Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Zdeněk napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    Mám koupené letenky do Gruzie od Kiwi.com,let mi zrušili protože je s přestupem.v Bologni ten je od Ryanair.Pak je to s Wizzem do Kutaisi.Je to na 4.7.Nabídli mi 3 možnosti.1.Samooslužný nástroj-vyřešte svou záležitost přímo s dopravcem.2.bezplatná asistence vrácení peněz a 3.prioritní asistované vrácení peněz.Co mám vybrat?Já si myslím,že do Gruzie můžu letet napřimo z Prahy?Ale oni nabízejí at doplatím 6000kč.To nechápu chci mějaký jiný termín nebo peníze.Co s tím?Díky Zdeněk

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, v tomhle případě kombinuje kiwi na vlastní triko a bohužel vzhledem k jejich podmínkám vlastně na tvoje triko lety, které dopravce sami jako přestupní a zpáteční neprodávají. Můžeš se tak na dopravce o jednotlivé refundy obrátit sám nebo přes Kiwi, výsledek bude asi pomalu stejný, nejspíš přijde vše do voucheru…

  • Lukáš napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    prosím o radu kdy a kde nejlépe koupit čtyři letenky na Korfu od 25.6. (možné až +4 dny) na 10-12 dnů.
    Moc děkuji a přeji hezký den
    Lukáš

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, letiště na řeckých ostrovech by se měla otevírat 1.7.2020, takže to v tomto termínu asi jen tak nepůjde.

  • Ľubica napsal(a):

    Dobrý den Honzo,

    v priebehu 2 dní mi Laudamotion (ryanair) 2 krát zmenil odlet na Mallorku (30.7.), druhýkrát už s emailom s 3 možnosťami (akceptovanie zmeny, prebookovanie a refund). K refundu je poznámka: Please note refund requests must be submitted before the flight departure date. Je možné teda s rozhodnutím počkať až do odletu, resp. ešte nejaký čas alebo je to časovo obmedzené (v maili nič nevidím)? Situácia sa mení každý deň.
    Ďakujem.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano nečekal bych přímo do odletu ale určitě týden před odletem není problém.

  • Pavla napsal(a):

    Ještě jednou zdravím, Honzo,
    stále píši ohledně Chorvatska:-), je možné odletět v jiný nejbližší termín ( 13.7.nebo 17-.7. místo zrušeného letu 15.7. ) s tím, že nám letenky přebukují a nebudeme již nic doplácet? Jak to udělat, na co máme nárok?

    Moc děkuji a nezlobte se za 3 dotazy…
    Pavla

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, po zrušení je vždy dostupný rebook nebo refund. Pokud dáte rebook tak můžete vybrat jakýkoliv termín bez doplatku, pokud refund tak to přijde do voucheru a tam se použijí finance, které byly zaplaceny. Dřív by měl létat SmartWings z Prahy, ceny jsou ale úplně jinde.

  • Pavla napsal(a):

    Zdravím,

    ještě dodatek k předchozímu dotazu, letenky do Dubrovníku z Vídně v letovém řádu na červenec jsem vůbec nenašla…zrušili to ? Dívám se špatně ? Děkuji.
    Pavla

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, stále se to upravuje, takže ještě chvíli počkat na finální podobu.

  • Pavla napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,

    děkuji za Vaše skvělé stránky. Prosím o radu, máme zakoupeny zpáteční letenky z Vídně do Zadaru 10.-15.7. přes Ryanair. Tam s Laudou a zpět realizované Malta air. Dnes nám přišlo od Lauda air, že let je o 1 hodinu změněn. Další mail od Malta air, že let ze Zadaru je zrušen. Nabízí refundaci. Dívala jsem se a skutečně změnili letový řád, létá se v delších – týdenních intervalech, tedy místo 15 7. až 17.7. , ale to my už nemůžeme. Nevím, co s tím. Potřebujeme zrušit oba lety, vždyť letenky jsou kupovány dohromady přes Ryanair…nechápu to. Prosím, poraďte. Pavla

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano klikněte na refund a tam budete mít pak ve formuláři možnost zaškrnout že rušíte všechny lety na rezervaci za všechny cestující.

  • Zuzana Ježková napsal(a):

    Dobrý den,

    prosím o radu. Potřebuji se 5.července dostat z New Yorku do Prahy. Mohl by jste mi poradit nejlepší cestu, abych někde neuvízla?
    Koukala jsem na lety přes Oslo s Norwegian. Na Norské ambasadě mi, řekli že společnost lety prodává, ale už teď se ví, že do Prahy nepoletí. Pak jsou lety přes Barcelonu, ale nikdo mi nedokáže říct jestli při přestupu do Čech neuvíznu na letišti v Barceloně.

    Děkuju za radu a doporučení.
    Zuzka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, volil bych KLM přes Amsterdam je to aktuálně asi nejjistější cesta.

  • Jirka napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    koupili jsme v zimě u Letušky.cz letenky do Kanady na polovinu června. Letět jsme měli s Air Transat. Let byl zrušen a byl nám nabídnut voucher na 24 měsíců. Chceme ale vrátit peníze. Z Letušky nám přišlo vyjádření, že máme podat „oficiální reklamaci“ přímo dopravci (Air Transat). Je to takto možné? Neměli bychom to řešit přímo s Letuškou, kde jsme letenky zakoupili?
    Děkuji za Váš názor a přeji pěkný den, Jirka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Letuška funguje jako zprostředkovatel, takže smlouva se uzavírá mezi vámi a leteckým dopravcem, i tak by měla ale spolupracovat, takže by neměl být problém přes ní tu reklamaci podat, peníze zpět ale vždy přijdou Letušce, která vám je pak bude muset zpětně vyplatit.

  • Kamil napsal(a):

    Dobrý den, Honzo, dovolte mi dotaz 🙂
    Dočetl jsem se zde, že když mi změní čas odletu např. o den, mám právo na storno letenky zdarma. Ale Ryanair mi změnil čas odletu jen o 2 hodiny dříve.

    Mám právo na storno letenky zdarma? Oni mi napsali, že pokud ten odlet nestíhám, mohu za vysoký poplatek změnit termín.
    Díky moc za případnou odpověď.
    Kamil

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to nad 3 hodiny, takže pokud je to v rámci tohoto intervalu tak mohou změnit kdykoliv do 14 dní před odletem.

  • Marcela napsal(a):

    Dobrý den, mám koupené letenky přes GOTOGATE do Kyrgystánu s Turkish Airline na červen. Přišlo mi avizo, že letenky jsou zrušené a TA nabízí zda chci peníze nebo voucher. Potvrdila jsem GOTOGATE voucher na nové letenky. Našla jsem si nové letenky, ale nenabízí mi to možnost využití voucheru jen plnou platbu za nové letenky. A stále vidím své původní letenky ve správě rezervace.
    Prosím, poraďte mi jak mám postupovat ať něco nepromeškám nebo jsem něco přehlídla?
    Děkuji moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tipl bych si že asi ještě nezpracovali váš požadavek na změnu. Ideálně je tak potřeba gotogate neustále bombardovat, bohužel kvalita zákaznického servisu u nich byla už před tímhle masakrem na nule…

  • Ivanakys napsal(a):

    Dobrý den Honzo, mám dotaz možná se už budu opakovat – v říjnu 2019 jsme si zakoupili letenky do Londýna od Mytrip odlet měl být 17.4.2020 samozřejmě nikdo nemohl tušit co se stalo a co se teď děje. Stalo se to co se stalo… Napsala jsem do smartwingsu s tím co se nám stalo a obdržela jsem odpověď, že vůbec neplánovali lety na letošní rok do Londýna a co teď? Mytrip jen napsali synovi, že to je v řešení a dělají mrtvé brouky…. Voucher já nechci… Moc děkuji za odpověď a přeji hezký den. Ivča

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel to bude jeden z dalších důvodů pro nevěřit těmto prodejcům. Bylo to asi v době, kdy buď těsně došlo k rušení letů do Londýna od QS nebo jednoduše spoléhali na to, že vás pošlou někým jiným, určitě je ale potřeba obracet se hlavně na Mytrip, jak to tam teda vlatně mají, jinak to bohužel nepůjde.

  • Tereza napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    mám přes kiwi koupené letenky na Rhodos (12-17.července), je to s Ryanair, nyní mi kiwi poslalo zprávu, že let tam byl zrušen a mám si vybrat alternativu (nedávají smysl, jsou i s busem přes 20h). Zároveň jsem našla na jejich stránkách let s CSA, který nechápu, proč mi nenabídli, cenově se pohybuje cca stejně. A moje otázka – mám zažádat o vrácení peněz přímo dopravce a risknout koupi úplně nových letenek přes kiwi?
    Děkuji moc za radu, Tereza

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, v normální situaci bych žádal o peníze a koupil kdekoliv jinde jen ne přes kiwi vzhledem k tomu co teď dělají. Jak to bude ale aktuálně reálné v tomto případě bohužel nemám zkušenost, ale tipl bych si že se jen tak peníze z nich nebudou dát dostat.

  • Bez jméno napsal(a):

    Dobrý den,poradíte mi prosím o nějaké levné letenky do Bulharsko děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím není jasné odkdy se bude létat, zdali bude potřeba test apod. Takže zatím nejsou ani akce na letenky.

  • Raději Anonymně napsal(a):

    Na stránkách Evropské Komise se píše, že dle evropského práva, které je nadřazené českému, má každý právo zvolit si, zda chce při zrušení letu dostat vouchery nebo peníze. A existuje i způsob, jak přes EU řešit žaloby o malé částky. Z pohodlí domova pošlete podání, zaplatíte poplatek 1000 Kč (vrátí vám ho,když spor vyhrajete), a čekáte jak zareaguje aerolinka.

    https://www.facebook.com/EuropeanCommission/posts/3043990218981771

  • Katka napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    mám koupenou letenku na Nový Zéland, letím přes Jižní Koreu. Odlet je 11. července. Vím, že se dá zatím jen spekulovat, zda odletím..
    Ale zajímal by mě tvůj názor.
    Díky 🙂

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, během července se určitě budou aerolinky snažit vrátit toho do vzduchu co nejvíce, takže šance tam je…

  • Lenka napsal(a):

    Ahoj Honzo, mám koupené letenky na Kefalonii s odletem z Berlína na 24.6. koukala jsem na letový plán a tam je první let 29.6. do té doby nic… Je možné, že se letový plán změní pokud Řecko pustí turisty od 15.6.? Nebo mám raději posunout termín odletu i ubytování? Za radu moc děkuji. Lenka

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, zatím jsou zprávy, že začnou 1.7.2020, jak to bude ale nakonec v reálu si asi jen tak nikdo tipnout nedokáže, pokud je ubyt zrušitelné tak bych ho zrušil, určitě bude v nabídce dostatek ubytka a let pokud zruší tak půjde také přebooknout.

  • Barbora napsal(a):

    Dobry den,Honzo,

    Meli bychom v druhe polovine cervence nebo v srpnu letet do Egypta. Mate nejake informace,jestli se do Egypta budeme moci vydat?

    Dekuji Barbora

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, šance tam v druhé půlce prázdnin je, ale zatím není žádné info, takže nezbývá než čekat.

  • Julie napsal(a):

    Dobry den, koupila jsem si novou letenku pres skyscanner pres travel2be, let z Mexico city do Prahy 1.6.2020. zaplatila a misto potvrzeni rezervace mi prisel email let byl zrusen ale penize mi to strhlo, jelikoz jsem mela pred tim let s lufthansou a ta mi let uz 3x zrusila, musela jsem si koupit novy nebyl zrovna levny a ted toto, nevim co mam delat, da se jim jen napsat email, zatim nikdo nereaguje, a mam strach si koupit dalsi let ze mi zas strhnou penize a zrusi, jsem uz v zahranici 3 mesice, a snazim se dostat zpet do CR, muzete mi prosim poradit zda mi vrati penize , a jak si koupit novy let nejbezpecneji, dekuji moc Julie

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u podobných zprostředkovatelů nikdy nekupovat. Pokud to bylo tak že to rovnou zrušili tak bych žádal banku o chargeback, jinak všechny letenky které najdou tyto srovnavače jdou vždy zakoupit i přímo u aerolinky nebo u odzkoušených prodejců.

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, 21.5. máme 2 letenky Praha – Lisabon přes agenturu My Trip s Tap Air Portugal. Letenky stály 12 000. Protože písemně nekomunikují, dnes jsme volali na infolinku My trip s tím, že chceme rebooking, jak nám nabídli. Uvádějí, že je zdarma, ale když jsem si vybrala termín v září, byl nám sdělen doplatek 14 000. Je to možné ? Chyba není na naší straně. Komunikace samozřejmě v angličtině, takže žádné extra dotazy si nemohu dovolit. Nemáte s touto společností zkušenosti ?
    Děkuji Martina

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude to zřejmě rozdíl v ceně letenky, takže kouknout přímo na web flytap.com a najít si termíny s podobnou cenu a následně požádat mytrip o změnu na tento termín, pokud i tak budou chtít peníze tak je s tím konfrontovat.

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý den , jak to vidíte s letenka do Izraele ( Tel Aviv ) ? Myslíte , že je tam šance už v červnu. ? Děkuji Lenka

    • Honza napsal(a):

      Tipl bych si že vzhledem k tomu, jaký zaujal postoj hned na začátku bude také jeden z posledních, kam se bude dát cestovat, zatím žádné info.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *