Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Ivana napsal(a):

    Dobrý den, letíme z Prahy do Manchesteru s Ryanair. Dospělí jsou očkovaní, děti do 12 let nejsou. Anglie zrušila povinnost očkování i testu. Nemůže po nás chtít letecká společnost test při vstupu na palubu?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne cestou tam ne, cestou zpět bude požadovat to co ČR? UK není v EU takže je vyžadován test/očko/prodělání.

  • Katka napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat. Koupili jsme přes pelikan.cz letenky do New Yorku (společnost united airlines). Pelikán nám dnes letenky zrušil. Lety ve stejný den jsou, jen s jinými společnostmi a Pelikán tvrdí, že musíme nové letenky zabookovat opět jen s united airlines. Jak prosím postupovat. Jsme termínem vázaní. Děkuji Katka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano ,to má pravdu. United linku z Prahy pro letošek kompletně odpískali, takže jedině s přestupem nebo z okolních letišť.

  • Michaela napsal(a):

    Dobrý večer,
    koupili jsme si přes Pelikána letenky 31.3. – 7.4. na Portoriko z Vídně přes Madrid, letecká společnost American Airlines. Dnes nám již potřetí zrušili některý z letů, 2x nabídli let se společností Iberia v podstatě ve stejný čas, nyní zrušen ten změněný let s Iberií. Uvidíme, co nabídnou, chci se zeptat, jestli je toto běžná praxe a kolikrát a do kolika dní před odletem může společnost rušit lety? Máme letět za týden a začínám z toho být nervózní.
    Děkuji za odpověď
    Michaela

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně je to stále bohužel normální. Aerolinky neustále mění letové řády podle aktuální poptávky, mají na to právo do 14 dní před odletem. Pokud byste našel nějaký alternativní lepší let s těmi samými aerolinkami, většinou nemají problém to přebookovat, musí se ale na aerolinku zavolat.

    • Michaela napsal(a):

      Děkuji za odpověď,
      zatím nic nenabídli. Máme letět za 3 dny.
      Máme nárok na vrácení peněz za letenky, případně na kompenzace, když jde o americké aerolinky (jeden let převzala Iberia, další dva operuje Iberia, jeden zbývající American Airlines)? Pokud nebudeme souhlasit se změnou letu..
      Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ano, jelikož je to let z EU, řídí se pravidly EU.

  • Kristýna napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat na jednu otázku. Letím z Vídně do Řecka a zpět. Není mi jasná ale zpáteční cesta z Řecka do Vídně. Budu potřebovat doklad bezinfekčnosti, i když je Vídeň je tranzitní a ihned jedu do ČR, kde žádný doklad pro návrat vlastně nepotřebuji? Nebo se budu muset v Řecku nechat testovat? Děkuji moc za případnou odpověď. 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, měli by vás pustit i bez nutnosti dokladu, nicméně jsou případy, kdy bezinfekčnost vyžadují ačkoliv by neměli…

  • Tereza napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    v lednu 2020 jsme si koupili letenky do Austrálie s Qatar airways a kvůli covidu jsme tehdy neodletěli. Vystavili nám voucher s platností 2 let, který projde teď v květnu. Nechceme ho využít, je tedy možnost, že by nám mohli vrátit peníze? Případně jak o to zažádat? Předem děkuji, s pozdravem Tereza

  • Lukáš napsal(a):

    Dobrý den Honzo, 8.4. letíme s dcerou z Bratislavy do Záhřebu s Ryanair, všichni máme 3 dávky, dcera 2 roky. Potřebujeme něco nebo stačí potvrzení o očkování v aplikaci?

    Moc díky Lukáš

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano s EU covid certifikátem by neměl být problém, děti do 12 let se neřeší a pokud nebude prodlouženo tak by i všechna tato pravidla měla skončit 31.3.2022

  • Dan napsal(a):

    Ahoj Honzo, netušíš co bude s Wizzair linkou Vienna-Mallorca? Koukám, že mají letenky jen do konce března a potom už nic.
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, odpískali to, konkurovat Ryanairu s 5 lety denně prostě nemůžou…

  • Milan napsal(a):

    Zdravím Honzo
    Prosím vás o radu ,máme letět z Krakowa do Alicante-Španělsko s 8 měsíční dcerku .
    Stačí aby měla vyřízený občanský průkaz na cestování stačí ji to?
    Děkuji za radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano stačí, také ji za 3 týdny do Alicante povezu a také jen na OP.

  • Jan Krompolc napsal(a):

    Dobrý den.
    Zajímají mě letenky do New Yorku, z Prahy nebo Vídně, s odletem na konci května. Aktuálně se pohybují akční nabídky +/- kolem 10 000,- Chtěl bych se zeptat, zda má smysl ještě vyčkávat na nějakou akci a lepší cenu, nebo jestli máte spíš zkušenosti a přehled, že víte, že tato cenovka je obvyklá pro tohle období a výhodnější už to nejspíše nebude.
    Díky moc za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně jsou kolem 10 000 Kč dostupné i přímé lety, levněji přímé lety nebudou. Pokud jste flexibilní tak něco kolem 8k s přestupem se asi bude dát sehnat. Nejlevněji se pak létá z Berlína/Mnichova/Vídně, tam není problém sehnat i kolem 5-7 000 Kč.

    • Jan Krompolc napsal(a):

      Díky za odpověď. Primárně mi šlo o informaci, jestli lze předpokládat něco nevnějšího než 10 000 Kč (Praha nebo Vídeň) i za cenu snesiteného přestupu, nebo raději vzit to co je aktuálně za těch 10 než se např. vyprodají termíny o které máme zájem. Díky moc

    • Honza napsal(a):

      není zač 🙂

  • Veronika napsal(a):

    Zdravím Honzo,

    v dubnu letíme z Vídně do Barcelony se společností Vueling. V prosinci jsem prodělala covid, bude mi stačit potvrzení o prodělání nebo musím mít i PCR test? Případně stačí Certificate of recovary stažený z aplikace Tečka?

    Moc děkuji za odpověď,

    Veronika

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano stačí EU Covid pass, ten nahrajete při vyplňování SPTH vstupního formuláře do Španělska.

  • Iva Vršecká napsal(a):

    dobrý den, Honzo prosím o radu. Poprvé jsme si koupili letenku u Vueling do Barcelony a přišel nám jen 6ti místný kod z písmen. Odbaví nás na letišti na check-inu pouze s tímto kodem? děkuju

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, je to číslo rezervace, odbavit se můžete online nebo pak na letitši. Když to uděláte online, je větší šance že budete sedět vedle sebe.

  • Alena napsal(a):

    Dobrý den, rádi bychom v létě do Burgasu z ČR.
    Je nám jedno kdy. Mám ještě počkat s nákupem? Děkuji Alena

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud chcete vyloženě z Prahy tak bych rovnou koupil, nic jiného než SmartWings tam neletí a ceny jsou prakticky neměnné. Pokud byste ale chtěli letět třeba do Varny z Prahy s Wizz Air nebo do Burgasu třeba z Vídně, akce ještě budou a letenky budou stát minimálně polovinu oproti Burgasu z Prahy.

  • Barbora napsal(a):

    Zdravím, chtěli jsme si dnes na ryanair zakoupit letenky na Mallorcu, bohužel ty nejlevnější spadají na celkem nevyhovující termín. Myslíte, že se vyplatí je zakoupit nebo ještě v nejbližší době levnější letenky seženeme ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, myslím že na jarní termíny se ještě akční letenky objeví.

  • Miri napsal(a):

    Dobrý den Honzo, v srpnu chceme letět na Madeiru, kdy je nejlepší čas koupit letenky a které společnosti nabízejí přímé lety z Prahy?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, se srpnovými letenkami bych asi nějak výrazně neváhal, moc nevidím šanci, že se objeví akce. Přímo z Prahy létá jen SmartWings, cena jsou kolem 10 000 kč.

  • Hanka napsal(a):

    Dobrý den Honzo, ráda bych se poradila, potřebuji letenky na Nový Zéland v listopadu na 4 týdny – nejlevněji jsem našla s BA se dvěma přestupy v ceně kolem 40 tis. Předpokládám, že až se zase po covidu “ rozlítá “ Asie, bude letenek víc a ceny příznivnější, nicméně uvítám jakoukoliv radu, zda se zaměřit na konkrétní leteckou společnost či termín nákupu, případně nějáký tip ohledně přestupů. Odlet kromě ČR může být i z Rakouska, Německa, Polska či Maďarska .. moc díky, hezký den všem, Hanka

    • Hanka napsal(a):

      .. ještě dodám, cílovka je Queenstown 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, určitě počkat, teď tam jsou nesmysly a snad to spadne. Jinak nejlevněji obvykle v low-costu Scoot z Berlína, ale je potřeba počítat s minimálními službami.

    • Hanka napsal(a):

      Díky za tip Honzo, zkusíme pohlídat Scoot. Ještě se zeptám ohledně mílí za let – chápu správně, že tato společnost spadá pod Star Alliance, když Scoot je partnerská spol. Singapore Airlines, lze tedy na těchto letech proletěné míle sbírat i uplatnit ?

    • Honza napsal(a):

      Každá aerolinka si to využití dělá podle svého, bohužel nemám u Scoot s využíváním mílí skušenost…

  • Milan napsal(a):

    Přítelé, chci teď letět do Mexika, nevíte náhodou, jak to teď chodí – covid atd ? Potřebuji zpáteční letenku a potvrzené ubytko ? Díky moc..

    • Honza napsal(a):

      Aktuálně je to směrem do Mexika bez omezení, pokud nepoletíte s přestupem někde, kde se dodržování pravidel vyžaduje.

  • Jitka napsal(a):

    Dobrý den, ráda bych se zeptala na bezplatně odbavená zavazadla pro malé děti u společnosti Ryanair. Všude jsme se dočetli, že si můžeme vzít kočárek a druhé zavazadlo k tomu. Nikde však není řečeno, jestli si můžeme vzít místo kočáru např. krosnu na dítě a k tomu třeba autosedačku. Moc děkuji za odpověď. Jitka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to vždy kočárek + buď postálka nebo sedačka.

  • Gabriela napsal(a):

    Dobrý den Honzo, sháním pro manžela letenky praha- oslo. Oslo – EVE. + Zpateční. Konec kvetna.Asi nemá cenu čekat? Pro sebe jsem objednávala u flyr tak se budu snažit asi i pro manžela aby jsme letěli spolu .Nebo myslíš ještě počkat.? A ještě se chci prosím zeptat .Hledala jsem dnes 3 x po sobě a pokaždè jsem výslednou cenu na to samè měla jinou.Je to možnè ? Nebo jsem se nějak překlikla?
    Dekuju moc Gabina

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, ty ceny se mění několikrát denně, flyr už má podobné ceny jako Norwegian, takže vybrat jednoho z nich, že by to na květen ještě nějak zásadněji klesalo si nemyslím.

  • Martin napsal(a):

    Dobrý den Honzo, let mel vetsi zpozdeni pres 3h a v ramci pojistky se mi ozvali firmy airhelp a claimcloud. Muzete prosim doporucit nekterou z fiŕem, jelikoz ocekavam, ze maji vetsi zkusenost s vymahanim i za cenu provize nebo radeji zvolit jiny zpusob zadosti o kompenzaci. Dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to máte třeba s nějakým low-costem, zkusil bych to po vlastní ose, většinou mají jeden formulář a to je vše co stačí vyplnit.

  • Eva napsal(a):

    Dobrý den, ráda bych napsala zkušenost se společností Letuška. Zabookovala a zaplatila jsem si přes společnost Letuška zpáteční let do Florencie na letošní září. Poté mi letecká společnost sdělila, že mi let tam úplně ruší a zpáteční můžu změnit. Chtěla jsem telefonicky kontaktovat společnost Letuška, což nelze, ale dle mého by bylo řešení rychlejší, než si psát maily. Na mail se mi ozvali s tím, že si to musím vykomunikovat s leteckou společností sama, což jsem učinila, i když jsem si právě myslela, že od tohoto je tu právě zprostředkovatel, aby mi s tímto pomohl. Kdybych věděla, že zprostředkovatel je v podstatě jen vyhledávač a převodník peněz, tak bych rovnou komunikovala s leteckou společností – holt zkušenost pro příště. Letecká společnost ihned vrátila peníze, ale na účet Letušky a ta mi vystavila dobropis se splatností skoro tři měsíce!!!! Takže čekám na peníze, které potřebuji použít na zajištění nové dopravy.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, díky za info, bohužel to není jediný prodejce, co se takto začal chovat, nechápu….

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *