Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Zuzana napsal(a):

    Dobrý den,
    hledám letenky na Sicílii, ale z ČR přímý let není.
    Polsko zatím uzavřené a z Vídně bychom potřebovali na zpáteční cestu test nebo karanténu, pokud se nemýlím. Nevíte, jak to vypadá výhledově na přelom července / srpna?. Zda Rakousko neplánuje zrušit při příletu testy a zda Polsko vůbec letiště na sezónu otevře?
    Co byste doporučí, kupovat letenky nebo ještě počkat?

    Moc děkuji za odpověď.

    Zuzana

  • Irena Jarkovska napsal(a):

    Prosím o radu.Zakouoila jsem zpáteční letenky na Krétu od ČSA přes Myrtip.Lett tam zrušili,let zpět ne.Mytrip oznámil skutečnost e-mailem,na který nejde odpovědět,nemohu se dopátrat ani tel.cisla ani emailové adresy na Mytrip.CSA odkazuje výhradně na svého prodejce.Zruseny let je už 27.6.,nevím jak a kam se obrátit děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině zkoušet jakýkoliv komunikační kanál Mytrip, jiná cesta bohužel v tomhle případně není, případně pak chargeback.

  • Eva napsal(a):

    Dobry den,
    V aplikaci Ryanair mě zmizely všechny zaplacene letenky s kody letenek . Nevi nekdo kde bych se poradila osobne nebo prez kontakt . Nema nekdo kontakt na Ryanair v Česku . Nevim si vubec rady . Na mail me nikdo neodpovida. Za odpovedi predem dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud zmizely tak už jsou v procesu vystavení voucheru, respektive by ty vouchery měly co nejdříve přijít.

  • Jan napsal(a):

    Zdravím,

    v lednu jsem koupil letenky pro pět osob na 2.6.2020 do Burgasu na GOTOGATE – Smartwings. Následně mi psali ohledně voucherů, tak jsem odpověděl, že pokud není možnost vrácení peněz, tak prosím o info o voucherech. Zaslali mi 10 voucherů, které lze uplatnit do 3.6.2021. U každého je číslo, jméno a částka. Problém je, že jedna osoba už s námi ze zdravotních důvodů nemůže letět. Zároveň je cena letenek výrazně vyšší, takže se nám nechce doplácet půlku již zaplacené ceny (za 4 os), což by se zmírnilo, pokud by se dala hodnota voucheru neúčastněného rozložit do dalších letenek. Také využití voucherů do 3.6.2021 patrně neumožňuje plnohodnotný pobyt v zahraničí příští rok, jestliže sezóna začíná 1.6.. Pokud je mi známo, tak Bulharsko je od 1.6.2020 přístupné, takže se neuskutečnění cesty „nedá“ na covid-19 svádět. Je nějaká šance na chargeback od banky za těchto okolností nebo nějakého rozumného vyrovnání – např. sjednocení ceny voucherů pro let jiného množství osob, odlet bez změny ceny, atp.?

    Předem velice děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, záleží co vám poslali za „vouchery“ jestli od gotogate tak je to potřeba řešit s nimi, pokud přímo od SmartWings tak tam by teoreticky mohla být možný domluva přímo se SmartWings. Jinak do 15.6. platí výstraha našeho MZV nikam necestovat, což pak lze brát také jako z důvodu „COVID“.

  • Goran napsal(a):

    Dobrý den, Wizzair nám zrušil let a připsal nam cenu letu do wizz kreditu, jenže my nevíme, jak ji máme čerpat, protože jsme u Wizzairu nikdy nebyli registrovaní a nebyly nam zaslány zadne přihlašovací údaje, nebo pokyny jak se k němu dostat. Předem dekuji za odpoved.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste rezervovali přímo na http://www.wizzair.com tak rezrevaci mít musíte, bez ní to koupit nejde. Pokud přes nějakého agenta tak ji má on.

  • Sárka Hronková napsal(a):

    Dobry den, shaním akční letenky na Maledivy, termín během prvních 14 dnů v unoru 2021, ale jen na 8 nocí, poskytujete tuto službu? cenu bych nechtěla se všemi poplatky, zavazadlem a jídlem překročit pres 15 000 za osobu. Děkuji, Hronková

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální bude Qatar, ten seženete do 15k a službama jsou TOP.

  • Rendy napsal(a):

    Máme zakoupený letenky s jedním přestupem od Student A. do USA odlet 27.7. 2020 z Vídně do Londýna,Londýn Raleigh USA Vše v jedné letence.. Zjistila jsem že letenky byly změněny. Letenka Vídeň Londýn
    úplně schází , náš odlet začíná Londýn Chicago, Chicago Raleigh. Je možné požadovat vrácení peněz za letenky? Do SA se nemohu dovolat, na email neodpovídají. Nikdo mě na změnu letenek neupozornil, přišla jsem na ně sama při kontrole rezervace. A tato změna nám nevyhovuje.

    • Honza napsal(a):

      Aktuálně prochází letové řády na léto úpravami, že let zmizel neznamená hned, že se zase neobjeví, takže počkat až to bude finální, pak případně přijde i email o zrušení.

  • Bara napsal(a):

    Ahoj Honzo, je mi jasné, ze teď je zatim dost nejasná situace ale myslíš (byt jen tvůj osobní názor), ze bude možné během leta cestovat mimo EU (konkrétně Asie), pripadne ze je do vůbec dobrý nápad vzhledem k různým lokálním opatřením? Nikde jsem ohledně toho nic nedohledala. Moc diky

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, tipl bych si že se to bude uvolňovat naplno nejdříve koncem léta…

  • Denisa napsal(a):

    Ahoj Honzo, ve správě rezervace Ryanair máme zrušeny let 13.8.do Rigy, přestože máme zakoupen zpáteční let dne 20.8., který zatím není zrušen, ale na 99,9% bude. Máme čekat opět až zruší i tento let a teprve pak žádat najednou o vrácení? Nebo se žádá o každý let o vrácení peněz zvlášť? Děkuji. D.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, klidně můžete rovnou teď požádat a zaškrtnout že žádáte o refund za všechny lety i cestující.

  • Dalibor napsal(a):

    Ahoj Honzo.
    Prosím o radu. Na začátku ledna jsme koupili na 30.6. letenky na Taiwan (přes Šanghaj) na gotogate s leteckou společností China Eastern z Prahy. Ta už se do Prahy údajně nevrátí. Jakým způsobem máme teď postupovat?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, počkat na zrušení letu, následně po gotogate žádat refund, je to ale dost na dlouho, navíc komunikace s nima je dost špatná.

  • Vendula napsal(a):

    Dobrý den, dnes mi přišel email od Smartwings, že mi zrušili let z Malagy do Prahy. Let z Prahy do Malagy zůstal. Na co mám v tuto chvíli nárok? Pokud si vyberu odlet z AGP v jiný den a letenka bude dražší, musím doplatit rozdíl v ceně? Popřípadě vrátí peníze za oba lety? Děkuji za odpověď. Vendula

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, změna letu by měla být v tomhle případě bez doplatku, stejně tak je nárok na refund za obě cesty. Bohužel SmartWings se tváří, že refund není možný, takže je to o tom se snažit z něj ty peníze nějak dostat.

  • Eva napsal(a):

    Dobrý den, máme zakoupené letenky na Srí Mamku přes Pelikána se společností Ethiad na 6.7. Zatím jsem čekala jak se situace vyvine, ale vypadá to, že Srí L. bude turistům otevřena 1.8. Mám kontaktovat Pelikana nebo přímo aerolinie? Nebo ještě vyčkat? Děkuji za radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi bych ještě počkal, tam pak záleží, jak se k tomu postaví aerolinka, pokud poletí dle plánu tak je jen na ní, jestli vám nabídce možnost změny letenky.

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den, hlídala jsem si letenky z Prahy do Zadaru na září, 5.9 – 12.9. u Ryanair, ale dnes všechny lety na září a říjen z jejich rezervačního systému zmizely. To byly již naplněny, přibudou tam další? Děkuji za názor. Veronika

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair s tím letovým řádem stále hýbe, takže je potřeba počkat na finální podobu…

  • Šárka napsal(a):

    Dobrý den, měla jsem zakoupený let u společnosti Ryanair. Katowice – Oděsa pro 4 osoby. Let je zrušen, žádala jsem o refundaci. Neustále mi nabízejí voucher pro příští let. Ten bych případně chtěla použít pro let z Vídně do Lisabonu, pro 6 osob. Na jejích www stránkách neumím najít, zda to takhle můžu zkombinovat. Nemáte nějaké bližší zkušenosti s použitím voucheru ? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Wizz Air vyplácí do kreditu který pak můžete použít na libovolnou trasu. Podle posledního prohlášení by měl do měsíce vyplatit už všechny.

  • Asa napsal(a):

    Dobrý den,chci se zeptat zda nevíte bude li možné jet z Itále do Rakouska bez testu v polovině července os.automobilem

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jedete až do ČR tak je to možné bez zastávky i teď. V ČR pak od 15.6. nemusíte při cestě z Itálie na testy.

  • Adam napsal(a):

    AEROFLOT

    Ahoj, řeší tady taky někdo to, že mu Aeroflot nechce vrátit peníze? O refund za zrušený let kvůli koronaviru jsem žádal už před 3 měsíci (začátek března). Odpověděli mi hned v březnu, že mi peníze vrátí, ale stále nic nepřišlo. Na další tickety už neodpovídají. Nechce se mi věřit, že by mi nakonec takhle velká aerolinka peníze nevrátila, na druhou stranu mi tenhle přístup přijde krajně podezřelý. Napadá vás nějak, jak situaci – kromě čekání – řešit?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, je to tak prakticky u všech aerolinek, je potřeba čekat…

  • Brigi napsal(a):

    Dobrý den,

    prosím, mohu se zeptat, zda-li náhodou nevíte jak momentálně probíhají kontroly na pražském letišti? Myslím tím pokud přiletí můj přítel (Francouz), který ma povoleno tady se mnou být vlastně 72hodin, podle výjimek MZV a vnitra, tak jak to momentálně probíhá na letišti a jaké dokumenty třeba požadují 🙂 Dekuji!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Francouz může přiletět jen na jednu z výjimek a tu je potřeba doložit. Není potřeba k tomu nějaký oficiální formulář.

  • Simona napsal(a):

    Dobrý den,

    ráda bych letěla buď začátkem nebo v polovině července z Vídně do Reykjavíku.

    Mohu se zeptat zda je spolehlivé si teď rezervovat letenky u Wizz air na Island, nebo to vypadá spíše, že se lety budou postupně rušit?

    Děkuji moc, Simona

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Wizz to postupně rozlétává, už teď v sobotu by měl letět první let Vídeň – Reykjavík, takže bych to viděl dost reálně.

  • Tomas napsal(a):

    Ahoj , dva dny zpátky jsem tu řešil letenky do amsterdamu na 5-6. Srpna údajně by let měl být zrušen ale v rezervaci nic takového nevidím , dokonce si můžu koupit sedadla a zavazadla jako normálně , což u zrušeného letu by asi nešlo.
    Lze zjistit nějaké info jak to doopravdy je ?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, dokud to info vyloženě nedá aerolinka tak to zjistit nejde, pokud se to tváří jako nezrušené tak je plán letět, což by tak i u srpnového termínu být mělo.

  • Terka napsal(a):

    Dobrý den, snad to není moc off-topic, ale… přítel je Dán, tudíž za ním nemůžu vycestovat (Dánsko pořád nepřijímá turisty). Bude on moci do ČR od 15. 6., když tu kromě mě nemá žádné vazby (tzn. jeho status je defacto turista)? Připadá mi, že každý článek to popisuje jinak a z ministerské „právničiny“ to nedokážu vyčíst. Může mi to někdo přeložit do lidštiny? Díky moc!

    • Honza napsal(a):

      Pokud nemá trvalý nebo přechodný pobyt v ČR tak buď karanténa nebo test.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *