Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • M napsal(a):

    Dobrý den.
    Letím poprvé s příručním zavazadlem pouze. Jak je to prosím s odbavením v appce?Jak to funguje? Mě to dále nepustí pokud mám jen příruční zavazadlo. Hlavně až tam je vyplnění i osobních údajů nebo stačí zajít jen na přepážku u letadel kde stačí ukázat mail o letu a pas?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, s jakou letíte aerolinkou? Odkud, kam a v jakém termínu?

  • E. napsal(a):

    Dobrý den,

    chtěla bych se zeptat zda nemáte zkušenost s kompenzací za zrušený let. Na podzim 2021 jsme letěli přes CK na Krétu. Cesta tam byla bez problémů. Přibližně tři dny před návratem domů jsme se dozvěděli, že náš odpolední let zpátky byl zrušen a jako náhradní dostáváme let brzy ráno, tedy cca o 7,5 hodiny dříve než byl původní let. To nás dostalo do situace, kdy jsme odjížděli z hotelu velmi brzy ráno a bez snídaně a pokazilo nám to poslední den dovolené. Dočetli jsme se, že v případě zrušeného letu, kdy náhradní let se odlišuje o několik hodin oproti původnímu, tak je nárok na kompenzaci. Opakovaně jsme tedy kontaktovali SW i jejich obmbudsmana a to prostřednictvím formuláře i datové schránky bez úspěchu. Případ jsme tedy předali organizaci, které se zabývá vymáháním. Předžalobní výzvy nezabraly a nyní nám byla doporučena žaloba. Máte někdo zkušenost, že po rozsudku soudu jste kompenzaci obdrželi nebo jste vše museli řešit dále přes exekutora. Je šance přes exekutora se peněz domoci? Jde mi o to, abych nevynaložila ne málo peněz na celé řízení a pak nakonec nebyla ještě v mínusu, protože z nich nic nevydobydu. Díky E.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, já bych to zkusil ještě přes Úřad pro civilní letectví, přes ně jsem nikdy neměl problém to vyřešit.

  • Ivana Vovkova napsal(a):

    Dobrý den, 26.02.23 jsme letěli z Memmingenu do Tel Avivu. Místo startu v 6 hodin jsme letěli až ve 12 hodin. Důvodem byl led na startovací dráze. To je oficiální důvod, který mi sdělil ryan air. Jen ostatní letadla už doletela kolem 7,30. Jen naše ne. Důvodem měli být, že naše letadlo je těžší a pak bylo třeba vyměnit posádku, kvůli casovemu koridoru. Myslíte že mám šanci na kompenzaci ? Podle letecke společnosti ne. Děkuji Ivana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel jakmile zasáhne do zpoždění jakákoliv situace mimo vliv aerolinky, tak mají prakticky volnou ruku v tom odmítnout kompenzace. Ono stačí, že už se kvůli tomu nevejdete do časového slotu, musí se čekat a volat nová posádka, tak ten prvotní důvod je nesjízdnost dráhy, takže tady bych i v případném sporu viděl šanci minimální.

  • Marek napsal(a):

    Dobrý den Honzo, jsou nebo objeví se ještě nějaké levné letenky do vzdálenějších míst v červenci/srpnu? Všechno se mi zdá hrozně předražené. Zajímalo by mě třeba Japonsko, Peru, Mexiko, Kolumbie, Kambodža a podobné. Odlet Katowice, Krakow, Praha, Vídeň. Díky. Marek

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, skoro u všech akcí směrem do Asie nebo J Ameriky se prakticky nikdy neukazují termíny na letní prázdniny a to bez ohledu na to, že ve spoustě těchto destinací není v této době sezóna. Pokud už se něco ukáže tak obvykle tak od poloviny srpna s návratem ideálně v září.

  • Sarka napsal(a):

    Prosim o informaci, jedu s batuzkem do Anglie, muzu vzit kousek uzeneho?

    • Ellen Elisabeth Leitermannová napsal(a):

      Zdravím prosím moc o radu, dělala jsem check-in pro sebe a kamarádku a nejspíše jsem zadala číslo občanského průkazu stejné u nás obou + překlik u jejího datumu narození. Nevíte zda je to velký peoblém, nebo se to bude dát “umluvit”? popř. jak to vyřešit? Děkuji mockrát!!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba kontaktovat aerolinku a údaje vám změní zdarma. Faktem zůstává, že pokud letíte v rámci Schengenu s největší pravděpodobností si toho nikdo nevšimne.

    • Honza napsal(a):

      Ano, z hlediska bezpečnostní přepravy je jídlo bez omezení. Je potřeba si pohlídat celní předpisy ale u kousku uzeného bych problém nečekal.

  • Libor napsal(a):

    Dobrý den, kdy je nejvhodnější kupovat letenky na červen do Řecka? Za jakou cenu a od jaké společnosti se dají sehnat nejlevnější letenky na Lefkadu? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Řecko je obecně hodně poptávané, akce na červen se tak moc objeovat nebudou, proto bych s rezervací asi moc nečekal, nejvýhodnější býá Ryanair z Berlína nebo Vídně.

  • Renata napsal(a):

    Dobrý den, letíme s Ryanair do Říma a přikoupili jsme druhé kabinové zavazadlo. Chápu to správně, že se online odbavíme a pak už s těmi zavazadly jen jdeme k bráně, nic dalšího už není třeba? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, přesně tak.

  • Denisa napsal(a):

    Dobrý den,

    mohla bych poprosit o radu? V listopadu jsem bookovala let do Barcelony v květnu přes Vueling pro mě a (teď už bývalého) přítele. Chtěla jsem provést změnu jména, ale nestojí 50 Euro/člověk/cesta, jak jsem si původně myslela, finální částka vychází na 320 Euro. Stejný let v tuto chvíli stojí velice podobně. Nikdy jsem neletěla, nevím, jak to funguje, ale chtěla jsem se zeptat na zkušenosti. Letíme 20.-24. května, myslíte si, že by cena letenky mohla ještě spadnout nebo mám pro jistotu novou koupit hned? Vyjde o cca 20 Euro levněji, pořád je to darda, ale aspoň těch pár eur bych ušetřila.

    Děkuji moc za zkušenosti a rady.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel neklesne. Vueling si účtuje jak za změnu jména tak doplatek ceny minulé a nové letenky, bohužel to nejde nijak obejít.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den,
    prosím může být nějaký problém v kombinaci dvou jednosměrných letenek jiných aerolinek do Bangkoku?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, ale je potřeba počítat s tím, že nejsou garantované přestupy a i v případě třeba zrušení jedné letenky není nárok na refund druhé. Z hlediska pasové kontroly bych to v dnešní době jako problém neviděl.

  • Marek napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu: Máme zakoupené zpáteční letenky bez mista z Abú Dhabí do Krakówa (wizz air) teď jsme dělali online check in cca 45 hod před odletem, při jednom z bodů je napsáno :je povolen zkušební certifikát,, YES““ přijímají se zkušební certifikáty vydané mimo Polsko, v tuto chvíli však není požadovaná zkouška před odjezdem, při dokončení mi to vygenerovalo jen boarding card, znamená to, že budu muset na check in k přepážce s vytisknutou boarding cart a platit poplatek za check in na letišti? V app wizz. Nám u check inu svítí zelená fajka, ale boarding Pass nám to nevygenerovalo, prosím o radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy by to mělo být napsáno na tom dokumentu, který vygenerujete. Buď se vygeneruje standardní boarding pass s QR kódem a přiřazeným místem. Pokud ne tak je tam jasně napsáno že toto není boarding card a je potřeba jít na checkin. U SAE je to běžné a je to vždy v případě, pokud potřebují na tom checkinu něco zkontrolovat nebo to letiště online checkin neumí.

  • Lucka napsal(a):

    Ahoj Honzo, čeká nás cesta do Peru s transferem přes USA v Atlantě. Mám dotaz ohledně covid očkování – stačí pro transfer 2 očkovací dávky bez 3. booster dávky a test k tomu? Info online se dost různí. Díky moc!

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano mělo by stačit základní očkovací schéma.

  • Zbyněk napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    zrušili nám let z Pardubic do Alicante s Ryanairem, který jsme zakoupili za dobrou cenu. Když si let podle jejich nabídky zdarma přebukumeme na pozdější termín, budeme muset doplácet současnou cenu nové letenky, nebo nám to vymění kus za kus bez doplatku? Předem děkuje Zbyněk

    • Zbyněk napsal(a):

      Tak se nám povedlo letenku u Ryanairu do Alicante na zrušený let vyměnit bez jakéhokoli dalšího poplatku za stejnou destinaci s jiným datem odletu. Takže odpovědi netřeba, přesto děkuji za ostatní cenné informace z této stránky….Zdraví Zbyněk

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, buď si můžete vyměnit letenku za jakýkoliv jiný let os Ryanairu v rámci 14 dní – a to klidně několikanásobně dražší. Nebo posunout na stejné lince až o 90 dní – to je potřeba ale přes online chat.

  • Honza Václavík napsal(a):

    dobrý den scháním v měsíci března dvakrát letenku na Kanárské ostrovy i zpáteční pobyt sedum osum dní

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, z Prahy létá jen Smartwings, letenky se tak pohybují kolem 8-10 000 Kč. Levněji se dá letět z Vídně s Ryanair nebo Wizz Air, případně z Norimberku s Ryanair nebo Corendon, z Berlína pak s easyJet.

  • Power napsal(a):

    Zdravím, s rodinou máme 12.3. letět do Barcelony (koupeno půl roku dopředu za necelých 200 EUR za 4 letenky) a jako jedni z prvních (7 dní předem) jsme si vyřídili check-in. Nyní nám Vueling píše, že let je poměrně plný a nabízí bezplatnou změnu letu a slevu 100 EUR na osobu (tj. více než 2x tolik, než kolik stály zpáteční letenky). Moc se nám nechce měnit plány (nocleh navíc pár dní dopředu už je teď poměrně drahý), proto budeme e-mail ignorovat, ale chci se zeptat, jaké je riziko, že nám nakonec let úplně zruší? Má s tím někdo zkušenosti konkrétně u Vuelingu?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, malé, pokud se checknete a budete mít přiřazení místo tak skoro žádné.

    • Míra Pas napsal(a):

      Dobrý den je možné mi odeslat nabídku letenek pro dva
      Benátky z Prahy 28-30.4 nebo 28-1.5 ? Předem děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nejlevněji letí 28.4-1.5. Wizz Air – aktuálně vychází letenka na cca 2 700 Kč a cena bude už jen stoupat.

    • Power napsal(a):

      Tak se podělím o zkušenost… zareagoval jsem na nabídku asi po 4 hodinách a šlo vybrat jakýkoli let z nabídky (velmi pěkné dny a časy, vzhledem k počasí v Barceloně nyní nebylo co řešit) a vybrali jsme si zítřejší odlet. Po potvrzení změny okamžitě přišlo potvrzení o novém letu a musel proběhnout znova check-in. Kámen úrazu ale byl, že „free allocated seats“ již nebyly „available“ (na původním nedělním letu nás přitom posadili pěkně vedle sebe) a že by nám místo měli přidělit na checkin desk, takže abych neriskoval odmítutí vstupu na palubu, sedadla jsem si vybral. Jelikož cestujeme jako rodina s dětmi, nemohli jsme si vybrat „emergency“ řady (jsou pro osoby starší 15 let) a ani jsme nechtěli přední řady, které nabízejí příruční zavazadlo (chtěli jsme si pouze dokoupit 1 velký kufr). Ze zbylých 7 míst jsme tedy celkem za 50 euro vybrali cca sobě nejbližší (ve dvou řadách u sebe) a budeme doufat, že bude někdo rozumný a vymění si s námi místo, aby dcera neseděla sama mezi cizími lidmi. Vouchery následně dorazily, 4x 100 EUR s využitím do konce roku, vázáno na jméno osob z našeho letu, takže toto bylo dodrženo. Ale jen varování pro ty, kteří by podobnou nabídku měli – s místy na nových letech to může být bídné a ještě si za tu bídu připlatíte a uvidíte to až po potvrzení změny letu :). Ještě mě napadlo, že kdyby se vytvořila a nedokončila rezervace stejného letu jako nová, bylo by možná vidět, jak je to s místy.

    • Honza napsal(a):

      Díky za info.

  • Tomáš napsal(a):

    Zdravím, chci se zeptat jestli jezdí do Norimberku nějaká hromadná doprava, která by mě nestála stejně jako letenky 😀

    • Honza napsal(a):

      Flixbus z Prahy od cca 350 Kč.

  • Pavel napsal(a):

    Dobrý den,
    Honzo, má smysl čekat na Sicílii v 08.2023 pro 3 dospělé + 2 děti z Brno/Ostrava/Pardubice do Catanya . Už je to skupina a je to balík peněz. :-). Děkuji za pomoc

    PD

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste flexibilní tak byhc na nějakou akci počkal, poud máte přesně daný termín tak spíše koupit.

  • Martin napsal(a):

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda má cenu čekat na podzimní letenky (říjen, listopad) na Zanzibar za cenu 14-15 tisíc nebo je koupit již nyní. Budou mít Ethiopian nebo Turkish nejaké akce na podzim za tuto cenu s jedním přestupem?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý de, na podzim bych si tipl že seakce ukážou a pod 15k by to spadnout mohlo.

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý den, Honzo, potřebujeme koupit letenky do Kigali 24.7.- 5.8. , přes co je mám koupit? Vidím samé drahé 🙁 Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, prakticky jedinou možností je Turkish nebo KLM – cena letenek je proto dost vysoká a do akce se bohužel v létě jen tak nedostane.

  • Gabriel napsal(a):

    Zdravím Vás, Honzo. Je smysluplné koupit letenky na Phuket na období konec ledna / začátek února PŘÍŠTÍHO ROKU už nyní ? S Qatar Airways jsem postřehl nabídky okolo 17T… Uvažuju tak, že koruna v tu dobu silnější nebude, ale netuším, zda v létě nebo na podzim nepřicházejí nějaké výrazné promo akce… Děkuji za Váš názor.

    • Lucie napsal(a):

      Dobrý den, Honzo, uvažujeme jet s malými dětmi na Sri lanku. Teď se pohybují letenky okolo 20tis/osobu. Myslíte, ze příští rok budou letenky podstatně dražší? Pamatuji si, ze jste psal o nějaké fixaci paliv let.spol.do určitého termínu. Dekuji Vam

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vše je otázkou nabídky a poptávky, po koronaviru dlouho u některých destinací trvá, než se nabídka vyrovná poptávce a to je třeba i u Srí Lanky. Čekal bych naopak že pro následující rok by mohly ceny jít zase trochu dolů.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to z Prahy tak to není špatná cena, obecně se samozřejmě ještě akce objeví, asi bych čekal i něco kolem 15k, Qatar ale obvykle akce moc nedává, pokud volíte vyloženě jen je. Spousta aerolinek ještě nemá na zimu 23/24 hotové letové řády, nabídka tak bude ještě pestřejší.

  • Sandra napsal(a):

    Pěkný den Honzo, prosím o radu, mám koupené letenky s Turkish Airlines Katovice-Istanbul-Hanoi a Siagon-Istanbul-Katovice na duben/zpět květen.  Zlákal nás odlet z Polska 🙁 , to byla chyba. Turkish teď zrušil let Katovice-Istanbul. Hned jsem s nimi řešila – dovolat se je katastrofa, email odpověď je obecný ve stylu:  přečti si podmínky. Chci vrátit část peněz za letenku a oni se tváří, že je to v pořádku. Asi dobrý business, vytáhnout z lidí peníze a rozhodnout se, že lítat nebudou.  Navíc na lince mi řekli, že Polsko nebudou lítat až do léta….takže čekám na zrušení i letenky IST-Katovice. Nenabídli změnu letu z Evropy (klidně jiné letiště) do Istanbulu, část platby vrátit nechtějí. Poradíte prosím co dělat? Řešíte i někdo jiný?  

    Děkuji za pomoc. 

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, v tomto případě není jiná varianta než neustále bombardovat Turkish, možná bych počkal, pokud je odlet až za déle, až zruší i zpáteční let a pak by mohl být rebook i refund jednodušší.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *