Aerolinka Wizz Air nabízí svým zákazníkům koupit si tzv. Privilege Pass, který jim přinese určité výhody. Vyplatí se ale si Privilege Pass kupovat?
Co je Privilege Pass?
Privilege Pass je doplňková služba pro cestující, kteří létají s Wizz Air častěji. Jeho pořízení přinese jisté výhody. Při každé rezervaci letenky si můžeme vybrat jakékoliv sedadlo a automaticky dostaneme přednostní nástup do letadla a druhé větší příruční zavazadlo (běžně je povoleno jen zavazadlo o rozměrech 40x30x20 cm, druhé větší zavazadlo bývá za příplatek má povolené rozměry 55x40x20 cm). A to zdarma. Zdarma? Ne tak úplně, pořízení Privilege Passu vyjde na 5 240 Kč (200 EUR) a jeho platnost je jeden rok. Koupit se dá při rezervaci letenky (pod kolonkou, kde se vyplňuje jméno cestujícího) a platí jen a výhradně pro jednoho konkrétního cestujícího.
Vyplatí se?
Záleží, jak často s Wizz Air létáme. U Wizz Air bohužel nejde určit, od kolika letů přesně se pořízení Privilege Pass vyplatí, protože poplatky účtované za výběr sedadla a za přednostní nástup do letadla + větší příruční zavazadlo (Priority) se liší u každého letu. Oficiálně je rozmezí poplatků za sedadlo 25 – 1 315 Kč, a to podle času nákupu (jak dlouho zbývá do odletu), obsazenosti letadla a umístění sedadla v letadle (v přední části, u okna, s větším prostorem pro nohy apod.). Asi nejběžnější cena za klasické sedadlo v zadní části letadla (to levnější) je 250-350 Kč, v přední části letadla pak 350-500 Kč, sedadlo s větším prostorem pro nohy pak atakuje hranici 700 – 1 000 Kč. Cena za Priority se také liší let od letu (oficiální rozmezí je 130-920 Kč za let). Běžná cena za Priority je 300-500 Kč.
Odhadem se tak Privilege Pass vyplatí, pokud s Wizz Air letíme alespoň 8x ročně (4 zpáteční lety). Zároveň při tom využíváme zmíněné příplatkové služby. Pokud si rádi připlácíme za sedadlo s vepředu nebo s větším prostorem pro nohy, potřebný počet letů klesá. Pokud si ale za sedadlo nepřiplácíme a při cestování nám stačí jen malé příruční zavazadlo, nemusíme o nákupu Privilege Pass ani přemýšlet.
Dobrý den, vytvořil jsem si účet u Wizz a chtěl si koupit letenky.
Při rezervaci letenky mi to „vnutilo“ přidání Privilege pass, ale do ceny se už promítnul i poplatek za něj.
Chci cestovat s Wizz pouze jednorázově a nevyplatí se mi.
Bohužel už je v mém účtu tato služba zanesena a nejde mi to nijak zrušit.
Rezervaci jsem nedokončil. Bude prosím ode mě teď Wizz vymáhat poplatek za tuto službu, nebo nabývá platnosti až při zakoupení?
Zkusím se odhlásit z mého profilu a zakoupit letenku bez této služby, snad se mi to tam opět nebude objevovat jako možnost, kterou budu muset vybrat. Profil mi bohužel také nejde smazat. Dokázal byste mi s tím prosím poradit?
Děkuji, L.Hlaváček.
Dobrý den, ten Privilege pass to nabízí při každém nákupu, pokud ho nezakoupíte, jednoduše pořídíte letenky bez této služby, nic po vás vymáhat nebudou.
Dobrý den, zakoupil jsem si „Wizz Priority“. Check in on line jsem provedl doma.
Znamená to mj., že na letišti jdu rovnou na security kontrolu a dále ke Gate?
děkuji za odpověd
Dobrý den, ano, je to přesně tak.
Dobrý den, poprvé dělám rezervaci u Wizz Air a při koupi letenek z Prahy do Říma (Fiucimino) mi to nabízí službu automatické odbavení, mám si tuto službu zaplatit nebo se mohu odbavit on-line sama? Je to možné bez této nabízené služby, a přijde mi nějaké upozornění (mám jejich aplikaci), abych se odbavila on-line tam i nazpět?
Předem děkuji za odpověď
Dobrý den, nemusíte to připlácet, standardně se odbavíte sama 48h před odletem, chodí i automaticky upozornění.
No já mám dotaz, protoze litam více než 20x ročně s wizzem, koupil jsem, ale myslel jsem si, ze lze použit na již koupené lety, ve faq bylo info, ze se dá doplnit dodatečné, ale teď mi došlo, ze dodatečné asi jenom na lety koupené až potom ze? Nebo někde dělám chybu. Diky zs info
Ano, melo by to byt pouze na lety zakoupené až po zaplacení této služby.
Kde jste se to docetli? Nic takové jsem tam nenasel.
https://wizzair.com/static/docs/default-source/downloadable-documents/privilege_pass_terms_condition_cz_aeaab031.pdf
Navíc na jinem servru pisou: „Výhody platí okamžitě po zakoupení na všechny již rezervované, neuskutečněné lety. Dále na všechny nové rezervace účiněné v období jednoleté platnosti bez ohledu na příští datum letu.“
https://www.letenky.com/aktuality/Wizz-Air-prichazi-s-vyhodami-pro-stale-klienty
I kdyz je pravda, ze je to starsi clanek.