse🤔…!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Pokud to jde opravit, tak bych to opravil, jak moc to kontrolují záleží vždy na obsluze u gate…

  • Profilový obrázek
    Ivana napsal(a):

    Dobry vecer omylem jsem zadala spatne cislo letu prosim jak man opravit

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, po přihlášení by měl jít form upravit, pokud nepůjde tak vyplnit znova.

  • Profilový obrázek
    Eva napsal(a):

    Dobry den, potvrzovací e-mail mi nedorazil. Přitom mám vyplněno, když se v aplikaci prihlasim, vše tam je. Manželovi dorazil. Vyplnovala jsem za každého zvlášť…. co ted!? Mám vyplnit znovu? Letime v pátek…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte ten odkaz a na něm je vše vpořádku tak se nic neděje, při nejhorším si vytisknete stránku s QR kódem z tohoto odkazu.

  • Profilový obrázek
    Andrea napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    je v pořádku, že jsem při vyplňování family member (maminky) uváděla jen její jméno, přijmení a věk? Žádné číslo dokladu, adresa a nic dalšího?

    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, vpořádku.

  • Profilový obrázek
    Alena napsal(a):

    Dobrý den,letíme s přítelem.Každý jsme vyplnili na svoji email adresu a odeslali žádost na QR kód.Přítel mě přidal do své žádosti.Tudíž budeme mít každý svůj QR kód.Nevadí,že jsem připsaná i na jeho žádosti,tudíž duplicitně.Moc děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne to nevadí.

  • Profilový obrázek
    Pavel napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    v úvodu píšeš, že : „Formulář je potřeba vyplnit nejdéle 24 hodin před odletem (raději dříve)“. Ale ve formuláři na Visit Greece je napsáno den předem. Jde mně o to, jestli může teď vyplnit, o půlnoci obdržet QR a ráno odletět. Tedy za 18 hodin. Nemáš s tím zkušenost. Díky za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, zkoušel jsem to a přišlo to, ale jestli to je pravidlem, to netuším.

  • Profilový obrázek
    Martina napsal(a):

    Dobrý den,
    vyplnila jsem formuláře za každou osobu zvlášť. Jsou to 3 osoby. Ani na jednu osobu mi nedorazil potvrzovací e-mail. Když se znovu podívám na svůj účet všechny 3 tam vydim jako vyplněné. Udělala jsem někde chybu nebo mohu toto použít pokud nebudu mít qr kódy v době odletu? Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, koukněte do spamu. Jinak je tma přímo odkaz na tu registraci, ten vám stačí, protože na něm se pak ukáže i ten QR kód.

  • Profilový obrázek
    Hanka napsal(a):

    Letíme ráno v 6.30,QR kód nám tedy pošlou v 11vecer, nemám tiskárnu,je možné to vytisknout takto ráno v Praze na letišti? Popř je nutné to vytisknout nebo stačí stáhnout do mobilu?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ano, stačí mobil a možnost tisku na letišti by měla být také.

  • Profilový obrázek
    Jakub Kašpárek napsal(a):

    Dobrý den,
    mám přitelkyni (bydlíme na stejné adrese, nejsme manželé), vyplnit jako Familly nebo Roomate?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, roomate ale je to víceméně jedno.

  • Profilový obrázek
    Radka napsal(a):

    Napsala jsem ve formuláři šoatně ůdaj o věku a nevím jak se dostat na opravu. Když kliknu na potvrzovací mail, tak se mi objeví formulář, ale nejde v něm přepsat údaj. Poraďte co s tím. Díky moc

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Musíte se přihlásit pod svým emailem a následně ve správě žádost upravit.

  • Profilový obrázek
    Johana napsal(a):

    Dobrý den,

    vytvořila jsem si profil a omylem vyplnila dva stejné formuláře na mou osobu, jeden ale nejde vymazat, nevíte, zda to nějak vadí? Bojím se, že mi QR kód nepřijde… A kdyby nepřišel, stačí pouze potvrzovací email s číslem letu a správným datumem? Děkuji za odpověď

  • Profilový obrázek
    Barbora napsal(a):

    Dobrý den, Honzo.
    Máme s manželem jeden QR kód,resp budeme mít. Máme tedy vyplneny jeden formulář.
    Je to takto tedy v pořádku? Ukážu ve svém telefonu QR kód a hned po mě ten stejný ukáže muž.
    Říkám to správně?
    Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano problém by s tím být již neměl.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *