Skupiny létají s Honzou

Rušení letenek kvůli koronaviru

10.3.2020 15:39 597 komentářů
Nabídka již není aktuální

CC0 Pixabay

Na základě vyhlášení italské karantény ruší letecké společnosti svoje linky do Itálie.
 

 
Aktuálně platí úplný zákaz vycestovat do zahraničí (mimo služební cesty, neodkladné cesty za rodinou nebo na úřad). Pokud se vrátíte do 24 hodin, nemusíte do karantény, v opačném případě je potřeba počítat se 14-denní karanténou.
 
Od 14.3.2020 mají vládou občané ČR zákaz vycestovat do 13 zemí jako je: Čína, Irán, Jižní Korea, Itálie, Španělsko, Francie, UK, Dánsko, Švédsko, Nizozemsko, Norsko a další, seznam zemí se bude postupně doplňovat. Nárok na vrácení peněz za letenky není, jediný případ bude, pokud bude linka zrušena.
 
Pro informaci jsem dal dokupy přehled největších provozovatelů linek do Itálie z ČR a okolí.
 
ČSA
ČSA zrušily svoje linky už minulý týden po vyhlášení zákazu letů mezi Itálii a ČR. Za všechny lety v období do začátku dubna tak bude vracet peníze. Nově je zrušená i linka do Tel Avivu.
 
Ryanair
Ryanair nejprve zrušil lety do Bergama, Trevisa a Boloni (obousměrně) na základě nařízení vlády ČR. Vzhledem k nízké poptávce ale dochází v období až do konce dubna 2020 k rušení některých rotací také na dalších letech z ČR (Barcelona, Zadar, ..). Od 13.3.2020 ruší Ryanair všechny lety z/do Itálie včetně těch z/do ČR až do 8.4.2020, opět je tak nárok na vrácení peněz.
 
easyJet
Aerolinka zatím neupravila nijak provoz letenek do Neapole. U Milána a Benátek byla nucena na základě nařízení vlády ČR nevozit cestující při letu do ČR. V opačném směru ale stále létá i prodává letenky. Zásadní problém je tak při nákupu třeba pouze jednoho směru, kdy aerolinka peníze nevrací, protože let provozuje. Vzhledem k ostatní aerolinkám je ale asi otázkou času, kdy k rušení přistoupí.
Aktualizace: easyJet od 11.3.2020 zrušil všechny lety do Itálie až do konce zimního letového řádu (28.3.2020).
 
Wizz Air
Ruší lety do Itálie od 10.3.2020 do 3.4.2020. Rovněž ruší lety od 12.3.2020 do 23.3.2020 do Izraele (hodí se hlavně u linek do Tel Avivu a Eilatu z okolních letišť). U všech zmíněných linek je tak nárok na vrácení peněz. Rovněž letový řád Wizz Airu až do konce dubna prořídl.
 
Vueling, Alitalia
Aerolinky zatím létají a rušení letů mimo menší redukce neoznámily, k zastavení ale dojde v nejbližších dnech asi také. Otázkou je jestli u Alitalie doje poté vůbec k obnovení… :/
Aktualizace: Vueling zrušil od 13.3.2020 rovněž svoji linku do Florencie.
 
Lety do USA
Od 14.3.2020 jsou na 30 dní rovněž zakázány lety z Evropy do USA (mimo letů z Velké Británie).
 

Základní pravidla vracení letenek

Pokud je váš let v některém z výše uvedených rozmezí tak vyčkejte na email o rušení od aerolinky, nemá cenu psát předem, nic vám stejně neřeknou a navíc se s největší pravděpodobností ani nedostanete na online chat či na řadu na telefonu. Pokud máte koupenou na jedné rezervaci letenku tam i zpět, tak máte právo zrušit obě cesty, i když byla oficiálně zrušena zatím jen jedna. Pokud máte letenku na jiné lince, která zrušena nebyla, kvůli koronaviru letenku u výše uvedených společností rušit nemůžete, jednoduše propadne a nic nemusíte nikde hlásit.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    david napsal(a):

    hezky den, meli jsme letez vidne do larnaky, dnes, v patek 20. brezna. letenku jsme kupovali pres kiwi, letet jsme meli wizzair. na vraceni penez jsme nemeli narok, nic jsme se proto ani nesnazili rusit.

    dnes, v patek 19. brezna odpoledne, mi prisla sms a e-mail, ze let z vidne na larnaku, stejne jako zpatecni z larnaky do vidne, jsou zruseny.

    je lepsi se uchazet o nahradu skody na kiwi (pod spravou rezervaci mi to vsak nenabizi nic, jak se penez domahat) – nebo na wizzair?

    moc dekuji!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohuzel vám kiwi nedá do Wizz Air rezervační kód abyste mohli přímo přes ně, takže budete muset nejspíše přes Kiwi.

  • Profilový obrázek
    Katka kvapilová napsal(a):

    Ahoj mám dotaz.
    Měla jsem letět z Vídně do Lisabonu cestu tam s Wizz air a zpeť s Ryanair. Cesta zpět byla zrušená ale Wizz air to vypadá že poletí. Mám šanci na nějakou kompenzaci ?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, počkat jak to dopadne, pokud to poletí, tak nárok není bohužel žádný, max na poplatky.

  • Profilový obrázek
    Aneta napsal(a):

    Dobrý den,
    moc prosím o radu. V termínech 10.4. – 13.4.2020 jsme měli letět Pardubice – Kyjev a zpět s leteckou společností Sky Up, ale vzhledem k současné situaci zákazu vycestování samozřejmě odletět nemůžeme. Řešila jsem vše se Sky Upem, bohužel mi nabídli pouze vrácení letištních tax v celkové výši cca 700 Kč / osoba ( zpáteční letenka nás vyšla na 4 100 Kč / osoba ). Moje otázka zní, zda mám jejich nabídku přijmout nebo čekat na to, až se let zruší ( doufejme, že se zruší… ). Prosím o Váš názor.
    Předem moc děkuji a přeji hezký den

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, počkat, tipl bych si že se zruší….

  • Profilový obrázek
    Ivana napsal(a):

    Dobrý den,
    15.4. jsem měla letět s ČSA a Norwegian do Los Angeles přes Paříž. Z obou společností mi přišly maily o zrušení letu. U ČSA jsem vyplnila formulář a čekám, zda mi peníze vrátí. Společnost Norwegian mi nabízí změnu termínu nebo CashPoints, ty ale musí být pak vyčerpané do konce listopadu, což je mi k ničemu. Když je zrušený let z jejich strany, můžu žádat peníze za letenku zpět? Mnohokrát děkuji za odpověď, Ivana.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, oficiálně ano, ale vstupuje teď do hry vyhlášení pandemie jako vyšší moci, kdy zrovna ten právní rámec není úplně určen. ČSA ta výplata peněz poměrně dlouho trvá…

  • Profilový obrázek
    Vašek napsal(a):

    Ahoj,

    nemáte prosím nějaký paragraf, na který bychom se mohl odkázat, když aerolinka po zrušení nabídla pouze připsání kreditu místo vrácení peněz?

    Konkrétně jsme měli letět 17.3. s AirArabií trasu PRG-SHJ-KTM a 13.4. zpět. Aerolinka jeden z letů zrušila, ale stále trvá na tom, že nám pouze připíše kredit.

    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, aerolinky se začaly vymlouvat na vyšší moc, tam ten právní rámec je vachrlatý a vlastně nikdo neví, jak se k tomu pořádně postavit, takže spíše počkat, až se situace uklidní a bude k tomu i třeba nějaký postup od EU apod.

  • Profilový obrázek
    Anna napsal(a):

    Dobrý den,
    Měla jsem letenky společnosti IBERIA CONECTA z Prahy do Zürichu, tento spoj byl zrušen. Jediné, co mi tato společnost nabízí, je to voucher, což mi absolutně nevyhovuje. Mám právo je žádat o vracení peněz?
    Dekuju

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, oficiálně ano, ovšem poslední dobou se objevuje informace o vyšší moci v podobě pandemie, kde to není úplně právně ošetřeno, asi bych bral voucher, určitě bude v budoucnu kam letět…

  • Profilový obrázek
    Jarek napsal(a):

    Zdravím Vás,
    zakoupil jsem letenky na Kubu od Condor.de
    Celá cesta je na jedné letence odlet Praha – Varadero mezipřistání Frankfurt
    Zpáteční je Havana – Praha mezipřistání Frankfurt
    Celkový účet za letenky je 70000,-Kč
    Dnes po týdnu mi napsali ,že si můžu udělat novou rezervaci zdarma ,ale rozdíl musím zaplatit.
    Let Praha – Frankfurt a zpět mi byl zrušen.Mám právo požadovat cely obnos za letenky zpět?
    Let byl zrušen partnerem Condora tj. CSA , Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo koupeno jako jedna letenka na jedné rezervaci, tak ano podle EU regulí je nárok na vrácení peněz, otázkou je, jak s tím zamává vyhlášení pandemie…

  • Profilový obrázek
    Tereza napsal(a):

    Ahoj. Taky řeším zrušení letu u společnosti ryanair.. A nereálné vyplnit formulář už x dní. Předala jsem žádost na jednu firmu aby mi poradila, jak to řešit. Tak Vám dám kdyžtak vědět…

    • Profilový obrázek
      Tomáš napsal(a):

      To bych byl rád. Já to stále zkouším denně snad milionkrát a taky bez úspěchu.

  • Profilový obrázek
    Lucka napsal(a):

    Ahoj, mám koupené letenky do Kodaně od Ryanair, odlet 19. 3., přílet 21. 3. Společnost mi oficiálně zrušila jen zpáteční let Kodaň – Praha. Podařilo se mi vyplnit formulář na vrácení peněz, což mi bylo dle e-mailu nabídnuto. Nicméně dnes mi přišla odpověď, že mi peníze nevrátí z důvodu vyšší moci a za to oni tedy nemohou….
    Opravdu nemám na vrácení peněz nárok?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, no pokud se to ruší online tak přímo Ryanair nabízí i možnost zrušit let tam, pokud let neletěl, tak je nárok 100%, pokud ano a byly letenky koupeny na jedné rezervaci tak by to jít mělo též.

  • Profilový obrázek
    John napsal(a):

    Zdravím Vás, prosím o radu. Mám koupené letenky přes kiwi (chyba..) a mám koupelny let z Prahy přes Londýn do Los Angeles. Přišel mi e-mail od American Airlines že ruší cestu z Londýna do Los Angeles. American Airlines nabízí možnost letenky přebookovat a doplatit si rozdíl – s tím, že odpustí poplatek za booking. Kiwi nabízí ve formě kreditu asi 70% ceny letenky anebo možnost si za 544kc koupit od nich asistovanou refundaci s tím, že se pokusí získat zpět co nejvíce peněz – ale je to dle podmínek aerolinek.. co byste si vybrali? Mate někdo zkušenosti s tím, jestli je to lepší tisknout, zaplatit jim aby to zkusili vymoct nebo vzít kredit? Nevím jestli American Airlines nabízí na toto vracení peněz anebo bych o peníze případně přišel úplně a v tom případě by bylo lepší vzit kredit?

    Děkuji za rady

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohužel kiwi ukazuje poslední dvy pravou tvář… pokud se dostanete do rezervace american airlines tak zkusit přímo přes ně, pokud to nepůjde tak napsat na American, co vam nabizi kiwi, aspon je treba prasti pres prsty.

  • Profilový obrázek
    Hugo napsal(a):

    Dobrý den. Ryanair nabízí za zrušené lety vrácení peněz. Při kliknutí na „Vrátit peníze“ v rezervaci ale vyskočí hláška „Při vrácení peněz za letenku došlo k potížím“. Problém trvá už několik dní, od doby kdy bylo vrácení peněz nabídnuto. Existuje řešení?
    Velice děkuji.

    • Profilový obrázek
      Tomas napsal(a):

      Mám ten stejný problém už asi 10 dní. Na mejly mi nikdo neodpovídá.
      Mám u nich koupený letenky asi za 8 tisíc, a už nevím jak na ně… akorát mě to deptá ještě více v téhle situaci.
      Kdyby neprodávali letenky za tak směšné ceny, už bych s touto společnostní nikdy neletěl!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to přetížení systému Ryanairu, takže buď zkusit vyloženě v noci nebo počkat, až to půjde, nárok na vrácení by měl být až 3 měsíce po neuskutečnění letu.

  • Profilový obrázek
    Iveta napsal(a):

    Dobrý den, kupovala jsem letenky do Londýna cca 4.000Kč přes kiwi.com. Napsali mi email, že se mám rozhodnout, zda mi vrátí peníze ve formě kreditu za pouhých 451,46Kč a nebo se mám odkázat na společnost se kterou jsme měli letět – Ryanair, zaplatím manipulační poplatek cca 500Kč a oni se rozhodnou zda mi peníze za zrušený let vrátí nebo ne. Můžete mi porad, jaka varianta je nejlepší? Kiwi už nikdy. Děkuji 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, to bych viděl jako celkem nekalou praktiku Kiwi. Náhrada musí být vždy, jak moc to mohou ovlivit nějak dobře napsané podmínky je pak otázka spíše na právníky…

  • Profilový obrázek
    Tereza napsal(a):

    Dobrý den, máme letenky od společnosti Raynair do Anglie s odletem 11.4. Pojištění za zrušení letu ze strany společnosti máme zaplacené, ale dosud nám přišel jen email o tom, že koronavirus narušil lety a můžeme svůj let změnit. Nepíše se ale nic o nároku na vrácení peněz. Je možné, že tato možnost nám teprve ještě dojde?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, já bych ještě počkal, že se budou rušit lety až do konce dubna je celkem reálné, v tom případě bste tak dostala peníze zpět…

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Díky za odpověď. Měla jsem za to, že když nemohu vycestovat do země odletu – Rakouska a je v ČR stav nouze. Mohu zažádat o vrácení peněz. Pokud bych koupila letenku přímo od Emirates, nebyl by to problém.
    Chci vrátit peníze a jinou variantu neakceptuji. Máte tip, jak na to, i když let dosud nebyl zrušen?
    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohužel tam žádná jiná varianta není, vždy dostanete peníze, pouze pokud je překážka na straně aerolinky…

  • Profilový obrázek
    Michal napsal(a):

    Dobry den, měli jsme koupene letenky přes Gotogate na Srílanku odlet 17.3, návrat 1.4. máme nárok na refundaci? Transferovy let do Dubaje byl realizovan. Děkuji M.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bouhžel ne, to že jste nemohli nastoupit sice není vaše vina ale ani vina aerolinky…

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Měli jsme letět 19.3. z Vídně do Dubaje a 26.3. zpět. Letenky máme koupené od Letušky s Emirates.
    Letuška nechce vracet peníze, nabízí jen novou rezervaci, nebo voucher s platností 1 rok.
    Nemám zájem ani o jedno z těchto řešení. Jak na ně?
    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Pokud ten let bude letět tak je to ještě dobrá nabídka, pokud bude zrušen, tak trvat na vrácení peněz, vrátit je musí…

  • Profilový obrázek
    Tomáš napsal(a):

    Ahojte,

    Můj let u Ryanair byl zrušen,a pří rozkliknutí vrácení peněz mi to hodí chybu, a dál mě to nepustí. Zkouším to už týden a stále stejná pohádka.
    Na mejly nikdo neodpivídá. Poradíte co s tím? Má někdo stejnej problém?
    Díky za radu, Tomáš

    • Profilový obrázek
      Lenka napsal(a):

      Ahoj. Řeším také vrácení peněz za letenky zrušených letů u Ryanair s naprosto stejnými problémy, jak už jsou tady popsány. Tedy hlásí, že zadávám špatně číslo letu. Zkouším to celý den a stále dokola. Měla jsem letět zítra a vracet se 31.3. Předpokládám, že je to tím, že je systém zcela zahlcen. Chci se tedy zeptat, zda o vrácení peněz mohu žádat i po terminu letu Děkuji za odpověď. Lenka

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ano když je let zrušen tak i zpětně…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, vydrzet, aktuálně je tam chybka, tak zkusit zítra, pozítří…

  • Profilový obrázek
    Michala napsal(a):

    Dobrý den,
    Ryanair mi zrušil let z Prahy, ale zpáteční let do Prahy o 5 dní později nezrušil. Nabízejí vrácení peněz, ale asi jen za ten první let, ale já nemám jak se dostat tam. Můžu žádat o vrácení peněz i za zpáteční let? Kupovala jsem to jako zpáteční letenky.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano jakmile budete letenky rušit, tak se nabídne možnost zrušit oba lety.

  • Profilový obrázek
    Šárka napsal(a):

    Dobrý den, máme zakoupené letenky přes Gotogate, v sobotu 14.3. jsme již měli odletět na Srí Lanku, zpáteční letenka byla zakoupena na 30.3., z důvodu bezpečnosti jsme neodleteli. Informace o zpátečním letů, zda se zruší nebo ne, zatím nemáme. Na Gotogate se nedá již několik dní dovolat, zažádali jsme alespoň o storno na jejich stránkách. Je v tomto případě možné, že nám peníze vrátí či ještě prebukuji? Nebo nějaká rada, jak se s není spojit? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to přes prodejce tak toho asi nic moc nepůjde než čekat na jeho stanovisko. Záleží jestli odletěl ten let 14.3., pokud ne tak je nárok na celý refund.

  • Profilový obrázek
    Brendy napsal(a):

    Dobrý den. Nemůžete mi poradit co udělat, když mi Ryanair zrušil zpáteční cestu z Barcelony a nyní mi nabízí dvě možnosti z nich žádná není funkční? Na koho se obrátit?

    1) Vrátit peníze – Při kliku na toto tlačítko, systém zahlásí – při vrácení peněz za letenku došlo k potížím. Žádost o vrácení peněz můžete zaslat našemu týmu zákaznických služeb zde. Na odkazu https://refundclaims.ryanair.com/ systém hlásí špatně vyplněné číslo letu …. ač tam dáváme zrušený let FR3039
    2) Změna letu – zde při vybrání jiného data letů tam a zpět do stejné destinace se nevysvítí možnost tlačítka „pokračovat“

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to chyba na webu Ryanairu. Počkejte do zítra, snad to bude ok.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *