Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Zdeněk napsal(a):

    Ahoj, 19.4 jsme měli odletět do usa. Návrat 8.5.finnair let zrušil. Řekli nám že to budou refundovat. Pořád se nic nedělo tak jsem volal finnair znova, řekli že peníze dávno poslali. Letenky jsem koupil přes letušku a tam se k ničemu nemají. Volal jsem, psal jsem. Co bych měl udělat abych se dočkal peněz. Děkuji za odpověď
    Zdeněk Horák

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, určitě tlačit na Letušku, pokud Finnair tvrdí že refundovali tak ty peníze drží Letuška.

  • Monika Michelová napsal(a):

    Zdravím Honzo.Moc děkuji za super a užitečné informace ohledně cestování,které mi chodí a už se i podařilo díky Vám cestovat mnohem levněji.Prosím o radu,protože v cestování sami za sebe ještě nejsme tak zběhlí.Zvažuji koupit letenky v srpnu na Rhodos,ale bojím se,aby to nebyly vyhozené peníze včetně rezervace pobytu,pokud nezruší do té doby Řekové 14-ti denní karanténu.Nebo se nepokazí ještě něco víc.Storno poplatky 60 euro na osobu u Wizzair 14dní před odletem s ohledem ceny letenky z Vídně je fakt o ničem. Jít do toho?Risknout to?Všude píšou,že snad Řecko v červenci by mohlo klapnout bez karantény a testů.No když tam letí i Babiš:o))) Děkuji a díky za to že jste.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud máte pochybnosti, dá se k letence koupit za 12 € na osobu a let Wizz Flex, let pak můžete případně stornovat do kreditu nebo přesunout bez tohoto poplatku… Jinak info o tom Řecku bych čekal napevno někdy do týdne, max dvou.

  • Lucie napsal(a):

    Honzo mame letet s kamaradkou a detmi 10.cervence do Neapole s EasyJetem, letenky jsme koupili pres Letusku a nikdo nam nic nepovi. Mame pojisteni storna, ale to se samozrejme nevztahuje na Covida. Kdo je ten, co s nami bude resit vzniklou situaci a na co mame narok v pripade ze let bude zrusen? Trochu se bojime jaka budou pravidla pri navratu zpet , tak bychom radeji asi neleteli. Bylo mi receno ze kdyz stornuji letenky pred odletem ja, tak neni zadna kompenzace? Je to pravda? Diky za pomoc, nemam s tim zadne zkusenosti.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, kompenzace nebude nikdy. Pokud easyJet letenky zruší tak je nárok na voucher/refund, pokud let poletí tak bohužel na nic nárok není a je to jen o tom co vám easyjet povolí. Zatím je tak potřeba čekat jak se to vyvine.

  • Lukáš napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    asi před týdnem jsem ti psal ohledně letu z Mnichova do Las Vegas s přestupem v Charlotte, letět máme 5. 7. 2020 s tím, že nám let z Mnichova do Charlotte zrušili, avšak nepřišla od American Airlines žádná informace. Chápu, že do té doby se to může ještě měnit a vlastně je otázka, nakolik je reálné, že se bude dát začátkem července do USA létat. Každopádně na co se chci zeptat je situace, kdy např. 14 dní před odletem přijde e-mail od AA, že let zrušili. V takovém případě pak pošlou pravděpodobně kód na rebook, který je platný 1 rok, ale je možné požadovat i vrácení peněz? I když se jedná o basic economy letenky? Popravdě v tom nejsem zběhlý a nevím, jestli to funguje nějak podobně jako v Evropě, kde se uplatňuje nařízení EU.

    Předem Ti moc děkuji za odpověď a měj se fajn! 🙂

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano nárok tam je, ale aerolinky se tomu brání zuby nehty.

  • Václav napsal(a):

    Zdravím,

    chtěl jsem se zeptat: máme letenky od RyanAiru do Londýna (1.7. – 5.7.). Vzhledem k tomu, že letenky jsou již uhrazeny a Velká Británie je pro přeshraniční návštěvníky přístupná pouze se 14denní karanténou, je nesmysl tam letět, navíc když mají být letadla RyanAiru do 1.7. uzemněna. Jak můžu postupovat? Storno není dle webovek RyanAiru možné. Čekat na oficiální storno ze strany RyanAiru, budou-li lety 1.7. ještě uzemněny?

    • Honza napsal(a):

      Ryanair by měl Londýn rozlétat už od konce června, takže tam závisí jestli se vaše lety zruší nebo ne, proto zatím čekat.

  • radek napsal(a):

    Ahoj Honzo ,
    za týden mám doplácet celou částku za objednaný hotel na Rhodosu , k němu mám zakoupené letenky z Prahy 1.7.2020 ve 4:55hod. ráno, let se Smartwings , podle posledních informací , by měli začít létat právě od 1.7.2020…chtěl bych znát tvůj názor, jak by jsi se zachoval ? Doplatil celou částku za hotel a věřil , že 1.7. odletíš?
    děkuji za tvůj názor, Radek

    • Ondra napsal(a):

      Dobrý den Honzo,
      rád bych se poradil. Ryanair (Lauda), letenky služebně z Vídně na Skiathos posunuli čas letu o 2 hodiny a nabídli změnu/refund – odeslal jsem 15. 4. 2020 formulář přes Ryanair s žádostí o refund. Dorazilo potvrzení s tím, že se má čekat a znovu formulář neodesílat (čekám, vím že to trvá).

      Před týdnem však přišel e-mail přímo od Lauda, že let je zrušen a nechť si zažádám o refund, nebo změnu letu. Mám tedy odeslat novou žádost prostřednictvím zaslaného odkazu o refund, který přišel od Lauda?

      Děkuji za radu.

      Ondra.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, no tady těžko říct, obecně pokud to tam mají spárované tak by znova ani jít odeslat ta žádost neměla, takže možná napsat na online chat.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, no uf, to fakt netušim, asi bych se snažil nějak domluvit s hotelem, SmartWings to posouvá jak se mu líbí, takže sice Rhodos snad v té době už půjde, ale pokud se jim to třeba nevyplatí ten první den letět tak to klidně zrušej.

  • Andrea napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    prosím, máte nějaký spolehlivý kontakt na easyjet? Zrušili nám v dubnu let do Amsterdamu, na konci března nabídli vrácení peněz, to jsem odsouhlasila a od té doby je v mém účtu na jejich stránkách, že se můj požadavek zpracovává. Už peníze nechci, chci si změnit termín, ale má rezervace je zablokovaná zpracováváním požadavku z března a nelze už měnit. A já nemohu nikde dohledat žádný email, online chat… kde bych situaci vysvětlila a změnila.
    Moc děkuji za radu. Pěkný den. Andrea

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel online chat po nástupu koronavirové krize odpálili, takže teď jedině telefon..

  • Jiří napsal(a):

    Ahoj řeším koupené letenky přes GOTOGATE.COM let od SmartWings. 17.3 jsem vyplňoval formulář na refundaci na gotogate a od té doby bez jakékoliv zpětné vazby. Volal jsem také do SmartWings a ty mě odpálkovali, že to musím řešit tam kde jsem to kupoval, což chápu a taky jsem již dávno provedl. Dnes jsem absolvoval tedy ještě 15 minutový rozhovor na lince podpory gotogate, kde mně přišlo, že mě teprve začnou řešit až teď. Nemá s podobnou situací někdo zkušenosti? Smartwing se na webu tváří že refundace ne jen změny termínů.

  • Jana napsal(a):

    Ahoj, nevím jestli sem tenhle dotaz vůbec patří, ale nemáte prosím zkušenosti s vracením peněz od Ryanair. V březnu jsme měli letět do Dánska (let zrušen), bylo mi umožněno požádat o celkovou refundaci, mám tedy i dokument, ve kterém to mám potvrzené s tím, že peníze na účet by měly přijít do 7 dní. Už je to více než 2 měsíce, ale peníze stále nepřišly, psala jsem již 4x email, ale bez odpovědi. Nějaká rada, jak postupovat dál? Děkuji předem za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, mě dnes přišly peníze za březnový let, takže ideálně podle návodu zde požádat.

  • Lenka napsal(a):

    Ahoj Honzo, koupila jsem v lednu u Kiwi zpáteční letenky do Barcelony, včetně dokoupeného odbavovaného zavazadla. Odlet 4.7.2020 s Vueling (tento let není prozatím zrušen), zpět 12.7.2020 s Ryanair (let zrušen). Prosím o radu, zda v případě, že chci vrátit peníze zpět (v maximální možné výši, ideálně plnou uhrazenou cenu i za dokoupené služby; přebookování nepřipadá v úvahu, pobyt jsem přesunula na příští rok), je lepší nechat to na Kiwi nebo si nechat zaslat rezervační údaje a komunikovat přímo s leteckou společností. Zašlou mi rezervační údaje pouze ke zrušenému letu nebo k oběma? A když Vueling let nezruší, mám nárok na vrácení uhrazené ceny i za tuto letenku? A ještě poslední dotaz: Kiwi mi poslalo e-mail, že si mám vybrat variantu (rozhodně jsem pro refundaci, buď finance nebo voucher od letecké společnosti, už ne od Kiwi). Je nutné odpovědět hned? Je vznesení nároku nějak časově omezeno? Raději bych počkala, zda třeba i Vueling zruší let Praha-Barcelona 4.7.2020. Předem děkuji za odpovědi.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, tam to záleží s jakými podmínkami to kiwi prodal, ale tipl bych si že určitě tak že jsou jen zprostředkovatel a byly to 2x jednosměrné letenky… takže buď to nechat na kiwi, musí poskytnout to co nabídne aerolinka nebo po vlastní ose, tam pak ale ošetřit to, že refund dostane nejspíše kiwi.

  • Mates napsal(a):

    Ahoj, chtěl bych se zeptat ohledně Berlínského letiště Tegel, přímo na stránkách letiště jsem našel, že od 15.6 bude zavřeno, ale mám koupenou letenku s Easyjetem na 19.8 z tohoto letiště, když se podívám na rezervaci vše je při starém, odlet Tegel terminál C. Je to na Kefalonii. Mám čekat a neřešit nebo psát na Easyjet a čekat nějaké vyjádření ?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, aktuální plán je, že chtějí přes léto sfouknout přesun, dočasně něž se vše rozlétá tak se bude asi létat se Schönefeldu, následně se přesune veškerý provoz na Brandenburg.

  • Iva napsal(a):

    Dobrý den, Honzo, prosím m o radu. U Kiwi jsme v únoru zakoupili letenky na Island s ČSA. Dnes přišel mail, že let je zrušený. Nabídli nám buď odlet v původním termínu, ale s jiným dopravcem s několika přestupy a doplatkem nebo možnost, že s asistovanou podporou nám získají peníze od dopravce zpět, ale neví kolik. Vůbec není možnost změny termínu zdarma, jak uvádí ČSA na webu. Jak postupovat? Hodil by se nám voucher, ale s platností do 30.6.2021 nebo získat zpět co nejvíc z původní ceny letenky.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě napsat s požadavkem na voucher, který pak vystaví ČSA, kiwi nepíše vždy o všech dostupných variantách.

  • Hana Tesařová napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    prosím, mám 3 dotazy ohledně věcí na palubě Ryanairu:
    1. Množství 100ml lahviček v 1l sáčku nesmí přesáhnout 10ks nebo pokud jsou lahvičky o menším ( 50ml ) objemu může jich být co se počtu týče víc, ale opět max. 1l ?
    2. Můžu mít v příručním (kabinovém) zavazadle základní léky pro případ potřeby ( paralen, ibalgin, zyrtec, kapky do nosu,apod.)?
    3. Můžu si na palubu vzít vlastní vodu do pet lahve ?
    Děkuji za odpoděď.
    Hana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den,
      max 10 ks bez ohledu na to že je v jedné lahvičce méně než 100 ml, v praxi to ale většinou není zásadní problém, hrotí to jen někdy. Léky bez omezení. Vodu ano, ale natočenou až po bezpečnostní kontrole na letišti.

  • Pavel Brádler napsal(a):

    Dobrý den pane Jane,prosim o radu mám termin dovolené 17-24 v srpnu na Kretě mám hodně děti ,takže 4dospělí a 6dětí,prosím váš názor na spoje letů.
    Děkuji. Pavel

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, z Prahy budou ceny vysoké, nic pod cca 6 000 Kč na osobu bych nečekal, levnější alternativa je tak s Ryanair nebo Wizz Air z Vídně. Tam jsou ty ceny mnohem nižší, létat by se snad v té době už mělo bez omezení.

  • Zdeněk napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    Mám koupené letenky do Gruzie od Kiwi.com,let mi zrušili protože je s přestupem.v Bologni ten je od Ryanair.Pak je to s Wizzem do Kutaisi.Je to na 4.7.Nabídli mi 3 možnosti.1.Samooslužný nástroj-vyřešte svou záležitost přímo s dopravcem.2.bezplatná asistence vrácení peněz a 3.prioritní asistované vrácení peněz.Co mám vybrat?Já si myslím,že do Gruzie můžu letet napřimo z Prahy?Ale oni nabízejí at doplatím 6000kč.To nechápu chci mějaký jiný termín nebo peníze.Co s tím?Díky Zdeněk

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, v tomhle případě kombinuje kiwi na vlastní triko a bohužel vzhledem k jejich podmínkám vlastně na tvoje triko lety, které dopravce sami jako přestupní a zpáteční neprodávají. Můžeš se tak na dopravce o jednotlivé refundy obrátit sám nebo přes Kiwi, výsledek bude asi pomalu stejný, nejspíš přijde vše do voucheru…

  • Lukáš napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    prosím o radu kdy a kde nejlépe koupit čtyři letenky na Korfu od 25.6. (možné až +4 dny) na 10-12 dnů.
    Moc děkuji a přeji hezký den
    Lukáš

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, letiště na řeckých ostrovech by se měla otevírat 1.7.2020, takže to v tomto termínu asi jen tak nepůjde.

  • Ľubica napsal(a):

    Dobrý den Honzo,

    v priebehu 2 dní mi Laudamotion (ryanair) 2 krát zmenil odlet na Mallorku (30.7.), druhýkrát už s emailom s 3 možnosťami (akceptovanie zmeny, prebookovanie a refund). K refundu je poznámka: Please note refund requests must be submitted before the flight departure date. Je možné teda s rozhodnutím počkať až do odletu, resp. ešte nejaký čas alebo je to časovo obmedzené (v maili nič nevidím)? Situácia sa mení každý deň.
    Ďakujem.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano nečekal bych přímo do odletu ale určitě týden před odletem není problém.

  • Pavla napsal(a):

    Ještě jednou zdravím, Honzo,
    stále píši ohledně Chorvatska:-), je možné odletět v jiný nejbližší termín ( 13.7.nebo 17-.7. místo zrušeného letu 15.7. ) s tím, že nám letenky přebukují a nebudeme již nic doplácet? Jak to udělat, na co máme nárok?

    Moc děkuji a nezlobte se za 3 dotazy…
    Pavla

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, po zrušení je vždy dostupný rebook nebo refund. Pokud dáte rebook tak můžete vybrat jakýkoliv termín bez doplatku, pokud refund tak to přijde do voucheru a tam se použijí finance, které byly zaplaceny. Dřív by měl létat SmartWings z Prahy, ceny jsou ale úplně jinde.

  • Pavla napsal(a):

    Zdravím,

    ještě dodatek k předchozímu dotazu, letenky do Dubrovníku z Vídně v letovém řádu na červenec jsem vůbec nenašla…zrušili to ? Dívám se špatně ? Děkuji.
    Pavla

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, stále se to upravuje, takže ještě chvíli počkat na finální podobu.

  • Pavla napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,

    děkuji za Vaše skvělé stránky. Prosím o radu, máme zakoupeny zpáteční letenky z Vídně do Zadaru 10.-15.7. přes Ryanair. Tam s Laudou a zpět realizované Malta air. Dnes nám přišlo od Lauda air, že let je o 1 hodinu změněn. Další mail od Malta air, že let ze Zadaru je zrušen. Nabízí refundaci. Dívala jsem se a skutečně změnili letový řád, létá se v delších – týdenních intervalech, tedy místo 15 7. až 17.7. , ale to my už nemůžeme. Nevím, co s tím. Potřebujeme zrušit oba lety, vždyť letenky jsou kupovány dohromady přes Ryanair…nechápu to. Prosím, poraďte. Pavla

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano klikněte na refund a tam budete mít pak ve formuláři možnost zaškrnout že rušíte všechny lety na rezervaci za všechny cestující.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *