Skupiny létají s Honzou

Wizz Air omezuje online check-in

16.8.2017 10:43 90 komentářů

Zatímco v zavazadlové politice se konečně Wizz Air umoudřil, pro změnu zase zpřísnil podmínky u online check-inu.
 

O tom, že Ryanair je jedničkou v letecké dopravě v Evropě, nás přesvědčí fakt, že Wizz Air od 15.8.2017 začal kopírovat další z jeho výmyslů a to online odbavení dostatečnou dobu před odletem jenom pro cestující, kteří si přikoupí místo v letadle.
Pokud si totiž pořídíte u Wizz Air letenku po 15.8.2017 odbavit se zdarma můžete pouze 48 hodin před odletem.
 
Pokud se chcete odbavit dříve (až 30 dní před odletem) je potřeba přikoupit k cestě místo (stejně jako je tomu aktuálně i u Ryanair). Tady ale opět Wizz Air vede – zatímco u Ryanair pořídíme nejlevnější místo na zpátečním letu za 120 Kč, u Wizz Air to je 270 Kč.
Výhodou oproti Ryanair je ale fakt, že na zpáteční let se můžete odbavit ve chvíli, kdy odbavíte první let (pokud se vracíte do 15 dnů).
Otázkou zůstává, zdali začne Wizz Air cestující, kteří si nezaplatili sedadlo rozhazovat od sebe, tak jak to udělal Ryanair.

Oficiální vyjádření Wizz Air

Abychom snížili náklady a zachovali nízké ceny letenek, nabízíme možnosti odbavení (check-in) on-line zdarma.
Odbavení (check-in) on-line je k dispozici po dobu 30 dnů až 3 hodin před plánovaným časem odletu, v případě, že jste rezervaci provedli před 15. srpnem 2017 nebo si během rezervace koupili místo, od 15. srpna 2017.
V případě, že jste si v rámci rezervace provedené po 15. srpnu 2017, nekoupili žádné místo, odbavení (check-in) bude k dispozici pouze 48 hodin před odletem. V případě zpátečních letů bez zakoupených sedadel bude odbavení (check-in) zpátečního letu otevřeno po otevření odbavení (check-in) odletu, až 15 dnů před datem odletu.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Krystyna napsal(a):

    Dobrý den, už jsem si udělala check-in a měla jsem vygenerované letenky, ale přišel mi mail, že u zpátečního letu došlo ke změně času. V mailu je uvedeno, že musím provést nový check-in a mít nové letenky. Na webu přitom check-in nejde udělat, v mém účtu letenky již nejsou, ani nejde udělat nový check-in. Původní letenky jsou ale vystavené na správný čas a nevím, proč WIZZAIR to takhle komplikuje. V mobilní aplikaci letenky vidím a zda se, že check-in byl proveden v pořádku. Nevím, jestli po nás nebudou na letišti chtít poplatky? Předem moc děkuji za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste checknutá tak nic nemůžou chtít, zkuste ještě ten checkin v mobilní aplikaci…

  • Martin Čábelka napsal(a):

    Dobrý den,
    Dnes jsem dělal check in na svůj let z Peště do Istanbulu. Cesta tam vše ok a cesta zpět mi vyskočilo Not a valid boarding card. Je u toho poznámka, že se mám dostavit k osobnímu check in ke kontrole dokumentů. To nebude problém ale nikdy se mi to ještě nestalo a to už jsem s Wizzair letěl několikrát. Tak se chci pro jistotu zeptat jestli je to normální. Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, mají to takhle u letišť, které nenabízí online checkin.

    • Martin Čábelka napsal(a):

      Díky za odpověď

  • Gábina napsal(a):

    Dobrý den, máme koupené zpáteční letenky do Milana u Wizz. Let tam nebyl problém a zítra kolem šesté máme odletat a stále není možnost odbavení. Je možné, že budou letenky později než 24 hod před odletem? Případně jak dále postupovat? Díky za odpověď. Gábina

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud není dostupné online odbavení, ideální je zkusit to přes aplikaci, případně pak udělat si screeny jako důkaz.

    • Šárka Ullmanová napsal(a):

      máme ten samý problém. zpáteční let z Říma do Prahy nejde odbavit. jak jste to vyřešili??? děkuji

    • Honza napsal(a):

      Zkuste to přes mobilní aplikaci.

  • Mojmír Pargač Ing. napsal(a):

    Chtěl jsem se zeptat, v aplikaci wizz air jsem chtěl provést check in , máme zaplaceno konkrétní sedadlo, u 3 dospělých pasažérů
    to nebyl problém, u syna jednoho z pasažerů s datem narození 29.5. 2010, toto odbavení nelze provést, rok narození končí rokem 2009.
    Lze vůbec provést check in u tohoto pasažéra (zaplacené konkrétní sedadlo) s rokem narození 2010, nebo děláme chybu jinde?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, data narození se vyplňují už při rezervaci, při odbavení by tak problém být neměl, každopádně pokud to není vaše vina a je správě jak typ pasažéra, tak rok narození tak screen a s ním buď zavolat na infolinku nebo to pak řešit na checkinu, kde určitě budou chtít zaplatit za checkin, takže když se nedají, zaplatit a zpětně vymáhat po wizzu.

  • Jiřík napsal(a):

    Dobrý den,
    Vídeň – Řím – online odbavení je už pouze 24 hodin. Směr tam by nebyl problém v PC a vytisknout. Zpět letíme s Ryanair a je to také 24 hodin na odbavení.
    Dotaz – stáhl jsem si aplikaci Wizzair – stačí mít to pro skupinu 4 osob v jednom mobilu? A to u Ryanair též?
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano u obou aerolinek to není problém mít v jednom mobilu, v aplikaci pro všechny cestující.

  • Simona Ro napsal(a):

    Dobrý den,
    mamka koupila dvě letenky s wizzair do Neapole a přišel ji email, že má zadat čísla pasu. po otevření odkazu ale narazila na problém. zadala k oběma cestujícím stejný email a to jí teď brání čísla pasu zadat. hlásí to, že email je použit u jiného cestujícího. Pan z wizzair mi do telefonu lámanou angličtinou vysvětlil, že by vše mělo jít vyřešit přes oficiální stránky, ale ani tam jsme nic užitečného nenašly. nevěděl byste prosím, co s tím?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Wizz Air z Prahy do Neapole žádné údaje z cestovního dokladu nevyžaduje, pokud tak byly koupeny u nějakého prodejce, do rezervací se dostanete přímo na stránkách aerolinky zadáním rezervačního kódu a příjmení – odbavení a rezervace vpravo nahoře:
      https://wizzair.com/cs-cz#/

    • Marta napsal(a):

      Dobrý den, prosím o radu….dnes jsem se u Wizzar online odbavila, mám i palubní zavazadlo…. vše proběhlo v pořádku, ale nepřišel mi žádný potvrzovací e-mail a v aplikaci je : NOT Valid Boarding card.
      Myslela jsem, že mi jiz přijdou palubní listky společně s QR kódem…..ale takto v ruce stále nic nemám….
      děkuji za radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud tam máte not valid boarding pass tak je potřeba zajít na přepážku checkinu – obvykle je to do destinací, u kterých potřebují něco zkontrolovat.

  • Kateřina napsal(a):

    Dobrý den, měla bych dotaz. Za týden letím z Budapešti do Abu Dhabi. Mám aplikaci Wizz Air a u zpátečního letu mi vyskočilo upozornění, že na letišti v Abu Dhabi neakceptují boarding card v mobilu a musím to mít pouze vytištěné. Check in lze udělat ale až 48hod před odletem. Takže budu muset shánět před odletem místo, kde si mohu boarding card vytisknout nebo je i jiná možnost? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, já takhle letěl ze Skopje, kde mě poslali jen na checkin a tam mi vytiskli palubku zdarma, ale lepší je mít někde z infocentra nebo tak vytištěnou. Případně když se stavíte na recepci nějakýho hotelu většinou vám to také vytisknou.

    • Misa napsal(a):

      Jak jste nakonec vyresili?
      Budeme take muset nejak resit, tak diky za tip.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, příští čtvrtek letím Katowice – Londýn Luton. Zakoupila jsem si i místa k sezení s tím, že budu moct provést odbavení on-line předem. Ale odbavení není pro tento let k dispozici. Znamená to, že odbavení bude možné pouze na letišti? A za poplatek? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud není možné tak je vždy na letišti zdarma.

  • Ivana napsal(a):

    Dobrý deň, je 48 hodín pred odletom, ale online check-in nie je stále dostupný. Kedy ho bude možné vykonať? Ak je možný až na letisku, tak na letisko prídem iba dve hodiny pred odletom.

    Ďakujem

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, není tam posun času? Počkejte ještě tak hodinu, dvě a obvykle pak není problém.

  • Roman napsal(a):

    Dobrý den, chystám se 19. října do Neapole a poté 21. října zpět. Online check-in budu dělat až 48 hod. před odletem (bez výběru sedadel). Bude prosím možné udělat check-in ihned poté i pro zpáteční let? A je možné případně v Neapoli na letišti použít palubní lístek pouze v telefonu (aplikace od wizz air)? Pro let z Prahy budu mít palubní lístek vytištěn z domova.
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy je to 48h, takže na ten zpáteční nejdříve 19.října v čas odletu zpět, palubní vstupenku můžete mít v mobilu, ideální je na to si stáhnout wizz air aplikaci.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den, máme zpáteční letenky Paraha – Benátky Marco Polo. On-line check- in bez přiřazených míst. Je nutné palubní lístek tisknout nebo stačí v aplikaci? Jak pro let z Prahy, tak z Benátek. Nemohu dohledat, jestli stačí konkrétně pro Marco Polo palubní lístek jen v aplikaci, nevytištěný.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pro let tam stačí v aplikaci, pro let zpět vám nepůjde se odbavit – Wizz Air neumožňuje u letů z Marco Polo online checkin a je potřeba jít na přepážku, kde vám palubku vytisknou.

  • Mirka napsal(a):

    Zdravím, Stejný problém jak píšou ostatní . Zítra odlet z Benátek a online check in nelze ani z webu ani z appky a to už jsme zaplatili i sedadla. Odlétáme brzo ráno – je bezplatný check in na letišti ? Nevíte? Nebo můžeme udělat ještě něco jiného?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano na Marco Polo má Wizz air povinný checkin na letišti.

  • Hana Muller napsal(a):

    Letěli jsme s Wizzair do Říma,důrazně varují před touto společností,automatické odbavení nefungovalo,letenky nepřišly ,on line odbavení funguje jen ,když zaplatíte sedadlo.Při zpátěcním letu,kdy nešlo v aplikaci udělat on line odbavení jsme zaplatili za každého 40 eur za check in na letišti .Lákají na nízké ceny letenky,které ve výsledku nízké nejsou a ještě k tomu budete mít nervy.
    10.7.2022

    • Honza napsal(a):

      Bohužel jste se asi ne úplně správe proklikala. Wizz Air odbavuji prakticky denně a mají tam jasná pravidla. Pokud chcete udělat checkin bez výběru sedadel, musíte ho provést nejdříve 48h před odletem a vždy to jde i bez výběru sedadel. Checkin online nejde provést jen na vybraných letištích a navíc k tomu vystaví Wizz i potvrzení, že se nejedná o palubní vstupenku a je potřeba zajít na přepážku, kde je odbavení zdarma. Že by nebyl přístupný checkin v případě, že je povinný ho udělat online se mi u stovek odbavených letů nestalo nikdy.

  • Tomas napsal(a):

    Ahoj, zitra odletame z Benatek a nejde udelat online check in. Ani v aplikaci ani na webu. Koukam, ze jsou tu podobne komentare mesic stare. Nevite nekdo co s tim?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, Wizz Air má na letišti v Benátkách checkin u přepážky zdarma.

  • Veronika napsal(a):

    Mám stejný problém. Zítra bych měla odletět z Benátek. A on-line Check In mi nejde udělat ani na webu ano v aplikaci.. změnu letu jsem potvrdila, ale aplikace mě dál přes výběr sedadel nepustí. Co mám dělat netusim

    • Veronika napsal(a):

      Tak jsem si zaplatila sedadla a Check In stále není možný..

    • Honza napsal(a):

      Zkuste třeba přes appku.

    • Honza napsal(a):

      Měla by tam být volba vybrat sedadla náhodně, pak se na checkin dostanete.

  • Jirka napsal(a):

    Zdravím , můžete mi prosím někdo poradit ? Odletěl jsem dnes do Benátek z Prahy , ani na webu ani v aplikaci se mi nepodařilo udělat odbavení on-line . V Praze jsem zaplatil za dvě odbavení 2400,- . Návrat máme již za 30 hodin a opět se nejde nijak on-line odbavit. Web hlásí nedostupné odbavení pro tento let a aplikace pouze ukáže let a nic tam vytvořit nejde.
    Sedačky jsem dopředu nikde nakupoval …
    Díky všem za radu …

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel to se mi nikdy nestalo, ideálně printscreenovat a pak reklamovat u Wizzu.

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den. Posunuli nám termín odletu i příletu, které jsme museli znovu zaregistrovat. Po pár dnech mi došlo upozornění, že zpětný přílet není potvrzen, tak jsem jej zaregistrovala opětovně. Na PC vše proběhlo bez problémů, vyskočilo i okénko o úspěšném potvrzení. Problém nastal, až mi neodeslali zpáteční letenku. Na letišti řekli, že zpětný let není registrován, at zaplatím dodatečně registraci, jinak mě nepustí na palubu. Cena byla vyšší než obě letenky dohromady. Je možnost alespoň částečné refundace, když chyba nebyla na mé straně? Z mého účtu zmizela i historie letu. Děkuji Petra.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, úplně nevím co myslíte registrací? Pokud přijde změna, stačí změnu v mailu potvrdit, pokud to neuděláte, tak se prakticky ani nic nestane, vždy ale musíte před odletem provést online checkin, jakmile ho provedete tak také rovnou přijmete změny v letovém řádu.

  • Radim napsal(a):

    Dobrý den. Chceme udělat check in zadarmo on line. Máme 48 hodin do odletu. Nepustí nás to dále bez toho aniž bychom si museli za poplatek vybrat sedadla. Nelze nám bez toho check in udělat. To samé se nám stalo při cestě do Lisabonu z Raynair. Nešel udělat check in online bez koupi sedadel za poplatek, tak jsme to chtěli udělat na letišti a boom jsme o 3200 lehčí. Děkujeme za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude tam možná problém v posunu času, pokud to zkusíte o trochu déle určitě to půjde… Wizz v tom má trochu zmatek.

    • Ivan Kalasa napsal(a):

      Dobrý den.
      48 – 3 hodiny před odletem. Při check-in odmítněte přidělená sedadla, v dalším kroku nevyberte žádná sedadla a dejte Potvrdit. Na konci check-in procesu po vyplnění informací k odbavení vám budou sedadla přidělena automaticky zdarma.

    • Lukas napsal(a):

      Stejný problém, na webu to nešlo, po pročtení diskusí jsem zkusil mobilní aplikaci a tam bez problému. Podle mě to dělají schválně, že to někomu na webu neumožní, dost lidí to asi nevydrží nebo nemá trpělivost pročítat diskuse a raději ty místa zaplatí, at to má za sebou.

    • Honza napsal(a):

      Asi bych v tom neviděl přímo záměr, ale spíše chybky ve webu…

    • Nela napsal(a):

      Rozhodně bych to neviděla jako „chybky na webu“. Protože i teď jsme měli stejný problém. Nakonec jsme to vyřešili stažením jejich mobilní aplikace, kde šel check-in bez problémů.

  • Ella napsal(a):

    Dobrý den, měla bych dotaz- posunuli nám let o den a píše že to chce akceptovat změnu ale pokaždé co to dám tak se to načítá a furt nic. Měli jsme vybrané i sedadla ale po té změně píšou že si je můžeme znovu navolit ale bohužel nás to nechce pustit dál. Už nevíme co máme dělat. Nevíte co s tím? Děkuji za odpověď;)

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude tam nějaká chyba u Wizzu, protože to obvykle jde, pokud není problém angličtina, či jiný jazyk tak zavolat na bezplatnou linku:
      +420 225 850 035
      Jinak zkusit třeba i v mobilní aplikaci nebo jiném prohlížeči občas také pomůže.

  • Lenka napsal(a):

    Mám také problém u Wizzairu. Napřed změněný let, nejde akceptovat… několikrát v různých dnech jsem zkoušela. Tak čekám a pořád žádná změna. Letíme z Katowic do Barcelony 25.10. Teď zase nejde u letu tam checkin, přesto, že sedadla byla vybrána. Napíší, že:On-line odbavení (check-in) není možný v případě přerušených letů. Cesta zpátky tak problém. Měli jsme vybrána i zaplacena sedadla. Teď se neobjevují a check in tedy asi jen 48 předem. Můžete poradit? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně zavolat na Wizz Air, mají i neplacenou linku pro tyto případy:
      +420 225 850 035

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *