Ryanair - triky s kurzem - Honzovy letenky
Skupiny létají s Honzou

Ryanair – triky s kurzem

1.6.2018 14:38 36 komentářů

Už je to poměrně dávno, kdy zavedl Ryanair možnost využít jeho nevýhodný kurz během rezrevace, aktuálně ale ještě přitvrdil.
 

Celý problém se týká letenek kupovaných v jiné měně, než je CZK. Ryanair nově nabízel možnost využít jeho kurz (cca o 1 Kč vyšší než kurz bank), která byla implicitně zaškrtnutá. Pro účtování v originální měně stačilo informaci rozkliknout a odškrtnout check-box nabízející tuto „službu.
Nově ale Ryanair přitvrzuje, i v tomto případě se mi ale podařilo najít způsob jak rezervaci obejít, projdeme si to krok po kroku.

1. Výběr letenek

Zkusíme to třeba na trase z Berlína do Sevilly, kde si na 13.10.2018 – 20.10.2018 vybereme letenku za 114,22 €.
 

2. Zadání platební karty

Jakmile zadáme platební kartu, systém pozná, že je vedená českou bankou a nabídne tak nevýhodný kurz 27,46 Kč na euro (aktuální u Fio 26,42 Kč). Zajímavostí je, že částku Vám Ryanair ukazuje jako 114,22 €, z karty ale bude strhávat oněch 3 137,03 Kč, což uvede i do itineráře (screen je z předešlé platby, kde jsem se nechal ještě nachytat).
 

 
Nabízí se tak možnost kurz odmítnout, tak jak tomu bylo do teď – kliknout na „Click here for more information“ a zaplatit v eurech. Nově se však k překvapení asi všech objeví jako splatná částka cena v korunách za zmíněných 3 137,03 Kč – takže kurz jsme odmítli a stejně to zaplatíme.
 

 
Nepomůže vám ani eurová karta vydaná českou bankou, systém prostě pozná, že jste z ČR a bez ohledu na to v jaké měně máte účet částku zaúčtuje v CZK, takže 3 137,03 Kč.

3. Jak to obejít

Nevím jestli to je celé chyba nebo třeba Ryanair zkouší co si všechno nechají zákazníci líbit, ale k účtování v EUR se dostaneme jednoduchým trikem – změníme typ platební karty na jinou a zpět na tu naši. Situace se najednou obrací – v CZK máme účtovanou částku ve chvíli, kde je vybrán „výhodný kurz“, pokud check-box odškrtneme, částka je zpět v EUR a v EUR se také zaúčtuje na kartě.
 

 
Stačí tedy přidat jedno zaškrtnutí a odškrtnutí a na jedné letence jsme v tomto případě ušetřili 119 Kč.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Zuzana Skálová napsal(a):

    Dobrý den, nyní jsem takto dle návodu kupovala 4 letenky na Sicilii, ačkoli jsem na změnu karty a zpátky klikla a platba zůstala v eurech, nakonec se místo 15231 kč z karty odečetlo 16 636 Kč..

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně reklamace na Ryanair, někdy to strhne trochu nečekaně i tak blbě.

  • Petra napsal(a):

    Mohu se zeptat? Chystám se kupovat letenky od Ryanairu,ale moc tady nechápu ten kurz,cena se mi tedy musí strhnout v eurech?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ano, aktuálně Ryanair přehodí cenu na CZK a stačí zaškrtávátkem odškrnout a nechat ji v eurech.

  • Petr napsal(a):

    Tak nyní už to nenabízí tu změnu karty, respektive tu možnost tam prostě nemám, ale kupoval jsem letenky jednotlivě, tak jsem si to zkusil a funguje zase ta první varianta. Stačí odškrtnout to políčko v informaci o kurzu. Částka se mi převedla na koruny a ta se mi strhla z karty. Při neodškrtnutém políčku se mi opravdu odečetlo o 300Kč více (letenka za cca 2750,-Kč a odešlo mi 3029,-Kč). Kdyby to byla jedna letenka, tak nic neřeknu ale když jich kupujete 4, tak to už pak pocejtíte. Tohle jednání se mi teda moc nelíbí, ale letenky měli nejlevnější, tak co nadělám…..

  • AV napsal(a):

    Mě se teď stalo to, že jsem si kupovala letenku na únor do Londýna. Napsali, že celková částka je nějakých 1458kč. Přišlo mi to tak i v potvrzovacím mailu (a mám to tak i v itineráři na jejich netu). Jenže když jsem si pak zkontrolovala účet, strhli mi tam najednou 1596kč… vůbec jsem nepochopila, co se stalo. Přitom v obou případech byla vespod uvedená i ta částka v eurech a ta byla stejná, 59,82 euro. Nerozumím a docela mě to naštvalo. Nevíte, co s tím dělat, jestli jde vůbec něco? Jako nejde mi o nějakých ani ne 150kč, ale štve mě to prostě z principu.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Napsat na online chat, obvykle to vrací, je to ten rozdíl bankovního a jejich kurzu. Vždy se to musí platit přímo v eurech.

  • Dana napsal(a):

    Dobrý večer, chci se zeptat.Při zadání platby MasterCard mi políčko s převodem kurzu nenabízí,ale syn má Visa card a jemu se tam políčko objeví. Kurz Ryanair o 14eur víc. Nevíte proč? Nevím tedy, zda si u mé karty strhne banka nebo Ryanair. Dekuji předem za info.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je tam spousta aspektů, i já někdy musím měnit kartu, vždy se snažte nechat strhnout částku v původní měně.

  • Inka Pospíšilová napsal(a):

    Shodná zkušenost. Obrnili jsme se trpělivostí a pročekali jsme se na live-chat. Výsledek nula s tím, že máme sepsat stížnost. Rozdíl dělal asi 700 Kč. Stižnost sepsána, Ryanair zaslal automatickou odpověď o přijetí a od té doby nic – už cca 2 měsíce. Komunikaci firmy a kompenzaci rozdílu neočekávám. Slečna na live chatu se bránila tím, že společnost se kryje, kdyby došlo ke změně kurzu mezi zadáním platby a připsáním peněz – u online platby kartou trochu nesmysl.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Už to naštěstí nedělají…

  • Moni napsal(a):

    Tak prave sa mi stalo presne to isté …. total price 401 EUR ale platbu strhlo z euroveho účtu 436Eur, hned som kontaktovala banku či maju nejaky novy poplatok a tam ma informovali že to je Ryanair ma účet v dolaroch a on si to strhol v dolaroch že som asi nezaškrtla platobné podmienky…. nakoľko letenky kupujem už 6 rokov, posledné razy mi pri zadavani platobnej karty skočili dolare ako celková cena a zmenila som to ….ale dnes cena bola v eurach a teda som pokračovala a zaplatila ….a na prekvapenie sms prišla a strhli mi o 35 eur viac…. tak som skusila ešte raz kupiť listok a pozrieť to….cena v eurach po zadani karty v eurach , ak som odškrtla poličko v tych podmienkach zmenilo sa to na dolare….. takže je to obyčajný podfuk mam dojem… a zajtra to riešim v ryanair online, kedže dnes už boli off…

    • Karel napsal(a):

      Můžu se zeptat, jak reklamace dopadla? Taky se nám strhlo víc, než nám ukazovali

  • Richard napsal(a):

    Qja som pouzil Slovensku kartu v Euro na platbu v Euro a oni mimtompreratali ich kurzom na USD. A strhli o 10% viac. Takze ani € karta nepomaha :(.

    • Moni napsal(a):

      a riešili ste to v Ryanair?

  • Ivan napsal(a):

    Prečo si nezaložíte účet vo Fio v Bratislave. Budete mať nárok na eurovú kartu v krajine eurozony zdarma, zdarma platby kartou, a zdarma vedenie euroveho účtu a teda neriešite. Bratislava je krásna , pobočky sú hned v centre. Ale musí to byť vás jediný účet vo Fio a súčasne v SR, lebo FIo ma systém, ked si založíte účet v Prahe, tak na Slovensku, ak by ste prišli by ste dostali IBAN – CZxxxxx, a teda jasne krajina mimo eurozonu. Súčasne si môžete založiť účet v CZK a nan si vložiť peniaze a zameniť za eura.

    • Jiri napsal(a):

      Fio banka je snad ta opravdu poslední možnost. Prosím Vás na světě existují i jiné banky, než ty na které jde reklama na Nově! Pokud aspoň trochu přemýšlíte hlavou najdete 1000x lepší věci, než je Fio banka.

    • Ivan napsal(a):

      Nepozerám NOVU. Ale mohli by ste svojou inteligenciou ponať aj dôvod vašho postoja do komentára. Posledná možnosť ? Ucet v eurách zdarma, vedenie účtu v eurách zdarma, prevodzy medzi CZK do Eur v rámci banky HNED. Platby kartou v zahraničí v eurozone vrátane Reunionu a iných EU krajin zdarma. Skúste si použiť kartu Ceska Sporitelna, CSOB, KB a počítať koľko vás to stojí. Prosím, bavíme sa o BANKE, kde máte peniaze garantované do 20000 eur a zdarma služby. UK nebude od 03/2019 v EU a teda ani v Eurozone pre platby v EURACH nebudú kartou zdarma. Napr. Transferw… není o prevodoch, zasi si nemusíme klamať. Peniaze toho, kto pošle penize NIKDY NEOPUSTIA danú krajinu, hoci firma sa snaží vsugerovať do hlavy klientom malú lož. Oni neurobia žiadny medzinarodny bankový prevod. Opakujem medzinárodny bankový prevod. Oni potrebujú len dostatok klientov v danej krajine. A kedže ich majú môžu iba v ich súkromnom systéme spárovať platby, ale peniaze nikdy neodídu z krajiny. Není to medzinárodny prevod.

  • Lucie H. napsal(a):

    Asi ti sem úplně nepatří, ale nám Ryanair zrušil let z Milána do Prahy 2 dny před návratem z Milána, pro 6 lidí jsme sehnali jen let do Mnichova a pak autem. Požádala jsem o refundaci a ještě nemám peníze na účtě a je to téměř měsíc. Takže za mě Ryanair nikdy více …..jsou to zloději.

    • Markéta napsal(a):

      Urgovat, urgovat a jeste jednou urgovat.. taky nam nevratili penize po mesici, pak si nas na zákaznické lince prehazovali sem a tam jak horkej brambor dalsi mesic. Hnus, ale penize poslali.. nevzdavejte to 🙂

  • Lukas napsal(a):

    Presne to ted resim, kupoval jsem letenky psali mi vse v CZK a nakonec z karty rozdil -2000, takze se ted uz 14 dni dohaduju pres emaily a uz si nevim pomalu rady jak na ne zatlacit. V emailu objednavky cena v CZK co mela byt a na ucte takovy rozdil..nekdo nejaky rady? Da se to dostat znich?

    • jan napsal(a):

      Jediná věc, která se vyplatí kupovat od Ryanairu jsou jeich akcie.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ano dá, chce to ale pevné nervy.

    • Lukas napsal(a):

      Stále nic, už asi 6 eamilu a pořád nic.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Nic jiného než online chat nemá moc cenu…

  • Martin K. napsal(a):

    Přesně to se mi stalo asi před 3 týdny, když jsem kupoval letenky do Stanstedu. Všechno bylo v pohodě, v itineráři bylo, že byla zaplacena částka 4500 CZK, ale z účtu najednou odešlo 5000 CZK. Což je dle mého velká prasárna. Už jsem i kontaktoval podporu, tak jsem zvědavý, co mi na to řeknou..

  • Petr napsal(a):

    Přiznám, se, jsem tupoň- ale jakou jinou kartu mám zaškrtnout než tu svoji- když jinou nemám? Díky, Petr

    • Honza
      Honza napsal(a):

      jen překliknout políčko na jiný typ a zpět.

  • Simona napsal(a):

    Já pořád vstřebávám cenu odbaveného zavazadla – 80 euro ke zpáteční letence Berlín-Tenerife, Tenerife-Berlín. To Je to nějaká novinka nebo cena byla vždycky tak vysoká?

    • Lenka napsal(a):

      Vždycky, před 5 lety jsem platila za odbavovane zavazadlo jednosměrně 35€…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      S cenama se začalo dost hýbat, i když se chlácholili garancí jedné ceny zavazadel.

  • Vojta napsal(a):

    Zrovna jsem to udělal přesně podle návodu a stejně mi to strhli v czk s jejim kurzem…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Nesmi tam zustat ten kurz… 4x jsem se taky nechal previzt, pak 4x vzdy viz navod a uz to slo v eurech…

  • hh napsal(a):

    Jsou to zmrdi, co si budeme povídat. Tohle nemá nic společné ho s low cost, to je prostě ojebávka. Neporušují tím něco ?

    • Luuukkass napsal(a):

      Tak ona podstata LC úplně neznamená Low Cost ceny pro cestující, ale je dosáhnout nízkých nákladů pro firmu

    • Ivan napsal(a):

      Konkurencia, ktorá predá letenky 2-3x drahšie, oni nie sú zmrdi. Naklady firmy sú pri leteckých spoločnostiach o tom istom – palivo, poplatky letisku, zam-ci, poplatky dispečingu krajiny. Ktorá letecké letecké spoločnosti sú potom zmrdi?

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *