Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Renee napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    Obracím se na tebe s prosbou o radu. Jsme právě v Kolumbii. Máme se vracet 11.2. s KLM. Bohužel KLM zatím zrušila všechny lety z Jižní Ameriky. Jak máme nejlépe postupovat? Máme vyčkat, až nás KLM informuje sama, nebo začít s nimi komunikovat? A na co máme nárok? Proplatí nám eventuálně letenku s jiným dopravcem?
    Díky.
    Renee

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano ideálně kontaktovat přímo je, musí vám nabídnout náhradní řešení, snad by to mělo jít s Air France přes Paříž…

  • Lukas napsal(a):

    Dobrý den,
    Máme na konec dubna letenky na Kypr od Wizz Air. Bohužel Kypr eviduje ČR jako vysoce rizikovou a v podstatě neumožňuje vstup občanům ČR na svoje území. Pokud by to tak zůstalo, dá se předpokládat, že Wizz Air let zruší? Pokud ne, vzniká nárok na vrácení letenek a následně refundaci?
    Děkuji za info.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to tak zůstane tak bych si vsadil že to Wizz Air zruší, vozil by jen vzduch, pokud by ale létal tak nárok na refund není a ani se na tu situaci nejde nijak připojistit.

  • Renata napsal(a):

    Dobrý den,
    mám dotaz. Loňský duben jsem měla s rodinou odletět do Izraele. Let samozřejmě zrušili. Chtěla jsem vrátit peníze, ale společnost Easy Jet mi sdělila, že peníze nevrací a mohu zažádat pouze o voucher. Takže mám voucher. Nedávno jsem se dozvěděla, že společnost vrací i peníze za zrušené lety, tak jsem jim napsala požadavek o vrácení peněz, ale společnost mi sdělila, že pokud mám voucher, nárok na vrácení peněz nemám. Je to skutečně tak? Znamená to, že o peníze přijdu? Vím, že letos určitě nikam nepoletím..

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě ne, nárok na peníze máte i když je vystavený voucher, pokud by se vám to s nima nepodařilo dohodnout tak napište sem.

  • Iveta napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    Ryanair nám zrušil let z Berlina do Itálie na červen 2021. Vybrali jsme si možnost změny letu z Prahy do Itálie (podobné datum), i když to není narozdíl od Berlína přímý let. Museli jsme doplatit jen menší částku za místenky u 1 letu, protože ta naše kategorie místenek prý již byla obsazena. A teď můj dotaz. Ryanair má momentálně na stránkách akci ZERO CHANGE FEE s textem „we’ve dropped our flight change fees for all new bookings made before 31 March 2021, for travel before 31 October 2021. Vztahuje se to i na nás, když jsme změnu letu udělali dnes? Když jsme objednávali let z Berlina v září 2020, tuto akci neměli. A dotaz číslo 2. Já to chápu tak, že akce je platná tehdy, pokud se letenky objednají před 31.3. a letí se před 31.10. Paní na Ryanair chatu však tvrdí, že let musí proběhnout před 31.3. Jak to tedy je?
    Díky předem za odpověď a moc fajn stránky.
    Iveta

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, popravdě si nejsem jistý, zdali to bude platit i pro změněné lety (zkuste a uvidíte – do posledního kroku před platbou vás to pustí), každopádně platí to pro všechny rezervace do 31.3. s termínem odletu do konce října, zrovna dnes jsem zkoušel měnit letenky rezervované minulý týden a s odletem v červnu na září a bylo to bez poplatku.

  • Vláďa napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    2 nebo 3.3 2021 bych chtěl odletět s přítelkyní na dovču do Kostariky. Odlet zpět 21 nebo 22.3 2021. Vůbec nevím jaká je teď v letecké dopravě situace , tak bych tě chtěl poprosit o nějaké informace.
    Samozřejmě vzhledem ke covidu bych chtěl ty letenky objednávat až někdy25, 26.2 2021 a den před tím bychom se nechali otestovat. Možná je to blbost a jde to udělat i nějak jinak, tak tě chci poprosit o radu a spolupráci. Díky. Vlaďa

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, opravdu se to mění den odedne takže zatím to nemá moc smysl plánovat. Nejrozumnější spojení nabízely KLM přes Amsterdam, kde je teď potřeba ale test tam i zpět a to i antigenní 4h před odletem, takže tomu je třeba se vyhnout… takže bych počkal, za měsíc může být vše jinak.

  • Martin napsal(a):

    Dobrý den.

    V květnu loňského roku jsem požádal ještě před zrušením letu z důvodu Coronaviru o zrušení letenek a vrácení platby z důvodu úmrtí cestujícího člena rodiny (pro celou rodinu se stejným příjmením) . S touto žádostí provedenou v souladu s návodem společnosti Ryanair jsem zaslal i úmrtní list a obdržel odpověď že v brzké době budeme kontaktováni a náš případ dostal i své ID ..bohužel však dodnes po četných urgencích mailem na adresu stížností společnosti Ryanair nemáme žádnou reakci stejně jako peníze…ještě podotknu že letenky byly zakoupeny přímo u letecké společnosti.
    Tímto zdvořile prosím o radu jak postupovat dále a zda nejsou k dispozici společnosti s působností v rámci celé EU jež by byly schopny pomoci.Děkuji Martin

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud byl následně let stejně zrušen, tak je nárok na refund tak jako tak, napište sem a koukneme na to.

  • Markéta napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat. Od 24.1.2021 je údajně zapotřebí pro lety z Kanárských ostrovů do Německa mít před odletem negativní PCR-test. Vyžaduje to takto Německo. Je to skutečně tak, nebo čeští občané se před návratem testovat nemusí? Děkuji za odpověď. M.

  • Karla napsal(a):

    Dobrý den, máme koupené letenky do Dominikánské rep. s odletem 3.2.2021 z Frankfurtu. Chci se zeptat potřebujeme test na Covid nebo se jen prokážeme letenkou? (Samozřejmě nikde nezastavíme, jen Německo využijeme jako tranzit).

  • lucie napsal(a):

    Hezký den, u prispevku na levne letenky do Solune, resp.Chalkidiku, zminujete lokalni autopujcovny, prosim mate konkretni typ? Nedari se mi vygooglovat nic krom klasickych celosvetovych. Moc dekuju! Lucka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nic dopředu nikdy nezamlouvám, je to spíše myšleno když natrefíte na nějaké v místě pobytu. Pokud chcete auto už z letiště, tak se vyplatí obvykle brát u osvědčených mezinárodních nebo alespoň velkých národních.

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý večer,
    chci se zeptat na let z Berlína do Hurghady. Je třeba test, když se jedná o transit /mám na mysli zpáteční cestu po příletu z Hurghady do Berlína a následně cesta do Prahy? A pokud mám přílet v 21:30 a pak do Prahy vzápětí nejede vlak, jede až v 6 ráno(nic jiného mezitím není), tak zda se stačí prokázat pouze letenkou a test pak absolvoval v Pze?
    Pokud by to nestačilo zdůvodnit jako transit, lze vyžadovat refundaci letenky (u easyjet)? Děkuji za odpověď Lenka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na refund u easyJetu určitě nárok není. Jinak Německo i po zpřísnění stále umožňuje transit, pokud nemáte jinou možnost tak je to nejbližší transit, který můžete jet do ČR a mělo by vám to být umožněno bez testu a karantény.

  • Josef Geba napsal(a):

    Dobry den Honzo,

    tento mesic jsem koupil od Student Agency 4 letenky do Barcelony na konec zari tohoto roku. Letecka spolecnost Ryanair vsak lety rusi. Pozadal jsem o refundaci nakladu. Cena letenek byla cca 11000Kc. Student Agency mi chce vsak vratit pouze 8200Kc s tim, ze je zde zrejme jejich tzv. transajcni poplatek 490Kc na osobu a ten udajne nevraceji. Maji na toto pravo? Kdyz zaplacenou sluzbu od nich nestanu, mohou si i presto nechat nejake poplatky? Diky, Josef

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Student Agency jste zaplatil za to, že vám rezervovala letenky, to je ten poplatek 490 Kč prodejci letenek. Tím prakticky svoji službu splnila a pokud pak dojde ke zrušení letenek ze strany dopravce, tak nárok na refund tohoto poplatku není…

  • Denisa napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    Musím mít test na covid,když poletim 25.1.přes Frankfurt do Mexika?
    Moc dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne přestup v Německu je povolen bez testu.

  • Pavel napsal(a):

    Je možné bez testu na covid a bez nutnosti karantény jet autem na letiště do Krakova vyzvednout dceru, vracející se letecky z Manchesteru, bere se to jako tranzit pro všechny ?

    • Honza napsal(a):

      Ano, Poláci mají navíc povinnou karanténu/test jen pro cestující hromadnou dopravou…

  • Mirka Purkertová napsal(a):

    Dobrý den, plánuji cestu do Neapole a zajímá mne, jaké jsou spoje z Neapole na Vesuv a do Pompejí. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přímo z Neapole jezdí každých cca 20 minut vlak k bráně do Pompejí, přímo na Vesuv pak jezdí autobusové linky jednotlivých cestovek, pravidelná linka nejezdí.

  • Radim napsal(a):

    Zdravím, chystáme se do Tanzanie a Zanzibar, v těchto destinacích test potřeba není, ale jak je to když poletíme s Ethiopian Airlines, nemůžu to 100% najít, ale asi není potřeba do letadla test, ale jak je to u přestupu v Etiopii na letadlo do Tanzanie do Dar Sallamu? Je potřeba test ? Díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, neměl by být třeba ani pro aerolinu, ani pro přestup.

  • Bohumil napsal(a):

    Dobrý den
    Mohu se zeptat poletim z ostrova samos do athen, kde prestupuji a letim do amsterodamu a pak po 50 min kdy budu pouze v tranzitnim prostoru prestupuji na letadlo do Prahy , jiná cesta v této době nejde, jsem slyšel ze potřebuji PCR test na covid ne starsi 72 hodin a nebo stačí rychlotest rapid, bohužel na Řeckem ostrově vyhodnocení testu PCR posílají do aten a tedy se nedá bohužel dodržet doba 72 hodin
    Bohumil

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano na přestup v Amsterdamu je rozhodně potřeba test, aby vás pustili vůbec do letadla. Nově by dokonce měla být podmínka antigenního testu ne staršího než 4h před odletem, Nizozemsku se tak ideálně co nejvíce vyhnout. Zkusil bych třeba alternativu do Vídně, tam je to zatím bez problémů a z Atén se létá přímo.

  • Jolana napsal(a):

    Dobrý den, máme letět na Santorini na konci září a změnili nám čas letu, datum zůstal stejný, s tím, že máme potvrdit souhlas. Je potřeba zareagovat ihned? Je to náš první let bez CK. Ceny letenek jsou nyní již vyšší co jsme se dívali.. Mohou nám něco doúčtovat? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ono k té změně za takovou dobu ještě třeba párkrát dojde, odsouhlasit to nemusíte ihned, klidně můžete počkat a uvidíte jak se to vyplatí nebo nevyplatí….

  • Hana napsal(a):

    Honzo děkuji za odpověď, chtěla jsem si nechat vyplatit částku, nicméně mi nabízí opět voucher, ALE ten je na doplatek z původního voucheru z roku 20, kdy jsme nemohli letět. Mám to chápat, že ten loňský voucher je stále platný, i když jsem ho využila s doplatkem na tento další zrušený let?? Moc děkuji, voucher nechci žádný, chci již vrátit Všechny peníze

    • Honza napsal(a):

      Ano, většinou vyplatí ten rozdíl zpět na kartu a ten původní voucher začne opět platit, případně jde pak proplatit.

  • Katka napsal(a):

    Vypadá to, že si nechali zaplatit za něco, co zatím nemají v letových plánech. Zrušili odlety z Vídně i z Prahy 🙂

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den, mám stejný problém jako Katka – Ryanair mi zrušil už teď srpnový let a mám si vybrat +- 14 dní. Ale z čeho, když tam žádné lety nemají!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, linka je zrušena, takže nechat vyplatit a koukat na lety od Wizzu do Larnaky.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *